Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429688, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116576643
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit
Vloženo Sobota, 07. leden 2012 @ 13:20:04 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Mons. Geissler z Kongregace pro nauku víry:

Víra je drahocenný dar a evangelium hovoří o této drahocenné perle, takže je-li víra opravdu drahocenným darem, musíme jej docenit, přijmout, uchovávat, šířit a dosvědčovat.

Zdá se mi, že máme-li být upřímní, musíme si říci, že v církvi jsou velké mezery.



Jsou věřící, kteří víru vůbec neznají, nepraktikují, nesnaží se víru pěstovat, nemluvě o chybějícím svědectví. Pokud srdce nehoří nemůže být víra předávána. Musíme připustit, že jsou zde velké mezery, a dovolím si také říci, že jsou katecheté i kněží, kteří neprezentují víru v její celistvosti a kráse a někdy rozsévají také pochyby a nejistoty. To jsou velmi závažné věci.

V některých oblastech církve byl položen velký důraz na sociální, humanitární dimenzi, která je důležitá, ale někdy tak byla víra odstavena na vedlejší kolej. Myslím, že toto je problém a musíme uznat, že také uvnitř církve jsme se dopustili chyb.

Podle mého názoru, musíme znovu pochopit, že hříchy proti víře jsou velmi těžké a velmi škodlivé pro církev. Ježíš sám podotýká, «ztratí-li sůl svoji chuť, k čemu bude?» Tuto otázku považuji za velmi vážnou. Jindy Ježíš říká: «Až se vrátí Syn člověka, nalezne na zemi ještě víru?»

Musíme si tyto otázky klást a musíme pokorně prosit Boha za hříchy proti víře, kterých jsme se dopustili.


"Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 07. leden 2012 @ 14:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
trochu si to protirečí:
Jsou věřící, kteří víru vůbec neznají, nepraktikují, nesnaží se víru pěstova

ako môžu byť veriaci ktorí vieru vôbec neznají ??? ...buď sú veriaci a majú vieru alebo sú neveriaci a nemajú vieru...
o akú vieru ide???...pretože nie je viera ako viera...
sú ľudia ktorý majú vieru totožnú s démonmi a diablom a predsa im taká viera nepomôže a je zbytočná...

Jakub 2:19  Ty veríš, že Boh je jeden. Dobre robíš. Aj démoni veria, ale sa desia.

mylím že kresťanská viera je viera zachraňujúca zo smrti a viera k večnému životu....Kristovo slovo ,,tvoja viera ťa zachránila,, hovorí o takejto viere...je to viera Abraháma, ktorý uveril Bohu a Boh mu za to odpustil hriechy (alebo ako písmo hovorí. ,,počítal mu to za spravodlivosť,,)...každá iná viera alebo viera v niečo menej je nedostatočná, neúčinná a nevedie k večnému životu v Kristu...

ivanp



Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. leden 2012 @ 15:53:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Ivane,

nedivím se, že Ti to nedává smysl, ale v katolické tradici to smysl dává. Katolík je povinen věřit tomu, co mu církev (prostřednictvím svého magisteria) předkládá k věření. Nemá o tom pochybovat, ale jednoduše tomu uvěřit. Veškerý svůj intelekt pak nepoužívá k tomu, aby se přesvědčil, zda je tomu skutečně tak, jak učí církev. Naopak, pravý syn římské církve celou svoji duší touží toto učení obhájit. Pokud se katolíci v něčem liší (a to si piš, že se liší), pak jen díky tomu, že dávají pojmům jiné obsahy a naopak. Zatímco pro zdravý lidský rozum je nepochopitelné, jak se z "heretika" stane mávnutím kouzelného proutku II. VK "odloučený bratr", katolíkovi to smysl dává, protože to musí přijmout a pak si jen láme hlavu, jak to obhájit. Všimni si, že když římského katolíka přivedeš do úzkých (například mu ocituje Trident), pak Ti obvykle odvětí, že jde o nepochopení. Podle něho je zároveň možné křesťany proklínat a vyobcovat a zároveň o nich tvrdit, že jsou to bratři. Platit musí obojí, i když je to protimluv.

Pro protestanta je naopak víra nadějných věcí podstata, ale pro katolíka je to soubor dogmat. Proto katolík, který "praktikuje víru" je obvykle tím, kdo aplikuje sedm svátostí, účastní se obřadů, poutí resp. svátostin a v rámci toho i pilně navštěvuje místa, která mu zkrátí např. pobyt v očistci.

Pastýř


]


Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2012 @ 16:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři.

Vyjadřuješ se zde na tvoji osobu nezvykle primitivně, jako nevědomý trouba.

Jen nevím, zda je to od tebe momentální záměr, nebo opravdu nevědomost.


Pokud je někdo z církve vyloučen pro zastávání nějaké hereze (jako v případě Tridentu), tak se na něj vztahuje anathema (prokletí, vyloučení ze společenství církve. Tak se to dělalo už od dob apoštolů.
Pokud se takový napraví a herezi opustí, církev ho přijme zpátky s otevřenou náručí.

Takto byli vyloučeni z katolické církve na Tridentu všichni, kdo zastávali protestantské učení neslučitelné s vírou katolické církve.

Ovšem na další generace protestantů se už anathema nevztahuje!

Vždyť oni v katolické církvi nikdy ani nebyli, jak bys je tedy mohl vyloučit? Tak kde máš jaké proklínání ve vztahu ke dnešním protestantům?

Každý člověk, ve křtu oblečený do Krista, se tímto stává mým bratrem
. Bez ohledu na to, zda zrovna nyní žije v herezi, nebo dokonce ve hříchu. Bratry si přece nebybíráme, ať jsou, jací jsou.



..."Pro protestanta je naopak víra nadějných věcí podstata, ale pro katolíka je to soubor dogmat."...

To je nesmysl! Kde na to chodíš?


Pro mě, jako katolíka, je víra především živý žitý každodenní vztah s Bohem, poznávání a naplňování Boží vůle v každém okamžiku mého života.


]


Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. leden 2012 @ 17:05:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je opravdu zajímavé, katolík tedy může proklínat zase jenom katolíky. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. leden 2012 @ 00:09:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, to je logické, ne?

  Někdy mají protestanti pocit, že římští katolíci pronásledovali protestanty. To je asi pravda, ale k danému tématu je dobré vědět, že římští katolíci mnohem více pronásledovali římské katolíky a protestanty k tomu dlouhou dobu vůbec nepotřebovali.


  Navíc je tu ještě jiná věc: V době, kdy jsem byl v ŘKC, tak nás učili, že ŘKC uznává dodnes pravidla ekumenických koncilů a že jsou integrální součástí učení ŘKC. Tohle se od té doby buď změnilo, nebo existují v ŘKC skupiny, které jsou toho názoru, že "Sněmovní pravidla ovšem platily v době sněmu. Nejsou učením ŘKC, nejsou evangeliem".

  Tenhle svůj postoj tu oko prezentoval několikrát, jeho vztah k pravidlům tridentu výše je tedy zřejmě systematický. Samotného by mne zajímalo, která pravidla všeobecných sněmů křesťanské církve či sněmů odloučené latinské části ještě v ŘKC platí dodnes a která už ne a jestli je okův postoj k pravidlům koncilu nahodilý, nebo v ŘKC již systematický a nějak prosazovaný.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 10:42:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Sněmovní pravidla ovšem platily v době sněmu."...


Toníku
teď jsi zase ke své škodě klesl pod svůj obvyklý průměr. Úplně zbytečně věci jasné překrucuješ.

Pokud se sejde církevní sněm a stanoví si určitá pravidla, jsou to skutečně pravidla pro tento sněm - nevztahují se na sněmy další.

V Konstantinopoli si takhle stanovili pravidlo pro konkrétní situaci: odsoudili Nestoriovo učení, přijali nové vyznání víry, postavené na závěrech koncilu v Nikei s důrazem vyhranění se proti Christologickým herezím.
Toto vyznání víry bylo uznáno jako učení církve a bylo na něm zakázáno cokoli měnit (z důvodu, aby se zamezilo pokračování christologických herezí).


 Ovšem žádné vyznání víry neobsahuje nikdy učení církve v celistvosti, vždycky je to jenom pár základních nejdůležitějších bodů.

Tedy Nikajskocařihradské vyznání, potvrzené dále koncilem efezským i chalcedonským je jedním ze stěžejních vyznání víry katolické církve.
Ale vůbec není vyznáním jediným!

Tomuto vyznání předcházelo apoštolské vyznání víry (které má jiné znění), předcházelo mu i nikajské vyznání víry (také jiného znění).
Po Nikajsko-cařihradském vyznání známe třeba i pozdější vyznání víry Atanášovo.


Co je důležité, že všechna tato vyznání víry různého znění kladou důraz na růzdé prvky církevního učení, ale navzájem si nijak neodporují!
Nepopírají se ve smyslu.
Tedy pravidlo Cařihradského sněmu o neměnnosti créda z hlediska návratu do hereze nebylo nikdy porušeno.

Žádné z těchto vyznání nesklouzlo do hereze. Vyjadřují stejnou víru, ale jinou slovní formou.


Pokud by měla být křesťanská víra zakonzervována do podoby nikajskocařihradského vyznání (jak mnozí z vás dneska umíněně chápou tento zákaz sněmu cokoli na crédu měnit ), tak by veškeré pravdy víry, potvrzované dalšími koncily musely být přímým porušením tohoto zákazu.

Což je ovšem evidentní nesmysl.




]


Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. leden 2012 @ 17:19:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO:

.."Pro protestanta je naopak víra nadějných věcí podstata, ale pro katolíka je to soubor dogmat."... To je nesmysl! Kde na to chodíš?

PASTÝŘ:

„Vírou božskou a katolickou je nutno věřit vše, co je obsaženo v psaném nebo tradicí sděleném božím slově, jediném pokladu víry, církvi svěřeném, a co je zároveň předkládáno jako Bohem zjevené buď slavnostním učitelským úřadem církve, nebo jejím řádným a obecným učitelským úřadem; toto se projevuje společným přijetím křesťany pod vedením posvátného učitelského úřadu; proto jsou všichni povinni varovat se každého učení, které je s ním v rozporu“ (kán. 750 CIC).

OKO:

"Každý člověk, ve křtu oblečený do Krista, se tímto stává mým bratrem. Bez ohledu na to, zda zrovna nyní žije v herezi, nebo dokonce ve hříchu. Bratry si přece nebybíráme, ať jsou, jací jsou."

PASTÝŘ:

Výborně. Tedy ti, co byli na Tridentu vyobcování, ale byli dále nesmazatelně křtem oblečeni v Krista, zůstali nadále bratry římských katolíků? 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2012 @ 20:10:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť jsem přece jasně definoval, že každý obléknutý ve křtu do Krista je pro mě bratrem. Křest platí jednou provždy.

Bez ohledu na jeho momentální stav.


Anathema není prokletí ve smyslu přání někomu něco zlého, ale ve smyslu vyloučení ze společenství církve
- t.zn. vyloučení ze svátostného života, bohoslužeb a pod.

Už jsem ti to vysvětloval několikrát.
Proč nám stále podsouváš svoji utkvělou úpředstavu o "katolících,"  kteří vás na jedné straně proklínají a posílají do pekel a na straně druhé se falešně lísají?


Vždyť mám i mezi protestanty osobní přátele a mám je z celého srdce rád!


Kristus si nás sám jednou přebere!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 07. leden 2012 @ 20:45:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anathema není prokletí ve smyslu přání někomu něco zlého, ale ve smyslu vyloučení ze společenství církve - t.zn. vyloučení ze svátostného života, bohoslužeb a pod.

ako dobre že som vylúčený zo sviatostného rímskeho spoločenstva cirkvi a rímskej bohoslužby a napriek tomu zažívam v našom spoločenstve Božie požehnanie...a čo už tí bratia niekde v treťom svete ktorý naplno prežívajú spoločenstvo s Bohom a spoločenstvo navzájom a vôbec netušia o tom, že existuje nejaká rímska cirkev...
našťastie cirkev je všade tam kde sa stretnú dvaja alebo traja v Jeho mene a Boh je tam prítomný aj bez rímskeho biskupa...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 10:48:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě máš pravdu, že všude tam, kde se sejdou dva nebo tři křesťané v Kristově jménu, je také on uprostřed nich.

Ale bez Kristem ustanovených pastýřů nezakoušíte plnost shromáždění církve, zvláštní milosti Bohem určené pouze pro jeho stádo. Tato plnost společenství je pouze kolem pastýřů s mocí od Ducha ke službě v církvi (služba pověřením skrze vkládání rukou).


Ty nejsi vůbec vyloučený ze společenství katolické církve. Nikdy jsi v ní přece nebyl!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. leden 2012 @ 21:52:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, anathema bylo v historii "vysluhováno" často se slovním doprovodem vydáváním ďáblu ke zničení. Historické formule bývají často kuriózní. Například M. Jan Hus byl "odsvěcen" a jeho duše byla "poručena ďáblu". 

"Potom mu poručili, aby se oblékl do mešních rouch, a sedm biskupů, pověřených jeho odsvěcením, jej vyzvalo, aby odvolal. Hus vystoupil na lešení uprostřed chrámu a s pláčem řekl přítomnému lidu: "Nemohu to učinit, abych nebyl lhářem, abych neurazil své svědomí a Boží pravdu a abych nepohoršil tak veliké množství, kterému jsem kázal." Začali jej tedy odsvěcovat - odebírali mu znaky kněžství: kalich, štólu, ornát, a ke každému pronesli proklínací formuli. Hus to nazval rouháním a pronášel k jednotlivým aktům zbožné formule vlastní a pokorně se modlil. Tonzuru mu prostřihli nůžkami na čtyři strany a řekli: "Již církev odňala od něho všechna církevní práva a nemá více s ním co činiti. Odevzdáváme ho moci světské." Pak na jeho hlavu vložili papírovou korunu s třemi namalovanými ďábly a nápisem " Toto je arcikacíř!" a řekli: "Svěřujeme tvou duši ďáblu!" Hus sepjal ruce se slovy: "A já ji svěřuji nejlaskavějšímu Pánu Ježíši Kristu." 


Krásný příklad křesťanské lásky, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 07. leden 2012 @ 22:10:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A krásný obraz jediné pravé církve kde neustále působí Duch svatý, jediné s apoštolskou posloupností. s plností darů Ducha svatého a všech svátostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 08. leden 2012 @ 06:09:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A oko tam duchovně stál, pod tým hořícím kacířem a souhlasil s jeho upálením, protože tak rozhodla jeho milovaná a neomylná řkc. Teď už jen chybí, aby vyrazil do svého Damašku a cestou dostal pohlavek, aby se vzpamatoval a pochopil Pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:06:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pohlavek? - ten by asi nestačil!:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:36:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ne lidský pohlavek, to když Bůh udeří...Já to poznal na sobě. Nechci soudit, ale konstatovat, že se sebestředným člověkem Bůh nejedná, protože On chce dát každému jen jeho mzdu, jako může obdarovat svou milostí člověka, který to nepotřebuje? Oko ji nechce, nakonec člověk načichlý svým náboženstvím bude i v odloučení od Boha relatívně šťastný. Nikdy Boha v osobě Pána Ježíše nepoznal, to neduchovní okovo poznání jsem míval kdysi taky. Podstatu jsem vždycky chápal, akorát jsem nevěděl co s tím udělat. Každý, kdo si říkal věřící a prošel nějakým formálním tradičním náboženstvím to zná. Hodně vědět nezaručuje spasení, spíše těžší rozsudek. Přeci ne On, ale Jeho Slovo bude soudit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 11:13:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V historii se setkáváme s kdečím.
Otázkou je, jak ji hodnotit.


Odsvěcení:
Aby člověk vůbec pochopil, o co šlo, musí znát alespoň trošičku tehdejší poměry.
Ve středověku byla souběžně moc světská a moc církevní a často spolu v boji o moc soupeřili.

Došlo to tak daleko, že jednou císaři usilovali o právo jmenovat papeže, jindy zase papežové o právo jmenovat císaře a krále.
K pokusu o oddělení moci světské a církevní (co je císařovo - císaři, co je Božího - Bohu) došlo např.  Wormským konkordátem r. 1122.

V počátcích patnáctého století zde tedy pořád vedle sebe máme dvě souběžné uplatňování moci.
Panovník (císař Zikmund) určoval zákony světské.
Pod jeho zákony ovšem nespadalo duchovenstvo - to podléhalo papeži.



Pokud duchovní  spáchal zločin, byl tedy souzen církví, nikoli mocí světskou.
V případě, že duchovní byl církevním soudem uznán vinným (zločinem vraždy, loupeží, nebo herezí)
byl takzvaně
 "odsvěcen" - byl zbaven ochrany církve a předán do rukou světské spravedlnosti.



V případě usvědčení z hereze byl však nejdříve vyzván, aby se hereze zřekl. Pokud tak učinil, církevní soud stanovil příslušný trest, nebo v případě lítosti od trestu i upustil a věc byla skončena.
Středověká církev se totiž považovala za ochránkyni pravé víry a dělala všechno s konečným cílem zabránit šíření herezí.


Po "odsvěcení" (nebylo vůbec zneplatněno kněžství, to trvá stále - ale byla zrušena ochrana církve) následoval pak další civilní soud, kdy byl dotyčný souzen už jako každý jiný laik.

Zikmundovy světské zákony určovaly za neodvolanou herezi trest upálením na hranici.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. leden 2012 @ 22:15:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO

Proč nám stále podsouváš svoji utkvělou úpředstavu o "katolících,"  kteří vás na jedné straně proklínají a posílají do pekel a na straně druhé se falešně lísají?

PASTÝŘ

1) Nic vám nepodsouvám, Trident je skutečnost a já jsem ty kánony nepsal.

2) Chcete přeci, aby protestanti přijali úřad římského biskupa a přestali tak být protestanty. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 11:52:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Trident je skutečnost a já jsem ty kánony nepsal"...




Pokud jsi v rozporu s těmito kánony, nemůžeš být katolíkem.

Anathema se ale vztahuje pouze na ty katolíky, kteří se dostávají do rozporu s těmito kánony.


Pokud jsi mimo katolickou církev, vůbec se tě to netýká.

Můžeš si tedy svobodně věřit, čemu chceš, podle vlastního svědomí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V poslední době nám tu neustále nenápadně podsouváš, že katolická církev = řkc. TO JE ALE LEŽ!

Na dnešním shromáždění naší církve jedna drahá sestra v Kristu - římsko-katolička (bývalá?) řekla, že kdyby se řkc dostala k moci, děly by znovu stejné, ne-li horší věci, jako v minulosti! Co ty nato?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:15:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, taky jsem si všiml toho, jak píšeš:  V poslední době nám tu neustále nenápadně podsouváš, že katolická církev = řkc. TO JE ALE LEŽ!


Jako by se začínali stydět za to, že ta původně všeobecná je ohraničená Římem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:25:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: Jako by se začínali stydět za to, že ta původně všeobecná je v jejich podání ohraničená Římem. 

Přece by měli uvádět plné znění církve, na kterou jsou tak hrdi, ať nematou neznalé, že jsou členy všeobecné, Kristovy. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:47:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, a víš, že je mi milejší, když jsem nazván protestant? Pro-testament? Teda stará známá Sola scriptura...Ať si Vatikán říká jak chce, copak tady záleží na člověku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 08. leden 2012 @ 14:54:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studete, myslíš toto?


Mimochodem, slovo protestant je snad významově nejnepochopenější, jaké znám. Když jsme žili v Indonésii, tak jsme museli na každém formuláři vyplňovat chlívek - náboženství. Nikdy jsem jej nevyplnil slovem křesťan, protože křesťanem se nazývá kde kdo, převážně ti, kteří vůbec ani nevědí, co je podstata křesťanství. Vždy jej vyplním slovem protestant, a mám k tomu ty nejpádnější důvody. Bible obsahuje dva zákony, závěti nebo svědectví, jimž se latinsky říká testamentos. Český "test" je vlastně svědectví studentových znalostí. A latinská předpona "pro" znamená totéž co v češtině. Technicky, každý kdo bere na zřetel svědectví v jakékoliv formě, je pro svědectví a tím je i protestantní. Proroci a apoštolé zanechali po sobě písemné závěti, svědectví, tedy testamenty, které jsou sestaveny v Bibli - Boží slovo. A poněvadž souhlasíme a věříme jejich svědectví, tedy jsme pro jejich svědectví, jsme pro jejich testamenty, jsme pro Bibli, nevyhnutelně musíme být také protestanté. Na neštěstí duchovní evropská středověká tragedie zaměnila význam probibličnosti, protestamentálnosti za všechno vzdorující. Protestant má pozitivní význam, stejně, jako je někdo proamerický nebo proslovanský. Kdybychom byli proti, byli bychom antitestanté nebo anticokoliv. V latině se sloveso protestovat překládá jako - obtestari, reclamare, nebo intercedere. Cítíte ten jazykový protiklad a v podstatě významový posun k nesmyslnosti?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra š (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 08. leden 2012 @ 18:13:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, to je myslím Steiger? Jeho výklady se mi líbí a pokud to teď čte oko, ať si je vyhledá na hcjb.cz a zamyslí se nad sebou. Jinak na té adrese jsou k poslechu kvalitní věci a jsou tam taky snad všechny ZODy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra š (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 19:29:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protestantismus jsou křesťanské směry, které vzešly z reformace.



Název vznikl odvozeninou od slova protest - jako projev nesouhlasu, vyjádřený nesouhlas s něčím.

Protestní je nesouhlasný, odbojný.


Tedy protestovat znamená vyjadřovat nesouhlas.

V tomto smyslu už po několik století také protestané svému označení rozuměli.


Jinak ale klobouk dolů, co všechno se dá slovy vyčarovat a zdůvodnit (Český "test" je vlastně svědectví studentových znalostí. A latinská předpona "pro" znamená totéž co v češtině.).

Vlastně zdůvodnit jde asi cokoli a někteří protestanté toto umění dotáhli do dokonalosti. Hlavně svými různými krkolomnými výklady Bible.   :-))


Stačí se uzavřít skutečné Pravdě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se ví (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 08. leden 2012 @ 22:00:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to se mi líbí, protože Pán Ježíš byl taky rebel proti mrtvému náboženství, které představovalo všechno možné, jenom ne lásku k Bohu. Takže jsem protestant, jako Pán Ježíš, amen!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže s (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 16:40:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pán Ježíš byl taky rebel"...

Rebel?


Pán Ježíš je pro mě naopak vzorem dokonalé poslušnosti Otci: "Nikoli má, ale tvá vůle se staň!" (Mt 26,42)



Vidím, že každý dokážeme uvidět v Písmu cosi docela jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemů (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 09. leden 2012 @ 16:54:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Student psal: "rebel proti mrtvému náboženství", ne proti Otci!

Každý tam prostě vidí, to, co je mu bližší.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, studentu je bližší rebel (protestant), mně je bližší Kristova poslušnost Otci.


..."Byl veden jako ovce na porážku a jako je beránek němý před tím, kdo ho stříhá, tak neotevřel svá ústa."...



Kristus vůbec nerebeloval proti farizeům, to je nesmysl. Kristus učil a napomínal každou špatnost. Ať ji dělal kdokoli.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srd (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:51:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, studentu je bližší rebel (protestant), mně je bližší Kristova poslušnost Otci.

Takže máš ty Otce radši potuplované, protože u jednoho z nich nejdou provést testy DNA.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 09. leden 2012 @ 22:11:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, to je ta láska Otcova, že jsme z Jeho milosti dostali dar víry, někdo zase dostal "dar" své svobodné vůle(zvůle)přijít k milosti skrze křest a svátosti, fakticky jsou dva duchovní otcové. Můj Otec nebeský mi dal poznat Svého Syna a to je nad všechny poklady světa. A jestli mi někdo řekne, že jsem fanatik? Pána taky zesměšňovali a přitom jen demonstrovali svoji duchovní slepotu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoř (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. leden 2012 @ 22:17:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co tedy k tomu řekneme? Je-li Bůh pro nás, kdo proti nám? On neušetřil vlastního Syna, ale za nás za všecky Ho vydal. Jak by nám spolu s Ním nedaroval všechno?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoř (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 07:17:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jinak můžeš přijít k nebeskému Otci, než obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27)???


Ztotožněním se s osobou Krista pohřbením do jeho smrti ve křtu (Ř 6,3-7) a znovuzrozením do života nového, nyní už jako Kristův bratr?


Pána zesměšňovali za Pravdu, kterou neúnavně hlásal.
Ty se zesměšňuješ sám v omylech vlastní neznalosti.
Ani v příčině proč jsi zesměšňován se tedy Kristu ani vzdáleně nepodobáš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 10. leden 2012 @ 08:32:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, kdysi ve škole jsem se taky naučil plno věcí, ale ani za blá jsem jim nerozuměl. Pořád tady oblíkáš Krista ve křtu a jak to, že to není poznat? Jak to že pořád máš svobodu hřešit? Je snad ten tvůj "kristus" natolik slabý a hříšný, že tě nedokáže chránit od hříchu? Není to náhodou tak, že si lžeš pro uklidnění svého svědomí? Křest není magie a ke spáse nevede voda materiální, ke spáse vede voda, kterou dává Kristus, je to oživující voda Božího Slova, které tě potřebuje připravit, musíš se zbavit iluzí, že nějaké čárymáry ti pomohou ke spáse. Nikdo si spásu nedokáže na Bohu vydupat, ty ale dokud nedostaneš poznání od Boha, o své ničemnosti v Jeho očích, nikdy se k Pravdě ani nepřiblížíš. Jestli ale je náboženství tvojí pravdou, tak tě lituji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 10:14:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." jak to, že to není poznat?"...

To se už sám považuješ za boha, že se mě odvažuješ soudit?



Pokud jsem snad podle tebe v něčem nemluvil pravdu - dokaž to.

Pokud jsem se v něčem podle tebe mýlil - vysvětli naprosto konkrétně v čem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 10. leden 2012 @ 11:36:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, někdy pročítej v archivu, jak pořád oponuješ Toníkovi, v desítkách jeho svědectvích, o podstatě tvého chápání křesťanství a podstatě biblického křesťanství. Řkc se ve svém ponímání vrátila do dob Jeruzalemského Chrámu, do každodenného obětování B/bohu, na oltáři. Takže pokud patříš do řkc a věříš v eucharistii, jako opakovanou oběť, tak patříš pod Zákon a Milost se na tebe nevztahuje a tak nejsi omytý Beránkovou krví a tak na tebe pořád padá Boží odsouzení. Osobně můžeš být příjemný člověk, jenomže Bůh chce v tobě vidět Krista. Co je jednoduché a zadarmo, v to má přirozený člověk nedůvěru, jenomže pravidla tady určuje Bůh. Já když pochopil, co jsem to za duchovní smilstva, jako katolík konal z pohledu, jak mi to Bůh vyjevil, jímala mě hrůza.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:17:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo v ŘKC nevěří na eucharistii jako opakovanou oběť.

To je jen výplod tvé vlastní hlouposti a lenosti si o tom něco zjistit.
K čemu diskutovat s lenochem?



ŘKC učí o zpřítomňování jediné a té samé oběti Krista na kříži.


]


Eucharistie - je Ježíš jen v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 10. leden 2012 @ 17:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, eucharistie je jen další tragédie která postihla římskokatolickou církev. Kněží a biskupi strčili Ježíše do kousku chleba a lidé toto provozující, přestali věřit, že Ježíš je stále s nimi! Přestali věřit, že nemusí nikam chodit, aby se s Ním potkali. Sebrali jste lidem radost ze setkání s Ježíšem v komůrce svého srdce!

Kéž by vás Pán osvobodil od těchto bludů. 

 


]


Re: Eucharistie - je Ježíš jen v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. leden 2012 @ 11:29:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kněží a biskupi strčili Ježíše do kousku chleba"... ???


(Lk 22,19)
A když vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal jim ho se slovy: "To je mé tělo, které se dává za vás. To dělejte na mou památku."


(Sk 2,42)
... a zůstávali v apoštolském učení a ve společenství, v lámání chleba a v modlitbách.


]


Re: Re: Eucharistie - je Ježíš jen v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 11. leden 2012 @ 15:37:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, eucharistie je jen další tragédie která postihla římskokatolickou církev. Kněží a biskupi strčili Ježíše do kousku chleba a lidé toto provozující, přestali věřit, že Ježíš je stále s nimi! Přestali věřit, že nemusí nikam chodit, aby se s Ním potkali. Sebrali jste lidem radost ze setkání s Ježíšem v komůrce svého srdce!

Kéž by vás Pán osvobodil od těchto bludů.


]


Re: Re: Re: Eucharistie - je Ježíš jen v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 13. leden 2012 @ 14:51:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eucharistie je největší Kristův dar církvi.



Nebudete - li jíst tělo Syna člověka, nebudete mít v sobě život!


]


Kristova ovečka? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 10. leden 2012 @ 17:56:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se už sám považuješ za boha, že se mě odvažuješ soudit?

Oko, jaké souzení, vždyť ty sám ses zaškatulkoval svým přihlášením do pořadu "černé ovce", ne? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:05:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda stará známá Sola scriptura.

Myslienka Sola Scriptura sa v Pisme nikde nenachadza, je nebiblicka. V skutocnosti nam Biblia hovori, ze sa mame drzat aj ustnej tradicie, hlasaneho slova Bozieho (2Sol,2,15,1Kor 11,2, 1 Pt 1,25). V 2Pt 3,15-16 nas sv. Peter varuje, ze Svate Pismo moze byt tazke interpretovat a jasne naznacuje potrebu autoritativneho vykladatela. A nakoniec, 1 Tim 3,15 nam hovori, ze Cirkev je oporou a stlpom pravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra š (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:43:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nas sv. Peter varuje, ze Svate Pismo moze byt tazke interpretovat a jasne naznacuje potrebu autoritativneho vykladatela.

To máš pravdu, betmo.

Ovšem tragédie je vybrat si takového autoritativního vykladatele, který tomu taky nerozumí, viď?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se ví (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 09. leden 2012 @ 20:18:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To pak důsledkem počtu předání narůstají omyly geometrickou řadou. Říká se tomu tuším posloupná tradice. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže s (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 09. leden 2012 @ 22:41:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, nevím jak ty, ale já miluji takové ty perličky z dílny řkc, ať je to v podání betmy, oka, nebo Honzy(zamyslime se nad svojí vírou a pod.) Mne skrze to vždy osloví Pán, asi jako:"vidíš a tohle je ta milost, dal jsem ti poznat Pravdu a ta tě vysvobodila od těchto důkazů nevíry, které jsou demonstrované pro tvé lepší pochopení Boží moci, která zatemňuje mysl těch, kteří nevěří Písmu, Slovu pročištěnému a věrnému, mocnému měnit životy." Betma a tradice, to je děs, jak ta ženská nenávidí Písmo! Nic jiného v tom není, nevíra a nenávist ducha nábožensví. Ať ji Pán nešťastnici jedné, dá poznat Svoji lásku a vzbudí ji z duchovní smrti.AMEN.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 07:26:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybyste si oba dva místo této pochybné intelektuální onanie raději otevřeli ty odkazy z Písma, které vám Betma uvedla.

Já vím, že je to daleko víc práce (cesta strmá a úzká) - a práce některé z vás evidentně ještě bolí!  :-)


Ale v těch odkazech Písma byste mohli objevit střípky pravdy a někam se zase o kousek posunout. Tamm byste měli alespoň nějakou šanci.


Rozumím, že je pro vás pohodlnější hnít v bažinách bludů, ale to nemáte ani trošičku touhy zjistit, jak je to doopravdy?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:42:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říká ten, co potřebuje, aby mu Písmo vykládali ti, co ho odložili, aby ho nahradili lidskou tradicí, kterou Pán odsoudil. 
Mt 15,6 ten již to nemusí dát svému otci nebo matce. A tak jste svou tradicí zrušili slovo Boží.
Mk 7,13 tak rušíte Boží slovo svou tradicí, kterou pěstujete. A takových podobných věcí činíte mnoho.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemů (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 10. leden 2012 @ 18:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je studente ta jejich "pravá víra".
Řekneš - Spasitel, oni řeknou  - skutky. 

Řekneš - Kristus je Skála, oponují - Petr je Skála.

Řekneš  - křest Duchem, oponují s H2O.

Řekneš - Kristova církev, oponují - Římskokatolická církev. 

atd. už mě manželka odhání od počítače. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. leden 2012 @ 11:25:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Řekneš - Spasitel, oni řeknou  - skutky. "...


Spasitel
 - který dal sám sebe za nás, aby nás vykoupil z veškeré nepravosti a očistil si pro sebe svůj zvláštní lid, horlivě milující dobré skutky. (Tit 2,14)

- Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili. (Ef 2,10)




..."Řekneš - Kristus je Skála, oponují - Petr je Skála. "...

To je lež! Neoponují!
Kristus je skála, Petr je Kristem ustanovená skála - pastýřem jeho stáda. (Mt 16,18)



..."Řekneš  - křest Duchem, oponují s H2O."...


Křest do Kristova jména (Mt 28,19) je znovuzrozením z Krista do nového života Božího dítěte - z vody a z Ducha (J 3,5).

Člověk se neznovuzrodí jen do nového ducha, znovuzrodí se v úplnosti, celý - i tělo člověka se ve křtu stává chrámem Ducha svatého a údem Kristovy církve.



..."Řekneš - Kristova církev, oponují - Římskokatolická církev"...

A znovu, proč by měli oponovat? Vždyť římskokatolická církev je hlavním proudem křesťanství!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srd (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 11. leden 2012 @ 15:41:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za potvrzení, že jsem nelhal. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 11:06:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



To byl důkaz, že co tvrdíme my, skutečně také v Písmu je.



Tvé cesty rozumu se ubírají po zvláštních stezkách.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 18:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
dal jsem ti jasně najevo, že diskusi s tebou považuji za ztrátu času.

Tak mě laskavě neoslovuj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. leden 2012 @ 19:22:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

když diskusi se mnou považuješ za ztrátu času, tak se mnou nediskutuj - já tě k tomu nenutím. Mám však od Boha a provozovatelů tohoto portálu svobodu oslovit tě nebo reagovat na tvé příspěvky, kdykoli to uznám za vhodné.

Tak to laskavě respektuj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:16:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět chudáčku trpíš samomluvou.


Je mi tě líto.
Ale nic naplat, země, která vydává jen trní a bodláčí, je zavržená a blízká prokletí a její konec je spálení (Žd 6,8).

Je škoda mého času se takovou zemí vůbec zabývat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. leden 2012 @ 20:17:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty ses tou zemí nikdy nezabýval a nikdo to po tobě ani nechtěl!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra š (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 07:19:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale zabýval - a upřímně, se srdcem na dlani.

Do doby, než jsem zjistil, že je to marná práce, že je to země blízká prokletí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se ví (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 10. leden 2012 @ 10:33:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vrabec přeletuje, vlaštovka poletuje, bezdůvodné zlořečení nezasáhne (Př 26:2).

A jinak - prý upřímně a se srdcem na dlani! Se srdcem plném lží? Děkuji, nechci - vždyť v takovém srdci, které pohrdá dobrým svědomím, není ani kousíček místa pro víru a pro lásku, neboť ztroskotalo ve víře (1Tm 1:19)!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 17:47:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anathema se ale vztahuje pouze na ty katolíky, kteří se dostávají do rozporu s těmito kánony.

Dobře. Platí to tedy jen pro římské katolíky, nikoliv pro pokřtěné protestanty. Existuje nějaký dokument, který to definuje tak, jak říkáš?


]


Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. leden 2012 @ 00:18:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky popsané.

  Vzpomínám si, jak jsme dělili lidi na "věřící" a "nevěřící". U těch věřících jsme pak měli dělení na "věřící" a "hluboce věřící". Někteří z "věřících", "nevěřících" i "hluboce věřících" pak byli "praktikující".

  Rozlišení podle toho komu, co a proč ten který věřící věří jsme neřešili. To nebylo důležité.

  Hlavní bylo, aby byl člověk praktikující. Co nejčastěji chodit ke zpovědi, na mši a k přijímání.



  Oko, prosím tě, jak může srdce hořet, když je v něm na jedné hromadě lež i pravda, krádež a poctivost, smilstvo i čistota, špína i čistota, oheň a mráz? Jak se to dělá? Dal vám ten Mons. Geissler z Kongregace pro nauku víry návod?



Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 12:01:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jak může srdce hořet, když je v něm na jedné hromadě lež i pravda"...


Taková už lidská srdce občas bývají.

Sami s tím mnoho nezmůžeme, ale známe lék:


... musíme pokorně prosit Boha za hříchy proti víře, kterých jsme se dopustili.


]


Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. leden 2012 @ 13:58:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odhaluješ se to, oko, vskutku docela nehezky!

Jak by dobrý Bůh, který věřícímu obnovuje ducha svým Duchem a vyměňuje mu jeho kamenné srdce za srdce z masa/masité neboli dává mu srdce fungl nové plné víry a lásky spolu s nadějí, mohl dát svému dítěti srdce, v němž jsou na jedné hromadě lež i pravda?! Tady je vidět, v jakého boha věříš!

Fakt, že taková lidská srdce nejen bývají, ale prostě jsou u nevěřících lidí, neznamená, že je tomu tak i u věřících/Božích dětí. A Bůh to řeší právě tou výměnou kamenného za masité.

Váš lék není lék, nýbrž nesmysl. Odkdy má věřící prosit za hříchy (jakékoliv)?! Věřící prosí za odpuštění hříchů, jichž se dopustil!

Ach jo!



]


Re: Re: Re: Re: Nehoří-li srdce, nemůže se víra šířit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. leden 2012 @ 19:15:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět chudáčku trpíš samomluvou.


Je mi tě líto.
Ale nic naplat, země, která vydává jen trní a bodláčí, je zavržená a blízká prokletí a její konec je spálení (Žd 6,8).

Je škoda mého času se takovou zemí vůbec zabývat.


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy