Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 419 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474428
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ
Vloženo Čtvrtek, 09. září 2010 @ 16:07:39 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal BohemianAnonymus

V této úvaze vycházím ze skvělé, perfektně dotažené formulace prof. Sauera (1898 – 1959) o Boží vševědoucnosti, kterou uvádím:
 

„Věčný Bůh sám nezná posloupnost typu „před a „po“. Vidí všecky časy současně, a proto je pro Něho i celý svět se všemi jeho dimenzemi věčně přítomným. I když mu teprve jeho stvořitelské slovo dává časově historický počátek, v jeho myšlení byl přece již od věků bez začátku a bez času. Žádný lidský tvor si nikdy nemůže udělat představu o tomto organickém sepětí věčnosti a času, jakož i o celém komplexu Božího myšlení.“

 
Pramen: Erich Sauer: Svítání spásy světa, kap. 1: Věčnost před stvořením světa, str. 11; KSb Ostrava 1993; ISBN 80-85237-42-3.
 
Rád bych se na tomto místě stručně zabýval těmito pojmy:


a) vyvolení
b) povolání
c) předurčení a spasení


1) VYVOLENÍ (VYBRÁNÍ)

a) Vyvolení Izraele 

Bůh vyvolil Izraele za svůj lid, své dědictví, lid zvláštní, mající dodržovat přikázání a ustanovení Hospodina.
 
5M. 7 : 6 „Vždyť ty jsi svatým lidem Hospodinu, svému Bohu; tebe Hospodin, tvůj Bůh vyvolil ze všech národů, které jsou na povrchu země, abys byl jeho lidem, jeho vlastnictvím.“
 
Nebylo to pro jeho početnost (5M. 7:7), ani pro jeho spravedlnost (5M. 9:4), ale proto, že si ho zamiloval (5M. 23:6).
 
Tím, že Bůh vyvolil Izraele není dáno, že ostatní, nevyvolené národy směřují k zatracení – ale to, že Bůh dal Izraeli přednost před jinými národy.
 
b) Pán Ježíš – Vyvolený Syn 

Lk. 9:35 „A z oblaku se ozval hlas: Toto je můj Syn, Vyvolený, toho poslouchejte.“
 
c) Vyvolení apoštolů 

Lk. 6:13 „Když nastal den, zavolal své učedníky a vybral z nich dvanáct, které také pojmenoval apoštoly.“
 
d) Vyvolení Jidášovo 

Lk. 6:16 „Judu Jakubova a Judu Iškariotského, jenž se stal zrádcem.“
 
J. 6:70 „Ježíš jim odpověděl: Nevyvolil jsem si vás Dvanáct? Ale jeden z vás je ďábel. To řekl o Judovi, synu Šimona Iškariotského, neboť ten ho měl zradit, jeden z Dvanácti.“
 
Ž. 41:10 „I můj důvěrný přítel, jemuž jsem důvěřoval, který jídal můj chléb, proti mně vyvýšil patu.“
 
Z těchto  textů je patrné, že vyvolení nutně neznamená spasení. Vyvolení má povahu Božího záměru (nabízené šance) a realizuje se poslušností – jinak se mění v zavržení. Selhání kohokoli v Božím díle toto dílo neohrozí. Jidáš byl vyvolen i povolán, ale svou nevěrností a vzpourou obé znehodnotil.
 
Vycházeje z faktu Boží vševědoucnosti (Bůh ví vše dopředu), skvěle formulované v úvodu, mám za to, že v novozákonní době existují tyto základní kategorie jednotlivců:
 
- nepozvaní – kteří se z nejrůznějších příčin nenechají oslovit, proto stojí mimo a tak budou zavrženi.
 
- pozvaní (vyvolení) –celý Izrael, pak Církev
 
- spasení (vyvolení) –jsou ti z pozvaných (vyvolených), kteří potvrdí své vyvolení, jež do té doby zůstávalo pouze v možnosti. Ne všichni, kteří pocházejí z Izraele, jsou Izrael (Ř. 9:6).
 
Vztah mezi povoláním (pozváním), a vyvolením bych populárně přirovnal k fotbalovému zápasu:
 
- Na základě vyvolení před ustanovením světa (soupisky), dostáváme povolání (povolení) ke vstupu na hřiště.
 
- Vyvolení je šance, kterou lze proměnit i zahodit.
 
- Gól je proměněná (využitá) šance, která se počítá. Vstřelením gólu potvrdíme trenérovy naděje do nás vkládané.

 
e) Izrael v novozákonní době 

Podobenství o hostině 

Mt. 22:3-5 „A poslal své otroky, aby zavolali pozvané na svatbu; ale ti nechtěli přijít. Poslal znovu jiné otroky se slovy: Řekněte pozvaným: Hle, přichystal jsem svou hostinu, moji býci a krmný dobytek jsou poraženi, všechno je připraveno, přijďte na svatební hostinu. Ale oni nedbali a odešli jeden na své pole, jiný za svým obchodem.“
 
Mt. 22:8-10 „Potom řekl svým otrokům: Svatba je sice připravena, ale pozvaní ji nebyli hodni. Jděte tedy na křižovatky cest a každého, koho naleznete, pozvěte na svatební hostinu. I vyšli ti otroci na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré. A svatební síň se naplnila stolovníky.“

Izraelci, kteří byli jako národ vyvoleni jsou všichni povoláni (pozváni) k hostině. Ale své pozemské zájmy kladou výše než Kristovo laskavé pozvání. Ač byli jako národ vyvoleni, přece své VYVOLENÍ až na několik výjimek (křesťané ze Židů) NEUSKUTEČNILI, protože nebyli poslušní Kristova pozvání (povolání) – nevyužili nabízené úžasné šance. 
 
Právě proto, že byl Izrael vybrán, byl postaven před volbu, ve které měl tento výběr osvědčit - stejně tak i my.

Mt. 22:14 „Neboť je mnoho pozvaných, ale málo vybraných.“
 
Ř. 9:6 „Neboť ne všichni ti, kteří pocházejí z Izraele, jsou Izrael.“
 
Nejsme lepší než Izrael – i mezi křesťany z národů, ač pozvaných, jen někteří své vyvolení (vybrání) uskuteční.

Mt. 24:13 „Ten však, kdo vytrvá do konce, bude zachráněn.“
 
 
Následkem dočasné nevěrnosti Izraele je pozvání a záchrana pohanů.
 
Ř. 11:1 „Pravím tedy: Zavrhl snad Bůh svůj lid? Naprosto ne!“

Ř. 11:11 „Ptám se tedy: Což klopýtli proto, aby padli? Naprosto ne! Ale jejich proviněním se dostalo záchrany pohanům, aby to vzbudilo jejich žárlivost.“ 
 
Izrael zůstává Bohu milým pro své otce:
 
Ř. 11:28 „Podle evangelia jsou nepřátelé kvůli vám; ale podle vyvolení zůstávají milovanými pro své otce.“

 
Izrael bude znovu povolán
 
Ř. 11:30-32 „Jako vy jste kdysi neposlouchali Boha, nyní však se vám dostalo milosrdenství pro jejich neposlušnost, tak i oni nyní upadli v neposlušnost pro milosrdenství prokázané vám, aby také došli milosrdenství. Bůh totiž všechny uzavřel pod neposlušnost, aby se nade všemi slitoval.“ 
    
 
f) Vybrání věřících a Církve 

Ef: 1:4,5 „On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce, když nás podle zalíbení své vůle předurčil sobě k synovství skrze Ježíše Krista.“
 
Ve vyvolení je nutné setrvat do konce:

2Pt. 1:10 „Proto se bratři, tím více snažte upevňovat svoje povolání a vyvolení.“
 
Mt. 10:22 „Kdo však vytrvá až do konce, bude zachráněn.“
 
2Tm. 4:7,8 „Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru zachoval. Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují jeho zjevení.““

Ř. 8:33 „Kdo bude žalovat na Boží vyvolené? Vždyť Bůh je ten, kdo ospravedlňuje!“
 
1Pt. 2:9 „Vy však jste rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid určený k Božímu vlastnictví, abyste rozhlásili mocné skutky toho, jenž vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.“
 
Tedy všichni věřící jsou Božími vyvolenými. Jsou též královským kněžstvem, jejichž Prostředníkem, Zastáncem, Přímluvcem a Veleknězem je Kristus.

1Tm. 2:5 „Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš.“
 
1J. 2:1 „Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by kdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého.“

Ř. 8:34 „Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a byl vzkříšen z mrtvých, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!“
 
Žd. 4:14 „Když tedy máme velikého velekněze, který prošel nebesy, Ježíše, Syna Božího, držme pevně toto vyznání.“
 
Jestliže si nás Bůh vybral před založením světa, lze usoudit na to, že naše duše je preexistentní.
 
 
g) Slavný konec Izraele – Kristovi misionáři

Zach. 8:23,24 „Toto praví Hospodin zástupů: V oněch dnech se stane, že deset mužů z národů všech jazyků se chytí, ano, chytnou se Judejce za cíp roucha a řeknou: Půjdeme s vámi, protože jsme slyšeli, že je s vámi Bůh.“
 
Jejich misie během tisíciletého království naplní počet spasených pohanů
 
Ř. 11:25,26 „nechci totiž bratři, abyste nevěděli o tomto tajemství – abyste nebyli moudří sami u sebe – že část Izraele se zatvrdila, dokud nevejde plnost pohanů. Bude však zachráněn celý Izrael, jak je napsáno: Ze Siónu přijde Vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnosti.“

Na konci tisíciletého království se počet spasených pohanů definitivně uzavře. Pak bude spasen celý Izrael – což znamená to, že Krista přijme celý národ! To nastane po druhém Spasitelově příchodu (Ř. 11:25,26). Ti, kteří Krista do konce milénia nepřijmou, budou náležet Ďáblu a s ním také skončí.

 
 
2) POVOLÁNÍ

Zatímco vyvolení všech (vybrání) existuje z blíže neurčeného období ještě před založením světa, povolání jednotlivce vzniká podstatně později – po jeho narození a dospění ke službě. Jedinec je povolán (vyvolán) z většího celku v době, která je pro každého jiná.
 
a) Povolání Abrama

1M. 12:1 „Hospodin řekl Abramovi: Odejdi ze své země, ze svého příbuzenstva a z domu svého otce do země, kterou ti ukážu.“
 
b) Povolání křesťana

2Pt. 1:3 „Jeho božská moc nám darovala všechno, čeho je třeba k životu a zbožnosti skrze poznání toho, který nás povolal vlastní slávou a mocí.“
 
Jsme povoláváni skrze evangelium:
 
2.Te. 2:14 „K tomu vás povolal skrze evangelium, abyste získali slávu našeho Pána Ježíše Krista.“
 
2Pt. 1:10 „Proto se bratři, tím více snažte upevňovat své povolání a vyvolení.“
 
upevňovat své povolání – tj. vést život hodný tohoto povolání (Ef. 4:1; Kol. 3)

upevňovat své vyvolení – tj. realizovat své vyvolení poslušností Pánu (Žd. 5:8,9)

 
 
3) PŘEDURČENÍ A SPASENÍ

 
Předurčení

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, neboť chce, aby všichni dospěli k pokání (2Pt. 3:9). Proto také poslal svého Syna na svět, aby zachránil všechny, kteří se zachránit nechají. Na Boží straně je z milosti vztažená ruka stále. Nám pak stačí, se jí chytit a už nepustit.
 
Ez. 33:11 „Řekni jim: Jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, cožpak si přeji smrt ničemy? Vždyť jestliže se ničema odvrátí od své cesty, zůstane naživu. Odvraťte se, odvraťte se od svých zlých cest. Proč byste měli zemřít, dome izraelský?“
 
L. 19:10 „Neboť Syn člověka přišel vyhledat a zachránit, co je ztraceno.“
 
J. 6:37 „Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven.“
 
Ř. 8:29,30 „Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.“

Také zde řetězec začíná vyvolením (předurčením), tedy Božím rozhodnutím o budoucím povolání.
 
Z tohoto textu je zřejmé, že Bůh ví dopředu („které předem poznal“), kteří z předem určených (vyvolených) a později povolaných k práci zachovají věrnost až do konce, takže budou ospravedlněni a uvedeni do nebeské slávy (oslaveni). (Ř. 8:17).
 
 
Spasení

Apoštol Pavel rozlišuje mezi spásou přítomnou, a spásou eschatologickou:
 
2Kor. 6:2 „ . . Hle, nyní je nanejvýš vítaný čas, hle, nyní je den záchrany.“

Ř. 13:11 „ . . vždyť nyní je naše záchrana blíže, než když jsme uvěřili.“

 
Celý život křesťana tedy probíhá mezi spásou přítomnou, tj. počátkem následování Krista a spásou eschatologickou. Konec korunuje dílo.
 
Mt. 7:14 „Jak těsná je brána a zúžená cesta, která vede do života, a málo je těch, kdo ji nalézají.“
 
Fp. 2:12 „Proto moji milovaní . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu.“
 
Musíme se tedy neustále zkoumat, zda jsme na této úzké cestě – na tom záleží naše spasení. Spasení tedy není jednorázová záležitost, nýbrž proces, který má svůj počátek průběh i konec.
 
Blíže viz:
Problém spasení a sborová praxe
 
Tedy: 
- zkoumáme, zda vskutku žijeme z víry (2Kor. 13:5)
- upevňujeme své vyvolení (2Pt. 1:10)
- uvádíme ve skutek své spasení (Fp. 2:12)
- vyznáváme hříchy (1J. 1:9)
- činíme pokání (Mk. 1:15)

Tedy spasení je výsledkem spolupůsobení Boží milosti i lidské vůle
 
Nyní srovnám tyto tři texty:

(1) 1J. 2:18,19 „Dítky, je poslední hodina, a jak jste slyšeli, že přichází Antikrist, tak se nyní již objevilo mnoho antikristů; podle toho poznáváme, že je poslední hodina. Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, zůstali by s námi. Ale to se stalo, aby vyšlo najevo, že nejsou všichni z nás.“
 
(2) J. 15:2 „Každou ratolest ve mně, která nenese ovoce odstraňuje a každou, která nese ovoce čistí, aby nesla hojnější ovoce.“
 
(3) J. 15:6 „Jestliže někdo ve mně nezůstává, bude jako ta ratolest vyvržen ven a uschne; pak je shromažďují a házejí do ohně a hoří.“
 
Z prvního textu je zřejmé, že zde jde o služebníky antikrista, nepřátele Božího. V celém oddíle jsou popsáni jako ti, kteří popírají fakt, že Ježíš je Kristus.
 
Naproti tomu text 2 se týká údů Kristova těla, které nenesou ovoce, které budou Bohem odstraněny.Ty které nesou ovoce, pak dále kultivovány. Text 3 pak údů, které jsou již vně (nezůstávají již v Kristu) a tím jsou určeny k spálení.
 
Je nutné střežit kontinuitu s Kristem:

J. 15:6 „Jestliže někdo ve mně nezůstává, bude jako ta ratolest vyvržen ven a uschne.“
 
2Tm. 2:5 „A stejně i ten, kdo závodí, nebývá ověnčen, nezávodí-li podle pravidel.“
 
Žd. 2:1 „Proto musíme věnovat mnohem větší pozornost tomu, co jsme slyšeli, abychom nebyli strženi proudem.“

 
Jsme-li Kristovi, pak počítejme s tím, že budeme procházet zkouškami (zápasy), ve kterých máme osvědčit svou věrnost. (5M. 13:4; Jk. 1:13; 1Kor. 10:13; Fp. 1:30). Osvědčeného doporučuje sám Pán. (2Kor. 10:18). Satan v těchto zkouškách nás bude ponoukat k tomu, abychom se v nich rozhodli nesprávně. SATAN NA SVÉ NEÚTOČÍ – TY MÁ JISTÉ. Každá zkouška v sobě obsahuje možnost selhání. Kdybychom svými zkouškami procházeli automaticky vítězně, pak by zkoušky nebyly zkouškami, naše bdělost i satanovy útoky by ztratily smysl.
 
1Pt. 5:8Buďte střízliví a bděte! Váš protivník Ďábel obchází jako řvoucí lev, a hledá, koho by pohltil.“
 
Mt. 24:4 „Ježíš jim odpověděl: Dávejte si pozor, aby vás někdo nesvedl.“

1Kor. 9:24 „Nevíte že ti, kteří běží v závodní dráze běží sice všichni, ale jen jeden dostane cenu? Běžte tak, abyste ji získali.“
 
běží v závodní dráze“ – jsou tedy na úzké cestě a nikoli mimo ni, protože dodržují stanovená pravidla.
 
Běžte tak, abyste ji získali“ – běh je kontinuální činnost trvající od startu do cíle. Kdo přestane běžet je samozřejmě diskvalifikován.
 
Riziku selhání je vystaven sám apoštol Pavel:

1Kor. 9:26,27 „Já tedy běžím, ne jako bez cíle, zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad – jiným hlásaje – sám nestal tím, kdo se neosvědčil.“
 
Na tomto světě ani spasení apoštola Pavla nebylo definitivně dosaženo:

Fp. 3:12,13 „Ne, že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou a natahuje se po tom, co je přede mnou.“
 
Zůstaneme-li v Kristu, (což je nutná podmínka), pak projdeme zkouškami vítězně:
 
Jk. 4:7Poddejte se tedy Bohu. Postavte se proti Ďáblu, a uteče od vás.“
 
„Poddejte se Bohu a postavte se Ďáblu“ - při každém Ďáblově jednotlivém útoku, tedy v průběhu našeho života musíme být poddáni Bohu NEUSTÁLE!!!
 
Jen tak, a ne jinak: vzepření  (postavení) se Ďáblu bez poddání se Bohu, tedy boj ve své vlastní síle nutně vede ke katastrofě.
 
Blíže viz:
Je stále satan nositelem světla?
 
V poslední době přijdou mnozí lžimesiášové (Mt. 24:5) a svedou mnohé:

Už ve slově „svedou“ je obsažen princip, že se zde jedná o svedení údů Kristovy církve. Svést služebníky Ďáblovy totiž není možné.
 
Mt. 24:9-13 „Pak vás budou vydávat do soužení, a budou vás zabíjet a všechny národy vás budou nenávidět pro mé jméno. A tehdy mnohým to bude kamenem úrazu, budou se navzájem zrazovat a jeden druhého nenávidět. Také povstanou mnozí lživí proroci a mnohé svedou. A protože vzroste bezzákonnost, ochladne láska mnohých. Ten, kdo vytrvá do konce, bude zachráněn.“

JEN KRISTUS JE NAŠÍ JEDINOU NADĚJÍ!  
 
Problémem v obecné rovině je církevní učení typu Kristus plus něco dalšího. V tomto učení je Kristus logicky zeslaben, není Mu dáno místo, jaké Mu právem náleží. Toto „další“ tak deformuje pravé učení a je nástupním prostorem pro satana a vytváření nejrůznějších  bludů. Satan směsí Božího a lidského tak stahuje lidi, nacházející se třeba dlouhý čas na dobré cestě, zpět do své říše.
 
Problémem v osobní rovině je to, že pokud svůj život Kristu a Jeho učení neodevzdáme cele, pak naše víra dříve či později může zaniknout. Místo, které ve svých životech upřeme Kristu a ponecháme si ho pro sebe, tak vytváří výhodný terén pro satana.
 
1Kor. 10:12 „A tak, kdo si myslí, že stojí, ať hledí, aby nepadl.“

Může někdo říci, že pro něj to neplatí???
 
Snad jsem uvedl alespoň to nejzákladnější. Veškeré texty jsou citovány z Českého studijního překladu Bible.
 
BohemianAnonymus
 

Podobná témata

O Bibli

"VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 18:00:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu jinak, než souhlasit. Pouze výklad a přístup ke křesťanství v takovém nebo velmi podobném duchu dává pozemskému bytí smysl.  Dík! :-)



Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 18:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus
Jestliže věříš na předurčení, tak ho lze pochopit i takto:

------všichni lidé stále hřeší a ti co věří na předurčení nejsou žádnou výjimkou. Z toho tedy vyplývá, že lidé, kteří věří na předurčení nebudou spaseni, protože nevytrvají do konce a hřeší a hřeší. Jsou ve zvlášť ztížené pozici, jak uvádíš ve svém článku.


-------římskokatolík běží na dráze pro vavřínový věnec a stále má možnost přijmout milost Pána Ježíše, což znamená - litovat hříchů a prosit ho o odpuštění, jako lotr na kříži, i kdyby uvěřil až na tom svém vlastním kříži umírání




Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 19:16:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím pouze Kristu a o tom zde vydávám svědectví.

Pán s Tebou. BA



Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 19:20:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus

Jistě, to jsme dva, kteří věříme Kristu. Ovšem v Bibli jsou i jiné verše, a ty jsi neuvedl.

Předurčení není podloženo Biblí.

Pán s Tebou.

Jaela


]


Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 19:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím, uveď dotyčné verše v Českém studijním překladu, který pokládám za nejpřesnější, aby se předešlo zbytečným sporům. Dokaž prosím, svá tvrzení. Můj příspěvek nepatří k nejjednodušším. Soudě podle Tvé bryskní reakce a jejího obsahu soudím, že sis příspěvek ani nepřečetla, nebo mu neporozuměla. Pán s Tebou. BA


]


Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 19:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus
Předurčení se tady na GS již řešilo. Jde o tvé učení, které nemá jistou oporu v Bibli, protože jsou i protichůdné verše.

Máš článek velmi dobře vypracovaný, ale to neznamená, že jsme předurčeni. Bůh je alfa a omega. Vidí všechno od začátku až do konce, ale stvořil člověka a dal mu svobodu rozhodování.

Máš pravdu, že předurčení nerozumím, protože to není logické. Tomu se nedá rozumět v souvislosti s tím, že já jsem svobodný člověk, který volí mezi dobrem a zlem. Denně hřeším. Ten, kdo říká, že nehřeší, je lhář.

Podle toho, co tam píšeš, by žádny předurčený nemohl být spasen, protože všichni hřešíte.

Myslíš si, že čím víc toho napíšeš, že tím jistěji jsi dokázal předurčení?

My lidé nejsme předurčeni. Bůh je spravedlivý. Nejsme pimprlata.

Tvůj příspěvek jsem četla již dvakrát, přečtu si ho znovu, ale nepředpokládám, že z něj získám tvou jistotu, že jsem předurčena.

To by byla největší nespravedlnost Hospodina našeho Otce. A Bůh je přece spravedlivý.

Možná, kdybys více četl Český studijní překlad Bible, Duch svatý by tě dovedl k tomu, že jsi svobodné Boží dítě a ne loutka.

Pán s Tebou
Jaela


]


Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 21:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, myslím si, že se ze tvé strany jedná o nedorozumění. Podle mne kritizuješ něco, co neexistuje. Autor příspěvku přece netvrdí, že předurčení je. Stejně tak netvrdí, že předurčení není. Jedná se o uhel pohledu na předurčení. Proto jsi byla upozorněná na skutečnost, že příspěvek není dobré posuzovat zběžným pohledem. Od tebe by jsem spíše čekal reakci na závěrečnou část článku, začínající větou: "JEN KRISTUS JE NAŠÍ JEDINOU NADĚJÍ!" :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 09:33:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karkulka
Učení o předurčení je jistě zajímavé, ale není pro něj jednoznačný základ v Bibli. Takže pro mne není žádný úhel pohledu na předurčení, já chci být spasena a ne že nějaký chytrý kalvinista řekne, že nejsem předurčena, protože hřeším, zavře mi nebe a nedostanu ani milost lotra na kříži. Římskokatolická církevnikomu brány nebe nezavírá a vždy mohu kleknout k nohám mého Spasitele s Maří Magdalenou a plakat nad svými hříchy. Mohu prosit o milosti, které pro mě připravil. Mohu prosit o odpuštění hříchů atd.

Ano, Ježíš Kristu je naše naděje, je to náš Vykupitel, je to pravý Bůh a pravý člověk, je to náš Spasitel. Vykoupil nás všechny lidi bez nás, ale ke swpáse říkáme své svobodné ano.


]


Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 21:03:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Jaelo,

 
Jsi předurčena, tedy vyvolena, protože projevuješ zájem o Boží věci a tím máš šanci. Můžeš ji proměnit, (realizovat) své vyvolení, nebo zahodit.

Nevyvolení, tedy zatvrdilí vůbec neprojevují zájem o věci Boží, vědí že skončí špatně, ale vzdor tomu jim to vůbec nevadí.

Jestliže jsi povolána, musíš (samozřejmě i já!!) přinášet ovoce, jinak budeš (samozřejmě i já!!) vyťata a uvržena do ohně.

 
Přeji Ti, abys rozvíjela všechny dary, které Ti Pán dal, i kdyby to byla jen jedna hřivna. Dále pak vytrvalost ve víře, abys se tak po smrti mohla sjednotit s tím nádherným Světlem, kterým je náš Pán.

 
S přáním Božího pokoje BA




Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 10. září 2010 @ 09:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není mě to jasné. Kdo řekne, že ten či onen není vyvolen a kdy. I ten kdo není teď vyvolen může zítra uvěřit ....Nebo je to tak, že právě proto, že Bůh je věčný ( viz.Sauer ale na to jsem přišel i sám poznáním Boží osoby) ví dopředu, kdo nakonec přijme spasení či nepřijme s tím, že mu dává Bůh šanci do posledního dechu uvěřit. Přeci nejsme loutky a každý se musí pro Krista rozhodnout a přijmout ho vědomě svou svobodnou vůli ( samozřejmě pod puzením Ducha sv. )



]


Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 10:02:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus

Přeji hezký den,

Já jsem Boží dcera - Hospodin mi dal svobodu rozhodovat se pro dobro nebo pro zlo.

Můj Bůh je Buh spravedlivý. Kdyby byla predestinace, tak dejme tomu teď jdu po Božích cestách, ale mohu sejít z té cesty a padnout do rukou zlého a to už mi tu na GS psali, že pokud to tak někdo udělá, neměl zřejmě jistotu spásy. No a já teď jsem vyvolená a zklamu.

Co teď?

Kalvinisté řeknou, že jsem tedy nebyla předurčena.


Římskokatolík mi nezavře nebe a nechává mi svobodu, kterou mi dal Bůh, i když z nějakého důvodu zklamu a sejdu z cesty.
Když pak budu umírat - mé umírání může být kříž. Může to být velký kříž - můj osobní kříž a tu já se mohu s lotrem obrátit k Pánu Ježíši a prosit ho o odpuštění hříchů a jdu do nebe.

Predestinace mi svobodu neumožňuje, tam už mám všechno nalajnované.

A ještě co je mi divné je to - že já opravdu znám kalvinisty a vím, že hřeší jako všichni lidé.

Já jako římskokatolička si mohu poctivě přiznat - ano, Jaela hřešila a kleknu s Maří Magdalénou k Ježíšovým nohám a pláču.

Co udělá kalvinista - kouká, jako kdyby nehřešil. On se taky snaží, ale ta poctivost mi tu chybí.


O nikom nemůžeš říci, že neprojevuje zájem o Boží věci, protože ty nevíš, jak bude prožívat své umírání na svém osobním kříž. Ty to nevíš. Člověk se může setkat s Bohem. My nemáme právo posuzovat nevěříci a zavírat jim nebe. To římskokatolík nikdy neudělá,aby někomu zavřel nebe.


Můj Bůh je Bůh spravedlivý. On dal všem lidem svobodu - netahá nás za nitky jako loutky.

Můj Bůh je alfa i omega. Vidí všechno od začátku do konce. To si asi ve své lidské rovině nedovedeš představit, jak Bůh může všechno vidět od začátku do konce a přesto nám dát svobodu.

Jenomže Bůh má MOC a my ho nemůžeme srovnávat sami ze sebou.

My jsme lidé a On je MOCNÝ Bůh.

On má MOC i tam, kde už není z pohledu lidského naděje, on přivádí k životu.

Asi to stojí za zamyšlení, že Bůh nás tak miluje, že nám tak důvěřuje, že nám dal svobodu - a v této svobodě se uskutečňuje Láska.


]


Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. září 2010 @ 08:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jaelo,

bratr karkulka mě upozornil na to, že důraz na Krista, naši jedinou naději jsem v komunikaci s Tebou vypustil – a to musím napravit.  
 
Kristus, naše jediná naděje je naším Přímluvcem, a Zastáncem před Bohem a to na základě nekonečné oběti, kterou pro nás přinesl.

Modlit se k Marii, znamená obcházet Boha a vyvolá nutně Jeho hněv. Jak jsem již napsal, nebezpečné je církevní učení typu Kristus plus něco dalšího, ve kterém je Kristus logicky zeslaben, což je právě případ římskokatolické církve, kde Marie vytěsňuje Krista. Marie Ti hřích neodpustí, protože není Bohem, ani se za Tebe nepřimluví, protože není Božím Synem.

Obracíme-li se o přímluvu k někomu jinému, pak Přímluvcem a Jeho obětí pohrdáme. Běžíme sice na závodní dráze, ale ne na té, na které běžel apoštol Pavel, který usilovně běžel za Kristem. Máme-li jiného Přímluvce než Krista, pak běžíme k němu, a nikoli ke Kristu. A protože Kristus je jedinými Dveřmi k Otci, pak se tímto způsobem k Němu nikdy nedostaneme. 

J. 10:9 „Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn.“ 

Máme z Boží milosti Velekněze, který s námi soucítí:

Žd. 4:15 „Neboť nemáme takového velekněze, který by s námi nemohl soucítit v našich slabostech, nýbrž takového, který ve všem prošel zkouškami, podobně jako my, avšak bez hříchu.“
 
Toto jsou základní věci; pokud chceš, zeptej se svého pana faráře na to, proč je Kristus, jako Přímluvce ve vaší církvi ignorován.

Všichni jsme postaveni před rozhodnutí, kterému nelze uniknout. V Tvém případě to bude nespíše rozhodnutí: Kristus, nebo církev? Ze srdce Ti přeji, aby ses rozhodla správně. 
 
Pokud jde o problém hříchu, doporučuji článek od sestry lydie 7 Rozdíl mezi hřešit a zhřešit .

Jak jsem napsal, své vyvolení lze docela dobře zahodit, protože disponujeme svobodnou vůlí.  Nicméně Otec dopředu ví, jak každý své vůle použije a  kdo Mu zachová věrnost až do konce. 
 
Ř. 8:29,30 „Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.“
 
Pán s Tebou. BA
 



Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. září 2010 @ 08:35:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jaelo,

bratr karkulka mě upozornil na to, že důraz na Krista, naši jedinou naději jsem v komunikaci s Tebou vypustil – a to musím napravit.  
 
Kristus, naše jediná naděje je naším Přímluvcem, a Zastáncem před Bohem a to na základě nekonečné oběti, kterou pro nás přinesl.

Modlit se k Marii, znamená obcházet Krista což vyvolá nutně boží hněv. Jak jsem již napsal, nebezpečné je církevní učení typu Kristus plus něco dalšího, ve kterém je Kristus logicky zeslaben, což je právě případ římskokatolické církve, kde Marie vytěsňuje Krista. Marie Ti hřích neodpustí, protože není Bohem, ani se za Tebe nepřimluví, protože není Božím Synem.

Obracíme-li se o přímluvu k někomu jinému, pak Přímluvcem a Jeho obětí pohrdáme. Běžíme sice na závodní dráze, ale ne na té, na které běžel apoštol Pavel, který usilovně běžel za Kristem. Máme-li jiného Přímluvce než Krista, pak běžíme k němu, a nikoli ke Kristu. A protože Kristus je jedinými Dveřmi k Otci, pak se tímto způsobem k Němu nikdy nedostaneme. 

J. 10:9 „Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn.“ 

Máme z Boží milosti Velekněze, který s námi soucítí:

Žd. 4:15 „Neboť nemáme takového velekněze, který by s námi nemohl soucítit v našich slabostech, nýbrž takového, který ve všem prošel zkouškami, podobně jako my, avšak bez hříchu.“
 
Toto jsou základní věci; pokud chceš, zeptej se svého pana faráře na to, proč je Kristus, jako Přímluvce ve vaší církvi ignorován.

Všichni jsme postaveni před rozhodnutí, kterému nelze uniknout. V Tvém případě to bude nespíše rozhodnutí: Kristus, nebo církev? Ze srdce Ti přeji, aby ses rozhodla správně. 
 
Pokud jde o problém hříchu, doporučuji článek od sestry lydie 7 Rozdíl mezi hřešit a zhřešit .

Jak jsem napsal, své vyvolení lze docela dobře zahodit, protože disponujeme svobodnou vůlí.  Nicméně Otec dopředu ví, jak každý své vůle použije a  kdo Mu zachová věrnost až do konce. 
 
Ř. 8:29,30 „Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.“
 
Pán s Tebou. BA
 



Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 10:10:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • BohemianAnonymus
  • Jan  16:24    |  Až dosud jste o nic neprosili v mém jménu. Proste a dostanete, aby vaše radost byla plná
  • Pán s tebou!
  • Bible píše jasně, ne? Prosíme přece skrze Krista našeho Pána.



]


Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 10:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus
Odeslala jsem ti začátek komentáře.

Dokončuji tedy:

Myslím si, že Hospodin se raduje, že máme úctu k ženě, kterou On si vybral za Matku pro svého Syna a našeho Pána Ježíše Krista.

Když dovolíš odlehčení ------asi si myslí, že nejsme tak natvrdlí ve své svobodě---------, že víme, co máme dělat.   :O)))

Žena, tak vzácná v Hospodinových očích, Matka Ježíšova, je i mou Matkou. Mnoho dívek bylo v Izraeli........
Maria mi hřích neodpustí, ale Maria se za mě přimlouvá. Který syn neslyší Matku? Je to popření rodiny - je to zvrácená rodina, ve které by byl syn postaven proti matce.
Ježíš svou Matku miluje.

Kristus není v naší církvi ignorován. Pokud já píšu a obracím se k Hospodinovi, tak je to pro mou protestantskou výchovu. Já osobně se obracím k Otci, Synu i k Duchu svatému, ale to jsou osobní věci.

To máš nějaké nedostatečné informace, že je Kristus v římskokatolické církvi ignorován - ba právě naopak.

Přemýšlel jsi někdy o tom, že Kristus ustanovil církev? On žije ve své církvi. Příjímám Krista v eucharistii.

Doporučuješ mi článek sestry Lydie7 - nezlob se, ale Bible je Slovo Boží a stačí mi. Nebudu se opírat o myšleky sestry Lydie, která nestále ponižuje Benedikta XVI. Měla by se nejprve srovnat sama v sobě. Pro mě je nepravdivá.

Ano, Bůh je alfa a omega - jenomže my lidé si myslíme, že tu jeho vševědoucnost svým lidským mozkem pochopíme, ale to nelze.

Nemůžeme si myslet, že Bůh přemýšlí jako my lidé. V Bibli není jednoznačně řečeno, že existuje predestinace člověka.

Nezavírejme lidem nebe. Dejme všem šanci najít Krista. Kristus miluje všechny lidi. Nejsme loutky.

Pán s tebou.


]


Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 10. září 2010 @ 11:29:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

jak rozumíš těmto veršům?

Ř 8:28-30 Víme, že těm, kteří milují Boha, všechny věci spolu působí k dobrému/Bůh všechno řídí k dobrému, těm, kdo jsou povoláni podle jeho předsevzetí. Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna, tak aby On byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.

Jak ti to přijde, že tu Pavel píše v minulém čase? Jakto, že existují lidé, které Bůh znal předem a předem je také určil tím a tak, že je povolal, ospravedlnil a oslavil, aby se stali mnoha bratry Pána Ježíše Krista? Patříš mezi ně anebo jim chceš za každou cenu zpochybnit to, čemu správně vírou danou Bohem věří! Zamysli se nad tím, co píše Pavel, i nad tím, co vlastně děláš! Věř Bohu, Jeho lásce a Jeho Slovu a ne hříšnému člověku! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 14:02:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Já jsem to moc nestudovala, ale na těchto a podobných verších apoštola Pavla stavěl sv. Augustin, když se zabýval predestinací. Jenomže když se Písmo sv. vezme jako celek, tak jiné verše predestinaci nepodpírají, ale popírají, protože hřešíme až do smrti a i apoštol Pavel nakonec  vyjadřoval obavu, aby vytrval až do konce. Kdyby měl jistotu, proč ta obava?

Willy, čti celé Písmo a podřiď se úsudku církevních otců. Řeš svoje hříchy, proč neustále hřešíš a máš po problému.

Píšu ti stále, že se opírám o Hospodina, jsem v Jeho náručí, setkala jsem se s ním v Jeho MOCI. Co víc mi můžeš ukázat ty nebo nějaký člověk - co je víc než Hospodinova MOC. No Willy - nic.




]


Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. září 2010 @ 14:38:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

tak si to nastuduj a pak mi řekni, jak tomu rozumíš. Děkuji.

w.


]


Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. září 2010 @ 17:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy.
I když (jako už tradičně) tebe nejspíš o ničem nepřesvědčím, podám zde výklad, aby to nespletlo jiné, kteří jsou ještě otevřeni, zdravým rozumem soudí a hledají.

"Ty, které si Bůh napřed vyhlédl" - tj. vybral, měl v nich zalíbení. Ne snad pro jejich budoucí zásluhy, ale jen ze své nekonečné dobroty si je takto vybral a pak "předurčil"., tj. předem o nich rozhodl ve své lásce, že jim dá všechny prostředky k dosažení věčného života. To, že jsem se narodil do lůna katolické církve, kde se mi ony prostředky nabízejíí, je docela určitě nezasloužená milost. Mohl jsem se taky narodit jako mohamedán, či ateista. 

Tato udělená milost (toto předurčení) mně ovšem samo o sobě ještě nijak nezaručí věčnou spásu - pořád záleží na mé odezvě na tuto milost, na mé odpovědi, jak budu žít.


Pavel zde tedy nemá na mysli otázku předurčení jednotlivců
ke spáse vzhledem k jejich skutkům a zásluhám.

Mluví zde z hlediska dějin spásy o kolektivním "předurčení" celého společenství věřících ke spáse (církve Kristovy) - a to ze strany Boží.

Jednotlivců se to týká tedy nepřímo, jen pokud jsou zahrnuti v kolektivu lidu Božího, pokud žijí v církvi jako opravdoví křesťané (Ř 11,2; Gal 4,9; 1 Pt 1,2).

Výsledkem této dobré Boží vůle jsou věřící, kteří se stanou podobnými Ježíši Kristu nejen v utrpeních, ale i ve věčné slávě (Fp 3,21).

Když je Bůh předurčil, povolal je pak v čase k víře. Až uvěřili, dal jim pak novou spravedlnost, milost posvěcující, takže přijdou k věčné slávě. Jistě jim ji dá, nečekají na ni nadarmo.
Apoštol tedy klade minulý čas, aby tím vyjádřil, že ono Boží rozhodnutí o věčné slávě, které dá vyvoleným a ospravedlněným, je jisté a nezvratné.


Takový předobraz Božího vyvolení (predestinace) můžeme spatřovat i v historii vyvoleného národa. Celý vyvolený národ dostal milost od Boha, ale ne všichni v něm tuto milost přijali. Byli určeni vejít do Hospodinova odpočinutí, ale mnozí nevešli (Ž 3,11) ...

Tak je to i s naší predestinací.
Milost není samosopasitelná, vyžaduje adekvátní odpověď ze strany člověka.


]


Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. září 2010 @ 11:23:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jaelo,

Píšeš: „Kristus není v naší církvi ignorován.“ Ale to jsem netvrdil. Tvrdil jsem a tvrdím neustále to, že Kristus je v ŘKC ignorován jako Přímluvce. A Bůh od nikoho jiného než Krista, přímluvy nepřijímá. Ale když vám to nevadí, je to jen a jen vaše věc. Bůh se nikomu nevnucuje, ponechal nám svobodnou vůli, kterou můžeme použít ke své záchraně, nebo zahynutí. 
 
Ale vaše situace je daleko vážnější, než si obecně myslíte. Pokud ignorujete Krista jako Přímluvce, ignorujete Ho i jako JEDINÉHO!!! Prostředníka mezi Bohem a lidmi, protože na jeho místo stavíte člověka, totiž Marii.

1Tm. 2:5 „Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš.“
 
Jestliže upíráte Kristu jeho funkci Přímluvce a Prostředníka, popíráte tím Krista vůbec a žijete v iluzi, že Mu sloužíte. Tím na sebe přivedete Boží hněv, protože jste zatížili své učení lidskými výmysly.

Blíže viz:

Svědectví jsem vydal – vyber si, kdo je ti milejší: Kristus, nebo učení církve. Jak jsem Ti už napsal, nutnosti svého rozhodnutí neunikneš!
 
Překrásně tento problém formuloval bratr farář Marius Baar, kterého ocituji zpaměti:

Duchovní svět je černobílý. Když se nerozhodneš pro bílé, nemusíš se už dále rozhodovat, neboť automaticky stojíš na protější straně. 
 
Byl bych rád, kdybyste brali Boží slovo vážně!  BA
 
 
 



Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 10. září 2010 @ 11:51:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus
To jsi něco špatně pochopil z římskokatolické církve. Nerozumím ti.

Myslím že v takovémto případě velmi pomáhá Duch svatý.

Proste v mém jménu říká Pán Ježíš.........

Panna Maria je Matka toho, v jehož jménu máš prosit...........

Přeji ti Abrahámovou důvěru a pochopení Boží MOCI. Nepřemýšlej v lidské rovině o Bohu - myslím, že jeho MOC nepochopíš. Dej prostor Boží MOCI, Boží VELIKOSTI BOŽÍ VŠEMOHOUCNOSTI, BOŽÍ NEKONEČNOSTI.........


]


Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. září 2010 @ 17:04:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A Bůh od nikoho jiného než Krista, přímluvy nepřijímá."...


Takové odvážné tvrzení by si zasloužilo doložit slovy Písma. Určitě přece tak závažná informace by v Písmu být musela!


Skutečně Bůh od nikoho jiného přímluvy nepřijímá? Otevři se Písmu!
A když ti dokážu, že ano, uznáš to???



Písmo svědčí opak - vyzývá, abychom byli přímluvci u Boha za své bližní, dokonce i za nepřátele! Přimlouvat se u Boha za své bližní je přece podstatou křesťanství!
Ve vší snaze máte pořád bílá místa v Písmu. Upnete se na nějakou myšlenku, ale vytrhnutím ji zvrátíte do nepodoby.


Docela určitě se za nás Kristus přimlouvá
(1 j 2,1) - a my máme Krista ve všem napodobovat.

Když se přimlouváme za své bližní, když se za ně modlíme - to Bůh podle tebe už nepřijímá? Písmo svědčí opak.


(2 Kor 9,14)
Oni se za vás modlí a touží po vás pro tu nesmírnou Boží milost při vás.

(Ef 6,18)
v každý čas se každou modlitbou a prosbou modlete v Duchu, a právě proto bděte ve vší vytrvalosti a prošení za všechny svaté.

(Kol 1,9)
Proto se i my, od toho dne, kdy jsme to uslyšeli, nepřestáváme za vás modlit a prosit, abyste byli naplněni poznáním jeho vůle ve vší moudrosti a duchovním porozumění,


Písmo je přímo nabito výzvami, abychom se za druhé přimouvali u Boha
,
abychom se za ně modlili. Není ani možné sem všechno vypsat.

Také naši strážní andělé, kteří stojí před Boží tváří, se nepřestávají za nás přimlouvat (Mt 18,10).


A máme ještě i dalšího přímluvce, kterého jsem si nechal na konec - Ducha svatého.

(Ř 8,26-27)
A tak nám také Duch pomáhá v našich slabostech. Vždyť ani nevíme, za co bychom se měli modlit, jak je potřeba, ale sám Duch oroduje za nás nevýslovným sténáním.
A Ten, který zkoumá srdce, ví, jaké je smýšlení Ducha, že podle Boží vůle prosí za svaté.

Závěr:

Kristus se za nás přimlouvá - i všichni svatí zde na zemi i před tváří nebeského Otce činí to samé.
Náš Bůh totiž není jednoosobový a Trojice je bytostně dialogická,
je vydáváním sebe sama v lásce, na které můžeme mít podíl.
Všichni máme napodobovat Krista, všichni máme být přímluvci pro své bratry. Tak káže opravdová láska, která zapomíná na sebe pro druhé.



]


Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. září 2010 @ 21:35:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To: Oko

To, že se přimlouváme jedni za druhé, k čemuž jsme povoláni, vůbec nezpochybňuji, protože to patří k elementární křesťanské praxi. I když se za druhé přimlouváme, všichni potřebujeme Přímluvce. Ty ale zavádíš debatu úmyslně jinam, abys obhájil církevní deformované učení. Jistěže naším nejvyšším Přímluvcem a Prostředníkem u Boha může být jen Bůh (Duch sv.) dále Bůh i člověk, Pán Ježíš Kristus, kterého jsem zmínil a který je vyšší než andělé, jsa roven Bohu. Chceš snad od sebe odtrhnout Osobu Božího Syna od Ducha svatého? V této debatě nejde o to, které nebeské bytosti se za nás přimlouvají, nýbrž o to, že vy katolíci jste funkci Prostředníka a Přímluvce, tedy Božích osob přisoudili zemřelé Marii (podle vás Královně nebes). Dále je zbytečné o problému referovat. BA



]


Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. září 2010 @ 21:49:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava poslední věty:
V této debatě nejde o to, které nebeské bytosti se za nás přimlouvají, nýbrž o to, že vy katolíci jste funkci Prostředníka a Přímluvce, tedy Krista, přisoudili zemřelé Marii (podle vás Královně nebes). Dále je zbytečné o problému referovat. BA



]


Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 10. září 2010 @ 21:54:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť ale my víme, že Marie by bez Krista jako Prostředníka a Přímluvce nesvedla nic, co se nám snažíš vsugerovat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 10. září 2010 @ 21:59:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marie je Prostředník mezi námi a naším prostředníkem ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 10. září 2010 @ 22:28:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne. Marie je prostředník mezi námi a naším Prostředníkem. Ale dobrý pokus. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. září 2010 @ 08:48:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Nepřijde ti to už trochu komplikované? Když mohu přímo ke kováři, proč bych chodil ke kováříčkovi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. září 2010 @ 10:34:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trefa, Karle:-)

Nejde ani tak o komplikovanost jako o neuctivost vůči kováři a zarmucování Ducha Svatého.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 11. září 2010 @ 12:33:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Můžeš přímo - i v tom je tvoje svoboda Božího dítěte.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. září 2010 @ 12:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když mohu přímo ke kováři, proč bych chodil ke kováříčkovi?"...

Už se probuď!
Není žádný kovaříček a nikdy nebyl!
(Vyjma stejnojmenného brouka)

Je jenom mistr  kovář,
ale ani ten nedělá dílo sám, ale zaměstnává pomocníky. Jeden přidržuje dílo, druhý fouká měchy a pod.

Náš Bůh je bytostně dialogický a umožňuje nám se aktivně podílet na jeho díle spásy
.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. září 2010 @ 19:49:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    JMK napsal: "Marie je prostředník mezi námi a naším Prostředníkem." Na toto jsem reagoval.


]


Prostřednice: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. září 2010 @ 10:43:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No a když je Marie svatá a bezhříšná, tak vlastně vůbec není schopná pochopit problémy nás, hříšníků. Jak se může vcítit do situace člověk, který je v hříchu, když sama hřích nepoznala? Nemůže té situaci správně rozumět, těžko může pomoci.

  Jak můžete přistupovat k Prostřednici bez prostřednice, jen tak, napřímo? Není to moc jednoduché? K tomu je třeba někoho, kdo je schopen nám rozumět, někoho, kdo žil v hříchu. Třeba sv. Anna, maminka Marie, babička Ježíše by byl vhodný kandidát.


]


Prostřednice: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 11. září 2010 @ 11:13:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zeptej se sám sebe, jak je Ježíš schopen pochopit nás, hříšníky, jak se do nás může vcítit člověk, který je bez hříchu? Může nám Ježíš pomoci, když nám podle tebe nemůže správně rozumět?


]


Prostřednice: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 11. září 2010 @ 12:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Maria trpěla, je Matkou sedmibolestnou, proto se k ní klidně můžeš obracet, rozumí ti.
Maria doprovázela svého Syna na křížové cestě.
Maria stála pod kříže a plakala.
Za Marií stál Hospodin.
I skály pukaly, jenom pár jedinců na GS se diíííííííví.



]


Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. září 2010 @ 08:45:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To, že se přimlouváme jedni za druhé, k čemuž jsme povoláni, vůbec nezpochybňuji,"...


Písmo říká, že máme prostředníka Ježíše Krista, nikoli že máme jediního prostředníka, který se za nás přimlouvá.
Máš to popletené. Přimlouvají se za nás před tváří nebeského Otce taky andělé, jak svědčí Kristus. Zkus to popřít!

V této debatě jde o to, že tvrdíš, že mimo Krista se za nás nikdo nemůže přimlouvat. Opak je pravdou. Andělé i svatí,jak ještě  žijící, tak i ti, kteří nás už ve víře předešli na věčnost (včetně Marie), nemohou dělat nic jiného, než napodobovat Krista. A Kristus dělá co? -Přimlouvá se za nás.

Pokud ti zbyla jen špetka logického uvažování, měl by sis toto přehodnotit.



Plete se ti to s jinou úlohou Krista, kdy je Kristus je skutečně jediným prostředníkem naší spásy, "dveřmi do ovčince". Do věčnosti, před tvář nebeského Otce, je možno vstoupit jedině skrze Kristův soud (2 K 5,10). Což je ovšem už docela o něčem jiném...





]


Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 11. září 2010 @ 15:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej oko,

je opravdu těžké Ti svědčit, stejně jako Svědkům Jehovovým. Pokud jde o vytrvalé setrvávání na odchylkách od Písma, není mezi vámi rozdíl. Nejde o to, zda se za nás andělé přimlouvají v nebi, když Pán Ježíš úspěšně dokončil svoji pozemskou misi. Jde ale o to, ke komu se máme ve svých modlitbách obracet. Učil snad Spasitel, že se máme obracet v modlitbách k Mojžíšovi, Eliášovi, nebo jiným Božím lidem? NE! Učil nás, že se máme obracet ke Stvořiteli, nikoli ke stvoření. Dopředu věděl, že se jeho matka podle těla stane předmětem uctívání (oslava člověka, nikoli Boha), proto svou matku, nikdy neoslovil „matko.“

Ale vy katolíci jste sešli z pravé cesty, přestože, přes „Matku Boží“ jste se dopracovali až k „Královně nebes.“  
 
Vaše „Královna nebes“ nemá s biblickou Marií vůbec nic společného! Samo Písmo vás usvědčuje z bludu! Kde je řeč v Písmu o „Královně nebes? Zde:  uctívání „Královny nebes“ odsoudil již prorok Jeremiáš (Jr. 7:16-19; Jr. 44:15-25)!!! To vám nevadí? Ledaže již máte vypálený cejch na svém svědomí (1Tm. 4:2)!!!

Právě proto, že si nekatolíci dobře uvědomují rozdíl mezi biblickou Marií a katolickou „Královnou nebes“, tedy modlou, je důvodem toho, že se k vám v chválení nepřipojují – i když dnes je následkem odpadnutí nekatolíků situace poněkud jiná. To, že se za nás Marie v nebi přimlouvá je fikce toho, který nemá Písmo v náležité vážnosti!!!
 
Ze SZ víme, že ani spravedliví, jako Noe, Daniel a Jób nevysvobodí ani syna, ani dceru, svou spravedlností vysvobodí jen sami sebe. (Ez. 14:20). Z toho vyplývá, že účinná  přímluva za druhé je vyhrazena jen nebeským bytostem. Dále víme,že Boží Syn a Duch sv se za nás přimlouvají. Víme také to, že se andělé, v době Spasitelovy pozemské mise přimlouvali za nejmenší. Z toho můžeme vyvodit závěr, že přimlouvání za nás je vyhrazeno nebeským bytostem a nikoli mrtvým.
 
Vy ale jdete ještě dál: vám nestačí modlitby k mrtvým, katolickým svatým, vy se ještě modlíte k dílu lidských rukou, jako např. v Pražskému Jezulátku. Jste skutečně tak zpozdilí, že se domníváte, že modlitby k této sošce jsou totožné s modlitbou ke Spasiteli? Kdyby tomu tak bylo, tak by byl Spasitel hned úvodu modlitby osloven a soška Dítěte i kostel jí zasvěcený by byly zbytečné. Vy však Novénu k Dítěti Ježíši začínáte slovy: „Milé dítě Ježíši!“ Jenže toto „Dítě“ neexistuje!!! – Pán Ježíš vyspěl, zahájil a úspěšně ukončil zde na zemi své dílo. Neustále zobrazujete Spasitele jako bezmocné dítě, závislé na lidské pomoci! BEZMOCNÝ BŮH!!! Myslíte si snad, že Pán byl méně mocný jako Dítě, než jako dospělý muž, že se tedy  že Jeho moc se odvíjela od fyzické síly, kterou momentálně disponoval?

Jenže tento blud byl umožněn bludem předchozím, když církev vypustila druhé přikázání podle domněnky Augustinovy, že druhé je jen výkladem prvního. A proto se od 5. stol. Církev uctívá ostatky, obrazy, sochy, přestože je to v rozporu s druhým přikázáním. Dnešní modlářství je toho důsledkem.

Proto je učení ŘKC učením typu Kristus plus něco dalšího, ve kterém to „další“ zeslabuje Krista. Prosím Vás, odvrhněte své bludy a otevřete se Písmu!
 
Kéž byste se z Babylónu bludů vrátili k Písmu a ke Kristu! Pamatujte na to, že Duch sv. nás vede k Písmu a nikoli proti němu, či mimo něj! Písmo je dokonalé, nelze ho vylepšit a ten, kdo se o to pokusí, je pod Božím hněvem (Gal. 1:8; Zj. 22:18,19)!
 
BA

 
 
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 11. září 2010 @ 15:38:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme stejně nepoučitelní jako nekatolíci. Kolik ty sis vzal z našich nekonečných argumentů? Vůbec nic.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 13. září 2010 @ 11:56:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj JMK,

snažím se zůstávat na biblické půdě, protože jen tak mám (máme) naději. Proto se necítím vázán jakýmkoli!!! církevním učením, které z biblického rámce vybočuje.
Pán s Tebou. BA


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 11. září 2010 @ 15:50:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus
Víš co nepochopím, proč nevěříš Boží MOCI.

I pro tebe se přece narodil malý Ježíš v Betlémě v čase. Ty jsi nežil tenkrát, tak teď v čase se pro tebe narodí Ježíš v Betlémě, prožívej s Ježíšem Jeho narození.

Nesedíš u televize. Narodí se v čase Ježíš pro tebe a pak jde za tvé hříchy na Golgogu, aby za ně zemřel na kříži. Tato oběť je pro tebe zpřítomněna obětí mše svaté.

Nevěříš na Boží MOC, ale Bůh není BEZmocný jako my lidé. Přemýšlíš o něm a o Matce Pána Jažíše pouze v rovině svého lidského mozečku, který tě do toho, co tě přesahuje nepustí, tak říkáš NE, NE a zase NE. Proto nechápeš narození Ježíška v Betlémě, nechápeš mši svatou, nechápeš úctu k ženě, která porodila Ježíše.

Zaměř se na věci, které tě přesahují, nebudeš jim rozumět, a proto se pokorou se podivej na Hospodina a děkuj za ně a pros, abys rozuměl.

Proto nerozumíš Písmu, protože rozumíš lidské rovině a odsouváš Hospodinovu MOC.

I dnes má Hospodin MOC, i dnes mezi námi chodí Ježíš a stačí se dotknout Jeho roucha, aby ses uzdravil.

Nebojte se Ježíš je stále s námi a slyší nás.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. září 2010 @ 20:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BA
 
Vykašli se na osobní invektivy, bavme se nikoli obecně, ale o konkrétních věcech a opírejme se při tom o Písmo (a o vlastní rozum).


Jde o to, zda se za nás andělé přimlouvají, nebo ne, zda se i my můžeme přimlouvat. To je totiž to podstatné, o čem je společenství věřících.


Ty nesvědčíš, ale šíříš po internetu zhovadilosti, karikaturizuješ Boha, odrazuješ od skutečného vztahu s ním.

..."A Bůh od nikoho jiného než Krista, přímluvy nepřijímá."...

Toto je třeba vyložený nesmysl a měl by sis to konečně uvědomit. Je to přímo proti Písmu, proti učení církve apoštolů.
Kde bereš tu nehoráznost tvrdit, že svědčíš?


..."To, že se za nás Marie v nebi přimlouvá je fikce toho, který nemá Písmo v náležité vážnosti!!!"...

Tak toto jistě dokážeš na základě Písma lehce vyvrátit, že?


..."vy se ještě modlíte k dílu lidských rukou, jako např. v Pražskému Jezulátku."...

Toto je další zhovadilost. Nepodsouvej n ám, ke komu se modlíme, do našich srdcí nevidíš. Když ti řeknu, že se modlíme k Ježíši a nikoli k pražskému jezulátku, tak bys mě měl věřit a respektovat to. Veřejně vyhlašuji, že se k pražskému jezulátku nemodlíme, je jen symbolem Ježíše. Stačí ti to tak? Budeš to už respektovat? Když něčemu nerozumím, tak to nesoudím.


..."ve kterém to „další“ zeslabuje Krista."...

Krista nemůže nic zeslabit. Písmo není dokonalé, je to dílo Boha a lidí. Lidé tam dokonce zanesli i některé nepodstatné chyby. To si pleteš s vírou muslimů o dokonalosti Koránu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 11. září 2010 @ 20:56:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Speciálně pro nechápavé oko, doplňuji jednu z posledních vět takto:
Proto je učení ŘKC učením typu "Kristus plus něco dalšího", ve kterém to "další" zeslabuje úlohu Krista v tomto učení.
Konec. BA





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. září 2010 @ 10:36:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud ani nedokážeš uznat svůj omyl ve tvrzení

..."A Bůh od nikoho jiného než Krista, přímluvy nepřijímá."...

- Což je přímým popřením podstaty křesťanství, kde se máme za bližní přimlouvat, kdy celé písmo Starého i Nového zákona svědčí o účinnosti přímluvné modlitby a vyzývá k ní - tak nemá už smysl rozebírat cokoli další.



Úcta ke svatým nijak neoslabuje roli Krista
.
Kristus je naopak ve příkladném životě svatých oslaven. Stejně tak:  KDO CTÍ MATKU, OSLAVUJE SYNA.

Udělej si ve vlastním srdci i hlavě pořádek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 12. září 2010 @ 14:29:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Pán Ježíš Kristus učí své učedníky, aby se modlili k Otci v Jeho jménu, dále je na jiném místě řečeno: podle Boží vůle. Víš, co to znamená, modlit se v Jeho jménu? To znamená, že se Pán modlí v tobě, skrze tebe k Otci a k nikomu jinému. Dovedeš si představit, že by se Pán Ježíš modlil k ženě, která ho porodila, místo k Bohu Otci?! Dovedeš si představit, že by se Syn Boží modlil k nějakému člověku - mrtvému či živému, když je bude soudit?! Vždyť je napsáno: Toto praví Hospodin: Prokletý je muž, který spoléhá na člověka, tělo pokládá za svou sílu a jeho srdce se odvrací od Hospodina! (Jr 17:5)

Řekni mi - co je v modlitbě z přirozeného člověka? Vždyť podle apoštola Pavla věřící nevědí ani za co a jak se mají modlit, pročež jim byl dán Duch Svatý jako pomoc v jejich slabosti (Ř 8:26)!

Když ti Duch Svatý nedá porozumět Boží vůli, nedá-li ti ta správná slova, neotevřeš před Bohem ústa tak, abys věděl, co Mu máš říct a aby tě mohl vyslyšet. Možná před Ním budeš moci vylít své srdce, ale jeho obsah se Bohu nemusí líbit. Bez Ducha Svatého a Jeho pomoci se neumíš modlit tak, aby tě Bůh vyslyšel, zvláště, jedná-li se o přímluvy, kdy někdy nelze slovy říci to, co má být vyjádřeno.

No a v neposlední řadě - BŮH HŘÍŠNÍKY NESLYŠÍ!!!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. září 2010 @ 19:33:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."No a v neposlední řadě - BŮH HŘÍŠNÍKY NESLYŠÍ!!!"...


No to se nezlob, ale to je absurdita na druhou! Na co ty ještě nepřijdeš!

To by pak Bůh neslyšel volání žádného člověka, protože všichni jsme hříšníci.

(L 15,18-24)
Vstanu, půjdu ke svému otci a řeknu mu: Otče, zhřešil jsem proti nebi a před tebou!
Nejsem už hoden být nazýván tvým synem. Udělej mě jedním ze svých nádeníků.'
A tak vstal a šel ke svému otci. A když byl ještě velmi daleko, jeho otec ho spatřil a pohnut soucitem přiběhl, padl mu kolem krku a políbil ho.
Ale syn mu řekl: 'Otče, zhřešil jsem proti nebi a před tebou a nejsem už hoden být nazýván tvým synem.'
Otec však řekl svým služebníkům: 'Přineste to nejlepší roucho a oblečte ho a dejte mu prsten na ruku a obuv na nohy.
A přiveďte to tučné tele a zabijte ho. Jezme a veselme se,
neboť tento můj syn byl mrtev, a ožil; byl ztracen, a je nalezen.' A začali se veselit.


Takže podle tvého pokřiveného vidění otzec kajícího syna neslyší!

Čím víc poznávám tu tvou podobu víry, tím víc mně běží mráz po zádech.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 12. září 2010 @ 19:51:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
J 9:31 Víme, že hříšníky Bůh neslyší; kdo je však zbožný a činí jeho vůli, toho slyší.

Jak vidíš. oko, ta "absurdita na druhou" je v Bibli! Já jsem ji tam jenom objevil a připomněl, takže to není nic, na co bych já sám přišel, nýbrž něco, co v době života Pána Ježíše na zemi věděli v Izraeli i obyčejní lidé, dokonce slepí od narození. Tvůj komentář ovšem svědčí o jiné, tvé slepotě, kterou Pán Ježíš také může uzdravit, pokud budeš chtít! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. září 2010 @ 09:26:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj komentář svědčí o tom, že jsi nic nepochopil.

Typická ukázka, jak lze z Písma vytrhnou větu a přizpůsobit si ji tak k obrazu svému.

..." Víme, že hříšníky Bůh neslyší"...

Takhle mluvil slepec dosud nepomazaný
, to zn. dosud nedokonale osvícený. Je vidět, že toto je dosud k mé velké lítosti i tvůj případ.


Protože i hříšníkova modlitba jde k Bohu a může mu vyprosit Boží milosrdenství a pomoc pro nápravu života.

Bůh samozřejmě nevyslyší takovou modlitbu, když se budeš modlit za to, aby se druhému stala škoda. Taková modlitba se obrátí ptoti tobě - protože i tu Bůh slyší.

Ale upřímné (i když hříšné) srdce, které touží vymanit se z otroctví hříchu, slyší Bůh velice dobře a ochotně.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 13. září 2010 @ 14:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nepochopil nic a ty chápeš všechno? Je jediná modlitba hříšníka, která jde k Bohu - modlitba pokání/spasení, ale i k té vede člověka Bůh Duch Svatý!

Hříšné srdce není a nemůže být upřímné! Hříšné srdce se nechce vymanit z otroctví hříchu, poněvadž se mu hřích líbí a člověk, jemuž patří, si v hříchu libuje/má v hříchu zalíbení! Dokud se ho nedotkne Bůh, nedá mu milost pokání a nevede jej k modlitbě podle Boží vůle, díky níž ho Bůh zachrání! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. září 2010 @ 09:51:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Hříšné srdce není a nemůže být upřímné!... Hříšné srdce se nechce vymanit z otroctví hříchu "...

Nemáš pravdu. I hříšné srdce může být upřímné.
Když se takového srdce dotkne Bůh, a Duch svatý v něm vzbudí touhu po pokání, člověk zůstává i nadále ve svých hříších až do chvíle, dokud se z nich neočistí lítostí (pokáním) a vyznáním Bohu a církvi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 14. září 2010 @ 15:53:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

tebe by měli jmenovat "zasloužilým umělcem", tj. člověkem, který se umí zasloužit o očištění od hříchů lítostí a vyznáním Bohu a církvi. KREV KRISTOVA?! Nepotřebná rekvizita?! Boží dobrotivost, milosrdenství, spravedlnost nebo zástupná oběť Pána Ježíše - nepodstatné doprovodné jevy?! Ach jo!

Připomíná mi to člověka, který se před časem se svou partnerkou snažil nalákat lidi na jakési podvné východní náboženství, Po Jejich produkci jsem šel za ním a zeptal se ho, co dělá se svými hříchy. Jeho odpověď byla stěží uvěřitelná: "Já si hříchy odpouštím sám." Řekl jsem: fajn, takže třeba někoho zabijete, pak si odpustíte a jede se dál?! Na to už neodpověděl.

Ach jo.


w.


]


Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. září 2010 @ 15:27:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistota spásy se tady probírala mnohokrát a pokud si někdo myslí že nehřeší nebo že je to jedno jestli hřeší nebo ne tak to považuji za velice nebezpečnou věc.  Jednu z nejnebezpečnějších jaké mohou být. Otázka ale je jestli to opravdu vidí přesně takhle a není v tom nějaká jemná duchovní nuance.  Nerad bych někomu podsouval myšlenky které nemá a slova která nevyslovil. Sám vím moc dobře jaké to je když nám někdo podsouvá něco jiného nebo dokonce pravý opak a nechce slyšet jak to vidíme  doopravdy. Myslím si že už jsem varoval dost a nemám v plánu se k tomu opakovaně a pořád dokola vracet. Leda až časem nebo kdybych se nechal unést zápalem dišputace.




Re: VYVOLENÍ, POVOLÁNÍ, SPASENÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 20. září 2010 @ 18:07:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněný článek naleznete zde.  BA




Stránka vygenerována za: 0.65 sekundy