Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 373 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116568160
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Trýzněni dnem i nocí na věky věků
Vloženo Středa, 23. únor 2011 @ 14:43:32 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal kabrtdaniel

alias jak to, že ten Dan Kábrt nevěří ve věčné utrpení, i když to má černé na bílém... :-)

(Zj 20,10)
A ďábel, který je sváděl, byl uvržen do jezera ohně a síry, kde je i šelma a falešný prorok; a budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.

Často bývá tento verš vykládán doslovně. Dovolte mi však tvrdit, že se zde jedná o symboly, podobně jako v celém Zjevení. Je to též zjevný autorův odkaz na Izajáše.

(Iz 34,10 - Ekumenická Bible)  Nevyhasne v noci ani ve dne, kouř z ní bude stoupat věčně. Po všechna pokolení zůstane v troskách, nikdo už nikdy skrze ni neprojde.

(Iz 34,10 - Kralická Bible) V noci ani ve dne neuhasne, na věky vystupovati bude dým její, od národu až do pronárodu pustá zůstane, na věky věků nebude, kdo by šel přes ni.

Ve Starém zákoně byl význam obrazu věčného ohně zřejmý. Nejednalo se o oheň, který nikdy neuhasne, nýbrž o oheň jehož důsledky mají věčné trvání. Zde Izajáš krásně ukazuje, jaké jsou důsledky onoho věčného ohně - zpustoší Edom navždy.

(Juda 7) Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.

Ačkoliv dnes již z Edómu kouř nestoupá a Sodoma nehoří, jednalo se o trest věčného ohně. Věčný oheň tedy nevypovídá o délce samotného trestu, ale jeho důsledků. Pro města Sodoma či Edóm to znamenalo, že již nikdy nebyla znovu zbudována.

Slovo věčný v Bibli obecně bývá spíše uměleckým výrazem pisatele, než popisem trvání.

Jonáš 2,7  Sestoupil jsem ke kořenům horstev, závory země se za mnou zavřely navěky. Tys však vyvedl můj život z jámy, Hospodine, můj Bože!

Příkladem toho je například Jonáš. Mluvil snad Jonáš o délce trvání jeho přežívání v rybě? Nikoliv. Chceme-li tedy porozumět pisateli Bible, je často nutné slovo "navěky", stejně jako celý zbytek úryvku, chápat spíše umělecky, než jako technologický popis. 

Marek 9,44  kde červ jejich neumírá a oheň nehasne.

Stejně tak v případě takovýchto veršů se mnohý čtenář mylně domnívá, že se zde jedná o nějaký popis stavu jedince po smrti, o věčná muka, nebo podobné, protože jednoduše nechápe umělcův záměr. Co to věčný oheň či neumírající červ znamená?

Izajáš 66,24  Až vyjdou, spatří mrtvá těla mužů, kteří mi byli nevěrní. Jejich červ neumírá, jejich oheň neuhasne; budou strašlivou výstrahou všemu tvorstvu.“

Necháme tedy Bibli, aby se vykládala sama. Matouš zjevně také cituje Izajáše. A Izajáš o žádných věčně trvajících mukách nemluví. Význam jeho slov je víceméně jasný, vždyť je sám vykládá. Ačkoli jsou nevěrní mrtví, jejich červ neumírá a oheň nehasne, tedy navždy zůstávají strašlivou výstrahou všemu tvorstvu.

Podobná témata

Zamyšlení

"Trýzněni dnem i nocí na věky věků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 23. únor 2011 @ 15:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"
Necháme tedy Bibli, aby se vykládala sama."

Hlavně nenechte sobotáře, aby vás učili, protože v překrucování Písma jsou vskutku mistři... :-(



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. únor 2011 @ 16:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ačkoliv dnes již z Edómu kouř nestoupá a Sodoma nehoří, jednalo se o trest věčného ohně."...


Co tak pro jednou zkusit přestat být materialistou a vidět věci duchovně?

Sodoma hoří až dodnes a kouř z ní bude nám pro výstrahu stoupat napořád všem generacím.  Přestože po ní zbylo jen spáleniště, až dodnes lidé na celém světě znají její oheň a kouř. Sodoma a Gomora - kdo o ní neslyšel, kdo je nezná?

Kolik bylo už od té doby zničeno jiných měst - a dneska o nich nikdo ani neví.



Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 23. únor 2011 @ 18:44:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, což jsem to nebyl právě já, kdo tímto článkem nabádal k uměleckému, duchovními vnímání právě těchto biblických pasáží? Souhlasím tedy s Tebou a chápu je duchovně...

Chápeš-li však také Ty význam slova věčnost ve slovním spojení trest věčného ohně jako věčnou připomínku, výstrahu, pak nerozumím, používají-li evangelisté stejné obraty o posledním soudu lidstva, že je nechápeš také tak, ale dáváš jim zcela nový význam.


]


Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. únor 2011 @ 16:24:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Slovo věčný v Bibli obecně bývá spíše uměleckým výrazem pisatele, než popisem trvání."...


Takže co nám brání si takto vysvětlit i pojem věčný život? Takže po životě plném utrpení a bolesti místo věčné odměny sešrotování na smetišti dějin?

Mt 25,46)
A tak tito půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života."


(L 16,9)
A já vám říkám: Udělejte si přátele nepravým mamonem, aby vás, až skonáte, přijali do věčných příbytků.


(J 3,16)
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.

(J 10,27-28)
Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě.
A já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je nevytrhne z mé ruky.


(2 tes 1,6-9)
U Boha je totiž spravedlivé, aby těm, kdo vás sužují, bylo odplaceno soužením
a vám, kdo jste sužováni, odpočinutím s námi, až se zjeví Pán Ježíš z nebe se svými mocnými anděly
a v ohnivém plameni uvede pomstu na ty, kdo neznají Boha a nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše Krista.
Ti ponesou trest věčné záhuby, odloučeni od Pánovy tváře a od slávy jeho moci,




Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. únor 2011 @ 16:46:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Takže co nám brání si takto vysvětlit i pojem věčný život?

  No, vám asi nic. Vždy´t tohle je skutečné jádro toho, co tu jako opozici proti věčnému životu v Ježíši Kristu, o kterém píšeme a o kterém jasně svědčí písmo, děláš pořád.


  Když se teda podíváme pořádně na to, jak to teda máš s tím pojmem "věčný život".

  Když nám Jan napsal:

Toto jsem napsal vám, kteří věříte ve jméno Syna cBožího, abyste věděli, že máte věčný život.

  Tak už věříš, že máme věčný život, život, který má věčné trvání?

  Nebo po tvé neustále opozici proti adventistům že "věčný" znamená opravdu "věčný" přehodíš  výhybku a zase v opozici proti nám budeš tvrdit, že "věčný život" znamená "dočasný jen do hříchu ke smrti"?

  Umíš vlastně něco jiného, než být neustále proti všem v opozici?


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 23. únor 2011 @ 18:20:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Zamysli se nad tím, co jsi napsal - být proti všem v opozici.

Pán Ježíš byl v opozici - vzpomínáš? A farizeové byli bez sebe. Skončil na kříži. Láska skončila na kříži.


]


Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. únor 2011 @ 21:59:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jaelo.

  Zamyslel jsem se nad tím. Víš, já se docela zamýšlím nad tím, než něco napíšu a občas si to po sobě i čtu.


  Pán Ježíš byl v opozici proti těm, kteří proti němu byli v opozici.

  To byli farizeové, zastánci svých vlastních lidských tradic kterými rušili Boží slovo, zastánci dobrých skutků a svojí nadřazenosti.

  Z nějakého důvodu jim Ježíš se svojí milostí a náklonností pro obyčejné lidi nemocné hříchem nesedl.


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 08:22:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Sálá z tebe zatrpklost.

Nemám větší radosti, než když zde mohu s někým bezvýhradně souhlasit. Nebývá to často.

Pokud někdo zde prezentuje svoji podobu víry a v něčem ujíždí do nepravdy, nutí mě to zareagovat a věc vysvětlit. Nejsem oponentem z principu, ale do opozice takto bývám vlastně dotlačen. co je ve tvrzení správně a s čím souhlasím, na to zpravidla nereaguji, reaguji jen na to, co je podle mě špatně. Pak to někdy může vypadat, že zastávám opačně vyhraněný názor.

Pokud nezdravě, přemrštěně vyzdvihneš jednu věc z Písma, nutíš mě vytvářet protiváhu. Pak jsem nucen vysvětlovat, že nejen vírou, ale i skutky uskutečňujeme svoje spasení (v tom jsme my zajedno, ale některým připadalo, že hlásám spasení ze zásluh), že jistota je v Kristových přislíbeních spásy prot ty, co v dobrém vytrvají, zatímco věčná spása je podmíněna našim budoucím chováním (ve kterém absolutní jistotu mít nemůžeme - na tom se nakonec shodujeme), naše věčná spása zatím leží v radostné naději.

Tvá víra je správná v tom, že svou důvěru vkládáš do Krista.
Ujetá je v tom, že se domníváš, že se Kristus o všechno postará a kdybys chtěl odpadnout, on to nedovolí. Domníváš se, že už nemáš svobodu odpadnout.
V tom se ale mýlíš.

I na člověku záleží se usilovat. Když usilovat přestaneme - ztratíme.


Kdyby tomu bylo tak, jak věříš ty, že vyvolení nemohou víru ztratit, Kristova otázka by ztrácela smysl: "Ale až Syn člověka přijde, nalezne na zemi víru?"


]


Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 08:56:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vadí ti, že z písma vyzdvihuji to, co pro nás udělal Ježíš a poněkud pomíjím to, co jsme pro Ježíše udělali my nebo co můžeme udělat? To bude tím, že to, co pro nás udělal Ježíš považuji za to naprosto centrální, nejdůležitější, nej, nej, nej. Řekl bych, že to tu vyzdvihuji ještě málo na to, jak moc velká věc je to, že Ježíš za nás zemřel a zachránil nás od smrti.

  Hodně slov, zase spoustu lží (nebo nepravdivých informací) o mne a pro jistotu osobní útok (zatrpklost, stará písnička...). Proč? Jsi v koncích?

  Přímou a jednoduchou odpověď na otázku jsi ale nedal, nevím, jestli sis jí nevšiml.


  Když nám Jan napsal:

Toto jsem napsal vám, kteří věříte ve jméno Syna cBožího, abyste věděli, že máte věčný život.

  Tak už věříš, že máme věčný život, život, který má věčné trvání?

  Nebo po tvé neustále opozici proti adventistům že "věčný" znamená opravdu "věčný" přehodíš  výhybku a zase v opozici proti nám budeš tvrdit, že "věčný život" znamená "dočasný jen do hříchu ke smrti"?

  Nebo opravdu věříš, že věčný život nemá věčné trvání?


  Rozumíš tomu, že když jednou v diskuzi argumentuješ pro nějakou věc (věčný život je věčný) a jindy stejně horlivě a zaníceně argumentuješ pro přesný oprak (věčný život není věčný) tak tvoje argumentace působí poněkud nedůvěryhodně.


  Ty otázka, na které mne zajímá odpověď, jsou tučným písmem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 10:02:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vadí mě, že naprosto opomíjíš důležitost lidské spolupráce na uskutečňování naší spásy. Jako by nebyla, jakoby úsilí a bojů s dopředu nejistým výsledkem už nebylo, jakoby už nehrozilo nebezpečí odpadnutí.


Věřím, že mám věčný život.
Napsal jsem ti přece, že věčný život má věčné trvání - ovšem jen v tom případě, že ho vlastní vinou neztratíme.
Toto nebezpečí, které je naprosto reálné, ty pořád umíněně odmítáš vidět.
Tímto je zodpovězena i tvá druhá otázka.


Co Pro nás Ježíš udělal, pro celý svět, pro všechno stvoření, považuji také já za naprosto centrální.

Věčný život (život v opravdovém štěstí v Bohu) totiž může být jenom ve společenství s Bohem. K takovému způsobu života jsme byli stvořeni - ale nikoli každý člověk tímto životem žije.

Ztratíš - li vlastním rozhodnutím společenství s Bohem, zrácíš i věčný život. Dobrovolně ho vyměňuješ za život bez Boha, za věčnou smrt.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 10:16:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jasně.

  Tak jsem tvým přiznáním nahrál adventistům. Pokud věčný život neznamená, že člověk bude žít věčně, je jednoznačné, že věčné trápení vůbec nemusí znamenat, že člověk se bude trápit věčně.

  Snad už jsi tedy pochopil podstatu článku.

  Já teda s adventisty v tomhle nesouhlasím a mám na to jiný pohled, protože věřím, že věčný život je opravdu věčný pro všechny, kteří ho přijali (a ne dočasný). Stejně tak věřím, že rozsudek soudu mrtvých a druhá smrt budou mí věčné trvání.

P.S. 1 Nepiš o mne zbytečně věci, které nejsou pravda. "naprosto opomíjíš důležitost lidské spolupráce na uskutečňování naší spásy." - tohle není pravda, nevím, proč to pořád opakuješ.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 18:08:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nepiš o mne zbytečně věci, které nejsou pravda. "naprosto opomíjíš důležitost lidské spolupráce na uskutečňování naší spásy." - tohle není pravda,"...


Tak to si tedy vyjasněme!
Netvrdíš zde, že budeš jistě spasen (jakoby se tě už netýkalo nebezpečí odpadnutí)?

Netvrdíš zde, že nemůžeš od Krista odpadnout, protože on ti to prostě nedovolí?


Spolupráce je mezi dvěma svobodnými partnery.

Ty říkáš, že už svobodu nemáš, máš ji omezovanou, nemáš svobodu hřešit.

Bůh plně respektuje člověka a chce, aby člověk respektoval Boha.


Tak o jaké spolupráci mluvíš, k jaké spolupráci se hlásíš?

 Vždyť ses sám vlastními slovy pasoval do role robota řízeného shůry!


]


Spolupráce s Bohem - Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 20:46:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Bůh mne plně respektuje a já respektuji jeho.

  Svobodu hřešit, odejít od Boha, svobodu porušovat smlouvy, svobodu dělat si svévolně věci a spoustu dalších svobod, které se mi snažíš vnutit, nemám. Přesto mám svobodu, kterou jsem popsal článkem. Nepřipadám si nesvobodný, přesto, že nemám svobody které tu inzeruješ a které jsou pro tebe jádrem vztahu a bez nich pro tebe vztah nemá smysl. Nevím, k čemu by mi ty svobody byly užitečné, neschází mi. Pro mne by zase vztah a život ztratil smysl, kdybych takové svobody měl. Kdybych třeba měl svobodu hřešit, tak si rovnou hodím mašli, protože takové riziko bych na sebe v životě nevzal.

  Spasen jsem byl, jsem a budu, protože mne spasil Ježíš Kristus svým rozhodnutím. Spaseni jsme z milosti, bez vlastních zásluh, aby se nikdo nechlubil. K mojí záchraně od pekla a smrti, která je nekonečná, nemůžu nic přidat ani z ní ubrat. Svoje spasení jsem si nijak nezasloužil, jen jsem v těžké životní situaci začal opravdově hledat Boha, Bůh se mi dal poznat a ukázal mi tu záchranu, která v Ježíši Kristu je.


  Nikdy jsem zde netvrdil, že se mne netýká nebezpečí odpadnutí, to sis nějak popletl, říkal jsem tu opak: Několikrát jsem se od Boha snažil odejít ve velmi těžké situaci. Proto také vím, o čem píšu.

  Ježíš Kristus mi ale opravdu odpadnout nedovolil, tomu rozumíš dobře, ale přikázal mi, abych byl věrný a vytrval. Žádné svolení či svoboda odpadnout od Ježíše Krista se neuděluje ani v křesťanských církvích, ve kterých jsem byl.


  S Bohem normálně spolupracuju, nevidím v tom žádný problém, spolupracuji s ním dobrovolně a rád, nepřipadám si jako robot. Svoje spasení normálně uskutečňujeme: Podřizujeme svoji duši duchu, kterého jsme od Boha dostali, zatýkáme ve jménu Ježíše každou nečistou myšlenku, uzdravujeme tělo ve jménu Ježíš, pokud je třeba. Díky Bohu můžeme pomáhat ke spasení i druhým lidem: Můžeme jim předávat moc, kterou jsme sami dostali, žehnat jim, modlit se za ně, dávat jim práci, peníze, cokoliv, co se zrovna naskytne. Ale díky Bohu je nemůžeme znovuzrodit ani zachránit k věčnému životu, to u nás dělá jen Bůh. Ale zase můžeme pohřbít jejich starý život.
 
  Práce tady na zemi je spolupráce s Bohem, protože my nevíme co dělat, nejsme na rozdíl od Boha vševědoucí a taky toho sami moc nedokážem, se všemocným Bohem to jde lépe. Třeba lidí, co by chtěli nějak vyžehlit svoje problémečky je nespočet. Takže musíme dávat dobrý pozor na to, abychom nedělali to, co pro nás Bůh nepřipravil ale dělali skutky, co pro nás Bůh připravil.


  O jaké spolupráci tu mluvím jsem popsal mnoha články, například Marian, Uzdravení, V Pekle, Boží mocVěčný život a další, ve kterých popisuju reálné příběhy lidí jen s pozměněnými životními okolnostmi a jmény. Pokud z těch článků není pochopitelné, co je naše spolupráce s Bohem, tak to fakt nedokážu vysvětlit lépe.


  A jak ty spolupracuješ s Bohem? Co jsi v poslední době udělal jako spolupráci s Bohem aby sis zasloužil věčnou spásu v nebi a patření na Boží tvář v oslaveném těle?


]


Spolupráce s Bohem - Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. únor 2011 @ 12:05:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mě další debata ztrácí jaksi smysl, protože se vyjadřuješ zmateně - protichůdně.


Spasen jsem byl, jsem a budu, protože mne spasil Ježíš Kristus svým rozhodnutím. - Nikdy jsem zde netvrdil, že se mne netýká nebezpečí odpadnutí.

Svobodu hřešit, odejít od Boha, svobodu porušovat smlouvy, svobodu dělat si svévolně věci a spoustu dalších svobod, které se mi snažíš vnutit, nemám. - Nikdy jsem zde netvrdil, že se mne netýká nebezpečí odpadnutí.

Kdybych třeba měl svobodu hřešit, tak si rovnou hodím mašli, - Nikdy jsem zde netvrdil, že se mne netýká nebezpečí odpadnutí.


Tato tvrzení postrádají elomentární logiku.



Jestliže přiznáváš, že se tě týká nebezpečí odpadnutí, nemůžeš vážně s určitostí tvrdit, že to pro tebe dobře dopadne. Můžeš žít pouze v naději, že to dobře dopadne.

A Bůh snad nezjedná právo svým vyvoleným, kteří k němu volají dnem i nocí? A bude jim otálet pomoci?
Říkám vám, že jim zjedná právo rychle. Ale až Syn člověka přijde, nalezne na zemi víru?"


K čemu tato Kristova otázka, když o spáse podle tebe přece rozhoduje jenom Kristus?
Spasen jsem byl, jsem a budu, protože mne spasil Ježíš Kristus svým rozhodnutím.


Neplánuji si, jak budu spolupracovat s Bohem. Prostě beru žiovtní situace tak, jak přicházejí a řeším je podle hlasu Ducha svatého ve svém srdci.





]


Spolupráce s Bohem - Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. únor 2011 @ 22:19:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Už jsem ti myslím na tohle téma psal.

  Bůh dal člověku možnost žít s ním a pro něj, a tahle možnost je skrze Ježíše Krista. Normální člověk spoustu svobod nemá, protože je svázán minulostí, hříchy, mocnostmi, výchovou, okolnostmi, vlastními myšlenkami a kde-čím dalším, ale má jednu svobodu a to přijít před Boha skrze Ježíše Krista. V jeho krvi je očištění od každého hříchu. Má i jinou svobodu a to je rozhodnout se věnovat svůj život Ježíši, "přijmout Ježíše".

  To je to, co jsem udělal v jeden únorový pátek večer před dvaceti lety. Proto můžu vědět, že můj život dobře dopadne.


  Těším se, až taky něco napíšeš o sobě. Psát o druhých a kritizovat jejich situaci ti moc nejde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 12:43:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ty kdybys Bohu nepomohl, nespolupracoval, nikdy by neuskutečnil to, co si předsevzal.
Okovi díky za to!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 13:04:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
FAD
Slyšela jsem takový příběh, že nejkrásnější padlý anděl Lucifer se tou nejšpinavější práci, víš tou odpornou, vůbec nešpiní. Na to má na světě lidi, takové blbečky, kteří mu slouží. Poznáš je podle očí a skutků.

Z toho příběhu šel strach. Nebýt přisluhovačem ďábla a raději sloužit Bohu.

To je ta správná cesta, sloužit Bohu. Nedělat blbečka ďáblovi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 17:40:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to je pravda, to bys neměla dělat.    Třeba brát lidem Krista jako jistotu.


]


Fadovi aby pochopil (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 17:46:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fad
Lepší je sloužit Bohu,než satanovi.
Předpokládám, že to víš, že se jenom stavíš do pozice, že jako nevíš.


]


Re: Fadovi aby pochopil (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 18:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy se ani nestihnu postavit do pozice, do které jsem chtěl a už mě do opačné pozice postaví druzí, jako bych ani neměl tu svobodu, kam se chci postavit. Pak už nejsem v pozici, ale v opozici.
Jen je otázka, jestli k Bohu či satanu, a jestli má předchozí pozice byla pozicí, či opozicí a ke komu.
Zkus mi poradit.


]


Re: Re: Fadovi aby pochopil (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 18:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
FAD
Vidíš co jsem slyšela v tom, co jsi napsal Okovi. To není jenom tak vypustit z úst nemoudro.




]


Re: Re: Re: Fadovi aby pochopil (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 18:23:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na hrubý pytel hrubá záplata.


]


Re: Re: Re: Re: Fadovi aby pochopil (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 18:28:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
FAD
Teď jsi tomu svému hrubému a roztrhanému pytli nasadil zlatou korunu :O))))) a opět jsi nepravdivý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 19:59:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
FADe

Bůh stvořil veškeré stvoření se záměrem, aby na něm člověk s Bohem spolupracoval. Bůh nestvořil viditelný svět pro sebe, ale pro člověka!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pátek, 25. únor 2011 @ 05:35:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže ty se snažíš stále spolupracovat na tom, co už je hotovo,(tvé spasení) co za nás udělal Pán Ježíš kristus, místo na tom, co ještě zbývá, to jest tvé posvěcování, růst v poznání Božího slova.


]


Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 23. únor 2011 @ 19:21:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, netvrdím, že se nejedná o věčné trvání. Jenže dokud nepochopíme, co vlastně to věčné trvání má, je nutné chápat i tento umělecký aspekt. :-) Chápeme-li totiž tyto verše pouze technologicky, mterialisticky, jak jsem již psal, vyvozujeme z toho špatné závěry a často si je pak v našich fantaziích nebezepečně přikrášlujeme. Podstata veršů o věčném životě mi také prvotně nic nesděluje o kvantitě bytí po smrti, ale o jeho kvalitě.


]


Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 06:32:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věčná záhuba je věčná smrt, věčný spánek.

Jeremjáš 51,39  Až se rozpálí, uspořádám jim hostinu, opojím je tak, že se rozjaří, ale pak usnou spánkem věčným a neprocitnou, je výrok Hospodinův.

Onen spánek se zde též jmenuje spíše podle Toho, kdo tento výrok prohlásil, než aby informoval, jak dlouho to potrvá. Slyšíme-li v Bibli ustálené slovní spojení spánek věčný, máme v tom především slyšet vyřčení trestu smrti od Hospodina. Hospodinovo slovo pak platí samozřejmě navěky. 


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 08:47:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starý zákon je nedokonalé poznání Boha.

Neuvědomuješ si, že Písmo není diktované přímo bohem, ale jen inspirované. Že pisatel do textů promítá své poznání, své vidění světa, které odpovídá době, ve které žil.  Ve Starém zákoně nebylo ještě zcela vyhraněné povědomí života s Bohem, Boží požehnání bylo chápáno pro tento život, v životním prostoru, v úrodě, ve vítězství nad nepřáteli, v četnosti potomků ...



"Věčný červ", věčné trápení, není sešrotováním nepodařeného robota. S tím nemohu souhlasit, to je nedůstojné zavrženého dítěte, které bylo kdysi dítětem Božím.


]


Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 08:31:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznámka nikoli jen na okraj: hebrejské lolam (לעולם), tradičně překládáno navěky/navždy, má také význam "na neurčitě dlouhou dobu". Je odvozeno od slovesa znamenající "skrýt, zahalit". Směřuje-li do minulosti, překládá se "odpradávna", do budoucna pak "trvajíce stále či na neurčito, ustavičně, věčně, napořád".

luterán
www.luterani.cz



Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 09:22:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---do budoucna pak "trvajíce stále či na neurčito, ustavičně, věčně, napořád".---



                                            Ano, jako bludné hvězdy...


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 09:30:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Umělecky vyjádřeno -

                   bludné hvězdy ,pro které je připravena ta nejčernější tma


]


Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 25. únor 2011 @ 16:08:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ale není pravda. Velmi častý je případ, kdy jde o jev časově omezený v minulosti i budoucnosti. Podívej se např. na:

"Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny." (2Pa 7,16) - chrám byl dávno zničen. Pak byl postaven další a i ten byl zničen. Věčnost byla časově omezena postavením chrámu (cca 950 p.n.l.) do jeho zničení (586 p.n.l.), tj. trvala cca 400 let.

"přivede ho jeho pán před Boha, totiž přivede ho ke dveřím nebo k veřejím, probodne mu ucho šídlem a on zůstane provždy jeho otrokem." (Ex 21,6) Otrok zůstal otrokem nejpozději do konce jeho života, takže věčnost nám tu trvá pár desítek let.

"Pomažeš je, jako jsi pomazal jejich otce, a budou mi sloužit jako kněží. Toto pomazání je uvede v trvalé kněžství po všechna pokolení." (Ex 40,15) Toto kněžství již neexistuje a k tomu viz Žd 7,14nn

No a co třeba taková věčné znamení věčné smlouvy - obřízka. (Gn 17) v porovnání s 1Kor 7,19 a Ga 5,6? 


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 28. únor 2011 @ 08:48:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi častý je případ, kdy jde o jev časově omezený v minulosti i budoucnosti.

Vždyť o tom právě mluvím. Píšu "na neurčitou dobu", což nutně neznamená neomezeně. Prostě "po dobu, která je skryta".

luterán
www.luterani.cz


]


Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 20:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A se sobotou to není symbolické?



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Pátek, 25. únor 2011 @ 11:08:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Bůh jistě nemá zálibu v trápení nebo mučení lidí a jím stvořených. Pokud zde ale existuje jistý zákon odplaty nebo i spravedlnost, o níž se Písmo také zmiňuje a mluví, např: "Kdo kope jámu, spadne do ní", Kdo hledá zlo, toho zlo postihne" a Pán praví ve zjevení: "a každému z vás odplatím podle vašich činů", pak bychom měli tyto věci a varování brát i vážně.

J.



Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 26. únor 2011 @ 12:16:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ale je spravedlivé, aby byl člověk za svých 70 let života na této zemi odplacen věčným (miliardami miliard let) utrpením? To není spravedlivé. A bude-li nevěrný člověk souzen podle svých činů, pak ne takto neúměrně svému provinění, ale spravedlivě.


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 26. únor 2011 @ 13:32:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatej Terezie z Avily Boh ukazal peklo a miesto, kde by sa dostala, keby odpadla od Boha.Povedala, ze radsej bude trpiet tie najhorsie trapenia ake su len na zemi mozne a to vo dne v noci bez odpocinku a do konca sveta ,/ nie do konca jej zivota/, len aby sa do toho pekla uz nikdy ani na niekolko minut nedostala.


]


Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 27. únor 2011 @ 15:13:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žár lásky - žár ohně, plamen Hospodinův. (PP) Bůh sám se představuje jako stravující oheň (Žd 12,29), který hříšný člověk nemůže spatřit a zůstat přitom naživu. Nehoří-li tento žár v srdci člověka ve vztahu k Bohu a lidem již zde na zemi, jistě i jemu bude Láska stravujícím ohněm, až jednou Pán přijde soudit tento svět. Tento člověk bude mučen už jen tím, že je Stvořitel vesmíru tak blízko. Bude si přát, aby ho hory přikryly a on unikl z před tváře Stvořitelovy, a ani nebude potřebovat Bohem zkonstruovanou mučírnu. Bůh nechá člověka, jenž pohrdl jeho nabídnutou milost, zemřít ve strašných mukách, která však Bůh nezpůsobí, ale budou přímým důsledkem jeho postoje vůči Němu. 

Iz 33,12-16

Národy budou vypalovány jako vápno, jako posekané trní vzplanou v ohni. 
13  Slyšte, vzdálení, co činím, poznejte, blízcí, mou bohatýrskou sílu! 
14  Hříšníci na Sijónu dostali strach, rouhačů se zmocnilo úzkostné chvění: Kdo z nás může pobývat u sžírajícího ohně? Kdo z nás může pobývat u věčného žáru? 
15 Ten, kdo žije spravedlivě a mluví, co je správné, a zavrhuje zisk z vydírání, ten, kdo třepe rukama, že nevezme úplatek, kdo si zacpe uši, aby neslyšel výzvu k prolévání krve, kdo zavírá oči, aby nepřihlížel ke zlu, 
16  ten bude přebývat na výšinách

Židům 12,29 Vždyť ‚náš Bůh je oheň stravující‘.


]


Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Sobota, 26. únor 2011 @ 16:41:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím Ti, může to být pro člověka někdy i těžké nebo obtížné věřit nebo i přijmout něco takového. Také já věřím, že je Pán Bůh spravedlivý a že bude soudit spravedlivě.

J. 



]


Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 27. únor 2011 @ 17:07:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak nám pan Kábrt poslal kost obalenou sojovým špekem,
můžeme se tu o ní poprat o on posoudí umělecký dojem! krasobruslících párů! PÁN S NÁMI!
Inu není tapeta jako tapeta, někdo chce sněhurky, popelky, někdo chechtající se rarášky...
ale jenom né věčný oheň a věčné zatacení, a hlavně co s červem, který NEUMÍRÁ! to je přece ta pravá poezie...

mně se ovšem líbí, jak to vypadá s hlavní oporou nauky adventismu, kterou je nepochybně trojandělské poselství, Zj 14,
která je náhodou podle adventismu nepochybný a doslovný pilíř, jen ten 10.verš Zj 14 už je jen symbolický A SNOVÝ, JAKO SAMA BLOUZNÍCÍ EPILEPTICKÁ SESTRA WHITE...
takže až budete číst, že ten, kdo vezme znamení šelmy a bude se klanět obrazu sestry White, že bude pít víno hněvu Božího, které je vlito do kalichu hněvu, a bude trápen před obličejem Beránka svatých andělů, tak se zeptejte nejdříve pana adventního Kábrta, co si o tom myslí! on vám to rád a brilantně VYMLUVÍ


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Neděle, 27. únor 2011 @ 18:54:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé někdy nemusí Pán Bohu rozumět, a až třeba časem uvěří a přijmou.

Ta ironie Ti vůbec nesluší, sestro.

J.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 27. únor 2011 @ 23:42:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ironie? v žádném případě!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Pondělí, 28. únor 2011 @ 08:37:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co to tedy je, posměch nebo povýšenost?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 28. únor 2011 @ 14:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
svědectví a výpověď o zločinném adventismu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Pondělí, 28. únor 2011 @ 17:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi, že Tvůj způsob zde a argumentace nejsou příliš ve světle.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 01. březen 2011 @ 08:27:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jirix,
proti Tvému chápání světla, není co namítat, pouze Tvůj problém;
nebo snad máš nějakou osobní zkušenost s adventismem a jeho doktrínami v praxi?


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy