Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483473
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zázrak Jana Pavla II.
Vloženo Středa, 05. leden 2011 @ 22:49:48 CET Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal Nepřihlášený



http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/221372-jan-pavel-ii-uzdravil-sestru-s-parkinsonovou-chorobou-uznal-zazrak-vatikan.html


Podobná témata

Kritika bludů

"Zázrak Jana Pavla II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 08:34:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci do nikoho rýpat, ale v souvislosti s Janem Pavlem II. se mi vrací taková zvláštní otázka:"Ke komu všemu se katolíci vlastně modlí?" Abych to objasnil:

Každý katolík se samozřejmě modlí k Bohu. Současně existuje sáhodlouhý seznam svatých, tj. lidí, u kterých Církev rozpoznala, že již pobývají u Boha a mohou se tak přimlouvat. Myslím, že název článku "Jan Pavel II. uzdravil ..." je chybný, protože je to, chápu-li to dobře, tak, že ji uzdravil Bůh na přímluvu Jana Pavla II. Až potud to chápu. Jenže jsem se setkal s výzvami modlit se (žádat o přímluvu) k lidem, kteří nebyli blahořečeni ani svatořečeni. Konkrétně jde např. o Jana Pavla II., arcibiskupa Jana Berana a matku Vojtěchu (boromejka). Jenou z podmínek svatořečení je i vykonání zázraků na přímluvu dotyčného, takže se podle mě jednoznačně čeká, že se věřící budou obracet na lidi, o kterých Církev nijak nevyhlásila, jestli jsou už u Boha (teoreticky tedy mohou být v očistci či dokonce v pekle). Neznamená to pak, že bych se jako katolík takto mohl modlit naprosto ke komukoli zemřelému? Mezi svatými máme i lidi, kteří byli církevním soudem odsouzeni jako heretici a čarodějnice (např. Jana z Arku - proces byl tedy protiprávní), exkomunikováni (MacKillop, Hippolytus Římský - vzdoropapež). 



Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 09:37:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsou takové jemné nuance, jestli Bůh uzdravil skrze někoho nebo mu dal moc uzdravovat. Předpokládejme že žijeme v klasické a funkční lidské rodině. Ve které je biologický otec hlavou, živitelem a knězem podle všeobecného kněžství. Matka je otci pomocí rovnou a stará se o děti a dům, děti ctí svoje rodiče, s dalšími příbuznými žijeme ve vzájemné bratrské lásce a pomáháme si. Můžeme říct že děti nakrmila matka (nebo teta) a nebo musíme pokaždé striktně tvrdit že je nakrmil otec který na jídlo vydělal skrze matku nebo tetu ? Nebo máme své bližní ve společné domácnosti úplně ignorovat, popírat jejich existenci, komunikovat jenom s otcem ? (Nebo s prezidentem na státní úrovni a odmítat veškerou státní správu a infrastrukturu od autobusové dopravy až po poštu ? A co když upadneme někde na ulici a zvedne nás úplně cizí člověk ? V takovém případě bychom měli chválit Boha tak jako to dělával Vyvolený národ, na což často zapomínáme ale zároveň nevidím důvod proč bychom neměli vyjádřit vděčnost i tomu kdo nám pomohl. Nebo dokonce jeho pomoc odmítat a čekat na zázrak. Kdyby měla být víra výhradně individuální záležitostí tak považuji za pravděpodobné že by byl Bůh žádnou církev nezaložil. Církev oficiálně vyzývá k tomu abychom se modlili k Bohu ZA případné adepty blahořečení, ne k nim. Pokud má dojít k zázraku který má být znamením toho že někdo je u Boha a má za úkol nám pomáhat tak věřím tomu že už si to Pánbůh zařídí stejně dobře jako u zázraků popsaných v Bibli. Aby každý udělal to co v danou chvíli má a k čemu byl stvořen a povolán. Budoucí světec nemusí být předem prošen a vzýván. Může pomoct z vlastní (nebo spíš Boží) iniciativy. Jestliže je prohlášen za svatého člověk který byl předtím považován za heretika nebo čaroděje tak to znamená že byl obviněn neprávem. Úmyslně nebo i v dobré víře. Očištění a uznání svaté Jany z Arku proběhlo zanedlouho po její mučednické smrti a při procesu svědčila ještě i její matka. Biskup který jí nechal upálit byl exkomunikován z církve.

Všechno co jsme a co máme má svůj původ a zdroj v Bohu. Naše Duše i tělo, země po které šlapeme, bližní i všechny hmotné věci. Před jídlem žehnáme pokrmy křížem a po jídle děkujeme. Například slovy požehnej Pane tyto dary, které máme z tvé štědrosti, skrze Krista našeho Pána. Amen. A po jídle děkujeme ti Všemohoucí Bože za všechna tvá dobrodiní, neboť ty žiješ a kraluješ na věky věků. Amen.


]


Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 10:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď. Takže by se nikdo neměl modlit k Janu Pavlu II.? To pak dává smysl. Našel jsem jednu týkající se arcibiskupa Berana:

Dobrotivý Bože, Tys vyvolil svého služebníka Josefa kardinála Berana, arcibiskupa pražského, aby šel po stopách Tvého Syna a v dobách pronásledování byl oporou církve v naší vlasti.
Našel-li jsi zalíbení v jeho Životě a obětech, veď nás, prosíme, svým svatým Duchem, abychom se dovedli modlit jako on, abychom dovedli spojovat své bolesti a utrpení s obětí Tvého Syna na kříži a abychom nikdy neztráceli naději a důvěru v Tvou láskyplnou prozřetelnost. V této naději a v důvěře, že sám Tvůj Duch povede naši modlitbu „vzdechy, kterou jsou ve shodě s Tvou svatou vůli" (srv. Řím 8,26-27), Ti nyní předkládáme tuto záležitost (vyjádříme ji svými slovy). Svěřujeme ji do přímluv kardinála Berana s prosbou, abys jejím vyslyšením oslavil i našeho pastýře, který během svého života pomáhal a těšil všechny, kdo se k němu obraceli. Odvažujeme se prosit i za věci, které jsou lidským silám nedosažitelné, protože sama církev nás k tomu povzbuzuje, když prohlašuje za blahoslavené a svaté ty, na jejichž přímluvu se udály zázraky.
Prosíme o to ve jménu našeho Pána Ježíše Krista, který s Tebou a Duchem svatým žije a kraluje na věky věků.
Amen.

Faktem ale je, že jsem slyšel i modlitby, které začínali:"Svatý Otče (míněn JPII), přimluv se za ..." Ale podle všeho to nebylo v souladu s učením a praxí církve. Ještě jednou díky.


]


Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 13:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Našel-li jsi zalíbení v jeho Životě a obětech, veď nás, prosíme, svým svatým Duchem, abychom se dovedli modlit jako on, abychom dovedli spojovat své bolesti a utrpení s obětí Tvého Syna na kříži a abychom nikdy neztráceli naději a důvěru v Tvou láskyplnou prozřetelnost. V této naději a v důvěře, že sám Tvůj Duch povede naši modlitbu „vzdechy, kterou jsou ve shodě s Tvou svatou vůli" (srv. Řím 8,26-27),

Spíš bych měl já poděkovat Vám za tuhle skvělou ukázku která Vám zároveň dává odpověď na Vaše otázky. Stejně jako mně na ty moje. Tahle je zvlášť pěkná. Máte tam odkaz na Boží vůli a dokonce i na biblický citát. Když člověk miluje tak vždycky tak trochu riskuje a pohybuje se na hranici bezpečí. Když si třeba bere před Bohem ženu kterou nedávno ještě neznal, jednou a pro celý život. Přestože ho může zklamat a zničit celou rodinu. Prvotní církev také vznikla z naděje a důvěry v misionáře. Z toho že žili v pověsti svatosti už tady na zemi a občas předvedli nějaký ten zázrak jako znamení.


]


Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 09:51:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tan seznam není nijak sáhodlouhý, je to pár tisíc lidí. ŘK mají obvykle vybraného svého "oblíbeného" svatého a k tomu se modlí, to je například sv. František, Antonín, Don Bosco atd. O dotyčném svatém vědí naprosto vše, čtou o něm knihy, vypráví legendy, idealizují si ho, dávají za příklad, napsal bych "zbožňují" ale to by se určitě nějaký ŘK ohradil. K tomu mají Marii. To jsou ti "jistí svatí".

  Pak mají často svého oblíbeného člověka, kterému fandili už za života a předpokládají, že se dostal nebo dostane do nebe a modlí se k němu, jedno jestli je nebo není oficiálně "svatý", Jan Pavel II je dnes určitě mezi nimi. Fungují lobistické skupiny, které iniciuí svatořečení. A pro to svatořečení je formálně třeba zázraky na přímluvu dotyčného zemřelého, který ještě není "svatý".

  Když jsem se na tohle téma ptal kdysi jednoho ŘK zde, tak ten v klidu přiznal, že za svoje předky "dává na mše" jako by byli v očistci a zároveň se k nim modlí jako by byli v nebi a nevidí v tom žádný problém.


  Z principu se jde modlit i k heretikům. Řekl bych, že pro ŘK je dnes totálně mimo představa modlit se k Janu Husovi, ale asi by se i našli lidé, kteří věří, že to byl svatý mučedník ŘK a že je reformátorem církve. Ale stejně si myslím, že se k němu nemodlí. Jak jsi na tom, Jaelo? Modlíš se k Janu Husovi, reformátorovi církve?
 
  Z principu není žádný problém Husa svatořečit. Koncil, který Husa odsoudil, byl mimo: Byla to v podstatě sestava vzbouřenců, nebyl svolán papežem, naopak byl svolán proti papeži. Jana Husa odsoudili podvodem: Vymysleli si učení, o kterém tvrdili, že ho Jan Hus učil a nutili ho, aby to učení odvolal. Jenže Jan Hus byl pravověrný římský katolík: Mnohé z těch asi 30 bodů, co se mu snažili "přišít" vůbec neučil, kdyby odvolal co neučil, přiznal by se k tomu, že to učil. Principielně by tedy nebyl problém udělat přesmyčku "svatý Jan Hus". Udělalo by se to podobně jako s Cyrilem a Metodějem, kteří také byli dlouhou dobu heretici, než se hodilo, aby byli svatí a z těch co je v ŘK pronásledovali udělali padouchy.

  Jak je to s jinými "heretiky" to nevím.


]


Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 10:24:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně v těch svatých dělají chaos lidé jako náš český poustevník svatý Ivan. Na oficiálním seznamu (ani v tom odkazu) jsem ho nenašel a přesto mu říkají svatý a chovají se k němu jako ke svatému. Pokud to není moc osobní, který svatý byl tvůj favorit v době, kdy jsi byl katolík? Myslím vedle Marie pochopitelně.

Pokud se nepletu, počítají se i zázraky vykonané ještě za života, ne? 

Když jsem se na tohle téma ptal kdysi jednoho ŘK zde, tak ten v klidu přiznal, že za svoje předky "dává na mše" jako by byli v očistci a zároveň se k nim modlí jako by byli v nebi a nevidí v tom žádný problém.

Když se nad tím zamyslíš, je to celkem rozumný postup. V mém okolí se tedy ve vztahu k předkům pouze dává na mše. Katolíci z generace mých rodičů celkem trpí při představě, že za ně nikdo dávat na modlení (tak se tomu u nás říká) nebude, protože v mé generaci je to samý ateista nebo nekatolický křesťan. V nejbližší rodině se vkládá důvěra v mého 11-tiletého synovce, který ke katolicismu inklinuje, i když pana faráře šokoval tvrzením, že v Ježíše věří, ale nevěří v peklo a očistec (a to jsem se s ním o tom nebavil). Možná to bude znít jako parodie, ale vyskytl se i případ, kdy dotyčná má speciální účet a dědicové z něj budou moci brát pouze na tento účel.

Ohledně Husa s tebou nesouhlasím. Některé věci, které prokazatelně kázal, jsou herezí dodnes. 


]


Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 11:28:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, ŘK považují "za svaté" (t.j. ty, co jsou už v nebi) více lidí, než jen ty, kteří byli takto oficiálně vyhlášeni. Pokud se nepletu, tak v dřívějších dobách, než se ŘK oddělila od východních církví, měla praxi svatých podobnou jako na východě - t.j. bez nějakého procesu a zkoumání, viz kanonizace.

  Pokud se nepletu, tak ke kanoniaci je podstatné aby se ten zázrak stal na přímluvu dotyčného svatého právě po jeho smrti. Tím zázrakem se totiž dokazuje, že dotyčný je v nebi a má moc se přimlouvat u Boha. Pokud jde o život potenciálního svatého tady na zemi před smrtí, tam nějaký zázrak není třeba - zjednodušeně se zkoumá, zda dotyčný svatý žil příkladný život podle ŘK víry.


  Já jsem byl u Saleziánů a hodně rád pracuju a dětmi a lidmi na ulici, takže náš svatý byl Don Bosco. K tomu samozřejmě sv. Antonín, můj patron zapomětlivosti, děsného to prokletí. No a k tomu Maria.


  Myslím, že i ve tvém okolí se lidé budou modlit k Janu Pavlu II jako by byl v nebi a zároveň za něj budou sloužit zádušní mše jako by byl v očistci. Pokud jde o vlastní předky, tak tam je spíše běžné, že lidé dávají na mše jako by byli v očistci, ale nemodlí se k nim, mne ten postoj překvapil, protože to jsem také u nás nezažil.

  Pokud jde o tu parodii a složené peníze na mše po smrti, tak to je dříve běžný postup. ŘK opravdu věří na moc mší, které mohou člověka dostat z očistce do nebe a historicky byl to co popisuješ velmi běžný postup bohatých i běžných ŘK jak si zajistit co nejkratší pobyt v očistci a běžný závazek potomků. U panovníků a top managerů středověku bylo běžné koupit si několik desítek tisíc mší každou v ekvivalentu několik tisíc našich Kč, t.j. na to, aby se dostali z očistce do nebe investovali řádově ekvivalent našich desítek až stovek milionů Kč. Podobné kupčení s očistcem byl také často základ bohatství celých církevních řádů a je to jeden ze základů bohatství ŘKC.


  Pokud jde o Husa, tak jistě jsou některé věci herezí dodnes. Ale takové hereze bys našel u mnoha svatých, jen se o tom nemluví a mluví se o tom, co hlásali stejně jako ŘKC dnes.


]


Re: Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 13:11:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Podobné kupčení s očistcem byl také často základ bohatství celých církevních řádů a je to jeden ze základů bohatství ŘKC."...

Nemáš pravdu.

Majetek církevních řádů spočíval při založení kláštera  v darech šlechty, která na svém území tento řád chtěla. Tzn. pozemky, v počátcích často i pracovní síly na zbudování hospodářství a potřebných budov. Jako kterýkoli jiný podnik, který má sám sebe uživit a ještě pro krajinu a obyvatelstvo cosi udělat.

Pak se kláštery stávaly středisky vzdělanosti a kultury, učily okolní rolníky hospodařit s většími výnosy, zbudovaly vinohradnictví, nebo pivovary. Budovaly ovšem podle potřeby také provozy nevýdělečné, nemocnice, starobince, sirotčince. Dokonce školy. Je třeba nezapomínat, že nebyly žádné důchody, žádné dotace a majetek řádu byl nepostradatelný pro vlastní fungování, k zajištění živobytí. Historie ukázala, že řády patřily bezkonkurenčně v celé Evropě k nejlepším hospodářům.

Občas prošla historií nějaká vlna násilností, vyrabování, vypalování klášterů, ale nějaké obohacování za odpustky je prostě nesmysl. Třeba v Čechách, pokud se nepletu,  vybíral odpustky sám král a měl je věnovat k oslavě Boha. Z těchto peněz se budovaly třebas kostely.

Kláštery fungovaly jako kterékoli jiné hospodářství a pokud na to měly, přikupovaly pozemky. Dalším přínosem bylo věno noviců a novicek, které dostávali od rodičů (včetně polností). Věno se dávalo podle možností, podobně, jako by vstupovali do manželství. Řád pak přebíral závazek, že se o nové řeholníky až do jejich smrti postará.


Co se týká lidí nesvatořečených, snad se ani nejedná se o modlitbu k nim, ale o jakýsi jiný druh duchovního rozhovoru. Pokud jsem se osobně znal s člověkem, o kterém vím, že byl naprosto ryzí, který dýchal jen pro Boha, poctivý ve všem do morku kostí (vzpomínám třeba otce Kubíčka), jsem naprosto přesvědčen, že je u Boha. Kdyby on nebyl, tak už asi těžko kdo. Modlím se tedy za něho, vzpomínám a děkuji za to, že on se celé desítky let modlil za mě. Že díky jeho modlitbám jsem tam, kde jsem.
Říkám sice: "Věčné odpočinutí dej mu Pane", ale vím, že už to odpočinutí má, že už v něm žije. Ale toto je jen přetrvávání našeho soukromého vztahu přátelství, pokračování, které ani smrt nemohla zrušit. Vždyť náš Bůh je Bohem živých.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:41:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, když nemám pravdu, tak bys to měl dokázat, ne? Proč se snažíš takhle svádět řeč jinam?
  - nepsal jsem ani slovo o odpustcích
  - nepsal jsem ani slovo o hospodaření řádů
  - nepsal jsem ani slovo o rabování.

  Ani jedna z těch věcí se nevztahuje k tématu, o kterém si píšeme se ssns, nijak s tím nesouvisí.


  Psal jsem o mších za zemřelé, které jsou nejúčinnějším prostředkem jak dostat zemřelé z očistce do nebe. Jedna z nočních můr opravdových ŘKC je ta, že jejich potomci "odpadnou od víry" a nebudou dávat na mše, nebudou se chodit na hřbitov za ně modlit. Jak by ses na to díval ty, kdyby na světě nezůstal nikdo, kdo by za tebe dával na mše až půjdeš na konci svého pozemského putování do očistce?

  A o tom jsem psal. Historicky bylo běžné, že ŘK uvažovali stejně a ti bohatší věnovali část svého majetku na to, aby si pojistili, že se ty mše budou sloužit. Obvykle zaližili cosi jako nadační fond, který s prostředky hospodařil (nijak nezpochybňuji jak hospodařil), ten fond spravoval některý z řádů a z jeho výnosů se pak sloužily mše za zemřelé, buď za jednoho člověka, nebo za celý rod. Často byly věnované majetky tak obrovské, že tvořily základ bohatství určitých částí církve, řádů. Někdy také někteří lidé věnovali obrovskou částku na jednorázové sloužení mší k tomu, aby se z očistce do nebe dostali co nejdříve.

  Pokud tohle chceš zpochybňovat a tvrdit, že "nemám pravdu" tak jsi historický ignorant, nic jiného a na téma historie se nemá smysl s tebou se bavit.


  Co se týká zamřelých, tak ti rozumím, beru to, co píšeš.

  Ale opět: Bavíme se k tématu, svatořečení. Na to, aby byl nějaký člověk svatořečen, je třeba několika zázraků na jeho přímluvu po jeho smrti. Na to je potřeba, aby se k němu někdo modlil o jeho přímluvu, aby bylo jasné, že za zázrak může dotyčný svatý. Čili je třeba, aby se ŘK modlili k někomu, kdo ještě není prohlášen za svatého a pak je teprve dotyčný za svatého prohlášen.


]


Re: Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 13:13:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzpomeňme si na krále Davida. Jak moc ho Bůh miluje přes všechno co kdy provedl a přes bezpočet kontroverzních činů v jeho životě.  Kolik krásných věcí o něm Bůh říká. Nad kolika potomky se pro jeho památku smiloval. Ježíš byl tady na zemi nazýván Davidův syn......... Kdyby žil později a byl uznán za svatého tak by Vás velice pravděpodobně alespoň někdy napadlo že jsme se slušně řečeno spletli. Takhle nám ho vyčítají militantní ateisti a ptají se nás jak Bůh mohl někoho takového........


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:43:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, nerozumím, jak se váš příspěvek vztahuje k tomu, co jsem napsal, takže nedokážu odpovědět. Pokud byste napsal nějakou zkušenost k tématu - t.j. zacházení se zemřelými - bylo by to zajímavé přispění. Bylo tu několik otázek, máte příležitost je ssns vysvětlit.


]


Re: Re: Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 07. leden 2011 @ 19:13:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, ŘK považují "za svaté" (t.j. ty, co jsou už v nebi) více lidí, než jen ty, kteří byli takto oficiálně vyhlášeni. 

To jsem si taky myslel. Ale jak pak vysvětlíš, že i kněží označí toho Ivana za svatého? Jestli to nemáš moc daleko, zajeď se podívat do Svatého Jana pod Skalou. I na těch stránkách se píše, že:"Svatý Jan pod Skalou je jednou z nejmalebnějších obcí Národní přírodní rezervace Český kras. Oplývá četnými přírodními krásami a nachází se zde mnoho historických památek. Svoji historii počítá od konce 9. století, kdy se zde podle legendy, v jeskyni pod mohutnou skalní stěnou, usadil první český křesťanský poustevník Ivan. Poustevník Ivan, zde uctívaný jako svatý ..." Seženeš tam i obrázky z textem SVATÝ IVAN POUSTEVNÍK. Copak někdo může být legitimně uctíván jako svatý jen v jednom městě, okrese či kraji, i když k tomu nemá glejt od církve? 

Pokud jde o tu parodii a složené peníze na mše po smrti, tak to je dříve běžný postup.

To opravdu nebyla parodie. O té středověké možnosti předplatit si modlitby tedy vím. A dokonce si někteří mohli dovolit platit kněze, jehož hlavním úkolem byly takové modlitby za zemřelé členy rodiny.

Pokud jde o Husa, tak jistě jsou některé věci herezí dodnes. Ale takové hereze bys našel u mnoha svatých, jen se o tom nemluví a mluví se o tom, co hlásali stejně jako ŘKC dnes.

Vím, že tomu tak je.  Ze spisů se vybírá jen to, co se hodí. Mému srdci je nejbližší svatý Řehoř z Nyssy, který byl dokonce prohlášen za učitele církve a byl v otázce spásy univerzalista jak poleno (mezi svatými zejména prvních 5 století nijak neobvyklé). Jenže víry v univerzální spásu nikdy nebyla církví odsouzena jako hereze, takže se to sem moc nehodí. 


]


Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 10:37:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče
S Janem Pavlem II můžeš promýšlet svou smrt v souvislosti s tím, jak umíral veřejně - ne ve skrytu, napojen na sdělovací prostředky. Za své umírání se nestyděl a stále na nás lidi ve svém umírání myslel. Byl velmi pokorný.

S Edith Stein a Maxmiliánem Kolbem můžeš přemýšlet o statečnosti a důvěře v Boha.

S Joannou d´Arc můžeš přemýšlet o důvěře v Boha a o statečnosti v umírání.

S mistrem Janem Husem můžeš přemýšlet o statečnosti umřít.


I ty budeš umírát. Mám své přátelé v životě a hledám si přátelé i na cestu v umírání. Ti výše uvedeni jsou moji přátelé.

Ty toho nevíš. Máš zřejmě rád překvapení.


]


Re: Re: Jedna otázečka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 13:03:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to se ptejte Pánaboha jestli si přeje aby byl mistr Jan Hus svatořečen. Bez jakékoliv ironie nebo postranní myšlenky, tak jak to říkám. Pokud se tak stane tak ho budu prosit o pomoc a o přímluvu. V oblasti ve které se pohyboval už zaživa. Budu ho prosit aby se přimlouval za všechny kteří se na jeho učení odvolávají, za papeže, za církevní sněmy, za českou zemi a za jednotu křesťanů. Budu ho prosit i za ty kteří by se stavěli proti svatořečení. Obvykle se obracíme na takového světce který se dovedl snadno  vypořádat s problémy které zrovna máme nebo s nimi měl naopak potíže a musel těžce bojovat aby je překonal.
Kdyby byli svatý Cyril a Metoděj považováni za heretiky tak by byl papež pravděpodobně neschválil jejich misi a nepovolil by sloužit mši ve slovanském jazyce tak jak si přáli. A neslavili bychom je jako věrozvěsty až do dnešních dnů. Svatý Cyril dožil svůj život jako mnich v římském klášteře poté co splnil svůj úkol a svatý Metoděj byl papeži přítelem a rádcem.
Když dáme za někoho sloužit mši tak si neděláme starosti s tím jestli už jí třeba nepotřebuje. Jestliže je u Boha v Nebi tak z toho má radost a Pánbůh jí použije pro toho kdo jí potřebuje. Dle vlastní vůle. Myslím že existuje jedna osoba kterou máte pořád moc rád a která by si jí zasloužila.



]


Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 14:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Když skrze mne Bůh poprvé uzdravil nemocnou ženu, padla na mě Boží bázeň a řekl jsem: "Páne, já s tím ale nemám nic společného!"

Od té doby skrze mě uzdravil různými způsoby docela dost dalších lidí, ale nikdy bych si nedovolil říci, že jsem někoho uzdravil, poněvadž to neumím. Uzdravit "umí" jenom Bůh a všechna chvála a sláva za uzdravení patří Bohu a Pánu Ježíši Kristu, Jehož ranami jsme byli uzdraveni! Takřka vždy to bylo také spojeno s kázáním evangelia a potřebou spasení jak pro nemocné, tak pro svědky takové události či lidi kolem. Pokud by mne kvůli tomu chtěl někdo prohlašovat někým/něčím, určitě bych se bránil. Ale jinak jsou v Matoušově evangeliu vyjmenovaná Pánem Ježíšem Kristem jistá blahoslavenství a jako svaté oslovoval apoštol Pavel všechny žijící věřící ve všech církvích, které založil a psal jim své listy tvořící většinu Píma Svatého Nového zákona. Tož tak.

Takže otázka zní: co si to tedy řkc vlastně vymýšlí, k čemu to je a komu to slouží k užitku? Ach jo.

willy



Re: Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 06. leden 2011 @ 19:42:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Muslimové vyhlásí za svatého Alláha, Římskokatolíci Františka, Budhisti Budhu, Indiáni Manituoa, pak se v tom vyznej, kdo je svatý.
Pak může určitá skupina tvrdit třeba: La ilaha illallah.
 
Což takhle vzít mezinárodní a mezidenominační etalon neovlivněný ničím, třeba Boží slovo?


]


Re: Re: Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:47:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skrzeva Krista může jít i pohan který o něm nikdy neslyšel, pokud je spravedlivý a jedná v souladu se svým svědomím. Nedopusťme aby takoví pohani svědčili jednou proti nám, tak jako celníci, nevěstky a samaritáni proti farizejům. Bůh jak známo dává různým lidem různý počet hřiven a denáru od chudé vdovy si cení víc než přebytku bohatcova.


]


Re: Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:09:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka zní spíš tak, zda vůbec chcete znát odpovědi.





]


Re: Re: Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 07. leden 2011 @ 19:31:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jak kdo, ale já chci znát odpovědi. Pravda je však také to, že by je měli chtít znát i katolíci sami kvůli sobě, aby poznali, že některé věci jsou u Boha a před Bohem jinak, než jak je jim řkc prezentováno. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Zázrak Jana Pavla II. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. leden 2011 @ 10:33:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba ti svatí také říkají že s tím nemají nic společného a velebí Boha za to že uzdravuje a pomáhá skrze ně. Považuji to za velice pravděpodobné. Stejně jako to že Boha velebili a přičítali mu zásluhy apoštolové a jiní svatí prvotní církve když skrze ně uzdravoval nemocné a křísil mrtvé. Proti téhle formulaci nemám námitek. Můžete jí použít i v případě Jana Pavla II. Nebo když Vám Bůh dá vezdejší chléb prostřednictvím pekaře. Vyvolený národ pokaždé chválil Boha když skrzeva někoho něco dostal. Není důvod proč bychom se k tomu neměli vracet. Takhle jsem svým dětem kdysi vysvětlil jak je to s Ježíškem. Že máme od Boha úplně všechno, tělo i duši, vesmír i jídlo a něco z toho vždycky s maminkou zabalíme a strčíme pod stromeček.



]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy