Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116589823
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Spása
Vloženo Úterý, 01. únor 2011 @ 10:43:26 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Spása neboli spasení je vlastně obdržení milosti od Boha. Udělením té milosti je člověk zbaven, očištěn od svých hříchů, kterých se kdy se dopustil. 

Neumím si představit udělení milosti za hříchy, kterých se teprve dopustím. Nějak tak, že by bylo řečeno běž a udělej co je ti libo, třeba se dopusť genocidy nebo jiného zvěrstva,  předem ti odpouštím, předem tě prohlašuji za spaseného. Spásu, tedy omilostnění přinesl do našeho světa Bůh v osobě Ježíše Krista. V Novém zákoně je pro spásu zvolen výraz záchrana. Spasit tedy znamená zachránit, ale také je možné i  vysvobodit z naších provinění a hříchů a dokonce z Božího soudu. Lukáš 19:10 Neboť Syn člověka přišel, aby hledal a spasil co zahynulo.  Přišel zachránit ty, kteří by bez jeho pomoci zachránění být nemohli. Spása je tedy opravdu opakem zatracení. Potvrzuje to například  Marek 16:16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen. Ale i například 2 Korintským 7:10 Zármutek podle Boží vůle působí pokání ke spáse, a toho není proč litovat, zármutek po způsobu světa však působí smrt. Spasení zajišťuje vstup do Božího království, což potvrzují verše Matouše 19:24,25 Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království.“ Když to učedníci slyšeli, velice se zhrozili a řekli: „Kdo potom může být spasen?“ Marek, Matouš a Lukáš zapsali, že učedníci pokládali nabyti spasení za velmi obtížné. Zdánlivě opačný názor zaznamenává  Jan 5:24 Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. Zdá se opravdu, že podle Jana to zase tak těžké není.  Nechci být škarohlíd, ale kdo opravdu věří tomu, který poslal Ježíše Krista? Co to vlastně znamená věřit Bohu? Znamená to snad, že náš svět, tak jak jsme o něm denně informování, je podle Božích představ a proto mlčky a spokojeně přihližíme? Věřit Bohu znamená plnit požadavky, které nám jeho Syn oznámil. Kdo se je plnit snaží, ten Bohu věří. Ti ostatní o víře pouze diskutují. Vždyť se dočteme u Jakuba 2:14 Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? Ono ten vzkaz, který nám tlumočí apoštol Jan, je ještě daleko těžší naplnit, než vzkazy synoptiků. Jan 10:9 Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn (spasen), bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu. Kristus se označil za dveře. Dveře ve volné krajině, které nikam nevedou, jsou možné v moderním umění. V době Ježíšové, většinou dveře někam vedly. U dveří, kterými se označuje být sám Spasitel, se samo nabízí, že se jedná o dveře do Božího království. Nebo má některý křesťan jiné , vhodnější,  vysvětlení? Znamená to tedy, že kdo vstoupí do království Božího skrze Ježíše, bude spasen. Jinými slovy, kdo tam nevstoupí, spasen být nemůže, čili (zatím) není.  Musím, chtíc nechtíc, přiznat, že v bibli je dostatek výroků, které proces spásy zpřítomňují. Možná některé přehlédnu, ale snad se tak moc nestane, vím, že tam jsou. Například: Lukáš 7:50 A řekl ženě: „Tvá víra tě zachránila,( tedy vlastně spasila) jdi v pokoji!“  Nebo: Jan 5:24 Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. Dále třeba Jan 17:2 stejně jako jsi učinil, když jsi mu dal moc nad všemi lidmi, aby vše, co jsi mu svěřil, dal jim: život věčný. Lukáš 23:43 Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“ Omlouvám se stoupencům spasení  za pozemského života, jistě je podobných výroků ještě daleko více.  U každého, na který jsem však narazil, jsem nalezl nějakou podmínku nebo jinou možnost takový verš vnímat i jako příslib odložený až do budoucnosti. Zdá se, že naprosto bez komentáře je například  1 Petrův 1:5 a Boží moc vás skrze víru střeží ke spasení, které bude odhaleno v posledním čase.


Podobná témata

Zamyšlení

"Spása" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Úterý, 01. únor 2011 @ 19:00:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že naprosto bez komentáře je celý tento článek. Nějak jim tady zaskočilo v krku. Už sem raději nic podobného neposílej.:-)



Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 01. únor 2011 @ 20:13:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že jsi to Ty, co psal o tom znovuzrození v tom článku ZNOVUTROZENÍ? Co takhle se podepsat? Ono to vzbuzuje dojem, že si nejsi zcela jist tím, co zde tvrdíš.

//Neumím si představit udělení milosti za hříchy, kterých se teprve dopustím. //

Tak to jsi na tom docela špatně, člověče. Kdyby měla moje spása záviset jen na mně a mém snažení se už nehřešit, tak je se mnou ámen. To tady říkám rovnou. Zeptám se takto: na kolik procent musím být poslušná Bohu, abych nakonec byla spasená?



Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 19:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
         Souhlasím. Taková oběť jen za minule, to by potom bylo nejlepší, aby člověk uslyšel o Kristu na smrtelné posteli. Co potom s těmi hříchy v budoucnosti? Vzít vlastní kartáč a drhnout? Nebo znovu ukřižovat Krista? 


]


Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 22:23:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když tady někteří pokládají Pána Ježíše za rohož, do které si mohou kdykoliv vytřít ušpiněnou obuv po těžkém výšlapu, aby byla zase čistá a mohli opět pokračovat na své strastiplné cestě za spasením, tak v takové společnosti ani nemá cenu dále setrvávat. Sice tam padlo slovo čistička, ale to v podstatě vyjde na stejno - humus jako humus.
Ještě jsem Ti chtěla povědět, že je mi velkým potěšením číst Tvé komentáře poté, co jsi uvěřil - je to úplně o něčem jiném!:-) Dík buď vzdán Bohu! Sláva našemu Pánu a Spasiteli Ježíši Kristu!



]


Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 01. únor 2011 @ 21:04:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Jan 1,7: ...krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.  Buď věříš Božímu slovu, nebo jsi nevěřící.



Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 02. únor 2011 @ 05:36:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete, amen.     Trefná poznámka :-)


]


Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: kdokdykam v Středa, 02. únor 2011 @ 12:28:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam vás trefila?


]


Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 02. únor 2011 @ 19:39:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam vás trefila?

Koho,kdy,kam?


]


Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 02. únor 2011 @ 06:14:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Jan 1,7: ...krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.  Buď věříš Božímu slovu, nebo jsi nevěřící.

Ne očišťovala.


]


Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. únor 2011 @ 07:08:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Očistila před 2000 léty, ale ty to teprve přijmeš, když uvěříš. Proto přítomný čas.


]


Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 04. únor 2011 @ 20:02:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No konečně, to tu tvrdíme cizincovi celou dobu. ;-)


]


Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: kdokdykam v Středa, 02. únor 2011 @ 12:21:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Jan 1,7: ...krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.

Tím zřejmě máte na mysli, že očišťuje od hříchů minulých, současných i budoucích? Pokud ano, tak máte jistě pravdu. Otázkou zůstává, kdy očišťuje, Zda tedy "pracuje" mimo časovou osnovu. Pokud jste však myslel tu vaši větu tak jak jste ji napsal, tak to jste na omylu. Smrtelný hřích neočišťuje ani krev Ježíše. 


]


Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. únor 2011 @ 12:39:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co je podle PÍSMA SMRTELNÝ HŘÍCH? Když se rouhají Duchu Svatému. A už to je v souladu s Písmem. Je tak?


]


Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: kdokdykam v Středa, 02. únor 2011 @ 12:55:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak v souladu pouze s literou Písma. Některým to tak stačí a některým ne. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. únor 2011 @ 13:54:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo je Boží slovo, a podle apoštolů obsahuje vše, co potřebujeme k životu. Takže mi tato litera stačí, pak jsme všichni znovuzrození křesťané dostali Ducha Svatého a ten ná oznamuje ducha litery, a ohledně hříchu k smrti mi nic jného neukázal.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 15:39:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže to vaše "znovuzrození" nebylo skutečným znovuzrozením.

Člověk se znovuzrodí ve křtu, kdy je ten starý člověk ukřižován s Kristem (To je ten dlužní úpis, přibitý na kříž) a pohřben do Kristovy smrti. Jen zde ve křtu se uvěřivší pohan může poprvé setkat s očišťující krví Kristovou, která kajícímu srdci smývá všechen hřích a zde se znovuzrozuje člověk nový, který oblékl Krista, který se křtem stal křesťanem. Byl ve křtu skrze Krista vzkříšen k životu věčnému.

Ducha svatého máte všichni evidentně poskrovnu, protože si Písmo vykládáte krkolomě a nepravdivě. Zůstáváte stále zajatci litery a jakéhosi virtuálního světa, kde může být člověk, čím chce : kazatelem - evangelistou, prorokem, vykladačem Písma, může mluvit jazyky, uzdravovat nemocné.
Ale to všechno se děje jen ve vašich hlavách.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. únor 2011 @ 16:06:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S potěšením sledují tvůj "vývoj" k horšímu stavu. Jen tak dál, čím dříve spadneš až na dno, tím dříve můžeš dostat šanci se zvednout a konečně uvěřit.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 09:37:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je konkrétně nepravdivého na mém "vývoji"?

Pokud dokážeš v mém tvrzení jakoukoli nepravdu, velmi to pomůže jak mně, tak i jiným.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 10:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty nechceš věřit Pánu Ježíši, ty chceš věřit své církvi. Až jednou pochopíš, kam tě tato víra dovedla, teprve se obrátiš k Pánu. Ti, kteří byli zplození slovem skrze živé slovo Boží, nejsou podle tebe znovuzrození, tak radikální vyhlášení jsi ještě veřejně neučinil. Závěr: Jdeš směrem k horšímu. Což je v tvé situaci pokrok ke konečnému obrácení, až Bůh uvidí v tvém zlém a nevěrném srdci místo pro skutečnou a spasitelnou víru, tak tě zplodí k životu věčnému. Pak už nebudeš hlásat veřejně své bludy.
Zatím je tvé srdce naplněno učením tvé církve, které je žel v rozporu s Písmem a učením apoštolů a proroků. Abrahám nebyl nikdy pokřtěn vodou a přesto byl pro svou víru prohlášen spravedlivým. Proč? Protože uvěřil Bohu. A teprve asi za dvě desítky let se nechal obřezat. Musíš Bohu vyznat svou nevěru a zlo v srdci a prosit ho, aby tvé srdce odstranil a dal ti nové srdce, teprve pak pochopíš svou nevěru, v které žel dnes setrváváš. Píšu ti to otevřeně a teď je na tobě, jak se zachováš.
Buď má slova příjmeš, anebo půjdeš dál k horšímu až tě modly utrápí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 07:28:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ty nechceš věřit Pánu Ježíši, ty chceš věřit své církvi."...


Už to je protimluv, protože Pán ježíš se s církví ztotožňuje. Církev je jeho mystickým tělem, církev je Kristus viditelně.


..."Ti, kteří byli zplození slovem skrze živé slovo Boží, nejsou podle tebe znovuzrození"...

Já ale váš omyl mohu dokázat přímo z Písma.


..."Abrahám nebyl nikdy pokřtěn vodou a přesto byl pro svou víru prohlášen spravedlivým. "...

Zaměňuješ nezaměnitelné věci, protože ti nejsou vůbec jasné.
 
Starozákonní ospravedlnění je cosi ještě docela jiného, než znovuzrození křesťana. Abrahám se za života nikdy nestal křesťanem - a ani nemohl, protože Kristova oběť ještě nebyla vykonána.

Vírou byl Abrahám ospravedlněn, ale to mu ještě neotevřelo cestu k Bohu, cestu do nebe.
Potřeboval Krista Vykupitele úplně stejně, jako ho potřebujeme my. Ani jako ospravedlněný do nebe k Bohu stejně nemohl. Starozákonní spravedliví po smrti odcházeli na místo mrtvých (hádes, šeol, peklo), kde očekávali příchod Vykupitele. Abrahám se oblékl do Krista a tím se mu otevřelo nebe, až v okamžiku, když Kristus po své smrti sestoupil do pekel, aby zvěstoval všem duchům (nezavržených) SZ jejich vysvobození (1 Pt 3,19).


Znovuzrození křesťana je cosi nesrovnatelně hlubšího, významějšího, než ospravedlnění starozákonní.
Vírou ve křtu oblékáme Krista a jsou nám jeho krví smyty veškeré dosavadní viny. Starého člověka přibíjíme na kříž, je pohřben do Kristovy smrti a znovuzrozuje se člověk nový, s darem věčného života.

Za života se nelze tedy znovuzrodit do křesťana jinak, než jenom ve křtu.

Dar věčného života je nárok na život s Bohem v nebi - stáváme se dědici (Ga 4,7) věčného života - ovšem až po naší smrti těla, pokud tento dar nezahodíme hříchem ke smrti, ale vytrváme v dobrém. Do nebe přece nemůže nic nečistého vejít.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 04. únor 2011 @ 09:12:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaměňuješ Církev=tělo Kristovo a církev=lidskou organizaci. A to se ti stane osudnou chybou.
Ty nemůžeš dokázat Písmem nic jiného, než své omyly.
Princip ospravedlnění z víry je stále stejný, píše o tom Pavel, Jakub, Jan, pisatel listu Židům, Juda, Petr, Lukáš....To nevyvrátíš. "I uvěřil Abrahám Bohu a On mu to připočetl za spravedlnost." A ty si k tomu plácej co chceš, tvé slovo nemá žádnou váhu a moc.
Vírou v Ježíše Krista oblékame Krista. Zase tady převracíš Boží slovo a za to budeš sklízet zaslouženou odměnu.
Dokud neuvěříš v Ježíše krista a nepříjmeš ho, nemůžeš tam vejít ani ty.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 04. únor 2011 @ 11:33:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to je holá pravda, co ti píše Leonet, oko!

20  nepropadl pochybnosti o Božím zaslíbení, ale posílen vírou vzdal čest Bohu v pevné jistotě,
21  že Bůh je mocen učinit, co zaslíbil.
22  Proto mu to ‚bylo počítáno za spravedlnost‘.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 17:17:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaměňuješ?

Můžeš své tvrzení nějak dokázat?


..."Ty nemůžeš dokázat Písmem nic jiného, než své omyly."...

Když dokazuji Písmem, ukazuji jak je to správně a kdo se mýlí. Každý zde má přece možnost mě Písmem dokázat omyly moje.


..."Princip ospravedlnění z víry je stále stejný"...

To je, ale ty ho nesprávně chápeš. Vybíráš si, jen co se ti hodí a co se dá interpretovat obecně. Já přece nepopírám nutnost víry k ospravedlnění. Jen upozorńuji, že samotná víra nestačí.

(Jk 2,14)
Co je platné, bratři moji, říká-li někdo, že má víru, ale nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?

K tomu už není co dodat.

..."Vírou v Ježíše Krista oblékame Krista. Zase tady převracíš Boží slovo"...

To ty oklešťuješ Boží slovo a vynášíš tak nad sebou soud. Proč ta polovičatost víry?

Krista oblékáme vírou a křtem
.

(Gal 3,27)
Všichni, kteří jste pokřtěni do Krista, jste přece oblékli Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 11:50:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Také to vidím podobně, oko. Jdeš k horšímu.

  Když tu píšeme o přijetí Ježíše Krista jako spasitele a Pána svého života, nazval jsi to před nějakou dobou "hrozným omylem", a "vyprázdněnou frází". Nedávno jsi totéž nazval "duchovní masturbací": Tvůj posun ohledně oběti Ježíše Krista, toho nejvzácnějšího, co máme a jejího přijetí se tedy posunul od nechápavosti, neznalosti, neporozumění až k hrubiánství a sprostotě, vyjadřování, které je běžné ve spodině společnosti, jen používáš jemnější výrazy.

  Podobně třeba s videem Good-o-meter, které dobře ukazuje Boží milost a ospravedlnění - jako Ježíšovo podobenství o celníkovi a farizeji. Před nějakou dobou jsi jenom nebyl schopen pochopit proč "si přes všechny zkroušené pohledy Kristus "stoupl na váhu" právě jen místo toho jediného člověka" kdežto dodnes ses posunul tak, že zcela odmítáš koncepci zástupnosti Ježíše Krista v naší smrti za hřích.

  K tomu zcela bezostyšně píšeš lži o druhých lidech s minimální nebo spíše nulovou znalostí jejich situace, jen ideologické odsudky a fráze způsobené tím, co ti za život v ŘKC natloukli do hlavy. Ty odsudky lidí poznávám velmi bytostně, tloukli mi je do hlavy také.

  Zatvrzelost tvého srdce, odpor k Božímu evangeliu v Kristu Ježíši a tvé myšlenkové veletoče tedy zjevně přechází do nějakého horšího stádia, přičemž skutečnou znalost věci a třeba jen obyčejné pochopení druhých odmítáš, je ti cizí.

  A to je škoda.

  K mé lítosti musím uznat, že kromě toho ducha, který tě takto drží a týrá jsme asi k tvému danému postoji přispěli také, což mne mrzí a za to se ti omlouvám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 14:20:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco jiného je "přijetí Ježíše Krista" a "oběť Ježíše Krista" a zcela jiná věc je "cizincův soukromý bludný názor na otázky ohledně přijetí Ježíše Krista a oběť Ježíše Krista", o kterých oko píše tak nelichotivě.

Asi se ti to stále plete. Chápu to, vycházíš ze své neomylnosti.

Pleteš si svoje vlastní domněnky se skutečností. A pokud mezi tím nepřipouštíš rozdíly, pak věříš ve svou neomylnost, nebo snad ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 08:00:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Píšu tak, jak cítím z hloubi srdce. Cesta k pochopení toho druhého je mezi námi zjevně ještě daleká. Samozřejmě neodmítám zástupnost Krista za hříchy světa. Odmítám tu koncepci, která podsouvá nereálnou zástupnost Krista až po naší smrti.

Už první křesťané se označovali jako lidé na cestě.  Tedy nikoli lidé v cíli, s vlastní spásou v kapse, ale lidé na cestě, uskutečňující svou spásu. V tomto kontextu nutno rozumět místu v Písmu, které nabádá, abychom se se svým dlužitelem dohodli "na cestě", jinak nás vsadí do vězení, dokud nezaplatíme do posledního haléře.

V tomto to video lidi zbytečně mate.
Kristus nabízí očištění od hříchů každému, ale zavčas, v tomto pozemském životě.

Omlouvat se mi v tomto smyslu skutečně nemáš za co, spíš naopak, naše rozhovory přispívají k tomu, že si člověk věci lépe uvědomuje a vyjasňuje. Jen to chce připustit, že se skutečně mohu v něčem klidně i mýlit a pokud Písmo učí něco jinak, tak se nad tím zamyslet.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 02. únor 2011 @ 14:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1J1/7 začíná slovy: "chodíme-li ve světle,...očišťuje od všelikého hříchu"
proto zde není důležité dělení času,(jako on je v světle) a platí ode všech.(hříchů)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: kdokdykam v Středa, 02. únor 2011 @ 15:24:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nechodíme-li ve světle, ale pouze se domníváme, že v něm chodíme? Chodit ve světle je tedy podmínkou? Takže to není jisté, že jsme očištění? Jsme schopni spolehlivě určit, že chodíme pouze ve světle?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 02. únor 2011 @ 17:04:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
domnívat se a mít jistotu.
vylučuje jedno druhé?
když napíšu že, jsem si jistý chozením ve světle, myslím tím že,tomu věřím.
když napíšu domnívám se že, chodím ve světle myslím tím totéž.
Vůbec nespoléhám na sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 17:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já mám jistotu že když se domnívám je to něco jiného než když něco vím. Když mám jistotu že v ruletě padne červená hned když padne černá vím že jsem se to jen domníval. Nehraj ruletu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 02. únor 2011 @ 17:45:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně pro to ji nehraju...natož ruskou :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Středa, 02. únor 2011 @ 19:06:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci Tě, Žeryku poučovat (to si můžeš najít ve slovníku),  ale je tam o domněnce napsáno „pár“ synonym. Domněnka — dohad,odhad,předpoklad,hypotéza   a já bych  ještě připsal tušení, což jak správně jistě již tušíš neznamená: jistotu Možná  se už Hujerovi, tak smát nebudeš… Jistota se nerovná domněnce! Omluva by byla na místě. Omluvu bych velice pochválil!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 02. únor 2011 @ 20:45:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jistota se nerovná doměnce, to jsem neměl na mysli,subjektivně jsem vyjádřil názor že, se nemusí vylučovat,a jistě jsem se nesmál,nýbrž ten :-) znamenal neberu to tak vážně
a nevím kdo má jistotu v ruletě,to fakt nechápu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 20:53:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1J 5,10    Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě.
Ř 8,15    Nepřijali jste ducha otroctví, abyste se opět báli, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!
Ga 4,6    A protože jste synové, vyslal Bůh ducha svého Syna do našich srdcí, ducha, který volá: ‚Abba, Otče.‘

      A uklidním tě: Boha nikdo neoklame.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: kdokdykam v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 13:56:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1J 5,10    Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě.Kdo věří v Syna Božího?V dalších uvedených verších vidím více možných variant toho, jak jsou myšlené. Nejsem schopen adekvátně reagovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 15:01:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Na tohle jsi se ptal: "A nechodíme-li ve světle, ale pouze se domníváme, že v něm chodíme? Chodit ve světle je tedy podmínkou? Takže to není jisté, že jsme očištění? Jsme schopni spolehlivě určit, že chodíme pouze ve světle?"

     Řekni, jak bych tě mohl přesvědčit o tom na co jsi se ptal? Nijak. Těmi odkazy jsem ti chtěl naznačit, že křesťan to svědectví má v sobě, ví. Samozřejmě, můžeš namítnout, že si to člověk může namlouvat, ale tohle ty nerozsoudíš, je to mezi člověkem a Bohem a je to Bůh jenž vyjeví to co je v lidských srdcích. Já jsem před svým návratem k Bohu sem dal článek Duch svatý. Tohle mi prostě vrtalo v hlavě, co bylo to svědectví? Jestli jsi křesťan sám v sobě si polož otázku, mám to svědectví v sobě? Když ne, nepřijde ti to divné? Ne kvůli mně, ale kvůli Janovů svědectví. 


]


Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 02. únor 2011 @ 15:37:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spasení nemá co dělat s tím, že než přijde Pán znovu, tak umíráme protože jsme hříšní viz za hřích platíme smrtí, ale to v tom textu nebylo myšleno, protože by již muselo být mezi námi hodně těch, kteří nezemřeli protože byli zbaveni hříchu jako takového, nebo jak tu někdo uvádí smrtelného, ne? Spasení je v tom, že i když zemřeme neboli zaplatíme smrtí hříchu, tak nás jistojistě čeká vzkříšení spravedlivých. Vše ostatní je v rukou Pána. Pavel přeci hovořil o tom, již po obrácení, že vede boj mezi tím aby konal dobro a mezi tím, co ho nutí hřešit. Tohoto fenoménu, i když jsme očištěni krví Kristovou, nejsme zbaveni. Spasení je také to, jak se na nás Bůh dívá, jestli jako na živé nebo na mrtvé. O tom je přeci plná bible, ne? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 15:42:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za trvání pozemského života říkejme raději vykoupení,než spasení. Protože vykoupení je přesnější, je to nárok na spasení, když v dobrém vytrváme až do smrti.


]


Re: Spása (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 14:38:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
      Pro anonyma k zamyšlení:

Žd 9,22 ".....a bez vylití krve není odpuštění."

Žd 9,26 "...nyní však je zjeven jednou při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají."

Žd 10,10 "V této vůli jsme posvěceni skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy."

Píšeš: Neumím si představit udělení milosti za hříchy, kterých se teprve dopustím. Nějak tak, že by bylo řečeno běž a udělej co je ti libo, třeba se dopusť genocidy nebo jiného zvěrstva, předem ti odpouštím, předem tě prohlašuji za spaseného.....

Žd 10,26 "Neboť jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce. Kdo pohrdl Mojžíšovým zákonem, umírá bez slitování na základě svědectví dvou nebo tří svědků. Uvažte, oč horšího trestu bude hoden ten, kdo pošlapal Syna Božího, a krev smlouvy, jíž byl posvěcen, měl za nečistou, a Ducha milosti potupil?"



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy