Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 292 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567964
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč ne, 25 prosinec
Vloženo Neděle, 04. prosinec 2011 @ 20:27:45 CET Vložil: Stepan

Historie poslal rudinec

Lukáš 2,8

 Když se Ježíš narodil, tak v krajině byly pastýři na polích, aby hlídali svoje stáda ovcí./Lukáš 2/ V Judsku je prosinec období deště a chladu.Pastýři museli vždy zahnat své stáda do přístřeší nejpozději do poloviny října, aby tak byly ochráněné. Též (Ezdraš 10:13) nám hovoří že zima byla období deště a chladu.Toto nám potvrzuje, že pastýři rozhodně nebyly na polích 25 prosince.


Podobná témata

Historie

"Proč ne, 25 prosinec" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 04:27:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja myslim, ze se Biblicky zidovsky spasitel Yeshua (Jezis) narodil na svatek Stanku na konci Rijna nebo zacatek Listopadu.   Urcite se nenarodil v Prosinci 25.  To jen lide zase "zalepili" pohanske dny zrozeni slunce svou  tradici..-) Tak jak zmenili vyznam Pasover(Egypt) na Velikonoce  s vajickama a zajickama..
   Shaloom



Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 08:21:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom je problém, že každý z vás jenom "myslí".

Tehdejší křesťané dobře znali dobové podmínky a věděli, kdy narození Krista slavit.

Narození Krista je začátkem Nového věku - je symbolické, že se slaví při zimním slunovratu.
Kristus přišel na svět, je našim sluncem, je Světlem světa! (J 8,12)


Navíc je datum narození Krista naprosto nedůležité. Ať už je slaveno v okamžiku faktického návratu astronomického slunce (jak slaví církev západní), nebo až tehdy, kdy je lidskými smysly patrno prodlužování dne (jak slaví církev východní).

V obou případech se slaví příchod Světla světa - příchod našeho Spasitele.


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 08:54:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím ani nic o tom, že by Pán nebo jeho učedníci - apoštolové naznačovali, že se má něco takového dělat, krom toho, když si připomínali jeho smrt!

Tady si dovolím připomenout jednu pasáž ze SZ:

Kazatel 7, 1Lepší je dobré jméno než nejlepší olej,
den smrti je lepší než den zrození.

2Lepší je vejít do domu smutku
nežli do domu veselí.
Každého člověka čeká konec –
kdo je naživu, ať na to pomyslí!

Ani v případě Pána, kdyby nedošlo ke smrti na Golgotě, by jeho narození, které samo o sobě bylo ojedinělé a svaté, by nemělo tu váhu, že? Proto i chápu, že učedníci víc než na narození Pána uvažovali nebo si připomínali jeho smrt ne jen, že smrt znamená vykoupení z hříchů, ale také plnili pokyn Pána, aby si přijímáním jeho těla a krve, připomínali to, co to znamená. Ale mohu se mýlit, jen mi přišlo, že v Písmu není přímá vybídka k tomu, abychom slavili Pánovo narození.


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:10:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není též bez zajímavosti, že ani večeře Páně nebyla novým kultickým obřadem, novým svátkem ani slavností... Památka večeře Páně byla pro apoštoly především existenciální otázkou. Scházeli se k ní každý den a připomínala jim nejen Ježíšovo sebezmaření, vydání se, ale i to, že se i oni mají na jeho památku vydávat, lámat, dávat k dispozici. Tím, že učedníci jedli jeho tělo, se také jeho tělem stávali. Ježíš je tím napojil na sebe jakožto vinný kmen a dal tím do těl lidí nový program, Novou smlouvu. Pámátka večeře Páně tedy není jen kultickou připomínkou určité události, ale především výpovědí o Božím činu, který kvalitativně mění srdce lidí. Je tedy svědectvím o naplnění proroctví. Není náš Bůh úžasný?


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:33:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani si nevzpomínám, že by kdy v Bibli bylo něco o tom, že se má slavit neděle jakožto den vzkříšení. Místo toho si tuto událost máme připomínat křtem. Když křesťan pochopí styl Kristova života, který sám sebe zmařil, sestoupil od Boha do smrti, stal se člověkem, ponižoval se, uposlouchal se Hospodina k smrti a byl jím za to vyvýšen do nebe, pak ponořením při Křtu přitaká, že tak bude také žít. Viz Filipenským 1, 6-11



]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:41:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kde, ty chytrej, Bible zakazuje slavit vánoce, ať už ke kterýmukoli datu?

To jsme jako za totáče, kde co nebylo dovolený/přikázaný, se nesmělo?


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:54:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že má dost velkou váhu i v Písmu. Samotný příchod Spasitele a Vykupitele i všechna touha a očekávání které mu předcházelo. Láska i zloba která ho provázela. Všechna zaslíbení a proroctví. Od pádu našich prarodičů. Za příchod Mesiáše se vyvolený národ modlil podobně jako my za příchod Království.


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:15:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom je problém, že každý z vás jenom "myslí".
Zkus to taky, i když mnozí tvrdí opak, ujišťuju tě, že to pokaždé nebolí.

Tehdejší křesťané dobře znali dobové podmínky a věděli, kdy narození Krista slavit.
To máš pravdu. nemáme žádné zprávy o tom, že by to tehdejší křesťané dělali. S touto pitomou tradicí přišli až pohrobci Diotrefovi a efezských starších generace posléze.

Narození Krista je začátkem Nového věku - je symbolické, že se slaví při zimním slunovratu.
Prosím tě, měj aspoň tolik slušnosti, že když nevíš, kdy začíná rok podle Bible, tak neoperuj s nějakým novým rokem podle kalendáře Gaia Iulia Caesara.

Navíc je datum narození Krista naprosto nedůležité.
V tom se naprosto shodneme.

V obou případech se slaví příchod
Slav si, co chceš, ale nenuť k tomu druhé a dopřej jim totéž.


]


Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:41:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve Svaté zemi a ve Středomoří je podnebí mnohem teplejší než u nás. 15 stupňů nad nulou je už hodně veliká zima a sníh se udrží jenom vyjímečně na svazích obrácených na sever. Kromě toho se tam dobytek ve chlévě prakticky nedrží a chlévy ani moc nemají. Stejně jako seno na delší dobu. Můžete se na to na mnoha místech podívat ještě dneska, jak se pěstovaly tenkrát ovce a kozy. Jako přístřešky slouží především jeskyně a většinou jenom jednorázově, například při bouřce nebo silnějším dešti. Jinak jsou lidé a zvířata venku prakticky pořád.

Vyvedení z Egypta, ukřižování a zmrtvýchvstání  neprožíváme v určitém datu ale pohyblivě, podobně jako Vyvolený národ vyvedení od doby kdy k němu došlo. Proto nevidím důvod proč bychom neměli zajít ke Kristovým jesličkám zrovna 25. prosince, ať už to se slunovratem souvisí nebo ne. V době kdy přišlo křesťanství k nám na sever už byl liturgický rok povětšinou hotový a na jihu nemá slunovrat zdaleka takový význam jako na severu. Jestliže byla zavedena památka Ježíšova na rození v souvislosti s ním tak kvůli světlu nebo teplu to pravděpodobně nebylo.

Vánoce slaví většina křesťanů, nejenom my. Slaví je také pravoslavní, episkopální církve a většina evangelíků. Zajímavé je kdo všechno se na  tom jak je slavíme podílel. Svatý František z Assisi (betlém),  Martin Luther (nadílka od Ježíška), reformovaný pastor pan Wichern (adventní věnec), princ manžel Albert (vánoční stromeček).




Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 10:58:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy s jistotou máte ověřeno, že jak to je v Palestině dnes, tak to bylo i před těmi 2000 lety, nedošlo k žádné klimatické změně, třeba i malou dobou ledovou tuším v 15. nebo 16. století?

Díky

V.


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 12:17:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Myslím si že reálie světa z té doby jsou dost dobře známé, od mnoha hebrejských, antických a jiných autorů. Někteří z nich popisovali boj legionářů s nástrahami přírody ve studených barbarských zemích na sever od Alp. Včetně toho jakým způsobem se chránili proti sněhu a mrazu, sebe i své stavby a zvířata. Předpokládám že doba ledová na blízkém východě by jim neunikla. Nebo příval mrazu který by púravděpodobně zdecimoval lidi i zvířata a trvalo by to nejméně několik let než by dovezli a namnožili odolné druhy a přizpůsobili životní styl.


]


Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 11:25:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vánoce slaví většina křesťanů, nejenom my. Slaví je také pravoslavní, episkopální církve a většina evangelíků. Zajímavé je kdo všechno se na tom jak je slavíme podílel. Svatý František z Assisi (betlém), Martin Luther (nadílka od Ježíška), reformovaný pastor pan Wichern (adventní věnec), princ manžel Albert (vánoční stromeček).

Je zujímavé že do roku 300 po Kristu sa žiadne vianoce neslavili.
Z toho je zrejmé,že sa jedná o ľudský výmysel.


]


Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:21:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyvedení z Egypta, ukřižování a zmrtvýchvstání  neprožíváme v určitém datu ale pohyblivě, podobně jako Vyvolený národ vyvedení od doby kdy k němu došlo.

Nerozumím větě.


]


Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 11:41:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Královna Babylónu - "SEMIRAMIS" - nařídila světu, aby oslavoval narození jejího syna "TAMUZE". Tento byl jak již víme "bohem slunce" - "BAALEM", tedy představitelem satana.

Dnem Baalova narození určila 25. prosince. Od svých astrologů se dozvěděla, že v tento den je slunce nejvíce vzdáleno od Země /zimní slunovrat/.

Proto lidé mluvili, ž 21. prosince Sluncew - "Baal" umírá. A 24. prosince se však opět vrací k života a 25. prosince se znovu narodí.

Během staletí obětoval celý svět 25. prosince S l u n c i pod různými jmény jako: Tamuz, Horus, Osiris, Sol atd. Byla to doba orgií, obětování dětí Baalovi, pití a veselí.

Semiramis dále nařídila, aby lidé zavěšovali na stromy malé kuličky představující boha slunce.


Bůh proti tomuto svátku bojoval tím, že zakázal Židům ozdobovat stromy po způsobu pohanů: "Slyšte slovo toto, kteréž mluví k vám Hospodin, ó dome izraelský. Takto praví Hospodin: Cestě pohanů neučte se, aniž se znamení nebeských děste, neboř se jich děsí pohané. Ustanovení těch národů jsou pouhá marnost. Nebo někdo setne dřevo sekerou v lese, dílo rukou řemeslníka. Stříbrem a zlatem ozdobí je, hřebíky a kladivy utvrzují je, aby se neviklalo." /Jer. 1O,1-4/.

24. prosince roku 394 po Kr. se konala první Křesťanská půlnoční vánoční mše. Náboženský systém změnil den narození Baala na den narození Krista. Pohanům se to líbilo, 24. prosinec se tak stal n e j v ě t š í m k a t o l i c k ý m s v á t -
k e m.

Je to svátek světel. písní, vánočních stromů, dárků, ale také i rouhání. Můžeme pozorovat dýchánky, děti očekávající sv. Mikuláše, který jim přinese dárky, Pannu Marii s ...........

Nařizuje nám Bible někde slavit narození Krista?
N i k o l i !!

Ani Kristus, ani apoštolé nám nikde nic takového neukládají. Nikde nenajdeme jakýkoliv záznam v Bibli o tom, že by první křesťané slavili Kristovo narození, tím méně pohanské "V á n o c e"!!

Dr.A.Rivera



Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 12:40:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Rivera pokud vím také není v Písmu jmenován a nikde není psáno že by měl být v jakékoliv oblasti směrodatnou autoritou.



]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 14:49:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
spravne Poutniku, o Riverovi neni nikde v Bibli reč, tak preco ho tí heretici stale spominaju ? Co nevedia, ze plati len to, co do Biblie vloží jezuita Sášo? 


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 14:58:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj poutníku.

 Ty asi nevíš, že pan Rivera je pro některé větší autoritou, než samo Písmo. :-))))

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: NIEriveraANOmaria v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:15:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tito odpadlíci se tajně modlí k Riverovi. Proč se nemodlíte a neuctíváte Matku Boží ale Riveru?


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:24:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To mi připomíná jedno staré (polo) žertovné přirovnání. Smýšlel o tom jako jistý mnich o smilstvu. Věděl že to někteří lidé dělají, slyšel i to že v tom z nějakého záhadného důvodu nacházejí zalíbení. V hloubi duše tomu ale stejně  nedokázal uvěřit. :o)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 16:08:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ó, aké vtipné !!!


]


Re: Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 13. prosinec 2011 @ 16:42:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pre Dr.Riveru bola Biblia skutočnou autoritou.
Pre teba Biblia nie je ničím. Páchaš svojvôľu ako kráľ Saul:

16  Ale Samuel riekol Saulovi: Nože dovoľ, aby som ti oznámil, čo mi hovoril Hospodin tejto noci. A povedal mu: Hovor!
17  A Samuel riekol: Či nie je tak, že keď si bol malý vo svojich očiach, že si bol učinený hlavou pokolení Izraelových? A Hospodin ťa pomazal za kráľa nad Izraelom.
18  Potom ťa Hospodin poslal na cestu a povedal: Iď a zahladíš tých hriešnikov, Amalecha, a budeš bojovať proti nemu, dokiaľ ich celkom nevyhladíš.
19  Nuž prečože si neposlúchol na hlas Hospodinov? Ale si sa vrhol na korisť a učinil si to zlé v očiach Hospodinových?
20  Na to povedal Saul Samuelovi: Veď som poslúchol na hlas Hospodinov a išiel som cestou, ktorou ma poslal Hospodin, a doviedol som Agaga, kráľa Amalechovho, a Amalecha, daného pod kliatbu som zahladil.
21  Ale ľud vzal z koristi drobné stádo a voly, prvotinu daného pod kliatbu, aby bolo čo obetovať Hospodinovi, tvojmu Bohu, v Gilgale.
22  No, Samuel riekol: Či azda má Hospodin takú záľubu v zápalných a v iných obetiach bitných, ako aby niekto poslúchal na hlas Hospodinov? Hľa, poslúchať je lepšie ako obetovať a pozorovať na slovo Hospodinovo ako donášať tuk baranov.
23  Lebo spúra je taký hriech ako čarodejníctvo a svojvôľa jako modlárstvo a bohovia. Preto, že si ty zavrhnul slovo Hospodinovo, zavrhnul aj on teba, aby si nebol kráľom.




]


Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: chani (chani.somr@email.cz) v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 14:21:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Bibli nachádzame množstvo rodokmeňov aj s rokmi. V Biblii môžeme nájsť viac miest kde sa udáva presne deň a mesiac, napr: Ge7,11 sedemnásty deň, druhého mesiaca; Da10,4 dvadsiateho štvrtého dňa, prvého mesiaca; Ag2,1 v siedmom mesiaci, dvadsiateho prvého dňa... V Biblii vystupujú stovky osôb, ale ani o jednej nevieme kedy sa narodila, čo sa týka dňa a mesiaca, len roka. Je to náhoda? K oslave Vianoc nie je potrebná Biblia, slávenie je zabezpečené bohatou tradíciou.



Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 14:55:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ta tvoje bohatá tradice ti stoprocentně potvrzuje, že Pánův skon byl v jeho cca 33 let? Kdo určil "0" rok, tedy máš jistotu, že skutečně data před Kristem nebo po Kristu, odpovídají realitě? Jestli se Pán narodil cca ve 4. nebo 7. roce př.n.l. tak klidně mohl při své smrti mít i 40 roků, ne? Jsi si jistý, že je dnes rok 2011 ne třeba 2015 nebo 2018? Proto jdi někam s tradicí!!!


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: chani (chani.somr@email.cz) v Čtvrtek, 08. prosinec 2011 @ 15:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja som len chcel poukázať len nato, že Biblia je úplne čistá od zaznamenávania dátumov narodenia akejkoľvek osoby. Aj v tom je výnimočná na rozdiel od iných spisov. Problémy pri prenášaní lokálnych časových záznamov do absolútneho času, to je úplne iná téma.
Zaujímavá je aj poznámka pod čiarou v slovenskom katolíckom svätom písme z roku 1936 k veršu Mat2,7: „(Mágovia) došli asi rok po narodení Ježiša.“ Herodes dal zabiť chlapcov až do dvoch rokov. Teda aj vžité kresby, ako prišli traja králi k bábätku a okolo neho boli stále zvieratká, je len tradícia.


]


Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 14:58:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K oslavě prvních Vánoc v dějinách lidstva se sešli všichni andělé, pastýři a prostí lidé Vyvoleného národa i pohanští králové. Myslím si že datum pro ně nebylo o nic důležitější než pro nás. Dovedl je tam anděl a znamení od Boha v podobě hvězdy. Aby přinesli dary vhodné pro kále a především sami sebe. Tohle je počátek a původ naší tradice. Vyvolený národ pravděpodobně neznal ani přesné datum Velké noci  a vyvedení z Egypta a možná ani den kdy Makabejští zapálili světlo ve znesvěceném Chrámu aby ho obnovili a olej jim zázračně vydržel po 8 dní než vyrobili nový, přestože ho měli jen na jeden den. Tak začala tradice Chanuky. Většina biblických i jiných dat se převádí do dnešního kalendáře jen obtížně, vzhledem ke složitému a nejednotnému systému počítání času používanému ve starověku a vzhledem k pozdějším korekcím. Co když to nějak souvisí s tím že Bible je nadčasová a prolíná minulostí, přítomností i budoucností ?


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 07. prosinec 2011 @ 10:39:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, ale tuším že to je i v Písmu, prostě jsem to někde slyšel, že hvězda nebyla od Boha, jak to tedy je? Proč mágové z východu přišli napřed za Herodem a pak až za Pánem? Proč teprve, když jim hrozilo nebezpečí byli Bohem vyzváni, kam mají jít, ale před tím, jak je vedla hvězda na obloze, tak si nevzpomínám, že by v Písmu bylo přímo naznačeno, že aby šli napřed k Herodovy, byl pokyn Boží?

Díky

Vapel

P.S.
Když jsem si to nakonec vyhledal, tak jsem si všiml zajímavého místa:

Mt 2, 9Jakmile vyslechli krále, vyrazili na cestu. A hle, hvězda, kterou viděli na východě, je předcházela, až se zastavila nad místem, kde bylo to dítě. 10Když tu hvězdu spatřili, zmocnila se jich nesmírná radost.

Předcházející pasáž a zde již citované verše naznačují, že hvězdu zahlédli na východě, došli do Jeruzaléma, ne přímo k Pánovi, no a ptali se, tedy evidentně jen viděli hvězdu, snad tím, že se pohybovala, tak je zaujala, ale vše ostatní se dozvěděli až v Jerualému. No a citované verše výše, zase naznačují, že až poté se jim opět objevila hvězda, kterou prvně viděli na východě a předcházela je k místu, kde bylo to dítě. Už ta zmínka o jejich radosti, když hvězdu opět uviděli, je zajímavá, ne?


]


Re: Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 07. prosinec 2011 @ 10:42:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, ale tuším že to je i v Písmu, prostě jsem to někde slyšel, že hvězda nebyla od Boha, jak to tedy je? Proč mágové z východu přišli napřed za Herodem a pak až za Pánem? Proč teprve, když jim hrozilo nebezpečí byli Bohem vyzváni, kam mají jít, ale před tím, jak je vedla hvězda na obloze, tak si nevzpomínám, že by v Písmu bylo přímo naznačeno, že aby šli napřed k Herodovi, byl pokyn Boží?

Díky

Vapel

P.S.
Když jsem si to nakonec vyhledal, tak jsem si všiml zajímavého místa:

Mt 2, 9Jakmile vyslechli krále, vyrazili na cestu. A hle, hvězda, kterou viděli na východě, je předcházela, až se zastavila nad místem, kde bylo to dítě. 10Když tu hvězdu spatřili, zmocnila se jich nesmírná radost.

Předcházející pasáž a zde již citované verše naznačují, že hvězdu zahlédli na východě, došli do Jeruzaléma, ne přímo k Pánovi, no a ptali se, tedy evidentně jen viděli hvězdu, snad tím, že se pohybovala, tak je zaujala, ale vše ostatní se dozvěděli až v Jerualému. No a citované verše výše, zase naznačují, že až poté se jim opět objevila hvězda, kterou prvně viděli na východě a předcházela je k místu, kde bylo to dítě. Už ta zmínka o jejich radosti, když hvězdu opět uviděli, je zajímavá, ne?


]


Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 07. prosinec 2011 @ 10:31:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leviticus 10:1  Ale synovia Áronovi, Nádab a Abíhu, vzali každý svoju nádobu na uhlie a dali do nich oheň a položili naň kadivo a obetovali pred Hospodinom cudzí oheň, čoho im neprikázal.
2  Preto vyšiel oheň zpred Hospodina a strávil ich, a tak zomreli pred Hospodinom.

Slávime vianoce .Robíme niečo, čo Boh neprikázal.
Čo nás za to čaká ......



Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 08. prosinec 2011 @ 19:48:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé.
Slavit či neslavit 25 prosince, možná by šla tato otázka položit trochu jinak. Máme si připomínat Kristovo narození (bez ohledu na datum) a nebo ne ?
Nabízí  se další otázka, slavíme svoje, či našich blízkých atd. narozeniny? Proč si potom nepřipomenout narození Krista. Můžeme tu vést spor o datu ale podstata této oslavy je jinde.

Vánoce se dají slavit všelijak, stromeček s množstvím  dárků, bohatě jídla a pití, ve společenství blízkých lidí ale také v tichu a o samotě a třeba rozjímání.
Co si o tom myslíte a jak je slavíte či neslavíte Vánoce vy ? Rád bych se zeptal těch kteří Vánoce neslaví, přečtete si občas tu radostnou zvěst o Kristově narození a jak vás to oslovuje ?

Honza



Re: Re: Proč ne, 25 prosinec (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 09. prosinec 2011 @ 07:39:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, ale jistě, každý křesťan by měl, viz NZ, si připomínat Kristovu smrt, protože to tak bylo i Pánem řečeno, kdykoliv, že? Ale s tím narozením to je těžké, nebo možná lehké v tom, když tedy nevíme kdy, skutečně pak je jedno kdy si jeho narození připomínáme, protože na tom nesejde, neznáme přesně den a rok, že? Ale tady se mi zdá, že nejde o tyto niance, ale že někdo ohrnuje nos nad těmi, kteří kritizují Vánoce jako pohanské slavení!


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy