Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476782
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Lev z pokolení Judova
Vloženo Úterý, 20. prosinec 2011 @ 08:42:58 CET Vložil: Olda

Přednáška poslal rudinec

Zj.5,5  Tedy jeden z starců dí mi: Neplač. Aj, zvítězilť Lev, ten, kterýž jest z pokolení Judova, kořen Davidův, aby otevřel tu knihu a zrušil sedm pečetí jejích.

V Slove Božom v SZ je veľa predobrazov na P. J. Krista. Najvýstižnejšie je tieto predobrazy vidieť v osobe Jozefa  v Egypte, ďalej Mojžiša , Dávida  i Elizea. Títo významní muži starozákonnej doby svojimi skutkami a správaním sa, predzvestovali, čo bude v budúcnosti  P. J. Kristus robiť ,a tiež aký bude. Že bude väčším záchrancom ako Jozef v Egypte ,tiež bude ťažšie pokúšaný na púšti od diabla ako Jozef od ženy Putifára,  milosrdnejší a spravodlivejší ako Dávid , pokornejší a poslušnejší ako  Mojžiš, a  robiť ďaleko väčšie divy a zázraky ako Elizeus. V evanjeliách sa dá ľahko presvedčiť, že všetky tieto predobrazy sa na P. J. Kristovi skutočne vyplnili.

Tieto predobrazy sú známe väčšine kresťanov.Ja však chcem ukázať na prdobraz,ktorý je málo známi.
 
Príbeh Samsona a jeho svadby s filištínkou pozná takmer každý kresťan avšak,je len  málo tých,čo sa hlbšie zamýšľali nad udalosťou,ktorá sa stala keď Samson išiel na zásnuby so svojimi rodičmi k Filištíncom:

Sud.14
5  Vtedy sišiel Samson i jeho otec i jeho matka dolu do Timnaty a keď prišli až k viniciam Timnaty, tu hľa, mladý lev reval oproti nemu.
6  Ale sostúpil na neho Duch Hospodinov, a roztrhnul ho, jako keby niekto roztrhnul kozľa, a nemal ničoho vo svojej ruke. Ale nepovedal svojmu otcovi ani svojej matke, čo urobil.
7  A keď sišiel a hovoril so ženou, ľúbila sa Samsonovi.
8  A keď sa potom navracoval po niekoľkých dňoch, aby si ju vzal, odbočil z cesty, aby pozrel na mŕtve telo ľva. A hľa, roj včiel bol v mŕtvole ľva i med.
9  A nabral si ho na svoje ruky a išiel pozvoľna a jedol a išiel k svojmu otcovi a k svojej matke a dal im, a jedli, ale im nepovedal, že med vybral z mŕtvoly ľva.
 
P.J.Kristus po telesnej stránke pochádzal z pokolenia Júdu.Jákob pred svojou smrťou povedal proroctvá do budúcna všetkým svojím synom.O Judovi povedal následovné:
 
8  Júda, teba budú chváliť tvoji bratia. Tvoja ruka bude na šiji tvojich nepriateľov. Klaňať sa ti budú synovia tvojho otca.
9  Júda je ľvíča. Od lúpeže, môj synu, odišiel si hore. Sklonil sa, leží jako lev a jako ľvica; kto ho zobudí, aby vstal?!
10  Neuhne berla od Júdu ani palica zákonodarcu zpomedzi jeho kolien, dokiaľ neprijde Šílo , a jeho budú poslúchať národy.
11  Priviaže svoje osľa na vinič a na výbornú révu syna svojej oslice; operie svoje rúcho vo víne a v krvi hrozna svoj odev.
12  Bude tmavších očí nad víno, a belších zubov nad mlieko.

 Júda je pripodobnený k levovi a tiež je v tomto proroctve jasne ukzané,že z pokolenia Júdu povstane P.J.Kristus.
Avšak ďaleleko výraznejšie je to potvrdené v:

Zj.5,5
5  A jeden zo starcov mi povedal: Neplač! Hľa, zvíťazil lev z pokolenia Júdovho, koreň Dávidov, aby otvoril knihu a zrušil jej sedem pečatí.

Na základe týchto proroctiev môžeme smele pripodobniť P.J.Krista k levovi ktorého zabil Samson.
 Lev býva často označovaný za kráľa zvierat.Keď zomrel ten skutočný kráľ Mesiáš Jeho smrťou sa dostala
do naších uší radostná zvesť že P.Ježíš zomrel za naše chriechy a nás ktorí sme uverili učinil tak spravodlivými pred svojim Otcom v nebesiach. Táto radostná zvesť pôsobila v našich ušiach asi tak, ako med v našich ústach.
 
Radujme sa z týchto predobrazov pretože mňa osobne utvrdzujú v tom,že to čo sa udialo na Golgote je to najdôležitejšie. V celom vesmíre niet významnejšej udalosti ako Kristova obeť na kríži. 
 

"Lev z pokolení Judova" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 10:06:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lev z pokolení Judova..........vždycky jsem si říkal odkud asi vzal autor Letopisů Narnie inspiraci k tomu aby jako symbol Ježíše Krista vybral zrovna lva. Možná to bylo právě tohle.



Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 12:41:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a ty nečítaš bibliu?

Zjavenie 5:5  Vtedy mi povedal jeden zo starších: Neplač, ajhľa, zvíťazil lev z Júdovho kmeňa, koreň Dávidov, aby otvoril knihu a jej sedem pečatí!


ivanp


]


Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 15:03:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....jako symbol Ježíše Krista vybral zrovna lva.

Poutnik ty nerozumieš Zj.5,5 ?:

5  Tedy jeden z starců dí mi: Neplač. Aj, zvítězilť Lev, ten, kterýž jest z pokolení Judova, kořen Davidův, aby otevřel tu knihu a zrušil sedm pečetí jejích.

Ak ty nechápeš,že v tomto verši sa hovorí o P.J.Kristovi, tak sa vôbec nedivím,že je s teba len papeženec a nič viac.Ty si schopný
rozumieť iba ak pestierskym listom od Hitlerjugena. Biblia je pre takých ako si ty, zapečatenou knihou.


]


Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 15:24:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec, jasně, že mají Písmo zavřené, jenomže nezapomeň, že je to Boží milost, Jeho předurčení ke spasení, která nám dává poznat pravdy Božího slova, takže se můžeme za katolíky modlit, ať jim Bůh osvítí mysl a vyvede je z moci temna, z moci římského biskupa, předobrazu antikrista, ne je urážet. Že je někdo slepý, je proto, že je to Boží vůle.


]


Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 16:08:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď Poutnik znevažuje tak jednoznačnú čásť Písma,tak to nemôže zostať bez odozvy.

Keby ten papeženec urazil mňa, tak sa dokážem na to povzniesť.

Ale on vedome zosmiešňuje a znevažuje Slovo Božie a v takom prípade je potrebné rázne zakročiť. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 16:30:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   A pak se člověk diví, že docházelo ke křižáckým válkám. Lide si říkali křesťane a šli zabíjet. Třeba si říkali: "Jo kdyby šlo jen o mně, tak bych to přenesl přes srdce, ale vždyť jde o svatou zem, o svaté město, to nemůžu jen tak nechat." Kdo chce nenávidět, vždycky si nějaký důvod najde.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 17:13:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nie vsetky kriziacke vypravy vyhlasil papez, /ani tu detsku nie/ u vacsiny vyprav islo o obrannu vojnu. Saraceni mohamedani totiz zacali prepadavat krestanskych putnikov, casto vycerpanych, hladnych a smadnych,ktori putovali do Jeruzalema k Boziemu hrobu. Takisto tito mohamedani zacali nicit krestanske kostoly.Vtedajsi krestanski panovnici sa povazovali za sluzobnikov Boha a strazcov Bozieho hrobu, preto brali ako povinnost branit Bozi hrob proti moslimom.Bolo to velmi hrdinske od tychto europskych panovnikov, lebo cesty neboli, ani dopravne prostriedky, na cestach bolo plno zbojnikov,a casto sa kriziaci vracali az po dlhych rokoch, lebo islo o velke vzdialenosti. Samozrejme na tieto vypravy sa nabalovali rozlicni dobrodruhovia, ktori chceli zbohatnut a plienit a niektore vypravy mali neskor aj politicky nadych. Boli aj taki kriziaci, ktori po prichode do Sv. Zeme zacali hlbsie vnimat Krista a zakladali rady, ktore sa starali o vycerpanych putnikov.z tychto rádov zostali  doteraz napr. nemecki rytieri, ktori branili krestanske kostoly vo sv. zemi a tuto ulohu maju okrem ineho aj dnes, ak by to bolo potrebne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 19:16:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zajímavé číst si jak si dva papeženci povídají o křížových výpravách a minulosti... Třeba by se ještě přidal Poutnick a Martino, aby to bylo zajímavější?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 21. prosinec 2011 @ 12:17:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Betmo, není podstatné jak to tenkrát bylo, nepochopila jsi na co jsem reagoval. Všimni si toho slova "třeba". A třeba měli jiné důvody. Reagoval jsem na rudincův "láskyplný" komentář. Pokud ti ještě stále nedochází na co byla reakce, tak k tomu ještě jedno úsloví: "Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly." 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 12:03:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo chce nenávidět, vždycky si nějaký důvod najde.

Skutky 13:8  Ale sa im protivil Elymas, čarodejník - lebo tak sa prekladá jeho meno - a hľadal odvrátiť prokonzula od viery.
9  Ale Saul, ktorý sa volá i Pavel, zrazu naplnený Svätým Duchom, pozrel uprene na neho
10  a povedal: Ó, ty plný všetkej ľsti a každej nešľachetnosti, synu diablov, nepriateľu každej spravedlivosti, či neprestaneš prevracať priame cesty Pánove?
11  A teraz hľa, ruka Pánova prijde na teba, a budeš slepý a nebudeš vidieť slnka do času. A naskutku pripadla na neho mrákava a tma, a chodia dookola hľadal, kto by ho viedol za ruku.


Ďaľší výrok ap.Pavla:
Galatským 1:9  Jako sme už prv povedali, aj teraz zase hovorím, že ak vám niekto zvestuje iné evanjelium ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty. 


Nematemne ty si schopny z ap.Pavla za tieto jeho vyjadrenia urobiť  zločinca plného nenávisti.

Ap. Pavol tam,kde sa jednalo o vykrucovanie Písma jednal nekompromisne.

Je vidieť,že ta tvoja rozplizlá sentimentalita vyplýva z neznalosti Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 14:36:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Vždyť to říkám, každý si najde to své. Kde je hranice, kdy ještě milovat a kdy začít nenávidět? A co znamenají slova "milujte své nepřátele, žehnejte těm, kteří vás pronásledují"? 
     
     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 23:40:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne, miluj nepřítele a silou evangelia ho přiveď ke Kristu a získáš bratra. Milovat neznamená přitakávat bludu, miluji řk, ale nenávidím jejich učení, protože je miluji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 15:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     O.k. Jen abychom nezapomněli proti komu je veden boj. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 21:14:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec, to je ta tragedie, že takový člověk to vůbec nevidí. Přečti jsi, co napsala betma v článku o Sola Scriptura. To je taková pitomina, že se na tu ženskou nedá ani zlobit, tu můžeš jenom litovat. Za odpověď to nestojí, jednou je to řk, a pokud není Boží vůlí ji pro věčný život zachránit...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. prosinec 2011 @ 13:42:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako pitomec se tu projevuješ naopak ty.

Není přece vinou Betmy, že nemáš na to, abys vůbec pochopil smysl jejího komentáře.


]


Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. prosinec 2011 @ 08:38:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sešla se tu zajímavá ukázka toho jak se dá manipulovat s textem. Se dvěma jednoduchými větami. Jak se dá jejich význam popřít nebo převrátit. Pokud jde o moje věty tak je to  jedno. Chtěl jsem jen říct že jsem si uvědomil souvislost i když o sobě rozhodně netvrdím že znám nazpaměť celou Bibli. Nevyjadřuji se ani k tomu jestli znám tenhle citát nebo ne. To co jsem napsal nemá nějaký zvláštní náboženský význam. Totéž se ale dá udělat s biblickým textem a nemusíme ho ani rozebírat na prvočástice. Úplně stačí jí rozebrat na písmenka, nebo jen na slova  a na věty. Z toho by se dala například sestavit jakákoliv menší kniha z těch co byly napsány.
Tady je názorně vidět jak důležitý je pro správné pochopení Bible Bůh a Církev.
Autor Letopisů Narnie je mimochodem anglikán, který k té církvi konvertoval v dospělém věku a choval se ekumenicky v době kdy to ještě nebylo zdaleka tak rozšířeným zvykem jako dneska.
Ta ukázka se mi líbí ale děkovat za ní autorům raději nebudu. Byla by to ode mne drzost.



Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 12:03:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo chce nenávidět, vždycky si nějaký důvod najde.

Skutky 13:8 Ale sa im protivil Elymas, čarodejník - lebo tak sa prekladá jeho meno - a hľadal odvrátiť prokonzula od viery.
9 Ale Saul, ktorý sa volá i Pavel, zrazu naplnený Svätým Duchom, pozrel uprene na neho
10 a povedal: Ó, ty plný všetkej ľsti a každej nešľachetnosti, synu diablov, nepriateľu každej spravedlivosti, či neprestaneš prevracať priame cesty Pánove?
11 A teraz hľa, ruka Pánova prijde na teba, a budeš slepý a nebudeš vidieť slnka do času. A naskutku pripadla na neho mrákava a tma, a chodia dookola hľadal, kto by ho viedol za ruku.


Ďaľší výrok ap.Pavla:
Galatským 1:9 Jako sme už prv povedali, aj teraz zase hovorím, že ak vám niekto zvestuje iné evanjelium ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty.


Nematemne ty si schopny z ap.Pavla za tieto jeho vyjadrenia urobiť zločinca plného nenávisti.

Ap. Pavol tam,kde sa jednalo o vykrucovanie Písma jednal nekompromisne.

Je vidieť,že ta tvoja rozplizlá sentimentalita vyplýva z neznalosti Písma.



Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 14:38:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Vždyť to říkám, každý si najde to své. Kde je hranice, kdy ještě milovat a kdy začít nenávidět? A co znamenají slova "milujte své nepřátele, žehnejte těm, kteří vás pronásledují"? 


]


Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 16:09:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lenže ty vidíš nenávisť za každým radikálnejším postojom a to je choré.

Ap.Pavol napísal v 13 kap.1Kor.neprekonateľný hymnus o láske

a na druhej strane vyslovil anatema nad každým kto nemá rád P.J.Krista.

