Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 468 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485290
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí?
Vloženo Středa, 30. listopad 2011 @ 20:09:12 CET Vložil: Olda

Misie poslal oko

Zkusme si vzít do ruky Písmo a osvětlit  význam Ř 7. kapitoly.


List Římanům:
Sedmá kapitola vysvětluje, jak křesťané jsou osvobozeni od starozákonního jha.

(verš 1-4)
Na příkladě o manželství ukazuje, že pokřtění už nejsou podřízeni mojžíšskému Zákonu: pro křesťana už Zákon nemá žádnou závaznost, protože je pro Zákon mrtev; a to svátostnou účastí na Kristově smrti (především křtem srv. Ř 6,2-7).

(v. 5)
"Dokud jsme byli v těle" - kdy v nás vládl "starý člověk" (Ř 6,6);
"vášně hříchů" - neuspořádaná žádost po smyslovém dobru. Byla vzbuzena Zákonem v tom smyslu: Zákon poučil lidi o tom, co je špatné; jenomže tím právě vzbudil nepřímo chuť po zapovězeném ovoci.

(v.6)
Novost ducha je nový řád spásy (Nová smlouva), nový věk, který v sobě zahrnuje obojí: nový způsob i život (srv. Kor 3,6).

(v.7)
Teprve po osvobození od vlády Zákona je možné cele sloužit Bohu. Pavel psychologickým rozborem rozebírá poměr mezi hříchem a Zákonem.

(v.8)
Kde není Zákon, tam je hřích mrtev" - neznamená, že tam není žádný hřích! To by bylo v rozporu s (Ř 2,14-16).
Hřích je "mrtev" (Ř 4,19-o lůně Sářině) "neplodný", neschopný se množit. Odtud je pochopitelné, v jakém smyslu "hřích" mohl "ožít": stal se "plodným", začal se rozmnožovat.

(v. 9-10)
"Kdysi", v dětství, kdy Izraelita nebyl ještě Zákonem vázán a kdy tedy pto něj neplatil, zlá žádost v něm jen dřímala. Ale probudila se, jakmile rozumem poznal, že je něco v Zákoně zakázáno. A protože Zákon nepodával pomoc, jednal proti němu - čili duchovně umřel.

(v.13)
Bůh dal Zákon k dobru člověku a proto je dobrý a svatý. Sám tedy přímo nepůsobí duchovní smrt. Tu v člověku působí zděděná náklonnost ke hříchu, která zneužila přikázání, a přivodila tak člověku duchovní smrt. Bůh to dopustil, aby lidé tím toužebněji očekávali Vykupitele z tohoto smutného stavu.

(v.14)
Zákon je duchovní, protože chce pro člověka mravní dobro, aby plnil Boží vůli.

(v.15-16)
Jako otrok slepě poslouchá svého pána, tak i "já" poslouchám sklon ke hříchu. Vím o mravním dobru, ale v jakési zaslepenosti a bezmoci jsem občas ovládán zlou mocí hříchu. Chtěl bych dělat dobro, ale místo toho konám pravý opak - to, co nenávidím. Ne že by člověk s dědičným hříchem konal jen zlo, ale když přichází k činu, stává se, že by rád jednal dobře, ale páchá zlo - i když ví, že je to proti Boží vůli.

(v.17-18)
Člověk je tvor rozpolcený.
Na jedné straně souhlasí s Božím zákonem a má v něm zalíbení: to je ono duchovní "já". Na druhé straně však podléhá zděděné náklonnosti ke hříchu a dává se jí strhnout. - To ovšem neznamená, že bychom nebyli za své hříchy odpovědni.
Apoštol tady chce jen ukázat, v jakém ubohém stavu je každý hříšník - tedy i každý z nás bez výjimky.
V člověku dosud nepřetvořeném Kristovou milostí, převládá zlo nad dobrem - Kristus jako lékař nás pak uzdravuje a poměr sklonu mezi dobrem a zlem se postupně v člověku mění do podoby Krista. S onou vnitřní rozpolcenností ale člověk stejně bojuje na různých úrovních po celý svůj život.

(v.20)
Tím apoštol nijak nechce vylučovat osobní odpovědnost člověka za zlo, nýbrž spíše zdůrazňuje jeho nemohoucnost konat dobro, nepomůže - li mu Bůh (srv. Gal 2,20).




"Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 30. listopad 2011 @ 21:55:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl apoštol Pavel osvobozen od zákona hříchu nebo nebyl?



Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. listopad 2011 @ 23:39:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je zvláštní, jak dokážeš psát.

  Nedávno jsi napsal článek, ve kterém cituješ Zákon a píšeš, že stále žiješ pod zákonem: Vybíráš si dobro a zlo podle Zákona, požehnání nebo prokletí. Dáváš najevo, že jsi ještě nepochopil, na co je Zákon. V mnoha jiných příspěvcích tento svůj postoj žití pod zákonem ze skutků potvrzuješ, ze svých skutků také očekáváš spasení na soudu po svojí smrti těla. Tento postoj prezentuješ stále dokola.

  A teď tu chceš vykládat "a osvětlit" list římanům?

  Legrační představa.

  K tomu snad jen doplním výklad Sáši.


21Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo. 22Ve
svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem, 23ale ve svých údech
vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem
zákona hříchu
, který je v mých údech.

24Jak ubohý jsem člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto smrtelného těla?

25Díky Bohu – on to udělá skrze Ježíše Krista, našeho Pána!


Sám o sobě tedy svou myslí sloužím Zákonu Božímu, ale tělem zákonu
hříchu.

A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši. 2Zákon
Ducha života v Kristu Ježíši tě totiž osvobodil od zákona hříchu a smrti.
3Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh: Poslal
svého vlastního Syna, aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk.
Na tomto těle odsoudil hřích, 4aby spravedlivý požadavek Zákona byl
naplněn na nás, kdo nežijeme podle těla, ale podle Ducha.




Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 05:44:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chybou nespasených lidí je, že se pořád zaujímají o sebe. Jejich svědomí může být probuzené a chce to, co jsi od přirozenosti žádá, duchovní potravu a tu jim žádné náboženství nemůže poskytnout. A tak produkují pořád nějakou snahu v domnění, že nějak utiší svědomí a že si získají Boha a nějak to dopadne, vždyť jsou tak hodní a aktívní a nakonec nemají žádný těžký hřích. Oko snad nechápe, jak si tou propagandou svých a částečně katolických bludů, co tady vypotí, přitěžuje v Božích očích. Pán Ježíš volá k odpočinutí všechny, kteří jsou tím nesmyslným honem unaveni a teď, v době adventu mají možnost v Něm spočinout, ne v nevinném Děťátku, ale ve svém Spasiteli, který přichází se vší mocí a slávou a Jeho andělé oddělí plevy od zrna a náboženské plevy se vším jejich modlářským balastem zničí navěky.


]


Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 22:03:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, pro mne ta soběstřednost, spoléhání se sám na sebe, zajímání se jen o sebe a o svou spásu bylo do určité míry cestou k vysvobození z těch bludů. Člověk totiž musí hodně kroutit mozek, aby celé to náboženské honění za skutky pro vlastní spásu skloubil s tím, co říká Ježíš v evangeliích člověku, o sobectví, o službě druhým, o nezištné pomoci, bezelstnosti. I dneska nechápu, jak někdo může neustále mluvit o sebejistotě a spoléhat se sám na sebe a skloubit to se slovy Ježíše: Leda tak, že ta slova Ježíše nečte, nebo jim nevěří.


]


Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulost (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 23:06:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, já taky dlouho tápal a nechápal, co to je plně se odevzdat Ježíši a ze začátku jsem si připadal divně nesvůj ale pak se něco ve mně zlomilo a jednoduše jsem byl jiný. W.Nee přirovnává křesťana k láhvi od limonády, která, jen když obsahuje limonádu, plní úkol, pro který byla vyrobena. Prázdná je bezcenná. Věřit neznamená gymnastické cvičení v kostele, ale konat Boží vůli a když chce znát Boží vůli, potřebuje ji najít. A bez DS je to nemožné. Jako katolík hledáš něco, čím se zalíbit Bohu, jako křesťan hledáš možnost, jak zachránit jiné. A to je posun k velké lekci o lásce v 13.kapitole 1.Korintským.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 15:06:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, u mne to bylo trochu jiné v tom, že jsem nejdřív odevzdal život Ježíši a až pak jsem pochopil, co to vlastně znamená. To soustředení na sebe a zalíbení se Bohu jsem jako ŘK chápal stejně, křesťanstí pro mne bylo také stejné: Obrácení se od sebe ke druhým, místo snahy zalíbit se Bohu a dosáhnout spasení vlastním snažením se mohu vklidu věnovat druhým lidem, pomáhat jim a starat se o ně.

  Jak to hezky řekl ten Duch svatý skrze Zacharijáše: Bůh nám dal, abychom mu před ním vysvobozeni z rukou nepřátel beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti po všechny naše dny. To slovo jsem čítal 2x denně a před Kristem jsem mu nerozuměl ani jednou.


]


Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 07:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nedávno jsi napsal článek, ve kterém cituješ Zákon a píšeš, že stále žiješ pod zákonem: Vybíráš si dobro a zlo podle Zákona, požehnání nebo prokletí."...


To už je tvé vidění světa. Já nenapsal, že žiju pod Zákonem. To sis nesprávně domyslel sám.

I člověk znovuzrozený stále nese odpovědnost za svůj život, stále musí volit mezi požehnáním a prokletím. Lásku a věrnost nelze dokazovat jinak.

Pokusím se vysvětlit na příkladu:
Kdybyste se ženou žili na pustém ostrově, nároky na zachování vaší vzájemné věrnosti by nebyly v podstatě žádné. Neměli byste možnost nevěry. Něco jiného je běžný život mezi lidmi. Vůbec to neznamená, že musíš zvažovat stále znovu, zda své ženě zůstaneš věrný nebo ne - ale pokud se nabízejí příležitosti, neustále svoji věrnost osvědčuješ tím, že takové nabídky odmítáš. Nebo občas tvá věrnost do určité míry zakolísá, upadneš do flirtu a pak z toho činíš pokání.

Jsou možná i lidé, kterým se toto nestává, kteří nehřeší. Ale já takové nepoznal. Poznal jsem jen takové, kteří si nalhávají, že nehřeší, že toto období života už mají za sebou.


Zákon není špatný!
Bůh dal Zákon k dobru člověku a proto je dobrý a svatý. Sám tedy přímo nepůsobí duchovní smrt. Tu v člověku působí zděděná náklonnost ke hříchu, která zneužila přikázání, a přivodila tak člověku duchovní smrt. Bůh to dopustil, aby lidé tím toužebněji očekávali Vykupitele z tohoto smutného stavu.
Zákon je duchovní, protože chce pro člověka mravní dobro, aby plnil Boží vůli.
Jako otrok slepě poslouchá svého pána, tak i "já" poslouchám sklon ke hříchu. Vím o mravním dobru, ale v jakési zaslepenosti a bezmoci jsem občas ovládán zlou mocí hříchu. Chtěl bych dělat dobro, ale místo toho konám pravý opak - to, co nenávidím. Ne že by člověk s dědičným hříchem konal jen zlo, ale když přichází k činu, stává se, že by rád jednal dobře, ale páchá zlo - i když ví, že je to proti Boží vůli
.


Pro křesťany ovšem není za takové poklesky žádné odsouzení v Kristu Ježíši. Proč? Protože mají nástroj, jak se z hříchů očistit. Kristus vezma tíhu našich vin na sebe - ovšem pod jednou podmínkou! - že z našich hříchů činíme pokání.

V tomto duchu je třeba rozumět Pavlovu listu.


Pokud křesťan spáchá hříchy a nečiní z nich pokání, bude za své hříchy úplně stejně odsouzen, jako ten, kdo žije pod Zákonem.

Na takového křesťana se Pavlova slova "A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši." nevztahují.


]


Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 09:26:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ani ten soudce, který podle zákona odsoudil zločince na smrt není zlý. Jeho žena a děti a kolegové ho mají rádi, tomu zločincovi to ale vůbec nepomůže. BŮH nám dal Zákon, aby nás odsoudil k smrti, kterou každý zasluhujeme. Zákon není dobrý ani zlý, je spravedlivý. A dokud nepřijmeš Ježíše za svého Zachránce, nemůže z tebe vzít tvá provinění, protože neznásilní tvou "svobodnou" vůli. Tvá vůle ve skutečnosti není svobodná, ale dále otročí hříchu. Příčinu zla v tobě, nádor hříchu může odebrat jenom Ježíš. Ty máš duchovní rakovinu a léčíš jí bylinkami.


]


Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 15:51:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

V tomto duchu je třeba rozumět Pavlovu listu.


Kdepak, Pavlův list mluví o zcela něčem jiném než se zde snažíš sugerovat.


]


Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 19:38:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč zde nepokračuje hned tvé vysvětlení, o čem tedy podle tebe Pavlův list mluví?

Ať má každý možnost posoudit sám, kdo z nás má tedy pravdu..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minu (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 19:48:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K 7. kapitole Římanům jsem za poslední týden napsal toho dost.  Ostatně každý sám si ji může opakovaně číst a prosit Pana o pochopení. Nejen té 7. kapitoly ale všech okolních kapitol Římanům, a také celého kontextu Písma - další Pavlovy listy, Ježíšova slova o vynášení dobrých věci z dobrého pokladu dobrého srdce a zlých věcí ze zlého pokladu zlého srdce.


]


Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 22:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Oko, napsal jsi:

Dává nám sami si vybrat mezi požehnáním a prokletím
(Dt 28 kapitola), upozorňuje však také na následky naší volby.

  Dt 28 je Zákon. Vybíráním mezi požehnáním a prokletím a získávání požehnání pomocí dodržování Zákona je starý zákon. Když to obalíš bludným učením, tak je to skutkařské nevangelium, o kterém Pavel píše.

  V jakém duchu je třeba chápat listy Pavla či zákon vysvětluje dostatečně právě Pavel, jak v listu římanům, tak Galatským či Židům.


  Křesťané mají nástroj nejen k tomu, jak se z hříchů očistit, ale hlavně jak být z hříchu vysvobozen, jak se zbavit toho nepřítele. A tím je skutečné pokání, změna životního pohledu na svět, ta moc k záchraně, která je skrze Ježíše Krista v jeho církvi.

  Zákon není špatný, je vychovatelem ke Kristu. Ukazuje, že člověk nemá šanci ho svými silami naplnit a potřebuje většího a mocnějšího spojence. Alespoň těm, kteří mají malinký zbyteček rozumu v hlavě. I těm nejhloupějším, jak píši hezky kraličtí.


  Pokud ty ses celý život rozhodoval, jestli budeš nebo nebudeš své ženě věrný a odmítal nabídky, může to tak být. Ale nesuď podle sebe jiné lidi. Jsou lidé, kteří se dokáží nejen rozhodovat, ale i rozhodnout.


  Ale o tom už jsem ti psal.


I člověk znovuzrozený stále nese odpovědnost za svůj život, stále musí volit mezi požehnáním a prokletím. Lásku a věrnost nelze dokazovat jinak.

  Pro mne nepředstavitelně zvrácené uvažování, pitomost. Ale to už jsem ti taky psal.


]


Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulost (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 23:31:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, já na náboženství od mala slyšel: musíš-nesmíš. A pak něco o tom, že za nás Ježíš zemřel na kříži a je na těch dětských hlavičkách s těma haldami informací pracovat. Pak vznikají roztodivné zlepence "evangelií". To se pak nediv, že se člověk vrhne na jedinou "jistotu", která funguje ve světě lidí: za dobro mě Bůh nemůže odměnit zlem, když je spravedlivý! Možná se za ty roky něco změnilo, i Bibli povolili, nakonec je tady internet, určitě vynález od ďábla! Katolické ovečky nám utíkají, katastrofa! Oko, to je stará struktura, ten odolá, ten už začíná azbestit, vždyť věčnost je tak dlouhá!


]


Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 07:17:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jsou lidé, kteří se dokáží nejen rozhodovat, ale i rozhodnout."... ???



Rozhodnout absolutně? Nebo do jaké míry? Rozhodnoute se absolutně pro Krista by znamenalo už nikdy nezhřešit. Gtatuluji!

Poznal jsem jen takové, kteří si nalhávají, že nehřeší, že toto období života už mají za sebou
.


Pokud je realitou, že stále hřešíš, musíš se rozhodovat pro Krista po svých nevěrnostech stále znovu a znovu.

 Musíš činit pokání stále znovu a znovu. Tímto očišťováním se člověk stává lepším. Komu bylo více odpuštěno, více miluje.


Tvůj blud spočívá v představě, že ses jednou umyl a už navždycky budeš čistý. Už ses pro to jednou definitivně rozhodl.
Ale realita života je jiná, je o stálém rozhodování, o stálé volbě.
Ušpiníme se a je potřeba se znovu umýt. A další den se to znovu opakuje, navzdory všem našim krásným předsevzetím.


Nástrojem pro křesťana, jak se z hříchů očistit, je pokání, vyznání hříchů Bohu i církvi.
Tím je očištěn pro zásluhy Kristovy oběti. To je ono vysvobození z hříchu, které je však otázkou nikoli jen jednoho okamžiku, ale otázkou duchovního růstu v čase. Čím déle setrvávám s Kristem, tím jsem proti hříchu odolnější. Čím častěji činím pokání, tím dostávám více síly, více milosti vidět hřích v jeho ošklivosti. Dostávám milost vidět skutečnou realitu věcí, protože se na ně dívám Kristovýma očima. O tom je být vysvobozen z hříchu.

Přesto ani takový člověk ještě nedokáže žít zcela bez hříchu, stále musí bojovat s hříšnou přirozeností. Stačí na chvilku polevit v bdělosti a ďábel si hned zase najde naši "Achilovu patu."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 17:06:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Rozhodnout absolutně? Nebo do jaké míry? Rozhodnoute se absolutně pro Krista by znamenalo už nikdy nezhřešit. Gtatuluji!

  Opravdová svoboda obsahuje možnost se rozhodnout pro jednu z variant, dvou nebo více. Pokud takovou možnost "svoboda" neobsahuje, není to svoboda, ale prázdná vějička na matení lidí.

  Bůh nám dal opravdovou svobodu, která obsahuje možnost se rozhodnout. Rozhodnout se pro Ježíše Krista znamená vydat mu svůj život a přijmout jeho život ve věčné smlouvě, které říkáme smlouva v krvi, krevní smlouva. Je to trvalé spojení člověka s Bohem (navěky) tak, jako je třeba manželství trvalé spojení ženy a muže (ale jen do smrti těla). Manželství je obrazem smlouvy v Ježíši Kristu.

  Ale to už jsem ti psal.


Poznal jsem jen takové, kteří si nalhávají, že nehřeší, že toto období života už mají za sebou.
Pokud je realitou, že stále hřešíš, musíš se rozhodovat pro Krista po svých nevěrnostech stále znovu a znovu.

  Amen. Dokud se nerozhodneš. Ale pokud člověk lavíruje a neví jak se rozhodnout, měl by si přečíst slova Ježíše.

  Pokud je realitou člověka to, že jeho život patří Bohu (protože Bohu svůj život vydal rozhodnutím ze své svobodné vůle) tak Bůh v té své smlouvě s člověkem žije, vede ho, dává mu moc vyjít ze hříchů (ze hříchu ten člověk už dávno vyšel když přijal Krista), vychovává ho a stará se o něj.



Tvůj blud spočívá v představě, že ses jednou umyl a už navždycky budeš čistý. Už ses pro to jednou definitivně rozhodl. Ale realita života je jiná, je o stálém rozhodování, o stálé volbě.

  Ne, to je tvůj blud, ty sis to vymyslel. Oboje. S tím co píšeš nemám ani s jedním nic společného, díky Bohu.



Nástrojem pro křesťana, jak se z hříchů očistit, je pokání, vyznání hříchů Bohu i církvi.
Tím je očištěn pro zásluhy Kristovy oběti. To je ono vysvobození z hříchu, které je však otázkou nikoli jen jednoho okamžiku, ale otázkou duchovního růstu v čase.

   Nástojem pro křesťana jak se z otroctví hříchu vysvobodit, vymanit je pokání, Boží dar, Boží zásah do života člověka, který vede ke změně životního postoje. Následkem skutečného pokání je pak nejen očištění od hříchu, ale také svoboda od hříchu.

  Ale to už jsem ti taky psal.


Přesto ani takový člověk ještě nedokáže žít zcela bez hříchu, stále musí bojovat s hříšnou přirozeností. Stačí na chvilku polevit v bdělosti a ďábel si hned zase najde naši "Achilovu patu."

  Ano, pokud člověk žije stále ještě pod zákonem hříchu a smrti, v římanům 6. či 7. kapitole a ještě ho Zákon a Hřích nevychovali k desáté kapitole, tak to je jak popisuješ.

  Ale to už jsem ti taky psal.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 20:46:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."dává mu moc vyjít ze hříchů (ze hříchu ten člověk už dávno vyšel když přijal Krista),"...


To ti ty bludy už tak zatemnily obyčejné zdravé uvažování, že píšeš takové blbiny?




..."Už ses pro to jednou definitivně rozhodl. Ale realita života je jiná, je o stálém rozhodování, o stálé volbě.
  Ne, to je tvůj blud, ty sis to vymyslel."... 



Já si to vymyslel? Dovol, ať tě ocituji!  ..."  Amen. Dokud se nerozhodneš."... To jsou tvá slova, tvůj blud.

Lidské rozhodnutí je jako tráva ve větru. Dnes stojíš rovně a zítra se zase ohýbáš jak zafouká větřík mámení.
Protože jen Bůh je dokonale věrný: Jestliže jsme nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít sám sebe. (2 Tim 2,13)




Jakou ty máš svobodu od hříchu, když pořád dál hřešíš? To mi vysvětli!  Když ty jsi už podle tvých slov prošel "desátou kapitolou", tak jak to, že stále dál hřešíš?


Toníku
máš v tom všem takový maglajz, až hrůza.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesť (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 21:15:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tak jo, když myslíš ... Nechám tě v tom. Užij si svou svobodu rozhodování bez rozhodnutí. Já nejsem ten, kdo tě má vychovávat ke Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesť (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 23:03:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ty máš lidské myšlení a evangelium je moc Boží ke spasení pro ty, kdo věří. Věří Bohu, ne lidské logice, která podléhá zákonům hříchu. Ne hříchům, ale prvotní příčině a rebélii vůči Bohu, hříchu, který z člověka dokáže vykořenit jedině Bůh, v osobě Ježíše Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u k (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 19:34:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Věří Bohu, ne lidské logice"...


Logika nemá žádné přívlastky, je prostým vyjádřením pravdy.  Třeba taková matematika bude platit nezávisle na člověku, i kdyby ze světa vymizel poslední.

A Bůh je nejvyšší Logo. Nikdy není s rozumem v rozporu.

Víra a rozum se vzájemně doplňují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 19:52:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra a rozum se vzájemně doplňují.

To platí pouze v jediném případě, totiž tehdy, když člověk používá svůj rozum ve shodě s Boží vůlí k účelu, k němuž jej Bůh určil, tj. k hledání Boha. V tom lidskému rozumu pomáhá právě víra Boží tam, kde je lidský rozum v koncích. Pak platí, že rozumíme vírou - viz He/Ž 11:3.

Pokud člověk nepoužívá svůj rozum v souladu s Boží vůlí, pak jej vlastně zneužívá a rozum mu není k užitku. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 07. prosinec 2011 @ 15:00:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelze zaměňovat samotné poznání rozumu (pravdy, skutečnosti, která je nezávislá na člověku)



s jakýmkoli konáním člověka, který pak na základě rozumového zjištění se rozhodne vyvodit závěry a konat. Ať už v souladu s Boží vůlí, nebo proti ní.

Lidský skutek je cosi docela jiného, než samotné poznání rozumu.


]


Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 19:40:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se mezi vámi nenašel ani jeden, aby si vzal sedmou kapitolu Římanům a posoudil nestranně verš po verši?



Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 09:42:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, co je na sedmé kapitole pro tebe nepochopitelné, vždyť to denně žiješ? Začíná příkladem v manželství trpící ženy, smrtí muže umírá Zákon(to je přijetí Krista za svého Spasitele), žena je vysvobozena. Od 7.verše Pavel vysvětluje, proč Zákon nemůže odstranit hřích a ilustruje to na svých pocitech, které měl, když byl pod Zákonem. V každém člověku, který není v Kristu Ježíši, je zřídlo hříchu, proti kterému tělesný člověk nemá obrany a Zákon ten hřích diagnostikuje.Rentgen ti ukáže smrtící zhoubný nádor, ale neumí ho odstranit. Pro odstranění hříchu je tady lékař - Ježíš a Jeho svatá krev, která může smrtelně nemocného vyléčit. Ty oko znáš toho Lékaře jenom od vidění, Toník(Cizinec) ti o Něm říká, jak byl nemocný a jak mu pomohl. Posílá tě k němu, aby tě léčil, ale ty odmítáš. Ty víš, že je to Doktor, ani diplom nepotřebuješ vidět, ale nic z toho ti nepomůže, jenom rázný zákrok. Znovuzrozený křesťan je sice někdy nachlazený, ale rýma není ke smrti a v pokání, aspirínem ji lehce odstraníš, narozdíl od neznovuzrozených, kteří léčí rýmu a na rakovinu vůbec nereflektují. Pán Ježíš přišel odstranit příčiny smrti a každý, kdo Mu odevzdá svůj život, je pro hřích mrtvý a má život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu, skrze Ducha Svatého, už teď, AMEN.


]


Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 15:40:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky jsi to napsal studente


]


Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulost (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 20:55:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, co z toho, když to neosloví oka, ty tomu rozumíš a tvůj duch rozumí mému, pro propojení se v jednom Božím Duchu. Proto mohl Pán říct:"Kde jsou dva, nebo tři ve jménu mém, tam s nimi JÁ JSEM." napsal jsem to volně, jak to vidím, s Božím jménem na konci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 04. prosinec 2011 @ 19:10:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jelikož hledáte důkaz, že ve mně mluví Kristus (který vůči vám není slabý, ale je ve vás mocný,
neboť ačkoliv byl ukřižován ze slabosti, žije z Boží moci; vždyť i my jsme v něm slabí, ale budeme s ním žít z Boží moci vůči vám),
zkoušejte sami sebe, zda jste ve víře, sami sebe prověřujte. Neznáte snad sami sebe, že je ve vás Ježíš Kristus? (Pokud ovšem nejste zavrženi.)
Doufám, že poznáte, že my nejsme zavrženi.
Modlím se k Bohu, abyste nedělali nic zlého - ne proto, abychom se my ukázali jako osvědčení, ale abyste vy dělali to, co je dobré, a my abychom byli jako zavržení.
Nezmůžeme přece nic proti pravdě, ale jen pro pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 04. prosinec 2011 @ 19:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemylte se: "Špatné vztahy kazí dobré mravy."

Opravdově procitněte a nehřešte. Někteří totiž neznají Boha - říkám to k vašemu zahanbení.


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy