Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 263 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543644
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Tisícileté království.
Vloženo Sobota, 27. srpen 2011 @ 08:55:56 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal oko

Jak rozumět 20. kapitole Janova Zjevení?


Z nesprávně chápané 20 kapitoly Zjevení vznikl blud chiliasmus.

Chiliasté učili: tisíc let před posledním soudem založí Kristus na Zemi svou říši.
Přitom vstanou z mrtvých spravedliví ("první vzkříšení") a budou po celý čas s Kristem vládnout.
Satan v té době bude bezmocný (budou snad mezitím hříšníci "spát" ve sladkém nevědomí?).
Pak bude na nějaký čas propuštěn a při posledním soudu přemožen s konečnou platností
Teprve tehdy vstanou hříšníci (druhé vzkříšení") a budou posláni do pekla
, spravedliví však přejdou do nebe.

( Zj 20,7-8 přece popisuje pronásledování křesťanů žijícími hříšníky: "A až se těch tisíc let naplní, bude satan propuštěn ze svého žaláře. A vyjde, aby svedl národy, které jsou ve čtyřech koutech země, Goga a Magoga, aby je shromáždil k boji"). Kde se najednou tyto národy, nepřátelé církve vzaly po tisíciletém kralování pouze spravedlivých?

Této nauky se drželi Montanisté (Tertulián), ba dokonce našla přívržence i u starých církevních spisovatelů (Papiáš, Justin). U nás tyto nauky ožily u táborských blouznivců  v 15. stol.
V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.

Jaký je tedy smysl tohoto úryvku Zjevení doopravdy?

Podle učení církve bude jen jedno vzkříšení, při posledním soudu, kdy vstanou jak dobří, tak špatní (srv, Mt 25,46; Jan 5,28; J 6,54; 1 Kor 15,51-53).

O tomto vzkříšení mluví i Zj 20,11.
Dále církev učí, (ve shodě s 2 Kor 5,10; 1 Tes 4,16), že spravedliví hned po zmrtvýchvstání přejdou do nebe, takže pro nějaké mezidobí na Zemi není místo.


Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.
Takto jsou přece  spojeni s Kristem všichni spravedliví (oblékli Krista - Gal 3,27).

"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením a hlavně jeho smrtí na kříži, protože od té doby je ďáblova moc velmi omezena (Gn 3,15; Lk 10,17-19; J 16,33; 1 J 5,5).

Ke konci té doby však bude satanovi dovoleno, aby na krátký čas rozpoutal zuřivý boj proti církvi (ve kterém mu budou pomáhat i žijící nepřátelé církve - světská moc pod vlivem satana). Ale při posledním soudu bude satanova porážka zpečetěna, stejně jako porážka těch, co škodili církvi.

"Druhá smrt" je pak ve významu věčné zavržení.
"Milované město Jeruzalém" -  je symbol církve.
"Bělostný trůn" - znamená velebnost a svrchovanost nejvyšššího soudce.
"Prchla země i nebesa" - protože všechno bude znovu uspořádáno (2 Pt 3,7).


"Tisícileté království." | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 27. srpen 2011 @ 11:24:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento římskokatolický výklad či smysl úryvku Zjevení 20  takzvaně "doopravdy"  má tyto slabiny:


1) Vysmívá se tomu, že někteří věří zjevení 20 tak jak jej sepsal apoštol Jan. (viz chiliasté učili - /přesně vypsané citace ze zjevení/..., této nauky se drželi..., nauky ožily u táborských blouznivců...,, V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.,,)

2) Přitom jako jediný zpochybňující argument uvádí:
 Zj 20,7-8 přece popisuje pronásledování křesťanů žijícími hříšníky: "A až se těch tisíc let naplní, bude satan propuštěn ze svého žaláře. A vyjde, aby svedl národy, které jsou ve čtyřech koutech země, Goga a Magoga, aby je shromáždil k boji"). Kde se najednou tyto národy, nepřátelé církve vzaly po tisíciletém kralování pouze spravedlivých?

Není tak těžké na tuto otázku odpovědět. Kde se najednou tyto nepřátelé církve vzali? - to je dílo propuštěného satana ze žaláře, který vyjde aby svedl národy a shromáždil je k boji. Tady se vzaly.

Tento výklad uvádí tohle jako kardinální zpochybnění chiliastů, přitom v této věci nenabízí nic lepšího.
Tvrdí dokonce to, že v době kdy je satan uvržen do propasti a zapečetěn aby nesváděl národy, tyto národy běžně beztrestně pod vládou Krista popravují pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, vraždí ty, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce.

3) Učení řkc říká, že  bude jen jedno vzkříšení, při posledním soudu, kdy vstanou jak dobří, tak špatní
To je v rozporu se Zjevením Jana, kde je řečeno, že bude první vzkříšení, které bude předcházet svolání lidi k poslednímu soudu.

4) Argument :
"Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.
Takto jsou přece  spojeni s Kristem všichni spravedliví (oblékli Krista - Gal 3,27)."

je zcela chybný. Stačí si pořádně přečíst, koho se první vzkříšení týká. Vzkříšení budou ti, kteří byli popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, ti, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce. Týká se těch, kteří patřili již dříve Kristu a něco z toho titulu vytrpěli. Vůbec zde není řeč o ospravedlnění a vzkříšení hříšníků k duchovnímu životu s Bohem.





Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 27. srpen 2011 @ 21:13:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych se těmito otázkami příliš netrápím ale snažím se žít co nejlépe podle Jeho slov, tak jak je vnímám a jak mne oslovují, věřím, že mi na této cestě pomáhá a vede mne po cestě kterou mi připravil, také věřím v Jeho milost, když ne vždy se udržím na této cestě a pomůže mi vrátit se.
Honza


]


Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. srpen 2011 @ 21:37:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kde se najednou tyto nepřátelé církve vzali? - to je dílo propuštěného satana ze žaláře, který vyjde aby svedl národy a shromáždil je k boji. "...


Tak si to zopakujme:
Na světě by po tisíc let žili v Miléniu pouze spravedliví. Všichni hříšníci pomřeli. Pak je satan propuštěn ze svého žaláře.


Kde se tedy najednou vezmou národy jako nepřátelé církve? Snad z těch spravedlivých, co přežili Milénium? Jiní lidé mimo ně přece už nežijí!


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 27. srpen 2011 @ 21:46:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď nám dává Boží slovo. A já jsem ti ho zde uvedl. Stačí jen číst.


]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. srpen 2011 @ 12:18:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

řekni nám, jak se stalo, že zde předkládáš smysl 20. kapitoly knihy Zjevení, když ho zjevně neznáš a místo skutečného významu a pravého smyslu 20. kapitoly Zjevení jsi nám předložil učení církve, která není církví ani jí býti nemůže, protože nemá a tudíž neučí Kristovo učení apoštolů, ale zachází dále a nezůstává v učení Kristově, tzn. že nemá Boha (2J 1:9)?

Z tohoto důvodu je celý tvůj výklad bludný a neodpovídající skutečnosti, o čemž se všichni budou moci předvědčit při druhém Pánově příchodu, kdy se králosvtví světa stanou Jeho Královstvím (nejprve na tisíc let a po posledním Božím soudu mrtvých před velikým bílým trůnem, kdy předá vládu svému Bohu a Otci, bude Jeho Královstvím navěky a navždy).

Zj 11:15 Zatroubil sedmý anděl. A v nebi se ozvaly/nastaly mocné hlasy, které říkaly: „Království světa se stalo královstvím našeho Pána a jeho Krista, a bude kralovat na věky věků.“ Tato událost naprosto zásadního významu nastane po svědectví/proroctví dvou svědků/proroků, kteří budou 3,5 roku prorokovat o nadcházejícím Božím soudu v době velikého soužení. Řekni sám, oko, ty jsi zaznamenal, že ti dva Pánovi svědci už prorokovali?

Zj 20:4 A spatřil jsem trůny a ty, kteří se na ně posadili, a byl jim svěřen soud; uviděl jsem také duše těch, kteří byli sťati pro Ježíšovo svědectví a pro slovo Boží, i ty, kteří se nepoklonili šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její cejch na čelo ani na ruku. I ožili a kralovali s Kristem tisíc let. Tento verš předchází veršům 7-8. Řekni, oko, co ti brání věřit tomu, že první vzkříšení ještě nenastalo - copak zesnulí v Kristu už byli vzkříšeni?! A co nebo lépe řečeno kdo ti brání uvěřit tomu, že tisíc let znamená tisíc let? Šelmou v tomto verši je Antikrist, který se vlády ještě neujal a nenutí lidi na celém světě, aby se klaněli jeho obrazu/soše a přijali jeho cejch na ruku či na čelo. Takže, jak můžeš říkat, že se stalo něco, co se evidentně nestalo a každý normální lhostejno, zda věřící či nevěřící člověk, žijící v této době, ví, že se to nestalo. Ano, celý svět je pomalu ale jistě na vládu Antikrista připravován, ale stejně tak je Boží lid připravován na návrat Pána Ježíše Krista coby spravedlivého Soudce a nevěsta Kristova se připravuje/je připravována na příchod Jejího Ženicha - Beránka Božího. Halejujah, amen.

Tož tak.

willy



Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. srpen 2011 @ 08:21:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."co ti brání věřit tomu, že první vzkříšení ještě nenastalo (???) - copak zesnulí v Kristu už byli vzkříšeni?"...



První vzkříšení už nastalo!


My živí křesťané jsme už jednou byli vzkříšeni (duchovně).

Tím, že jsme ve křtu oblékli Krista, jsme se stali jeho bratry a sestrami. Jsme spolu s Kristem vzkříšeni!


(Kol 2,11-14)
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.

I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.


O tomto prvním vzkříšení (duchovním) mluví přece Pavel ke křesťanům v minulém čase. Toto vzkříšení už u nich nastalo!


(Kol 3,1)
Když jste tedy byli vzkříšeni s Kristem, hledejte to, co je nahoře, kde po Boží pravici sedí Kristus.






]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 28. srpen 2011 @ 09:22:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2 Tim 2,16:
"Vyhýbej se světským tlachům, které odvádějí lidi stále dál od Boha. 17Takové řeči se šíří jako rakovina. Vedou je lidé jako oko, Hymenaios a Filetos, 18kteří zbloudili z cesty pravdy a podvracejí víru některých lidí řečmi o tom, že už nastalo vzkříšení."


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 07:16:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,,"Vyhýbej se světským tlachům",,,


Mezi světské tlachy jsi zařadil (Kol 2,11-14), nebo (Kol 3,1)?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 07:37:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne



]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:00:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dám ti oko otázku.


Zařadil apoštol Pavel mezi světské tlachy Kol 2,11-14 nebo Kol 3,1 ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:06:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel nikoli. Ale proč ty ano?

Proč ty ignoruješ první vzkříšení, o kterém Pavel píše jako o věci minulé, jako o věci, která se už stala?

A vzkřísil i vás, mrtvé v proviněních a hříších,
v nichž jste kdysi chodili podle běhu tohoto světa, podle mocného vládce ovzduší, toho ducha, který nyní působí v synech neposlušnosti,
mezi nimiž jsme také my všichni kdysi žili v žádostech svého těla, když jsme dělali to, co chtělo tělo a mysl, a byli jsme přirozeností dětmi hněvu tak jako ostatní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:28:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se pleteš. Tvrdím to stejné co apoštol Pavel, tady:

"Vyhýbej se světským tlachům, které odvádějí lidi stále dál od Boha. 17Takové řeči se šíří jako rakovina. Vedou je lidé jako Hymenaios a Filetos, 18kteří zbloudili z cesty pravdy a podvracejí víru některých lidí řečmi o tom, že už nastalo vzkříšení."


Proč Pavel ignoruje první vzkříšení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 12:03:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj oko,
jsem překvapena a potěšena, protože teď můžeš všem, kteří neuvěřili, tedy nebyli vzkříšeni, říci, že vzkříšení těla o které se tu chtějí hádat, teprve NASTANE, při tom slavném návratu Krista na zem!
zdravím h 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 08:14:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Heleno.

Víš, já věřím, že každý křesťan je už před Bohem vzkříšen duchovně tím, že oblékl ve křtu Krista, stal se Božím dítětem (J 6,63; Ef 2,5; Kol 2,13;).


A Kristus jednou znovu na konci věků při svém druhém příchodu na svět vzkřísí i naše smrtelná těla (Ř 8,11).


Taky zdravím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 30. srpen 2011 @ 08:27:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj oko,
nejdříve vzkříšení ducha našeho a jednou v budoucnosti vzkříšení těla, já myslím, že Ti rozumím dobře! a gratuluji! h


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 08:06:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Proč Pavel ignoruje první vzkříšení?"...


Pavel přece první vzkříšení neignoruje. Píše o něm ve (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25).


"A vzkřísil (minulý čas!) i vás, mrtvé v proviněních a hříších, "





Hymenaios a Filetos a mnozí další Řekové však učili, že vzkříšení těla z mrtvých není (1 Kor 15,12).

Tím nepopírali nesmrtelnost duše, nýbrž se domnívali, že na onom světě je člověk čistý duch, osvobozený z vězení těla. To bylo podstatou jejich hereze. A i duše žijícího křesťana už je přece vzkříšena prvním vzkříšením - obléknutím do Krista ve křtu, jak o tom výše svědčí Pavel. Dítě Boží už je vzkříšeno duchovně!

(Ef 2,1-3)
A vzkřísil i vás (první vzkříšení), mrtvé v proviněních a hříších,
v nichž jste kdysi chodili podle běhu tohoto světa, podle mocného vládce ovzduší, toho ducha, který nyní působí v synech neposlušnosti,
mezi nimiž jsme také my všichni kdysi žili v žádostech svého těla, když jsme dělali to, co chtělo tělo a mysl, a byli jsme přirozeností dětmi hněvu tak jako ostatní.


Ale už Kristus Pán učil, že po naší smrti vstane i naše tělo a bude proměněno (Mt 22,23
).

(1 Kor 15,19-24)
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni. (druhé vzkříšení!)
Každý však ve svém pořadí: jako prvotina Kristus, při jeho příchodu pak ti, kteří jsou Kristovi.
Potom bude konec, až Kristus předá království Bohu a Otci, až zruší každou vládu i každou vrchnost a moc.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 30. srpen 2011 @ 12:46:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to hodně domotané.

1)
Jestli já ignoruji vzkříšení, pak je ignoruje také apoštol Pavel svým výrokem
"Vyhýbej se světským tlachům, které odvádějí lidi stále dál od Boha. 17Takové řeči se šíří jako rakovina. Vedou je lidé jako Hymenaios a Filetos, 18kteří zbloudili z cesty pravdy a podvracejí víru některých lidí řečmi o tom, že už nastalo vzkříšení."


Také tvrdím, stejně jako apoštol Pavel, že ještě nenastalo vzkříšení. Netvrdím nic jiného než Pavel. Podle tebe Pavel neignoruje první vzkříšení, protože o něm píše na různých místech (duchovní vzkříšení). Ale s tím ani já nemám problém. Ale Pavel tvrdí, že první vzkříšení (vzkříšení těla) ještě nenastalo.
V tom svém příkaze vyhýbat se některým lidem vůbec duchovní vzkříšení s Kristem k novému životu nebere v potaz. Zjevně hovoří pouze  o vzkříšení těla. Řádovou číslovku první ve vztahu k duchovnímu vzkříšení vůbec nepoužívá.

Řádovou číslovku první používá apoštol Jan, a zjevně jde o první vzkříšení těla (protože bude ještě druhé vzkříšení, kde budou vzkříšení ti, kteří nebyli vzkříšení ve prvním vzkříšení) na začátku 1000 letého panování Krista.
To, co označuje Jan jako první vzkříšení není duchovním vzkříšením, protože duchovně mrtví lidé by se těžko dávali popravovat pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, neklaněli se šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce.
Myslíš, že ti, které popravoval Nero v arénách byli duchovně mrtví pohané? A těsně než zemřeli prožili první (duchovní) vzkříšení? Anebo těsně po pohřbu byli vzkříšení (vzkříšení těla) a panují 1000 let s Kristem?



2)
Není pravdivé také toto tvé tvrzení:
"Hymenaios a Filetos a mnozí další Řekové však učili, že vzkříšení těla z mrtvých není (1 Kor 15,12)".
To sis zjevně vycucal z prstu.

Hymenaios a Filetos učili stejně jako ty, že už nastalo vzkříšení. (2 Tim 2,16)
Vyhýbej se světským tlachům, které odvádějí lidi stále dál od Boha. 17Takové řeči se šíří jako rakovina. Vedou je lidé jako Hymenaios a Filetos, 18kteří zbloudili z cesty pravdy a podvracejí víru některých lidí řečmi o tom, že už nastalo vzkříšení
.


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. srpen 2011 @ 14:35:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

první vzkříšení je fyzické vzkříšení, tj. to vzkříšení, které popisuje apoštol Pavel v 1. listu Tesalonickým 4:15-17 Neboť toto vám říkáme slovem Pánovým: My živí, kteří jsme tu ponecháni do příchodu Pána, jistě nepředejdeme ty, kteří zemřeli/spí/usnuli, protože za zvuku přikazujícího zvolání, hlasu archanděla a Boží polnice sám Pán sestoupí z nebe a mrtví v Kristu vstanou nejdříve. Potom my živí, kteří tu budeme ponecháni, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích do vzduchu k setkání s Pánem. A tak už navždy budeme s Pánem. Tohle je první vzkříšení! Jak je vidět první vzkříšení je v přímé souvislosti s druhým příchodem Pán Ježíše Krista a Ten, jak víš ještě nepřišel.


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 07:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První vzkříšení nemůže být až na konci věků, protože o něm Píše apoštol Pavel jako o věci minulé, v minulém čase.


Píše, že jsme už byli vzkříšeni v Kristu Kristovou obřízkou, smytím hříchů ve křtu (Kol 2,11-14; Kol 3,1).



1. list Tesalonickým popisuje až druhé vzkříšení - vzkříšení našeho fyzického těla na konci věků, při druhém Kristově příchodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 13:53:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

co jsem napsal, je pravda a ty zde jenom svědčíš o tom, že nemiluješ P/pravdu a riskuješ pro sebe naplnění slova Písma napsaná apoštolem Pavlem Tesalonckým v jeho 2. listu (2:9-11) (Příchod Bezzákonného) je podle působení Satana se vší mocí, znameními a zázraky lži a s veškerým klamem nepravosti pro ty, kteří hynou, protože nepřijali lásku Pravdy/lásku k Pravdě, aby byli zachráněni. Proto na ně Bůh posílá/pošle mocné působení bludu, aby uvěřili lži a aby všichni, kdo neuvěřili Pravdě, ale nalezli zalíbení v nepravosti, byli tak odsouzeni.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 08:20:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."co jsem napsal, je pravda "...
Tak ji dokaž!


..."a ty zde jenom svědčíš o tom, že nemiluješ P/pravdu"...
Willy
to není popis mé osoby, ale tvůj vlastní obraz v zrcadle.



(Ef 2,1-3)
A vzkřísil i vás (první vzkříšení), mrtvé v proviněních a hříších,
v nichž jste kdysi chodili podle běhu tohoto světa, podle mocného vládce ovzduší, toho ducha, který nyní působí v synech neposlušnosti,
mezi nimiž jsme také my všichni kdysi žili v žádostech svého těla, když jsme dělali to, co chtělo tělo a mysl, a byli jsme přirozeností dětmi hněvu tak jako ostatní.


Ale už Kristus Pán učil, že po naší smrti vstane i naše tělo a bude proměněno (Mt 22,23
).

(1 Kor 15,19-24)
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni. (druhé vzkříšení!)
Každý však ve svém pořadí: jako prvotina Kristus, při jeho příchodu pak ti, kteří jsou Kristovi.
Potom bude konec, až Kristus předá království Bohu a Otci, až zruší každou vládu i každou vrchnost a moc.



]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. srpen 2011 @ 20:39:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás tyto nauky ožily u táborských blouznivců v 15. stol. V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.
Mám tomu rozumět tak, že táborité v Kristu rozumní v toto nevěřili, a že některé jiné sekty dneska toto nešíří?

Podle učení církve
Dále církev učí,

Jednak Církev nic neučí, učí Pán, učí jednotliví křesťané apod., ale Církev jako efemerní organismus nic neučí (opravte mě, jestli se pletu).
Druhak církev je bezobsažný pojem. Existuje Církev a existují různé církve, ale "církev" je nonsens.

Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.

Jak že se jmenovali ti zbloudivší, kteří tvrdili, že vzkříšení (nápadně podobné "prvnímu vzkříšen" z citace) už nastalo? Filétos a Hymensios?

"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením

Zaprvé, Církev nezačla ani Kristovým zrozením ani Jeho zlynčováním ani Jeho Zmrtvýchvstáním. Zadruhé Církev (ani většina církví) období dlouhého času dost velkého klidu nezažila/-y. Tisícileté Království bude nejspíš něco jiného :-)



Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. srpen 2011 @ 21:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Filétos a Hymensios"...


Tito dva pánové učili, že existuje jen jedno vzkříšení, duchovní (Kol 3,1 - Když jste tedy byli vzkříšeni s Kristem, hledejte to, co je nahoře, kde po Boží pravici sedí Kristus.; Ef 2,6;) a popírali tělesné vzkříšení z mrtvých (1 Kor 15,20).



..."Jednak Církev nic neučí"... ???


Církev učí Kristovo učení, hlásá evangelium.

(2 Tim 4,3)
Neboť nastane čas, kdy nebudou snášet zdravé učení, ale budou si podle vlastních chutí shromažďovat učitele lechtající jejich sluch.



]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 27. srpen 2011 @ 21:54:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

---  Tito dva pánové učili, že existuje jen jedno vzkříšení, duchovní  ---

Mohl bys uvést zdroj toho tvého tvrzení?

Boží slovo říká něco jiného:
2 Tim 2,17:
Takové řeči se šíří jako rakovina. Vedou je lidé jako Hymenaios a Filetos, 18kteří zbloudili z cesty pravdy a podvracejí víru některých lidí řečmi o tom, že už nastalo vzkříšení.


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. srpen 2011 @ 08:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mohl bys uvést zdroj toho tvého tvrzení?"...


Mohl, ale neuvedu. Nač ti předkládat pravdu na stříbrném podnose (abys ji pak jen poplival), zkus si ji sám v Písmu vyhledat.


]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 05:42:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prý, kdy se vzaly tyto národy?

Tyto národy přežily velké soužení a po Kristově druhém příchodu budou souzeny, podle toho, jestli se v období soužení chovali milosrdně ke Kristovcům a k Židům.

Máme to popsáno v Mt 25,31-46.

Hymeneus a Filetus učili tentýž blud, že první vzkříšení již nastalo skrze víru v Krista, a že tedy již nebude. A že tudíž také nebude žádné fyzické Milénium. Nic nového pod sluncem. Všechny nynější bludy již v Písmech najdeme již v jejich zárodcích.

Apoštol Pavel se však usilovně hnal za Kristem, právě proto, aby "tak přišel ke vzkříšení z mrtvých."(Fil 3,11). Byl to jeho cíl, o který velmi usiloval.

Logicky: Proč by to takto říkal, když podle katolíků stejně jednou bude vzkříšen se všemi ostatním i lidmi k soudu? O takévě vzkříšení se nikdo snažit nemusí, protože mu stejně neujde.

Musel mít logicky na mysli vzkříšení, které je za ODMĚNU, a leží v BUDOUCNOSTI. Tedy to první vzkříšení, na kterém má účast každý blahosavený a svatý (Zj 20,6)

Pokud by totiž první vzkříšení bylo duchovní vzkříšení skrze víru v Ježíše Krista, znamenalo by to, že největší učitel z apoštolů, Pavel, byl ještě nevěřící a někdy v budoucnosti vyhlížel, že jednou uvěří...

Pokud si někdo plete duchovní vzkříšení (Ef 5,14, Jan 5,24-26) skrze víru v Krista s některý z fyzických vzkříšení (Jan 5,27-29), nutně se dostane do bludu.

Oba druhy vzkříšení jsou popsány na jednom místě vedle sebe (Jan 5,24-29).











Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. srpen 2011 @ 08:07:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou jenom dvě vzkříšení, o kterých se Písmo zmiňuje (první vzkříšení a druhé vzkříšení).

První vzkříšení je duchovní vzkříšení ve křtu (obléknutím Krista) -(Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25).

Druhé vzkříšení je vzkříšení těla na konci věků, jedněm k věčné spáse, druhým k věčné záhubě (J 5,29).


Žádné další třetí vzkříšení těla už nebude potřeba.


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 28. srpen 2011 @ 09:08:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---  Jsou jenom dvě vzkříšení, o kterých se Písmo zmiňuje (první vzkříšení a druhé vzkříšení).
První vzkříšení je duchovní vzkříšení ve křtu (obléknutím Krista) -(Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). ---

TO NENÍ PRAVDA.

Písmo nikdy duchovní vzkříšení nepopisuje jako první vzkříšení.

První vzkříšení podle Písma je toto:
Potom jsem uviděl anděla sestupujícího z nebe, který měl v ruce klíč od propasti a veliký řetěz. Ten se zmocnil draka, toho dávného hada, jenž je ďábel a satan, a svázal jej na tisíc let. Uvrhl ho do propasti, zamkl a zapečetil ji nad ním, aby už nesváděl národy, dokud se nenaplní těch tisíc let; potom totiž musí být nakrátko propuštěn.
Spatřil jsem trůny a ty, kdo se na nich posadili, a byl jim svěřen soud. Viděl jsem také duše popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, duše těch, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce. Ti ožili a kralovali s Kristem tisíc let. Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let. To je první vzkříšení. Požehnaný a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení. Nad těmi ta druhá smrt nemá moc, ale budou kněžími Boha a Krista a budou s ním kralovat tisíc let.




Koho se první vzkříšení týká? První vzkříšení zažijí ti, kteří byli popraveni pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, ti, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce. Týká se těch, kteří patřili již dříve Kristu a něco z toho titulu vytrpěli.
Vůbec zde není řeč o ospravedlnění a vzkříšení hříšníků k duchovnímu životu s Bohem.

Stačí jen číst a věřit.




]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 28. srpen 2011 @ 13:05:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano,budu ti oponovat. První vzkříšení(Zj20:4).Jsou to ti,kdo zůstali na zemi po vytržení(Zj4:1).Budou to pravděpodobně židé,kteří nepřijali Antikrista-šelmu,jako Mesiáše.Zanechaní křesťané odpadnou a Antikristu uvěří(Zj13).Porovnej Zj20:4 a Zj13:15,16. Druhý příchod Krista je popsaný v Zj19:11-16. Verš14. popisuje vojsko v bělostném čistém kmentu a porovnej to oblečení se Zj19:7,8! Závěr si udělej sám. Pro OKO- porovnej si to taky a odepiš mě jako bludaře,blouznivce a sektáře!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 14:26:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente,

ale šelmě se nepokloní nikdo, kdo není zapsán v Knize života Beránka (Zj 13,8) tzn. žádný znovuzrozený věřící. A nezapomeň, že šelma zde bude bojovat se svatými (Zj 13,7). A svatí, to je pouze označení pro věřící v Krista.

Na zemi zůstanou a vytrženi k Pánu do povětší nebudou věřící, na které se nevzatuje následující: že "zachovali Jeho Slovo a nezapřeli Jeho jméno" (Zj 3,8), t.j. bibličtí věřící, a těch není mnoho (Zj 3,8:"máš ač nevelikou moc" - určitě nejde o ŘKC).

Tyto věřící Pán Ježíš ušetří od hodiny pokušení, která má přijít na všechen svět (Zj 3,10). Ostatní věřící, kteří nezvítězili a nezachovali Slovo Pánovy vytrvalosti, zůstanou na zemi a budou účastni velkého soužení (Zj 7,14) až do jeho poloviny (Zj 7.kap.), t.j. do té doby, než budou nastanou ty nejhorší pohromy (před otevřením 7.pečeti). Těch už oni účastni nebudou. Tito budou vytrženi až v této době, a až poté, co budou činit pokání a zbílí svá roucha v krvi Beránkově. S nimi bude vytrženo i 144 000 Židů, kteří se v době velkého soužení obrátí k Pánu a také zbílí svá roucha v krvi Beránka.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 28. srpen 2011 @ 17:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,šelma z moře,šelma ze země,antikrist a falešný prorok.Určitě nechci dobu soužení zažít.Doporučuji knihu od D.Hunta-Jak blízko jsme?.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 19:35:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente,

jen jsem ti uvedl místa Písem, které se toho týkají.

Před chvílí jsem tu knihu měl otevřenou. Jsou to opravdu mnohé výborné věci. Ale faktem je, že i v tomto okruhu učení ne všechny věci vždy souhlasí s Písmem. Např. soud před soudnou stolicí Krista bude podle nich jen rozdáváním odstupňovaných odměn. Nic zlého tam věřící neobdrží, podle nich.

Písmo v tomto bodě ale hovoří jinak...

Všichni musíme být přezkušováni Písmem.


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:03:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Viděl jsem také duše popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, duše těch, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce. Ti ožili a kralovali s Kristem tisíc let. Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let. To je první vzkříšení. "...



Nestačí jen číst a věřit! Je třeba věřit, mít Ducha svatého a být vyučen církví a až potom číst a rozsuzovat. Právě tak, jak to dělali i Berojští.


Uvědom si, že i ve Starém zákoně byli ti, kteří nepřijali znamení na čelo a neklaněli se šelmě, ani jejímu obrazu. Přesto se nikdo z nich vlastní svatostí, vlastními silami nemohl dostat do nebe!
Jejich místem byl Hádes (vězení, místo mrtvých pro spravedlivé SZ), kde čekali na příchod Vykupitele.
Spolu se vzkříšeným Kristem však byli odtud samotným Kristem vysvobozeni do nebe (1 Pt 3,19).

Toto bylo to jejich první vzkříšení!
Pro všechny spravedlivé SZ.
Ožili pro nás (byli vzkříšeni) - a od této doby se na ně církev (křesťané, žijící pozemský život) obrací jako na živé v Kristu a prosí je o přímluvu a pomoc.



Podobně mučedníci pro křesťanskou víru a zemřelí svatí NZ jsou pro nás stále živí v Kristu (Fp 1,21-23).
Oni dostali (stejně jako my) dar věčného života obléknutím Krista ve křtu (Ř 6,22-23) a dokázali si ho udržet a rozmnožit jako hřivnu, dokázali vytrvat v dobrém až do konce (Mt 24,13).  Tento dar věčného života ve křtu je i pro všechny dosud  žijící křesťany okamžikem prvního vzkříšení (vzkříšení z duchovní smrti do života Božích dětí).

(Ef 2,1-3)
A vzkřísil i vás, mrtvé v proviněních a hříších,
v nichž jste kdysi chodili podle běhu tohoto světa, podle mocného vládce ovzduší, toho ducha, který nyní působí v synech neposlušnosti,
mezi nimiž jsme také my všichni kdysi žili v žádostech svého těla, když jsme dělali to, co chtělo tělo a mysl, a byli jsme přirozeností dětmi hněvu tak jako ostatní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 30. srpen 2011 @ 13:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povídáš si tady pro sebe teorie, které nemají s Božím slovem nic společného.


Tvrdit

a)
o starozákonním Božím lidu, že to jsou ti, kteří byli popraveni pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, a ti, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce, a proto ožili v prvním vzkříšení a kralovali s Kristem tisíc let.

b)
o mučednících pro křesťanskou víru, že to byli duchovně mrtví pohané, kteří díky mučednictví pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, a díky tomu, že se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce, ožili v prvním vzkříšení (duchovně ožili) a kralovali s Kristem tisíc let.


už vyžaduje pořádnou dávku ignorance.  A na druhé straně předpokládá úplnou hloupost těch, kteří tě poslouchají.


]


Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. srpen 2011 @ 08:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Hymeneus a Filetus učili tentýž blud, že první vzkříšení již nastalo skrze víru v Krista, a že tedy již nebude."...


Jistě jsi schopen toto své tvrzení dokázat z Písma, že?


]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 14:25:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením a hlavně jeho smrtí na kříži, protože od té doby je ďáblova moc velmi omezena//

...prý dost velkého klidu.... Kdyby si tohle mohli přečíst křesťané ze Smyrny (obecně všichni křesťané, kteří byli pronásledováni a masově vražděni za vlády římských císařů), tak by si nejspíš mysleli, že tohle je jen špatný vtip, velmi špatný vtip:-(

10 Nic se neboj toho, co máš vytrpět. Hle, ďábel uvrhne některé z vás do vězení, abyste byli vyzkoušeni, a budete mít soužení po deset dní. Buď věrný až do smrti a dám ti korunu života.

Jestli je nyní ďáblova moc velmi omezená, tak nechci vidět, co ta svině bude s křesťany dělat, až získá tu "skutečnou moc". Neumím si totiž představit nic horšího než živoucí pochodně v Neronových zahradách nebo krvavou show v cirku s gladiátory a šelmami...

Oko, probuď se! Žijeme ve zlém věku!



Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 14:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš Momonko,

to je pravda. Kniha Zjevení byla psána 60 let po Kristově kříži. V době kdy fakt Církev prožívala období "dost velkého klidu." A to až do roku 313.  :-)

Akorát s tou "sviní" - tak bychom o duchovních mocnostech mluvit neměli (Ju 8-9// 2,10-12).


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 15:04:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už mlčím. Díky za upozornění, je třeba si na něj dávat pozor...

... sice je na řetězu a má jen malinkatou moc:-)



]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 16:00:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady nejde o to Momonko,

jde o to, že původně byly tyto bytosti stvořené Bohem a měly být k Jeho Slávě. Proto s nimi máme jednat s autoritou, ale ne drze, rouhavě či sprostě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 18:22:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...měly být... Víš, když se jen na chvilku zamyslím, čeho všeho je satan schopen a v čem má prsty, tak je mi opravdu z toho všeho i z něho zle (a k tomu všemu tady někdo tvrdí, že satan má v tomto věku jen nepatrnou moc:-O) ... mám emoce na pochodu... a jen se modlím "Přijď, Pane Ježíši!" Ale to mě ovšem neospravedlňuje, pomsta a veškeré soudy patří Pánu. Příště se pokusím ovládnout;-)

Koneckonců je to Bůh, kdo satanovi tyto věci dovolí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 07:38:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."je to Bůh, kdo satanovi tyto věci dovolí..."...


Tedy nakonec uznáváš, že ďábel by byl schopen (vzhledem ke svým schopnostem a moci) vyhladit veškeré lidstvo z povrchu země a jen Bůh mu v tom zabraňuje?

Tedy že moc ďábla je Bohem omezena?


Cožpak je tak nemožné pochopit, že Kristus svou obětí vyrval lidstvo ze spárů satana (kdo chce, může se zachránit a nežít v satanově područí - naopak jménem Krista může dokonce satanu poroučet, vyhánět zlé duchy).

Kristus tím, že zvítězil nad smrtí, zlomil moc satana nad lidstvem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 12:20:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano oko,
KRISTUS zvítězil a přemohl smrt a bude kralovat do chvíle, než tu SMRT ZAHLADÍ! I.Kor 15,26;
ON je DUCH oživující a nás dříve mrtvé v hříších oživil-vzkřísil, takže rozpoznáme pravdu a lež!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 23:15:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc ďábla je Bohem omezená od začátku. Pokud lidstvo bylo před Kristem ve spárech satana, který ještě uvázán nebyl, tak mohl teoreticky to lidstvo už dávno vyhladit, jak píšeš - nyní nemůže, protože je uvázaný. Dějiny běží tak, jak je ustanovil Bůh, žádný satan na tom nic nezmění. Až bude satan na řetězu, tak bude vlk ležet s beránkem, žádné vraždy, žádná znásilnění, žádné týrání dětí, nic takového. Pavel říká, že v posledních dnech nastanou nebezpečné časy (2Tm 3,1-4) a Pavel věřil, že to bude již brzy a že se toho dožije, anebo Pán říká, že to bude jako za dnů Noe nebo za dnů Sodomy a Gomory... kdy bylo zlo na pomyslném vrcholu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 23:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
David a Saul jsou takovým předobrazem tohoto stavu. Ačkoliv David byl pomazán za krále, stále vládl poražený Saul a Davida pronásledoval. Satan je sice poražen, ale stále je vládcem tohoto světa a taky pronásleduje Církev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 08:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Satan je sice poražen, ale stále je vládcem tohoto světa a taky pronásleduje Církev."...


Satan je poražen v tom, že mu už nepatříme. Kristus nás svou obětí vyrval z jeho moci, do které jsme se vinou prvních lidí narodili. První lidé si totiž satana zvolili za rádce a tím i ta pána místo Boha - a Bůh to respektoval.

Satan tedy má ve své moci pouze ty lidi, kteří nejsou očištěni Kristovou krví, kteří dosud nebyli ponořeni spolu s Kristem do jeho smrti a nebyli spolu s Kristem vzkříšeni do nového života (Ř 6,4). Satan (i když spoután na řetěze) dosud tedy vládne této temné části světa a pronásleduje církev. Žádný národ však už není v jeho moci (všude jsou už také Boží děti a všichni lidé mají možnost zvolit svobodu Božích dětí) - na rozdíl od národů ve Starém zákoně. Tam se ukazuje, jak zlo rostlo až do sebezničení lidí.

(Gn 4,23-24)
Lámech potom řekl svým ženám: "Ado a Cilo, slyšte můj hlas, ženy Lámechovy, poslouchejte mou řeč, neboť jsem zabil muže za ránu, kterou mi zasadil, zabil jsem mladíka za modřinu, kterou mi způsobil.
Bude-li Kain mstěn sedmkrát, Lámech bude mstěn sedmdesátkrát sedmkrát!"

Tento divoký zpěv, složený k oslavě hrdiny pouště Lámecha je zde uveden jako svědectví rostoucího násilnictví Kainových potomků.


Je skutečností, že Bůh Bůh vždycky chránil lidstvo před úplným zničením satanam, vždycky byl satan Bohu podřízen, jak můžeme pozorovat třeba u Joba. Lidé Starého zákona však ještě neměli sami proti satanu žádnou moc. Tuto moc mají až Boží děti v Kristově jménu, kteří tak mohou dokonce vyhánět zlé duchy. Křesťan, žijící v milosti posvěcující (spolu s Kristem, bez hříchu ke smrti) se stává pro satana "chráněnou osobou," které už nemůže přímo škodit (třeba při prokletí jinou osobou), kterou však pořád může svádět ke hříchu, uvádět v omyl. Proto říkáme, že je satan svázán. To lidé ho sami rozvazují, dávají mu moc tím, že se sami dávají pod jeho vládu a slouží mu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 18:04:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To zní jako ani ryba ani rak... Ano, tak to vidím, jenže ďábel, až bude svázán, tak to bude vidět na každičkém kroku. Už jsi někdy viděl lva, jak žere trávu?

V listu do Pergamonu Pán říká:

13 Znám tvé skutky i to, že bydlíš tam, kde je satanův trůn, a že se držíš mého jména a nezapřel jsi mou víru ani v těch dnech, kdy byl Antipas, můj věrný svědek, zabit u vás, kde bydlí satan.

Tato církev se nacházela v propasti spolu se satanem? Kde teda bydlí satan?

2 Ten se zmocnil draka, toho dávného hada, jenž je ďábel a satan, a svázal jej na tisíc let.
3 Uvrhl ho do propasti, zamkl ho a zapečetil ji nad ním, aby už nesváděl národy, dokud se nenaplní těch tisíc let; potom totiž musí být nakrátko propuštěn.

Národy jsou stále satanem sváděny. Stále jsou války a spousta jiných hrozných věcí se děje.


]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 21:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych nabídl tento pohled. Rozlišuji tři důležité skutečnosti:

1) Vytržení církve
2) Vzkříšení k životu – první vzkříšení
3) Vzkříšení k soudu
 
I.Vytržení církve
 
Vytržením církve nastane „Den Kristův.“ To znamená, že věřící, kteří budou naživu se dostanou k Pánu přímo, mimo bránu smrti. Toto vytržení se odehraje před Božími soudy, které dopadnou na zem.
 
Fp. 1:6 „A jsem si jist, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Ježíše Krista.“
 
Fp. 1:10 „abyste rozpoznali, na čem záleží, a byli ryzí a bezúhonní pro den Kristův.“

1Tes. 1:10 „a očekávali s nebe jeho Syna, kterého vzkřísil z mrtvých, Ježíše, jenž nás vysvobozuje od přicházejícího hněvu.“
 
Tes. 4:15-17 „Toto vám říkám podle slova Páně: my živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí s nebe a ti, kdo zemřeli v Kristu vstanou nejdříve; potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už budeme navždy s Pánem.“
 
Zesnulí v Kristu budou po smrti s Kristem, jak naznačuje podobenství o Lazarovi (Lk. 16:19-31).
 
Lk. 16:22 „I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi.“

ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve“ – tj. Pán je vzkřísí, tedy spojí vzkříšená těla s dušemi, které doposud byly u Něho.
 
my živí kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu.“ – tzn. to, že budeme přeneseni k Pánu v těle, stejně jako zemřelí, a to současně.

A pak už budeme navždy s Pánem.“ – tedy u Něho v nebi, později v Jeruzalémě pozemském, později nebeském.
 
Vzkříšení je podle Janova evangelia dvojí: vzkříšení k životu a vzkříšení k soudu.

J. 5:29 „a vyjdou: ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení.

Časově to Písmo upřesňuje takto: 
 
II. Vzkříšení k životu
 
Zj. 20:4 „Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani před jejím obrazem a nepřijali znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let.“

Z textu je zřejmé, že jde o ty, kteří byli zmasakrováni šelmou a budou vzkříšeni při druhém Kristově příchodu. 1000 let pak znamená, že jde o evidentně pozemskou událost, neboť ti, kdo budou v nebi vládnout s Kristem, budou vládnout časově neomezeně - věčně. 
 
Pán Ježíš bude posledním světovým panovníkem (Ž. 2:6; Ž. 97:1; Ž. 145:10-13; Dn. 7:13,14; Iz. 9: 6,7; Lk. 1:32,33). Bude vládnout z Jeruzaléma (Ž. 48:3; Mt. 5:35). Jeho Církev bude spoluvládnout (2Tm. 2:11,12; 1 Tes. 3:13; 1Kor. 6:2; Zj. 20:4).

Věřící v Krista budou soudit svět 

1Kor. 6:2 „Což nevíte, že Boží lid bude soudit svět?“

III) Vzkříšení k soudu 

Zavržení pak půjdou před Poslední soud. Tento termín sice v Písmu nenalezneme. Nicméně tento soud bude soudem posledním, za nímž bude jen věčnost – nebeská blaženost, nebo zavržení.

Zj. 20:5 „Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší.“
 
Zavržení budou vzkříšeni až po dovršení tisíci let pokoje. Přidají se k Satanovu vojsku táhnoucímu ze všech stran na Izrael, kde bude v Jeruzalémě vládnout Král Pokoje. Čeká je porážka, smrt, Poslední soud a ohnivé jezero.

Boží lid se bude podílet i na odsouzení andělů:
 
1Kor. 6:3 „Nevíte, že budeme soudit anděly?“

Více viz:

BA

 
 
 
 
 



Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 09:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokled však zmatený a zavádějící.

..." věřící, kteří budou naživu se dostanou k Pánu přímo, mimo bránu smrti."...

To znamená, že křesťané, kteří se dožijí konce světa tělesně nezemřou, ale budou "vytrženi" ke Kristu přímo. Jejich těla však budou také proměněna do stavu těl vzkříšených, těl oslavených do podoby oslaveného těla Kristova.

Je to možné proto, že na konci věků bude zničena i smrt. Nebude už žádné válečné tažení vzkříšených hříšníků na vzkříšené křesťany a podobné nesmysly. Nastane jen Kristův soud, ospravedlnění nebo odsouzení každého člověka - podle toho, co vykonal v těle.


..."Zesnulí v Kristu budou po smrti s Kristem, jak naznačuje podobenství o Lazarovi (Lk. 16:19-31). Lk. 16:22 „I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi.“"...

Nic takového toto podobenství nenaznačuje.
Podobenství o Lazarovi je ze situace Starézo zákona. V době SZ zemřelí ještě neodcházeli ke Kristu.  Odcházeli na místo mrtvých (taky šeol, hádes, peklo, předpeklí, vězení). Zde byl také Abrahám i Lazar až do doby, než je odtud vysvobodil Kristus (1 Pt 3,19).


..."„Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani před jejím obrazem - Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. "...

Jenže toto všechno se už stalo.

Mučedníci pro víru jsou už spolu s Kristem v nebi
(Fp 1,21-23 -  Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk.
Jestliže však pro mne život v těle znamená plodnou práci, pak nevím, co si vybrat,
neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší;...)

a spolu s Kristem také vládnou (Zj 2,26-28; Zj 3,21).


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 30. srpen 2011 @ 12:12:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."„Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani před jejím obrazem - Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let. To je první vzkříšení. "...

Jenže toto všechno se už stalo.



Jo, vážně?
A kdy se toto stalo?  Kdy tito mučedníci byli vzkříšení a začalo 1000 letá vláda Krista?


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 31. srpen 2011 @ 00:13:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky koukám. Antikrist ještě nepřišel, aby před ním nepoklekli, ale pro oka se to už stalo. Zajímavé.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 31. srpen 2011 @ 07:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No,pro oka nejdřív byli vzkříšení a potom se stali mučedníky. Jemu nevadí, že Zjevení o tom hovoří naopak - nejdřív byli mučedníky a potom byli vzkříšení, hlavně že to co říká je v souladu s učením neomylného magisteria. Bible se musí podřídit jedinému správnému výkladu církve, ve které neustále působí Duch svatý, takže vše na co přijdou je vždy za všech okolností pouze ta nejčistší pravda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 31. srpen 2011 @ 18:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo se dá poohýbat všemi směry, kdekým a jakkoli...


]


Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 31. srpen 2011 @ 15:03:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jasné, že Spasitelovo pozemské kralování římské církvi (Vatikánu) nevoní. A to proto, že ona sama se již od starověku uchýlila od následování Krista a vyhradila si pozemské kralování pro sebe – dokonce si nárokuje nadřazenost nad světskou  mocí – Kristu se podřídit rozhodně nechce.  Je jen logické, že se toto stanovisko promítlo i do jejího učení. Jen pro úplnost uvádím, že všechna království světa (státní útvary) jsou pod satanovou vládou (Lk. 4:5-7).
 
Blíže viz:
Nekonvenční pohled na světový politický systém
 
Jenže Pán Ježíš Kristus se při svém druhém příchodu na tuto zem o svou moc podělí jen s těmi, kteří si jeho návrat a kralování přejí – po tom se pozná, kdo je Jeho!!!

Pokud o mne jde, OKAMŽITÝ!!! příchod Spasitelův a jeho celosvětovou vládu bych s velkou  radostí uvítal, protože nás osvobodí z moci modlářů, lhářů, svůdců a všech, kteří se protiví Jeho moci. BA
 
 



Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 31. srpen 2011 @ 20:36:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen bych ještě dodal, že učení římské církve je koncipováno tak, aby vyhovělo církevním mocenským ambicím. Z mého pohledu jde o grandiózní ZNEUŽITÍ Písma sv., což jistě nezůstane bez Božího trestu. BA


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 11:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
učení a chápání ve výkladech je mnoho,
ale Písmo Sv se vykládá SAMO!
čtěte: Ef 1,20 Kterýž dokázal na Kristu, vzkřísiv jej z mrtvých, a POSADIL na pravici své na nebesích!
 EF 2,5.6: Také i nás, když jsme byli mrtví v hříších, OBŽIVIL spolu s Kristem;
A spolu s Ním VZKŘÍSIL, i posadil na nebesích v Kristu Ježíši!
Kdo učí jinak učí NEPRAVDU! nezůstane bez trestu, jak anonymus píše výše


]


Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 11:27:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
učení a chápání ve výkladech je mnoho,
ale Písmo Sv se vykládá SAMO!
čtěte: Ef 1,20 Kterýž dokázal na Kristu, vzkřísiv jej z mrtvých, a POSADIL na pravici své na nebesích!
 EF 2,5.6: Také i nás, když jsme byli mrtví v hříších, OBŽIVIL spolu s Kristem;
A spolu s Ním VZKŘÍSIL, i posadil na nebesích v Kristu Ježíši!
Kdo učí jinak učí NEPRAVDU! nezůstane bez trestu, jak anonymus píše výše


]


Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 13:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Heleno,
Mám za to, že Boží tresty a soudy na mě přivoláváš neuváženě. I mne Kristus vzkřísil z mrtvých, protože jinak bych takto nepsal a nepřál si jeho druhého příchodu a kralování. Zde se však vyjadřuji k prvnímu a druhému vzkříšení dle Zj. 20. Apokalyptika je velmi komplikovaná a naše poznání částečné (1Kor. 13:9-12). BA


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 16:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
anonymus,
prosím Tě špatně jsi mě pochopil, na Tebe soudy NEPŘIVOLÁVÁM v žádném případě! mrzí mě že jsi si to tak vyložil a omlouvám se Ti!
Píšeš a dobře a čteš dobře I.Kor 15,45 o DUCHU obživujícím narozdíl od Adama, který byl jen duší živou!
Dále to v Efezkých, které se nerozchází se Zjevením 20, právě NAOPAK!
My vzkříšení s Kristem, křesťané se těšíme na II. JEHO příchod a na vzkříšení našeho těla a také víme co říká Kristus Martě u Jana 11!
Ten, kdo je ŽIV, a věří v Něho NEZEMŘE NIKDY! Pán s Tebou h 


]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy