Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116574409
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Společná modlitba různých náboženství?
Vloženo Středa, 12. leden 2011 @ 12:51:47 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Výňatek z knihy Josepha Ratzingera

Milan Glaser Nemalý ohlas vyvolala včerejší pozvánka Benedikta XVI. k pouti do Assisi, adresovaná představitelům všech křesťanských vyznání a světových náboženství na připomínku prvního setkání tohoto druhu, které před 25 lety svolal Jan Pavel II. a které mělo velký úspěch. Nejen s ohledem na ty, kteří tuto historickou událost nepamatují, je však užitečné připomenout některá fakta, která v té době vyvolala i nemalé pohoršení. Tak například v gotické kryptě františkánského konventu přinesli afričtí animisté se svolením tamějších představených na oltáři sv. Kláry pohanskou oběť, při níž podřezávali kuřata. Stalo se tak v první den mezináboženského setkání roku 1986, samozřejmě, bez vědomí biskupa, který se o tom dověděl až ze sdělovacích prostředků, a pochopitelně i bez vědomí papeže. Přestože kardinál Ratzinger zaujal již tehdy důrazný odstup od projevů tohoto blouznivého synkretismu, není na škodu připomenout si nyní, co k tomuto tématu kdysi řekl.

V knize Víra, pravda, tolerance. Křesťanství a světová náboženství píše:


„V době dialogu a setkávání náboženství nastal nevyhnutelně problém, zda se mohou společně modlit jedni s druhými. V této otázce se dnes rozlišuje modlitba multireligiozní anebo interreligiózní. Příklad multireligiózní modlitby byl dán na dvou Světových dnech modlitby za mír v roce 1986 a 2002 v Assisi. Příslušníci různých náboženství se sešli, ale byli si přitom vědomi, že jejich způsob chápání »božství« a tím i forma, kterou se k němu obracejí, jsou natolik odlišné, že společná modlitba by byla fikce a nikoli pravda.

Stoupenci jednotlivých náboženství se sešli, aby vyjádřili svou společnou touhu po pokoji a spravedlnosti, ale modlili se každý na svém místě svým vlastním způsobem, byť ve stejném čase. V souvislosti se setkáním v Assisi, jak roku 1986, tak roku 2002 – píše dále kard. Ratzinger – byly opakovaně a velmi důrazně kladeny otázky, zda je něco takového legitimní.

Nebude si velká část lidí myslet, že je zde fingováno společenství, které ve skutečnosti neexistuje? Nebude tak favorizován relativismus, to znamená mínění, že rozdíly mezi náboženstvími jsou v podstatě pouze druhotné? Nebude tím oslabena vážnost víry? Nevzdálíme se tak od Boha? Nebude tak upevněna situace naší nevěrnosti? Tyto otázky nelze lehkomyslně odmítnout. Nebezpečí jsou nepopiratelná a nelze ani popřít, že Assisi bylo zejména roku 1986 mnohými interpretováno mylně.

Bylo by však podobně chybné odmítnout jako celek multireligiózní modlitbu, tak jak byla výše popsána. Připadá mi správné, aby byla podmíněna požadavky, které vnitřně odpovídají pravdivé odpovědnosti za tak obrovskou věc jakou je veřejné vzývání Boha před celým světem. Kardinál Ratzinger pak uvádí dvě podmínky.

1. Multireligiózní modlitba nemůže být normou náboženského života, nýbrž musí zůstat pouze mimořádným znamením v mimořádných situacích.

2. Podobná událost vede téměř nevyhnutelně k pomýleným interpretacím, ke lhostejnosti vůči obsahu víry nebo nevíry a tím také k oslabení reálné víry. Proto setkání tohoto druhu musí zůstat výjimkou a je nanejvýš důležité zřetelně objasnit, v čem spočívají.

Musí být jasně vysvětleno, že neexistují »náboženství« všeobecně, že neexistuje nějaká společná idea Boha a společná víra v Něho a že rozdíl se netýká jen oblasti obrazů a proměnlivých pojmových forem, nýbrž těch nejzazších lidských rozhodnutí. Toto vysvětlení je důležité nejenom pro účastníky takovéhoto setkání, ale pro všechny, kteří jsou jeho svědky nebo o něm jsou informováni. Událost se musí prezentovat sama sebou a před světem naprosto zřetelně, aby se nestala důkazem relativismu, čímž by sama ztratila svůj smysl.“ Tolik kardinál Ratzinger, který si potom klade také otázku po možnosti interreligiózní modlitby, to znamená, zda se mohou společně modlit lidé nebo skupiny, patřící k odlišným náboženstvím.

„Je něco takového možné v plné pravdě a poctivosti? – táže se a odpovídá – „Pochybuji o tom. V každém případě je však třeba zajistit tři elementární podmínky, bez nichž by takováto modlitba byla popřením víry:

1. Je možné se modlit společně jedině tehdy, když existuje jednomyslnost o tom, kdo nebo co je Bůh, a existuje-li principiální jednomyslnost o tom, co je to modlitba: tj. dialogický proces, ve kterém já mluvím s Bohem, jenž je s to mne slyšet a vyslyšet. Jinými slovy, společná modlitba předpokládá, že její adresát a tedy i niterný úkon obrácení se k Němu jsou v principu pojaty stejně, jako v případě Abraháma a Melchizedecha. Musí být zřejmé, že jde o rozhovor s jediným Bohem, který je nade všemi bohy, je Stvořitelem nebe a země, mým Stvořitelem. Musí být tedy jasné, že Bůh je „osoba“, že má poznání a miluje, slyší a může odpovědět, je dobrý a je kritériem dobra, a že jeho součástí není zlo.

2. Na základě tohoto pojmu Boha, pak musí existovat také zásadně identické pojetí toho, co je hodno modlitby a může se tedy stát jejím obsahem. Za kritérium toho, oč je dovoleno prosit Boha a je tedy hodno Boha, považuji modlitbu Páně. Jednotlivé prosby Otčenáše očišťují naši víru a ukazují, s jakým typem vůle kráčíme k Bohu, a jaké druh tužeb by nás od Boha vzdálil či postavil proti Němu. Prosby, které by byly opakem těch, které tvoří obsah Otčenáše, nemohou být pro křesťana předmětem interreligiózní modlitby a vůbec žádné modlitby.

3. Celé mezináboženské setkání se musí konat tak, aby falešná relativistická interpretace víry a modlitby nenašla žádný záchytný bod. Toto kritérium se netýká pouze toho, kdo je křesťanem, aby nebyl uveden do omylu, ale zároveň i toho, kdo není křesťanem, aby u něho nevzniknul dojem zaměnitelnosti různých „náboženství“ jakoby základní vyznání křesťanské víry mělo jen druhotný význam a bylo tedy nahraditelné. Aby se předešlo takovémuto omylu je třeba, aby víra křesťanů v jedinost Boha a v Ježíše Krista, Vykupitele všech lidí, nebyla zatemňována před tím, kdo není křesťanem.“ (J.Ratzinger, Fede, verità, tolleranza. Il cristianesimo e le religioni del mondo, Cantagalli, Siena, 2003, str.110-114).

Tolik citace z knihy kardinála Ratzingera, která vyšla v roce 2003, a která se zabývá otázkou vztahu křesťanství ke světovým náboženstvím také v souvislosti s ojedinělou iniciativou Kristova náměstka, svolávajícího představitele světových náboženství na společné setkání do Assisi.

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=13906


"Společná modlitba různých náboženství?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 70 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 12. leden 2011 @ 14:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modleme se společně k Bohu našemu Otci, našemu Stvořiteli, Stvořiteli všeho co jest.

..............společná modlitba předpokládá, že její adresát a tedy i niterný úkon obrácení se k Němu jsou v principu pojaty stejně, jako v případě Abraháma a Melchizedecha. Musí být zřejmé, že jde o rozhovor s jediným Bohem, který je nade všemi bohy, je Stvořitelem nebe a země, mým Stvořitelem. Musí být tedy jasné, že Bůh je „osoba“, že má poznání a miluje, slyší a může odpovědět, je dobrý a je kritériem dobra, a že jeho součástí není zlo. 



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 12. leden 2011 @ 16:09:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
Najväčšia urážka Boha v podobe spoločných "modlitieb" v Assisi

JPII. zorganizoval na 27.X.1986 "modlitebné" stretnutie všetkých náboženstiev v známej františkánskej bazilike v Assisi. Boli tam pozvaní predstavitelia 130 náboženstiev na spoločnú "modlitbu" za mier. Boli tam všetky protestantské sekty, židia , mohamedáni, pohanské náboženstvá od budhistov až po najprimitívnejšie africké kulty , ktoré aj dnes sa klaňajú hadom alebo zlým duchom. Nemali by sme námietky, keby tieto náboženstvá boli pozvané na politické alebo etické debaty, ale keď ich tzv.pápež pozýva na modlitbu, to už je iná otázka. Ide totiž o duchovné cudzoložstvo, keď pravé náboženstvo sa mieša s pohanskými náboženstvami, ktoré sa klaňajú modlám. Sv.Pavol(l.Kor.10,20)"...čo pohania obetujú, to obetujú diablom a nie Bohu."betujú, to obetujú diablom a nie Bohu." Modloslužobníctvo je najohavnejší hriech, ktorý najmä v Starom Zákone bol veľmi trestaný. Takéto modloslužobníctvo JPII. povolil v našom chráme v Assisi. Pohania si doniesli svojich hadov, sošky, ktorým sa klaňali. Najohavnejší skutok vykonal Dalajláma - tibetský predstaviteľ budhistov, ktorý verí, že je živým bohom tu na zemi. Jemu bolo povolené položiť si sošku Budhu na náš bohostánok na oltári, aby sa jej mohol s kadidlom klaňať.

Janisti sa modlili k Šantimu, mohamedáni bohorúhačne sa modlili, že" nie je rozdiel medzi Izmaelom,Jakubom a Ježišom.."

Milióny katolíkov v starom Ríme volilo radšej smrť , než zúčastniť sa spoločne pohanských obradov. Týmto a inými stretnutiami, ktoré JPII. každý rok organizuje po svete dokazuje , že nie je ani kresťanom a tobôž nie pápežom. JPII. tým , že pozval pohanov k "modlitbe" uznal platnosť ich modlitby, čo je v rozpore s Kristom:"Nikto neprichádza k Otcovi, ak nie skrze mňa" alebo "Kto nectí Syna, nectí ani Otca..."

Uznať "modlitbu" k diablovi, k Budhovi, hadovi a zrovnávať ich s modlitbou k Božskému Srdcu alebo k jeho čistej Matke je hlbokou urážkou kresťanstva a najmä ukrižovaného Krista. Takéto stretnutia s rôznymi náboženstvami boli vždy odsúdené pápežmi v minulosti:

Pápež Pius XI. v encyklike Mortalium Animos:(6.1.1928)"...Áno, existuje skupina ľudí, pozbavená úplne náboženského zmyslu, ktorí...organizujú kongresy, stretnutia...s nevercami každého druhu...a tiež aj s tými , ktorí odvrhli Krista...Oni totiž vyznávajú bludný názor, že všetky náboženstvá sú viac menej dobré a chvályhodné...Tí, ktorí vyznávajú tento názor, nie len , že sa nachádzajú v omyle, ale zároveň deformujú skutočný pojem "náboženstva", a tak odmietajúc ho , postupne upadajú v naturalizmus a ateizmus.Podporovať takéto názory a podporovať takéto podujatia znamená opustiť náboženstvo zjavené Bohom..."

Takýmito činmi sa JPII. dávno automaticky vylúčil z Cirkvi a preto nemôže byť pápežom, čiže Námestníkom Krista-Pravdy. Pravý pápež , aj napriek osobnej hriešnosti je vo veciach viery chránený Duchom Svätým od omylov.

Niekto sa tu veľmi riskantne zahráva s úprimnou láskou slovenských katolíkov k Petrovmu Stolcu. Niekto chce zničiť ten zbytok viery, ktorý ani komunisti nemohli zničiť. Teraz pod rúškom ekumenizmu a iných -izmov a pod vedením falošných pápežov náš národ je znova podvádzaný. Je to aj hrozný trest za naše hriechy, lebo všetci , kňazi , či nekňazi sme zhrešili. Musíme sa modliť , aby nám Pán Boh znova posadil na pápežský trón katolíckeho pápeža, ktorý obnoví sv.Cirkev a tým aj náš národ.

Stiahnute z internetu.

Aj niektorí katolíci majú zdravé uvažovanie./OKO však medzi nich nepatrí/



Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 12. leden 2011 @ 17:07:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Četl si vůbec ten článek, nebo si jen podle nadpisu stáhnul nějakou špínu z pochybného (raději neuvedeného) zdroje?


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 12. leden 2011 @ 17:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
To vypadá na Pidhirici nebo Vendeé


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 14. leden 2011 @ 18:37:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Špina? Takže k té akci nedošlo? Nebo, co máš na mysli tou špinou?



]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 08:37:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozlišuj


]


Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 08:31:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byly tam všechny protestantské sekty ? Tady je vidět co si myslí autor tohoto článku o všech náboženstvích a pravděpodovně i hluboce chápe smysl těch setkání a deklaraci Nostra aetate. Vadí mu i spravedliví jinověrci dobré vůle, jakýkoliv obraz nebo záchvěv dobra. Zajímavé je i to jak dokonale prý autor viděl všem do hlavy. Cituje jejich slova a myšlenky. Škoda že se nezmiňuje o tom jak k těmto informacím přišel. Jestli tam byl nebo ne.
Stáhnul jste moc dobrý a názorný článek. Dokud budou Boží nepřátelé vzteky řvát pokaždé když uslyší slovo ekumenismus a budou se nás snažit donutit k tomu abychom odmítli v bližním vidět Krista tak bych v tom viděl důležitou indicii.


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 15. leden 2011 @ 15:59:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpůrci "ekumeny ve lži a ústupcích vůči Božím přikázáním" - Boží nepřátelé?
To nemyslíte poutnicku vážně.



Mně můžete tykat v rámci ekumeny.


]


Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 17. leden 2011 @ 18:56:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rudinče,
Já jsem na rozdíl od Tebe rád, že se podobná setkání konají, určitě jsou pro svět prospěšnější než tvá, řekněme nelaskavá slova. Možná, kdyby jsi občas oprášil Písmo a četl jej s otevřeným srdcem, byly by i tvé soudy laskavější.
Honza


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 17. leden 2011 @ 19:27:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Co myslíš Noname, je Ježíš Kristus jedinou cestou k Bohu? 


]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 17. leden 2011 @ 19:36:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro křesťany ano, ale možná jsou i jiné cesty - Bůh ví a jen On také bude posuzovat. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 17. leden 2011 @ 20:28:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Co si myslíš o tomto: J 14,6  ""Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.""


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 17. leden 2011 @ 21:16:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Namátkou. . . jsou i jiné ovce které nejsou z tohoto ovčince . . . Můžeme si tu dokazovat citacemi Písma kdo jej zná lépe, přesto Bůh bude mít konečné slovo při účtování a představ si,  že přitom nebude brát ohled na naše výklady Písma, nebo myslíš, že se s námi bude radit. Vadilo by Ti moc, kdyby k spáse došli i lidé jiného vyznání? Netvrdím, že to tak bude ale Bůh to udělat může, to mu nelze upřít - ne snad ano ? Proto nechávám tento soud výhradně jemu.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 17. leden 2011 @ 21:19:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem čistě hypoteticky v úvahách došel k tomu, že pokud je cesta do nebe otevřena i pro věřící jiných náboženství, pak beztak se stůj co stůj na této cestě, když ne na tomto světě, tak nějak jinak, setkají s Kristem a budou s ním konfrontováni. Že se tomuto setkání na cestě do nebe vyhnout nedá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 18. leden 2011 @ 19:14:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Já jen nechci nikomu předem zavírat cestu ke spáse a zlobí mě lidé kteří už mají v těchto otázkách předem jasno včetně soudu. Možná se dost lidí setká během života s Kristem, sdílejí jeho učení a přesto Krista neznají jménem. Je mnoho otázek které se takto nabízejí, na většinu je odpověď, já nevím. Proto nemám rád  -dle mého soudu - unáhlené závěry, vždyť jediný kdo toto může opravdu posoudit,  je Bůh.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 18. leden 2011 @ 19:21:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Já nikomu nezavírám cestu k spáse, pravě naopak, když zvěstují Krista, ukazují cestu k spáse. Nevím však, jestli je to tak podobně u tvého tolerantního postoje k jiným náboženstvím. Jako bys svou toleranci říkal: ono není zas tak důležité skrze Krista... A už vůbec nemám jasno ohledně toho kdo všechno bude odsouzen. Tohle nechávám na Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 18. leden 2011 @ 15:45:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
       J 10,16  "Mám ještě jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést."

       Všimni si, "i ty musím přivést". Ježíš Kristus, ne Buddha, Mohamed.... Evangelium je o odpuštění hříchu, které je v Ježíši Kristu. K tomu jsme povolaní, abychom tohle evangelium hlásali. Ne jednotu různých duchovních cest.
       K tomu ovčinci ještě toto: Nejprve bylo evangelium hlásáno židům - první ovce, posléze i pohanům - jiné ovce. Toto můj pohled.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 07:32:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprostý souhlas. Ani Buddha ani Mohamed ani nikdo jiný za nás neprolili svou krev a nevstanuli třetího dne z mrtvých. Ten, kdo hlásá možnost spásy skrze jiná náboženstrví, je naprosto mimo Bibli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 21. leden 2011 @ 14:16:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Nematemne,

Spása lidí mimo křesťanskou církev je spekulace i když tady žijí lidé kteří v podstatě zachovávají Jeho slovo aniž by jej znali z Písma. Neříkají mu Pane ale Jeho slovo zachovávají. Nědělají tak proto aby si zajistili věčný život, aby si udělali čárku za dobrý skutek, možná by mohli být pro mnohé vzorem.Zase útržek Písma  " První budou posledními . . .  " Cokoliv jste učinili nejmenšímu z nich, mě jste učinili . . . "
Záleží na Jeho rozhodnutí kterým bude soudit naši víru i skutky, zda to třeba nebyla jen naučená slova a zištné skutky . "nevěstky a hříšníci vás předcházejí do nebeského království . . ."   Možná bychom o tom měli alespoň trochu přemýšlet.

Honza




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. leden 2011 @ 14:56:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Mi nejde ani tak o chovaní jednotlivců, ti budou souzení podle svých skutku na konci věku a dost možná mnozí dojdou milosti. Mi jde o vztah ke konkretním duchovním směrům jako je třeba Buddhismus, Islám, Hinduismus, ale i Vudu, New age, satanismus, ateismus..... Kam vedou tyto směry člověka? Lze si s nimi podat ruku? Nejsou v přímé opozici ke Kristu?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 21. leden 2011 @ 20:40:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, že tato učení nejsou v souladu s Kristovým učením ale Bůh přeci bude soudit jednotlivce a ne jejich příslušnost k nějakému duchovnímu směru (církvi). Ke křesťanství se rovněž hlásí různí lidé, ač jim smysl Jeho učení poněkud uniká.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 21. leden 2011 @ 21:05:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Ano, Honzo. Určitě víš, že náš boj není proti lidem, ale proti duchu jenž se protiví Boží spravedlnosti a Božímu odpuštění. A tak i muslim, i buddhista, ale i satanista může dojít spásy. Nikomu ji neberu, každému přejí. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 22. leden 2011 @ 13:57:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, díky za reakci a souhlas.
 H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých nábožen (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 22. leden 2011 @ 14:03:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jen bych chtěl upřesnit tuto svou větu, aby nedošlo k nedorozumění: "A tak i muslim, i buddhista, ale i satanista může dojít spásy." - ne však proto, že je buddhista, muslim, nebo satanista, ale jen a jen díky Boží milosti.
    Měj se pěkně, Karel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náb (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 22. leden 2011 @ 17:46:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,
to snad ani nemusíš dodávat. I když pro někoho tady možno jo :-)
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náb (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 22. leden 2011 @ 17:46:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,
to snad ani nemusíš dodávat. I když pro někoho tady možno jo :-)
Honza


]


Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: salom v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 06:13:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Videl jsem video toho setkani..V minulosti bylo podobne setkani jednoho muze jmenem Elias a najakych 400 dalsich s "dobrym" napadem -(      At jde duch z Asissi tam odkud prisel do pekla.



Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 08:38:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem si vzpomenul na Eliáše na hoře Karmel. To ale tenkrát nebyl nápad Baalových kněží. Přišel s ním Eliáš a pocházel od Boha. Proto je opravdu dobrý. Od té doby se ale jedna věc přeci jenom změnila. Přišel Nový zákon. Přikázání lásky a kázání na hoře. Třeba by to v novozákonní době dopadlo nakonec jinak. Podobné případy se v prvotní církvi i později mnohokrát stávaly. Že se třeba obrátila skupina pohanských filozofů kteří měli někomu vymlouvat Krista.


]


Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 12:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
především Bůh je DUCH a my přistupujeme v duchu svém, skrze Ducha Svatého a hlavně v Pravdě, a asi to nebude ta z Assisi...
a falešná relativistická interpretace víry a modlitby je NEJISTOTA SPASENÍ, nebo víra ve spoluspasitelku za kterou se tu kupodivu pan tehdá vrchní inkvisitor Ratzinger nestydí...ať je mu Pán milostv



Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 13:29:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Falešná a relativistická interpretace víry je nebezpečí, před kterým nás článek varuje.

Rád bych zareagoval na tvou zmíňku o spoluspasitelce. Zřejmě si měla na mysli spoluvykupitelku - spoluspasitelka se pokud vím nepoužívá, resp. používají ji jen nekatolíci, když chtějí o spoluvykupitelce, většinou pejorativně, hovořit.

Myslím, že je velmi potřeba o tomto titulu hovořit. Protože se v kontroverzi okolo něj odkrývá princip i mnoha dalších zmatení jazyků.

Nuže tedy, připravena na šok?

I ty jsi spoluvykupitelka!

Resp. jsi k tomu přinejmenším povolána. A pokud je opravdu (věřím, že je) tvým společníkem Vykupitel Ježíš Kristus, pak jí jsi.

Doufám, že se mi tě alespoň trošku podařilo zaskočit.

Krásně k tomu píše prof. Pospíšil do katolického týdeníku, dovolím si ocitovat:

Katolický týdeník 04/2004
Jako člen korespondent Mezinárodní papežské mariánské akademie cítím povinnost poněkud doplnit to, co v minulém čísle KT píše ve své odpovědi na dotaz čtenáře kolega Martin Weis. V první řadě je třeba velmi důrazně podtrhnout, že Otcové, shromáždění na II. vatikánském koncilu, se záměrně tomuto mariánskému titulu (spoluvykupitelka - pozn. red.) vyhnuli. Rozhodně tím nemínili popírat Mariinu spolupráci na Kristově díle naší spásy. Tuto skutečnost mnohem jasněji a srozumitelněji titíž Otcové vyjadřují tak, že o Marii hovoří jako o "velkodušné společnici" Vykupitele (LG 61). Koncil se tak vlastně staví na terminologickou pozici papeže Lva XIII., který se ve svých velmi četných mariánských a růžencových encyklikách vyslovoval o Marii jako o "první spolupracovnici Ježíše Krista na díle spásy". Těmi dalšími Kristovými spolupracovníky na díle spásy máme být my. Tím se jednak vystihuje povaha Mariina působení, která je s Kristovým vykupitelstvím nesrovnatelná, jednak se jasně ukazuje, že Maria je první učednicí Kristovou, a proto je pro nás všechny vzorem v tom, jak je třeba s Kristem spolupracovat.Užívání tohoto titulu není vhodné především proto, že by tak mohl vzniknout dojem, jako kdyby Kristus nebyl tak docela jediným univerzálním vykupitelem lidstva. Velmi citlivě je třeba vnímat také ekumenickou stránku zmíněné terminologie. Mnozí bratři z jiných církví by nás mohli obviňovat ze zrady základní výpovědi Písma, která říká, že je pouze jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, Ježíš Kristus (srov. 1Tim 2, 5). Maria jako Matka jednoty všech křesťanů si rozhodně nemůže přát, aby byla uctívána takovým způsobem, který by se stavěl proti procesu sjednocování všech pokřtěných.To, co bylo právě řečeno, velmi pěkně dokumentují následující slova kardinála Josefa Ratzingera: "Odpověď Kongregace pro nauku víry zní, že to, co je zde míněno, je už lepším způsobem vyjádřeno v jiných Mariiných titulech, zatímco výraz "spoluvykupitelka" se příliš vzdaluje od jazyka Písma a Otců, a vyvolává tak nedorozumění. Dobrý záměr by se tak odíval do špatného slova. Pro věci víry je zásadní právě kontinuita s jazykem Písma a Otců; tímto jazykem nelze libovolně manipulovat" (J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209).V teologii jde o velmi citlivé hledání vyváženosti i pokud možno co nejjednoznačnějšího vyjadřování tajemství víry. Lze snadno pochopit, že ti, kdo se za užívání titulu "spoluvykupitelka" zasazují, mají dobrou vůli a přejí si, aby Maria byla co nejvíce oslavena a vyvýšena. Jenže v teologii se nemůžeme nechat vést maximalismem citů a pocitů, protože pokud možno nedvojznačná a srozumitelná vyjádření těchto tajemství vytvářejí předpoklad pro shodu pokřtěných ve věcech víry, a to je nesmírně důležité. V duchu toho, co říká kardinál Ratzinger, bychom si měli všichni uvědomit, že výraz "spoluvykupitelka" by napříště neměl patřit do našeho slovníku.

Prof. CTIRAD V. POSPÍŠIL Th.D. OFM

Abych to shrnul, trochu nám tu (a nejvyššímu inkvizitorovi jmenovitě) křivdíš, co říkáš? Pohleď:

1. Říkáme tímto titulem něco jiného, než co se pod ním na první dojem vybaví.
2. Jsme si vědomi toho, že se při prvním dojmu vybavuje něco jiného než co chceme říci a tedy tento výraz nadále používat nechceme.

Doufám, že jsem ti udělal aspoň trochu radost a potěšil tě tím, že tví bratři a sestry nejsou tak úplně hloupí a bezbožní, jak si předpokládala.


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 14. leden 2011 @ 08:19:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý JMK,
děkuji, za vyčerpávající ohlas na slova a název, který opravdu nemám ze své hlavy, ani srdce, ale od katolických spolutvých a nadále oba pokládám za drzost nejvyššího ražení, neb na spáse a vykoupení Mého Pána Krista nemám pražádnou zásluhu a žel, ani panna Mária!
Jen za ní /tu spásu/mohu děkovat a NEZAPÍRAT jí tu SPÁSU ostatním a to je pro mě ten falešný relativistický podvod! To jsou ty bezbožné termíny, které, asi i Tebe zavádějí tam, kde se nikdy tradice s Písmem Svatým nemůže setkat a Ty máš se mnou tolik práce mi to vysvětlovat i br Ctirad, kterého mám lidsky velmi ráda a jeho otevřenost je mi tolik blízká!
Můj milý JMK, Ty mi můžeš kdykoliv udělat velkou radost a nejen mně, když se podíváš na věci, které učíte, skrze prizma toho SLOVA, které jsme darem obrželi přímo od Boha, tedy, ani né od nejvyššího maxima Tvojí církve!
pozdrav Tobě
ps nebylo by lepší, ten zmatený slovník trochu a tentokrát doopravdy polidštit a poctivě překontrolovat základy víry na který jste postaveni /již opravdu, nikoli zády k lidu/? jinak jste stále ten stejný, světský babylon...a ekumena? tak ta tomu všemu nasadila pouze další korunu tiáry...takže křivdit, že KOMU? KŘIVOPŘÍSEŽNÍKŮM? 
jinak nějaké "nechceme" z Tvých úst beru nadále jako eufemismus a dobrý pokus



]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. leden 2011 @ 10:43:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základy víry nejsou položeny na mariánských titulech. Na čem jsou položeny základy víry se můžeš podívat do Creda, které se každou mši vyznává. Je to tam už nějaké to století v nezměnněné formě docela srozumitelně vyjádřeno.

Pokud měl výraz Spoluvykupitelka znamenat "společnice Vykupitele" a přitom evokoval "Vykupitelka společně s Vykupitelem" a přestal se tedy používat, myslím, že pak není na místě se na mou církev zlobit. Nenazýval bych to ale podvodem a bezbožností, protože původní význam, ne ten evokovaný, byl míněn čistě, jen nešťastně formulován. Podobně se ti třeba může jevit východními církvemi učená teze, že Bůh se stal člověkem, aby se člověk stal bohem. A Maria je bohem hned po Bohu.

Náš slovník je docela srozumitelný, jak se můžeš sama velice snadno přesvědčit. Pokud chceš soudit své bratry za křivopřísežníky a nemáš v ruce nic, čím bys to obhájila, jen svůj hotový postoj, a argumenty a obhajobu toho "křivepřísežníka" shazuješ, místo aby ses z ní radovala, že sis o něm neprávem myslela ošklivé věci, což pak sama nejsi hříšník a viník? Dávej si na to pozor a vzdal od sebe takové myšlení. Ptej se sama sebe, zda napřed "nevíš", že moje církev je zkažená (některé církve si to zakotvují i ve svých katechismem), nebo zda se napřed ptáš a hledáš odpovědi, nespokojuješ se s prvním očerňujícím brakem, který ti nabídne internet, až pak si děláš názor. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 14. leden 2011 @ 12:30:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dobrá milý JMK, tak tedy trochu polopatě,
asi mi ozřejmíš potřebu multireligiósní modlitby, nebo snad dokonce interreligiósní modlitby /ó jak srozumitené/...
jen jednou, pro vážnou časouvou prodlevu jsem zkusila poslat /bezelstně "ekumenicky"/ přítelkyni katoličku modlit se k umírající...
od té doby se mnou nemuví z té dotyčné rodiny NIKDO...
pozvala p faráře a tóčo prý začalo, říká se tomu poslední pomazání za peníze!!!...
dodnes se hluboce stydím a když poslouchám třeba na chalupě Proglas, tak mariánsko-andělské modlitby po 13h odpo okamžitě vypínám, pro ROUHÁNÍ
to je KŘIVOPŘÍSEŽNICTVÍ naučené nebiblické modlitby, páchané NONSTOP, capito definitivo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 14. leden 2011 @ 12:40:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a pokud jde o CREDO, tak mou rukou bylo mnoho virtuálního ikoustu užito, mohu na přání zopakovat jak a se SYN narodil před všemi věky, neboli ve věčnosti..., když se jako SYN narodil z Marie panny před cca 2000 lety, stačí?!
jak skvělý základ víra blábol a LEŽ 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. leden 2011 @ 12:49:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sama se neustále usvědčuješ z neopodstatněné nenávisti, která je založena jen a jen na...světe drž se...neznalosti.

V krédu nestojí a nikdy nestálo, že se SYN NARODIL PŘEDE VŠEMI VĚKY. To tam prostě není. Tolik k těm "blábolům". Ale ono i toto usvědčení tě z neznalosti neobměkčí tvé srdce, abys zařadila zpátečku a začala v pokoře a vědomí, že víš kulové, hovořit se svými katolickými sestrami a bratry v Kristu, nebo se snad mýlím? ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. leden 2011 @ 12:53:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bych tě takto usvědčovat z jednoho předsudku a neznalosti za druhým, ale cítím, že mé vysvětlování naráží na tvrdé srdce. A stejně jako si nepřestala nenávidět výraz spoluvykupitelka a nepřestala si ho označovat jako rouhání, přestože ti bylo vysvětleno, že než o rouhání jde o nedorozumění, stejně tak tebou asi nehnou i argumenty další.

Jen ještě jeden na cestu: "Modlíš se vždy a pouze těmi modlitbami, které jsou uvedeny v Písmu? Nebo jsou tvé modlitby nebiblické?" ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 14. leden 2011 @ 15:28:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
můj milý JMK a spol,
nenávidět bludy a lži musím, ale člověka miluji, jak sis mohl již dávno všimnouti!
o mých moditbách nemáš žel páru, ale jistě jsou v Duchu a Pravdě, na mě dohlíži Sám Bůh skrze Svého Ducha Svatého, tedy formulky růžencového typu zajisté lživé, a hlavně bezmyšlenkovitě zbytečné, vždyť vy se modlíte i za TREST, to nejsou, to buď klidný! 10x zdrávas a x krát očenáš a kdoví co dál...
akorát mě nepřestane udivovat, že vás pravověrně praktikující nebudí z blazeovaně eufemistického spánku ten dav proklínaných svatých, za ta dlouhá století, jak židů, tak těch z pohanů! co to je? myslíš, že to může napravit lepší slovník? je to snad záměrná ignorace genetikou stižená?
pokud jde o tu genetiku katolíka, tak ta jistá JE, chceš se snad přesvědčit? ještě chvíli a již to od Tebe schytám, jako všichni další oponenti, Ty jim budeš říkat blouznivci, možná blázni...a kdyby to jen trochu šlo šup s nimi na hranici i s jinověrkou jednou...vysvětluješ nesmyslně, a scestně, tak si to klidně ušetři;
pak se můžeme bavit o tom, kdo má tvrdé srdce, nebo prolhané srdce, neb to jsou ty fundamenty, to je ten prašivinou dotčený základ...
a proto je třeba varovat další nevinné!
jinak Ty mě, žel nemáš šanci usvědčit z křivopřísežnictví a rouhání i NIČEHO dalšího, neboť já mám opravdu SVATÝ ZÁKLAD a to je můj SPASITEL a VYKUPITEL Pán Ježíš Kristus!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 15. leden 2011 @ 16:34:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč si Heleno myslíš, že se modlíš lépe, než všichni kolem tebe?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 16. leden 2011 @ 12:39:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Jael, konečně vím, odkud píšeš, anglický venkov, tam, ale musí být krásně


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:00:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Heleno, urážíš tu, napadáš tu a vyvyšuješ se tu. Na někoho, kdo je v Duchu, Pravdě a se svým Spasitelem si mi přesvědčivé svědectví nepodala. Tvůj nedostatek sebekritiky mě zcela zaráží. Podívej se, jak se mi tvé svědectví jeví:

1. Helena zaútočí snůškou výmyslů a nařčení.
2. Snažím se ji v klidu vysvětlit, že se mýlí.
3. Helena zaútočí ještě ostřejší rétorikou.

A po tomhle ukázkovém chování Božího dítěte máš ještě tu drzost se tu vyvyšovat? Až budeš mít srdce pokorné, tiché a plné lásky, pak před tebou sednu na zadek. Ale tvrdit, že mám v srdci med a přitom mít plnou hubu jedu, to prostě neberu, promiň, že mluvím tak nahrubo a bez obalu. O rozumné argumenty si nestála, tak si tu klidně dál veď své monologickou svatou válku proti nevěřícím psům, protože ty jsi ta zřejmě ve svých očích nezpochybnitelně ta, která neomylně vlastní plnost pravdy, na čí straně je Bůh, Ježíš, Pravda, prostě všechno a nikdo nemůže zpochybňovat, že miluješ někoho, komu hrubě nadáváš a urážíš ho, protože ty, Boží prorok, svatá Helena a kazatelka pravdy a mravů vše víš nejlépe a opravovat tě nikdo nesmí.

Když bys aspoň jednou za celý rozhovor ukázala, že máš koule (přeneseně) a přiznala svůj omyl, ze kterého si byla usvědčena, mohla si se těchto mých helenovských slov ušetřit.


]


multi religiósní a interreligiósní modlitba podle JMK (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 17. leden 2011 @ 14:51:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
NO KONEČNĚ MILÝ JMK,
tak jsem to od Tebe jako nekatolická jinověrka chytla už jednou jsi se vyznamenal, když jsi mě donutil k vyřčení biblického NEHŘEŠÍM o kterém nemáš páru, a kdybys mohl a bylo to dobově únosné, tak už se dávno škvařím...
nu což, však jsem si dovolila Tvoje vyčerpávající vysvětlení nepřijmout, neb to bylo samé laciné klišé, a pardón laciné výmluvy změněného slovníku, to už se stává, milý JMK, žel to co povídáš je jen Tvoje věc a já přijmout z "Tvé kazatelny", a ani kvitovat NEMUSÍM!
 
zajímavé je, jak je z Tebe dobře čitelné, jak by mi železná panna sedla...tak ahoj, máš tu určitě dobré pódium v zázemí souvěrců, kteří Ti chutě zatleskají, ta z toho country se pomine od radosti, jak má ve zvyku


]


Re: multi religiósní a interreligiósní modlitba podle JMK (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 17. leden 2011 @ 21:22:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říkej mi milý, až ti skutečně milý budu. ;)

Omlouvám se všem, že jsou mé výmluvy laciné. Na laciné urážky si s nimi ale vystačím.


]


Re: Re: multi religiósní a interreligiósní modlitba podle JMK (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 00:26:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ZASE CHYBA milý JMK,
já přece vím, že Ty se ssebou jsi nejen argumentačně spokojen,
hlavně na pinkání si s Jael! já Ti mohu říkat v diskusi jak to já rozhodnu, jakož i Ty můžeš a když už jsme u té lacinosti výmluv a argumentů, tak Ježíš jako SYN nemohl přijmout tělo od Miriam/Marie/ panny! Neb jak víme její tělo BYLO HŘÍŠNÉ a JEHO SVATÉ, tedy bez HŘÍCHU! No tím pádem jsme u dalšího grandiósního katolického bludu a tím je NEPOSKVRNĚNÉ početí panny Miriam! Byla ženou pannou a porodila našeho Pána, ale NIKDY NEBYLA BIOLOGICKOU MATKOU BOŽÍ v pozemském smyslu!!! Bůh NEMÁ MATKU! Ježíš je ONLY SYN BOŽÍ! BŮH STAL se TĚLEM, zjeven jest v těle! I.Tim 3,16;


]


Re: Re: Re: multi religiósní a interreligiósní modlitba podle JMK (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:55:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velikost myšlenek nahrazuješ velikostí písmen?

Pokud mi říkáš milý a přitom tvůj milý nejsem, jak se chováš? Jako Boží dítě nebo jako lhář? Stále stupňuješ své nenávistné řeči, tak už se s tebou raději v tvém zájmu přestávám bavit, dokud se neuklidníš a nepřestaneš s těmi invektivy.


]


Re: Re: Re: Re: multi religiósní a interreligiósní modlitba podle JMK (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 10:49:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak přece do brňavky a zase bez soudné reakce, jako vždycky, milý pane vychovateli JMK!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 14. leden 2011 @ 15:33:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak si to pravé credo najdi, milý neznalý JMK!
já si zásadně prsty necucám, a nebudu ani Ty Tvoje


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. leden 2011 @ 20:09:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V krédu ale opravdu nestojí, že se Ježíš narodil dvakrát, jednou z Otce přede všemi věky a podruhé z Marie před 2000 lety.

Je to jen slovíčkaření, ale když to slovíčkaření kritizuješ, tak kritizuj to, co tam je. Je tam, že se zrodil z Otce, přede všemi věky a přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. K tomu něco máš? ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 17. leden 2011 @ 14:20:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý JMK,
Ty mi na nervy vůbec nejdeš, na to jsou tu jiní, prudiči, a jestli Tě jejich urazilo sorry neber si to... a že Ti nevadí ty davy poklínaných, a klidně spíš, tak to není invektiv, ale faktum!
Ježíš jako SYN se opravdu nikdy nenarodil z Otce ve věčnosti, ale narodil se  jen JEDNOU z Marie panny cca 2000 let tomu nazad!
 nevím, jestli při vší té Tvé ješitnosti a obrany na kdoví co, mohu předpokládat, že budeš vědět, co to znamená


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 07:15:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Heleno, zařaď zpátečku a vyhrab ze šuplíku pokoru, ať o ni jen nemluvíš.

Navážela ses tu (dost ošklivě) do kréda a následně tu sama odkýveš, co se v něm říká. Tak kdo jsi když ne pošetilec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 18. leden 2011 @ 07:30:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoru ke lži?
Nemyslíš vážně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých nábožen (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 08:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty se taky už vzpamatuj. :-)

Pokud si se v dialogu ztratil, zkusím ti vystihnout podstatu:

Helena: V krédu je BŽ a BŽ je kravina!
JMK: V krédu BŽ není, v krédu je FŇ.
Helena: JMK je pitomec, pokud neví, že BŽ nikdy neplatilo a platilo vždy FŇ!
JMK: Tak si to nějak srovnej.
Fera: JMK je lhář.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náb (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:19:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý JMK,
vypadáš na vychovatele učňovského školstva, asi Ti uniklo, že my to nejsme!
ale vystihnout podstatu, tak to Ti nejde už vůbec, hodně si vymýšlíš a překrucuješ trvale!
Ty tu sám mluvíš o "koulích" a jiných lahůdkách, tak si to laskavě přeber, pokud možno rychle, díky 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se ti, pokud na kvality učně nedosahuješ, ale víc jednoduše už to říci nedokážu. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:23:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 JMK, tak si vše přečti a pořádně znovu, neb mluvíš opět NESMYSLY a na pokoru tu již máš parťačku, že ano?! 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých nábožen (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 12:04:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem si to celé ještě jednou, ale pořád tam vidím toto:

Helena: a pokud jde o CREDO, tak mou rukou bylo mnoho virtuálního ikoustu užito, mohu na přání zopakovat jak a se SYN narodil před všemi věky, neboli ve věčnosti..., když se jako SYN narodil z Marie panny před cca 2000 lety, stačí?!
jak skvělý základ víra blábol a LEŽ

JMK: Je tam, že se zrodil z Otce, přede všemi věky a přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. K tomu něco máš? ;)

Helena: Ježíš jako SYN se opravdu nikdy nenarodil z Otce ve věčnosti, ale narodil se  jen JEDNOU z Marie panny cca 2000 let tomu nazad!

Helena: když už jsme u té lacinosti výmluv a argumentů, tak Ježíš jako SYN nemohl přijmout tělo od Miriam/Marie/ panny!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náb (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 10:56:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
znovu posté a padesáté: pro JMK:
narodil se SYN z Otce ve věčnosti?
odpovídám NE!
narodil se z Marie panny 2000 let nazad?
odpovídám ANO!
přijal Mariino hříšné tělo?
odpovídám NEPŘIJAL!


]


Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 13:52:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Heleno,
kolik je vás ve tvém společenství, denominaci či sektě - deset, dvacet, třicet? Klekněte a modlete. Je třeba se klanět Hospodinu našemu Otci, milovat ho, milovat lidi a sebe.

Možná touto myšlenkou uděláš reformaci ve svém společenství a začneš mluvit normálně, lidsky a budeš mít srdce z masa.


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:09:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klekněte a modlete. Je třeba se klanět Hospodinu našemu Otci, milovat ho, milovat lidi a sebe.

Lukáš 14,26
  “Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem.


]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:20:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
takže pro tebe neplatí, že máš milovat na prvním místě Boha a svého bližního, jako sebe samého?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:43:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne!
To bych musel tebou jmenované nenávidět, jako nenávidím sám sebe.
Mám je radši, než sám sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 19. leden 2011 @ 16:10:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
Máš milovat Boha sebe a lidi kolem sebe. Když nemiluješ sebe, nemiluješ Boha a nemiluješ bližního.


]


Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příležitost ke společné modlitbě za jednotu křesťanů máme od 18.1. myslíte si, že je tak obtížné aspoň na týden odevzdat své starosti Bohu a prosit jej aby nám pomohl najít porozumění ?
H.



Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:59:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.......myslíte si, že je tak obtížné aspoň na týden odevzdat své starosti Bohu.........    

       Na týden? To je málo. Navždy. Trápit se starostmi je výrazem nedůvěry Bohu. Je také jednou z příčin, proč je člověk hluchý k Božímu slovu (viz podobenství o rozsévači).


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:45:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od 18 - 25.1 je týden modliteb za jednotu křesťanů bylo by hezké se v tomto čase aspoň spojit v modlitbě, když už ne názorově - tolik na doplnění. Jinak za jednotu mezi křesťany se můžeme ba přímo máme modlit neustále.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:57:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Ano. Nechtěl jsem, aby to podstatné co jsi chtěl sdělit zapadlo, jen mi to s těmi starostmi nedalo :-) Pokoj tobě.


]


Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. leden 2011 @ 08:55:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že nejlepší odpovědí je vyrazit do Assisi také a připojit se. Jde to i z domova, v Duchu a to v tomhle případě doslova. Vzývat a prosit Svatého Ducha aby naplnil všechny zúčastněné tím správným způsobem a aby skrze ně a spolu s nimi naplňoval celý svět a vedl skrzeva Ježíše Krista až k Otci. Přijď ó Svatý Duchu a naplňuj nás.



Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 17. leden 2011 @ 14:31:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
        Nejlepší odpovědi je být v Kristu.


]


Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 17. leden 2011 @ 16:52:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Být v Kristu, to být v Lásce

1. Korintským 13
  • 1Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.
  • 2Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.
  • 3A kdybych rozdal všecko, co mám, ano, kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje.
  • 4Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.
  • 5Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
  • 6Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.
  • 7Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.
  • 8Láska nikdy nezanikne. Proroctví – to pomine; jazyky – ty ustanou; poznání – to bude překonáno.
  • 9Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné;
  • 10až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.
  • 11Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, usuzoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, překonal jsem to, co je dětinské.
  • 12Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne.
  • 13A tak zůstává víra, naděje, láska – ale největší z té trojice je láska.


]


Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 17. leden 2011 @ 18:25:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Láska může být i k satanovi.
Ale tus nemyslela, rozlišuješ doufám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 19. leden 2011 @ 16:20:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
Ale tus - stoptusin


]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy