Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 213, komentářů celkem: 429660, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 305 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

cizinec
oko
magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116528541
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění?
Vloženo Středa, 26. říjen 2011 @ 19:51:20 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Bůh jednou zaslíbil Abrahamovi, tehdy již starci v pokročilém věku, potomka, Abraham mu uvěřil a bylo mu to počítáno za spravedlnost (Gn 15,6). No jo, ale kdy Abraham uvěřil Bohu a kdy byl Bohem ospravedlněn? Tuto otázku si klade a zároveň na ní odpovídá apoštol Jakub. Odpověď, kterou v Boží inspiraci dostal od Ducha Svatého, zní pro nás, protestanty, překvapivě - Abraham Božímu zaslíbení  plně uvěřil až v okamžiku obětování Izáka

Ocitujme si celý tento kratičký oddíl od apoštola Jakuba:  Chceš však poznat, ó nerozumný člověče, že víra bez skutků je neúčinná? Cožpak náš otec Abraham nebyl ospravedlněn ze skutků, když na oltáři obětoval svého syna Izáka? Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že v těch skutcích se stala víra dokonalou (t.j. dospělou, celistvou, účinnou...) , i Písmo se naplnilo, to, které praví: ‚Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počteno za spravedlnost‘ a byl nazván Božím přítelem. Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlňován, a ne jen z víry. A nebyla podobně ospravedlněna ze skutků i nevěstka Rachab, když přijala posly a propustila je jinou cestou? Neboť jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků. (Upravený Český studijní překlad) Všimněme si zvýrazněné formulace.  Apoštol Jakub říká, že v Abrahamových skutcích (konkrétně při obětování Izáka) se naplnilo Písmo, které praví: Uvěřil Abraham Bohu a bylo mu to počteno za Spravedlnost). Až tehdy se Písmo naplnilo, až tehdy tedy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení. Paradox? Až v okamžiku, kdy má zaslíbený dědic odhadem tuším mezi třinácti a patnácti lety, až tehdy Abraham uvěřuje zaslíbení, že mu Bůh dá právě toho obětovávaného zaslíbeného dědice. Jako, svým způsobem tomu Abraham věřil i před tím. Avšak tohoto zaslíbení se stále snažil dosáhnout či udržet jej sám. Až ve chvíli, kdy zaslíbení, které přijal,  skutkem obětoval Bohu, svěřil jej Bohu do rukou, až tehdy Abrahamova víra dozrála.  Z kontextu Jakobova listu vidíme, že nezralou Abrahamovou víru Bůh nepříjímal. Ale ospravedlnil Abrahama až na základě víry dokonalé, dospělé, celistvé, účinné, vyjádřené skutkem poslušnosti. Všimněme si, že Abraham neobětuje Izáka proto, aby sobě nebo Bohu dokázal, jak moc mu věří, on obětovává Izáka naopak právě proto, že věří. Neboť vše, co člověk učiní ve svém denodenním životě, plyne z toho, komu či čemu člověk věří. Každý náš skutek prozrazuje, komu věříme, komu důvěřujeme. V okamžiku hříchu jsme usvědčováni, že Ježíš Kristus není náš Panovník, Král, Vlastník a tudíž není ani náš Spasitel, protože kdyby byl naším králem, Panovníkem, Vlastníkem, nezhřešili bychom, ale učinili bychom to, co si On žádá.  Stejně tak Abrahamov skutky až do této chvíle svědčili proti Abrahamovi.   On sice tak trochu věřil v zaslíbení, ale mnohem více věřil vlastním silám, možnostem, zkušenostem. Nejříve chtěl za svého dědice ustanovit Eliezera, kterého nalezl cestou, později Izmaela, kterého zplodil svévolným aktem. Nakonec sice přijal z Božích rukou Izáka, ale pořád měl tendenci si tohoto zaslíbeného syna udržet o své síle a o své moci. Až mu na to Bůh ukázal, tím nejdrastičtějším způsobem: Obětuj mi jej v zápalnou oběť.  Vlož svou budoucnost a své zaslíbení do mých rukou. Jistě, Jakub zjednodušuje. Už před obětováním Izáka Abraham naplňoval svou víru několika svými skutky poslušnosti Bohu. Avšak Jakubovi jde o to, aby ukázal princip a navíc byl omezen velikostí pergamenu (tehdy pergamen byl vzácností a luxusem). Proto se snaží být co nejstručnější, byť za cenu velkých zjednodušení. Avšak prinicp, který ukazuje, je Boží Inspirací z Ducha Svatého. Apoštol PAvel píše, že spasení je pouze z víry a ne ze skutků, apoštol Jakub zase "oponuje," že víra bez skutků je mrtvá a neučínná. Co s tím?   Apoštol Pavel ve svých listech argumentuje, že Abraham získal ospravedlnění jen a  pouze na základě víry a ne skutků a apoštol Jakub na tom samém příkladu dokazuje, že až ze skutků se zaslíbení naplnilo. Co s tím? Oba mají pravdu. My nesmíme podlehnout pokušení jednoho z těchto dvou apoštolů vyvýšit a druhého ponížit, jednomu dát slovo a druhého ignorovat. Tridentský koncil měl plnou pravdu, když vyjádřil prokletí radikálního luteránství, stejně tak měl pravdu i Luther, když kritizoval římsko-katolické skutkaření. Apoštol Pavel správně píše, že pouze z víry je člověk Bohem ospravedlňován, a né ze skutků, a apoštol Jakub zase velice přesně definuje, co je onou spásonosnou, účinnou, živou vírou: Je to víra prakticky projevující se v denodenním životě. Spásonosná, živá, víra se projevuje na skutcích. Není to tedy víra, která skutky přinese někdy v budoucnosti, ani víra, která měla skutky někdy v minulosti. Je to víra, které nese ovoce právě teď. Dnes, nyní. To je velká výzva k souzení sebe sama: Jak je to s moji vírou? Nese víra ovoce chutné Bohu? Jestli nenese, pak ji Bůh nesnese ve svých ústech. Koho jsme byli poslušni, komu jsem věřili a důvěřovali, komu jsme byli věrni po tento dnešní den? Kdyby se každá naše myšlenka, pocit, přání, skutek, nahrálo na video a bylo puštěno v kině naším blízkým, rodině, kolegům v práci, lidem, které jsme potkali na ulicích, v obchodech, na úřadech, byli by jsme na takový film hrdi? Byli bychom schopni se svým blízkým podívat do očí? Kdo byl můj Pánem, když jsem tam či onde zareagoval tak či onak? Jaká má víra se stala pramenem tomu či onomu skutku? Komu jsem byl věrný, když jsem učinil to či ono? Ježíši Kristu? Kým jsem byl veden v těchto okamžicích? Duchem anebo tělem? Je má víra víra uplatňující se láskou? Vážený čtenáři, toto jsou velmi důkežité otázky, nepodceňujme je. Nedělejme z Boha lháře, když nás usvědčuje z hříchu, když za hřích vynáší ortel smrti. Hřích totiž není nějaká spálená polívka, která se manželce nepovedla. Hřích, to je smilnění s jinými bohy. To, že moje žena je moje manželka, neznamená,  že já jsem manželem mé ženy. Jestliže například manželka spálí svou polívku právě proto, že se oddávala cizoložství se sousedem, pak právě v tomto okamižku  není její manžel jejím manželem, protože to, co neodmyslitelně patří manželovi, dává manželka jinému muži, sousedovi. Ale aby se manželka opět stala manželovou manželkou, musí se k manželovi s pláčem a v pokání vrátit. Musí ji být špatně z toho, co provedla. V tom je Boží Milost - že dveře k návratu jsou stále skrze pokání otevřené. A Bůh je Bohem, který nepočítá křivdy. Jestliže se vracíš k Bohu stokrát, tisíckrát za den, Bůh tě přesto přijímá, jako by ses vracel poprvé a naposled.   A tak v pokání vyznávejme svůj hřích. Není-li naším Pánem, Vlastníkem, Manželem, Kristus, pak se musíme ke Kristu vrátit. Pokání právě je procesem návratu k Bohu, kdy se Kristus znovu stává naším králem, vlastníkem a spasitelem. Pokání je procesem návratu, ale zároveň ovocem, skutkem víry. Ospravedlnění  není z pokání, ale v pokání se naplňuje, zpřítomňuje, stává se účinným, vstupuje v platnost. Protože jestli v pokání neodevzdáš svůj hřích Kristu, aby za něj zemřel, musíš za něj zemřít ty sám. Křesťané se učí z paměti verš z Jana 3, 16: Proto tak Bůh miloval svět, že dal svého jedinečného Syna, aby žádný, kdo v Něho věří, nezahynul, ale měl Život věčný. Avšak stejně tak by se měli křesťané naučit nazpaměť i verš osmnáctý: Kdo v něho věří, kdo jemu je věrný, není souzen, kdo mu něvěří, kdo mu není věrný, již je odsouzen, neboť neuvěřil, nebyl věrný, Jednorozenému Synu Božímu. Zde používám "vlastní překlad:" Dlužník, který předává svůj dluh Kristu, není souzen, neboť jeho dluh Kristus vyrovnal. Kdo však Kristu nepředává svůj dluh, již je odsouzen, protože neumožnil Kristu zaplatit ten dluh a proto jej musí sám zaplatit. Problém však nastává tehdy, jestli svůj dluh nevidíme, neuznáváme jej, anebo jej podceňujeme, třeba když jej považujeme za nějakou "spálenou polívku," nad kterou můžeme mávnout rukou. Neboť bez vědomí vlastní hříšnosti a vlastního odsouzení k smrti není naše pokání opravdovým, neboť mu chybí onen prožitek zatracení a odsouzení. Když si žádáme o něco, o co máme - pro naší "krásnou víru"  jakoby "právní nárok" a neprosíme o bezprávnou Milost. Naším vzorem však by se měl stát celník z podobenství o Celnkovi a Farizeovi a jeho zoufalý výkřik: Pane, slituj se nade mnou, hříšným. Protože pouze tehdy, když si uvědomujeme vlastní hříšnost, když ji v pokání odevzdáváme Kristu, pouze tehdy nad námi hřích nepanuje. A naopak, když si hřích neuvědomujeme nebo jej neuznáváme, tehdy mu otročíme. Kristus to vyjádřil následujícími slovy: Ježíš řekl: "Přišel jsem na tento svět k soudu: aby ti, kdo nevidí, viděli, a ti, kdo vidí, byli slepí."
Farizeové, kteří tam byli, to slyšeli a řekli mu: "Jsme snad i my slepí?"
Ježíš jim odpověděl: "Kdybyste byli slepí, hřích byste neměli. Vy však říkáte: Vidíme. A tak zůstáváte v hříchu."

(Jan 9, 39nn) Bůh požehnej dnešní večer...Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/25902-kdy-abraham-uveril-bozimu-zaslibeni.html


Podobná témata

O Bibli

"Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 26. říjen 2011 @ 20:06:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Genesis 15,6: I uvěřil Hospodinu, a počteno mu to za spravedlnost.

To se stalo asi 25 až 30 let před oběti Izáka.

Římanům 4,3: Nebo co praví Písmo? Uvěřil pak Abraham Bohu, i počteno jemu za spravedlnost.

Netuším proč úmyslně ignoruješ Písma.



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 08:10:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Prave ze neignoruji. Vsimni si kontextu, do ktereho to dal apostol Jakub. Neignorujme Jakuba!

Na granu se mi "odstrelili" odstavce, nevim proc, mozna prehlednejsi je to na linku: http://bohu-a.svetu.cz/25902-kdy-abraham-uveril-bozimu-zaslibeni.html

Muze nekdo z adminu prosim opravit odstavce? Dekuji moc...


]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 04. listopad 2011 @ 15:37:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abram a následně Abraham byl vybrán Bohem proto, že to byl muž víry, již jeho vyjití z města Ur, je spojeno s vírou, kdyby to v něm Bůh neviděl, tak by si ho nevybral. S Izákem to je jen již určité chození s Bohem. Samozřejmě musel už věřit v ten slib před obětováním Izáka, ale když vidíme celý kontext Písma, musíme připustit, že nešlo ani tak o Abrahama a Izáka, ale o nás čtenáře Slova Božího, protože v Abrahamovi a Izákovi vidíme předobraz Otce a Syna čili Boha a Pána-Jeszu Pomazaného. Proto celou tuto diskuzi vidím jako irelevantní ve smyslu toho obrazu, o kterém se tu přete.


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 26. říjen 2011 @ 21:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to trochu scestné:

1. Boh dal Abrahámovi zasľúbenie o narodení syna, 
2. Abrahám tomu uveril a 
3. Boh mu za jeho vieru odpustil hriechy (počítal mu to za spravodlivosť)... 

pointa je v tom, že Abrahám bol ospravedlnený ešte pred narodením Izáka a pred obriezkou...

O zasľúbení Božom nezapochyboval v nevere, ale utvrdil sa vo viere, vzdával Bohu slávu
21  a pevne bol presvedčený, že Ten, kto dal zasľúbenie, môže ho aj uskutočniť.
22  Preto sa mu to počítalo za spravodlivosť.
                                                                                Rímskym 4:20 

ivanp



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 08:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vsimni si, kdy Jakub rika, ze se "naplnilo" Pismo: "Uveril Hospodinu a on mu to pocetl za spravedlnost." Podle Jakuba se toto Pismo naplnilo (t.j. stalo se ucinnym, vstoupilo v platnost) az ve chvili obetovani Izaka. Az v te chvili se stala Abrahamova vira "dokonalou - dospelou, ucinnou, celistvou, uplnou" tj spasonosnou! Tech dvacet tricet let to nebyla ziva, spasonosna vira, podle apostola Jakuba.

Pavel pise o tom, ze z viry byl Abraham ospravedlnen, Jakub definuje, na zaklade ktere a jake viry se tak stalo.  Pavel pise o ospravedlneni z viry a Jakub zase, jaka vira je ziva a spasonosna. Neignorujme Jakuba pri vykladu Pavla a a ani Pavla pri vykladu Jakuba.


]


Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 08:53:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Co se tyce obrizky: V Kristu jsme obrezani vsichni, protoze Kristus byl obrezan. Pavel mel na mysli obrizku telesnou: Tedy nazor, ze aby se clovek mohl stat krestanem, musi se nejprve stat zidem. Tento nazor velice sparvne odmita: Kristus chce po krestanech Nove smlouvy neco jineho nez po zidech Smlouvy Stare. A vsimneme si, ze ani podle Jakuba se Abrahamova vira nestala zivou, spasonosnou, okamzikem prijetim obrizky, ale okamzikem plneho uvereni zaslibeni (t.j. okamzikem obetovani Izaka), ktere dostal pred obrizkou.


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 09:21:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Až tehdy se Písmo naplnilo, až tehdy tedy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení. Paradox? Až v okamžiku, kdy má zaslíbený dědic odhadem tuším mezi třinácti a patnácti lety, až tehdy Abraham uvěřuje zaslíbení, že mu Bůh dá právě toho obětovávaného zaslíbeného dědice. - Z kontextu Jakobova listu vidíme, že nezralou Abrahamovou víru Bůh nepříjímal. Ale ospravedlnil Abrahama až na základě víry dokonalé, dospělé, celistvé, účinné, vyjádřené skutkem poslušnosti."...



Demagogu.
Je mi z toho celkem smutno.
Celý článek značí - neznalost Písma, neznalost a ještě jednou neznalost.

Abrahám uvěřil Bohu už v okamžiku, kdy vyšel z Cháranu (Gn 12). A Bůh ho za to ospravedlnil ( Gn 15,6) - už tehdy vstoupil Hospodin a Abramem do smlouvy (Gn 15-18) - už tehdy Hospodin tuto nedospělou Abramovu víru PŘIJAL.


Díky všem jeho dalším skutkům, které Abrahám vykonal na Hospodinův pokyn, došla pak jeho víra dokonalosti (Jk 2,22).



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 09:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Co vsak v kontextu Jakuba znamena, kdyz dochazi "vira v dokonalosti?" Precti si to v plnem kontextu Jakubove. Jakub zde hovori o mrtve a zive vire, pri cemz ona mrtva vira neni spasonosna. Kdyz vira dochazi v dokonalosti (t.j. v celistvosti, uplnosti, dospelosti) u Jakuba znamena, ze se stava spasonosnou...


]


Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 09:32:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A v kterem okamziku podle Jakuba Buh Abrahamovu viru prijal? Kdy se podle Jakuba naplnilo pismo: Uveril Abraham Bohbu a on mu to pocetl za spravedlnost? Podle Jakuba se tak stalo prave v okamziku obetovani Izaka, prave v omaziku, kdy jeho vira dosahla uplnosti, dospelosti, celistvosti (to jsou vsechno vyznamy slova dokonalost), prave tehdy, kdy se Abrahamova vira stala zivou...


]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 18:58:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mějme na paměti, že
 Bůh vůbec nehodnotí velikost a dokonalost naší víry, ale naše úsilí, naše snažení, naši lidskou odpověď touhy, která rezonuje s touhou po Bohu, vzbuzovanou v lidském srdci Duchem svatým. Naši ochotu naslouchat Božímu hlasu a podřídit mu své osobní zájmy.

Víra může být malá jako zrnko hořčičné, ale důležitá je touha růst - ona "klíčivost" semínka víry.  Naše víra roste skrze konání dobrých skutků, které pro nás Otec nebeský v našich životních situacích připravil. Pro každého z nás přesně "šité na míru."




..." Podle Jakuba se tak stalo prave v okamziku obetovani Izaka"...

Růst ve víře není záležitost okamžiku, je to proces v čase.
Gn 15,6 svědčí, že Bůh ospravedlnil Abraháma už v okamžiku, kdy mu uvěřil a vydal se do cizí země, kterou mu Hospodin přislíbil za dědictví.


Jakub 2,21 vůbec není s tímto v rozporu. Všimni si, co Jakub říká skutečně: Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků, když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím přítelem.


Abrahám přece uvěřil Bohu už v Cháranu! A všechny "skutky" jsou v množném čísle, nikoli jen jeden skutek obětování Izáka!

Jedná se tedy o všechny Abrahámovy skutky od vyjítí z Cháranu, které završil skutkem obětování svého syna Izáka.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:02:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ted si nerozumime v pojmu "dokonala vira."

Dokonala vira je ta, ktere v Bozich ocich nic nechybi. Jestlize vire neco chybi, pak neni dokonala (vyznam slova dokonalost = celistvost, uplnost, dospelost, dokoncenost...). A apostol Jakub definuje, kdy je vira dokonala a kdy ne - dokonala je tehdy, kdy je ziva - kdy se naplnuje skutkem. Nejsme to tedy my, kdo muzeme definovatk, co je a co neni dokonala vira, to definuje zde Duch Svaty skrze apostola akuba.  A Abrahamova vira, podle apostola Jakuba, se  stala dokonalou, naplnenou, uplnou, zivou, az v okamziku obetovani Izaka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 08:36:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." A Abrahamova vira, podle apostola Jakuba, se  stala dokonalou, naplnenou, uplnou, zivou, az v okamziku obetovani Izaka."...


Proč ses tak upnul na nepodložené tvrzení? Sám si protiřečíš!

..."dokonala je tehdy, kdy je ziva - kdy se naplnuje skutkem. "...

Abrahámovo vyjítí z Cháranu bylo už dokladem jeho živé víry, naplněné skutkem. Sám jsi to řekl!


Kdy je strom více dokonalý - když je klíčícím semínkem, nebo košatým stromem? Není snad už klíčící semínko také živé?

Tvá definice "dokonalosti" je tedy matoucí a zavádějící.


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 09:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dost silná demagogie.


Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění?
 Odpověď, kterou v Boží inspiraci dostal od Ducha Svatého, zní pro nás, protestanty, překvapivě - Abraham Božímu zaslíbení  plně uvěřil až v okamžiku obětování Izáka.

To není pravda.





Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:08:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Precti si list Jakuba, druhou kapitolu, pomalu, postupne, slovo po slove a ptej se, co ktere slovo znamena. Zkoumej. Nezvarhuj lacine, ale zkoumej.


]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:20:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš dojem, že víra Abraháma do doby obětování Izáka byla mrtvá, jalová? Že do té doby vlastně nevěřil?
Kdepak.

Jakub uvádí Abrahama jako toho, kdo měl živou víru. Jako příklad toho, jehož víru je možné ukázat na skutcích ("Nuže, ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích")
"Vidíš? Víra podporovala jeho skutky a díky těm skutkům jeho víra došla naplnění!"
Živá Abrahámova víra se projevovala skutky. Přesně tak, jak se to od živé víry očekává.
Ale určitě to nabylo tak, že Abraham s mrtvou, jalovou, nespasitelnou vírou spáchal skutek - obětoval syna - a tehdy uvěřil, tehdy byl ospravedlněn.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že v těch skutcích se stala víra dokonalou i Pismo se naplnilo, které praví: ‚Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počteno za spravedlnost‘



]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:27:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš dojem, že víra Abraháma do doby obětování Izáka byla mrtvá, jalová? Že do té doby vlastně nevěřil?
Kdepak.

Jakub uvádí Abrahama jako toho, kdo měl živou víru. Jako příklad toho, jehož víru je možné ukázat na skutcích ("Nuže, ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích")
"Vidíš? Víra podporovala jeho skutky a díky těm skutkům jeho víra došla naplnění!"
Živá Abrahámova víra se projevovala skutky. Přesně tak, jak se to od živé víry očekává.
Ale určitě to nabylo tak, že Abraham s mrtvou, jalovou, nespasitelnou vírou spáchal skutek - obětoval syna - a tehdy uvěřil, tehdy byl ospravedlněn. Ten skutek byl projevem jeho živé víry.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:31:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V clanku jsem zduraznil, ze se tu jedna o zjednoduseni. Ze i pred tim se Abrahamova vira projevovala skutky. Tu se jedna o zjednoduseni. Jakub zminuje viru v zaslibeneho potomka, ktera se zivou stala az v okamziku skutku...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 11:31:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si nemyslím. Mrtvou víru se neoživuje skutkem. Abrahám měl živou víru, proto byl schopen vykonat ten skutek. Nikoli opačně - měl mrtvou víru, a aby ji oživil, vykonal skutek. To je římský katolicismus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 11:54:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nerikam, ze se ozivila skutkem, ale ze se stala zivou, coz se projevilo skutkem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 12:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, stala se živou v okamžiku uvěření Bohu, docela dlouho před tím konkrétním skutkem obětování Izáka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 13:03:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
OK, kdy clovek uveri Bohu? Ktery je ten okamzik uvěření Bohu? Ve kterem okamziku veris Bohu? Jak se vira Bohu projevuje?

I Kristus rika: Ne kazdy, kdo mi rika Pane, Pane, vejde do kralostvi nebeskeho.

Abraham uveril Bohu ohledne toho zaslibeni plne az v okamziku obetovani Izaka. Jako, svým způsobem tomu Abraham věřil i před tím. Avšak tohoto zaslíbení se stále snažil dosáhnout či udržet jej sám. Až ve chvíli, kdy zaslíbení, které přijal,  skutkem obětoval Bohu, svěřil jej Bohu do rukou, až tehdy Abrahamova víra dozrála. Zjednodušeně řečeno,  Abrahamov skutky až do této chvíle svědčili proti Abrahamovi.   On sice tak trochu věřil v zaslíbení, ale mnohem více věřil vlastním silám, možnostem, zkušenostem. Nejříve chtěl za svého dědice ustanovit Eliezera, kterého nalezl cestou, později Izmaela, kterého zplodil svévolným aktem. Nakonec sice přijal z Božích rukou Izáka, ale pořád měl tendenci si tohoto zaslíbeného syna udržet o své síle a o své moci. Až mu na to Bůh ukázal, tím nejdrastičtějším způsobem: Obětuj mi jej v zápalnou oběť.  Vlož svou budoucnost a své zaslíbení do mých rukou.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 15:36:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Václave,

malá poznámka: kdyby Abraham uvěřil Bohu plně až v okamžiku obětování Izáka, tak se mu Izák nenarodil! Obětování Izáka na Boží příkaz byl už spíše akt víry/důvěry vůči Bohu, který je Bohem křísícím z mrtvých, nikoli Bohem, který může Abrahama učinit otcem mnohých národů skrze zaslíbení řečené v době, kdy neměl žádného potomka a později ani naději, že by nějakého mohl se Sárou mít.

A Abrahamovy skutky předcházející naplnění Božího zaslíbení nemohly naplnění zaslíbení zrušit či zneplatnit, jakože spíše způsobily do budoucna spoustu problémů, jejichž důsledky můžeme vidět dodnes.
Tož tak.

standa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 15:53:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Proc by se nemohl narodit? Bozi Milost je velka a nezavisi na cloveku. Buh nepotreboval ke zplozeni Izaka nejakou jinou aktivitu Abrahamovu nez tu, tak nejak v ter veci obvyklou...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 16:09:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože ačkoli je Boží milost veliká, je uvolněna vírou člověka - viz např. Pánova slova: "Víra tvá tě uzdravila." Nebo myslíš, že kdyby žena s krvotokem nevěřila a ve víře nejednala, že by byla uzdravena? Takže Bůh "potřeboval" Abrahamovu víru v zaslíbení, poněvadž bez ní by Abrahamova "aktivita" v té věci obvyklá byla na nic.:-)

To znamená, že Boží milost a Abrahamova víra spolupracovaly na naplnění Božího zaslíbení, přičemž je třeba říci, že i to, že Abraham věřil vírou, byl dar Boží milosti. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 16:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Osobne si nemyslim, ze toto je pravidlo. Verim, ze Bozi Milost dokaze premoci i neviru: Jinak by nikdo z nas uverit nemohli.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbě (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 21:16:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevíru dokáže přemoci pouze Boží milosrdenství, které jde ještě hlouběji do nitra člověka, než milost. Naznačuje to Pavlovo svědectví v 1K 7:25. Proto je napsáno, že Bůh se smilovává neboli prokazuje milosrdenství nad kým/komu chce a koho chce zatvrzuje. Spasitelná víra je pak darem Boží milosti, jako vyjádření Boží lásky k lidem. A proto je také napsáno, že jsme spaseni milostí skrze víru, která není z nás, ale je Božím darem. Milostí je i dar pokání, které uvěření evangeliu Božímu provází.
Tož tak.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zas (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 09:22:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jezis napriklad uzdravil i veleknezova sluhu, kteremu Petr utal ucho - a nepotreboval k tomu jeho viru, ani se ho na viru neptal. Proste prisel a zazrakem uzdravil.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:39:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Cituji z clanku:

Až v okamžiku, kdy má zaslíbený dědic odhadem tuším mezi třinácti a patnácti lety, až tehdy Abraham uvěřuje zaslíbení, že mu Bůh dá právě toho obětovávaného zaslíbeného dědice. Jako, svým způsobem tomu Abraham věřil i před tím. Avšak tohoto zaslíbení se stále snažil dosáhnout či udržet jej sám. Až ve chvíli, kdy zaslíbení, které přijal,  skutkem obětoval Bohu, svěřil jej Bohu do rukou, až tehdy Abrahamova víra dozrála.  Z kontextu Jakobova listu vidíme, že nezralou Abrahamovou víru Bůh nepříjímal. Ale ospravedlnil Abrahama až na základě víry dokonalé, dospělé, celistvé, účinné, vyjádřené skutkem poslušnosti.

Jistě, Jakub zjednodušuje. Už před obětováním Izáka Abraham naplňoval svou víru několika svými skutky poslušnosti Bohu. Avšak Jakubovi jde o to, aby ukázal princip a navíc byl omezen velikostí pergamenu (tehdy pergamen byl vzácností a luxusem). Proto se snaží být co nejstručnější, byť za cenu velkých zjednodušení. Avšak prinicp, který ukazuje, je Boží Inspirací z Ducha Svatého. ...  apoštol Jakub zase "oponuje," že víra bez skutků je mrtvá a neučínná.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 10:45:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jeste jedno vysvetleni: Samozrejme ze ten skutek nebyl z mrtve, jalove viry, naopak, prave v tomto okamziku se Abrahamova vira stava zivou a ucinnou. Protoze kazdy skutek, ktery vykoname, prameni z viry, kterou v tu danou chvili mame. A my se ocitame v okamziku, kdy se Abrahamova jalova vira promenuje, slovy Jakuba "se stala dokonalou..."

Skutek tedy jiz je naplnenim, projevenim, viry dokonale, ktera se vsak stala dokonalou prave v tom okamziku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 13:56:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj demagogu, nemyslíš že Abrahamova jalová víra se už stála naplněná tím, že se vydal na cestu tam kde ho Bůh volal? Na základě čeho tak myslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:35:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Hovorim o Abrahamove vire v zaslibeni. Tato vira byla naplnena az v okamziku betovani izaka. A tuto viru pak Jakub pouzil jako priklad toho, kdy je vira mrtva a kdy ziva... Az v tomto okamziku se naplnilo slovo: uveril Abraham Bohu a on mu to pocetl za Spravedlnost...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:38:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jinymi slovy Kjubiku, od zacatku uznavam - viz clanek, ze se zde jedna o zjednoduseni apostolem Jakubem, ne o historcky vyklad abrahamovska viry v cele jeho slozitosti...


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 15:19:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagogovi a dalším.  Jakub 2,14...praví-li kdo a verš 20....člověče marný...

Jakub bratřím vysvětluje, že víra člověka - ne bratra - je marná. Jakub jinými slovy hovoří o lidech, kteří nejsou bratři, neboli o těch, co nebyli ospravedlněni z víry, že jejich "víra" není spasitelná, neboli není to víra biblická - Boží, a proto je mrtvá.
Učí bratry, že takové lidi, kteří ještě nejsou spasení z víry, mají vybízet ke skutkům, aby dokázali svou víru. Toť vše.
 
Při výkladu Písma je nutné přesně rozdělovat Písmo, komu je určeno a o kom hovoří. Mám takový dojem, že vy všichni, kteří máte problém s tímto místem z Jakubova listu, nemáte jasno v otázce spasení (Pavlovy listy) a skutků, které nám připravuje Bůh.



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 16:31:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V tom pripade: koho tedy Jakub povazuje za "bratra," a koho "za cloveka." Za bratra tedy povazuje toho, kdo veri. Ale jak veri? Z kontextu Jakuba plyne, ze za krestana, za bratra, povazuje toho, kdo veri v Krista zivou virou naplnenou skutky. Toho, kdo veri v Krista mrtvou virou bez skutku, nazyva clovekem, ac si ten clovek sam o sobe mysli, ze je krestanem a ze ho ta mrtva vira bez skutku spasi...

Takze, svym pripsevkem jsi Leonete nevyresil vubec nic, jenom si potvrdil to, co jsem napsal ve clanku...


]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 18:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Špatně čteš Písmo, kdyby zněl verš Jak. 2,14 takto: Co je platné, moji bratři, říka-li někdo z vás, že má víru.... Ale ve skutečnosti stojí psáno: ...moji bratři, říka-li někdo, že má víru.... 20 verš z překladu KMS: chceš však poznat, o prázdný člověče, že víra bez skutků je neúčinná?
Nevidíš ten rozdíl?
Jakub v žádném případě nehovoří, že někdo z jeho bratrů ve víře, který nemá skutky, tak jeho víra je mrtvá. Hovoří o neznovuzrozených lidech (prázdný člověče), kteří se odvolávají na údajnou víru, ale nemají žádné skutky víry.

Pokud tohle nepochopiš, je nepotřebné s tebou dál diskutovat.



]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 19:08:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je nesmysl.
Jakubova slova platí pro každého obecně, pro věřícího zvlášť důležitě. Cožpak pohan má vůbec nějakou víru?



To "křesťan" - spoléhající se na jistotu svého spasení, spoléhající se na svou "víru" netuší, že pokud víra není doprovázena příslušnými dobrými skutky, je mrtvá, je jenom jakýmsi náboženským zdáním, pláštíkem falše - je jen prázdným člověkem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 19:19:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sice to nebylo pro tebe, ale když už ses ozval...

Jakub píše svým bratřím ve víře jak jednat s lidmi, jako ty a tobě podobní, kteří nejsou znovuzrození, nemají Ducha Božího, ale maji přirozenou touhu si zasloužit Boží přízeň skrze dobré skutky. A učí bratry jak je vést k tomu, aby se "svými" skutky zkrachovali a pochopili případně i oni, že potřebují spasitele.

Prázdný člověče, to mohl Jakub napsat pouze o těch lidech, co sice tvrdí, že mají víru v Boha, podobnou jak píše ve 19 verši: Také démoni věří, ale třesou se strachem...Ale ve skutečnosti jsou "prázdni", neboť nemají Ducha Božího, nebyli zplození z Boha, a proto se schvějí strachem, neboť neznají Ducha Božího a Boha a především Ježíše Krista jako svého Pána.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. říjen 2011 @ 08:43:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Démoni se třesou hrůzou před trestající Boží spravedlností a nic jim nepomůže to, že i oni uznávají Boží jsoucnost (Mt 8,29).
Není to u nich ovšem víra nadpřirozená, ale jsou přesvědčeni o některých náboženských pravdách, protože svým bystrým rozumem (bývalí andělé) poznávají jejich zřejmost.
Když třeba vidí, jak křesťané vedou svatý život, musí uznat, že bez Boží pomoci by takto nemohli žít. Vidí mnoho známek, že učení církve je od Boha.
Nepronikají však do věci samé, které církev učí, např. že Bůh je trojjediný a pod.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 23:06:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Major Terazky by se zeptal: "A čo si vy Kefalín(oko) predstavujete pod tim slovom dobré skutky?" Někdy si můžeš pod tím slovem představovat něco jiného, než si představuje protestant. A zrovna v Jakubovi to asi tak bude.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:37:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Anebo naopak sveho bratra ve vire, kteri rika, ze ma viru ac nema skutky naziva "marnym clovekem", coz je pro mne osobne prirozenejsi vysvetleni daneho textu...


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:46:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
re: akub v žádném případě nehovoří, že někdo z jeho bratrů ve víře,

Jakub to v zadnem pripade nevylucuje. Naopak, zde definuje, kdo je onen "prazdnym clovekem" a kdo bratr v Kristu. Prazdny clovek, ktery, ac rika, co rika, ac sam sebe nazyva hjak chce, treba krestanem, je ten, jehoz vira je mrtva. Jakub zde definuje, co je mrtva a co ziva vira.

Jeho slova charakterizuji oba pojmy (prazdn clovek x bratr v Kristu, mrtva vira x ziva vira) a ne naopak, ze by oba pojmy charakterizovaly jeho slova. Zde se jedna o definici pojmu obsahem a ne o definici obsahu pojmy.

Protoze kdyz to vezmeme naopak, tak uplne popreme to, co zde Jakub pise. Jak muze mit "marny clovek" zivou viru? o jakou viru se zde asi jedna, kdyz Jakub zde svuj dopis pise krestanum? Neni to ta sama vira, vira v Kristu, o ktere pise v celem svem dopise? Neni to nahodou nelogicke, ze by v celem svem dopisu psal krestanum o vire v Kristu a jenom zde pise o necem jinem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 09:10:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Protoze timto postojem konfrontujeme sami sebe - jak je to s nami, jaka je nase vira, jsem ja "bratr v Kristu", nebo "prazdny clovek".

Tvuj pohled vsak rika: Mne se to netykla a ani tykat nemuze, ja prece sam sebe povazuji za bratra v Kristu...

To je take rozdil mezi sebejistotou spaseni a jistotou v nejistote spaseni...


]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 09:00:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jeste se podivejme na cely kontext v Jakubovem listu:

Buďte však těmi, kdo slovo činí, nebuďte pouze posluchači, kteří klamou sami sebe. 23Neboť je-li někdo posluchačem slova, a ne tím, kdo je činí, ten se podobá muži, který v zrcadle pozoruje svou přirozenou tvář; 24podíval se totiž na sebe a odešel, a hned zapomněl, jaký byl. 25Kdo se však zahledí do dokonalého zákona svobody a vytrvá, kdo se nestane zapomnětlivým posluchačem, nýbrž činitelem skutku, ten bude blahoslavený ve svém jednání. 26Domnívá-li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame své srdce; jeho zbožnost je marná. 27Zbožnost čistá a neposkvrněná před Bohem a Otcem je toto: navštěvovat sirotky a vdovy v jejich soužení a zachovávat se neposkvrněným od světa.

Zde Jakub evidentne hovori je "brattrum" v Kristu a hovori o tom samem. Kdo je pouhym posluchac, kdo veri na viru bez skutku, ten klame sam sebe, byt sam sobe rika co chce...

Jeste se muzeme podivat v Pismu, kdo kde vsude "klame sam sebe..."


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 01:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   V čem je vlastně problém? Obvykle se nějaký problém
vzhledem k tématu řeší v jediné situaci.

   Řekněme, že je tu člověk, který je věřící.

   Má ale problém. Jeho víra nemá skutky. Co s tím?

   Logicky jsou dvě základní řešení:

1. Začne vymýšlet a dělat nějaké skutky, aby dokázal, že jeho víra má skutky.
Vymyslí jich spoustu a bude se hodně snažit. Lidi, kteří jsou na tom s vírou a
skutky stejně jako on ho třeba i začnou napodobovat.

nebo

2. Uvěří Ježíši, přijme ho do svého života a bude zachráněn milostí skrze víru.
Ta živá víra spoku s mocí evangelia pak vypůsobí skutky, které ten člověk bude
dělat, promění život dotyčného člověka.



Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. říjen 2011 @ 08:35:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je velmi poučné si pročítat tyto komentáře.

U každého, kdo odvrhl apoštolskou tradici církve (nebo ji vůbec ani nepoznal) je to hned vidět. Jen lidské konstrukce rozumu a výklady, zavádějící do nesmyslných závěrů.
Je třeba si neplést apoštolskou tradici církve (co apoštolové hlásali, vysvětlovali, ale nenapsali - co se však předávalo ústním podáním do dalších generací. Většinu z toho pak zaznamenali třeba otcové prvních staletí církve (patristika)) - taky tuto tradici si neplést s tradicemi lidskými (krojované poutě, různé formy zbožnosti, slavení svátků a pod.). 
Stejně tak je třeba rozlišovat ve Starém zákoně tradici izraelského národa při výkladu Písma od tradic lidských (desátky z máty a routy a pod.).


My katolíci (i pravoslavní) máme tu výhodu, že nemusíme spekulovat nad skutečným smyslem Písma. V případě pochyb sáhneme k tradici apoštolů (zaznamenaným výkladům Písma od apoštolů) a ozřejmí se nám, jaký smysl jednotlivým místům dávali první křesťané. Je zde kontinuita víry, žádné domyšlenky a spekulace!


Apoštolská tradice církve zde vysvětluje, že apoštol Pavel (Ef 2. kap.) a apoštol Jakub (2. kapitola) si vzájemně neodporují, ale každý mluví o někom jiném.

Pavel totiž mluví o těch, kteří se teprve stávají křesťany a k tomu je třeba jen víry. Žádná zásluha, žádný lidský skutek není dostačující pro to, aby se člověk znovuzrodil do Božího dítěte vlastními silami. Takto nás zachraňuje (spasí) pro život věčný (znovuzrozením ve křtu) jedině Kristus svou obětí.


Jakub však mluví o křesťanech, kteří už věří, ale navenek podle té víry nežijí. (Příklad Démase, který byl spasen Kristem, stal se Božím dítětem, ale později Pavla opustil, protože ho zlákal tento svět.)

Pavel odsuzuje skutky bez víry, Jakub zase víru bez skutků lásky.

Pavel mluví o skutcích před nabytím víry, Jakub vyžaduje skutky po nabytí víry.
"Ty máš víru, já mám skutky" - Copak není možné, aby jeden člověk měl víru a druhý zase skutky? Vždyť tak to bylo i s mimořádnými dary Ducha! Jeden měl ten dar, jiný onen.
Jakub odpovídá:"Je třeba obojího"!

Z toho, že věříš, ještě neplyne, že tvoje víra je taková, jaká má být.
Moje dobré skutky však pocházejí z víry a proto ti na nich moho snadno dokázat, že mám pravou víru.


Tolik tedy, jak tato místa vysvětluje apoštolská tradice církve. Ber, nebo nech být!



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 09:31:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jakub však mluví o křesťanech, kteří už věří, ale navenek podle té víry nežijí. (Příklad Démase, který byl spasen Kristem, stal se Božím dítětem, ale později Pavla opustil, protože ho zlákal tento svět.)

  To je zajímavý jak ta "Tradice" dokáže všechno v písmu otočit naopak.

  Apoštol Jakub ale uvádí, o kom píše:

Někdo však řekne: ‚Ty máš víru a já mám skutky.‘ Ukaž mi tu svou víru
bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích. 
Ty věříš, že
je jeden Bůh (že Bůh je jeden). Dobře činíš. Také démoni
tomu věří, avšak chvějí se.

  Nevím jak to je podle té Tradice, mohl bys to osvětlit?

  Démoni jsou také křesťané, už věří, jen navenek podle své víry nežijí?







]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 28. říjen 2011 @ 15:54:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagogovi a dalším.  Jakub 2,14...praví-li kdo a verš 20....člověče marný...

Jakub bratřím vysvětluje, že víra člověka - ne bratra - je marná. Jakub jinými slovy hovoří o lidech, kteří nejsou bratři, neboli o těch, co nebyli ospravedlněni z víry, že jejich "víra" není spasitelná, neboli není to víra biblická - Boží, a proto je mrtvá.
Učí bratry, že takové lidi, kteří ještě nejsou spasení z víry, mají vybízet ke skutkům, aby dokázali svou víru. Toť vše.

Tohle jsem psal výše, četl jsi to?


]


Víra a víra - Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 16:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já ano, tomu, co píšeš, rozumím, Leonete.

  Pavel píše ve svých listech o víře v Ježíše Krista, která je živá a má moc přenést člověka ze smrti do života, proměňuje život.

  Jakub píše ve svém listu o víře v existenci Boha, a to jednoho Boha. To je dobrá víra, když chce člověk předstoupit před Boha, ale o moc více taková víra nedokáže.




  Víru Ježíši Kristu mají křesťané, to je živá víra, která koná skutky, mění život, vysvobozuje, ospravedlňuje, přenáší ze smrti do života.

  Víru v existenci Boha mají mnozí lidé, to je mrtvá víra, která toho mnoho nedokáže: tak nanejvýš uvědomění si malosti, hledání Boha v jehož existenci člověk věří a podobně.



]


Re: Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 29. říjen 2011 @ 08:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A cetl jsi mou odpoved? :-)
V tom pripade totiz tedy Jakub charakterizuje, kdo je to "prazdny clovek", a kdo je to bratr v Kristu. Tedy - obsah jeho slov charakterizuji oba pojmy a ne naopak, ze by oba pojmy charakterizovaly obsah jeho slov...


]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. říjen 2011 @ 20:29:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."mohl bys to osvětlit? "...

Toníku.
Vysvětlení ohledně démonů jsem už podal o pár komentářů výš. Tak proč se ptáš znovu?


]


Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 28. říjen 2011 @ 09:13:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko...znovu exceluješ...

katolícka apoštolská tradice je vymyslený blud na legalizáciu čohokoľvek v rímskom katolicizme....apoštolovia nám nezanechali tradíciu ale svedectvo viery a ďalšie generácie tvorili tradíciu...svedectvo nie je tradícia....rímsky katolicizmus spojil tradíciu so svedectvom....cirkev podľa písma je založená na svedectve očitých svedkov, nie na apoštolskej tradícii...

Oko píšeš:
My katolíci (i pravoslavní) máme tu výhodu, že nemusíme spekulovat nad skutečným smyslem Písma. V případě pochyb sáhneme k tradici apoštolů (zaznamenaným výkladům Písma od apoštolů) a ozřejmí se nám, jaký smysl jednotlivým místům dávali první křesťané. Je zde kontinuita víry, žádné domyšlenky a spekulace!

Oko myslíš napr. tú tradíciu ktorá najprv dovoľovala ženiť sa kňazom až do 5-6. st. a potom násilne zakazovala vstup do manželstva?...ktorá z týchto dvoch rímsko-katolíckych tradícií je tá pravá??, (takto by sme mohli pokračovať...)

Oko píšeš.
Tolik tedy, jak tato místa vysvětluje apoštolská tradice církve. Ber, nebo nech být!
ja radšej nechám být a namiesto pravej apoštolskej rímskej tradícii budem veriť písmu a tradíciu ktorá odporuje písmu pokladám za ľudské výmysly...

 ...darmo ma však uctievajú, keď ľudským príkazom učia ako učeniam (Božím).
8  Opustili ste prikázanie Božie a pridŕžate sa podania ľudského.
9  Potom im povedal: Pekne-krásne rušíte prikázanie Božie, aby ste zachovávali svoje podanie.
Marek 7:7 

ivanp



Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 13:53:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane zase střílíš od pasu? :)

Oko myslíš napr. tú tradíciu ktorá najprv dovoľovala ženiť sa kňazom až do 5-6. st. a potom násilne zakazovala vstup do manželstva?...ktorá z týchto dvoch rímsko-katolíckych tradícií je tá pravá??, (takto by sme mohli pokračovať...)

Ne to není apoštolská tradice. Takže nevím co oko myslí, ale toto rozhodně není apoštolská tradice. :) Neměl bys tam něco lepšího? :) Ty jen asi u slyšíš slovo tradice a už se ti ježí asi vlasy na hlavě a raději šup z nějakým citátkem z Písma svatého aniž bys aspoň nějaký ten kontext. A když ti pravoslavný čí katolík uvede, že nemáš pravdu, tak si zahraješ na chudáčka.

Buď zdráv Ivane a nebuď pořad jen zaslepen a plný nenávisti vůči římskokatolikům i pravoslavným. Ahoj.



]


Re: Re: Re: Kdy Abraham uvěřil Božímu Zaslíbění? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 28. říjen 2011 @ 15:16:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš.
Ty jen asi u slyšíš slovo tradice a už se ti ježí asi vlasy na hlavě ...

tak to si piš že sa mi ježí vlasy (inak som skoro celkom bez vlasov)...

tiež Ježiš keď počul o tradícii farizeov tak ho to strašne vytáčalo:

Matúš 23:13  Beda vám, zákonníci a farizeji-pokrytci, že zatvárate kráľovstvo nebeské pred ľuďmi; sami nevchádzate do neho, a tým, čo by chceli vchádzať, nedovolíte vojsť.
14  Beda vám, zákonníci a farizeji-pokrytci, že vyžierate domy vdov pod zámienkou dlhých modlitieb; preto prepadnete prísnejšiemu súdu.
15  Beda vám, zákonníci a farizeji-pokrytci, že obchádzate more i zem, aby ste získali jedného novoverca, a keď sa ním stal, urobíte z neho syna pekla, dvakrát horšieho, ako ste sami.
16  Beda vám, slepí vodcovia, ktorí hovoríte: Kto by prisahal na chrám, to je nič, ale kto by prisahal na chrámové zlato, to ho viaže.
17  Blázni a slepci, čože je viac: či zlato, a či chrám, ktorý posväcuje to zlato?
18  A zase: Kto by prisahal na oltár, to je nič; ale kto prisahá na dar na ňom, to ho viaže.
19  Blázni a slepci! Čože je viac: či dar, a či oltár, ktorý ten dar posväcuje?
20  Kto teda prisahá na oltár, prisahá naň aj na všetko, čo je na ňom;
21  a kto prisahá na chrám, prisahá naň aj na Toho, kto prebýva v ňom;
22  a kto prisahá na nebo, prisahá na trón Boží aj na Toho, kto sedí na ňom.
23  Beda vám, zákonníci a farizeji-pokrytci, že dávate desatiny z mäty, kôpru a rasce, ale zanedbávate, čo je závažnejšie v zákone, totiž spravodlivosť, milosrdenstvo a vernosť. Toto ste mali činiť a tamto nezanedbávať.
24  Slepí vodcovia! Preciedzate komára, a prežierate ťavu.

aký argument mi chceš dať,...možno že iba ten že Duch svatý je schyzofrenik a najprv apoštolom ukázal že biskup sa môže oženiť, potom ten istý Duch cez rímskych katolíkov povedal že nikoli...to je tá svatá tradícia spolu z neomylným papežom...

ivanp


]


Stránka vygenerována za: 1.52 sekundy