Najlepšie vystihol hranicu medzi láskou a nenávisťou Spurgeon citujem:

Je svatou povinností každého Křesťana,aby se postavil proti Antikristovi a žádný myslíci člověk se nemusí ptát,kdo antikrist je.
Kdyby neexistovalo papežství Říma ,nebylo by na tomto světe nic,co bychom mohli *****m nazvat !Ubližuje Kristovi okráda Ho o Jeho slávu.Pokládá činnost svátostí nad Jeho moc vykoupení,a zdvíha kus chleba na místě Spasitele! Budeme-li proti tomu stát,musíme milovat osoby i když nenávidíme jejich chyby ,budeme milovat jejich duše a hnusit se jejich dogmat.


]


Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 18:28:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Jo to jsi napsal pěkně, jen jestli jsme stále schopni oddělit tělo a krev od duchovních mocnosti. 


]


Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 14:21:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec napsal , cit. "  Na základe týchto proroctiev môžeme smele pripodobniť P.J.Krista k levovi ktorého zabil Samson "

Tahle souvislost mi nějak uniká . Když se podívám na příběh o Samsonovi , tak vidím "skrytou tvář pýchy" na kterou v podstatě dojel. Ve 13 kap. Soudců o něm čteme : " Hle, počneš a porodíš syna. Jeho hlavy se nesmí dotknout břitva, protože bude už od matčina lůna zasvěcen Bohu jako nazír. On začne zachraňovat Izrael z rukou Filištínů." Pak se stala ta milost, narodil se chlapec, rostl … „…..a Hospodin mu žehnal….. a pak ho začal podněcovat Duch Hospodinův   

Co to znamená „nazír“ ?

Jde o člověka, který je  „odděle­ný, zasvěcený Bohu nebo zdrželivý na čas nebo na celý život ve službě Boží“. Mohli jimi být mužové i ženy. Na­zír se po čas svého slibu zdržoval vína a opojných nápojů vůbec ( 4 Moj. 6: 3 , Sd.  13 :14 ), nestříhal si vlasy, snad proto, aby se lišil od kultů, kde oběť vlasů byla pravidlem, nad mrtvými nenosil zármutek, aniž se k nim při­bližoval,   ani  když  šlo  o  nejbližší  příbuzné. Tolik k definici těch, kdo vstoupili do této formy „svatosti

Samson byl obdařen silou Ducha Hospodinova a měl být tím, kdo vysvobodí 12 kmenů Izraelských z područí Pelištejců. Bůh mu žehnal ( a to doslova  „z milosti“) a naplňoval ho Duch Boží ( rozuměj „podněcoval“ Sd. 13:24-25). A pak Samson začal chodit „po hraně“ !!  Jednou ze čtyř hraničních situací v jeho životě byla i ta, když šel s rodiči k pelištejcům na zásnuby .

Ve vinici ho  napadl lev. Cit. Sd. 14: 6 „ Samsona se ale zmocnil Duch Hospodinův, takže lva roztrhl holýma rukama, jako by trhal kůzle. Svému otci ani matce ale neřekl, co udělal“ . Borec jako hrom ! Rodiče ani neslyšeli ten masakr, když „trhal lva jako kůzle“ ( nevěděli o tom). Takoou sílu mohl mít a také měl jedině od Boha . Podobně jako později král David. Jenže David bránil jemu svěřené ovečky před lvy, kdežto Samson se pochyboval na hraně vlastní pýchy.  Jak to,že nazír, obdařený Duchem sv., vstupuje do vinice ? Zasvěcení Bohu nesměli pít víno. Vinice je speciální kultura a hrozny základní surovinou pro výrobu vína. A právě ve vinici, tam, kde neměl co dělat, ho napadl lev…. Ať to bylo nakonec správné nebo ne, skutečností je to, že se později na lva šel podívat. Co na něm chtěl vidět je s podivem, ale nakonec viděl přeci jen něco podivného

Sd.14: 8 – 9
„ Po nějaké době tam šel znovu, aby si ji vzal. Odbočil, aby se podíval na mrtvého lva a hle, ve lví zdechlině byl včelí roj a med.  Nabral si ho do hrsti a šel a jedl. Když se vrátil k otci a matce, dal jim ho jíst také. Neřekl jim ale, že ten med nabral ze lví zdechliny

Samson si vzal med z dutiny v mrtvole lva . Nazír se nesměl dotýkat mrtvoly . Opět porušil očekávání , která Hospodin k zasvěceným vztahoval 

Samson se stále pohyboval na hraně. Zahrával si s ohněm, zvykl si na tu hru až se mu stala osudnou  - viz. příběh o Dalile . Byl si vědom Boží milosti a zneužíval ji !  Dost dlouho …. než „dojel“ na vlastní pýchu. Krásná ženu mu nedávala pokoje. Nasadila rafinovaný nátlak až jí to Samson prozradil …. V podstatě : Z  pýchy na vlastní sílu a Boží přízeň ! A navíc : Moc mluvil….. ( rozuměj : Víc než musel a měl ) . Pelištejci ho po oholení Dalilou ve spánku zajali, oslepili a dali do vězení. Nakonec se k němu Hospodin ještě jednou přiznal a vrátil mu sílu na jeho prosbu. To když stál mezi dvěma sloupy, které zbořil a celá Pelištejská elita byla spolu s ním v sutinách zabita. 

Jaké podobenství je mezi lvem, kterého zabil Samson a Pánem Ježíšem jako lvem z pokolení Juda opravdu nevím. Předobraz Pána Ježíše jako lva z pokolení Juda je všeobecně známý, ale dát ho do souvislosi se lvem v příběhu o Samsonovi jsem ještě neslyšel  










Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 16:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Předobraz Pána Ježíše jako lva z pokolení Juda je všeobecně známý, ale dát ho do souvislosi se lvem v příběhu o Samsonovi jsem ještě neslyšel----

  Vidím tam jistou souvislost podobně  jako rudinec.

Přemýšlel jsem nad příběhem o Samsonovi asi před rokem.Po té ,co jsem měl s jedním  známým (adventistou) rozhovor .
On byl zjevně pohoršen a přiznal se, že nechápe jak mohl být Samson nazván "bohatýrem a mužem víry",když jedl z útrob (nečisté) mršiny a ještě dal jíst i svým rodičům.

-----Samson si vzal med z dutiny v mrtvole lva . Nazír se nesměl dotýkat mrtvoly . Opět porušil očekávání , která Hospodin k zasvěceným vztahoval  ----

 Snad v nejprve v podobenství o milosrdném Samaritánovi najdeme částečnou odpověď.
(Ti ,kteří prošli kolem polomrtvého ,kněz i levita, se také podle zákona nesměli dotýkat nečistého.A pokud se poskvrnili,museli projít zdlouhavým procesem očišťování - a zase podle zákona.Zůstalo jim ovšem zastřeno o čem že zákon i proroci je!  Ne o darech ,ale o milosrdenství ,chápeš?  Samson (naplněn silou Ducha Hosodinova) věděl že co zvenčí vchází do člověka, nemůže ho znesvětit.Podle mne chodil Samson před Bohem v milosti.)


Jako jediné provinění (Adama) přineslo odsouzení všem (hořkost), tak i jediný čin spravedlnosti (smrt P.J.Krista na g.kříží ) přinesl všem ospravedlnění a život. ( sladkost )   

 
 


]


Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 16:57:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaké podobenství je mezi lvem, kterého zabil Samson a Pánem Ježíšem jako lvem z pokolení Juda opravdu nevím

Ja hovorím o predobraze a nie o podobenstve.

Podobenstvo je pribeh z praktického života na ktorom sa ukazuje nejaká duchovná realita-myšlienka.

Predobraz je príbeh na ktorom sa ukazuje budúcnosť, alebo inak povedané obrazné proroctvo.


Moje chápanie je následovné:
Lev býva často označovaný za kráľa zvierat.Keď zomrel ten skutočný kráľ Mesiáš Jeho smrťou sa dostala
do naších uší radostná zvesť že P.Ježíš zomrel za naše chriechy a nás ktorí sme uverili učinil tak spravodlivými pred svojim Otcom v nebesiach. Táto radostná zvesť pôsobila v našich ušiach asi tak, ako med v našich ústach.

Najviac na tomto príbehu upútava ten fakt,že mrtvy ,akoby by žil ďalej v tom roji včiel a prináša úžitok med. 

To je veľmi podobné s našim Pánom.Zomiera ,ale jeho smrť je k užitku nás všetkých.Evanjelium je tým medom. 

Potvrdzuje to aj výrok nášho Pána:

Ján 12:23  Ale Ježiš im odpovedal a riekol: Prišla hodina, aby bol oslávený Syn človeka.
24  Ameň, ameň vám hovorím, ak nezomrie pšeničné zrno, keď padne do zeme, zostane ono samotné; ale ak zomrie, donesie mnoho užitku.


]


Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 17:47:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslel jsem na předobraz ( moje špatná formulace), ale i když jsem četl Vlastikův komentář i Tvůj, tak mi to připadá hodně přitažené za vlasy. Je jasné, že Samson žil "v milosti" . Nakonec i Mojžíš pochopil, že bez milosti před Boží tváří nikdo neobstojí. Předobrazu smrti Ježíše na Golgotě rozumím. Lev zemřel násilnou smrtí skrze nadpřirozenou sílu Samsona. Ježíš jako Lev z Judy zemřel také a tím přinesl užitek spásy pro každého člověka kdo v Něj uvěří. Jenže v tom příběhu o Samsonovi je lev poražený, mršina ve které si sice udělaly včely úl, ale následek smrti lva nebyl nijak jedinečný, protože včely si dělají úly i ( a to zejména) na jiných místech.  Předobraz na Pána Ježíše moc nefunguje, protože Jeho smrt byla jedinečná ( na rozdíl od toho lva v našem příběhu ) . Žádná oběť jiného člověka pro druhého nikdy nepřinese takový účinek jako smrt Božího Syna

Kazatel 9:4  "Kdo tedy bude vyvolen? Všichni, kdo žijí, mají naději. Vždyť živý pes je na tom lépe než mrtvý lev" . V tom příběhu zůstal lev mrtvý. Ježíš vstal z mrtvých, nezůstal mrtvý. 

Nakonec vám to neberu, ale já bych takový předobraz na Krista nepoužil. Když bych chtěl ukázat na Lva z Judy a předobrazy ve SZ na Krista, tak bych si vybral jiná místa , např. 

Numeri 24:9  "Stočil se a lehl jako lev, jak lvice. Donutí ho někdo, aby povstal? Kdo ti bude žehnat, buď požehnán, kdo tě bude proklínat, buď proklet." - donutil Ho ( Pána Ježíše ) povstat náš hřích , vstal a vyřešil ho jak to umí jen ten Nejsilnější

Soudců 14:18  "Sedmého dne, ještě před západem slunce, mu řekli mužové města: "Co je sladší než med, co je silnější než lev? .... "  - zase, Nejsilněší je ten kdo vstoupil do domu silného ( Satana) a sebral mu loupež ( lidi žijící bez Boha) - Ježíš, Lev  

Přísloví 30:30 " lev, bohatýr mezi zvířaty, před nikým neustoupí" - Pán Ježíš neustoupil před ničím, ani bolestí kříže a v moci Ducha zemřel proto, abychom byli Lvem z Judy spaseni









]


Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 20:44:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,důležité je,že jsme se v tom důležitém shodli.A jistě jsi vybral dobrá místa.Jedinečnost smrti lva,který byl roztrhán na vinici, vidím v tom ,že včely si neudělaly úl jinde,ale právě v něm.Kdyby ten lev nezemřel,včely by si v něm úl neudělaly. Je ale možné ,že Ti to příjde přitažené za vlasy.Co tedy podle Tebe symbolozují ty včely a ten med k jídlu? Jak se na to díváš Ty?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 05:56:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad „Starozákonní překladatelské komise“ vydaný Karmelitánským nakladatelstvím Kostelní Vydří 1996 mluví o setkání Samsona se lvem ve vinici tak, že lev je obrazem na Nepřítele ( Satana). Asyřané rádi znázorňovali svého krále jako přemožitele lvů. Dokonce holýma rukama jako Samson. V babylonských vyobrazeních mají démoni lví hlavu. V Písmu je lev i předobrazem na Nepřítele ( samozřejmě v kontextu biblického vyprávění, jak kdy). Srážka se lvem je tedy předehrou k jeho zápasům s Pelištejci – tolik z knihy

Jak jsem již uvedl . Ve své vlastní síle by Samson proti němu nic nepořídil . Byla to nadpřirozená síla z Ducha Hospodinova ( dnes jde o Ducha sv.), která umožnila zvítězit nad lvem. Lev jasně prohrál, stal se mršinou. Podle výkladu by spíše předobrazem na Ježíše měl být Samson. Tak jako většina dalších postav z knihy Soudců, které vysvobozovali Izrael z područí okolních národů . Ježíš v síle a moci Ducha sv. přemohl Nepřítele na Golgotě. Pisatel ep.Židům to jasně potvrzuje v Žd.9:14 „Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu mocí Ducha, který nepomíjí

Med má v Písmu více významů . Nenašel jsem jednoznačný pohled na to, co představuje nebo symbolizuje v Písmu med. V 3 Moj. je varování, aby žádná přídavná oběť nebyla připravována kvašením a žádný kvas nebo med nemají obrátit v obětní dým jako ohnivou oběť Hospodinu. V Žalmech se mluví o tom, že pro věrného Izraelce je Hospodinova bázeň a řády ….sladší než med, že respektuje Boží rozhodnutí protože jsou pro žalmistu sladší než med pro jeho ústa atp. Zrovna tak přichází varování před stykem s cizí ženou v knize Přísloví z jejíž rtů sice kape med, ale nakonec je hořká jak pelyněk. Pak jsou známá místa ve Zj.Janově . Podle mě je to tak rozrůzněné, že nemám pro med v Písmu jednoznačného předobrazu

Co se týče toho medu ve zdechlině . Šlo o nadpřirozený úkaz, protože divoké včely by si nikdy úl v rozkládajícím se mase neudělaly. Zrovna tak jako Samson dokázal v Boží síle zabít holýma rukama útočícího lva, zrovna tak měl v Boží síle ( z moci Ducha Hospodinova) dbát na Boží řády a nesahat na mršinu ani jako Izraelec. Natož jako nazír ! Zachoval se jako nevychovaný spratek, když rodičům dával jít med ze zdechliny.

Pro mě med v tomto příběhu nemá předobraz. Jde o zkoušku Samsona, zda již svou povahu proměnil do Hospodinova obrazu. Jak je vidět, moc Ducha v něm nezvítězila a nenechal se proměnit Jeho mocí. V jeho příběhu je několik selhání, které vedly Bohem obdařeného vůdce k hořkému konci


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 18:38:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Krispusi, děkuji za Tvou reaci a pohled na to.

Jistě, řvoucí lev byl také připodobněn i k obcházejícímu ďáblovi,který hledá koho by pohltil.
 
V medu ,vidím v tomto  případě ,symbol Božího království,které přišlo s Pánem,po porážce nepřítele.
 
Co je sladšího než med, a kdo je silnější než poražený nepřítel? Ten kdo ho svázal a porazil. Tedy Bůh -  Lev z pokolení Judova.Pokud chtěl Boží lid vstoupit do země kennán (zaslíbené  země ,oplývající mlékem a medem),nesměli se bát řvoucího nepřítele,kterého bil Samson hlava nehlava,protože byl od mateřského života až do dne své smrti Boží zasvěcenec.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 24. prosinec 2011 @ 08:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, dík za příspěvek. Teď už Ti rozumím v tom, že poražený Nepřítel je ten lev , kterého Samson holýma rukama zdolal v Boží síle, tak jako Ježíš na Golgotě porazil ďábla. Následkem porážky nepřítele je uvedení Božího král. na zem ( Ježíšem) . To je ten med v mršině. Dobrý, ale pak je chyba mluvit o Lvu z Judy jako  o tom lvu v našem příběhu. Ten Lev z Judy resp. předobraz Krista je Samson. Tohle si myslím od samého počátku a proto mě neštymuje pořád ten obraz Lva v tom, že by to byl ten, který zůstal mrtvý atd. Příjemný svátky a hodně duchovní svěžestiv do nového roku  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 24. prosinec 2011 @ 09:50:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nesměli se bát řvoucího nepřítele,kterého bil Samson hlava nehlava,


Ak je lev ktorého zabil Samson predobraz diabla,tak v žiadnom prípade by z neho nemohol vychádzať med.

Myslím,že si príliš popustil uzdu fantazii a reálny výklad slova Božieho si odložil stranou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 24. prosinec 2011 @ 10:00:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nesměli se bát řvoucího nepřítele,kterého bil Samson hlava nehlava,


Ak je lev ktorého zabil Samson predobraz diabla,tak v žiadnom prípade by z neho nemohol vychádzať med.

Myslím,že si príliš popustil uzdu fantazii a reálny výklad slova Božieho si odložil stranou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 24. prosinec 2011 @ 11:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rudinče,

já ten příběh teprve studuji.Jsem rád že jsi ho sem napsal. Jak vidíš,názor na to nemám zatím ucelený.. 

S tím řvoucím lvem souhlasím s Krispusem,a s tím medem zase s Tebou.

Můj názor tedy je : Z porážky řvoucího lva, nevychází hořkost,ale sladkost.

Že se Samson nepřátel nebál a bil je hlava nehlava o tom ani nepochybuji.

Že Samson jedl ten med ,který dal i rodičům,mne (zdá se že narozdíl od Krispuse) nijak nepohoršuje.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 05:53:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že už naposledy. Každopádně lví mršina nemůže být předobraz na Vítěze, Lva z Judy. V Písmu je lev vícekrát přeobrazem také na Nepřítele ( Satana) a je potřeba nejprve mít správný výklad a z něho můžu pak můžu dělat správné aplikace. Med v Písmu nemá jednoznačný, předobrazný význam. Med v mršině - (z úhlu pohledu naší diskuse) v tom vidím to, že i pro nás je Satanova porážka vítězstvím. Z jeho porážky pro nás vzchází to dobré, žádoucí  - vstup Božího král. na zem. 

Podle mého názoru je naše hledání od samého počátku postaveno na špatném výkladu. Rudinec použil nevhodné místo Božího slova, aby na něm demonstroval pohled na Ježíše jako na Lva z Judy ( Lva). Měl si vybrat z několika dalších možností a bylo by to skvělé. Takhle se snažíme otevřít zamčené dveře bez klíče. Podle mého, příběh o Samsonovi je úplně o něčem jiném než o předobrazu na Lva z Judy.  Tady je speciálně pro Vlastika jedno moje starší kázání na téma o kterém tady diskutujeme . Třeba Ti pomůže pochopit o co v jeho případě vlastně jde a vezmeš z toho užitek

   
Hra s ohněm

John Foster Dulles , ministr zahraničí USA v letech 1953 –1959 byl známý konfrontačním  diplomatickým stylem, kterému se říká „zahrávání si s ohněm“. Často přitlačil jednající protistranu na samý okraj. Až tam, kdy protistrana odcházela z jednání předčasně na znamení nesouhlasu, až tam,…… kde často hrozil vznik války.  „Zahrávání s ohněm“  ….to je rčení, které se týká i vztahů mezi lidmi. Můžeme si zahrávat s ohněm i ve vztahu k Bohu ? Ve Starém zákoně jsou mnohá místa, kdy Izrael „pokoušel Hospodina“ a šel až na samý okraj Boží trpělivosti

Žalmy 78:1
 „Poučný žalm Asafův….. Když se vrátíme k situaci, kdy je vyvolený národ na poušti, tak vidíme, že „pokoušení Boha“ se stalo pro lid běžnou normou a ukazovalo na neproměněná srdce v.17 – 18 Oni však proti němu stále hřešili, na poušti Nejvyššího dráždili! Pokoušeli Boha v srdcích svých, …..“os

Neproměněné srdce
umožňuje vstoupit do oblasti, ve které si zahráváme s Boží trpělivostí. Možná jsme to už zažili a možná ne jednou. Můžeme to vidět také na postavě Samsona

Soudců 13:1- 5
„  Synové Izraele pak znovu jednali v Hospodinových očích zle, a tak je Hospodin vydal na čtyřicet let do rukou Filištínů. Byl ….Manoach. Jeho žena byla neplodná a neměla děti.  Té ženě se ukázal Hospodinův anděl a řekl jí: "Hle, byla jsi neplodná a bezdětná, ale počneš a porodíš syna.  Proto teď dávej pozor, abys nepila víno ani pivo a nejedla nic nečistého.  Hle, počneš a porodíš syna. Jeho hlavy se nesmí dotknout břitva, protože bude už od matčina lůna zasvěcen Bohu jako nazír. On začne zachraňovat Izrael z rukou Filištínů." Pak se stala ta milost, narodil se chlapec, rostl
 „…..a Hospodin mu žehnal….. a pak ho začal podněcovat Duch Hospodinův   ( Sd.13: 24 – 25 )

Co to znamená „nazír“ ?

Znamená „odděle­ný, zasvěcený Bohu nebo zdrželivý na čas nebo na celý život ve službě Boží“. Mohli jimi být mužové i ženy. Na­zír se po čas svého slibu zdržoval vína a opojných nápojů vůbec ( 4 Moj. 6: 3 , Sd.  13 :14 ), nestříhal si vlasy, snad proto, aby se lišil od kultů, kde oběť vlasů byla pravidlem, nad mrtvými nenosil zármutek, aniž se k nim při­bližoval,   ani  když  šlo  o  nejbližší  příbuzné. Tolik k definici těch, kdo vstoupili do této formy „svatosti
Samson byl obdařen silou Ducha Hospodinova a měl být tím, kdo vysvobodí 12 kmenů Izraelských z područí Pelištejců. Bůh mu žehnal ( a to doslova  „z milosti“) a naplňoval ho Duch Boží ( rozuměj „podněcoval“ Sd. 13:24-25)

                            A pak Samson začal chodit „po hraně“ !!  Uvedu čtyři hraniční situace z jeho života

Soudců 14:1
 „Samson si mezi filištínskými dívkami si tam vyhlédl ženu“ ( parafráze verše)

I když mu rodiče nerozuměli a vyčítali, že by měl koukat po dívkách z Izraele, on tak učinil s jistým záměrem. Zahrával si vědomě s citem člověka, aby hledal proti Pelištejců záminku jak je vyprovokovat a bojovat s nimi.  ( Sd. 14:4). Byla to chůze na hraně pádu !  Co když se záminka změní v opravdovou lásku a dívka ho odvede od Hospodina ! Na druhou stranu to svědčí o jisté tvrdosti jeho srdce,  protože zneužívá její naději na společný život a vztah je jen záminkou, jak se dostat nepříteli „na kobylku

Když šel s rodiči k Pelištejcům na zásnuby, tak ho ve vinici napadl lev. Cit. Sd. 14: 6 „ Samsona se ale zmocnil Duch Hospodinův, takže lva roztrhl holýma rukama, jako by trhal kůzle. Svému otci ani matce ale neřekl, co udělal“ . Borec jako hrom !   Trhat lva jako kůzle ?  To jde  jedině v moci a síle Boží

Podobně jako později král David. Jenže David bránil jemu svěřené ovečky před lvy, kdežto Samson se pochyboval na hraně vlastní pýchy.  Jak to,že nazír, obdařený Duchem sv., vstupuje do vinice. Zasvěcení Bohu nesměli pít víno. Vinice je speciální kultura a hrozny základní surovinou pro výrobu vína. A právě ve vinici, tam, kde neměl co dělat, ho napadl lev….

Sd.14: 8 – 9
„ Po nějaké době tam šel znovu, aby si ji vzal. Odbočil, aby se podíval na mrtvého lva a hle, ve lví zdechlině byl včelí roj a med.  Nabral si ho do hrsti a šel a jedl. Když se vrátil k otci a matce, dal jim ho jíst také. Neřekl jim ale, že ten med nabral ze lví zdechliny“.    Samson si vzal med z dutiny v mrtvole lva . Nazír se nesměl dotýkat mrtvoly . Opět porušil očekávání , která Hospodin k zasvěceným vztahoval. Nabídl i rodičům, kteří ani netušili, odkud med přinesl. Tím je uvedl do nevědomého hříchu, protože Izraelci se nesměli dotýkat zdechlin natož z ní, v podstatě,  jíst   

POZN. Podle výkladu "Starozákonní překladatelské komise", který vydalo Karmelitánské nakladatelství v roce 1996, lze vidět pointu určité hádanky, nadpřirozeného jevu. Z obludy, které se každý bál a která teď leží jako mršina před Samsonem; vyjde nakonec med,sladkost, příslib Boží země již dávno zaslíbeneé v Dt.8:8. Nepřítel nezmaří Boží plány, naopak napomůže k jejich uskutečnění. Bůh umí využít Satanovy úklady pro své dobré cíle. V současnosti se Izraelci potýkali s porobou od okolních národů a zaslíbení o vlastní zemi, o životě v pokoji a hojnosti úrody včetně medu si mohli nechat jenom zdát ( viz.Gedeon). V novozákonní zvěsti jde o Boží král., které bylo na svět uvedeno Ježíšem a jehož předpokladem byla porážka Satana na Golgotě     

Samson se stále pohyboval na hraně. Zahrával si s ohněm, zvykl si na tu hru, až na ní dojel. Poslední chyba, která ho nakonec stála život, se odehrála na klíně krásné ženy ( Dalila). Po dvou pokusech dostat z něho tajemství jeho síly se vyptává na třetí pokus …. udělal narážku na své vlasy a říká Sd.16: 13b „…Řekl jí tedy: "Kdybys těch sedm copů, co mám na hlavě, vpletla do osnovy a utáhla kolíkem, byl bych slabý jako každý jiný."
Když usnul, Dalila to udělala, ale zase to nebyla pravda. Samson se probudil a kolík vytrhl „jak mrkev“. A nakonec nasadila „ženské zbraně“ a říká ( v.15 – 17 : „Jak můžeš říkat, že mě miluješ, když u mě nemáš srdce? Už třikrát jsi mě oklamal! Copak mi nepovíš, v čem je ta tvoje veliká síla?" Těmi řečmi ho mučila den co den, až jednou měl toho dotírání k smrti dost. Tehdy jí všechno prozradil: "Mé hlavy se nedotkla břitva, protože jsem už od matčina lůna zasvěcen Bohu jako nazír. Kdyby mě oholili, má síla by mě opustila a byl bych slabý jako každý jiný".
                                                       Takhle vypadá „skrytá tvář pýchy“ !

Samson si byl vědom své síly….a; měl jí. Byl si vědom Boží milosti a zneužíval ji !  Dost dlouho …. než „dojel“ na vlastní pýchu. Krásná ženu mu nedávala pokoje. Nasadila rafinovaný nátlak až jí to Samson prozradil …. V podstatě : Z  pýchy na vlastní sílu a Boží přízeň ! A navíc : Moc mluvil….. ( rozuměj : Víc než musel a měl ) . Pelištejci ho po oholení Dalilou ve spánku zajali, oslepili a dali do vězení. Nakonec se k němu Hospodin ještě jednou přiznal a vrátil mu sílu na jeho prosbu. To když stál mezi dvěma sloupy, které zbořil a celá Pelištejská elita byla spolu s ním v sutinách zabita.

Trochu smutný hrdina, který promarnil své obdarování  . Tohle se našemu Spasiteli, Ježíši Kristu nestalo, díky Bohu ! Žil ve svatostí z moci Ducha sv. a nakonec přinesl dokonalou oběť a tím vysvobodil ujařmené lidstvo od vlády Nepřítele. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 21:42:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Každý zasvěcenec  má přístup na Boží vinici.



-----Trochu smutný hrdina, který promarnil své obdarování  
. Tohle se našemu Spasiteli, Ježíši Kristu nestalo, díky Bohu ! Žil ve svatostí z moci Ducha sv. a nakonec přinesl dokonalou oběť a tím vysvobodil ujařmené lidstvo od vlády Nepřítele. -----

To ano ,ale Samson své obrarování rozhodně nepromarnil a byl Boží zasvěcencem od matčina lůna až do své smrti. Navíc Samsonovi velmi křivdíš, když říkáš:    "Trochu smutný hrdina" -   Jak pro koho! Takhle vypadá skrytá tvář leda tak Tvé pýchy!
Vždť Pán byl také zrazen blýzkým za stříbro, tím, kterého miloval a také mu důvěřoval, a byl zabit ...

----I když mu rodiče nerozuměli a vyčítali, že by měl koukat po dívkách z Izraele, on tak učinil s jistým záměrem. Zahrával si vědomě s citem člověka, aby hledal proti Pelištejců záminku jak je vyprovokovat a bojovat s nimi.  ( Sd. 14:4). Byla to chůze na hraně pádu !  Co když se záminka změní v opravdovou lásku a dívka ho odvede od Hospodina ! Na druhou stranu to svědčí o jisté tvrdosti jeho srdce,  protože zneužívá její naději na společný život a vztah je jen záminkou, jak se dostat nepříteli „na kobylku“-----

  Činění Boží vůle rozhodně není chození na hraně pádu :-) A nemusí být vždy shodná s vůli ,byť ,svých rodičů.
 Kdo vůbec jsi, že ve svém kázání soudíš Samsona i Boží pohnutky? Zdá se že také vůbec netušíš a nechápeš ,že to byl Boží záměr!!!

-----Když šel s rodiči k Pelištejcům na zásnuby, tak ho ve vinici napadl lev. Cit. Sd. 14: 6 „ Samsona se ale zmocnil Duch Hospodinův, takže lva roztrhl holýma rukama, jako by trhal kůzle. Svému otci ani matce ale neřekl, co udělal“ . Borec jako hrom !   Trhat lva jako kůzle ?----

 No a?  Zmocnil se ho Duch Hospodinův ,takže holýma rukama trhal lva... Nevím co chceš tím , "Borec jako hrom ! "  říct?
Pohled na to ,proč  jedl ten med z mrtvého lva , jsem vyjádřil výš. Proto mě osobně ,to nepohoršuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 04:41:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Končím v diskusi. Vidíme to každý jinak což není nic proti ničemu. Akorát bych vynechal osobní invektivy vůči mé osobě. Kážu a sloužím ve sboru skoro čtyřicet let v podstatě každou druhou neděli. Tím chci říci, že o mé základy i úroveň nemusíš mít starost. Jak se říká : Já po Tobě chlebem a Ty po mě kamenem. Jen doufám, že tyhle a podobné diskuse nečtou nevěřící lidé, protože by od Církve Boží utíkali hodně daleko    


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 21:28:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře Krispusi,
pokud vidíš v Samsonovi po čtyřiceti letech služby toto:"Trochu smutný hrdina, který promarnil své obdarování " pak toho opravdu nechme!

Vidíme to opravdu každý jinak.  Neber to prosím jako hozený kámen,ale jako v lásce nastavené zrcadlo.

                                                                                                               Bůh Ti mnoho žehnej. v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 07:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Prečo ešte nemôže byť lev ktorého zabil Samson predobraz diabla?

Diabol ešte nebol zabitý diabol je stle tu a zvádza ľudstvo.

Podľa ev.Jána bol smrťou p.J.Krista diabol odsúdený ale nie zabity.

Ján 16:

11  a o súde, že knieža tohoto sveta je odsúdené.

Ján 12:31  Teraz je súd tohoto sveta; teraz bude knieža tohoto sveta von vyvrhnuté.



]


Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 17:05:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Moje chápanie je následovné:
Lev býva často označovaný za kráľa zvierat.Keď zomrel ten skutočný kráľ Mesiáš Jeho smrťou sa dostala
do naších uší radostná zvesť že P.Ježíš zomrel za naše chriechy a nás ktorí sme uverili učinil tak spravodlivými pred svojim Otcom v nebesiach. Táto radostná zvesť pôsobila v našich ušiach asi tak, ako med v našich ústach.

Najviac na tomto príbehu upútava ten fakt,že mrtvy ,akoby by žil ďalej v tom roji včiel a prináša úžitok med.

To je veľmi podobné s našim Pánom.Zomiera ,ale jeho smrť je k užitku nás všetkých.Evanjelium je tým medom.

Potvrdzuje to aj výrok nášho Pána:

Ján 12:23 Ale Ježiš im odpovedal a riekol: Prišla hodina, aby bol oslávený Syn človeka.
24 Ameň, ameň vám hovorím, ak nezomrie pšeničné zrno, keď padne do zeme, zostane ono samotné; ale ak zomrie, donesie mnoho užitku



Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 00:21:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec, dobrá analýza a přidám, že Samson při zabití lva symbolizuje nás (naše hříchy) a pak, skrze med evangelia(včely jako proměněné tělo, podstatně jiné kvality, než pozemské) přichází poznání hříchu(proradná Dalila), pokání(uvěznění s uvědomněním si svého pádu) a vítězství nad hříchem a smrt svého já(zničení věže,spolu s Pelištejci,jako původci všeho).


]


Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 06:06:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle je tedy zvláštní a velmi volné zacházení s Písmem i když se jedná o aplikaci . Nechci mluvit nějak rozhodně a vystupovat v roli všeználka, ale doporučil bych těm, kdo s vírou třeba začínají, aby nepřijímali vše, co se tady píše. Samozřejmě to může kdokoli říci i o mých příspěvcích, protože postmoderna se už naplno nastěhovala do Církve Boží. Je potřeba mít ve svém sboru dobré učitele ( výklady) a aplikace používat takové, které jsou v souladu se širším kontextem celého Božího slova


]


Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 12:16:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle je tedy zvláštní a velmi volné zacházení s Písmem i když se jedná o aplikaci . Nechci mluvit nějak rozhodně a vystupovat v roli všeználka, ale doporučil bych těm, kdo s vírou třeba začínají, aby nepřijímali vše, co se tady píše.

Celá starozákonné obetná bohoslužba smeruje do jediného bodu a to je Golgota.
Väčšina starozákoných príbehov smeruje tiež ku Kristu.

Celé slovo Božie sa musí posudzovať z Kristovej obeti na kríži.Je to najvýznamnejšia udalosť celého vesmíru a
ty hovoríš že zavádzam.

Zavádzajú tí, čo takýmto spôsobom na Písmo nenazerajú.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 14:43:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas, ale výklady jednotlivých pasáží by měli předjímat jejich aplikace. Neříkám, že "zavádzáš", ale ať každý zvažuje Písmo  jako celek. Kdybys mě citoval dál, tak se zjistí, že jsem kladl důraz na potřebu dobrého vyučování ve svých sborech jinak  "mladí věřící" ( nemyslím fyzický věk, ale dobu, kdy člověk uvěřil) nedostanou pevné základy pro uvažování nad textem Bible. Něco jiného je čtení Slova a jiná věc je vykládání Písem. Aplikace vychází z obojího, ale určujícím směrem musí být výklad. Proto mluvím o tom, že je to vzláštní a ne špatné nebo chybné. Já to prostě vidím jinak a pokud bych chtěl zdůraznit předobraz Lva z Judy na Krista, tak bych si příběch o Samsonovi rozhodně nevybral. My máme sborový prapor, kde je lví tělo s beránčí hlavou, které má pod nohama svíjejícího se hada ( ďábla) a verš

Iz.58 : 12 " Co bylo od věků v troskách, vybudují ti, kdo z tebe vzejdou, opět postavíš, co založila minulá pokolení. Nazvou tě tím, jenž zazdívá trhliny a obnovuje stezky k sídlům

Tématem předobrazu Lva z Judy. který byl současně Beránkem Božím,jsem se dost zabýval a proto ta moje angažovanost na Tvůj příspěvek. Jinak dobrý, přeji Ti klidné prožití vánočních svátků a do nového roku hodně duchovní svěžesti a zdraví  



]


Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 26. prosinec 2011 @ 08:52:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prečo ešte nemôže byť lev ktorého zabil Samson predobraz diabla?

Diabol ešte nebol zabitý diabol je stále tu a zvádza ľudstvo.

Podľa ev.Jána bol smrťou p.J.Krista diabol odsúdený ale nie zabity.

Ján 16:

11  a o súde, že knieža tohoto sveta je odsúdené.

Ján 12:31  Teraz je súd tohoto sveta; teraz bude knieža tohoto sveta von vyvrhnuté.



Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 26. prosinec 2011 @ 21:44:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj rudinče,
 
jsem rád že píšeš o Samsonovi a spojuješ tento příběh s Kristem(se lvem z Judy) Já osobně prostě Krista v příběhu Samsonovi vidím.
 
Je však možné ,že  ti ,kteým chybí pevný základ nad uvažováním nad textem, ne .A za žádných okolností by Samsonův příběh s Kristem nespojovali.To je už jiná věc a jak káží a učí ,i z toho se budou jednou zodpovídat!

Souhlasím s tebou ve výkladu medu.Jen s pohledem na toho mladého řvoucího lva, na vinici, ne.Jak sem již výš napsal,já Krista vidím v samotném Samsonovi. 

Myslíš si ,že když se Samsona zmocnil Duch Hospodinův ,šel zabít a roztrhat lva jako kůzle - tedy "Krista"?
 
                                          Sám sebe? Nemyslíš že je to ujeté???

 




]


Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 08:49:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš si ,že když se Samsona zmocnil Duch Hospodinův ,šel zabít a roztrhat lva jako kůzle - tedy "Krista"?

Sám sebe? Nemyslíš že je to ujeté???

Jan.3
16  Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.


To,že dal Otec nebeský zabiť vlastného Syna za naše hriechy z lásky k nám aj to mám považovať  podľa teba za ujeté


]


Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 20:52:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jistě ne,rudinče!

Chci Ti jen naznačit,že Boží Syn byl vydán, a zemřel, rukou těch,kteří rozhodně nebyli zmocněni Duchem Božím.
Přesněji ,že mu byla někým rozdrcena pata...tedy NE ,Duchem Božím. To je vše.  

Pokud chceš vidět v příběhu o Samsonovi vidět lva z pokolení Judova,otoč svůj zrak na  Samsona.

Ten řvoucí mladý lev z toho příběhu je Boží nepřítel ,kterého má ten pravý "Lev z pokolení Judova"  moc  roztrhnout jako kůzle!

Pamatuj,že na "Lva z pokolení Judova " (Pána pánů a Krále králů)  také rozevírali tlamu jak řvoucí lev ,když trhá kořist.

On  však pro naše hříchy mlčky trpěl a zemřel jako beránek.

                               Tímto tedy potvrzuji erb,či prapor , Krispusova sboru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 28. prosinec 2011 @ 08:46:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud chceš vidět v příběhu o Samsonovi vidět lva z pokolení Judova,otoč svůj zrak na Samsona.


Pokúsim sa nájsť spoločné znaky:

Samson bol nazarej P.J.Kristus nazarej nebol.

Samson nebol panic, P.Ježíš bol.

Samson bol smilník P.Ježíš nebol.

P.Ježíš zmieral za hriechy všetkých ľudí,Samson pri zabíjaní Filištíncov.

Ja nevidím na Samsonovi žiadne predobrazné skutočnosi na P.J.Krista




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 28. prosinec 2011 @ 10:25:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Ja nevidím na Samsonovi žiadne predobrazné skutočnosi na P.J.Krista---


                       rudinče, nebuď líný a hledej dál.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 28. prosinec 2011 @ 21:41:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Ja nevidím na Samsonovi žiadne predobrazné skutočnosi na P.J.Krista---


rudinče, nebuď líný a hledej dál.

Ty tvrdíš,že Samson je predobrazom P.J.Krista.
Tak nebuď línej a dokaž to.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 28. prosinec 2011 @ 23:02:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře rudinče.



SAMSON:
 
Sd 13,5  Hle, otěhotníš a porodíš syna, ale jeho hlavy se nesmí dotknout břitva; ten chlapec bude od mateřského života Boží zasvěcenec. On začne vysvobozovat Izraele z rukou Pelištejců.“
Sd 13,7  Řekl mi: ‚Hle, otěhotníš a porodíš syna.... ten chlapec bude od mateřského života až do dne své smrti Boží zasvěcenec.‘“

JEŽÍŠ:

L 1,31  Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.   
L 4,18  ‚Duch Hospodinův jest nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a slepým navrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SAMSON / JEŽÍŠ

Na oba si ta zlovolná smečka rozevírali tlamu,jako řvoucí lev,když trhá kořist  ,oba byli zrazeni za stříbro,trápeni zlovolnou tlupou, oba Bůh na čas opustil,  oba svou smrtí oslavili Boha. NEBYLI TO ŽÁDNÍ "smutní hrdinové, kteří promarnili své obdarování " !!!    SVOU SMRTÍ OBA OSLAVILI BOHA IZRAELE  A JEJICH FYZICKÁ SMRT BYLA BOŽÍ VŮLÍ. Chtěli dosáhnout něčeho lepšího ,než si zachovat jen svůj "krk" - (fyzický život) totiž spásu a vzkříšení... viz.Žid .11,35  ,které nám Pán Ježíš Kristus svou smrtí přinesl. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Mám ještě pokračovat? Vždyť by mi nestačil čas, kdybych měl vypravovat o Gedeónovi, Barákovi, Samsonovi, Jeftovi, Davidovi, Samuelovi a prorocích,
33  kteří svou vírou dobývali království, uskutečňovali Boží spravedlnost, dosáhli toho, co jim bylo zaslíbeno;
34  zavírali tlamy lvům, krotili plameny ohně, unikali ostří meče, v slabosti nabývali síly, vedli si hrdinsky v boji, zaháněli na útěk vojska cizinců;
35  ženám se jejich mrtví vraceli vzkříšení. Jiní byli mučeni a odmítli se zachránit, protože chtěli dosáhnout něčeho lepšího, totiž vzkříšení./Žd 11,32 -35/




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 13:53:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sd 13,7 Řekl mi: ‚Hle, otěhotníš a porodíš syna.... ten chlapec bude od mateřského života až do dne své smrti Boží zasvěcenec.‘“

JEŽÍŠ:

L 1,31 Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.




Sudcovia 13:7  A riekol mi: Hľa, počneš a porodíš syna a preto teraz nepi vína ani nijakého nápoja opojného a nejedz ničoho nečistého, lebo chlapča bude nazarejom Božím od života matky až do dňa svojej smrti.


Pan Ježíš nebol nazarejom /zasvěcenec/



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 14:06:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Byl tedy Boží nezasvěcenec?

          Brrrr    Končím !



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 16:00:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopil som, nedokážeš obhájiť biblickými výrokmi to, čo hlásaš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 19:44:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Drahý rudinče, to ,že Samson roztrhl "Krista," jako kůzle ,hlásat opravdu nebudu.  



Není to pravda, ani vůle Boží. Jdu od toho. 


rudunče:

Tak jako Pán Ježíš Kristus zvítězil nad řvoucím nepřítelem , tak i Samson zvítězil nad řvoucím nepřítelem, kterého roztrhl (ne jako beránka ),ale jako kůzle... 


Že vítězství v podobě medu vychutnal. :-) Tak stejně nás Bůh nabádá ,abychom my také zvítězili a vychutnávali med - sladkost Božího království,které nám Pán výtězstvím na g.kříži přinesl.(Jak správně píšeš - ako med v našich ústach)

Zj 3,21  Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn.


Pro mne, i v Boží lid,tedy zůstane také Samson hrdina víry ,který uskutečňoval Boží spravedlnost! - Vůli Boží. 

A dnešní zákonícko-církevnický kvas, s tím navěky nehne!   


]


Re: Lev z pokolení Judova (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 28. prosinec 2011 @ 17:44:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samson je jeden z hrdinů víry ,který USKUTEČŇOVAL Boží spravedlnost.

Jak a co se dnes o Samsonovi v církvi káže ,je naprosto neslýchané a nevídané! Brrrr











Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy