Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116583482
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: K čemu jsme povoláni?
Vloženo Neděle, 02. říjen 2011 @ 22:36:16 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Pavlova modlitba za Efezské svaté a věrné v Kristu Ježíši (Ef 1:15-23): Proto i já, když jsem uslyšel o vaší víře v Pánu Ježíši a o lásce ke všem svatým, nepřestávám za vás děkovat, když se o vás zmiňujeme na svých modlitbách, aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání Jeho samého a osvícené oči vašeho srdce, abyste věděli, jaká je naděje Jeho povolání, jaké je bohatství slávy Jeho dědictví ve svatých a jak nesmírná je velikost Jeho moci vůči nám, kteří věříme v souladu s působením/podle působení převahy/moci Jeho síly. Tu uplatnil v Kristu, když Jej vzkřísil/probudil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích, vysoko nad každou vládu i autoritu i mocnost i panstvo a nad každé jméno, které je jmenováno nejenom v tomto věku, ale i v budoucím. A všechno podřídil pod Jeho nohy a dal Ho za Hlavu nade vším církvi, která je Jeho Tělem, plností Toho, Jenž všechno ve všem naplňuje.

2Tm 1:9-10a On nás zachránil a povolal svatým povoláním ne podle našich skutků, nýbrž podle vlastního předsevzetí a podle milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy a která se nyní ukázala zjevením našeho Zachránce Krista Ježíše.


Pavlova modlitba za všechny svaté v Efezu a věrné v Kristu Ježíši ukazuje, že svatí a věrní v Kristu Ježíši, což mimochodem znamená, že mimo Pána Ježíše Krista žádní svatí nejsou, potřebují Ducha moudrosti a zjevení, aby měli pravé poznání Boha Otce a osvícené oči srdce, aby poznali, jaká je naděje našeho povolání, které, jak píše Timoteovi, je svaté.

K čemu jsme tedy povolání, co je tím naším povoláním svatým?

Stručně a věřím, že i výstižně řečeno, jsme povoláni jakožto Boží děti, abychom vyjadřovali našeho Boha a Otce tím, že žijeme Jeho věčným Božským životem, který nám byl dán v Kristu Ježíši srkze Ducha Svatého. Pán Ježíš Kristus jako náš Život, Život Těla chce ží skrze nás, Boží syny, které vede od slávy k slávě (2K 3:18), aby oslavil Otce (J 17:1).

Ř 8:29-30 Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna, tak aby On byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.

Boží cíl tohoto povolání je vyjádřen (z Božího pohledu dokonce v minulém čase) v listu Hebreům/Židům 2:10 - Slušelo se totiž na Toho, pro Něhož je všechno a skrze Něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým/přivedl k dokonalosti Vůdce/Původce jejich záchrany.

Je jasné, že Boha Otce nemůžeme vyjadřovat napodobujíc Ho jako cvičené opičky, které si žijí svým vlastním životem, jímž mohou vyjadřovat tak akorát sami sebe. Apoštol Petr ve svém druhém listu (1:3-4) napsal: Jeho božská moc nám darovala všechno, čeho je třeba k životu a zbožnosti skrze poznání Toho, který nás povolal vlastní slávou a mocí. Tím nám byla darována vzácná a veliká zaslíbení, abyste se skrze ně stali účastníky Božské přirozenosti a unikli zkáze, která je ve světě v žádostivosti.
Ve slovech Petrova 2. listu se uzavírá kruh Božího zjevení, tj. toho, za co se modlil apoštol Pavel - pravé poznání Boha, což je ve skutečnosti věčný život, o němž se zmiňuje apoštol Jan v zaznamenané modlitbě Pána Ježíše Krista (J 17:3) a který slouží k tomu, abychom se skrze Boží zaslíbení stali účastníky Božské přirozenosti, tzn. vyjadřovali Boha našeho Otce.
Mít Božskou přirozenost respektive mít na ní účast, neznamená nic jiného a nic méně, než žít Božským životem = život věčný, který byl dán v Kristu každému věřícímu nádavkem k jeho lidskému životu.

Když se vezmeme Pánova přikázání - buďte svatí, dokonalí, milosrdní jako váš Otec v nebesích bez toho, že bychom měli a žili Božským životem, bylo by to nemožné - nikdo nemůže být jako Bůh sám v/o sobě, nikdo to nedokáže a Bůh to po nikom ani nechce. Trojjediný Bůh rozdílí ve své ekonomii sám sebe do svého vyvoleného a vykoupeného lidu, aby byl vybudován jako Boží stavba - vzájemný příbytek Boha a člověka. Nyní je tímto příbytkem Církev coby Tělo Kristovo, dům živého Boha, sloup a opora Pravdy. V brzké budoucnosti a v budoucí věčnosti se jím stane Nový Jeruzalém - Boží svaté město (viz Zj 21:2-3).

Tož tak.


Podobná témata

Zamyšlení

"K čemu jsme povoláni?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 02. říjen 2011 @ 23:17:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oprava:

... Život Těla chce žít skrze nás, ...
... byl dán v Kristu Ježíši skrze Ducha Svatého.
Když si vezmeme Pánova přikázání ...

Omlouvám se za nedostatečnou kontrolu.
w.



Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 03. říjen 2011 @ 18:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám dva filosofické dotazy:

1-Naděje povolání Jeho
Jak chápeš tu naději? Tj. jaká je perspektiva povolání? Povolání zní relativně imperativně, co vlastně bude z toho ten povolaný mít?

(Teď mi bleská hlavou mnoho povolaných, málo vyvolených, a podobenství o muži, který uposlechl povolání, ale neměl normovaný svatební šat...., znáš mě, jsem ortodoxní pesimista)

2-Cvičená opička
Prosím o vysvětlení rozdílu mezi Tvým pohleden na cvičené opičky a tím, co popisuješ v článku. Asi jsem mladý a nezkušený, ale pro mě napodobování a kopírování serovná cvičené opičce.



Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 03. říjen 2011 @ 19:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
jen se pokusím srozumitelně naznačit jak to chápu já, k 2 bodu: Řím. 8,2: Vždyť Zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě osvobodil od zákona hříchu a smrti.
Člověk, o kterém je řeč v listu Řím. 7 kapitole, byl ochoten dělat to, co je dobré, velmi toužil být dobrý. Ale jednal sám. Nechápal, že Bůh ho musí osvobodit. Nevěděl, že všechno je v Kristu a neviděl jaké bohatství Bůh v Kristu připravil. Neviděl jaké dědictví je v Izákovi. Nechápal, že tajemství vítězství je v přijímaní. Neuvědomoval si, křesťané jsou křesťany na základě toho, kým jsou a ne proto, že se jako křesťané chovají. Nepochopil, že Bůh osvobozuje člověka tím, že mu dává zákon Ducha života. A proto mohl vykonávat jen svou vůli.
Mnozí si neuvědomují, že křesťanský život, vítězný život ve svobodě a posvěcení, je něco, co přijímáme, nikoliv dobýváme. Spasení je věc, kterou dovršil Pán Ježíš. Jakmile je přijímáme, jsme spaseni. Spasení neznamená závod ve šplhání po nebeském zebříku, při kterém nemáme jistotu, dokud s vypětím všech svých sil nedosáhneme poslední příčky. Spasení nezískáváme až v nebi. Naopak, Bůh nám je z nebe sesílá. Totéž platí o vítězství. Stačí, když budeme přijímat. Jakmile pochopíme a příjmeme, můžeme říkat: Pane, děkuji ti a chválim tě, protože v Kristu jsem přijal vše.
2 list petrův 1,4: ...utekše porušení toho....Tvar "utekše" znamená, že se to již stalo. Jediní Kraličtí to správně přeložili.

...atd.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 03. říjen 2011 @ 19:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď, ale obávám se, že jsem chtěl vědět něco jiného. To, o čem píšeš, kristovec má. Mě zajímalo, co (si myslíte, že) dostane ještě navíc vzhledem k povolání a tomuto všemu, tj. co nemá v čase čtení listu/povolání, ale dostane to napokon toho povolání, ať už na Zemi či na Nebi.


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 03. říjen 2011 @ 20:07:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět jen co si myslím, že jsem pochopil a přijal: "Co na lidskou mysl nepřišlo, lidské oči neviděli a lidské uši neslyšeli, to Bůh připravil těm, kteří....Myslíš si, že je toto všechno příslib do budoucna, nebo už můžeme mít no tom učast? Moje osobní zkušenost, to není pouze budoucnost, ovšem jak pro koho, ale i přítomnost. Nikdy mě nenapadlo, ani jsem neslyšel, ani neviděl, co "už" mi Bůh ukázal a tak daroval. A domnívám se, že to co jsem obdržel mě opravňuje pouze k jedinému vyjádření, čím víc vím, tím víc si uvědomují, že vlastně skoro nic nevím. Teprve poznání ti skutečně ukáže, že vlastně nic nevíš. Neboli Bůh má pro nás připraveno něco, co vydrží "celou věčnost."


]


Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 03. říjen 2011 @ 23:45:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ele,

sice nevím, proč pleteš do života křesťana filozofii, ale na tvé otázky odpovím:

Ad 1- nadějí našeho povolání Bohem je, že budeme stejní jako Bůh v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství. To znamená, že skrze proces proměny duše, kdy se stáváme jedno s Pánem Ježíšem Kristem, který je naším životem, zaopatřením života a vším, co potřebujeme, abychom se stali takovými, jakými nás chce mít Bůh pro Jeho zvětšení a rozšíření ve vyjádření, budeme připodobněni Pánu Ježíši Kristu tak, že nebude mezi námi rozdíl kromě toho jednoho - On je Bůh, kterým se nestaneme. Je však zároveň člověkem, kterým se staneme jako nové stvoření, jeden nový člověk. Znovuzrozený duch, v němž přebývá Duch Boží, Božským životem proměněná duše a mocí vzkříšení, která je ve svatých, přetvořené tělo budou k nerozeznání podobné Pánu Ježíši Kristu, který je Prvorozeným bratrem mezi mnoha bratry.
Povolaný z toho má takové postavení, jakého by sám bez Boha nikdy nedosáhl a naplňuje se tím smysl jeho života a bytí vůbec a to jak v životě na zemi, tak hlavně ve věčnosti. Odměnou povolaného, který je zároveň vyvolený a zvítězí, bude tisísileté Království, tj. účast na Kristově kralování na zemi v budoucím věku.
Nevím, jak se dostal na svatbu člověk, který neměl svatební šat, ale to není tak důležité, jako to, že to pro něj mělo fatální důsledek.

Ad 2- No právě, opička se může naučit napodobovat/kopírovat např. člověka, ale nikdy se nestane člověkem, nikdy nebude mít lidský život a nebude moci vyjadřovat člověka, ani se vyjadřovat jako člověk. Kdežto člověk povolaný Bohem, dostává při svém znovuzrození Božský věčný život, aby jím žil skrze Krista, který je naším životem. Tady tedy nejde o napodobování ve výše zmíněném smyslu, nýbrž o žití životem vyjadřujícím Boha - Jeho přirozenost.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 04. říjen 2011 @ 01:43:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě k Ad1- k této větě respektive souvětí: "Nevím, jak se dostal na svatbu člověk, který neměl svatební šat, ale to není tak důležité, jako to, že to pro něj mělo fatální důsledek."

Ten důsledek by měl vést povolaného k tomu, aby se mu nestalo, že se "dostane" na svatební hostinu bez patřičného svatebního šatu neboli, aby se o něco takového ani nesnažil/nepokoušel a zároveň tedy dbal na to, aby přišel na svatbu řádně oblečen, tzn. byl oblečen do Pána Ježíše Krista (Ř 13:14). (Celé) nevěstě Kristově pak bude dáno obléci si zářivě čistý kment, jímž jsou spravedlivé činy svatých (Zj 19:8).
Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 05. říjen 2011 @ 00:10:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve středověku byl ďábel nazýván "simia Dei" neboli opice Boží:-)


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 05. říjen 2011 @ 11:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, to docela sedí.:-)


]


Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. říjen 2011 @ 08:23:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povoláni jsme každý podle Božího záměru k uskutečňování Jeho plánu se světem.

Role každého z nás jsou proto v tomto plánu různé, originální a nezastupitelné nikým jiným. Každý z nás je také Bohem nesmírně milován a jsme pro Něho velmi důležití. Ano, my jednotliví tvorové, jsme pro Stvořitele všech galaxií nesmírně důležití, záleží mu na každém z nás do té míry, že za nás neváhal dát i svého Syna až na smrt, abychom my mohli být zachráněni.

To je přece úžasné!



Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 05. říjen 2011 @ 23:51:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Boží plán se světem je skoncovat s ním a místo něho ustanovit Království nebes na zemi. Tento článek je o něčem jiném.

Je o tom, k čemu/proč/za jakým účelem jsme byli zachráněni. A to ti zatím nebylo dáno poznat. Kéž by to Bůh mohl změnit - zatím Mu v tom vytrvale bráníš!


]


Re: Re: Re: K čemu jsme povoláni? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 07. říjen 2011 @ 09:31:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Boží plán se světem je skoncovat s ním"...


Milý Willy.
Máš to pořád trošičku popletené.

Bůh nestvořil svět jen proto, aby s ním zase jen skoncoval.
Stvořil svět s určitým záměrem a cílem.
Stvořil člověka, aby přetvářel zemi, aby si ji "podmanil (Gn 1,28), aby se naučil být dobrým hospodářem.

Člověk dostal moc vytvořit na zemi život podobný ráji, nebo také peklu - podle své volby.
Aby skrze toto své snažení se člověk naučil žít s Bohem, aby dozrál pro život s Bohem a připravil se tak skrze pozemský život pro Boží království.
Nebo aby člověk ve svobodě Boha odmítl a sám si zvolil věčné zavržení.


Bůh skoncuje s tímto světem až tento svět splní svůj účel a stane se pro spásu duší nadbytečným.


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy