Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116565773
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování
Vloženo Úterý, 20. červenec 2010 @ 09:33:47 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal rive

V rámci častých polemik na gs, co je, či naopak, co není duchovní život, co je duchovní a co tělesné, vnímám určitá úskalí:  A to na jedné straně extrém, že duc*****st jednoduše znamená, že se člověk v životě přizpůsobí v některých základních pravidlech. Dodržuje-li  se jistý předepsaný vzor, věřící v Kristu se automaticky stává duchovním. Duchovní život se pak dostává do nebezpečí, že se stane mechanickou záležitostí bez srdce. V druhém extrému jsou ti, kteří zobrazují duchovní život jakou nějakou mystickou nejasnost, které se nedá dosáhnout, ani v ní najít uspokojení. Nabízí se jako tajemství, přístupné jen několika šťastlivcům (např. životopisy světců).

Bible naopak ukazuje duchovní život jako něco hlubokého, ale praktického, něco, co může působit v životě podnikatele, stejně jako v životě ženy v domácnosti, dělníka, či doktora. Je pro každého křesťana bez ohledu na jeho postavení v životě. Možná, aby se člověk mohl lépe a do hloubky zamyslet nad pojmem, co je tedy duchovní život, je mi velmi blízké v tomto zkoumání 1. listu Korintským 2,14-3,4, kde se apoštol Pavel zmiňuje o čtyřech typech lidí: přirozeném člověku, duchovním člověku, křesťanu – nemluvněti, a o tělesném křesťanovi.



1) Přirozený člověk
  - věci Božího Ducha jsou mu bláznovstvím, nechápe je, protože se dají chápat – posoudit pouze Duchem (modlitba, studium Božího slova, křesťanské společenství, víra, svědčení aj. pokládá za málo hodnotné-vůbec nehodnotné). A jak je tady na gs vidět, je klidně možné, že mnoho lidí i rozumí biblickým naukám o božství Krista, o vykoupení, zástupné smrti, o stvoření, může i na toto téma vést rozsáhlé intelektuální polemiky, ale tyto Boží pravdy nedokáže přijmout, nepůsobí na něj.


2) Duchovní člověk - mnozí se domnívají , že duchovní člověk je kterýkoli křesťan, jenž upřímně miluje Pána a žije život naplněný Duchem. Je to správná charakteristika oddaného křesťana, avšak  bez ohledu na jeho duchovní nezralost, tj, že ..“nemluvně potřebuje mléko, hutný pokrm je pro vyspělé, pro ty kdo mají cvičením své smysly vypěstovány tak, že rozeznají dobré od špatného“. Takže nezralý křesťan, je upřímný křesťan, ale ještě nemá tuto duchovní dovednost. Schopnost rozlišovat duchovní věci je výsledek cviku a používání duchovních schopností, a věřící ji může dosáhnout jenom časem. Takže kdo je duchovní člověk? Apoštol Pavel duchovního člověka popisuje jako zralého křesťana, tj. že takový věřící se vyvíjel a zrál po určité časové období do duchovní dospělosti.


3) Křesťan – nemluvně - je to nezralý křesťan, apoštol Pavel říká:    . … „já jsem k vám bratří nemohl mluvit jako k nedospělým v Kristu. Mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám jíst nedával, protože jste jej nemohli snést – ani teď ještě nemůžete“  …. „já jsem k vám nemohl mluvit jako k těm, kteří mají Ducha, nýbrž jako k těm kteří myslí po lidsku, jako k nedospělým v Kristu“. Myslet po lidsku (tělesnost)  je myšlena  tady jako projev nezralosti: Lidé začínají poznávat Pána Ježíše Krista, ale ještě nechápou mnohé hlubší pravdy.


4) Tělesný křesťan –   dosud jsou tělesní ….. „dosud patříte světu - odkud je mezi vámi závist a svár, ne-li z toho, že patříte světu, žijete jako ostatní lidé? Když jeden se z vás hlásí k Pavlovi a druhý k Apollovi, neznamená to, že jste lidé světa?“. Tělesný křesťan ikdyž je ve víře natolik zkušený, že by mohl být schopen, přece jen  nedokáže oceňovat hlubší Kristovy pravdy. Tito křesťané jsou po léta učeni ve víře, ale dosud nepokročili za počátky nauky. A je tu ještě jeden typický rys tohoto křesťana, a to sobectví a pýcha. Ta se projevuje závistí, sváry roztržkami, zaslepenou ješitností, tito křesťané žijí pouze pro sebe a v důsledku toho nedovedou vycházet s druhými. (Přece vztah člověka k Bohu se odráží v jeho vztahu k lidem, zvláště k Božímu lidu, nedovede-li vycházet tento člověk  dobře s lidmi, je to dostatečně jasný náznak, že něco není v pořádku, a že vlastně nevychází ani s Bohem).


K dosažení zralosti patří vyvážený duchovní život: Studium bible, modlitba, svědčení, sdílení víry, mít  - patřit do společenství  křesťanů, uznání a přítomnost Ducha svatého aj. Zrání se týká všech těchto oblasti duchovního života.  

VŽDYCKY SE NAJDE MOŽNOST K DALŠÍMU VÝVOJI, IKDYŽ JE KŘESŤAN ZRALÝ! ( Pavel píše: … „nemyslím, že bych byl u cíle, anebo již dosáhl dokonalosti, běžím však, abych se jí zmocnil, tak jako se mě zmocnil Kristus“).

rive

(poznámky z přednášky 1. list Korintským )



Podobná témata

Charismatici

"Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K duchovní zralosti přes duševní blbost ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netuším, proč je článek pod charizmatiky. U charizmatiků bych předpokládal dospělost v momentě, kdy přestanou klást důraz na duchovní dary, či přesněji řečeno na to, co si pod tím oni představují a zřeknou se manipulace (což asi nehrozí protože jí nevidí). Otrávili a znechutili mnohým tolik duchovních záležitostí, že by si teď měli dát na ústa ne ruku, ale pytel cementu a čekat až jim někdo velkoryse dovolí mluvit, protže oni už toho naklábosili na sto let dopředu a ponížili pravdu na bezpohlavní a gumovou záležitost, kterou je možno vždy upravit a natáhnout kam třeba.

Tož tak

Farel



Re: Re: K duchovní zralosti přes duševní blbost ? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:32:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas.


]


Re: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 20. červenec 2010 @ 16:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si, že je možné zůstan na #3 bez toho, aby se to vyprofilovalo buď do #2 či #4?

Další dotaz: kde končí pýcha a začíná realismus a kde končí sobectví a začíná přiměřenost?



Re: Re: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 21. červenec 2010 @ 07:23:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare.

Podle uvedených biblických textů jsou charizmatici spíš tělesní, protože jsou závislí na svém vůdci, který jim podle svého kauzálního vzorce odměřuje spasení. Jsou tedy závislí na člověku a je úplně jedno jak to vidí oni, protože oni se v rámci Fowlerovy škály ( na synteticky konvenčním stupni víry) vidí očima svého vůdce, poměřují se jeho normami a používají jeho optiku i na ostatní věci. Dalšího individuálně reflexivního stupně dosahují většinou konfliktem s vůdcem. který udržuje ovce  na synteticky konvenčním stupni víry, kde je víceméně zakonzervuje. Tento konflikt je však posouvá k samostatnému myšlení, zodpovědnosti za SVÁ rozhodnutí a posléze a z velké většiny, k vymanění ze závíslosti na vůdci, a posun na individuálně konvenční stupeň tedy duchovním směrem. Také se tomu jinak říká zvnitřnění autority, neboť člověk přestává přijímat jako závazná rozhodnutí nějaké vnější autority, ale konečné rozhodnutí dělá sám.


Farel


]


Re: Re: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 09:10:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základním rysem tělesného křesťana je vědomé setrvávání v nezralosti, vědomý a dobrovolný život v hříchu.

Žádného znovuzrozeného křesťana není možno vinit za jeho nezralost, avšak každého tělesného křesťana je možno vinit za úmyslný život ve hříchu a stagnaci duchovního života.
(mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám nedával jíst, protože jste jej nemohli snést - ani teď, neboť dosud patříte světu)

Tvá otázka je správná, ono totiž smyslem není až tak zaškatulkovat někoho někam, ale spíše vnímat že duchovní život je postupný vývoj, není to záležitost nějakého vytržení nebo citového zážitku - ale skutečnost, že cestou ke zralosti  (duchovnímu vyzrávání) je vyvážený duchovní život -osobní vztah s Bohem, věrnost, uznání  přítomnosti a moci Ducha svatého, sdílení víry s ostatními, modlitba - čas s Bohem, společenství s druhými křesťany, otevřené svědectví ...apod .... a i v tomto křesťan zraje během svého života ... dozrává .... intenzivnější závislost na Duchu svatém, svědectví, modlitba,  méně již tíhne k tělesnému (vyzrává v různých oblastech).

Na definicích - škatulkách až tak nezáleží, ale třeba mít na paměti, že kvalita křesťanova života je stanovena touto otázkou:
řídí se Duchem nebo tělesností?
 A následky toho, že podlehne tělesným vášním jsou katastrofální. Tělesnost nelze brát na lehkou váhu. Naproti tomu boj s tělesností je neustávající bitvou v křesťanově životě. (Pavel říká:  abychom s pomoci Ducha svatého umrtvili hříšné počínání -  Ježíš nás vyzývá zříci se všeho a nést denně svůj kříž a následovat ho). Denně sobě říkat ne a ano našemu Pánu Ježíši Kristu a následovat vedení jeho Ducha. To je základ křesťanského života.

kde končí pýcha ... kde končí sobectví?

dokonalost neexistuje ..... cíl je stále vzdálený  (Fp 3, 12-14)

rive








]


Re: jak se bránit nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: ptrkmnk v Středa, 04. srpen 2010 @ 16:55:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.vytvořit si nepřítele ,říci co je špatné.2.říci co je správné,a všem jak to mají dělat.A můj příspěvek -hleď´si slova Božího a neotravuj ostatní šílence.Každý se bude zodpovídat před Bohem sám za sebe.



Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 06. srpen 2010 @ 07:54:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neotravovat šílence, to je hezké pravidlo mohli bychom je využít třeba v dopravě. Je přece jedno, kolik zabijí lidí hlavně že se z toho budou pak zodpovídat.

Prot tady máme charizmatizmus v takové formě, kterou je dnes asi nemožné nějak zkorigovat. Máme tu seznam nejvlivnějších charizmatiků, (z nichž někteří si říkají evangelikálové, aby působili zdání, že jsou asi něco jiného, či lepšího ? ) od od jedničky do 20. Každý z nich má soukromý recept na spásu a pro ovce neúnavně vyklovávájí z Písma poučky, témata a myšlenky, které pak velmi často používají jako kauzální systém, kterým drží ovce v šachu. Mezi sebou se moc nemusí a  s lidmi souzeni nebývají (tuším Ž 73). Šílenec v dopravě se v končeném důsledku pozná podle počtu mrtvých. Jak se pozná šílenec na domnělé cestě spasení ? A ještě hůř jak se pozná ten, který který stojí a zakrývá sám sebou značku na níž je namalována úzká brána.

U charošů nějaké modely dospělosti neplatí. Tam je dospělý vždy jen vedoucí, ovce jsou doživotně adolescentní.



J.F.


]


Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 06. srpen 2010 @ 09:37:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fareli

Dobrá otázka! Jak se pozná šílenec na domnělé cestě spasení? Jak se pozná ten, který stojí a zakrývá sám sebou značku na níž je namalována úzká brána. 

Co nějaké seznamy!  Prosím, koukni se do zrcadla, co vidíš?  A jen tak, řečnická otázka, kolik mrtvých na triku ?

rive


]


Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 06. srpen 2010 @ 13:17:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive

Proč říkáš dobrá otázka, když to v druhé části vyvracíš.

Seznamy jsou. Jeden jsem zmínil. Kdyby jsi si pročetla diskuze pod tímto seznamem, tak je vše naprosto v pořádku. Proč se nevyjadřují ti, co to vidí jinak ? Nebude to tím, že to nemá žádný význam. Znám cca 20 - 30 lidí, které zmínění velkovůdci buď vykopli, případně jen nakopli. Ne, že bylo úplně špatně. Pomohli oněm vykopnutým začít věci chápat jinak a řekl bych že lépe, než když za ně mysleli oni.

Nemyslím, že by ti, kterým tito vůdci upravují spasení na míru, dle vůdcovského poznání a pomazání, nebyli spaseni. Pravděpodobně ano. Jiná věc je ztráta časného života, který tyhle charizmatické postavičky okrájí o svobodu, autonomi víry a individualitu. Zahltí je charizmaticky jalovým učením a naučí je poslouchat. Stále visí ve vzduchu nějaká hrozba běda, kdyby neposlouchali pomazané.To naše je to správné evangelium soudruzi, tak je to správné, tak to má být (černí baroni). Žádného Voňavku s Cimlem tady trpět nebudeme.

Napsati některé věci znova, se mi permanentně nestýště. Zkušenost je halt nepřenosná a je to naprosto stejné, jako když sytý hladovému nevěří, či stejné jako když komunisti a jejich pohrobci jsou stále hlasitě a neustále nadřazeni nad 3.odboj. Spravedlnost a právo však jsou základem božího trůnu. Není to tak, že by měl Bůh dva trůny a raději sedával na tom jehož základem je charizmatické učení s jeho ústředními postavami. Bůh není chatař, aby ze světa totality odjížděl někam, kde vypustí svou individualitu proběhnout, aby jí zase v neděli večer odchytil a odvezl do nějaké klauzury.

Pokládat někomu otázku kolik je za ním mrtvých, je podle mého indikátor stejného druhu smýšlení jaký mají ti kterých píšu.

Tož si sebe užij a charizmaticky neomylně identifikuj trámy v cizích očích. Mě stačí když vím, že podobenství nejsou plochá a má li se někdo zabývat trámy, tak jsou to jejich vlastníci, případně ti kterým to vlastníci dovolí a tebe bych si jistojistě nevybral.


Tož se měj

J.F.


]


Re: Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 07. srpen 2010 @ 07:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý fareli

tak promiň, ale označuješ seznam evangelikálů, kteří působili plošněji v našem národě ( jsou známí mnohým) PAUŠÁLNĚ!!!, PAUŠÁLNĚ!!!! že jsou to šílenci a vrazi, soudruzi, nějaký :((( třetí komunistický odboj, tak sorry, že mi to připadá taky šílené.

ale teď trochu reálně, jestli to vůbec ve virtuálním světe jde: vím, že to máš nastudované ... "pravdy o obětech sekt" .... tak určitě víš, že tomu stadiu, které prožíváš, kterým procházíš, se říká  "stadium agrese" ....a je celkem typické,  že oběti té agrese jsou  nevinní, nejčastěji to schytají ti nevinní, kteří se zraněním nemají nic společného ("nevinní" - nechci už vzpomínat vlastní zkušenost, dva, tři roky zpět)

zjistila jsem, a to je hodně pozitivní, že máš touhu pomoci těm, kteří něčím takovým jako ty prošli, a myslím si, že toho hodně víš o manipulaci v sektách, a určitě přijde ve tvém životě fáze (čas rány hojí), kdy trochu odhlédneš, necháš poodejít agresi, aby jsi mohl skutečně druhým pomoci ....

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 07. srpen 2010 @ 09:03:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná máš problém s pamětí, když si čtu tvé příspěvky, tak máš (zřejmě duchovní ) dar věci zkoncentrovat do velmi výbušného balíčku a ten pak bez bez problémů hodit. Každý tebou použitý pojem by potřeboval svůj výklad. Šílenci mohou být šílenci protože jim to někdo umožnil, chová li se někdo tak že omezuje cizí svobodu a spásu není ještě šílenec úplně vhodné slovo. Hitler byl do určité doby jen průbojný politik přinášející nové a radikální změny. Odkdy byl šílenec nechám historikům.
Vrahy jsi tam pro zdůraznění toho, jak jsem mimo, šoupla ty, ale ne do podobenství, ale přímo jako mé obvinění, že tak vlivní muži (kterým ještě někdo jako rosničce udělal žebříček) by mohli být něčím jiným než velkými božími muži.Myslím, že mohou (být něčím jiným) a klidně i nevědomky. Myslím, že můj nejexpresivnější výraz je o tom, co se stane bude li šílenec na cestě spasení. Používáš slova jako nevhodný nástroj, ve skutečnosti bys potřebovala jen velkou charizmatickou pěst, kterou bys praštila do stolu a pronesla, že pravdu máš samozřejmě ty a přes to pendolíno nejede.

Mě jsou z uvedených "evangelikálů" známi jen někteří, ale s komunismem je to také podobné i tam mi byli známi jen někteří, ale stačilo mi že jsem poznal jak tento ismus funguje. S izmem o kterém si tu píšeme je to podobné.

Teď trochu reálně -  to je jako doteď  jsme tu jen tak klábosili a teď tedy budem diskutovat doopravdy. Rive Rive, nesnižuj se k tak demagogickým vsuvkám. Krom toho je to nadřazené. Pokud chceš vést diskusi, tenhle plevel si musíš vytrhat.

Stadium agrese mám dávno za sebou, ale je docela možné, že by šlo opětovně aktivovat. Jestli je to teď o agresi tak jedině o té tvé zkoncentrované do termínů ve spojení, které působí agresivně. Ale mám vlčí mhu, bdím, či spím když seznam charizmatiků vydáváš za nevinné oběti. Tak to bych se zdržel hlasování. Zřejmě se nikdy nepodaří sečíst oběti charizmatimu, protože hlavní poškození se odehrává na duchovních hodnotách v jejich nitru, ačkoli navenek není skoro nic vidět. Tohle bude soudit někdo jiný než my. Jestli máš nějakou vlastní zkušenost, tak zřejmě ještě není kompletní, protože máš tendenci ty, kteří si z tvé individuality, svobody, důstojnosti, autonomie neměli nikdy problém cokoli kdykoli odkrojit, postavit do role nevinných obětí. Oni s tebou problém nikdy neměli. Neposloucháš půjdeš.

Nijak se nehrnu do nějaké pomoci, protože to, co po odchodu ze sektářského prostředí u lidí probíhá je právě spontánní dospívání, které dlouho někdo zadržoval a dospívá většinou každý sám a individuálně. Problematika je však velmi široká a není ji možné řešit, či popsat nějakým dovětkem.

Tož tak, ahoj F.


]


[Chybí předmět] (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 07. srpen 2010 @ 14:14:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tou vlastní zkušeností s agresí jsem myslela zkušenost s tebou tady na gs

rive

p.s. : ))) nejsem charismatik ... nejsem soudružka  ... nejsem třetí odboj 




]


Re: Vyjádření agresora. (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 08. srpen 2010 @ 22:03:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive.

Tvůj članek je pod charizmatiky a ty nejsi charizmatik. Komunismus byl použit jako příměr totalit, které jsou bežnou praxí ve velmi mnoha charizmatických skupinách a ty to chápeš osobně. Nejsi třetí odboj ale ti co prošli totalitou charizmatického pojetí víry jsou pro tebe lidé kteří hovoří jiným jazykem, asi jsou z jiné planety. Otazka zní: Čemu ty bys chtěla pomoci k lepšímu ?

Joe


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 07. srpen 2010 @ 17:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Joe,

věřím, že sis dost "užil" ve sboru, kdes byl. Myslíš, že můžeš odpustit P.F.?

Irena



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 08. srpen 2010 @ 22:30:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec jsem si neužíval :-)). Ale můžeš mi věřit, že to není v odpuštění. Ti lidé ve mě na jednu stranu budí lítost, protože je ohlupuje někdo, kdo sám v mnoha ohledech, těm které zotročuje nesahá ani po kotníky.Na druhou stranu jde o cennost osobní zkušenosti ke které musí dojít sami. Problém je právě v takovém přístupu jako má Rive. Nic takového neexistuje a já jsem jen takovej šťoura, co požehnané charizmatiky ruší od práce, protože oni zrovna zachraňují svět. Tím, že jsi udělala nějaké negativní zkušenosti s katolíky na ně máš možná averzi a věřím, že existují i katolické grupy které mají toho jediného pravého vůdce ( a možná jich nebude ani málo). Jestli je však nějaké hnutí kterému určuje pravidla několik volně rozptýlených duchovních veličin, tu i onde se objevujících a bez jakýchkoli pravomocí i povinností, kdo kontroluje takové jako je ten tvůj i P.F., tak je to právě to, o kterém si tu povídáme. Milá Irčo problematika je daleko širší, než se ty i Rive domníváte. Tvůj vůdce o toho, o kterého se jedná asi slovem nezavadí. Proč asi ? Jsou na stejné lodičce a káleli by si do vlastního hnízdečka. Přitom toho tvého vyhodil a zostudil. Stojí tady na roveň být cahrizmatickým vůdcem a nebo zastávat právo ? Co si myslíš, že ten tvůj zvolil ? A zákulisní šprochy o tom, jak je někdo takový nebo makový, bez konkrétních právních a reálných vývodů, či kroků mě nezajímají. Jsi v tom relativně krátce a uvažuješ oddaně stejně jako Rive.

Jinak po těch příspěvcích i zkušenostech, ani moc neočekávám nějakou komplikovanou odpověď.


Ahoj a stav se někdy na kafe.

J.F.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kašlat na nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 19:22:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, nevím, jestli jsem ti to někdy psala v osobní zprávě, ale s P.F. jsem neměla, nemám a nebudu mít nic společného. Já je považuju vpodstatě za sektu, a to kvůli chování, jakým se prezentují. Teď nevím, koho myslíš, že můj pastor (tedy pokud myslíš toho samého, co já:-) vyhodil - já naopak vím, že to byl P.F., kvůli kterému můj pastor kdysi ze sboru odešel. Nebudu tu psát pochopitelně žádné jméno, ale myslím, že víš, o koho jde. Kdyžtak mi napiš, jestli chceš.

Myslíš, že uvažuju oddaně? No, možná jak se to vezme. Stojím ze pastorem, je to čestný člověk, který nikoho nepodrazil, nepomluvil, naopak, modlí se za ty, co mu ublížili. 

Tak teď si nejsem jistá, jestli jsem nebyla moc komplikovaná:-)

Irena

PS. Na kafe zajdu, až pojedu tvým směrem:-) (rozpustné se smetanou, malinko cukru:-)) - koláč upeču:-)


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy