Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 535 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480206
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Podivná otázka k zamyšlení.
Vloženo Středa, 26. říjen 2011 @ 19:53:21 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Studentbible

Když se jednou křesťanského spisovatele a kritika současného křesťanství, Dave Hunta zeptali, nakolik těžké je v dnešní, postmoderní společnosti žít křesťanský život, odpověděl, že správný křesťanský život není žít těžké, že je to nemožné... Ptám se všech, (znovu) i (ne)zrozených bratrů i sester v Kristu: "Víte, proč to nejde?"


Podobná témata

Zamyšlení

"Podivná otázka k zamyšlení." | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 26. říjen 2011 @ 21:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je typický výrok naprd.

Jestliže žít správný křesťanský život "nejde", tak ani nemá smysl se o to pokoušet, a tudíž by celá tato filozofie ztrácelá aplikovatelnost do praxe, a tk by se jednalo o špatnou filozofii a bylo by záhodno ji opustit a vyhledat něakou praktičtější :-(



Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 26. říjen 2011 @ 22:23:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud bych se jó snažil v tom výroku najít něco pozitivního, viděl bych v něm varování před tím, abychom si mohli říct: "Tak tohle je třeba plnit, já to plním a celé křesťanství mám na háku." Jde o to, že ten křesťanský život je ideál, k němuž směřujeme, ale běda nám, kdy si sami o sobě řekneme, že jsme ho dosáhli. Jak se říká, ta cesta je cílem. Ono ani tak nejde o to, někam dojít, ale dojít tam s Bohem. To, že někdo žije správným křesťanským životem si můžeme myslet o někom jiném, ale ne o sobě.
Na druhou stranu si neumím představit dobu, kdy to bylo jinak, takže nechápu, proč to má být nemožné zrovna v naší době :-)



Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 26. říjen 2011 @ 22:27:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednoduše, zkusil jsem kdysi žít podle kázání na hoře a vydržel jsem pouze tři týdny, a věděl jsem bezpochyby, že takový život není v lidských silách.


]


Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 26. říjen 2011 @ 22:54:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hunt dodal, že nejen své spasení, ale celý život přenecháva Kristu. Ovoce Ducha je časem poznat a je to poznávacím znamením Křesťana.


]


Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 16:41:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, není to v lidských silách. Je to v Božích silách :-)
Ono ale naštěstí křesťanství narozdíl od judaismu není o tom vydržet a dodržet. Ano, Ježíš nám ukazuje, jak máme žít, směřujme k tomu, ale soustřeďme se spíš na to, co nám to říká o Bohu, než na sebe a své úspěchy v dodržování. Myšlenka je v tom taková, že tím poznáváme Boha a to nás proměňuje, ne to, že se zuby nehty snažíme dodržovat body Ježíšova učení, které nám Boží charakter mají vykreslit.
Druhý rozměr problému je v tom, jak posoudit, jestlis dodržel a vydržel. Já tvrdím, že všechno, co děláme, se dá vyložit v náš prospěch i neprospěch. Nezáleží na tom, jací jsme my, ale jaký je ten, kdo to posuzuje, tedy v tomto případě Bůh. Vtip je v tom, že Ježíš nám ukazuje Boha, který nás miluje a je tedy na naší straně. Není tohle věc, která nám dává chuť a touhu jít za ním i bez lovení křesťanských bobříků? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 28. říjen 2011 @ 20:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 30. říjen 2011 @ 18:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborně, umění stručnosti :-)


]


Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 26. říjen 2011 @ 22:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj Studente,

křesťanský život nejde žít proto, že žít pro křesťana znamená to, co napsal apoštol Pavel Galatským (2:20a) a Filipským (1:21).

Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Vždyť žít pro mne znamená Kristus a zemřít zisk.

Jinak řečeno - žít křestanský život znamená nežít svůj život, nýbrž ten Kristův/tím Kristovým životem skrze Krista (J 6:57). Proto musí křesťan zapírat sebe sama, svůj život duše, brát na sebe svůj kříž, což je na jedné straně smrtící nástroj a na straně druhé Boží moc (1K 1:18), následovat Pána Ježíše a dát tak veškerý potřebný prostor, životu Kristovu v sobě, ve svém duchu, aby žil On jako všezahrnující náhrada křesťana.
Tož tak.



Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 26. říjen 2011 @ 23:45:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy, a to je právě důkaz nového(věčného) života. OKO tady, na GS, vehementně obhajuje svou církev a ještě mu snad nedošlo, že církev jsou lidé a takový kněz, který mu dává "rozhřešení",je kolikrát horší, než on a že to "rozhřešení'' by měl dát tomu knězi. A vůbec, proč jsou tady ještě kněží, když Kristus za ně všechno vykonal?! Nepamatuju, že bych kdy viděl dráteníka, když něco nemá význam, proč to živit?


]


Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 08:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a ještě mu snad nedošlo, že církev jsou lidé"...


To je právě to tvoje nepochopení - církev nejsou jenom "lidé", církev je skutečné živé Kristovo tělo, které se uskutečňuje právě ve společenství Božích dětí spolu s Kristem v živé Kristově církvi.



Jenom v této živé církvi katolické se dá uskutečňovat PLNÝ KŘESŤANSKÝ ŽIVOT!



Protože v této církvi většina z vás evidentně nejste, jeví se vám pochopitelně jako nemožné žít křesťanský život.

Je to logické a pochopitelné: mimo katolickou církev není možno žít křesťanský život v plnosti.

Proto Dave Hunta naprosto chápu a rozumím této jeho zkušenosti: (správný křesťanský život není žít těžké, že je to nemožné...).
Bez společenství opravdové Kristovy církve je to skutečně nemožné.

Ale v Kristu, spolu s bratřími a sestrami je možno žít plný křesťanský život - a také se to děje -
a na rozdíl od životů zbytečně promarněných,  je to život velice krásný a smysluplný.




..." A vůbec, proč jsou tady ještě kněží, když Kristus za ně všechno vykonal?! "...

J 20,20-23; Mt 16,18; Mt 18,18; Sk 20,28; 1 Pt 5,2;

Pokud je to to pořád málo, mohu pokračovat.




]


Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 16:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, řkc stojí a padá na svátostech, protože nemáte Ducha Božího, máte ducha náboženství a Kristus vám nic nepomůže, protože jste Jeho dokonalou oběť zavrhli a vytvořili jste systém rituálů a celý katolicismus je daleko od křesťanství. Taky jsem se pokoušel ze svých sil žít zákoníckou katolíckou vírou, to ale člověk nedokáže. A když jsem to pochopil, hledal jsem jinou cestu k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 17:24:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako zřejmě bývalý katolík přece víš, že svátosti jsou přece projevem přímého působení Ducha svatého (respektive Boha) v Církvi. Jakkoli mám velké výhrady vůči ŘKC, pak se domnívám, že tato církev je skiutečné Církvi podstatně blíže než všechny ty desítky tisíc církviček - dětí reformace.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 19:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dotaz z pohledu čisté logiky, aniž bych chtěl katolictví shazovat: Pokud si představíme, že by hypoteticky Duch svatý katolické prostředí opustil (a pak se k němu zase třeba vrátil, jestli toužíte po happy endu :-)), myslíte, že by automaticky ustaly svátosti?
Nechci brát katolíkům jejich svátosti, rád s nimi sdílím stejného Ducha, nějak mi hlava nebere, proč by ty dvě věci měly být těsně spojené, neboli proč by existence jednoho měla dokazovat existenci druhého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 19:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."že by hypoteticky Duch svatý katolické prostředí opustil"... ???


(Mt 28,18-20)
Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa. Amen.


(J 14,16)
A já budu prosit Otce a dá vám jiného Utěšitele, aby s vámi zůstal na věky,



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 21:51:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,to jsou citáty z Bible, ale nemá to nic společného s tou otázkou. Nechci diskutovat o tom, jestli Duch katolickou církev někdy opustí, nebo opustil, veřím, že ne, věřím, že svátosti se taky vysluhovat nepřestanou, ale jde mi o to, jestli tyhle věci spolu tak moc souvisejí.
Já bych to ze svého pohledu popsal tak, že ty svátosti jsou vnějšími projevy přítomnosti Ducha. Ale Duch je jim popisován, nikoliv vázán. Prostě věřím, že Duch by HYPOTETICKY moc být i bez svátostí a ty úkony i by klidně mohly jet dál i bez Ducha. I když by to pak už nebyly svátosti. To je fakt, ale navenek by to vidět být nemuselo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. říjen 2011 @ 07:41:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch samozřejmě působí i bez svátostí (vane, kam sám chce) - ale takto působí nesvátostným způsobem mimo církev.

Církev obdržela dar Ducha právě proto, aby v ní působil zjevně. Sice stále tajemně, ale viditelně. Proto nemůže svátosti vysluhovat kdekdo (výjimkou je křest, kde pouhou vírou za zásluhy Kristovy může každý člověk svátost udělit, protože k té se nepřidávají žádné lidské zásluhy ), jen člověk přímo pověřený touto službou (člověk s mocí Ducha) v posloupné návaznosti na Krista, člověk skrze apoštoly (vzkládáním rukou) poslaný přímo Kristem (např J 20,21-23).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pátek, 28. říjen 2011 @ 19:48:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dejme tomu, že ta moje více katolická půlka by s Tebou třeba i souhlasila stran dogmatiky, ale z hlediska logiky pořád míjíš téma. Jde o to, že ty svátosti, nebo přesněji řečeno ty obřady by se daly technicky vzato vysluhovat, i kdyby v církvi Duch nebyl. A umím si představit, že by si toho církev vůbec nemusela všimnout. Netvrdím, že se to stalo, mluvím hypoteticky. Zkrátka že ty obřady, ale vlastně skoro cokoli může začít žít svým vlastním životem a minout svůj původní účel. A netýká se to jen katolické církve, to se může stát v jakémkoli společenství. Dokonce i v tom mém :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:31:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jde o to, že ty svátosti, nebo přesněji řečeno ty obřady by se daly technicky vzato vysluhovat, i kdyby v církvi Duch nebyl."...

Teoreticky je to určitě jedna z možností.



Ale v církvi Duch svatý působí a působit bude - až do konce věků.

Pokud toto zpochybníš, tak "technicky vzato" nazýváš Krista lhářem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 29. říjen 2011 @ 09:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, já to zpochybním, protože řkc je stejná jako byl judaismus v době Pána Ježíše. Živá církev je tam, kde je Duch, řkc je panoptikum plné model. Bůh se nemění a když církev vyhodí z desatera "nebudeš se klanět modlám", neznamená to, že to přestalo platit. První impuls, že někde začíná působit Duch Svatý je, že se zbavíš všech soch,obrazů,předmětů modlářské zvrhlosti. ŘKC pracuje proti Božím příkazům a ve Zjevení je popsaná jako žena oděna do šarlatu. Kdo(co) to asi znamená? OKO, tvrdíš, že si s Písmem vystačíš, ale jako věrný katolík Písmo ignoruješ!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 09:23:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."nebudeš se klanět modlám"...
není z Desatera vyhozeno - a nikdy nebylo.
Je nedílnou součástí příkazu "V jednoho Boha věřit budeš"!  Jakékoli další rozpitvávání by bylo jen dublováním tohoto příkazu.


Pokud ty považuješ předměty - sochy a obrazy za Boha a klaníš se jim jako Bohu - pak je opravdu potřebné, aby ses jich zbavil.
Pak jsou pro tebe určitě modlářstvím.


Jsi jasně v situaci toho, kdo je "na mléce" a nesnáší ještě hutný pokrm (Žd 5,12-14;
Zatím jsi nevzdělaný ve víře a mnohé věci nechápeš.


(Ř 14,12-15)
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.
Nesuďme již tedy jedni druhé, ale raději posuďte toto: abyste nekladli před bratra kámen úrazu nebo pohoršení.
Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo o sobě; jenže tomu, kdo něco považuje za nečisté, je to nečisté.
Jestliže se totiž kvůli pokrmu rmoutí tvůj bratr, již nechodíš podle lásky. Nepřiváděj svým pokrmem k záhubě toho, za koho zemřel Kristus.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 30. říjen 2011 @ 18:15:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na té paralele mezi církví dnes a judaismem v době Ježíše něco je, ale nebuďme nespravedliví. Zcela jistě se to netýká jen katolické církve a zadruhé se jí to netýká jako celku. Ono bylo pro křesťanství jednoduché být charismatickým hnutím na počátcích, kdy to byla malá a nová skupina. Ale představit si něco takového po dvou tisících letech a v počtu přes jednu miliardu... No nevím, nevím. Nevím, z jakého společenství je Studentbible, ale mám zkušenost, že lidé z jiných a mnohem novějších církví než katolické se kolikrát tomu judaismu přiblížili daleko víc. Počkej, až Tvému společenství bude 2000 let :-)
Ano, na obrazy a sochy jsem se kdysi díval stejně jako Ty, ale v posledních letech chápu, že jsou na světě lidé, kterým tyhle "didaktické pomůcky" pomáhají na cestě k Bohu. Mně by na ní spíše překážely, ale pokud slouží jiným, Bůh jim je požehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 30. říjen 2011 @ 21:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare, jsem v evangelikální církvi necharismatického zaměření. Používat obrazy jako inspiraci poukazuje na upínání se k tělesnu a o dotyčném věřícím by jsem měl velké pochybnosti, jestli vůbec ví, co je křesťanství. ŘKC s jejich chápáním evangelia je na míle vzdálená prvním křesťanským sborům. Prakticky nemá s biblickými pravdami, týkajících se nejdůležitějších otázek, nic společného. Stámilióny katolíků nikdy nemůžou pochopit skutečnou velikost Boha Bible.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlen (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 20:55:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to mi tak trochu došlo :-) Podívej, já jsem kvaker a náš styl zbožnosti je od jakýchkoli vnějších forem téměř dokonale oproštěn, skoro by se dalo říct, že kvakeři : evangelikálové se má podobně jako evangelikálové : katolíci. Tím chci říct, že by ses divil, jak daleko se ještě v tom odstraňování vnějšího, případně v redukci na původní minimum dá jít. Na druhou stranu ale chápu to jádro, to, okolo čeho se víra katolíků točí a vím, že to máme společné a rozdíl je jen v těch prostředcích. Pokud by si modlitebnu vyzdobil obrazy evangelikál, prabděpodobně by to pro něho byly modly a pro to nedělá. Pro kvakera by to nebyly modly, ale asi by ho to rozptylovalo. Jsi schopen připustit, že existují lidé, pro něž ty obrazy a sochy nejsou upínáním k tělesnému, ale pouze k cestou za tím, co je za nimi a co tělesné v žádném případě není? Že ti lidé zkrátka v tomto ohledu vidí trochu dál než Ty? Víš, že ty obrazy mívají v sobě zakomponovánu propracovanou symboliku, která je všechno možné, jen ne tělesná?
A další věc je, kde bereš tu jistotu, že by ty rané křesťanské sbory měly být brány jako vzorové? Už jen proto se ptám, že oni žili v prvním století a Bůh měl s nimi nějaký záměr. Jsi si jist, že bychom to měli dneska opakovat? Já ne. Já myslím, že podstatné je naslouchat stejnému Bohu, k němuž nás spisy těch našich předchůdců ve víře mohou nasměrovat. Ale konkrétní aplikace mohou vypadat i dost odlišně. Já si třeba myslím, že tuhle věc chápou katolíci lépe než protestanté a zejména lépe než s odpuštěním evangelikálové, jakkoli nepatřím ani k jednomu z těchto tří táborů.
No, přeju Ti hodně štěstí v promýšlení téhle věci...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamy (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 21:31:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare, pokud je zachycen nějaký biblický příběh na obraze a je v nějaké galerii, ať je. Nesmí ovšem být brán jako objekt uctívání. Pokud se jedná o stav dnešního křesťanství, je to katastrofa, falešných proroků a učitelů jak naseto. Křesťanství na začátku bylo určitě zdravější a ti dávní bratři by nám mohli být příkladem, co je to pravé křesťanství. Zapřít sám sebe, vzít svůj kříž a následovat Krista, se dnes nenosí. Bůh se nemění a proto podstata a biblické chápání křesťanství se taky nemá měnit. Dělat ústupky světu je nebezpečné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 01. listopad 2011 @ 20:02:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dopouštíš se dvou drobných omylů. Jednak není dobré srovnávat ideál vlastního náboženství s každodenní praxí náboženství jiného, protože ten ideál musí vždycky vyhrát. Pokud se na to zeptáš nějakého rozumného katolíka, řekne Ti, že neuctívají ty obrazy, ale že jde o to, co je na nich, resp. Krista v těch výjevech. Pokud se budeš dívat na to, jak to dělá tetička někde ze zapadlé vísky, tak bych to měl srovnávat s folklórem svého společenství. Ona lidová zbožnost kvete i u protestantů, i když to není tak vidět, protože narozdíl od katolíků bývá většinou v názorech než v činech.
A druhá věc je, že si nesmíš tu církev prvního století tak idealizovat jen proto, že se o ní píše v Bibli. Ono když čteš NZ epištoly trochu mezi řádky, tak zjistíš, že to tak růžové nebylo. Nemarkantnější je to v prvním listu Korintským. Ale i jinde si třeba apoštol Pavel stěžuje, jak na něj všichni dlabou a nikdo mu nepomůže, protože má každý "objektivní důvody". řekl bych tak, že v každé době křesťanských dějin byli lidé, kteří Boha znali a kterým o něho šlo.
Ano, Bůh se nemění, ale ono se těžko píše o Bohu samém. Vždycky musíš mluvit a psát o "Bohu a". Vždycky je to Bůh v nějakém lidském kontextu. I v Bibli. Bůh je stále stejný, souhlas, ale ten kontext se od té doby velmi změnil. Když si představíš Bibli jako divadelní příběh, jde o to, rozlišit děj od kulis.
A s těmi ústupky, jak píšeš, je to taky dvojsečné. Ona není jasná hranice, mezi ústupky a bytím ve světě, ale ne ze světa. Mířím k tomu, že křesťanství není (nebo pardon, buďme realisté, nemělo by být) náboženstvím pravidel, ale vztahu s Bohem žitého tady a teď. Pořád je třeba hledat, jak daleko se můžeme - a máme na cestě za těmi, kdo v něm jsou - světu přibližovat.
Křesťanství je pro mě zkrátka spíš o otázkách a neustálém hledání souladu s Bohem, než o jednoduchých odpovědích na složité otázky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázk (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 02. listopad 2011 @ 07:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To víš, že první církev nebyla ideální, proto jsou taky všechny listy, jako řešení různých otázek a je to Duch Svatý, který vedl apoštoly při psaní. Bible je ucelený příběh o pádu člověka a lásce Boha, který dal Svého Syna za hříchy všech, kteří uvěřili, že sami nemají žádnou naději a jejich nadějí je Boží Syn. Plno bludařů dnes hlásá, že křesťan nemá jistotu spasení, na důkaz, že sami nejsou křesťané a nemají vztah s Pánem. Snad k nim taky nepatříš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná o (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 02. listopad 2011 @ 18:46:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nee, to nepatřím :-), v tomto ohledu bych byl spíš opačným extrémistou :-) Přesto se domnívám, že Ježíšův příběh a úloha je mnohovrstevnější a že na evangeliích se dá stavět i jinými korektními způsoby, než to udělal apoštol Pavel, protože většina dnešní křesťanské NZ teologie nevychází od Ježíše, ale od Pavla.
Věřím, že stejný Duch, který vedl apoštoly, když si mailovali mezi svými sbory a polovina kteréžto korespondence se nám dostala do NZ pod názvem epištoly, tak že tento Duch vedl i nás dnes. Nebo by aspoň měl. A též věřím, že by se autoři těch epištol chytali za hlavu, kdyby viděli, že někteří (nemíním to vůbec osobně) udělali z jejich korespondence svatý text a zapomněli při tom na Ducha, který je za ním.
Nesouhlasil bych jen s tím, že Bible je ucelený příběh. Budiž, začíná počátkem lidstva a končí jeho vykoupením, ale mezi tím je to kniha velmi mnohovrstevnatá, která ukazuje Boha z různých (mnohdy lidských) pohledů. Ano, Bůh inspiroval její autory, ale věřím, že nejčastěji prostě tím, že je. že ho znali a na základě toho psali. To by bylo na delší psaní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 30. říjen 2011 @ 17:11:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenazývám, ale přes veškerou svou náklonnost přece jen nejsem katolík, takže pro mě není tak samozřejmá rovnice církev = katolická. Podle mě je církev mnohem širší záležitost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 19:32:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi si nerozumíme.

"Katolickou" se církev začala nazývat už v prvním století, dávno před všemi schizmaty.  Jako součást katolické církve vnímám tedy i všechny církve pravoslavné - prostě všechny se společným znakem od Krista pověřovaných pastýřů skrze vzkládání rukou.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 15:14:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom si opravdu nerozumíme. Já bych řekl, že je ještě širší a přestože nejsem ani protestant, nemyslím, že je třeba je vylučovat, jakkoli jsou zhusta velmi mimo. Ono taky nikde není psáno, že nás Bůh bude soudit podle korektnosti nauky a dogmat, kterým věříme. Takže já bych jim právo na omyl nebral, abychom se jednou nedivili :-)


]


Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 17:22:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už zase začínáš, Staňo?:-) Duch svatý se v Církvi projevuje zřejmě nejvýrazněji ve svátostech. Která že to pravoslavným chybí? Ať počítám jak počítám, vychází mi pořád nula. Tak co je to, co pravoslavným brání v žití křesťanského života v plnosti?

A jestli ten pan Hunt totožný s tím, co napsal Žena jedoucí na šelmě, pak věz, že pro takové lidi je nedílnou součástí či přímo úhelným kamenem jejich křesťanského života vymezování se vůči katolíkům (tím ve velké míře i vůči pravoslavným) a militantní antikatolicismus se jaksi blbě praktikuje v rámci ŘKC:-))

Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že Církev ani zdaleka nejsou jen lidé. Je docela zajímavé, jak ten Husův blud o "hříšných - nehodných duchovních" stále přežívá. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 18:33:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za katolickou církev považuji samozřejmě i církev pravoslavnou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 19:21:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je všude tam, kde se věřící křesťané shromažďují v Kristu kolem pravých pastýřů ( s mocí Ducha svatého), poslaných k této službě Kristem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 22:46:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, četl jsi někdy pohádku Císařove nové šaty? Měl císař šaty? Má řkc Ducha Božího?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. říjen 2011 @ 07:29:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdysi jsem přečetl lecos - a věř, že toho přečteného bylo víc, jak u tebe.



Ale dnes si vystačím s Písmem svatým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 28. říjen 2011 @ 08:34:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, přečti jsi knihu od Johna Bunyana Poutnikova cesta. Bunyan se dlouho nedokázal obrátit k Bohu a v knize popisuje alegoricky cestu člověka vydávajícího se k hledání a pak nalezení Pravdy. Já do tebe nechci rýpat, ale ty tu cestu nehledáš a z pozice věrného katolíka vykročit do věčnosti není žádná sláva. Číst a studovat Bibli je určitě dobrá činnost, ale hledat v ní Pravdu, to je pokořující. Oko, číst Bibli s postojem,že znáš její pravdy a potvrdí ti katolické pravdy, je směšné a zbytečná stráta času. Snad nepostupuješ taky jako ta slavná adventistická guru EGW, která o sobě prohlásila,že je malé světlo, které lidem osvětluje pravdy Velkého Světla! Šel by jsi hledat pomocí svíčky slunce a pak tvrdil, že mu pomáháš svítit? Stovky,možná tisíce teologů do 19.století probádali Bibli a "neobjevili pravdu". A pak příjde Whiteová a bác! Adventisté pak budou tvrdit lži o neomylné prorokyni a nečtou z Bible pravdu, ale lež. Kdo se po přijetí Krista vrací k Desateru, popřel Jeho oběť a zůstává pod Zákonem. Kdo se odevzdá Ježíši nájde odpočinek a jistotu a Desatero ho nesvazuje.To neznamená hřešit, protože Duch Svatý v něm tomu brání.Znovuzrozený znamená také jiné podstaty,od tělesnosti k duchu a to je pravá náplň křesťanství.Na hříchem zasviněné zemi je křesťan cizincem, jeho konečný domov bude bez hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:35:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pláčeš na cizím hrobě.

Se svými výhradami se budeš muset obrátit na adventisty. Já s nimi nemám nic společného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 29. říjen 2011 @ 09:43:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, zkus se tam najít, řkc obchází Písmo více než adventisté


]


Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 06:14:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanský život je skutečně ideál, k němuž směřujeme. Jaké jsou ty hranice a pozemské cíle, vyjadřuje Desatero. Nikdo není schopen Desatero ve všech bodech dodržet, ale má se snažit. A aby se to víc dařilo, potřebuje Ježíše. Víra v Něho dává člověku sílu žít křesťanský život.


Ale pozor. Život křesťanský je vnější projev naší skutečné fungující víry, ale ne něčím, kterým si můžeme něco zasluhovat. Naopak spasení je  z milosti. Desatero nám ukazuje náš hřích, naši neschopnost. Ježíš nám ukazuje, že Bůh nás má přesto všechno rád. A to je důvod děkovat Bohu a Ježíši, zpytovat svědomí, činit denně pokání, zamýšlet se nad sebou a jít dál, za tímto ideálem, kterého na Zemi nedosáhneme. Kdo si myslí, že už je dokonalý  a bez projevů hříchu, jen dokazuje pýchu a potvrzuje hřích.




Re: Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 08:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spasení, které je z milosti - to je znovuzrození starého člověka do dítěte Božího s odpuštěnými hříchy pro Kristovy zásluhy  ve křtu.




O svou konečnou věčnou spásu ale musíme dál usilovat správně prožívaným životem podle Boží vůle.

(Lk 13,24)
"Snažte se vejít těsnou branou, neboť vám říkám, že mnozí se budou pokoušet vejít, ale nebudou moci.


Bez našeho snažení, bez našeho úsilí to tedy nejde!

Volba úzké a strmé cesty vyžaduje námahu.


]


Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 15:42:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan  10:10    |  Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a ničil. Já jsem přišel, aby měly život a měly ho v hojnosti.



Re: Podivná otázka k zamyšlení. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 01. listopad 2011 @ 12:51:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba to také může být znamením toho že se pan Hunt za křesťana ve skutečnosti nepovažuje, po takovém životě netouží a upřímně věří tomu že tak nikdo nežije ani nemůže žít. To je ale jen ničím nepodložená teoretická domněnka a jedna z mnoha možností.
Mnozí z těch kteří se staví proti katolické církvi a křesťanství jako takovému nevěří že někdo třeba dokáže žít v celibátu, být milosrdný, nezištně milovat druhé a podobně. Vždycky jim to připadá jako přetvářka a pokrytectví. Jakékoliv dobro, i mimo rámec víry.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy