Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Monika.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16667, komentáře < 7 dní: 295, komentářů celkem: 430729, adminů: 60, uživatelů: 5254  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 103 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Ekrazit
milan333

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117070252
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Čtení Písma svatého ve společenství
Vloženo Pátek, 04. únor 2011 @ 20:24:14 CET Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Kjubik

Zdravím čtenáře GS. Každý člověk patří do nějakého společenství, ať už to je rodina, církev, sbor, mládež, parta, skupinka modlicích se žen/ mužů. Zajímalo by mně zda na Vaších setkáních čtete Písmo? Pokud ano, zajímalo by mně jakou používáte metodu čtení Písma? Protože čím více se do těch metod ponořují tím větší bohatství v nich vidím. Abych nezůstal jen teorie, popíšu vám některé teorie, s kterými jsem se již setkal v naším společenství mládeže popřípadě doporučení od lidi, kterých si vážím. Zajisté jsou i další a rád bych je poznal proto se na Vás obracím s tímto dotazem. 

V každém z těchto mou uvedených přístupech, je na prvním místě modlitba o porozumění Božího sdělení a o Ducha Svatého.

Praktická četba biblického úryvku


Úryvek se nejdřív přečte nahlas. Jeden předčítá, zbytek skupinky poslouchá. Pokud je úryvek delší je možno ho rozdělit a můžou se čtenáři dle potřeby vystřídat.

Po hlasitém přečtení každý si soukromě předčítá daný úryvek pro sebe a hledá místo, které ho oslovilo.

Když již všichni máji svůj úryvek nastupuje dělení se Božím slovem a sdělovaní co nám Bůh chce říct do osobního života.

Modlitba Božím slovem

Úryvek z Božího slova se zde nepředčítá. Každý má svůj text před sebou a říká pouze slovní obraty co ho oslovily a na straně druhé co řekli jiní. Každý člověk ve skupince diskutuje s Bohem o tom co ho oslovilo, ale zároveň i nad tím co oslovilo jiné.

Např.: Čte se Blahoslavenství z Matoušová Evangelia. Elišku osloví slovní spojení blahoslavení tišší. Pepík tedy může s Pánem diskutovat o tom zdá on je tichý, nebo zdá si na  tichého jen nehraje apod.

Metoda Västerås

Je podobná metodě první ale má jisté rozdíly. Začátek je stejný. Daný úryvek se čte nejdříve nahlas.

Po hlasitém čtení každý již sám pracuje s textem. Každý, text označuje grafickými značkami: ?; !; ->; (šipka)
? se značí místa, kde člověku se vnucuje otázka buď se souvislosti s textem, nebo se souvislosti s lidským životem.
! se značí důležité poznatky pro rozum. Důležitá místa v daném úryvku.
-> (šipka) osobní zasažení neboli co člověka oslovilo na srdci

Když již všichni mají označen svůj text, je dobré zjistit vyjádření těch, kteří si nic nepoznačili.

Následně by měl proběhnout rozhovor. Nejdříve se vysloví vyslovuje otázka nad kterou je položená. Pak vykřičník. Stojí za zvážení zdá se nejdříve bude věnovat všem otázníkům a pak vykřičníkům nebo jednou bude otázník a pak vykřičník.

Potom dle chutí zájemců je možno vyjádřit se k šipkám. Nemělo by se to vyžadovat pod nátlakem.

Metoda Bludesch

Je zde opět podobnost s předcházející metodou. Opět se začíná hlasitým předčítáním textu.

Následně každý se věnuje osobnímu čtení textu a snaží pomocí textu odpovědět na tyto dotazy:
1.Co je hlavní výpovědí textu?
2.Čemu nerozumím?
3.Které souvislosti lze poznat?
4.S čím mohu souhlasit? S čím nesouhlasím?
5.Co konkrétního mohu / můžeme udělat?

Po zodpovězení otázek následuje společná výměna názoru

Metoda překladových variant

Daný úryvek se čte ve více překladech a hle ta se rozdílnost a stejnost v dánem úryvku. Pokud někdo ovládá řečtinu (v případě  textu z Nového Zákona) nebo hebrejštinu (v případě úryvku ze Starého zákona) je dobré porovnat i s originálním jazykem dané překlady.

Metoda synoptických čtení

Postup je podobný jako v předcházející metodě avšak s tím rozdílem, že se stejnou údajnost čte v různých od různých autorů. Nejlépe se dle mého názoru tímto způsobem čtou evangelia. Opět je zajisté dobré všimnout si rozdílů, výjimečností či stejností se vyjádření různých autorů.

Skrutace Písma

Jedna se o metodu čtení Písma kde zkoumáme Písmo na základě jednoho verše. V daném našem úryvku vybereme hlavní myšlenku (verš, větu) a na základě tohoto verše postoupíme tam kde nás odkáže poznámka. Dany verš, nás opět odkáže na jiný úryvek a ten zase na další. Nevýhodou této metody může být to, že někdy nemusí být skrutace nijak provázaná popřípadě nemusí odkazovat na žádný verš. Může být i chyba, že daný verš, který pokládáme za ústřední, ústředním být nemusí.

Tož to je ode mně všechno. Doufám, že se taky podělíte o nějaké ty vaše metody jak vy zkoumáte/ čtete Písmo. Budu se těšit. Shalom a Ahoj (Ad Honorem Jesu).
 


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Čtení Písma svatého ve společenství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 95 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. únor 2011 @ 08:42:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za moc užitečné informace.

..."Potom dle chutí zájemců je možno vyjádřit se k šipkám. Nemělo by se to vyžadovat pod nátlakem."...

->  Toto vyžaduje už opravdu společenství blízkých lidí, kteří se dokážou sdílet i v oblasti, kterou už lidé běžně zahrnují do okruhu tajemství svého srdce. Ve společenství, kde už není obava z případného skrytého posměchu druhých.

U skrutace Písma (když chybí odkazy), se dá s výhodou využít i konkordance, která nám kolikrát odhalí souvislosti, které bychom ani nečekali. To je samozřejmě zahrnuto už do přípravy na prožívání společenství, nikoli hledat až "za pochodu".

Je proto užitečné si u pravidelného setkávání dopředu určit, kterou částí Písma konkrétně se budeme příště zabývat. Taková soukromá příprava významě posunuje kvalitu prožívaného společenství.


A Písmo se čte "od zadu" - nejdřív Nový zákon, až potom Starý zákon. Jen tak jsme schopni porozumět naplnění Starého zákona zákonem novým.




Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:15:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík oko za doplňují informace. Některé jsem již věděl předem, ale snažil jsem to ve zkrácené podobě aby někteří si nestěžovali na délu článku.  Ohledně šipky souhlasím a život mi to dosvědčuje.

Ohledně skrutace děkují za rádu. Ohledně skrutace myslím, že je dobré používat Jeruzalémskou Bibli či Český Studijní překlád protože obsahují více odkazů než ekumenický.

Soukromá příprava posunuje kvalitu prožívaného společenství, zajisté souhlasím. Snažím se ji obětovat něco ze svého času, protože svůj čas mám za to, že je i hřivna co dostál každý z nás lidi.

U poslední věty bych souhlasil jenom z půlky protože záleží jestli nechceme pochopit mentalitu lidi ze Starého zákona. Jinak pokud plní chceme pochopit život a dílo Ježíše Krista zajisté je lepší začít Novým Zákonem.




]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 20:44:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko dovolíš ještě otazečku, když ses vydal cestou skrutace jak dlouho si tak nad Božím slovem rozjímal? Někde jsem viděl zmiňku o takové hodince.


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 18:19:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je případ od případu.

Může to být půlhodinka, nebo taky dvě, tři hodiny.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 07. únor 2011 @ 20:34:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 08:53:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nevěděl jsem, že jsi metodista, Kjubiku ;-)

  Díky za zajímavý výčet metod čtení písma. Mne na čtení písma zajímá nejvíce jedna metoda.

Metoda oživení písma.

  Fascinující metoda. Vypadá tak, že nějaký člověk čte písmo, jednou, dvakrát, pětkrát to samé místo a nic mu to neříká, nijak se ho to písmo osobně nedotýká. A pak přijde chvíle, kdy se najednou něco stane a to písmo je živé.

  Člověk čte ten samý úryvek jako mnohokrát před tím a najednou to není úryvek o nějakých vzdálených tmavých lidech kdesi na poušti středního východu, ale ten úryvek se dotýká srdce toho člověka, který ho čte. Ten čtenář najednou s překvapením zjistí, že ten úryvek písma je o něm.

  A to živé písmo najednou promění život člověka, protože se čtenáře osobně dotýká.



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:19:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem metodista. Pokud tě zajímá jen jedna metoda, je mi tě líto. Protože Písmo je bohaté a je škoda k němu přistupovat pouze jedním přístupem.


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 13:19:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, Kjubiku, když někdo napíše: "Doufám, že se taky podělíte o nějaké ty vaše metody jak vy zkoumáte/ čtete Písmo. Budu se těšit." tak celkem předpokládám, že ho zajímá, co si druhý myslí k danému tématu a jaký má názor. Proto jsem ti také odpovídal.


  Znak ;-) je emotikon. Znamená, že věta před ním není myšlena úplně vážně, že je to nadnesené sdělení. No, nepovedlo se mi to. Samozřejmě že vím kdo jsi a čtu si tvoje příspěvky.


  Pokud napíšu "Mne na čtení písma zajímá nejvíce jedna metoda." tak to znamená, že mne nejvíce zajímá jedna metoda a neznamená to, že mne zajímá jen jedna metoda. To jsou dvě různá vyjádření s opravdu velmi odlišným významem.


  Napsal jsi článek, kde jsi docela hezky popsal některé metody studia písma ale tu metodu, která je pro nás klíčová a nejzajímavější, jsi opoměl. Já jsem jí doplnil, myslel jsem si, že by tě to mohlo nějak obohatit, když je tahle metoda pro nás důležitá.


  Ta metoda je pro nás základ. Kdyby tahle metoda chyběla, tak to můžeme rovnou zabalit a jít se věnovat třeba rybaření, protože bez téhle metody jsme úplně bezmocní. Máme pár lidí, kteří tuhle metodu neznají, písmo k nim osobně nemluví, číst písmo je nebaví a tak je ani nečtou.

  Je jim dobře ve společenství hodných lidí, kteří se na sebe smějou, povídají si spolu a dělají spolu spoustu věcí, starají se o sebe a mají se rádi. Tak mezi nás ti lidé chodí, sedí a poslouchají, ale pro ně nemůžeme ani jednu z metod popsaných v článku použít. Když k nim písmo nemluví osobně a není živé, neproniká až na rozhraní duše a ducha, je pro takové lidi studium bible docela opruz. Když se studuje bible, tak si chtějí jít třeba uvařit kafe nebo ven zakouřit, ať se používá ke studiu písma jaká chce metoda.

  Pro ně bychom pak třeba museli použít následující metodu:


Metoda násilného studia písma

  Všichni, kterým písmo nic neříká se sejdou v jedné místnosti, vedoucí přiváže lidi k židlím, které jsou pevně přišroubované k zemi. Na stěnu promítá vedoucí písmo projektorem a všem pečlivě vystuduje, co která část písma podle jediného správného výkladu vedoucího znamená.

  ;-)



  Proto jsem tolik vděčný za tu metodu oživení písma. Protože ten, kdo jí prožil a má ten základ svého života na tom živém slově, rozumí duchovním věcem, pak přijímá písmo jiným způsobem. Pro tyhle lidi teprve používáme některou z metod uvedených v článku.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 13:44:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A odkud víš, že jsem to nemyslel stejně jako ty jako žert. Vždyť jsem se ani na tebe nemračil ani jsem se tomu nesmál, nedál jsem to nijak najevo.

Pokud napíšu "Mne na čtení písma zajímá nejvíce jedna metoda." tak to znamená, že mne nejvíce zajímá jedna metoda a neznamená to, že mne zajímá jen jedna metoda. To jsou dvě různá vyjádření s opravdu velmi odlišným významem.


Napsal jsi článek, kde jsi docela hezky popsal některé metody studia písma ale tu metodu, která je pro nás klíčová a nejzajímavější, jsi opoměl. Já jsem jí doplnil, myslel jsem si, že by tě to mohlo nějak obohatit, když je tahle metoda pro nás důležitá.


Ta metoda je pro nás základ. Kdyby tahle metoda chyběla, tak to můžeme rovnou zabalit a jít se věnovat třeba rybaření, protože bez téhle metody jsme úplně bezmocní. Máme pár lidí, kteří tuhle metodu neznají, písmo k nim osobně nemluví, číst písmo je nebaví a tak je ani nečtou.

  Je jim dobře ve společenství hodných lidí, kteří se na sebe smějou, povídají si spolu a dělají spolu spoustu věcí, starají se o sebe a mají se rádi. Tak mezi nás ti lidé chodí, sedí a poslouchají, ale pro ně nemůžeme ani jednu z metod popsaných v článku použít. Když k nim písmo nemluví osobně a není živé, neproniká až na rozhraní duše a ducha, je pro takové lidi studium bible docela opruz. Když se studuje bible, tak si chtějí jít třeba uvařit kafe nebo ven zakouřit, ať se používá ke studiu písma jaká chce metoda.

Abych řekl právdu, to co ty uvadíš asi metoda nebude spíše to vidím jako jakési "vedlejší" cíl. Ono kdyby to měla být metoda, tak nevím co by mělo být tím cílem této metody. :) Protože já nemám problém s ztotožnit se z nějakou osobou ať už z Bible či nějaké jiné knihy. Možná by bylo záhodno vysvětlit proč to nazývám vedlejším cílem? Ono já za hlavním cílem považují poznat Boha a tím druhotným či vedlejším cílem považují poznat sebe, ztotožnit se s osobou či nějakým podobenstvím.

Metoda násilného studia písma

  Všichni, kterým písmo nic neříká se sejdou v jedné místnosti, vedoucí přiváže lidi k židlím, které jsou pevně přišroubované k zemi. Na stěnu promítá vedoucí písmo projektorem a všem pečlivě vystuduje, co která část písma podle jediného správného výkladu vedoucího znamená.

  ;-)

  Proto jsem tolik vděčný za tu metodu oživení písma. Protože ten, kdo jí prožil a má ten základ svého života na tom živém slově, rozumí duchovním věcem, pak přijímá písmo jiným způsobem. Pro tyhle lidi teprve používáme některou z metod uvedených v článku.


Zajimavá metoda. :) Doufám, že popíšeš i nějákou skutečnou metodu a ne jen cíle, které taky jsou zajisté důležité, či smyšlené metody.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 22:14:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, cíl té metody je spasení duší.

  Spasení to je změna stavu.

  Třeba: Přijde povodeň. Člověk je na střeše. Stoupá voda. Spasení je to, že přiletí vrtulník, nebo že voda začně opadat a člověk se ocitne mimo tu vodu. To je ta změna stavu.


  Stejné je to s tou metodou oživění písma.

  Špatný život člověka a svět okolo je jako ta voda. A Boží slovo, když obživne, tak je ostřejší než laserem broušený keramický nůž a proniká na rozhraní duše a ducha (Když teda má rozhraní, na které může pronikat. Pokud za duší člověka nic není nebo je tam něco, co by tam být nemělo, má to Slovo dost těžké, ale i s tím si dokáže poradit). No a když pak to slovo pronikne skrz duši až k duchu člověka, tak se tam usemení, jako malé semínko, protože to slovo je živé. No a z toho semínka pak vyroste živá rostlina, která skrz duši a tělo přemáhá svět - většinou tak, že voda okolo ustoupí.

  Té rostlině, co roste ze semínka co se usídlilo v duchu člověka, říkáme víra.


  Bez té metody oživení tohle nefunguje. Jiná metoda práce s písmem tohle nedokáže.

  I když ty ostatní metody jsou na různé věci také potřebné.

  Pro mne je ta metodá dost skutečná a není smyšlená, zažil jsem jí ve svém životě mockrát a ještě mnohokrát více v životech lidí okolo mne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 22:40:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jseš si jíst skutečně, že je to metoda? Protože nemyslím, že člověk by jen bezmyšlenkově četl pořád dokola stejný text. Aniž by se snažil dobrat se nějakého závěru.

No, cíl té metody je spasení duší.

Ono není cíl jako cíl. Cíl učítelé matematiky bude naučit žačka aby uměl v životě spočítat vše co bude potřebovat avšak cíl menší může být naučit žačka násobilku, která se pak může stát pomocníkem než cílem.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 20:34:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kjubiku, ne nejsem si jist, že je to metoda. Nejsem metodista. Moc nerozumím, čeho chceš dosáhnout tím, co píšeš.

  Sdílel jsem se s tím, jak věcem rozumím. Vadí-li ti k dané věci slovo "metoda", tak klidně. Použiju tedy slovo "způsob" ať tě nezlobí "metoda". Pro mne je způsob kdy Boží slovo obživne ten první základní, je to způsob poznávání písma, který lidi spojuje. Je to základní způsob čtení a porozumění písma.

  Pokud lidé tento způsob znají, pokud vědí, že Boží slovo je živé a mocné, jsou schopni pochopit i druhého člověka v tom, že pro něj je zrovna živé a mocné něco docela jiného než pro mne. A taky jsou schopni pochopit to, že když nějaké živé místo písma zrovna mocně proměňuje můj život a druhému to zrovna nic neříká, že to není patologický stav, ale docela normální, protože Bůh takto jedná běžně, že každému svému dítěti obživuje zrovna to, co ten který občan Božího království potřebuje.

  Nerozumím tomu proč píšeš o tom, že by člověk "bezmyšlenkovitě četl pořád dokola stejný text". Mezi křesťany, které znám, se něco takového nepraktikuje, ani jsem nic takového nepopisoval, takže moc nevím, o čem píšeš.


  Pokud jde o tu matematiku, tak pro nás je ten základ porozumění písma to, co jsem popsal: Aby když Boží slovo proniká skrze duši, aby mělo kam proniknout a kde zapustit kořeny. Protože když se Boží slovo zapustí jen v myšlenkách, je to velmi, velmi povrchní záležitost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 14:59:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud to považuješ za způsob či metodu tvůj názor. Mi spíše šlo o tu předehru lásky jak to oko správně nazval. U mých popisovaných metod i u toho co popsal Lu, vidím že lze seznámit nevěřícího či člověka který moc nečte Písmo aby se nebál otevřít Písmo a zkoumat jeho sdělení. U tebou popisovaného způsobu to jak si nevidím.

Zkusím to vyjádřit více pochopitelně.
a) V případě mých uvedených metod:
  1. Člověk čte Písmo podle dané metody. Nejdřív mu to nic neříká. Nemá odvahu se vyjadřovat či dělit. Má strach
  2. Po několikátém čtení i třeba různého úryvku poznává či rozlišuje jak si rámec příběhu (úryvku).
  3. Dokáže rozlišit co je hlavní a co je vedlejší v textu. Třeba v úryvku o uzdravení u rybníka Bethesda rozlišuje, že víření vody je vedlejší a uzdravení skrze Ježíše Krista je hlavní vypovědí toho úryvku.
  4. V tom to kroku již člověk dokáže vidět sebe a Boha co by obdobu čteného textu.
b) u tebou uvedené metody
  1. Člověk čte Písmo a nic mu neříká.
  2. Člověk čte znovu Písmo třeba pošesté a hned je mu vše jasné.
Chybí mi tam vztah, vývoj, pokrok, chuť poznat Boha, Boží vůli pro člověka či jakkoliv to nazveme. Abych uvedl co mi tam chybí posloužím se příkladem ze života, skoro každého člověka. Když je člověk malý a jeho věk se pochybuje kolem roku začíná poprvé chodit na svých dvou nohách, ale většinou jsou to rodiče kteří mu pomáhají aby nespadlo. To bych přirovnal k prvním kroku ve tvé  metodě. A na jednou dítě chodí samo. To bych přirovnal ke druhému kroku tebou uvedeného způsobu. A co mi tam chybí? Je to mezi prvním krokem a druhým krokem tebou uvedeného způsobu. Pokud v dítěti nebude chuť či touha, motiv, těžko dítě bude chodit pomocí svých nožiček.  


]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:31:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvoje metoda je jistě vyvrcholením toho, ptoč Písmo vůbec bereme do ruky.

Ale my popisujeme metody, jak se k tomuto vrcholu dostat. Protože aby se stalo to, co popisuješ - oživení Písma, nejdřív to Písmo musíš vzít do ruky a "pětkrát" ho pročíst bez odezvy. Bez zázraku. A pak začít číst pošesté ...

No a my se bavíme o té "předehře" lásky, o tom pětinásobném pročtení Písma bez pořádné odezvy - a přesto i tak Písmo zase vzít do ruky.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. únor 2011 @ 09:42:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bibli čtu podle Hesel Jednoty bratrské. Lze zdarma získat v digi podobě na e - adrese strakajosef@quick.cz. Pokud snídám společně s Jitkou, tak část čtení čtu nahlas a dodávám: "Slyšeli jste slovo Boží." Jitka, podle nálady, odpovídá: "Bohu díky." Pak se snažím denně přečíst jednu stránku z B21 a ČSP, postupně od Adama.



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:31:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu nepochop mně špatně. Pokud jsem tě dobře pochopil uvedl jsi mi spíše co čteš v Bibli. Mne spíše šlo, jak to čteš ve společenství? Jestli to z něčím porovnáš, srovnáváš s něčím jiným (textem, komentářem, s názorem druhého člověka apod.)


]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:33:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
B 21 je nepodařený překlad, zavádějící svými nepřesnostmi k mylným závěrům. To se raději už vrať k původní kralické.


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. únor 2011 @ 12:18:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bych netvrdil. Já se třeba znám se Sašou Flekem osobně, a nějakou tu stopu jsme společně ušli. Jako asi jeden z mála uvěřivších okolo roku 1985 si dokázal tu kralickou řeč osvojit, takže mohl celkem dobře srovnávat. V překladu mu šlo nejvíc asi o pružnost, dynamiku sdělení a o misijní použití. Myslím si, že Saša má hoříci srdce pro Boha a s ničím se moc nepáře. Spíš nechává na Bohu, aby jednal a dokončoval svoje dílo.
Ne nadarmo se Sašova církev nejprve jmenovala Voda života a později Slovo života ;-)
V únorovém čísle časopisu Život víry je zajímavé srovnání textu B21 a ČSP.
Na obou překladech se podílel Jiří Hedánek, což je postava, která se těšila v mém otcovském sboru v Praze na Maninách značné vážnosti.
Samozřejmě můžeš uvést nějaké nepřesnosti, jež jsou kořeny bludů !


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. únor 2011 @ 18:24:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ne nadarmo se Sašova církev nejprve jmenovala Voda života a později Slovo života "...

Znáš ho asi opravdu velmi dobře.


Kralická:

(Ef 5,26)
Aby ji posvětil, očistiv ji obmytím vody v slovu,

B 21:
aby ji posvětil očistnou koupelí svého slova,


Původní význam - koupel vody, která je doprovázená hlásáním slova - očištění ve křtu.

Posunutý význam - očištění z pouhého hlásání slova - a máme herezi ...






]


Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. únor 2011 @ 19:05:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....koupel vody, která je doprovázená hlásáním slova - očištění ve křtu.

Oko, tato věta je naprostá blbost. Tomu nemůžeš snad věřit. Připomína mi to jedno komunistické heslo z vojny.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. únor 2011 @ 14:16:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovím tady, prosím, někdo, jak se při křtu hlásá slovo ?

To jako někoho polévám vodou (tedy spíš ponořuji do vody ;-) a při tom deklamuji nějaká slova ????


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:04:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, Lu můžu vás poprosit aby jste se bavili o tématu a nehádali se o překlady.

Jinak odpověď mojí máš tady: Ono je otázka je jestli křest bereš pouze jako čin jen polivání vodou či ponořováním do vody? Já za sebe tak křest nepovažují. Celý křest beru i s modlitbou i s vyznáním víry i s čtením z Božího slova. Kde vše má své místo a neprobíhá současně.

Taky se nepokládám za příznivce překladu Bible 21 protože taky jsem již viděl poněkud větší rozdíly mezi Bibli 21 a jinými překlády nejenom českými, ale nerad bych o tom tady pod tím článkem o tom diskutoval protože je to něco jiného než diskuze nad metodami četby Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:50:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jak se při křtu hlásá slovo ?"...

Ahoj Lu.
Nevěřím, že bys měl doopravdy potíže s pochopením věci tak jednoduché.

Křest má cenu pouze tehdy, je - li doprovázen hlásáním slova - to je poučením o evangeliu, které dává ten, kdo křtí a následným vyznáním víry křtěnce.
Porovnej Ef 1,13; Mk 16,15; Sk 2,38; Ř 6,4; 1 Pt 1,23;

Pokud budeš ovšem líný si příslušné odkazy nalistovat, tak to zde asi za čas budeme řešit zase znovu.



Ve smyslu Písmo učí, že (víra vzchází z hásání a hlásání se děje Kristovým slovem (Ř 10,16)) - tedy bez víry není možné křtít. Víra, vzešlá z hlásání slova je nezbytnou podmínkou pro udělení křtu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. únor 2011 @ 20:57:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křest má cenu pouze tehdy, je - li doprovázen hlásáním slova - to je poučením o evangeliu, které dává ten, kdo křtí a následným vyznáním víry křtěnce.

Křest má cenu pouze tehdy, jestli křtěnec evangelium přijal !

Oko,
mně připadá (promiň) komické, jak kněz polévá miminko vodou a zároveň ho při tom polévání poučuje o evangelium. To je fakt dost mimo. A to přesně píše ta Jerusalémská Bible. Neříkej, že takovým absurdnostem věříš, a že je u vás v kostele praktikujete.

To byste nad miminkem mohli klidně říkat: Abraka, dabraka....;-)

Pokud tím hlásáním slova při křtu myslíš hlásání PŘED křtem, a vyznání křtěnce rovněž před křtem, pak se jedná o normální zvěstování Božího slovo. Viz např. dům Kornéliův. Pak jsou pokřteni JEN ti, kteří evangelum uvěřili. Tudíž znovuzrození lidé. Protože se znovuzrodili, uvěřili - přijali - zvěst o znovuzrození, nechávají se pokřtít, obmýt vodou na odpuštění hříchů.

Tato teorie ovšem vylučuje křest miminek, protože se za miminko nikdo nemůže znovuzrodit. Já můžu za někoho zemřít (Maxmilián Kolbe), ale nemohu se za někoho narodit.

Pokud by k znovuzrození docházelo až při křtu, jak tady často píšeš, a právně je to celkem v pořádku, musí člověk ke křtu přistupovat s vírou, že bude ve křtu znovuzrozen. Tudíž musel o znovuzrození PŘED křtem už něco slyšet, a musel tomu uvěřit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:04:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten tvůj odkaz na Petra je fakt dobrej, píše se tam, že jsme se znovuzrodili ze slova ! To si už konečně zapamatuj a uvěř tomu, prosím tě !!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 18:17:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo není jen 1. list Petrův, od toho se Písmo čte a vykládá, abys mu porozuměl správně.

Jistěže na počátku víry bylo nejdřív hlásání slova evangelia a bez víry nelze křtít. Ale člověk je znovuzrozen, stává se křesťanem až když se nechá pokřtít, ponořit do Kristovy smrti a až tehdy je vzkříšen k životu novému. O tom mluví zas ty další odlkazy, co jsem uvedl. Ty ostatní přece nemůžeš ignorovat.

Písmo musíš brát vcelku, jakmile vytrhneš jen jedno místo, dostáváš zákonitě nesmysly.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. únor 2011 @ 18:31:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo musíš brát vcelku, jakmile vytrhneš jen jedno místo, dostáváš zákonitě nesmysly.

Druhé o tom poučuješ, ale přesně toto děláš oko.


Ale člověk je znovuzrozen, stává se křesťanem až když se nechá pokřtít.

Tohle není pravda


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:32:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tohle není pravda"... ???

Učení Písma s tebou však souhlasit nebude.



Ponoření pod vodu = pohřbení do Kristovy smrti, ukřižování starého člověka.

Vynoření z vody = vzkříšení spolu s Kristem jako člověk znovuzrozený, omytý od hříchů, jako kristovec s darem věčného života.



Až křtem se člověk stává křesťanem a údem Kristovy církve, jeho tělo pak chrámem Ducha svatého
..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 09:50:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."mně připadá (promiň) komické, jak kněz polévá miminko vodou"...

To by ses ale měl začít smát už daleko dřív, kdy už před čtyřmi tisíci lety potvrzovali Izraelci Hospodinovu smlouvu obřízkou osmidenních chlapců.
Myslíš, že už tehdy přitom říkali: Abraka, dabraka....?


Nebo co tak raději začít plakat nad svou zarytostí a hloupostí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 22:09:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Křest má cenu pouze tehdy, je - li doprovázen hlásáním slova - to je poučením o evangeliu, které dává ten, kdo křtí a následným vyznáním víry křtěnce.

  Hezká věta.

  Myslíš, že je nějaký vážný problém, když křtěnec vyznává víru před tím, než je ponořen do vody? Nebo má smysl křest i v tom případě?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 18:09:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Nic proti vyznání víry.
Já jen, že pouhým vyznáním se s tebe ještě křesťan nestává, to se děje až ponořením do Kristovy smrti ve křtu (Ř 6,4).


]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu, prosím přijmi mojí omluvu. Když jsem poprvé spustil program Hesla Jednoty bratrské tak jsem viděl jen čtení, která se na každý den čtou. Po delším zkoumání stránek autora tohoto programu, jsem zjistil, že se jedna taky o svým způsobem metodu a to že verš ze Starého Zákona je rozvinut ve verši z Nového zákona. Je to spíše taková metoda čtení pro jednotlivce. Děkují za inspiraci a ještě jednou se omlouvám.  


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. únor 2011 @ 12:05:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusíš se omlouvat.
Já teď v zimě, žel, společenství moc nedám, to je taková spíš technická záležitost, odpolední shromáždění, dojíždění vlakem...
Občas se u nás doma vytvoří spontálně shromáždění ve stylu "dva nebo tři, šest....v mém jménu...." To ostatně chci preferovat i do budoucna, aby odpadlo dojíždění vůbec ;-)
V pradávných dobách jsme na biblícké hodině mládeže četli vykládaný text po verších štafetově dokola. Zažil jsme i tiché rozjímání nad jednotlivým veršem a pak společné sdílení.
No já bych dal přednost tomu, že Písmo je psané pro prosté lidičky, a tudíž nějaké velké mudrování není na místě....


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 13:26:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono je otázkou co myslíš tím velkým mudrováním? Protože já vzájemné sdílení nenazývám ani nepokládám když se lidé děli myšlenkami, co je  daném úryvku zaujalo. Nepokládám ani to, co bychom nazvali místními nebo časovými reáliemi, nebo zkoumání v různých překladech či na jiném místě v Písmu. Nebo rozlišování co je vedlejší  a co je důležitější.

Ono Písmo sice asi  opravdu možná i bylo psané pro prosté lidičky, ale mám za to, že původně pro lidi žijící v jiné době a v jiné místě. Tedy, že my nevidíme plně ten obraz co by se jim vybavil bez toho aniž bychom to nezkoumali. Třeba takové pdobenství o milosrdném samaritánovi, tehdejším lidem asi bylo hned zřejmé, my však jsme museli pochopit jaký byl mezi Židy a samaritány, kdo to byl kněz, levita apod.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. únor 2011 @ 16:00:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, v jednom překladu je slovo Samařan nahrazeno slovem černoch. A Ježíšek neležel v jesličkách, ale v bedně od rajčat.
No, velké mudrování je to, když se Písmem zabýváme, ale mijíme to, co je psáno v Janovi: ......jsou ale zapsány, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Boží Syn, a abyste skrze víru měli život v jeho jménu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 12:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono je pak otázka jestli takový překlad je ještě je Bibli. No pro mně osobně již to není. Takový text považují spíše za parafrázovány text, který mi může pomoct pochopit dány text ale taky nemusí. Když bych to vzal například na zaměně Samařana za čerňocha, tak jisté může být podobnost vztahu mezi židy a samařany, a evropskou civilizací a čerňochy. Ale na druhou stranu může být něco co je mezi židy a samařany co vztahu evropana ku černochům nemusí být a tedy text může nabrat jiný směr než v jakém normalním překládu.

No, velké mudrování je to, když se Písmem zabýváme, ale mijíme to, co je psáno v Janovi: ......jsou ale zapsány, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Boží Syn, a abyste skrze víru měli život v jeho jménu.

Amen. Pod to se klidně podepíšu. Nazval bych to minutí se s cílem.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:18:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
kjubik také "opomenul" nejlepší katolickou metodu, kerá se volá: Svaté přepisování, aneb svaté pozměňování. Je to pokrytec. Více informací proto najdeš zde, metodě je se možé učit od Svatého Bernarda, pozměňovatele. 



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:24:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neopomenul jsem tuto tvojí vymyšlenou katolickou metodu. Pokud je to opravdu metoda dej opravdu solidní odkaz a ne odkaz ekhle mehtle a ne to co je pokládáno pro jedny z úsměvem a pro druhé jen za blbost.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Shalom

U nás se Bible čte a nebo otevírá.

Čtení Bible: před jídlem, při  rodinných setkáních, o svátcích a při jiných událostech v rodině - vhodně vybraný text.

Otevirání Bible: otevírá se Starý zákon i Nový zákon - je to forma rozhovoru s Bohem. Vždy je to forma rozhovoru s Bohem!!!!!
Když je člověk sám, otevírá Bibli SZ i NZ vícekrát.

Přijde-li návštěva, na závěr navštěvy se otevírá Bible SZ i NZ. Otevírá se jednou. Je to Slovo na cestu do života. Pak o tom textu krátce pohovoříme. Samozřejmě každá návštěva neotevírá Bibli.

Otevírání Bible - to znamená, že se text vybere náhodně.

Pokud vybírám text náhodně, vždy ho beru jako rozhovor s Bohem.



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:18:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, děkují za dělení a inspiraci do rodinného života.


]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:26:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dá se číst Bible i bez otevírání?


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:35:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano dá se. Třeba spouštěním v telefonně nebo čtením na počítači. Rosmano co tak se podělit svou metodou místo rýpání do Jaely?


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 05. únor 2011 @ 11:35:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
takové schopnosti asi nemáme, ale četla jsem, že někteří mniši umí slova Písma, alespoň některých knih zpaměti.
Tak nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 05. únor 2011 @ 15:30:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tímhle byli odjakživa proslulí benediktini. Když přišel do kláštera mladý novic tak první co bylo že se musel dokonale naučit nazpaměť všech 150 žalmů než mohl dál studovat. A přitom žili podle svého hesla modli se a pracuj. Maso a ryby jedli jen asi šestkrát do roka a živili se hlavně hrachovou kaší, chlebem a vodou. Přitom se několikrát během dne i noci modlili a dřeli. Vypalovali les, trhali kořeny a zakládali pole a parcely budoucích měst. Podle řádových regulí nesměli stavět kostely a kláštery na orné půdě, proto je i Břevnov postavený na dubových pilotách na močále. Stavitelské umění převzali od Římanů.


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 05. únor 2011 @ 15:37:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U Jaely říkají otevírání tomu když otevírají náhodně. Také jsem to občas zkoušel ale četl jsem jen jedno místo. To co popisuje Jaela asi vychází z luteránské tradice. My se spíš s hostitelem nebo s návštěvou společně modlíme a děkujeme Bohu za jídlo.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 05. únor 2011 @ 15:50:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejradši mám homilii od zkušeného kněze který něco ví o tom jak to vypadalo v Izraeli. Chodím do řádového kostela kde jeden z otců mluví dokonale hebrejsky a vždycky nám předčítá žalmy a některé pasáže ze Starého i z Nového zákona v originále a pak v češtině. Od jiného jsem se třeba nedávno dozvěděl jak to bylo s prasaty do kterých Ježíš vyhnal démony. Že to byla zvláštní a krátká výprava na pohanský břeh Genesaretského jezera. Židi tam nežili a proto tam měli tolik vepřů. Další nám zas názorně popsal jak vypadal Pavlův Korint. Město na úzké šíji které mělo dva přístavy, každý v jiném moři a podle toho místní sbor vypadal. Drobní kupci, přístavní dělníci, rybáři, prostitutky, otroci  a jen semtam mezi nimi někdo bohatší nebo urozenější. Když se člověk dozví souvislosti tak je to všechno o něčem jiném.



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 22:29:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím i to může být obohacující, když člověk nezná dobové či místní reálie a jak je pozná, tak ho to může rozhodně obohatit.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Sobota, 05. únor 2011 @ 21:37:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli to tak můžu napsat tak by jsem napsal že se mi to co píšeš moc líbí. Moc by se mi líbilo i to kdyby jsme si tady takhle nějak a bylo by jedno jakou tou metodou vyprávěli o tom kdo jak čemu v bibli rozumíme. To by byl gól. Já by jsem napsal já si myslím že Pavel tady mluví o babách a někdo by mi napsal tak holenku to se asi pleteš protože proto. A já by jsem mohl vědět víc a víc. Ale takhle si tady jen skoro nadáváme a já už jsem s tím začal také a není to k ničemu a hlavně to není to co Bůh chce. Jenže co teda teď? Máš ještě nějaký nápad jak to posunout dál?



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 22:26:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když po mně chceš nápad. Když jsem se jen tak krátce zamyslel tak jeden nápad bych možná měl ale nebude jednoduše realizovatelný. Ono šlo by se domluvit na nějakém osobním setkání čtenářů GS ovšem myslím že tak velkou skupinu by se těžko něco podnikalo a navíc každý pochází z rozdílných míst. Ale kdo ví třeba se jednou všichni sejdeme a rozdělíme to na menší skupinky s tím že každá skupinka si bude mít jednu metodu a pak každá skupnka se podělí k jakému závěru došla ve své skupince.


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Neděle, 06. únor 2011 @ 10:50:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to zajímavá myšlenka ale víš co nás Hujerů je? Osobní vztah je osobní vztah asi by to obrousilo některé hrany ale také by to přivodilo možná i některé zostření. No já by jsem do něčeho podobného šel kdyby to bylo technický možné. Myslím práci vzdálenost a další možné i nemožné překážky. Ale aby jsem nepohřbíval něco co se ještě ani nenarodilo. Já jsem pro.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 11:02:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono technicky možné v dnešní době je možné opravdu hodně. Když se fanoušci jedné hudební skupiny či hudebníka, příznivců komunikátorů můžou sejít. Proč by se nemohli sejít návštěvnicí jedné stránky. Spíše bych viděl problém jinde. A to, že ne káždému by se chtělo být s tím čí oním, a určitě by mohl být i problém s tím, že opustit určitou anonymitu či falešné ego na internetu není pro některé jednoduché. Ono napsat něco na papír či internet je přece jednodušší než to říct z očí do očí či prostřednictvím osobního kontaktu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Neděle, 06. únor 2011 @ 11:24:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to já jsem tak jednoduchý že s odhalením anonymity by jsem zase takový problém neměl já:-) Prostě by jsem řekl jsem Hujer a hotovo. Jo asi to ale někdo tak mít může to jo.


]


Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 05. únor 2011 @ 23:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Věřící se nemají sdílet s metodami čtení Písma, nýbrž s Kristem, kterého poznali, poznávají, žijí, který je jejich životem, potěšením, spravedlností, pokojem a radostí v Duchu Svatém, jedním slovem, vším, co mají a potřebují.

S tím úzce souvisí to, co napsal Toník. Čtení Písma modlitbou podobně, jak je popsáno v článku, ale nikoli jako metoda, nýbrž jako praktické "jedení Krista" (J 6:57), a nikoli jako diskuze, ale sdílení se s tím, co jsme od Pána přijali, ať už to bylo něco, co nás oslovilo nebo přijetí zjevení, vede v podstatě k témuž cíli, jak od něm mluvil Toník, neboť věřící potřebují rhemu, živé, tj. slyšené Boží slovo, které je duch a život, tzn. že nepotřebují literu nebo jen Logos, potřebují živé Slovo, aby bylo jejich životem, aby ji dalo potřebný život, tj. Krista a Jeho moc vzkříšení.

Uvedu to na příkladu cizoložné ženy v 8. kapitole Janova evangelia. Předpokládám, že ten příběh znáš. Přivedou k Ježíši ženu přistiženou při cizoložství, přičemž je zajímavé, že nepřivedli toho muže, neboť podle Zákona měli být ukamenováni oba, a pokoušejí Pána Ježíše, aby ho mohli obvinit. Pán je přemůže svou moudrostí, když řekne, aby ten, kdo je bez hříchu, první hodil kámen. Ženě, kterou nakonec nikdo neodsoudil, pak řekne (J 8:11): „Ani já tě neodsuzuji. Jdi a od této chvíle již nehřeš.“
Kdybychom byli přirození lidé, řekli bychom možná: To se ti lehko řekne, Ježíši, ale ona je hříšná žena, jak může najednou přestat hřešit, když se jí tento její hřích zjevně líbí?! Podle Pánova slova z Jana 6:63 je však Jeho Slovo, které mluví, D/duch a život, to znamená, že spolu se svými slovy udělil cizoložné ženě ze svého ducha život, který jí dal sílu/moc proti hříchu v ní, takže mohla odejít v pokoji a skutečně už nehřešit.

Podobně, ne-li stejně, funguje Boží Slovo ve věřících, jak je psáno v Izajášovi (55:10-11) - Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou - dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí - tak bude Mé slovo, které vyjde z Mých úst: Nenavrátí se ke Mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu Ho pošlu.

Avšak, aby takhle Boží Slovo fungovalo, je třeba Ho jíst, tzn. se Ho modlit a vírou přijímat v duchu jako život a všechno, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti (2P 1:3), neboť spolu se Slovem přijímáme Toho, kdo je tím Slovem, jako náš Život, zaopatření životem a všechno, co potřebujeme.

Tož tak.

willy



Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 10:53:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy proč odbíháš od tématu? V každé mnou popisované metodě jde o sdílení se Slovem Božím a Kristem. Proč jsi se taky nepodělil o nějakou tu metodu jak sdílet Kristem? Máš nějakou zkušenost, že uvedené metody nefungují, nebo opět reaguješ negativně protože článek napsal katolík?

Proč nemůžeš ani k tomuto článku vyhovět prosbě katolíka. Mnohokrát jsi již říkal (psal), že nežiješ a neprojevuješ se předsudky vůči katolíkům. Prosím buď té lásky a dokaž to. Protože obvykle na jedné straně jsou tvá slova a na druhé činy.






]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 14:56:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

a o čem si myslíš, že byl druhý odstavec? Sdílel jsem se v něm s praxí, jakou znám a která funguje. Ale funguje nám v našem společenství a kdyby ji jako metodu chtěl použít někdo jiný, fungovat by nemusela.

Proto jsem napsal, že sdílet se o metodách není v podstatě k ničemu, ale sdílet se o Kristu - o skutečném živém pravém Bohu tak, jak jsme Ho opravdu poznali, je užitečné ke všemu. Vždyť o tom jsou přece shromáždění církve. Nebo ne?

To potvrzuje i apoštol Pavel v 1. listu Korintským (14:31) Jeden po druhém můžete všichni prorokovat, aby se všichni učili a všichni byli povzbuzováni. Prorokovat v tomto smyslu znamená mluvit Pána, tzn. mluvit Boží Slovo, mluvit pro Pána a pro budování církve (viz závěr 26. verše - všechno ať je k budování).

A věř nebo nevěř, Kjibuku, kdyby ten článek napsal protestant nebo rovnou metodista, reagoval bych úplně stejně.:-)

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 14:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

omlouvám se za zkomolení tvého nicku v závěru, všiml jsem si toho, až když jsem komentář odklikl.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 15:52:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A věř nebo nevěř, Kjibuku, kdyby ten článek napsal protestant nebo rovnou metodista, reagoval bych úplně stejně.:-)

Víš Willy myslím, že bys nereagoval úplně stejně. Proč si to myslím, protože nikdy jsi to tady nepředvedl. Tedy tvoje slova a činy jaksi nejsou ve stejném směru a poněkud se rozcházejí. Na jedné straně říkáš že nekřič a na druhé stráně křičíš a když tě někdo na to upozorní tak se odmlčíš nebo to popřeš.

Proto jsem napsal, že sdílet se o metodách není v podstatě k ničemu, ale sdílet se o Kristu - o skutečném živém pravém Bohu tak, jak jsme Ho opravdu poznali, je užitečné ke všemu. Vždyť o tom jsou přece shromáždění církve. Nebo ne?

Každá ta metoda je o sdílení se Kristem. V každé té metodě jde především o poznání Boha. Proč rozdělovat něco na dvě skutečnosti, když jsou to spojené nádoby? Napadá mne jenom jedná skutečnost ukázat světu jak já jsem dobrý. "Podívejte se jak jsem dobrý, rozeznám co je metoda a co je skutečný živý Bůh". Podle čeho uvažuješ že v těch metodách nejde o sdílení se o Kristu a o našem poznání jeho? Praktická zkušenost nebo něco jiného?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:37:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

myslet si můžeš, co chceš, ale já v tomto případě vím, že to, co si myslíš, není pravda. Ale zřejmě ti to nevymluvím ani tě o tom nijak  nepřesvědčím. Tak to nechám Pánu, který zná moje srdce a ví, jak to je. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:45:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A je to proto že Kjubik je katolík, kdežto Willy je právoplatný kristovec přesvědčený o své neomylnosti a bezchybovosti. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:49:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč ubližuješ, křivdíš a říkáš o kristovcovi nepravdu? Co ti udělal?:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:57:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak ti ubližují: Tím že říkám že jsi neomylný, přiznal ses někde tady k omylům co jsi tvrdil o katolické víře a katolická víra to není? Tím, že říkám, že jsi bezchybný když ty chyby neděláš ty ale jakýsi hřích v tobě? Proč neřekneš rovnou jak ti ubližují?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 17:42:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

neptal jsem se jak, ale proč?!:-(

Tuhle tvou odpověď tudíž nepřijímám!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:09:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nepřijmi. Já nejsem si vědom, že bych ti ublížil a obavám, že se snažíš mi zahrát na citech neboli jak to byvá taky nazyváno citoé vydírání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:19:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nejsem si vědom, že bych ti ublížil ... to je ale smutné.

obavám, že se snažíš mi zahrát na citech neboli jak to byvá taky nazyváno citoé vydírání. A toto je nepravdivé, takže tvé obavy jsou naprosto liiché.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:33:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš Willy taky jsi mi mnohokrát slabě, ublížil. Dokonce si o mojí víře si vypovídal křivě, to je zase pro mně smutné.

obavám, že se snažíš mi zahrát na citech neboli jak to byvá taky nazyváno citoé vydírání. A toto je nepravdivé, takže tvé obavy jsou naprosto liiché. Tak jsou mé obavy liché holt jsem jen člověk takže moje obavy klidně můžou být i liché.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenst (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:49:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

jestli jsem ti něčím ublížil např. tím, že jsem o tvé víře vypovídal křivě, pak napiš konkrétně, co máš na mysli. Nevím totiž, že bych vypovídal o tvé víře, jelikož tvou víru neznám, tak nevím, jak bych o ní mohl vypovídat. A pokud na sebe osobně vztahuješ něco, co jsem zmínil obecně o katolické víře, pak mě to trochu překvapuje, poněvadž jsem psal a reagoval jenom na základě toho, co jsem si tu od katolíků přečetl, jelikož katolickou víru jinak neznám a dále jsem od zdejšího katolíka podobnou stížnost ještě nezaznamenal.

Ale znovu říkám - nejlépe je tyto věci probírat konkrétně.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společ (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:03:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy proč to rozebírat konkretně když nemáš chuť? Vždyť to je ztráta času. Třebas probíráni pojmu Bohorodička psal o tom pravoslavný Photius tak Willy na Bohurodičku nereaguje, napíše to rosmano taky nic, napíše to katolík již to vadí. Nebo křičení na oka, Willy si zakřiči na oka, ale pak vlastně prohlásí že vlastně o žadné křičení nejde. Je toho více, ale nač se o tom bavitvždyť stejně to opět chodíš za sebe, že vlastně z toho nic není skutečnosti.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve sp (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:16:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubíku,
nemyslíš, že už to přeháníš s těmi svými stranickými řkc zájmy? O co ti vůbec jde?
 
Nechápu, proč mě mícháš do psaní něčeho o Bohorodičce? Něco jsem na to téma psal? Kde?

Ty jsi slyšel Willyho křičet? Po internetu? To máš zvláštní obdarování .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého v (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:45:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubíku, nemyslíš, že už to přeháníš s těmi svými stranickými řkc zájmy? O co ti vůbec jde?

Rosmano ty nebráníš svojí víru, ty si na svojí víru necháváš plivat? Proč tedy katolíkům to se snažíš zabránit aby bránili před lžemi o katolické víře?

Nechápu, proč mě mícháš do psaní něčeho o Bohorodičce? Něco jsem na to téma psal? Kde?
Vždyť s tebou jsem se výše nebavil, kde jsi urážel mojí víru. I u tebe by šlo ukázat kde šíříš nepravdy, lži a polopravdy o mojí víře , ale nač by to bylo když stejně bys to nepřijal. 


Ty jsi slyšel Willyho křičet? Po internetu? To máš zvláštní obdarování.
Toto obdarování není obdarování, třeba jen znát pravidla vyjadřovaní na internetu. Je to podobně jako s kulturálním vyjadřovaní ve společností. Někde říhnutí si obědě je nezdvořilé a jinde je to způsob znak, že oběd dotyčnému chutnal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:52:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy 
dovol, abych tě upozornila, že mě opět nejasně informuješ. Ty do srdcí druhých lidí vidíš a přesně víš, co si kdo myslí a jaký je a děláš závěry, až hrůzostrašné závěry o osobě, kterou vůbec neznáš a která je svěřena Bohu a ty místo toho, abys uvěřil, že osoby, kterým upíráš, že jsou svěřeny Bohu, tak jim vyčítáš, že svěřeny Bohu nejsou a sám za sebe tady píšeš, a to vůbec nechápu, jak je to možné, že na sebe máš úplně jiné měřítko než na ostatní, že Bůh do tvého srdce vidí.

Ptám se tě Willy Bůh vidí jenom do tvého srdce a do srdcí druhých lidí nevidí?

Mohl bys to vysvětlit?

A nebo Bůh nahlíží do srdcí druhých lidí jenom skrze tebe?
Mohl bys mi to vysvětlit?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, nemohl, Jaelo,

poněvadž tebe jsem o ničem neinformoval. A na tvé falešné nařčení a tvé pošetilé a nevyučené otázky reagovat nebudu, neboť je odmítám (2Tm 2:23). Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 17:33:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy

ano, já vím, že píšeš to, co sám uznáš za vhodné a nereaguješ na otázky, které považuješ za nevyučené, protože je ve vlastním zájmu odmítáš - to znamená, že podle zájmu Willyho je odmítáš, nikoliv podle  2Tm2,23 - protože  v Bibli je napsáno, že do srdce člověka vidí jenom Bůh a vidí i to, co je člověku skryté, což může znamenat, že vidí i u tebe to, co ty sám nejsi schopen ve svém srdci zahlédnout a uvědomit si to, a proto si Willy myslím, že se hluboce mýlíš ve svých úsudcích a odsuzování.

Tož tak 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 17:47:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

pokud bych rozsuzoval a soudil sám, pak by byl můj soud nepravedlivý. Pokud bych tu sám v sobě vynášel své vlastní úsudky, rozhodně bych se mohl mýlit. Ale nejsem sám, kdo soudí. Takže se budeš muset zeptat mého Pána, jak se věci mají. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 17:58:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
neodepisovala bych ti, kdybych nevěděla, že soudíš sám svým unáhleným soudem, který nemá nic společného s tím co říká Pán Ježíš v Bibli, ale je založen na tvých subjektivních poznatcích, kterými vnímáš jenom sebe a dál nic, což znamená, že by ses měl více zaměřit na to, co říká Pán Ježíš, protože z každého nespravedlivě vyřčeného Slova Willy - to znamená z každého slova, které ty nespravedlivě řekneš, budeš vydávat počet, což je nezměnitelná skutečnost a týká se samozřejmě všech lidí, což by tě mělo vést k tomu, abys nikoho neurážel  a sloužil Bohu ze všech sil, protože se nedá říci, že ponižováním druhého a nadáváním sloužíš Bohu.

Pokoj tobě Willy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:06:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Jaelo,

bylo by pro tebe lepší, kdybys neodepisovala, než abys napsala lež!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:16:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
myslím si, že bys měl znát pravdu, že psát druhému vulgárně a nadávat mu - tak to je nehezké Willy a muž by se k takovémuto jednání neměl snižovat, pokud nejsi křupan Willy, ale pokud jsi chlap na správném místě, tak by ses měl umět chovat.

Nevzpomenu si teď momentálně na jemnější slovo jak označit muže, kteří tady na GS  používají vulgární výrazy a nadávají.

Možná, že se tito muži nějak ventilují nebo seberealizují nebo dělají něco co doma nesmí dělat, já nevím, ale již dlouho jsem ti chtěla napsat, aby ses choval slušně, jako správný muž.

Willy,kdyby všechno byla lež, tak rozhodně není lež, že používáš nehezké výrazy.
Tož tak






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenst (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:33:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

a mohla bys mi trochu soukromě říct, kde a komu Willy nadával a psal vulgarně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:38:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano,
já ti děkuji, že ses sklonil k odpovědi, a také Willymu musím poděkovat.
;O)))))

No, já nevím, které nicky si vybíráš ke čtení ty. Já čtu nicky, kterým Willy nadává, a tak se přece čestný muž a šlechtic nechová.

Tak si to vyhledej, kde se chová nemožně.

Víš myslím si, že na stránkách GS by se mělo psát slušně a ne vulgárně. Vyměňovat názory to ano, ale slušně.¨



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve sp (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. únor 2011 @ 18:45:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Jaelo,

neděkuj mi za něco, co jsem neudělal. O to nestojím. Nesklonil jsem se k žádné odpovědi jestli sis nevšimla.

Ale vůbec jsi nějaká nevšímavá.

Mlžíš.
Ptal jsem se na něco konkrétního: a mohla bys mi trochu soukromě říct, kde a komu Willy nadával a psal vulgarně?

Jsi schopna odpovědět nebo nejsi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého v (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:00:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano,


Jestli ses nesklonil k odpovědi, tak děkuji.

Nemlžím, ale znovu Willyho číst nebudu. Prostě se mě přímo dotýká, co píše. K čemu  hrubé urážky?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svaté (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže nejsi schopna odpovědět.
No, dalo se to čekat. Křivá obvinění a lži se těžko dokládají, že Jaelo??

Ale napříště se toho raději ve vlastním zájmu vyvaruj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma s (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:11:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano já nadavání považují když někdo na někoho křičí a to Willy již parkrát si na Oka zakřičel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Pís (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:20:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

velká písmena nepoužívám proto, že bych kříčel nebo chtěl křičet. Toto jsem se tu dočetl poprvé od tebe, že jsou velká písmena v internet. debatě považována za křičení. Já jsem velká písmena používal ke zdůraznění toho, co píšu, nikoli jako křik. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Písma s (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:20:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Willy křičí nehezky na Oka, najdi si to v diskuzích. Já ti to hledat nebudu.

A buď tak laskavý, mi nevyahrožuj, to chlapi nedělají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Pís (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:38:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

četla jsi někdy, jak mluvil Pán Ježíš k farizeům, pokrytcům a zákoníkům? Najdi si to v evangeliu a buď vděčná Bohu za každého člověka, který tě napomíná a nepovažuj to za vyhrožování! Tož tak.

Nebo chceš, aby ti lidé lidově řečeno "mazali med kolem pusy"? Přísloví 27:5 Otevřené pokárání je lepší než skrytá láska.
t7


w.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 22:08:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Já chápu, že si nemusíš pamatovat, co píšeš v diskuzích. Můžeš být nemocný, v horším případě to děláš úmyslně.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:26:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Otevřené pokárání je lepší než skrytá láska."...

Willy
A tu o trámu v oku neznáš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení Pís (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. únor 2011 @ 19:42:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

ty si myslíš, že proto že jsi žena, tak si můžeš pouštět pusu na špacír jak se ti zlíbí? Kdekoho křivě obviňovat, lhát a všem kolem se vysmívat, protože "jsi v Hospodinově náruči" a z ní se koukáš a v tom "pocitu bezpečí" si můžeš něco takového dovolovat? Šeredně se pleteš, byť bys  i chodila  "v předklonu před Hospodinem" od rána do večera.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. únor 2011 @ 22:06:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Rozdíl mezi mnou a tebou je ten, že já si svůj hřích před Hospodinem přiznám a nelžu. Svůj hřích vidím. Vidím ho, i když použiji špatně svá slova v diskuzi.

Ty a Willy - vy ten hřích nevidíte, máte jistotu spásy a jste v nebi. Hřích si nepřiznáte, a proto nevidíte lež ani vulgarismy. Nemáte šanci poznat, že můžete druhé v diskuzi urazit nebo se jich nepříjemně dotknout, protože si hrajete na polobohy.
Jdi do diskuzí a překontroluj si jednotlivá slova, co vám, kteří máte jistotu spásy padá od pusy.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Č (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. únor 2011 @ 05:52:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybys raději už o tom pomlčela.

já si svůj hřích před Hospodinem přiznám a nelžu. Svůj hřích vidím.
Ty a Willy - vy ten hřích nevidíte, máte jistotu spásy a jste v nebi. Hřích si nepřiznáte, a proto nevidíte lež ani vulgarismy. Nemáte šanci poznat, že můžete druhé v diskuzi urazit nebo se jich nepříjemně dotknout, protože si hrajete na polobohy.


Ani jedno, ani druhé, ani třetí, ani čtvrté, ani páté, ani šesté, ani sedmé není pravda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Č (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 07. únor 2011 @ 09:36:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hurá, ať žije morálka podle paní Dulské!
a co druhé přikázání, už sis to překontrolovala, ten maglajs?


]


Zapírat! (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 07. únor 2011 @ 10:27:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, a co ty hříchy, u kterých máš vlčí mlhu na očích a nevidíš, nepřiznáš?
Viz nahoře, sestra Helena?
Ty jsou vyjmuty z vašeho seznamu?
 


]


Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Neděle, 06. únor 2011 @ 10:54:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě to přijde že se tady hádáš sám se sebou. Proč by se věřící neměli sdílet s metodami čteni Písma když i ty kousek dále vysvětluješ jak Písmo čteš a jak mu rozumíš?


]


Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. únor 2011 @ 11:07:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy je tak zamilován do sebe, do své "svatosti," že mu není radno odporovat. Žije si ve své virtuální realitě. Poslal jsem o tom následující článek.


]


Re: Re: Re: Re: Čtení Písma svatého ve společenství (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 08. únor 2011 @ 08:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milé oko,
o zamilovanosti bychom si tu mohli povídat dlouho, však kdybys měl řádné argumenty, tak Ty bys je použil!
žádné řádné, ale nemáš, tak tu necháš řádit Jael bez konceptu a tam, ani nemukneš, to je zajímané, ale zase né tak moc!
Ti chlapi se tu drží futra, aby jí neflákli přes papulu, ale to Ty nevidíš a vidět ze své "zamilovanosti" nechceš!
Trochu spravedlivého uvažování je Ti odpřeno?
na ten čl jsem zvědavá, jestli to zase bude stejné jako vždy? půjčíš si svatý název, na nesvaté věci? ahoj


]


Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy