Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506687
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ignorace učení Písma.
Vloženo Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 10:31:35 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě?


Jsem člověk poměrně tolerantví, ale snad jako každý jsem citlivý na to, když se mně někdo posmívá. A navíc neoprávněně.
Toník s Willym si zde notovali, jak oni jsou dobří a jak je oko se svou vírou vedle.

Toníkův výrok ..." Přitom o jistotě soudu se v písmu nikde nepíše "... mě docela dostal.
To že mají být znalí křesťané?

Už jsem zde slyšel mnoho nesmyslů, ale tento snad patří mezi největší. Vždyť jsem zde tyto verše už mnohokrát uváděl!


Je to úmyslná lež (ale proč vlastně?), nebo jen neznalost?



Uvádím tedy znovu verše Písma o jistotě toho, že všichni půjdeme na Kristův soud.

(Žd 9,27-28)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,

tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.


(1 Pt 4,17)
Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo nejsou povolní Božímu evangeliu?

(Ju 1,14-15)
A o nich také prorokoval sedmý od Adama, Enoch, když řekl: "Hle, Pán přichází s desetitisíci svých svatých,
aby vykonal soud nade všemi lidmi a usvědčil všechny, kteří mezi nimi byli bezbožní, za všechny skutky jejich bezbožnosti, které bezbožně napáchali, i za všechny hrubosti, které proti němu vyslovili bezbožní hříšníci ."

(Ř 14,10-12)
Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.

(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.




Je tu snad ještě někdo, kdo pochybuje o tom, že Písmo učí o jistotě našeho soudu?

Milí bratři, slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně Písmo učí.
Nežít v bohorové jistotě "již spasených borců", kteří si osobují právo poučovat druhé. Pak jsou z toho jen nesmysly, které méně znalé mohou docela zmást.

(Jk 3,1)
Nebuďte mnozí učiteli, bratři moji; víte, že budeme mít přísnější soud.


Podobná témata

Katolicismus

"Ignorace učení Písma." | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 16:41:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Žd 9,27-28)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,
tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.
Z toho nevyplývá, že tam budou souzeni i ti spasení.

(1 Pt 4,17)
Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo nejsou povolní Božímu evangeliu?
Tomu rozumím tak, že ten SOUD je to, co se děje teď a tady, ne po smrti apod.

(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.
(Ř 14,10-12)
Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Opět z textu nevyplývá, že před tou soudnou stolicí budou křesťané souzeni. Třeba si tam pouze přijdou pro potvrzení o udělené milosti, protože
(J 3,17-19)
Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího. Soud pak je v tom, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé.



Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 18:10:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ele,

v Žd 9,27 žádné "bude" není. Je to docela kostrbatá konstrukce, ale píše se tam: a stejně jako je uloženo lidem jednou zemřít a po tomto soud. Z toho tedy vyplývá, že každého, komu je uloženo zemřít, čeká soud. Už se ale nepíše, o jaký soud (je-li jich více druhů - soud živých, mrtvých) jde.

U Pt 4,17 máš podle mě pravdu a Oko uvedl nevhodný citát. Za součást soudu se tam vydávají zkoušky (utrpení, tresty), které na křesťany doléhají, avšak pouze ty, které plynou z jejich víry - ne tedy např. za vraždy, krádeže atp.

V 2 Kor 5,10 bych ono "všichni" z kontextu vztáhl pouze na zvovuzrozené - křesťany. Tento verš bych spíše než Oka čekal od Toníka:-)


]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 08. říjen 2010 @ 15:25:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v Žd 9,27 žádné "bude", píše se tam: a stejně jako je uloženo lidem jednou zemřít a po tomto soud.
Z toho tedy vyplývá, že každého, komu je uloženo zemřít, čeká soud.

To z toho právě nevyplývá. To by jsi předjímal konstrukci
a stejně jako (je uloženo lidem jednou zemřít a po tomto soud)

Ale stejně je možné i přezávorkování
a stejně jako je uloženo lidem jednou zemřít (a po tomto soud)

tedy, že ten soud se smtrí souvisí pouze časově, a nemusí se týkat zdaleka všech osob.


]


Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 10. říjen 2010 @ 18:47:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak teď jsem tě nějak nepochopil. Samozřejmě že tam jde o časovou následnost - vždyť je tam použito "meta". Ten soud se ale týká těch, o kterých je řeč v souvislosti se smrtí. Větná konstrukce je tam jasná: stejně jako je lidem ... tak také Kristus. Ale pokud se ta část o soudu netýká těch, o nichž je ve větě řeč, ke komu se vztahuje? Ke Kristu těžko (teologicky i gramaticky nesmysl). 


]


Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 17:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando,

na tvoji úvodní otázku:"Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě," ti odpovím příběhem, který jsem kdysi četl od Tomáše Halíka. Píše o tom, jak byl za bolševika vyslýchán na policii. Oni se mu pořád snažili ukázat, že věřit v Boha a všechny ty křesťanské (katolické) "opičárny" je nesmysl. Když je opakovaně ujistil, že v Boha věří, měl mu jeden z vyslýchajících říci:"Ale to je jen váš subjektivní názor." Pan Halík mu odpověděl, že je mu líto, ale že jiné než subjektivní názory nemá.

My všichni nesoudíme objektivně a jsme ve svých soudech předpojatí a nespravedliví. Je to způsobeno velkým množstvím faktorů od osobního charakteru, přes vzdělání (myslím informovanost), výchovu, sociální prostředí, kde žijeme, až po kulturní kontext naší doby. Nemyslím, že Toník či Willy úmyslně lžou. Pouze se na Písmo dívají optikou své víry, což ale děláš i ty a samozřejmě i já. Je samozřejmě pravdou, že naše vědomosti ohledně Písma a tradice nejsou stejné. V porovnání s vámi třemi mám drobnou výhodu v tom, že sobě i druhým s klidným vědomím připouštím, že moje víra je nejednou v rozporu s textem Písma a nemalou částí tradice. I když mám tedy menší potřebu včítat do textu něco, aby ten nebyl v rozporu s mou vírou, není to pražádná záruka toho, že moje čtení je nějak objektivnější. Ty třeba jaksi podvědomě text filtruješ, protože vycházíš z víry a předpokladu, že Bible není v rozporu s naukou ŘKC. Já zase vycházím z předpokladu, že nauka ŘKC může být v rozporu s Biblí a tradicí, někteří tu pak zastávají předpoklad, že nauka ŘKC je v rozporu.

Samo Písmo nám tu moc nepomáhá, protože není ve své nauce jednotné. Vzpomínám si na debaty ohledně svobodné vůle a předurčení. Zastánce kteréhokoli z těchto názorů je postaven před situaci, kdy musí tu či onu pasáž okecávat a hodně čarovat se slovy. Já jakožto zastánce univerzální spásy nemám v tomto problém a nemusím nic okecávat, abych rozpor mezi temito dvěma přístupy nějak zarovnal, ale pokud bych se chtěl tvářit, že univerzalismus byl vlastní všem pisatelům Bible, byl bych na tom stejně. V Písmu jsou prostě a jednoduše pasáže, které učí o nějakém věčném zatracení, byť podle mě většinově spíš ve smyslu zániku (zničení) než nějakého věčného trápení.  

A totéž platí o vašem sporu ohledně soudů, tj. jejich počtu a druzích a naší potenciální účasti. Předpokládám, že kluci se ozvou sami, ale já ti za sebe povídám, že ani jedna z těch pasáží není v rozporu s tím, co říkají oni. No pokud se neozvou, vysvětlím to já:-) Nápovědou ti může být ta 20. kapitola knihy Zjevení, ze které citoval Toník. Záleží na tom, jaký význam dáš slovu mrtvý. Buď to vezmeš jako zemřelý, který nebyl zabit pro svůj odpor k šelmě, nebo jako mrtvý ve smyslu ne znovuzrozený, živý v Kristu. Toník si zřejmě do verše 20,4 vkládá všechny znovuzrozené (není to tam, odporuje to textu, ale lze to "domyslet" na základě jiných pasáží Písma). 



Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 22:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko nemohu s tebou souhlasit a teď nejde o to, že ty jsi katolík a já ne, ale o skutečnost. Uniká ti jedna věc v Písmu a to, že budou dvě zmrtvýchvstání. Tady je to první

1 Korintským 15:51  Aj, tajemství vám pravím: Ne všickni zajisté zesneme, ale všickni proměněni budeme, hned pojednou, v okamžení, k zatroubení poslednímu.
52  Neboť zatroubí, a mrtví vstanou neporušitelní, a my proměněni budeme.
53  Musí zajisté toto porušitelné tělo obléci neporušitelnost, a smrtelné toto obléci nesmrtelnost.
54  A když porušitelné toto tělo obleče neporušitelnost, a smrtelné toto obleče nesmrtelnost, tehdy se naplní řeč, kteráž napsána jest: Pohlcena jest smrt v vítězství.
55  Kde jest, ó smrti, osten tvůj? Kde jest, ó peklo, vítězství tvé?
56  Osten pak smrti jestiť hřích, a moc hřícha jest Zákon.
57  Ale Bohu díka, kterýž dal nám vítězství skrze Pána našeho Jezukrista.
58  Protož, bratří moji milí, stálí buďte a nepohnutelní, rozhojňujíce se v díle Páně vždycky, vědouce, že práce vaše není daremná v Pánu.

Tady je už rozhodnuto kdo dostane nové tělo a bude s Kristem a o soudu není ani zmínka a platí i

Zjevení Janovo 20:6  Blahoslavený a svatý, kdož má díl v prvním vzkříšení. Nad těmiť ta druhá smrt nemá moci, ale budou kněží Boží a Kristovi, a kralovati s ním budou tisíc let.

A tady je to druhé a soud, který se týká jen bezbožných

Zjevení Janovo 20:7  A když se vyplní tisíc let, propuštěn bude satanáš z žaláře svého.
8  I vyjde, aby svodil národy, kteříž jsou na čtyřech stranách země, Goga a Magoga, a aby je shromáždil k boji, kterýchžto počet jest jako písku mořského.
9  I vstoupili na širokost země a obklíčili stany svatých, i to město milé, ale sstoupil oheň od Boha s nebe a spálil je.
10  A ďábel, kterýž je svodil, uvržen jest do jezera ohně a síry, kdež jest i šelma, i falešný prorok, a budouť mučeni dnem i nocí na věky věků.
11  I viděl jsem trůn veliký bílý, a sedícího na něm, před jehož tváří utekla země i nebe, a místo jim není nalezeno.
12  I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiné knihy také jsou otevříny, to jest knihy života, i souzeni jsou mrtví podle toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podle skutků svých.
13  A vydalo moře mrtvé, kteříž byli v něm, tolikéž smrt i peklo vydali ty, kteříž v nich byli, i souzeni jsou jeden každý podle skutků svých.
14  Smrt pak a peklo uvrženi jsou do jezera ohnivého, a toť jest smrt druhá.
15  I ten, kdož není nalezen v knihách života, uvržen jest do jezera ohnivého.

Já vím, že mnoho lidí to vidí obrazně, duchovně a nevím jak ještě, ale je třeba rozlišovat, kdy se mluví obrazně, kdy duchovně a kdy doslova. Pavel ani Jan to necucali z prstu, to se snad shodneme.
rastan



Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. říjen 2010 @ 19:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono "první vzkříšení" souvisí s podílem vlády svatých (Zj 20,4), kdy svatí jsou už za našeho života námi ctěni a vzýváni o pomoc - také skutečně pomáhají, tedy podle nebeských měřítek tedy vládnou.


Je to tedy už před vzkříšením na konci věků takové jejich "první vzkříšení" a vládnou nám a pro nás.
Komu by měli vládnout po konci světa v jakémsi nesmyslném "tisíciletém království", kdy po posledním soudu už budou jen spasení a zavržení?
 To si pak budou vládnout sami sobě?


Takhle vypadá vládnout v Kristově podání:
(Mt 20,25-25)
Ježíš je ale zavolal k sobě a řekl: "Víte, že vládcové národů nad nimi panují a velikáni nad nimi užívají moc.
Tak to ale mezi vámi nebude. Kdokoli by mezi vámi chtěl být veliký, ať je vaším služebníkem.
A kdokoli by mezi vámi chtěl být první, ať je vaším otrokem.
Právě tak Syn člověka nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal svůj život jako výkupné za mnohé."



]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. říjen 2010 @ 22:21:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je to tedy už před vzkříšením na konci věků takové jejich "první vzkříšení" a vládnou nám a pro nás.

  A tihle prvně vzkříšení pak půjdou na soud mrtvých, když jsou živí, nebo tím soudem mrtvých prošli před vzkříšením, když byli ještě mrtví, nebo při vzkříšení?


]


Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 10:20:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tihle "prvně vzkříšení" už prošli Kristovým soudem a byli na něm ospravedlněni.

Jsou na věčnosti a i když z lidského pohledu žijí "v čase", z pohledu věčnosti žijí věčně, mimo čas. Tedy jejich "osobní soud" je vlastně už součástí jejich soudu na konci věků. Čas zde prostě neexistuje. Adam stojí v jednom okamžiku vedle Mojžíše - i třeba vedle tvého pradědečka.

Eschatologické věci leží za hranicemi lidského rozumu. Ty je třeba jenom přijmout. Více je toho co o nich nevíme, než co o nich víme. Pro náš pozemský život to není potřebné vědět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 11:20:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, sláva! Díky Bohu! Konečně rozumné slovo. Konečně jsi to popsal velmi precizně, popravdě, přesně jak věci jsou, lépe bych to snad ani nenapsal.

  Teď se ještě zamysli nad tím, čím člověk projde "osobním soudem" ze smrti do života, tím soudem, který je součástí soudu mrtvých: Jestli je to Smrtí nebo Kristem. To je totiž opravdové jádro rozdílu mojí víry před přijetím života a poté.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. říjen 2010 @ 09:22:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku.

Soud je podle toho, co člověk vykonal v těle
(za pozemského života), ať už to bylo dobré, nebo zlé (2 Kor 5,10).

Každý z nás zřejmě projde smrtí těla, ale docela určitě se každý z nás postaví před Krista, aby byl Kristem ospravedlněn, nebo zavržen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. říjen 2010 @ 16:23:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vy jste se ještě nepostavili před Krista? Tedy ještě jste Kristem nebyli ospravedlněni? Proč? Není to škoda čekat? Na co vlastně čekáš? Na Smrt?

  To nedává logiku.

  Myslíš, že když Pavel píše: "Když jsme však souzeni od Pána, jsme vychováváni, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem." tak to popletl, měl taky čekat na soud jak na Smrt?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 11:10:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, nás Kristus při našem znovuzrození ospravedlnil.

Ale to je to jako přijetí na vysokou školu. Ještě se musíš osvědčit v mnoha zkouškách, než dostaneš diplom. ještě nejsi inženýr.
Záleží na tom, jak se v životě ve zkouškách osvědčíš.

Když u některé zkoušky propadneš, musíš to zase napravit (pokáním), jinak bys školu neudělal.

Kdybychom se totiž správně pozsuzovali sami, nebyli bychom souzeni (trestáni).
Když jsme však souzeni (když nás Pán trestá), býváme Pánem vychováváni, abychom nebyli odsouzeni se světem.

(Tzn.: Abychom na soudu nebyli odsouzeni do věčného zavržení).



]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 20:21:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, konečně jsme narazili na ten rozdíl ve znovuzrozeních. Celou dobu ti píšu, že "znovuzrozením" myslím něco jiného, než ty: Píšu o tom, když člověk přijme Krista, přijme moc stát se Božím dítětem, dostane nové srdce.

  Naše znovuzrození není jako přijetí na vysokou školu. Když jsme se narodili z Boha, stali jsme se Božími dětmi. To je jako když je člověk miminko, když se narodí: Několik měsíců nemusí člověk vůbec nic dělat (na rozdíl od přijetí na VŠ, kde by to bylo smrtelné), ale po novém narození Bůh chová člověka na rukou, člověk si připadá jako v nebi, stále léta několik desítek centimentrů nad zemí.  A není moc daleko od pravdy, protože v Boží ruce je jako v nebi. Nebo doopravdy v nebi? V těch chvílích to nejde moc poznat. No, jako miminko na rukou rodičů.

  Pak přijde těžší doba, protože Otec člověka postaví na nohy a učí ho chodit. Dost nepříjemná situace, proti tomu, když se člověk jenom nosil. Staví se na nožičky, padá, natluče si, sahá kam nemá, leze kam nesmí. A u toho všeho stojí Otec a hlídá, kam až dítě může nebo nemůže. Protože ten pravý a jediný Otec, o kterém jsem ti psal, je docela normální otec, jako každý jiný, není jako otcové ze slabšího amerického hororu.

  A tak to jde dál a dál, Otec člověka vyučuje, dává mu úkoly, pomalu, tak jako s miminky, batolaty, malými a většími dětmi, puberťáky a mladíky a pak dospělými lidmi.

  Ale žádné z těch učení není ve stylu: "Tady máš zkoušku a jestli jí neuděláš, už tě nechci ani vidět a jdeš do pekla". Stačí se podívat na důvod zkoušek v písmu a jejich průběh:

Nezachvátilo vás jiné pokušení než lidské. Ale věrný je Bůh, který vás nenechá pokoušet nad vaše možnosti, ale způsobí se zkouškou také východisko, abyste ji mohli unést.

... pro vás, kdo jste Boží mocí střeženi skrze víru ke spasení připravenému, aby bylo zjeveno v posledním čase. V tom se radujete, i když jste nyní, je-li
to aby se pravost vaší víry (mnohem dražší než zlato, které pomíjí, ačkoli se zkouší ohněm) ukázala k potřebné, maličko zarmouceni různými zkouškami,vaší

Považujte
chvále, cti a slávě při zjevení Ježíše Krista. to jen za radost, bratři moji, když upadáte do různých zkoušek, víte přece, že zkoušení vaší víry působí vytrvalost. Nechte však vytrvalost plně působit, abyste byli dokonalí a úplní a neměli žádný nedostatek.

Blaze muži, který snáší zkoušku, neboť až se osvědčí, dostane korunu života, kterou Pán zaslíbil těm, kdo ho milují.


  Zkoušky Božích dětí nejsou o smrti nebo životě: Takové zkoušky má zvrácený bůh tohoto světa, Hřích. To jsou zkoušky jako v koncentráku. Uděláš: dobré, ještě jsi přežil, příště tě čeká další zkouška na život a na smrt. Neuděláš: Do plynu. Slabota, odpad, na nic jiného se nehodí.

  Dokud člověk žije pod tímhle bohem a jeho zkouškami, platí to, co píšeš a velmi precizně. Žil jsem to léta, takže ti rozumím. Když se člověk stane dítětem živého Boha, skutečného Pána, jeho situace se mění.


]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. říjen 2010 @ 10:51:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... "Tady máš zkoušku a jestli jí neuděláš, už tě nechci ani vidět a jdeš do pekla"....


To není ani na vysoké škole. Když zkoušku neuděláš, máš možnost opravy. A Bůh nás dokonce tak miluje, že pokud jsme něco nezvládli, tak nás nechá třeba i opakovat celý ročník, jen abysme tu "školu" s úspěchem dokončili.

Pokud však školu nedokončíš, nikdo ti také diplom nedá, na to zapomeň.



..."Blaze muži, který snáší zkoušku, neboť až se osvědčí, dostane korunu života, kterou Pán zaslíbil těm, kdo ho milují. "...

Naše zkoušky jsou skutečně o smrti a o životě! Nic si nenalhávej, tak to je.

Dal sis někdy otázku, co se stane s mužem, který se neosvědčí???


]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 15. říjen 2010 @ 14:13:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, jasně, dal. A taky jsem to zažil. Vím, že vaše zkoušky jsou o životě a smrti, zažil jsem je, žil jsem pod bohem tohoto světa, a na pokraji smrti jsem byl. Nic si v tomhle nenalhávám, vím, že to byl boj na život a na smrt. V tom se situace věčného života a lidí, kteří ho přijali, liší: Věčný život už není o smrti, ale o životě.

  Dal sis ty někdy otázku, proč apoštol nenapsal: "Blaze muži, který snáší zkoušku, neboť až umře, dostane korunu života"?


]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:34:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve zkouškách se musíš osvědčit - a až smrtí končí všechny zkoušky. Do té doby je "účet" stále otevřený.


]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 12:26:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Samozřejmě, že ve zkouškách se musím osvědčit, musím zkoušky složit, to je jasné.

  Pokud jde o účet a o mne, tak vím jen o jediném účtu a ten je uzavřený dávno, dávno. Díky Bohu.



]


Není znovuzrození jako znovuzrození -Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 13:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánu. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 19:13:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 5:24 Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života. Už to, jak toto Slovo Pán Ježíš uvedl - Amen, amen, pravím vám, - značí, že je důležitou a také vskutku radostnou zvěstí. Jelikož Pán Ježíš věděl, že přišel na svět, aby svět spasil, tzn. že přišel zemřít za mnohé Otcem vyvolené, kteří budou spolu s Ním ukřižováni (Ř 6:6, Ga 2:19), tj. odsouzeni k smrti, aby spolu s Ním také byli vzkříšeni a spolu s Ním vystoupili na nebesa (Ef 2:5-6). To je význam Pánova Slova "přešel ze smrti do života". Jinými slovy řečeno - znovuzrozený věřící nejde na soud, protože už na soudu spolu s Kristem byl a přešel s Kristem, který je jeho životem, do života věčného, který mu byl v Kristu - Synu a spolu s Kristem dán! To znamená, že znovuzrozených věřících svatých se "poslední" soud, tj. soud mrtvých nemůže týkat, poněvadž jsou živí (Bohu) nikoli mrtví!

Mrtví, kteří budou souzeni před velikým bílým trůnem, budou buď zapsáni v knize života a stanou se obyvateli nové země nebo přejdou z první smrti do smrti druhé, věčné = ohnivé jezero (jezero hořící ohněm a sírou). Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 19:46:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Amen, amen.

  Když nás učili teologii, tak se tam taky učilo to, že tenkrát neměli ani bold, ani italic, ani underline, ani VELKÁ a malá písmenka, dokonce snad animezerymezislovy. A tak když chtěli něco napsat tučně tak, aby to zdůraznili a bylo to pořádně vidět, napsali před to "Amen". A když chtěli něco napsat tučně a ještě podtrženě, napsali před to "Amen, Amen".

  A to amen amen nepoužívali tak často jako někteří bold ve svých článcích, takže se opravdu dalo poznat, co je to nejdůležitější.

  Někdy je ta teologie k lepšímu porozumění bible docela užitečná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 21:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Mrtví, kteří budou souzeni před velikým bílým trůnem, budou buď zapsáni v knize života a stanou se obyvateli nové země nebo přejdou z první smrti do smrti druhé, věčné = ohnivé jezero (jezero hořící ohněm a sírou). Tož tak."

Vidím Willy, že si pořád meleš svoje. Nu což, kdo je nepoučitelný,je nepoučitelný.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 21:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ovšem něco špatně s tvým viděním!:-(

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. říjen 2010 @ 09:37:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."znovuzrozený věřící nejde na soud, protože už na soudu spolu s Kristem byl a přešel s Kristem, který je jeho životem, do života věčného,"...

Willy, divíš se pak, když se neudržím a nazývát tě někdy heretikem?

Kdy jsi konkrétně ty byl už s Kristem na soudu?

A kdo tě soudil, když jsi byl s Kristem na lavici obžalovaných?

Kristus je v tvých představách obžalovaný i soudce zároveň?


..."protože už na soudu spolu s Kristem byl"...

Kde se o něčem takovém Písmo zmiňuje konkrétně?


Patřil apoštol Pavel také mezi vyvolené? Byl už na soudu spolu s Kristem??? Co myslíš?
Proč tedy psal toto?
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.


Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí
.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.

Co by Pavel před tou Kristovou soudnou stolicí znovu dělal, když podle tebe Kristovým soudem už prošel???
Účtuje se přece až po "uzávěrce", až na konci života, po naší smrti, jinak to ztrácí smysl..



]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 21:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko je mi líto, ale tvoje vysvětlení je ryze z učení katolicismu, svatí, dušičky a pod. Už bylo tady psáno, mrtvý nemá žádný díl na dění, kromě těch co byli vzati. Z Bible víme o Enochovi, Eliáši a Mojžíšovi. Zbytek "svatých" je čistě katolická fantasmagorie, mimochodem tyto svaté jste si jmenovali vy, s tím Bůh nemá nic společného.

Zjevení Janovo 20:6  Blahoslavený a svatý, kdož má díl v prvním vzkříšení. Nad těmiť ta druhá smrt nemá moci, ale budou kněží Boží a Kristovi, a kralovati s ním budou tisíc let.
7  A když se vyplní tisíc let, propuštěn bude satanáš z žaláře svého.
8  I vyjde, aby svodil národy, kteříž jsou na čtyřech stranách země, Goga a Magoga, a aby je shromáždil k boji, kterýchžto počet jest jako písku mořského.

Tam není ani zmínka o tom, že na zemi kromě vyvolených už nikdo nebude. Koho by jinak ďábel sváděl po tisíciletém království? Já chápu, že Zjevení je dost nepříjemná záležitost pro římský katolicismus, proto ho vysvětlují všelijak, aby se vyhli nevěstce se sedmi pahrbků, matce smisltví, spité krví svatých atd. Žádná jiná společnost nemá sídlo na sedmi pahrbcích kromě papežství. Je to blbé zjištění, že to není svatoušek, ale Babylon.


]


Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. říjen 2010 @ 09:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I mě je líto,

moje vysvětlení je ryze křesťanské a v souladu s Písmem i učením církve.


]


Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 23:06:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Mrzí mne, že jsi ten příspěvek vzal jako posměch. Uvedl jsem ho tak, aby ses zamyslel nad tím co píšeš.

  Chytil jsi se velice dobře a mnohem silněji, než jsem čekal, dokonce jsi mi obětoval zvláštní článek! Ale to, čeho jsem chtěl dosáhnout se mi nepovedlo: Nezamyslel ses nad tím, co píšeš ani trochu. Tak zkusím napovědět.


  V bibli jsou docela jasné verše o tom, kdo bude spasen, jednoznačné. To pro tebe není jistota spasení, nechápu proč: Nenajdeš ani jeden verš, který by mluvil o tom, že člověk který má víru ke spasení nebude spasen.

  V bibli jsou docela jasné verše o soudu, je jednoznačné, že každého čeká smrt, soud mrtvých a rozsudek: ohnivé jezero. Ta slova jsou tak jednoznačná, jako slova o spasení, nejde se jim vyhnout. Přesto je na mnoha místech napsáno, jak se soudu mrtvých a druhé smrti vyhnout a o některých lidech že na soud mrtvých nepůjdou a proč.

 
  A pro tebe je soud mrtvých jistý a spasení nejisté.

  Nedochází mi tvoje logika, někde ti v ní něco chybí. Jak jsi přišel na to, že soud mrtvých je pro tebe jistý a spasení je pro tebe nejisté a ještě to spojuješ s biblí? Podle jakého klíče si vybíráš co v písmu platí a co neplatí? Proč neplatí všechno?

  Pokud v písmu není spasení, tak v něm tuplem není soud a celé písmo je jen snůška rozplizlých slov, které nemají žádný reálný význam, může si je každý vykládat jak chce a vybírat si co chce. Ale tak to není: Slova, věty a knihy v písmu mají význam a obsah, který se dá přečíst.

  Toník

P.S.

  Jinak se mi moc líbí tvoje otázky, které kladeš, a věty co píšeš, jsou velmi dobré a trefné. Třeba:

Milí bratři, slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně Písmo učí.

Kéž bychom se takové věci dočkali.

Nebo třeba:

Nejde účelově vytrhávat věty z Písma, pokud takto vytržená věta dostane význam, který odporuje jinému místu Písma.

To je věta! Kéž by ses těmito větami řídil až zase přijde na modly, den odpočinku, skály z lidí a mnohé další věci, které odporují desítkám míst z písma.

 



Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 09. říjen 2010 @ 18:27:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okovo evangelium:          Kdo má Syna, nemá ještě zdaleka jistý život, ale co má jisté, je soud.

Pak to tak vypadá, že se nikomu na vinici nechce, když není moc naděje, že vinice vydá úrodu a ještě dostaneš kocárem od hotaře ( bičem od hlídače ).


]


Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. říjen 2010 @ 12:59:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To pro tebe není jistota spasení, nechápu proč:"...


Pro mě je jistota spasení podmíněna vytrváním v dobrém, ve správně prožitém životě podle Božího plánu. Proto se v Písmu mluví o bojích, o závodě, protože ti dopředu nikdo nezaručí skutečný výsledek.
Může ti dát pravidla, kterými když se budeš řídit, tak zvítězíš, ale nikdo ti už nezaručí, že se s nimi ty skutečně řídit budeš.

Chápeš v čem je problém, v čem je nejistota? V člověku, v samotném každém z nás. Protože samotná volba, jak svůj život prožíváme, je vždy záležitostí naší volby ve svobodě. V opačném případě by člověk byl jen loutka.

Nestačí jen jednou za život, ale každý den znovu a znovu se musíš rozhodovat pro Krista.


]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. říjen 2010 @ 22:17:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Život vydáváš jenom jednou. Pokud jsi jednou život vydal, podruhé nemůžeš totéž udělat: Nemáš totiž co vydat.

  To tvoje tvrzení je tak nesmyslné jako tvrdit, že manželství je svatba a svatbu musíš mít každý den, jinak nemáš žádné manželství. Nonsens. Když člověk vydává život Kristu, tak vydává život Kristu. To není "jen jako" aby to mohl dělat každý den, jako když si chlapeček a holčička hrají na svatbu vždycky poránu a pak ještě jenou odpoledne.

  Oko, už se někdy zamysli nad slovy a uvědom si, že křesťanství, o kterém píšeme, nejsou nějaké prázdné fráze bez významu, to, co píšeme, myslíme vážně. Smrtelně. Nebo životně. Vyber si sám.

  I když je člověk zadarmo omilostněn Bohem, ospravedlněn, i když jeho život patří Bohu, i když v něm má jistotu, že ho Bůh zachrání a nenechá, je tu i tak na zemi dost práce pro člověka. A když se člověk nemusí zabývat tím, co Bůh už dávno udělal, má víc času a energie na to, aby se věnovaltomu, co má opravdu dělat.


  Chápu, že nejistota je v člověku. To jsem psal mockrát, že když jsem ještě doufal v člověka nebo stvoření (ať už sebe a svoje schopnosti, nebo všelijaké nebeské mocnosti), žádnou jistotu jsem neměl. Nás od smrti a soudu nezachránil ani člověk, ani nějaké stvoření. Tu jistotu jsem získal teprve ve chvíli, kdy jsem uvěřil v Krista a složil všechno svoje doufání v něj.

  Já ti v tvé nejistotě rozumím, ale proč jsi neodpověděl na otázku? Stále se oháníš verši vyrvanými z písma. Když se tě pak na ně zeptám, neodpovíš. Proč je pro tebe soud mrtvých jistý a záchrana od soudu nejistá? Jak sis vybral, že slova o soudu a smrti platí a slova o spasení v Kristu a záchraně od soudu neplatí? Vždyť slova v písmu jsou pro obě stejná: Lépe řečeno, o záchraně od soudu a smrti se v evangeliích a dále píše mnohem více než o soudu samotném.


]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. říjen 2010 @ 22:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V opačném případě by člověk byl jen loutka.

  Ještě jsi stále nevysvětlil tohle. Jestli tomu rozumím dobře, tak ty tvrdíš, že když je člověk navěky spasen opravdovým spasením, stane se z něj loutka. Teď spasen být nemůže a nesmí, protože má svobodnou vůli amůže si dělat co chce,volit dobro a zlo, "hřešit si " a podobně.

  Jak se tedy z tebe stane loutka (budeš jistě spasen): Udělá to tvoje Smrt (těla), nebo z tebe udělá loutku očistec, nebo se z tebe stane loutka na soudu mrtvých, nebo z tebe stane loutka vzkříšením, nebo ještě jindy? Kdy a čím ztratíš svoji svobodnou vůli, abys nesměl hřešit a mohl být konečně opravdu spasen?



]


Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 10:10:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovím najednou.

..."Život vydáváš jenom jednou. Pokud jsi jednou život vydal, podruhé nemůžeš totéž udělat: Nemáš totiž co vydat. "...

No a v tom se právě lišíme, to je tvůj omyl o představě "vydání života".

 Přesto, že ho vydáš, pořád jím ve skutečnosti vládneš dál.
I dál máš ve svém životě poslední slovo ty. Jinak by ses stal loutkou!

Proto je tak cenné pro Boha, když znovu a znovu každý okamžik to své slovo věnuješ jenom  jemu.
Toto stále opětované vydávání se Bohu je živením vztahu lásky, palivem, aby oheň lásky k Bohu v nás nepohasl.

Taková je skutečnost, taková je praxe života, jak ji stanovil Bůh. Svoboda rozhodování každému zůstala i po "vydání".

Dneska vydáš život Bohu, ale zítra můžeš upadnout do pokušení a do hříchu ke smrti.
Vydáš svůj život ďáblu. Pak činíš pokání, lituješ hřích a vyznáš ho Bohu a církvi. Je ti odpuštěno, tvé synovství znovu ožívá a znovu žiješ ve společenství s Bohem, kráčíš v životě s vedením Boží ruky. Znovu se dáváš k dispozici Bohu a to každým okamžikem svého dalšího života.

Ani Otec nezplodil Syna jen pro jeden okamžik, Otec plodí Syna neustále, věčně. Synovství je věčné. Bůh je věčný, není omezován časem.

I svatbu máš jen jednou, ale lásku, úctu a věrnost musíš osvědčovat své ženě každým okamžikem svého života znovu a znovu.
I to je životní praxe, skutečnost. A ani zde ti nikdo jistojistě nezaručí, že jednou v budoucnu svému slibu nedostojíš, že ho porušíš. Jsou jistě pravidla, která ti zaručí, že pokud je dodržuješ, nezklameš. Ale nikdo dopředu neví (jen Bůh), zda se jimi budeš ty sám (ve své svobodě rozhodnout se) vždycky také věrně řídit.

Proto je naše věčná spása také  v naději, že i přes svou svobodu vytrváme v dobrém (ve vztahu lásky k Bohu) až do konce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 10:22:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takže jestli dobře rozumím tvému stavu, tak nikdy nebudeš věčně spasen? Nikdy se ti nestane, že už bys měl jistotu, protože by se z tebe stala loutka? Nikdo ti nikdy přece nezaručí, že nezklameš.

  Teď jsi syn a když zklameš, tak přestáváš být syn? Je to tak i s tvými dětmi? Určitě neudělaly všechno podle tvojí vůle, zklamaly tě, alespoň někdy: V tu chvíli přestaly být tvými dětmi? V tu chvíli ses o ně přestat starat a vyrazil jsi hledat jiné děti, aby ses o ně staral?


  My píšeme o opravdovém vztahu, který nekončí, když člověk něco zkazí. Píšeme o opravdovém vydání, kdy kdy se člověk opravdu vzdává sám sebe a vydává se tomu druhému. Píšeme o vztahu, který je věčný - o pokrevním vztahu, kterého se nejde jen-tak zbavit.


  Mohu ti napsat jediné: Potřebuješ jít na hlubinu. Ne se jen klouzat po povrchu líbivých a vymlouvavých slov, kroužit kolem loutek neloutek, ale zajímat se, co je to krevní smlouva a proč je Kristova smlouva v krvi. Pak pochopíš i jistotu, kterou křesťané v živém vztahu s Bohem mají.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. říjen 2010 @ 09:14:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nepopírám jistotu v Kristu. to je pořád hluboké nedorozumění. V Kristu jistota je, ale v nás jistota není.

Spása může přijít až po naší smrti, až se s konečnou platností osvědčíme.

Blaze muži, který snáší zkoušku, neboť až se osvědčí, dostane korunu života, kterou Pán zaslíbil těm, kdo ho milují.

Jakožto poslušné děti se nepřizpůsobujte dřívějším žádostem jako v době své nevědomosti,
ale jako je svatý Ten, který vás povolal, buďte i vy ve všem svém chování svatí.
Je přece napsáno: "Buďte svatí, neboť já jsem svatý."
Nazýváte-li Otcem Toho, který bez ohledu na osobu soudí každého podle jeho díla, prožijte čas svého pobytu zde v bázni.



]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. říjen 2010 @ 16:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takže tvojí smrtí se z tebe stane loutka, už nebudeš mít svobodu? Protože to jinak není možné: Nemůžeš být spasen, když máš svobodu (alespoň tak to píšeš).

  Co přesně se změní tvojí Smrtí na tom, že teď nemůžeš být zachráněn Kristem a Smrt to promění tak, že budeš moci být zachráněn? Má Smrt ve tvém životě větší moc proměny, než Bůh? Zvládne Smrt něco, co Bůh nezvládne?

  To, co píšeš s loutkami a spasením nedává moc smysl, proto se ptám.

  Naši situaci jsem ti už psal. Náš život dostal do rukou Kristus, který je vítěz nad smrtí. On má v rukou tu mocproměny a má vrukou i náš život. Nemusíme čekat na spasení jak na smrt, ale můžeme spasení a věčný život zažívat už teď, tady na zemi. Nejsme tu už na zkoušku, neběžíme kvalifikaci, neděláme věci "jen jako" a když se nám to povede, tak teprve něco. V tom je právě ta situace, ve které jsem žil dříve, radikálně jiná, proto si nerozumíme.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 10:41:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nemůžeš být spasen, když máš svobodu"...
Můžeš být spasen, ale musíš ke spáse "dozrát".

Stal jsi se inženýrem hned po nástupu na vysokou školu, nebo až po jejím zvládnutí?


Stal se z tebe inženýr až v den promoce (má takový den nějakou zvláštní moc, že zvládne z tebe rázem udělat inženýra), nebo jsi k tomuto titulu "zrál" po celý čas svého studia skrze jednotlivé zkoušky???

Stejně tak budeš spasen až po smrti, až se osvědčíš ve všech zkouškách.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 19:39:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Můžeš být spasen, ale musíš ke spáse "dozrát".

  Ano, souhlasím, to je správné.

  Někdo ke spáse dozrává pár hodin, někdo dny, někdo týdny, jiný měsíce a náboženští fanatici léta nebo celý život. Čím víc člověk vězí v nějakém duchovním vězení, které bere jeho svobodu vydat život Kristu, tím déle mu trvá ke spáse dozrát a přijmout tu oběť, která byla za něj přinesena.

Stejně tak budeš spasen až po smrti, až se osvědčíš ve všech zkouškách.

  Ano, budu. A stejně tak jsem byl spasen ve chvíli, kdy se rozzářil ten nový jednou použitý hrob jednoho boháče po sobotě večer, stejně tak jsem byl spasen, když jsem tuhle chvili přijal, poté ještě mnohokrát v životě a ještě budu spasen.  Protože spasení je z našeho pohledu konstanta mimo čas (ze svého titulu inženýra elektrotechnika dobře vím, že čas je jen funkcí našeho prostoru).

  To je ta naše jistota, dobře jsi to napsal. Snad už jsi to pochopil.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 19:40:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jinak sis zase vzal na paškál mne a na otázku o sobě jsi mi neodpověděl. Nechtěl bys to zkusit?

  Co přesně se změní tvojí Smrtí na tom, že teď nemůžeš být zachráněn Kristem a Smrt to promění tak, že budeš moci být zachráněn? Má Smrt ve tvém životě větší moc proměny, než Bůh? Zvládne Smrt něco, co Bůh nezvládne?


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. říjen 2010 @ 10:58:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt je rozhraní.
Před smrtí máme možnost volby. Když je volba špatná, můžeme to ještě změnit.

Smrtí přecházíme do věčnosti a volíme už naposled (podle svého předcházejícího života, podle toho, k čemu jsme dozráli).

Tato volba už nepůjde změnit, už je věčná.

Já jsem už nyní Kristem zachráněn a mám právo na to být (skrze Kristovu oběť) spasen.

Moje záchrana je ale podmíněna mým jednáním a postojem srdce, tím, co jsem konal v těle a za co budu souzen, ať už to bylo dobré, nebo zlé.

Podle toho, zda zrno vydalo úrodu, nebo bylo udušeno v trní.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 15. říjen 2010 @ 14:06:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Aha. Takže po smrti, po konečném rozhodnutí, se z tebe stane loutka bez možnosti dalšího svobodného rozhodnutí. Teď už to chápu. Můžete být spasení jen jako loutky, teď loutky nejste, takže ještě být spaseni nemůžete. To dává logiku. Už rozumím, proč nejsi schopen pochopit to, že někdo může být spasen ve smlouvě a proč o spasených píšeš, že to jsou loutky.

  Proč teda Bůh člověka nestvořil rovnou jako loutky, abyste mohli být spaseni rovnou? Má pro vás nějaký smysl ta kraťoučká epizoda té zpropadené svobody?

  Proč si váš bůh zvolil jako chvíli konečného rozhodnutí právě Smrt (těla)? Měl k tomu nějaký důvod? Má ke smrti nějaký zvláštní vzah? Proč to konečné rozhodnutí nejde udělat někdy jindy?


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:25:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu je s tebou někdy řeč, jak rozprávka.

Proč jsi neodpověděl na otázku, jestli je smrt zbytečná, proč tu tedy vlastně je?
Vy "už spasení" ji přece k ničemu evidentně nepotřebujete!


Po smrti se ze mě nestane loutka, ale dozraji do stavu, kdy Bůh už natolik očistí moje srdce, že už nikdy dobrovolně nezvolím hřích.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:38:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Proč do toho stavu dozraješ až v okamžiku Smrti? To má Smrt takovou moc? Je tu snad Smrt od toho, aby tě natolik proměnila, že už si dobrovolně nezvolíš hřích? Co se změní tím jedním okamžikem Smrti na tvé svobodě? Budeš v jednom okamžiku proměněn tak, že předtím sis dobrovolně zvolil hřích a v jediném okamžiku Smrti najednou přestaneš volit hřích?


  Naši situaci už jsem ti popisoval: Na to, abychom dozráli do takového stavu nepotřebujeme Smrt, ale život. Věčný život, který je v Ježíši Kristu. Tím, že se člověk narodí z Boha, stane se Božím dítětem a Bůh ho pak vychovává a vede tak, jak sám chce. Pro nás není důležitá smrt našeho těla, ale smrt Ježíše Krista, protože ta nám přinesla skutečný život a skutečnou proměnu. Nové srdce: Záchranu od hříchu, soudu a smrti, vysvobození ze svázaností, uzdravení těla.

  Smrt těla jako taková je konečný nepřítel - bude odstraněna jako poslední, nakonec.


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 15. říjen 2010 @ 12:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, pokud je smrt zbytečná, proč tu ještě je?


]


Loutka po smrti - Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 20:28:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Korintským 10,13  Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.


]


Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 08. říjen 2010 @ 07:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko přeji ti hezký den

dovolím si použít tvá slova .... jak najednou zní paradoxně  .... z pohledu tvého pohrdnutí vírou jiného bratra ( tvé oblíbené přirovnání: že prý jen šumař na pěší zóně)



oko:  "jako každý jsem citlivý na to, když se mně někdo posmívá. A navíc neoprávněně"

Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě?

Je to úmyslná lež (ale proč vlastně?), nebo jen neznalost?

milí bratři slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně učí Písmo ... nežít v bohorové jistote jistote borců
(borců že pouze budeš spasen, když se staneš členen je jediné svaté kc ... viz slova oka ... ale i samozřejmě papeže, viď)


neodpovídej .... nemá to význam nějak reagovat.... to my dva nevyřešíme ....

šumař na pěší zóně  rive












Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 08. říjen 2010 @ 18:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kdo v Něho věří, není souzen, kdo nevěří, již je odsouzen, nebot neuveril ve jméno Jednorozeného Syna Božího - Jan 3,18.

Není možné stavět epištoly proti jasné zprávě evangelia. Naopak. Na epištoly je třeba se dívat jen a pouze z pohledu evangelia, nikdy ne naopak.

Kde epistoly hovori o soudu nad krestany, o soudne stolice Kristove, nema na mysli nic jineho nez oddeleni zrna od plev, kozlů od ovecek. Pekne je to ukazano ma scence na tomto videu:

http://bohu-a.svetu.cz/5189-video-to-je-ale-nespravedlnost.html




Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. říjen 2010 @ 09:08:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když vytrhneš větu ze souvislého textu, tak dostaneš vždycky koninu.

Smysl je takový: ""není souzen" znamená, že není odsouzen, není zavržen, naopak že je na soudu ospravedlněn.

Každý jiný výklad odporuje Písmu jako celku:

(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.


]


Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. říjen 2010 @ 16:10:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Písmo je lepší číst a věřit mu, než si ho vykládat nebo vyrábět myšlenky-domyšlenky co co znamená.

Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme, co víme, a svědčíme o tom, co jsme viděli, a vy naše svědectví nepřijímáte. Když jsem vám pověděl věci pozemské, a nevěříte, jak uvěříte, povím–li vám věci nebeské? Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. A jako Mojžíš vyvýšil hada v pustině, tak musí být vyvýšen Syn člověka, aby každý, kdo věří, měl v něm život věčný.“ „Neboť tak Bůh miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn. Kdo v něho věří, není souzen, kdo však nevěří, již je odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího.
Toto je ten soud, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé. Neboť každý, kdo jedná zle, nenávidí světlo a nepřichází ke světlu, aby jeho skutky nebyly usvědčeny. Kdo však činí pravdu, přichází ke světlu, aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu.“

  Když je Syn člověka vyvýšen v životě některého z lidí (když se člověk poddá Bohu a přijme Krista) děje se přesně to, co je popsané v písmu: Od tehdy až dodnes.



]


Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 10:30:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo je třeba číst a vykládat, abys mohl pravdivě pochopit smysl a uvěřil mu. Jinak uvěříš kdejakému pokroucenému nesmyslu.


Výklad Písma nesmí být v rozporu s žádným jiným místem v Písmu. Všechny ostatní výklady (které odporují jiným místům) nemohou být pravdivé.


Toto platí - a nejsou to žádné domyšlenky!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 12:11:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad Písma nesmí být v rozporu s žádným jiným místem v Písmu. Všechny ostatní výklady (které odporují jiným místům) nemohou být pravdivé.

Toto platí - a nejsou to žádné domyšlenky!



Když toto platí, tak proč tu neustále uvádíš různé domyšlenky, které nejenže nejsou v Písmu, ale jsou s Písmem v přímém rozporu??!!!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. říjen 2010 @ 19:31:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já radši písmo čtu a poslouchám, za dvacet let se mi to osvědčilo mnohem, mnohem více, než si písmo vykládat. Radši si vykládám život podle písma, než abych si vykládal písmo podle přirozených věcí.


  Výklad Písma nesmí být v rozporu s žádným jiným místem v Písmu. Všechny ostatní výklady (které odporují jiným místům) nemohou být pravdivé.

  Amen! To je dobře, že sis to konečně uvědomil, to je velmi dobré a užitečné zjištění. Jen dávej pozor, aby ses tohoto hesla nedržel moc úporně tam u vás, mohl bys mít vážné problémy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. říjen 2010 @ 10:43:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzorem je nám Kristus Pán, který jako náš učitel Písmo vykládal (L 24,27).

V této činnosti pokračoval i apoštol Pavel (Sk 28,23). A doporučuje to i nám ostatním:

(2 Tim 2,15).
Usiluj, aby ses mohl představit jako osvědčený před Bohem, dělník, který se nemá za co stydět a který správně vykládá slovo pravdy.



Jen číst, poslouchat a neporozumět, je úplně k ničemu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 15. říjen 2010 @ 13:15:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Usiluj, aby ses mohl představit jako osvědčený před Bohem, dělník, který se nemá za co stydět a který správně vykládá slovo pravdy.

Kéž by sis tohle slovo vzal k srdci, neboť zatím se představuješ jako zlý neosvědčený dělník, který se má mnoho co stydět, jelikož slovo pravdy vykládá špatně ba lživě, poněvadž mu nerozumí! A to je nejen k ničemu, ale je to velice škodlivé pro tebe i pro ty, kdo tě čtou a tvým lžím věří! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:21:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy

Kdo tě pověřil soudem svého bratra?

Navíc svědčíš křivě - a to je vážný hřích před Bohem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:32:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

můj soud je spravedlivý, poněvadž nesoudím podle zdání sám svým vlastním soudem - koneckonců nejsem soudce. Tím, Kdo mě pověřil spravedlivě soudit je Soudce - Pán Ježíš Kristus (J 7:24) a jedná se o Jeho soud, nikoli můj. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:37:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, nikdo tě nepověřil, soudíš ve své pýše. A svádíš to na Krista.

Mě (i tebe) bude soudit sám Kristus po mé smrti. Aby pak to tvé "tož tak" ti tam nebylo k tíži.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 10:50:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

řekni mi jediný důvod, proč bych měl věřit tvým lžím a výmyslům!

Já se - zřejmě narozdíl od tebe - na Pána Ježíše Krista velice převelice těším a mohu-li to tak říci - nemohu se dočkat, poněvadž se Jím nechávám soudit už nyní a také vím, co mi řekne v onen den i to, co řeknu já Jemu! Tož tak.

willy


]


Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy