 |
Právě je 248 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 112096690 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život církví: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu
Vloženo Úterý, 18. říjen 2011 @ 17:38:41 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Finanční odškodnění za křivdy v
době komunismu dostanou od státu i církve, které o žádný majetek před
rokem 1989 nepřišly. Vděčí za to vstřícnosti katolické církve, která jim
přenechá přes 10 miliard. Chce jim ulehčit následující roky, kdy se
příspěvek od státu bude zmenšovat, až nakonec zmizí úplně.
Apoštolská církev by měla v příštích 30 letech dostat od státu v rámci
odškodnění přes miliardu korun, Slezské církvi evangelické augsburského
vyznání zřejmě přijde na účet zhruba 650 milionů. Ani jedné z těchto
církví přitom komunisté majetek nezkonfiskovali.
Stejně je na tom i dalších pět z
celkem 17 církví, kterým stát zaplatí odškodnění 59 miliard. Katolická
církev se totiž s ostatními dohodla, že si z této sumy ponechá jen 80
procent (47,2 miliard).
Největší církvi v Česku by měl
přitom náležet téměř celý balík. Podle ministerstva kultury totiž
vlastnila zhruba 98 procent všeho církevního majetku, který komunisté
zabrali v letech 1948 až 1989 (sama církev uvádí 98,5 procenta).
Podle mluvčího ministerstva Stanislava Brunclíka je to výraz solidarity
římskokatolické církve s ostatními církvemi. "Je to snaha, aby i ty
malé nebyly vypořádáním vztahu mezi státem a církvemi postiženy tak, že
by to ohrozilo jejich fungování," vysvětluje kolegialitu ekonom
Arcibiskupství pražského Karel Štícha, který při letošním jednání se
státem působil jako místopředseda expertní církevní komise. Podle něj je
vstřícné gesto odrazem dlouhodobě dobrých vztahů mezi církvemi.
Peníze za útrapy z dob totality dostane 17 registrovaných církví,
kterým bylo podle zákona 218/1949 přiznáno zvláštní právo financování ze
státního rozpočtu. Zbylých 15 registrovaných církví buď na toto právo
nemá nárok (nemají dostatečně dlouho registraci nebo potřebný počet
členů), nebo o něj z ideových důvodů nestojí (jehovisté či mormoni).
Rozhodne počet věřících i kostelů
Nekatolické církve si zmiňovaných 59 miliard rozdělily podle klíče, na
kterém se domluvily již za působení vlády Mirka Topolánka. "Záleží na
současném počtu duchovních, sakrálních budov, středisek Diakonie a
věřících podle posledního sčítání lidu," říká člen synodní rady
Českobratrské církve evangelické a druhý z místopředsedů expertní komise
Pavel Stolař.
Výše zabaveného majetku v období komunismu
mezi kritérii nebyla. "U nekatolických církví to tak nemohlo být,
protože některé tehdy žádný majetek neměly, nebo jim nebylo nic
zabaveno," podotýká Stolař. Stát podle mluvčího Brunclíka do dohody mezi
církvemi nijak nezasahoval a respektuje ji.
Druhá část
vyrovnání - naturální restituce - se už ale týká skutečně jen církví,
které za komunismu přišly o majetek. Stát jim však vydá jen to, co v
současnosti vlastní Pozemkový fond a Lesy ČR.
Dohodu, podle
které stát církvím do 5 let vrátí pole, lesy či rybníky v hodnotě 75
miliard a během 30 let jim zaplatí 59 miliard, vláda odsouhlasila na
konci září. Chystanou legislativu musí schválit zákonodárci.
Církve se zcela osamostatní zřejmě v roce 2030. Peníze na platy
duchovních totiž budou dostávat v přechodném sedmnáctiletém období. To
by mělo začít spolu s účinností zákona v lednu 2013. První tři roky
zůstane příspěvek na současné úrovni necelých 1,5 miliardy korun ročně,
dalších 14 let se bude suma snižovat vždy o pět procent.
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/katolici-nechaji-mensim-cirkvim-miliardy-aby-prezily-odluku-od-statu-12z-/domaci.aspx?c=A111017_143913_domaci_jj
|
Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Středa, 19. říjen 2011 @ 13:45:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/ | tak vám třeba že nemáte peníze a majetky jako jediná prava církev. Kdybyste lidem tisíce let prodávali odpustky, sošky, amulety měli byste tolik peněz, že byste nevěděli co s nima. holt, jediná prava kristova katolická církev a její moudra matka-královna Nebes je tady již 6000 let, měli byste se od ní učit ... |
|
|
Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 01:24:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily ....!!!!!
tento slogan jeví typické známky klamavé reklamy:
Klamavá reklama (wiki)
Reklama navozuje, že bez koupě zboží můžete utrpět vážnou újmu vy, nebo vaše děti. (bez katolíků bychom nepřežili, byli kaput) Reklama proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá nebo mít nemůže.
(katolíci dajní???? opak je přece pravdou berou si přece nepředstavitelnou částku skoro 50 miliard .. navíc nic nedají protože nic nedostanou .... to nemůže projít )
Reálné složení výrobku neodpovídá složení uvedenému na obalu. (opakovala bych se s pedofilií, mariánským kultem.. aj)
je to sice tak trochu recese, ale je to zrovna teď jediný způsob, jak se vypořádat s touto lží a provokaci: ... bez katolíků by ostatní církve nepřežily
rive
|
Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: quercus v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 02:33:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Cool Kazatelé a Praví Křesťané svolali radu a řekli: „Co si počneme? Ti katolíci si z toho bolševikem uloupenýho majetku snad opravdu něco vymůžou zpátky a ještě nás z toho chtějí dotovat. Když proti tomu nezakročíme, bude to vypadat, že snad ty katolíky uznáváme za takyPravý Křesťany. Budem v lepším případě za blbce a v horším za odpadlíky od Krista, kterej katolíkem nebyl, není a nikdy nebude. Nakonec se proti nám obrátí i militantní ateisti, kteří zatím nenávidí hlavně katolíky. Udělají odluku, už nedostanem ani floka a naše Bezva Fungující Církve plný Cool Kazatelů to nepřežijou." Jedna z nich, rive, jim řekla: „Vy ničemu nerozumíte. Nechápete, že je pro vás líp nechat se skrytě dotovat z toho uloupenýho majetku po třiapadesáti letech i dál?" To však neřekla ze sebe, ale měla patent, aby prorokovala, že katolíci stejně budou cálovat na provoz všech Pravých Křesťanů a platy Cool Kazatelů jako předtím, ale nejenom na tohle, ale taky, aby se do jejich houfu dostalo co nejvíc dosud rozptýlených a pomýlených takykřesťanů, nejlíp od katolíků samých."Tehdy se dohodli, že udělají všechno pro to, aby se to vracení zarazilo a všechno zůstalo při starým. |
]
Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 06:35:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
... ale jestli jsem dobře četla tak zákon není ještě schválen .... kdo podle tebe bude rozhodovat jestli zákon o restitucích projde či ne ....POLITICI přecekdykoliv pustím zprávy, tak je velká část věnována tomu, že chybí - nejsou peníze .... a když zákon projde tak ho klidně může během roku vláda změnit, že bude platit jinak v jiné výši
nemyslím si, že církev padne, opak je pravdou, církev která je schopna oběti je požehnána
rive
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: quercus v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 14:16:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | S poslední větou souhlasím. Nejlepší by byla pro všechny úplná odluka bez kompenzací za uloupený majetek. Ale ten zbytek z obou Tvých příspěvků je vedle jak ta jedle.
1. Zákon se nakonec schválí tak jak je (teď si beru patent na proroctví já). Bude navíc pojištěn konkordátem, tedy mezinárodní smlouvou s Vatikánem, a mezinárodní smlouvy ratifikované Poslaneckou sněmovnou mají větší právní váhu než zákon - i ostatní církve jsou tak konkordátem pojištěné, že jim ty prachy zůstanou.
2. Katolíci si nic neberou. Stát jim vrací aspoň část toho, co jim před 53 lety uloupil. A tak je to správně bez ohledu na to, jestli to využijí na Boží věc nebo na klerikální hovadiny nebo naletí nějakým "správcům".
3. Trvám na tom, že ze strany katolíků nejde o kalkul (že by nabízeli taky nekatolíkům, aby líp vypadali a aby to snadněji prošlo v parlamentě) ale o velkorysou nabídku i ostatním církvím. Copak je v jejich zájmu to, co se děje a co nastane, že i dík těmhle prachům povedou jiné církve konfrontační protikatolickou aktivitu a lov v katolických vodách? Takže podle mě jde o gesto otevřenosti a smiřlivosti.
4. Nastane tříbení duchů. Jsem zvědav, kolik církví tuhle nabídku opravdu odmítne a zvolí raděj dokonalou odluku bez státních příspěvků. Zatím jsem zaregistroval jenom to, že některým se nelíbí to, co se chystá, ale o pokračování dosavadního způsobu financování by stály. Tak ať vydají světu a katolíkům zvláště svědectví, jaká je jejich víra! Čekám na tohle, a ne nanějaký kecy o tom, jestli něco vracet a komu a proč a kolik a dokdy a jestli je to správně a jestli jsou ti katolíci hajzlové nebo slušní. Vždyť to všechno je jen mlácení prázdné slámy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od s (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 16:51:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | "vždyť to všechno je jen mlácení prázdné slámy" .... souhlasím, ale nečekala jsem, že dokážeš být k sobě tak upřímný dík za překvapení rive |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku (Skóre: 1) Vložil: quercus v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 20:37:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobrej vtip. Překvapení se nekoná. Já za svými názory stojím a psal jsem je jako polemiku. Připomínám, že čekám, jak se k vracení majetku a svému podílu na jeho rozdělení mezi církve postaví ti, kteří pořád melou (Tebe nevyjímaje), jaký je to vracení majetku svinstvo a jakou boudu ti katolíci šijou. Ale jejich šéfíci a vejboři si sami v tom odsuzovaným svinstvu rochní a (pozor: opět proroctví!) rochnit budou. Smeteš svoje šéfíky (jestli nějaký máš), až zjistíš, jak to dopadlo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odl (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 23. říjen 2011 @ 08:41:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | guercusi
jedna faktická připomínka - o politiku kolem vrácení majetku se nestarám, můj komentář se týkal jen toho zavádějícího - klamavého sloganu - který je dobře vymyšlený - tak jako každá objednaná reklama - ovlivňovat veřejné mínění daňových poplatníků - v tomto případě postoj k církvím.
Mám za to, že v naší zemi schvaluje zákony parlament, doufám, že se nemýlím, když si myslím, že v podstatě se i tisíc zahraničních nunciu může s vládou domluvit na čem kolik, ale jestli zákon projde nebo ne, bude rozhodovat parlament, tedy budou rozhodovat lidi, které jsme si zvolili.
Protestantské omílání něčeho pořád dokola může mít i určitý pozitivní efekt - může totiž přispět k ovlivňování širšího katolického povědomí Alespoň já to tak vnímám. Myslím teď na určitý posun v postojích k pedofilii, k lidovému Mariánskému kultu, celibátu, k osobnímu čtení Písma svatého.....
rive |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 23. říjen 2011 @ 09:05:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | guercusi
a jen čistě mimo diskuzi si dovolím osobní poznámku, moc bych si přála, aby to nebylo jen tak, aby zákon nebyl v parlamentu schválen, aby vyniklo nebezpečí moci, které se skrývá v podobě politického diktátu Vatikánu
rive |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby pře (Skóre: 1) Vložil: quercus v Pondělí, 24. říjen 2011 @ 09:29:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak to ne. Uvědom si, že nežiješ v 16. století nebo v roce 1948.
Současnej Vatikán je pro dohodu - pro v podstatě jakoukoli slušnou dohodu - a pokud vím, tak předposlední a poslední papež naznačovali českým katolíkům, ať na těch prachách netrvají. To spíš biskupská konference ... Ale že by byla pátou kolonou Vatikánu, tvrdil bolševik po roce 1948, tuhle myšlenku bys už snad dneska zastávat nemusela. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily (Skóre: 1) Vložil: quercus v Pondělí, 24. říjen 2011 @ 09:22:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak to jo, Až na to, že jestli je to katolíky objednaný reklamní slogan, tak je úplně mimo. Podle mě může vyvolat jedině negativná reakce. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od s (Skóre: 1) Vložil: Kojard v Pátek, 21. říjen 2011 @ 11:32:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | quercusi, moc dobře napsané, naprosto souhlasím. Kojard |
]
Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 12:20:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Rád bych jen upozornil na fakt že ten článek není z Katolického týdeníku ale z deníku Idnes, bývalé Mladé fronty. Z periodika které nikdy nebylo zvlášť nakloněno Pánubohu, katolíkům ani jiným křesťanům. Z čehož podle mne vyplývá že ať už tím chtěl básník říct cokoliv tak my jsme to nebyli a pochybuji že by zrovna Idnes chtěl dělat jakoukoliv náboženskou reklamu. Možná patříte k cílové skupině zrovna Vy a reagujete tak jak předpokládali, což je ale opravdu jenom domněnka. Třeba jim jenom chyběl kus stránky do uzávěrky a použili to místo české učitelky sežrané žralokem na Jadranu. Kromě toho ten článek netvrdí že ty církve potřebují katolíky ale prostředky pro svoji činnost. Které až doteďka dostávají od ateistického státu. To že jsme dajní se těžko dá popřít. Jestli něco dostaneme tak se s Boží pomocí rozdělíme. |
]
Re: Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: joker v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 20:27:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdyby chtěli na iDnes zaškodit (což jindy dělají), tak by ten článek napsali jinak. Financování církví spojené s restitucí a odlukou vnímám v několika rovinách. Předně - co bylo ukradeno, nechť je vráceno do haléře. Odluka státu a církve by měla nastat tak rychle, jak jen to bude možné technicky provést. Financování církví ze státního rozpočtu nepodporuji, nepovažuji ho z biblického hlediska za správné. Církve, které tvrdí, že se bez státních peněz neobejdou, by se měly naučit jisté skromnosti. Včetně té, jejíž jsem členem.
|
]
|
|
Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 22. říjen 2011 @ 01:18:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ať už to takhle napsal kdokoliv - "aby přežily". Aby just nepřežily! Alespoň se ukáže, kolik se tu nahromadilo plevele:-D Že by snad existence Těla Kristova byla závislá na nějaké peněžní podpoře? To je vážně k smíchu. |
Re: Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: joker v Neděle, 23. říjen 2011 @ 15:57:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Možná to je k smíchu. Daleko horší je, že jsou v některých církvích lidé, kteří tomu věří. A to je k pláči. |
]
|
|
Re: Katolíci nechají menším církvím miliardy, aby přežily odluku od státu (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 24. říjen 2011 @ 18:26:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Předně palec nahoru quercusovi za diskuzi pod článkem. No a pak, opět se mi potvrzuje to, co říkám už dávno, že ŘKC nemůže udělat nic, co by mohli její nepřátelé z řad ... to ani nejsou protestanté, prostě z určitých řad pochválit. Lidé jako rive budou spokojení jedině tehdy, když papež prohlásí, že je satan, rozpustí církev a upálí se zaživa. Do té doby budou pořád jen krafat a krafat, jako v té pohádce o dědečkovi, oslíkovi a pacholkovi. Některým lidem se prostě nezavděčíš.
|
|
|
|
|