Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 518 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484169
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Zlo není logické
Vloženo Úterý, 20. červenec 2010 @ 09:46:16 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Jaela

Svatý otec
 Generální audience  3.12.2008  


 Zlo není logické 

Pavlovo učení o prvotním hříchu, gen.audience 3.prosince Česká sekce RV

 Drazí bratři a sestry, 
V dnešní katechezi se budeme věnovat vztahům mezi Adamem a Kristem, jež načrtnul svatý Pavel ve známé pasáži z listu Římanům (5, 12-21), kde předává církvi podstatné linie učení o prvotním hříchu. Vlastně už v prvním listě Korinťanům, když pojednával o víře ve vzkříšení, Pavel srovnával praotce a Krista: „ Jako totiž pro spojení s Adamem všichni propadli smrti, tak zase pro svoje spojení s Kristem všichni budou povoláni k životu… První člověk – Adam – se stal živou bytostí, poslední Adam však bude oživujícím duchem“ (1 Kor 15,22.45). V úryvku z páté kapitoly listu Římanům je porovnání mezi Kristem a Adamem rozvinutější a názornější: Pavel probírá dějiny spásy od Adama k Zákonu a od Zákona ke Kristu. V centru pozornosti nestojí ani tak Adam a důsledky hříchu pro lidstvo, jako spíše Ježíš Kristus a milost, která byla jeho prostřednictvím tím hojněji na lidstvo vylita. Opakování výrazu „tím hojněji“ v souvislosti s Kristem zdůrazňuje, že dar v Něm obdržený dalekosáhle překračuje Adamův hřích i důsledky, které měl pro lidstvo, takže Pavel nakonec dochází k závěru: „Kde se rozmnožil hřích, tam se v míře ještě daleko štědřejší ukázala milost“ (Řím 5,20). Pavlem vylíčené srovnání Adama s Kristem tedy vynáší na světlo podřazenost prvního člověka vůči převaze toho druhého.



Vzato z druhé strany, je to právě položení důrazu na nezměrnost daru milosti v Kristu, proč Pavel zmiňuje hřích Adamův. Dalo by se říci, že kdyby to nebylo kvůli důkazu ústředního postavení milosti, nepojednával by o hříchu, který „skrze jednoho člověka přišel na svět a skrze hřích pak smrt“ (Řím 5,12). Pokud tedy ve víře církve uzrálo vědomí dogmatu o prvotním hříchu, pak je tomu tak proto, že je neoddělitelně spojeno s jiným dogmatem: o spáse a svobodě v Kristu. V důsledku toho bychom neměli o hříchu Adama a lidstva nikdy pojednávat odděleně od spásonosného kontextu, to znamená bez jeho porozumění v horizontu ospravedlnění v Kristu.
Jako lidé dneška se však musíme ptát: co je to prvotní hřích? Čemu učí svatý Pavel, čemu učí církev? Je dnes ještě toto učení udržitelné? Mnozí se domnívají, že ve světle dějin evoluce už není místo pro nauku o nějakém prvním hříchu, který se rozšířil do dějin celého lidstva. V důsledku toho by ovšem ztratila své opodstatnění také otázka Vykoupení a Vykupitele. Existuje tedy prvotní hřích nebo ne? Abychom mohli odpovědět, musíme rozlišit dva aspekty učení o prvotním hříchu. Existuje aspekt empirický, to znamená pro všechny konkrétní, viditelná a řekl bych i hmatatelná realita. A dále aspekt mysterický, dotýkající se ontologického základu této skutečnosti. Přítomnost kontradikce v našem bytí je empirický údaj. Na jedné straně každý člověk ví, že musí konat dobro a v jádru jej také konat chce. Současně však cítí jiný impuls konat opak, následovat cestu egoismu, násilí, dělat jenom to, co se mu líbí, i když ví, že jedná proti dobru, proti Bohu a proti bližnímu. Svatý Pavel vyjádřil v listě Římanům toto protiřečení v našem bytí takto: „Jsem si vědom, že ve mně, to je v mém těle, dobro nesídlí. Vůli sice mám, ale dobro vykonat nedovedu. Neboť nekonám dobro, které chci, nýbrž dělám zlo, které nechci.“ (7, 18-19). Toto vnitřní protiřečení v našem bytí není nějaká teorie. Každý z nás ji zakouší každý den. Především kolem sebe vidíme převahu té druhé vůle. Stačí pomyslet na denní zprávy o nespravedlnosti, násilí, lži a chlípnosti. Každý den to vidíme. Je to fakt.
Jako důsledek této moci zla v našich duších rozlila se do dějin jakási špinavá řeka, která zamořuje zeměpis lidských dějin. Velký francouzský myslitel Blaise Pascal mluvil o jakési „druhé přirozenosti“, která překrývá naši původní, dobrou přirozenost. Tato „druhá přirozenost“ ukazuje zlo jako něco, co je u člověka normální. Tak je tomu i v běžném výrazu „to je lidské“, který má dvojí význam. „To je lidské“ může znamenat, že dotyčný člověk je dobrý, protože skutečně jedná tak, jak by měl člověk jednat. Avšak „to je lidské“ může vyjadřovat také lež: zlo je normální, je lidské. Zdá se, že zlo se stalo druhou přirozeností. Toto protiřečení lidského bytí, našich dějin má vyvolávat a dodnes také vyvolává touhu po vykoupení. A ve skutečnosti se touha po tom, aby se svět změnil, i příslib, že vznikne svět spravedlnosti, pokoje a dobra, objevují všude: v politice např. všichni mluví o této nezbytnosti změnit svět, vytvořit spravedlivý svět. Právě to je výrazem touhy po vysvobození z kontradikce, kterou zakoušíme v nás samých.
Fakt moci zla v lidském srdci a v lidských dějinách je tudíž nepopiratelný. Otázkou je: jak toto zlo vysvětlit? V dějinách myšlení a s odhlédnutím od křesťanské víry existuje jeden hlavní vzorec vysvětlení, které má různé varianty. Tento vzorec praví: bytí samo si protiřečí, nese v sobě jak dobro, tak zlo. Ve starověku v sobě tato myšlenka zahrnovala mínění, že existují dva stejně původní principy: dobrý princip a špatný princip. Tento dualismus je prý nepřekonatelný. Oba principy stojí na stejné rovině a proto tato kontradikce bude vždy a existuje prý už od počátku. Tato kontradikce našeho bytí by tak odrážela kontradikci dvou takříkajíc božských principů. V evolucionistickém, ateistickém pojetí světa se vyskytuje tatáž vize. Ačkoliv je bytí v tomto pojetí chápáno monisticky, předpokládá se, že bytí jako takové v sobě od počátku nese zlo i dobro. Bytí samo prý zkrátka není dobré, ale je vydáno dobru i zlu. Zlo je stejně původní jako dobro. A lidské dějiny prý jen rozvíjejí vzor, vyskytující se v celé předcházející evoluci. To co křesťané nazývají prvotním hříchem, je prý ve skutečnosti jen smíšená povaha bytí, směs dobra a zla, která – podle této teorie – prý náleží do téže látky bytí. Je to v podstatě bezútěšná vize. Kdyby tomu tak bylo, pak je zlo nepřemožitelné. A nakonec by platil jen vlastní zájem. A každý pokrok by nutně bylo třeba zaplatit řekou zla a kdo by chtěl sloužit pokroku, musel by akceptovat, že zaplatí tuto cenu. Politika v podstatě stojí na těchto předpokladech a důsledky toho vidíme. Toto moderní myšlení může nakonec vést jenom ke sklíčenosti a cynismu.
Ptáme se tedy znovu: co říká víra, dosvědčená svatým Pavlem? Nejprve potvrzuje fakt konkurence mezi oběma přirozenostmi, fakt tohoto zla, jehož stín visí nad celým stvořením. Slyšeli jsme sedmou kapitolu listu Římanům. Mohli bychom přidat kapitolu osmou. Zlo jednoduše existuje. Na rozdíl od dualismů a monismů, o nichž jsme krátce uvažovali a shledali je skličujícími, nám víra na vysvětlenou říká: existují dvě tajemství světla a jedno tajemství noci, které je však obklopeno tajemstvími světla. První tajemství světla je toto: víra nám praví, že neexistují dva principy, jeden dobrý a druhý špatný, ale jenom jeden princip: Bůh stvořitel, a tento princip je dobrý, jenom dobrý, beze stínu zla. A proto také bytí není směs dobra a zla; bytí jako takové je dobré a proto je dobré být, je dobré žít. To je radostné poselství víry: je pouze jediný dobrý zdroj, Stvořitel. A proto je život dobrem, je dobré být mužem, ženou, je dobré žít. Potom následuje tajemství tmy, noci. Zlo nepřichází ze samotného zdroje bytí, není stejně původní. Zlo pochází ze stvořené svobody, ze zneužité svobody.
Jak je to možné? Jak se to stalo? To zůstává skryto. Zlo není logické. Pouze Bůh a dobro jsou logické, jsou světlem. Zlo zůstává tajemné. Představilo se velkými obrazy ve třetí kapitole Geneze, ve vizi dvou stromů, hada a hříšného člověka. Velkolepý obraz, který nám dovoluje hádat, ale nemůže vysvětlit to, co je samo o sobě nelogické. Můžeme hádat, nikoli vysvětlit; nemůžeme to ani vyprávět jako jednu událost vedle druhé, protože skutečnost je hlubší. Zůstává tajemství tmy, noci. K tomu však vzápětí přistupuje tajemství světla. Zlo vychází z podřazeného zdroje. Bůh je svým světlem mocnější. A proto zlo může být přemoženo. Proto je možné uzdravit stvoření, člověka. Dualistické vize a také evolucionistický monismus nemohou říci, že člověka je možné uzdravit, ale přichází-li zlo jenom z podřazeného zdroje, zůstává pravdou, že člověk je vyléčitelný. A kniha Moudrosti říká: „Stvořil člověka k nesmrtelnosti“ (1,14). A nakonec poslední bod, člověk není jen vyléčitelný, je skutečně uzdraven. Bůh přinesl uzdravení. Osobně vstoupil do dějin. Proti trvajícímu zdroji zla postavil zdroj čirého dobra. Kristus ukřižovaný a zmrtvýchvstalý, nový Adam klade proti špinavé řece řeku světla. A tato řeka je v dějinách přítomna: vidíme světce, velké, ale i maličké světce, jednoduché věřící. Vidíme, že řeka světla, která vychází z Krista je přítomna, je silná.
Bratři a sestry, je adventní doba. V jazyce církve má slovo advent dva významy: přítomnost a očekávání. Přítomnost: světlo je přítomné, Kristus je nový Adam, je s námi a mezi námi. Světlo již svítí a musíme otevřít srdce, abychom viděli světlo a vstoupili do řeky světla. A především být vděčni za to, že Bůh sám vstoupil do dějin jako nový zdroj dobra. Advent však znamená také očekávání. Temná noc zla je stále mocná. A proto se v Adventu modlíme spolu se starověkým lidem Božím: „Rorate caeli de super“. A modlíme se naléhavě: přijď Ježíši, přijď, dej sílu světlu a dobru; přijď tam, kde panuje lež, neznalost Boha, násilí, nespravedlnost; přijď, Pane Ježíši, dej dobru ve světě sílu a pomoz nám být nositeli tvého světla, tvůrci pokoje, svědky pravdy. Přijď, Pane Ježíši!

přeložil Milan Glaser


Zamyslete se se mnou nad slovy o zlu. Nebude vám snad vadit, že tu mělo být otištěno již v Adventu.

Podobná témata

Katolicismus

"Zlo není logické" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 11:02:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnešní doba se vyznačuje vzestupem iracionality. Je na nás, abychom si vybrali na jaké straně konfliktu racionality a iracionality budeme stát, zda si stoupneme za vědce, nebo kartářky a ufology. Podle toho nás také bude svět vnímat. Zlo pravdu není logické a Satan je otcem lži. Proto je třeba používat hlavu + srdce, abychom hlouposti rozpoznávali a odlišovali je od Božího zjevení, od skutečnosti. Zatím je tu hodně lidí, kteří dobrovolně rezignují na svou racionalitu a místo dokazování pravdy pravdu jen hlásají. Šmahem odsoudí vědecké znalosti lidstva získané za posledních 400 let a tvrdí - naprosto nepodloženě - víru v čarodějnice, upíry, draky, mluvící zvířata, obyvatelná zvířata, moře vznášející se nad oblohou, zastavování nebeských těles...ostatně co se dalo čekat, když si každý namyšleně myslí, že je Bohem Vyvolený, který je expertem přes starověkou literaturu a vědu a mluví skrz něj Duch svatý - divné, že takoví lidé mají problémy s pochopením papežské neomylnosti, ale nemají problém s vírou ve svou vlastní neomylnost, sami ze sebe totiž dělají - i když tomu tak neříkají - Kristovy zástupce na Zemi a hlásné trouby pravdy. Trouby možná...



Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:52:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Já bych to postavila tak, že se nestavím ani za vědce, který je sice dobrý a stále více objevuje a fakt je dobrý. Za kartářky a ufology se vůbec nestavím, ale stojím opřena o Hospodina a o Jeho MOC. Satan je otcem lži.

Nevím však, jak chceš rozlišovat různá znamení a zázraky - víme, že to na světě existuje a k tomu ani věda neni schopna podat vysvětlení. Tato oblast nepatří satanovi, nepatří kartářkám, tato oblast patří Bohu, protože i v dnešní době Bůh uzdravuje a činí znamení. Myslím teď na různé zázraky a uzdravení v Lurdech a ne na to, jak někdo mumlá a mumlá a zaříká kdoví čím a uzdravuje, kdoví jakým duchem.

Mimo jiné věřím, že homopatické léčení vykonávané v kdovíjakém duchu, je hřích proti prvnímu přikázání - je to bílá magie. Vždy je třeba se opřít o Hospodina. Placebo může být i bez homeopatie.




]


Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 14:05:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Magie má myslím trochu jinou definici, homeopatie je prostě pavěda.

Pravý a zodpovědný vědec (nejsou to všichni, ale není jich zas tak málo, jak by se mohlo zdát s médií) má v úctě pravdu a svědomitě se snaží poznávat svět kolem sebe a jeho zákonitosti.

Naproti tomu druhý tábor má svět chaotický, kde platí podivná pravidla, je ovládaný různými démonickými silami a protkaný rozličnými energiemi, osudem a kdoví čím, místo pravdy ho více zajímá záhadno a něco lepšího než pravda, něco přitažlivějšího.

Myslím, že křesťané mají více styčných bodů s tou první skupinou a měli by spojit své síly ve společném boji proti pověrám, které parazitují na víře, a pavědám, které parazitují na vědě.


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 20. červenec 2010 @ 14:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Homeopatie - je důležité v jakém duchu se člověk homeopatií zajímá. Je to pavěda. I vykládaní karet je dětská hra, ale když se s ní napojím na zlo, přináší neštěstí a je to hřích. V tom smyslu je věnování se homeopatii hříchem proti prvnímu přikázání.

Ano, vědci jsou dobří a stále něco objevují. Bůh nic neuzamkl, hranice vědění se stále posunují, jak v medicíně, tak to vidíš v každém vědním oboru.


Ten druhý tábor ale nemůžeme nazývat vědou. Věda má svá pravidla, ne?

Tak teď už si trochu rozumíme. Myslím, že křesťaně, mají styčné body s tou první skupinou, že to by ses ocitl někde ve středověku, kdy se mumlalo a zaříkávalo. Pověra je něco jiného než věda, to asi víme ne?


Ale  jedno je jisté, i dnes Bůh uzdravuje a vědci to nevysvětlí - viz Lurdy atd....... Je třeba dát Bohu prostor pro Jeho MOC nad kterou člověk může jenom koukat.


]


Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 18:50:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Myslím, že lide mají problém s papežskou neomylnosti proto, že si uvědomuji svou (lidskou) omylnost. Mám za to, že i papež patři mezi lidi.


]


Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 20. červenec 2010 @ 21:36:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež je jako člověk omylný, neomylný je pouze Bůh, který může promluvit ústy papeže v otázkkách víry a mravů.. Ale nestává se to často.


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 21:38:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jak to poznáš, že ústy papeže promluvil Bůh, tedy, že papež je v tuto chvíli neomylný? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 21. červenec 2010 @ 00:22:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Duch svatý vede svět Cestou, Pravdou,  Životem, a tak vede i papeže. Nevede nás do kultury smrti, vede nás k životu, k radosti, k naději, k důvěře, k dobrotě, k lásce......


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 14:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Já se ptal na něco jiného. Když je váš papež je neomylný, jak to poznáte?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Papež přijal biskupské svěcení, které se uděluje zvláštní vylitím Ducha svatého a činí biskupa pravoplatným nástupcem apoštolů a zařazuje ho do biskupského sboru, který sdílí péči o celou církev a dává poslání učit, posvěcovat a vést. Vede lidi ke Kristu.

Papež je je viditelný zdroj a základ jednoty církve. Je zástupcem Krista, hlavou biskupského sboru a pastýřem celé církve, nad níž má z Božího ustanovení plnou, nejvyšší, bezprostřední a všeobecnou pravomoc.

V osobním životě je papež slabý člověk jako my, ale ve věcech víry tento slaby člověk, protože je na něj vylit Duch svatý vede církev neomylně. Můžeš se spolehnout.

Já mám rodinné příslušníky mimo římskokatolickou církev -  také ve vedení  - i oni mají své osobní životy. Nikdy mi nenapadalo, že by lidi vedli jinam než ke Kristu. A jak to poznám? Z jejich víry a důvěry, z opravdovosti, z lásky k Božímu slovu. I z toho, jak obětavě slouží a vydávají se, nasazují se pro šíření Božího slova, pro šíření desatera, a  proto, aby lidé poznali Lásku, která přišla na naši zem a skončila na kříži. Chválím Tě Kriste, Bože našich otců, smiluj se nad námi.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 19:26:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Mám za to, že Duch svatý je vylít na každého křesťana. Potom ovšem ve věcech víry, stejně jako ten váš papež, by byl neomylný každý křesťan. Vzhledem k tomu, že skutečnost je taková, že ve věcech víry vy křesťané nejste plně jednotní, pomazání Duchem svatým ještě není zárukou neomylnosti. Jsem přesvědčen, že toto platí i pro papeže.
     Dá se někde dohledat na internetu seznam neomylných papežových výroku? Docela by mne to zajímalo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 21. červenec 2010 @ 19:45:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Papež a koncil se nikdy nemýlí, když vyhlásí dogma.

Našla jsem na internetu toto:
http://staryvlk.signaly.cz/1002/dogmata-rimskokatolicke-cirkve


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 20:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Díky


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 21. červenec 2010 @ 19:49:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne
Modlíme se a prosíme Ducha svatého, aby nám dal své dary, i já prosím Ducha svatého o dary. Myslím si však, že dostanu dary, i ty dostaneš dary, ale klíče a jejich moc má jenom papež. Když dostaneš dar Ducha svatého, tak si myslím že jsi poslán nést lidem radostnou zvěst. Jsme poslání. Každý je poslán.

Ale ten, kdo má klíče, rozhoduje ve věcech víry, a to má jenom papež.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 09:18:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Nemateme.

14. prosince 2009 jsem uveřejnil článek "Neomylnost papeže".  Opravdu jsou situace, kdy se stávají neomylnými i jiní křesťané.

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10059


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 15:43:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ty příklady co jsi uvedl ve svém článku, to ale není nic nového pod sluncem. Pokud budeš před křesťany citovat Písmo, ano, oni ti budou přitakat a mohou i tvrdit, že jsi v danou chvíli neomylný. Jenomže, nic nového nepřinášíš. Je to jen papouškování. 


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 20. červenec 2010 @ 21:43:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to Bůh může, ale NECHCE! Takže se to neděje nikdy! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 21. červenec 2010 @ 10:52:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi došel k názoru, že Bůh nechce ? Ty jsi s ním na tohle téma mluvil, že to říkáš s takovou jistotou?  Můžeš si to myslet, můžeš tomu i věřit to ano ale tvrdit to, to už je troufalost.
I ze strany katolické církve jde o víru, nikoliv o tvrzení. . .  
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 10:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

nejedná se o můj názor, nýbrž o poznání Boha a principů Jeho jednání. Když někoho dobře znáš, víš, jak mluví, jak jedná a navíc i co od něho můžeš čekat a čeho se od něho nedočkáš nikdy, pak prostě některé věci víš, aniž bys s Ním mluvil o konkrétní věci. Možná je to troufalé, odvážné tvrzení, ale pochází z víry a poznání, které jsem si nevymyslel, nýbrž prožil. Tím netvrdím a nechlubím se, že znám Boha kdovíjak dobře, poněvadž to neumím posoudit ani mi to nepřísluší. Ale nakolik jsem Ho poznal, nakolik jsem s Ním něco prožil, natolik mluvit mohu jako o Tom, který se mi dal poznat a v Něhož  mi bylo dáno z Boží milosti uvěřit.

Také jsem objevil jistou zvláštní nepřímou úměru: čím déle a víc Boha poznávám, tím místo, aby ubývalo toho, co neznám, jakoby toho stále přibývá, takže jsem si uvědomil vedle toho, že v tomto životě na zemi poznáváme Boha jen částečně, že kratší časový úsek než věčnost na plné poznání Boha nestačí. Tak je veliký, nádherný, bohatý, jedinečný a vůbec. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 18:53:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak příště piš: "Myslím si a věřím, že Bůh toto nechce" místo "Toto Bůh NECHCE!". Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 22:34:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jsem napsal, to jsem napsal a ty nejsi v postavení, kdy bys mi mohl radit nebo dokonce přikazovat, co a jak mám psát. Já bych si to vůči tobě nedovolil, i když bys mohl být mým synem! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 09:10:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připoměl jsi mi Piláta. I ten o sobě suverénně prohlašoval: Co jsem napsal, to jsem napsal, tož tak.


Co je pravda? (Ptal se Krista).

A vtělenou Pravdu, která před ním stála, nepoznal. Jak příznačné!





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 23. červenec 2010 @ 14:24:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, ale to, co nechal napsat Pilát na kříž byla pravda, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:47:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byla a nebyla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 23. červenec 2010 @ 13:49:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že v tvém věku budu mít víc rozumu, než máš ty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 23. červenec 2010 @ 14:20:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejde jen o to, kolik ho budeš mít, ale i o to, jak ho budeš používat.


]


Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 11:53:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Římský biskup je nazýván Svatým otcem? :-o

To je ovšem rouhání... :-(

Matouš 23,9  A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský. (!)



Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:01:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak on se Římský biskup nepíše s velkým "O". A není to jméno, ale oslovení, stejně jako třeba "pater". Ty máš, Mikaeli, také svého otce, nebo ne?


]


Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:14:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Slovo přeložené jako "jméno" se dá klidně přeložit i jako "označení", nebo "název".

V původním textu Písma jsou všechna písmena velká. Klidně by se tedy dalo napsat "otec". Je to jen na překladatelích... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak překladatelé správně zdůrazňují ten myšlenkový posun, protože dobře tuší, že vzdát se běžně používaného označení otec pro osobu mužského pohlaví geneticky spřízněnou v přímé linii v prvním kolenu by bylo velmi problematické:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:53:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Přeber si to, jak chceš, mládenče... :-)


]


Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. červenec 2010 @ 18:01:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejenom otec ale ani mistr, pán nebo učitel. A není nikde psáno že by se to mělo vztahovat jen na římského biskupa a na nikoho jiného. Mnohokrát to tu bylo rozebíráno s odkazem na výroky apoštolů kteří se vůči svému stádu stavěli do role otce vůči dětem. Tenhle argument by mohl spíš zneužít ateista proti věrohodnosti Písma a těch kteří mu věří jako Božímu slovu. Tak jako kdyby někdo šel za naším dítětem které zrovna vynáší odpadky z domácnosti a říkal že mu rodiče zakázali sahat na špinavé věci.
Poslušnost a věrnost svatému otci a vedení církve je jedna ze základních věcí ke které nás nabádá sám Ježíš i Panna Maria která tenhle titul používá. Svatá Faustyna Kowalská, řeholnice která byla s Ježíšem téměř v neustálém kontaktu musela vždycky trpělivě čekat dokud jí to co měla udělat nedovolila také matka představená, sestra pod kterou v tu chvíli spadala (například novicmistrová nebo vedoucí kuchyně) nebo její momentální zpovědník. Nesměla to udělat bez jejich souhlasu. Například pokání, práci  a skutky sebezáporu které byly nad rámec řeholních pravidel. Noční bdění a posty které ostatní nemuseli dodržovat. Kroky pro splnění hlavního úkolu kterým jí pověřil.  Kdykoliv tohle neudělala tak to Ježíše velice mrzelo a někdy s ním na čas ztratila kontakt, což bylo to nejstrašnější co jí mohlo v životě potkat. Nepřišel její řád rozvrátit a zničit, přestože s ním nebyl úplně spokojený. V souladu s Boží vůlí se vedení církve podřídil i svatý František a otec Pio, světci kteří nesli Kristovy rány po značnou část života. První z nich sepsal řeholi čemuž se dlouho bránil a druhý odešel do ústraní a vzdal se vší světské slávy. Pokud chtěl Bůh domlouvat levitům a Aaronovým synům tak si k tomu obvykle obvykle vybral proroka z prorocké školy nebo i prostého pěstitele smokvoní, ale vždycky mu to řekl jasně a na rovinu co má vyřídit. Co se stane a potom také jak se to dá napravit. Svévoli, neposlušnost a lidskou pýchu  v tomhle ohledu netrpěl ani tenkrát, ani dneska. Stejně jako si nepřeje rozpad a škodu své církve.


]


Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. červenec 2010 @ 18:09:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy dokonce svěřovala Pánu Ježíši své pochybnosti. Jestli je to opravdu On a neklamou jí smysly nebo není obětí klamu temných sil, tak jak jí v rámci zkoušek nebo ze žárlivosti někdy předhazovaly ostatní řeholnice. Zajímavé je že se kvůli tomuhle Ježíš nikdy ani trochu nezlobil a vždycky jí na to s láskou a radostí řekl ať udělá určitou věc ale ať počká co jí zítra řekne aby udělala zpovědník. V tomhle případě vždycky uložil zpovědník přesně to samé a myslím si že i stejnými slovy.



]


Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Pátek, 23. červenec 2010 @ 19:50:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a co je zlo a co je dobro? z biblickeho hlediska? kdyz si prectes mojzisove (3-5)...tak nevim ale prijde mi ze tam je docela dost zla, a za kterym se dokonce skryva biblicky buh, ktery se udajne prej nemeni :)...jo jo...ten zarlive milujici?



Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 09:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
knechtRuprecht
Bůh není původcem zla. Naopak, je-li na světě zlo, Bůh nám z toho zla může pomoci ven, protože nám na přemožení zla nestačí síly.
Proto ho v tom smyslu máme prosit  .....ale zbav nás od zlého.


]


Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Sobota, 24. červenec 2010 @ 09:34:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
joo? a kdo je puvodce zla kdo vytvoril strom poznani?buh...tak proc ho k sakru tvoril?...chtel asi videt dlouhe drama ktere se uz docela dlouhou dobu odehrava na jevisti dejin....pokud je dobro musi byt nutne asi i zlo....kdyz zmizne dobro,zmizi i zlo...protoze s cim to dobro chces srovnat?a cim vic je ve svete "dobra" tim vic asi i "zla"...nebo ne?cim intenzivnejsi je zlo, tim intenzivnejsi je i zlo :)...
myslim ze buh tam ten strom nedal jen tak pro nic za nic:) ale proto aby bylo neco co by tu "hru" rozjelo....moc  hezke to je podobenstvi...a kdyz se rika ze je buh stvoritel...tak odkud se to zlo vzalo?......jeste ze to tak vsechno tak jak je je:)


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Sobota, 24. červenec 2010 @ 09:43:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo: jeste vyse pises ze satan je otcem lzi...tak me napada kdo je jeho otcem?buh to snad nemuze byt,ne?nebo nejaky jeho satansky otec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:17:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
knechtRuprecht
Ďábel - satan - byl nejkrásnější anděl. Dostal od Boha svobodu a propadl pýše, ve které se pak chtěl rovnat Bohu. Vzbouřil se proti Bohu a Bůh ho srazil a vyhnal z ráje spolu s anděly, kteří se vzouřili s ním. Jsou teď v pekle - v místě, kde jsou odloučeni od Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a nezda se ti trochu sobecko alibisticke, ze buh mu da(satnanovi) svobodu, moznost si vybrat...a pak ho za jeho volbu svrhne i s celou jeho partou do pekla? tak kde k certu je nejaka svoboda, kdyz za sve rozhodnuti musime platit takovou cenu? proto si myslim ze je tolik ruznych nabozenstvi a podobnych srand, jelikoz nikdo nechce platit stejnou cenu jako vyse zmineny satan...ze strachu z pekla to je casto, a pak to jen pretransformujou v "lasku"...nevim no...spravedlivjejsi by mi prislo kdyby i zli i dobri prisli na jedno misto-treba to "nebe"....a proc? no preci pro tu bozi lasku a proto ze se mohli sami svobodne rozhodnout..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
knechtRuprecht
No jo, jenomže Bůh dal svobodu nejkrásnějšímu andělovi, tak jako dal svobodu člověkovi. A ten anděl se tak rozhodl sám. I člověk může skončit v pekle.

Myslím, že se lidé pekla nebojí. To by nebylo tolik hrůzy na světě.

Já nevím, jestli jde rozumem probádat, proč tu jsme na světě? Jsme tu proto, že k nám Bůh měl důvěru. Abychom mu sloužili a milovali ho.

Když tvořil tuto zem zavolal nás jménem.

No, proč jsem tu vlastně na tomto světě? Můžeš mi odpovědět? Jde to?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:45:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"No, proč jsem tu vlastně na tomto světě? Můžeš mi odpovědět? Jde to?"
to uz sem vytvoril podobne tema, snad se to tu co nevidet objevi:) ...taky by me to zajmalo co budou lide odpovidat

a s tou svobodou, nemam jasno,no...nechci milovat nekoho kdo me strasi peklem:) jelikoz pekla je vsude kolem dost, stejne jako v
me hlave...fakt nevim...ale jde mi to proti srsti...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:51:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dotaz jak ze starého katechismu. Tam stojí:

Proč jsme na světě?
Jsme na světě, abychom sloužili Bohu a po smrti se dostali do nebe.

:-)

Dobře děláš s tím peklem. Obecně když si vyfiltruješ z diskuzí na GS příspěvky, kde se autor ohání plameny pekelnými, vyleze ti mnohem serióznější diskuze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 11:00:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
překopíruj tu kousek o pekle, když už jsi něco našel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:59:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
knechtRuprecht
Aha, tak to si ráda na tvůj článek počkám. Co tu vlastně na tom světě hledáme? No, na to bych si ještě dovedla odpovědět, ale co tu hledá například ten a ten druhý a ten desátý a tak. :O)

No, a po té svobodě, když se přimknu k Hospodinu, tak vím, že mi připravil to, co moje oko nikdy nevidělo a ucho neslyšelo.
Budu s ním žít v nebi, v Nejsvětější Trojici - věčnost. To jsou věci přesažné, na které můj rozum ovšem nestačí, ale důvěřuji Hospodinu.


]


Re: Re: Re: Re: Zlo není logické (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 10:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
knechtRuprecht

Bůh stvořil dobro. Bůh tedy stvořil všechno velmi dobré. Nestvořil smrt a nemá radost nad zkázou živého, stvořil nás, abychom byli šťastni. Dal nám svobodu. Stvořil nás přece ke svému obrazu. Dal nám moc, státi se Jeho dětmi.

Zlo pochází od zlého ducha - ďábla, nejkrásnějšího anděla, který se pyšně vzepřel proti Bohu a chtěl být jako On. I tento nejkrásnější anděl měl od Boha svobodu.

Zlo na světě dělá ďábel a Bůh ho ve své Prozřetelnosti dopouští. I toto zlo pak Bůh proměňuje v dobro.

My lidé máme svobodu a rozhodujeme se v životě konat dobro nebo zlo. Denně v modlitbě Otče náš prosíme ....ale zbav nás od zlého. Zlý nás pokouší. Zlý ale nemá větší moc než Bůh. Jeho moc je omezená. Veškerá MOC na nebi i na zemi patří BOHU, proto je třeba neustále prosit Hospodina o pomoc v boji se zlem a já se divím, proč to lidé tak málo využívají, jakoby si to neuvědomovali, že máme mocného OTCE v nebi.

Všude se hádají, jak pokleknout - a nemodlí se - myslím si, že zmatek a roztržky dělá ďábel. No, to už jsem ujela od tvé otázky.

Proč dal Bůh strom do ráje? :O) Aby vyzkoušel svobodu člověka??? Nevím.






]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy