Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 419 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475037
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...
Vloženo Neděle, 20. červen 2010 @ 11:48:27 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal lydia7

Čo Ján myslel zachádzaním za učenie Kristovo?
Čo všetko je zahrnuté v učení Kristovom?

Ako to vnímate?


"... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 14:28:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Učení apoštolů - Sk 2:41-42 Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni a toho dne bylo přidáno asi tři tisíce duší. Vytrvale zůstávali v učení apoštolů a ve společenství, v lámání chleba a modlitbách.- a učení Kristovo jedno jsou!

Tímto učením je Písmo Svaté celé Nové smlouvy, zvláště pak Pavlovy epištoly/dopisy církvím a také Petrovy a Janovy listy. V evangeliích jde o Kristovo učení promlouvané samotným Pánem, které zaznamenali dva Jeho apoštolové a dva spolupracovníci Pánových apoštolů a v epištolách je zaznamenáno Pánovo promlouvání coby souhrnného Krista skrze Jeho služebníky ohledně budování Církve coby Těla Kristova, jímž se uskutečňuje Boží věčný záměr.

Kdo zachází dále, sleduje jiný než Boží cíl/záměr a ve svém důsledku odvádí věřící od Boha a uskutečnění Jeho záměru. Tož tak.

willy



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 14:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ak dám rovnítko medzi učenie Kristovo a Písmo, potom napríklad ja ako žena ostanem v pomykove, lebo koľko pôrodov stačí na moju spásu? V 1Tim 2:15 je napísané, že žena bude spasená rodením detí - môžem si to vztiahnuť na seba doslovne a...

Ide mi o JADRO. Na základe Písma RKC učí, že krst = znovuzrodenie. Na základe Písma CASD odvodzuje platnosť svätenia soboty pre svojich členov. Na základe Písma si mnohé zbory vynucujú dar jazykov a podľa jeho (ne)prítomnosti posudzujú reálnosť znovuzrodenia konkrétneho človeka.

Čo ak učením Kristovým nie je Písmo samo osebe? Čo ak ním nie je žiadna doktrína? Napadlo Ťa, že napríklad Ty alebo ja môžeme za toto učenie zachádzať, ak tu obhajujeme nejaké učenie - síce z Písma odvodené, ale ktoré predsa nie je KRISTOVO? Neupriamuje Ján k tomu, čo bolo od počiatku? Čo bolo od počiatku? Písmo?


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:46:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lýdia,

ak som dal rovnítko medzi učenie apoštolov a učenie Kristovo, pak som tím nemyslel, že učenie Kristovo je Písmo samo o sebe. Učenie Kristovo nie je žiadna doktrína! Učenie Kristovo je jednoducho to, čo učil Pán Ježiš apoštolov a to, čo oni učili ďalších svätých. Preto som napísal, že učenie Kristovo je učenie apoštolov. Učením Kristovým sdieľali učenníci/apoštolovia Krista ako Slovo, ktoré je Duch a život. Išlo o živé Božie Slovo, nie o akúsi teóriu ako žiť.

V istom zmysle by sa dalo skutočně povedať, že Ján zameráva svoj aj náš pohľad na Krista - Slovo, ktoré bolo od počiatku, na Slovo života, Života, ktorí apoštolovia osobne poznali lebo s týmto Životom mali spoločenstvo a chceli, aby svätí mali cez ich spočenstvo spoločenstvo s týmto životom tiež. Lebo bez (poznania a žitia) tohto Života náš život nemá zmyseľ! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:57:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stručně povedané - učenie Kristovo je učenie ako žiť tak, aby sme sa páčili Pánu a Bohu, tj. Jeho Životom cez Neho (J 6:57). Ten Život v našom vnútri nám "hovorí", čo sa Mu pači a čo nie a skrze Ducha a cez Jeho vnútorné pomazanie nás vedie/učí veľmi prakticky tak, že nepotrebujeme, aby nás niekto iný učil. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:18:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znie to rozumne, ale prečo potom niet jednoty Ducha medzi nami ani tu na GS, hoci všetci (veriaci) veríme, že sme deti Božie? Učí Duch iné veci o spáse katolíkov a iné protestantov? Iné učí o cirkvi tých a iné druhých? Akonáhle je totiž vidno nejaké rozdelenie, je zrejmé, že niekto zašiel ZA to učenie, na ktoré upozorňuje apoštol Ján. Lebo v KRISTU je jednota Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 19:59:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednota Ducha je sám Kristus a sú isté podmienky preto, aby nastala a mohla byť zachovávaná, ktoré tunak na GS sú neni zachované. Nie sú prítomné u -íkoch, -istoch ani -antoch. Tá hlavná podmienka je, že všetci musí byť v D/duchu. Rozdelenie je všade tam, kde ľudia nie sú z akejkoľvek príčiny v D/duchu. Jednota Ducha je síce v Kristovi, ale v Kristovi musí byť všetci, ktorí ju majú zachovať, nielen pozíciou/postavením, ale aj momentálne svojou dispozíciou, tj. svojím duchovným vybavením. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:15:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čo myslíš pozíciou/postavením a čo duchovným vybavením? (Kľudne píš v češtine, aby nedošlo k nedorozumeniu, keď budeš chcieť nejaký pojem trefne vyjadriť v SJ.) Môže byť niekto pozíciou v Kristu a duchovným vybavením dlhodobo mimo Neho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při znovuzrození přenese Bůh věřícího z pravomoci temnoty do Království Jeho milovaného Syna, do Království Světla a skrze křest ho umístí/ponoří do Krista, takže postavení/pozice věřícího je v Kristu. Ale pak je třeba ještě posvěcení a patřičného duchovního výbavení k tomu, aby věřící byl v Kristu i dispozičně, tzn. teď momentálně prakticky ve skutečnosti doopravdy. Člověk pozičně v Kristu může být klidně dlouhodobě mimo Něho, ale člověk v Kristu dispozičně je v Něm právě teď, poněvadž je v Duchu, chodí podle Ducha a nechá se vést Duchem a tudíž není a nemůže být mimo Něho.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:41:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tým posvätením a duchovným vybavením je čo? Nie je Kristus sám naším posvätením? A je možné vypadnúť z dispozičného postavenia v Kristu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristov (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:00:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak, Kristus posvětil sám sebe za nás a to, že je v nás, je naším posvěcením, jak je psáno v 1K 1:30 Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, Jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením, ...

Z dispozičního postavení je možné vypadnout tak, že jednu chvíli jsem v D/duchu a druhou chvíli jsem v těle. Něco podobného se stalo Petrovi - v jednu chvíki přijal zjevení od Otce v nebesích a v druhou chvíli si bere Pána Ježíše stranou a začne Ho kárat: „Bůh tě chraň, Pane, to se ti určitě nestane!“

Proto je mojí modlitbou: "Pane, nauč mne, jak cvičit, zapojovat a uplatňovat ducha tak, abych zůstával v Tobě a měl duchovní kapacitu přijímat od Tebe všechno, co mi chceš dát a co já potřebuji pro splnění úkolu, který jsi mi dal a naplňování služby, kterou jsem od Tebe přijal. Amen."

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kri (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ak správne chápem, tak to dispozičné postavenie vnímaš tak, že chodíš podľa ducha. Telo sem-tam ale preberie opraty a vtedy vypadávaš. No pozične sa nič nemení, lebo Duch Ťa privedie (skôr či neskôr) k poznaniu Pravdy a Ty sa vierou stále hlásiš ku KRISTOVI ako k svojmu Pánovi, ako k zdroju milosti a sily pre svoj život. Tak?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:58:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Áno, chvála Pánovi!


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:08:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V matematike platí, že ak A = B a B = C, potom A = C. Tú "rovnicu" si naznačil aj Ty, lebo si napísal, že učenie Kristovo = učenie apoštolov a potom si napísal, že "tímto učením je Písmo Svaté celé Nové smlouvy", tak som to zlúčila dokopy. Neber to tak, že Ťa chytám za slovíčka - pre mňa sú aj detaily dôležité.

K vysvetleniu v 2.odstavci to ťahá aj mňa, ibaže potom by stačilo napísať do toho kľúčového verša jednoducho: "kto nezostáva v Kristu"... Takže by potom platilo, že Kristus = učenie Kristovo? Čo všetko je ale Kristus? Život, vzkriesenie, svetlo, pravda, láska, cesta...



]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:32:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumiem, a omlúvam sa, že som ťa možno trocha zmiatol. To je v poriadku, že ma chytáš za slovíčka, keď sa nevyjadrím jasno. Áno, detaily sú niekedy dôležité - ako v tomto prípade.

Ostávať v Kristovi zo sebou vo svojom dôsledku nesie i to, že ostáváme v Kristovom učeniu a platí to aj naopak, ale pak sa naskýta otázka, čo to znamená zostávať v Kristovi? Ohľadom toho, Kto/Čo všetko je Kristus - Kristus je natoľko bohatý, že apoštol Pavol píše o nevystihnutelných bohatstvách Kristových (Ef 3:8). Budeme mať celú věčnosť, aby sme ich poznávali! Tie, ktoré poznávame za svojho života na zemi, sú na to, aby z/v nás Pán - keď tích bohatstiev užívame - získal tie správne materiály pre Božiu stavbu (1K 3:9, Ef 2:21).

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:26:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzhľadom na tie nevystihnuteľné bohatstvá, myslíš, že je možné, aby znovuzrodený človek odmietal niečo, čo je súčasťou učenia Kristovho v domnení, že toto "niečo" už tým učením nie je? Príklad: niektorí veria v istotu spásy, niektorí veria, že záleží od toho, ako prežijú svoj život - že spása je istá až v momente smrti (práve v závislosti na ich skutkoch). 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:48:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vďaka vnútornému pomazaniu Ducha znovuzrodený človek, zostáva-li v Duchu, pozná, čo je a čo nie je Kristovo učenie, ktoré prijíma s vďakou a radosťou. Vďaka tomuto pomazaniu/poznaniu znovuzrodený a dodajme duchovný človek je Duchom, ktorý je v ňom, vedený tak, aby prijímal všetko z Krista a všetko iné odmietal, lebo sa nedomnieva, ale vie.

Skutočnosť, že niekto verí, že spása je istá až v momente smrti a naviac závislá na ich skutkoch, svědčí o tom, že ich viera nie je Božia - viď moj článok "Víra, skutky a spravedlnost", lebo nie je založená na Slove Božom, ale inom.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:22:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja Ti rozumiem, len sme zase pri tom, čo je tým učením Kristovým. Lebo niekto na základe veršov z Písma dokáže, že spása istá je a niekto, že nie je...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:38:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Iste - na základe veršov z Písma ide poskladať hociaké učenie, no to z neho ešte neurobí učenie Kristovo. Učenie Kristovo je Božia Pravda, nie ľudské výmysly. A uvádza nás do neho Duch Pravdy, ktorý nám bol daný a vydává veriacim svedectvo, že Kristus je Pravda aj čo Kristovo učenie tvorí a čo nie. Lebo Duch je Pravda. Bez tohto Ducha je pre človeka Písmo mŕtve, nepochopitelné, neprijatelné a plné rozporov - jednoducho litera, ktorá zabíja. S tímto Duchom je Slovo Božie Duch a Život.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristov (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 21:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učenie Kristovo je Božia Pravda, nie ľudské výmysly.

Lenže týmto môžu argumentovať aj zástancovia istoty spásy aj ich oponenti - že učia Pravdu a nie ľudské výmysly - a pritom si vzájomne protirečia a súčasne sú všetci presvedčení, že zachovávajú učenie Kristovo - inak by svoje výklady nehájili. Takže, existuje nejaká definícia toho, čo je Božia Pravda? Súhlasíš napríklad s leonetovým pohľadom na vec, alebo s tým, ako to načrtol Pamplon? Ja už sa odpojím, tak bude dosť času - ono to asi nie je jednoduché a možno je, len my sme príliš komplikovaní... Zatiaľ ďakujem za všetky odpovede! A prajem dobrú noc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kri (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 22:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učenie Kristovo je Božia Pravda, nie ľudské výmysly. Lenže ja to nepoužívam ako argument, ale konštatujem to ako fakt. Nie je to síce až také jednoduché a ľudia si to ešte zbytočne komplikujú. No prosto - Pravda nie je niečo, ale Niekto. Ak Toho Niekoho poznáš, poznáš aj čo učí, čo hovorí, čo robí, poznáš tiež, čo nehovorí, nerobí a poznáš tak, aj keď ti niekto vešia bulíky na nos o Ňom.

Je to ako medzi ľuďmi. Ak dobre poznáš istého človeka a niekto, koho tak dobre nepoznáš, ti povie, že povedal niečo, čo ti naň nesedí, buď rovno povieš, že mu to neveríš, alebo sa svojho známeho opýtaš, či to skutočne povedal.

Vďaka Pánovi, že nám dal svojho Ducha, ktorý jediný pozná Božie hlbiny a ako som už napísal, vydáva svedectvo Pravde a cez vnútorne pomazanie nás učí a vedie ku poznaniu veškerej/celej/úplnej Pravdy, čím sa stará, aby nás nikto nemohol oklamať. No aj tak nás Pán napomína, aby sme na sebe dávali pozor, aby nás nikto nezviedol, čím nám dal aj zodpovednosť, že sa nedáme zviesť. No potrebujeme si byť vedomí toho, že bez Ducha to nezvládneme, že potrebujeme Jeho pomoc, radu, ochranu, silu a všetko, čo v Jeho vnútornom pomazaniu máme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 10:16:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, asi sa vyjadrujem nezrozumiteľne. Skúsim posledný pokus: predpokladám, že nielan ja, ale aj Ty, Oko, Jaela, Fera, Elo, Momonka... a ďalší tu veríme, že Ježiš Kristus je Pravda a všetci veríme, že sme verní Jeho učeniu... a pritom sa nezhodneme...

Buď teda stačí stáť na tom, že Ježiš Kristus je Pravda a na ostatnom nezáleží a naše diskusie tu vedieme z nudy, alebo je učením Kristovým niečo VIAC než len to, že On je Pravda... Hm? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v u (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 21. červen 2010 @ 14:41:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lýdia,

ty sa vyjadruješ zrozumiteľne, ale ja som bol možno trocha natvrdnutý. Včera večer, keď som premýšľal o tojej otázke, prišlo mi Pánovo Slovo, ktoré povedal učenníkom v Matúši 28:18-20

Ježíš přistoupil a promluvil k nim: „Byla mi dána veškerá pravomoc na nebi i na zemi. Jděte tedy a učiňte mými učedníky všechny národy, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání tohoto věku. Amen.“
ř.: učiňte … křtíce je … a učíce je …ř.: učiňte … křtíce je … a učíce je …

Z tohto Pánom povedaného vyplýva, že Pán Ježiš viacej ako tri roky prikazoval učenníkom, čo majú zachovávať a čo oni mohli považovať za učenie Kristovo a napokon im pred svým odchodom prikázal, aby to učili národov. A pretože najlepší spôsob učenia je vlastný príklad, učili tak aj učenníci. Z toho dôvodu možno neni učenie Kristovo spísané ako dajaká nauka, ale je to proste spôsob života, akým je treba žiť ako učenník Ježiša Krista, ktorý se napredáva ako knižka/príručka/návod, ale cez žitie týmto spôsobom v prítomnosti toho, komu má byť toto učenie predané. Tomu odpovedá aj to, čo píše apoštol Pavol Timoteovi (1Tm 4:12b) těm, kdo věří, buď vzorem v řeči, v chování, v lásce, [v Duchu,] ve víře, v čistotě.ř.: jsou věřící / věrní (2Tm 2:2) Co jsi ode mne slyšel před mnohými svědky, to svěř věrným lidem, kteří budou schopni vyučit také jiné. (2Tm 3:10-11a) Ty však jsi sledoval mé učení, můj způsob života, můj úmysl, mou víru, trpělivost, lásku, vytrvalost, pronásledování a útrapy, ... a Titovi (2:7) sám buď ve všem příkladem správného jednání (řecky - krásných skutků): Ukazuj v učení neporušenost, poctivost,ř.: krásných skutků ... ako jednotlivcom a tiež cirkvi napr. Filipským (3:17) Bratři, všichni spolu mě napodobujte. Hleďte na ty, kteří žijí podle našeho příkladu/chodí tak, jak nás máte příkladem. a cirkvi Tesaloničanov (1Te 2:10-12) Vy i sám Bůh jste svědky, jak jsme se svatě, spravedlivě a bezúhonně k vám věřícím chovali; a jak také víte, jednoho každého z vás jsme napomínali, povzbuzovali a zavazovali jako otec vlastní děti, abyste chodili, jak je důstojné Boha, který vás povolává/povolal do svého království a slávy.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 20. červen 2010 @ 22:00:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydie a Willy. Promiňte mi, že Vám do toho skáču. Myslím, že Lydii jde možná o to: Co je objektivní pravda když čteme Písmo a co subjektivní. Nebo možná i o to nakolik naše vnitřní já, prostředí kde žijeme, kulturní zvyklosti apod. ovlivňuje naše poznání Písma.


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 10:19:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Áno, ide mi o objektívnu pravdu v jej čistote, jednoznačnosti, presnosti. Stále tá istá otázka...


]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 23. červen 2010 @ 09:26:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vězte, že Písmo není objektivní, ale super subjektivní. Protože v něm nejde o objekty, ale o subjekty. A na každé stránce nadržuje Hospodinu. Písmo je tendenční a zaujaté. Zaujaté pro Hospodina. Protože ho psali věřící, doufající, milující lidé. Neznamená to hned něco negativního.


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 20. červen 2010 @ 14:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedu malý příklad na první pohled nesouvísející, ale jen na povrchní pohled:
Všem vám bude tento oddíl dobře známý: 1 Korintským 11,1-34. Známý oddíl, které mnohé denominace používají pro své učení o zahalování žen ve schromáždění nějakou přikryvkou. Stejně zajémavé je, že mnohé jiné denominece toto místo ignorují a nejsou ochotné slova apoštola Pavla vztahovat na muže ve schromáždění modlící se, nebo prorokující s přikrývkou hlavy. Ze souvislostí vyplývá, že apoštol toto vztahoval i na scházení k lámání chleba a píti z kalicha, tzv. Památka Páně, nebo-li eucharistie. 
Mnozí z vás asi netuší, proč Pavel vůbec tyto věci do Korintu psal. Jednoduše proto, že v Korintu do sboru chodili lidé mnoha různých společenských skupin. Od těch nejchudších, až po ty nebohatší. Od těch bezvýznamných, až po ty v moci postavené. Pro mnohé bylo znamením jejich společenského postavení nosit nějakou příslušnou přikrývku hlavy. Pavel měl schopnost jednat tak, aby řekl to co chtěl, ale přitom jemným způsobem. Verš 4: Každý muž, který se modlí nebo prorokuje a má zahalenou hlavu, hanobí svou hlavu (Krista). ....verš 7: Muž si nemusí zahalovat hlavu, neboť je Božím obrazem....
A přitom celý oddíl vyznívá, jako učení o zahalování žen ve schromáždění. A přitom šlo Pavlovi o muže při Památce s přikrývkou na hlavě. 
Máme toto i jiné místa v listech Pavla přijímat za učení Kristovo? Na základě čeho? 

PS. A tak bych měl otázku na katolíky, zda toto místo berou vážně, jako slovo Kristovo a proč jím tedy nevadí přikrývky na hlavě některých jejích čelných představitelů na schromážděních Božího lidu. (papež, kardinálové, biskupové atd.)  



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:03:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teraz si trafil jeden klinec po hlavičke. Poukazuješ na niečo, o čom sa niekde prehlasuje, že je to učenie Kristovo a niekde sa to vôbec neberie do úvahy. Mám však aj na Teba tú istú otázku, ako na Williho - čo je učenie Kristovo? Za čo by sme nemali zachádzať? Za nejakú doktrínu? Za čo?


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:50:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, jak vidím musím začit ze široka. Všechny novozákonní spisy kromě Janových byly napsány do konce 60 let. Petr psal jao rybář=evangelista mezi židy, Pavel jako výrobce stanů=církve a evangelista mezi pohany a židy. Pavel potvrzoval Petrovo pověření mezi židy, Petr Pavlovo mezi pohany a zjevení o církvi. Uplynulo 30 až 40 let od Petrovy a Pavlovy smrti a Janovi bylo zjeveno co ještě chybí v Novozákonním kanonu Písma. Protože spravoval sítě, dostal stejný úkol i v církví, Prvních 70 let církve ukázalo co je třeba doplnit, aby byl kánon úplný. Kdo se kdy zamyslel nad prvními třemi evangelii a čtvrtým Janovým, musí konstatovat velký jakoby rozdil. Taktéž Janovy tři dopisy a Zjevení. A právě v těchto třech Janových listech je zjevné jaký důraz klade Jan na jednu věc. Na zůstávání v učení Kristově. 1 Jan 4,1; 2 Jan 9;3 Jan 4. Janovo evangelium snad nemusím opakovat celé. Je o učení Kristově nejkonkrétnější. A Zjevení vysvětluje proč to Jan vše dělal. Zjevení 1,1...naznačil svému otroku Janovi. v.17. ...padl jsem k jeho nohám jako mrtvý. A hned první dopis do Efezu: 2,4: Ale to mám proti tobě, že jsi opustil svou první lásku. 
Janovi bylo zjeveno, že církev se odchyluje od prvotního učení apoštolů a proroků a proto jím Pán jeho prostřednictvím dává slovo nápravy. Bylo mu zjeveno v čem a jak se mnozí odchylují od učení Kristova předaného prostřednictvím apoštolů a proroků. A Jan tak viděl to nejdůležitější, to v čem se ty odchylky dají rozeznat jako už nepřípustná odchylka. Dokud všechna tato "nová" učení stále zachovávají základní pravdu: "Každý duch, který vyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle (sarx), je z Boha. A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle (sarx), není z Boha." A toto Janovo slovo je klíčové pro rozeznávaní zda je nějaké nove učení Kristovo, anebo není. Již asi 15 let usilují o přesné pochopení těchto Janových slov. A vždy mi zůstává stejný výsledek.
Buď byla Kristova oběť na kříži na Golgotě dostatečná pro mé ospravedlnění před Bohem, a mi nezbývá nic jiného, než jen chválit. Anebo nebyla, a já musím k této jeho oběti ještě něco přidat.

PS. K tomuto svému závěru již nechci nic přdávat. Stejně je na každém osobně jak a komu uvěří a sám za sebe bude skládat účty. Přejí hezký den.


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 21. červen 2010 @ 22:47:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Janovi bylo zjeveno co ještě chybí v novozákonním kanonu písma"
Zaujal mne tento váš výrok.
Učení Kristovo versus zjevení chybějících částí tohoto učení. To že se Epištoly Jana dostaly do kánonu ( a nejen ty ) není dáno zjevením Janovi ale Církvi, která novozákonní spisy, vlastně opisy opisů,sesbírala, setřídila a UZNALA za Písmo!
Prvotní učení, první láska...je z těchto spisů vydestilována, a předána ke konzumaci ,"instantní písmo" je vždy po ruce hladovému.
Přeji dobrou chuť.



]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 22. červen 2010 @ 17:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máte něco svého, anebo jen to co jste někde slyšel, anebo četl? Vy neumíte sám uvažovat? Stále dokola tady opakujete vy a jiní nějaké katolické tradice. A co kdyby jste začal věřit autorovi písma a začal uvažovat sám? Kdo je autorem Janových listů? Církev, nebo inspirovaný Jan? Kdyby Jan tyto listy nenapsal, co by asi do kánonu zařadila?
Začněte myslet vlastním mozkem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 22. červen 2010 @ 19:37:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebojte se,nikdo vám nebere poznání,(míru vaší víry).Nesoudí vás, nýbrž bratrsky komunikuje,sdílí se a otvírá.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 22. červen 2010 @ 22:27:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to tady pletete za ......., místo odpovědi? To vždy, když nemáte co odpovědět, tak takto píšete a pletete páté přes deváté?
Máte-li něco konkretního, tak pište k věci, nemáte-li, tak mlčte.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 23. červen 2010 @ 12:46:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete promiňte mi, že se do toho vám do toho pletu, ale slyšel jste někdy o gnostických spisech? Četl jste nějaký? Kdyby Církev nebyla řízená Duchem Svatým mám za to, že pochybné apokryfy by se dostáli do Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 23. červen 2010 @ 15:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím nic o nějakých gnostických spisech, a proč tady píšete o řízení církve Duchem svatým? Pravděpodobně tady mezi námi dochází k jednomu velkému nedorozumění. Ten, kdo dal do jednoho kánonu spisy nového zákona, byl samozřejmě Duch svatý, který si použil buď nějakého člověka, podle mého poznání Písma, to byl Petr a později tento kánon doplnil Jan.
Mnoho různých lidí se nám snaží namluvit, že to bylo snad rozhodnuto na nějakém sněmu církve mnohem později. Pro pořádek uvedu své stanovisko, věřte si čemu chcete.
Ten kdo rozhoduje a řídí je Duch svatý, až příliš mnoho lidí se mylně domnívá, že je to totéž, jako rozhodnutí církve. V Písmu nenajdete nic takového, co by toto tvrzení podložilo. Duch svatý může působit skrze církev, ale také nemusí. A jestli se chcete dohadovat o výklad Písma, prosím, můžete, ale na nesmysly, které nejsou v souladu s Písmem, jsem dost alergický.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 23. červen 2010 @ 16:45:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje nějaký závažný důvod, proč by si Duch svatý nevybral sněm církve jako svůj nástroj pro to, co se do Písma dostane a co ne?

Přece kvůli takové slovní banalitě o autorství nezačneme přepisovat dějiny, ne? Navíc dobře zdokumentované. To už vážně zavání konspirací a stihomamem.

Písmo samo se sebou není v souladu, pokud se nečte s porozuměním od Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 23. červen 2010 @ 21:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje nějaký závažný důvod, proč by si Duch svatý vybral sněm církve jako svůj nástroj, pro to, co se do písma dostane a co ne?
Nejlépe zdokumentované dějiny církve jsou v Písmu.
A k poslední větě: Vy se domniváte, že porozumění od Ducha svatého je totéž, jako učení církve?

A tak tady máme stále stejný problém, tradice řkc je více jak Písmo. Jak jsem psal kjubikovi, nezajímá mne učení řk církve, a Písmo je pro mne důležitější.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 23. červen 2010 @ 12:48:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete a měl bych ještě jednu otázku proč není v Písmu kupříkladu Pavlova epištola Laodikejským?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 23. červen 2010 @ 15:18:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se ptáte vážně? Jestli uznáváte autorství Ducha svatého, tak proč se ptáte mě?



]


Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 21. červen 2010 @ 09:18:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože katolíci toto místo respektují,

všimni si, že například při eucharistických modlitbách si jak papež, tak biskupové veškeré pokrívky hlavy sundávají...


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. červen 2010 @ 19:44:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A na jiných schromážděních?


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:03:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže to být myšleno třeba tak, že lidé mají  sice volnost v poznávání, ať už tichou poštou nebo vědeckou činnosti, ale nesmí to vést ke zneužití dosaženého poznání? Jinými slovy, můžeme bádat, vymýšlet a hloubat, ale neměl by nám pří tom Bůh sejít ze zřetele tak, jak se už mnohokrát stalo.



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:42:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja neviem, mňa to teraz začalo "páliť", ak rozumieš...

Zatiaľ si zadefinoval, že zájsť ďalej = zneužiť a ostáva to JADRO (učenie Kristovo). Ján určite myslel na niečo konkrétne, niečo, čo sa dalo jasne určiť: "toto učil Kristus - ďalej nechoďte"... Hm? A ak zájsť ďalej = zneužiť, v akom zmysle zneužiť?


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 20. červen 2010 @ 19:38:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia7, jak jsem Ti napsal níže, tím "zacházením dál" se myslí to, že v té době se našlo spousta kazatelů, kteří se nespokojili s tím, že Ježíš byl Boží syn, ale zašli ještě dál, a tvrdili, že už to ani nebyl člověk, ale anděl. Viz můj komentář níže. A před takovým "zacházením dál" zde Jan varuje a důrazně trvá na tom, že Ježíš byl člověk z masa a krve. Přečti si pár vět v té epištole před a za tím svým citátem, a uvidíš. 


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:29:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proste ma zaujíma, ak je tým učením myslený Pán Ježiš Kristus ako Život sám, ako Slovo, ako Boh, ktorý bol od počiatku - dá sa toto "učenie" potom vôbec nejako zadefinovať? Je potom celá tá priehršť kresťanských denominácií a pravidiel vnútri nich vôbec súčasťou tohto ŽIVOTA?

A ak Ján myslel niečo konkrétne, nejaký pojem, nejakú ucelenú ale jasnú náuku, čo konkrétne myslel?



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 17:24:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povedala si správne, že je tým učením myslený Pán Ježiš Kristus ako Život sám, ako Slovo, ako Boh, ktorý bol od počiatku. Ale definovať učenie Božskoľudskej Osoby - Niekoho takého bohatého zrejme po ľudsku nie je možné.

Čo sa týka denomiácií, pak celá tá ich priehršť celkom určite súčasťou tohto ŽIVOTA nie je!

Čo sa týka Jána, mal zrejme na mysli niečo konkrétne, ale možno on sám, keby mal definovať a predložiť jasnú ucelenú nauku, mal by s tím problém, lebo jeho služba bola na/opravujúca kvôli rozšírenému odpadnutiu od Pravdy v jeho čase; vedľa toho napríklad služba apoštola Pavla bola doplňujúca a je taktiež dôležitou súčasťou Kristovho učenia. No apoštol Ján tím, že napísal evanjelium života a listy, ktoré kladú dôraz na P/pravdu - jej poznávanie, zachovávanie a chodenie v Nej, čo do kopy znamená tu Cestu = Krista, mal vo svojej dobe i dnes možno dôležitejšie posolstvá. Bez Pavlových zjavení nepoznáme, čo je C/cirkev ako Telo a bez Jánovho evanjelia, listov a knihy Zjavenia by sme zasa nevedeli, čo a ako v súčasnosti pre budúcnosť. Tož tak.

willy


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 20. červen 2010 @ 19:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia7, chce to podívat se na svě věty předtím a jednu větu za tím a budeš mít jesno:

7. Do světa totiž vyšlo mnoho bludařů, kteří nevyznávají Ježíše Krista přišlého v těle. Každý takový je bludař a antikrist.
8. Dávejte na sebe pozor, abychom neztratili to, na čem jsme pracovali, ale abychom přijali plnou odplatu.
9. Nikdo, kdo odstupuje a nezůstává v Kristově učení, nemá Boha; kdo zůstává v Kristově učení, ten má Otce i Syna.
10. Přichází-li k vám někdo a nepřináší toto učení, nepřijímejte ho do domu, ani ho nezdravte.

Římský historik Josefus Flavius píše toto: "V té době objevil se muž tak moudrý, že mnozí mysleli, že je andělem, a všechno co ten člověk činil, dálo se toliko pouhým jeho slovem." Dále Flavius píše, že Ježíš byl několikrát zatčen za buřičství, ale pokaždé byl shledán nevinným a puštěn na svobodu, a tak dále, prostě suchá historická fakta.

A najednou vidíme o co se jedná v Janově epištole. nejen z této epištoly ale i od Josefa Flavia a dalších historických pramenů víme, že mnozí hlásali učení, že ježíš nebyl člověk ale anděl. Avšak toto učení je protibiblické, protože pak by nemohl trpět na kříži, neboť andělé tělesnou bolest necítí. O nic jiného nejde, žádná těžká mystika, prostě jen varování před bludaři.

Rozuměno?




Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 20:05:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadá ma: zostáva v učení Kristovom na porne závislý pastor? Zostáva v ňom niekto, kto zabraňuje iným ženiť sa? Zostáva v ňom pedofilný kňaz? Za predpokladu, že aj oni veria, že Pán Ježiš Kristus prišiel v tele...


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 20. červen 2010 @ 23:03:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pokud někdo nevěří, že Ježíš přišel v těle, pak jistě odpadl od Kristova učení. Ale jsou i další možné příčiny odpadnutí. Například já jsem si jist, že Ježíš měl lidské tělo, a přesto jeho učení neuznávám. V Epištole sv. Jana šlo prostě o ten jeden problém zda Ježíš byl člověk nebo anděl. O to se tenkrát hádalo mnohem víc lidí, než dnes. Další problémy a příčiny odpadnutí se v Písmu pojednávají zase jinde, a je třeba postupovat systematicky. 

Pokud jde o sexuální život kohokoli, necítím se dostatečně taktní a ohleduplný, abych měl právo k tomu cokoli říci.

Pokud jde o zákaz manželství, tak zde mohu referovat verš "Zakazují lidem ženit se a jíst pokrmy, které Bůh stvořil, aby je s děkováním požívali ti, kdo věří a kdo poznali pravdu. (1Tm 4,1-3)"


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 10:14:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Například já jsem si jist, že Ježíš měl lidské tělo, a přesto jeho učení neuznávám.

Súhlasíš potom s tým, že Jeho učenie je niečo viac ako istota, že prišiel v tele? Ak áno, čo je tým učením?


]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 21. červen 2010 @ 13:00:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Lydia7, všimla sis, že Ježíš nikdy nesepsal žádnou knihu se svým učením? A přitom byl inteligentní tak, že už ve dvanácti letech udivoval kněze. A jistě by neměl problém psát teologická pojednání, tehdy se tím zabývalo spousta lidí. Ježíš své žáky neučil znalostem nějakého učení, ale práci pro Boha. Ježíš nevedl své žáky k tomu aby se nimrali ve verších Bible a zkoumali co všechno je součástí nějakého učení, a co to všechno znamená, ale aby byli společenstvím lidí, kteří praktickými činy konají službu Bohu. Takové ty podobenství a výklady, které jim k tomu občas útržkovitě dával, pro ně sice byly projevem božské moudrosti, ale Ježíš sám to nepokládal za to hlavní. Proto taky nikdy nic nesepsal, ačkoli tehdy bylo zvykem psát docela dost.

Pokud se na Ježíšovo učení budeš dívat jako na více či méně kompletní souhrn Ježíšových výroků, tak ti to stejně nebude stačit k pochopení toho, co Ježíš chtěl, protože Ježíš nechtěl systematické učení.

Dneska chce každej bejt magit nebo bakalář, mít potvrzení na vzdělání, bílou košili a kravatu a naleštěnýma botičkama klapat po vykachličkované chodbě. Ale na onkologickém ústavu leží pacienti, které nikdo nenavštíví. Mladé holky které z blbosti otěhotní, nevědí co s děckem aby je rodiče nevyhodili z domova. Nikdo jim nepomůže, jen je odsoudí a vyloučí na okraj společnosti. Ježíš se staral právě o takové lidi.

Jestli chceš obsáhnout jeho učení, zkus něco dělat. Hm?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 14:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vieš, ja tú odpoveď pre seba (akú-takú) naformulovanú mám, len som chcela vedieť, ako to vnímajú aj iní tu na GS. 

Myslím si, že tým učením Kristovým, jeho jadrom, je evanjelium. (Zvesť o tom, že všetci ľudia zhrešili a bez milosti Božej nemajú šancu zvrátiť svoj stav smerujúci k smrti. Zvesť o tom, že Boh potrestal za náš hriech svojho Syna a dáva nám vieru, že naše hriechy sú odpustené tým, že Ho vzkriesil z mŕtvych. Zvesť o tom, že kto chce prísť k Bohu, nemôže k Nemu prísť inak ako skrze Ježiša Krista - lebo On predstavuje našu spravodlivosť pred Bohom. Zvesť o tom, že On je pravý chlieb, ktorým sa musíme sýtiť, aby sme skutočne žili. Že On je život, cesta, pravda.)

A tým zachádzaním za Jeho učenie potom rozumiem vytváranie doktrín okolo tohto jadra, rôznych cirkví ako denomininačných inštitúcií, hlásenie sa k týmto denomináciám a obhajovanie doktrín, ktoré sa vnútri nich učia. Myslím si, že ten kresťan, ktorý sa nevidí apriori ako katolík, alebo evanjelik, pravoslávny, reformovaný, baptista, metodista, kalvinista, arianista ani ako ... , ale v prvom rade ako učeník Kristov – nezachádza za učenie Kristovo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 21. červen 2010 @ 14:54:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak v tom případě se možná budeš divit, ale to, že všichni lidé zhřešili, věděli židé už před Ježíšem. Od toho měli Starý zákon, aby to věděli. Ve starém zákoně je jasně napsáno, že zhřešili úplně všichni. A proto také konali různé oběti. Dále pak to, že Bůh pošle na zem spasitele, který vstane z mrtvých, je předpovězeno na mnoha místech už ve starém zákoně, vždyť všichni křesťané dnes věří, že na Ježíšovi se splnila spousta různých starozákonních proroctví. Dokonce i to, že mají činit pokání, říkal už Jan Křtitel před začátkem Ježíšovy veřejné činnosti. Jan Křtitel říkal že připravuje cestu pro Pána. Jak to myslel? No přece když chce někdo nabídnout milost, musí mít před sebou dav obviněných a kajících se hříšníků, a od toho právě byl zákon a Jan Křtitel, který lidi učil, že jsou hříšní, aby Pán mohl už nabídnout milost.

Takže nic z toho je už Ježíš učit nemusel, protože to už věděli. My tady v Evropě 21. století když uvěříme v Ježíše, tak je to pro nás obvykle první pramen informací. Ale u tehdejších lidí to bylo jiné. Tehdejší lidé byli velmi věřící a o Bohu četli celý život.

Jediné, co Ježíš učil, bylo to, že tím předpovězeným spasitelem je on a nikdo jiný než on.

Samozřejmě jim k tomu řekl spoustu dalších informací, usměrnil jejich často nesprávné chápáni Písma, kázání na hoře o blahoslavenství, nějaká ta moudrá podobenství a podobně. Ale to už byly jen doplňky.

To že si mnozí k tomu, co píše Bible, přidávají další naučné systémy, je jen snaha ovládat okolí, nic víc, v tom jediném máš pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 21:53:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že jedine Židia vedeli všetko, čo píšeš - lebo Pán Ježiš prišiel najprv pre stratené ovce z Izraela. Ja nemám židovských predkov - prichádzala som na tie uvedené súvislosti postupne a pre mňa to všetko je stále súčasťou učenia Kristovho. Jeho nemožno odtrhnúť od SZ - toto mne robilo najväčší problém: pochopiť, prečo práve o "nejakom" Ježišovi by som mala veriť, že je skutočne Spasiteľ sveta a Boh, ktorý prišiel v tele na túto zem. Až keď som čítala čo-to o SZ prorokoch, o vyvolení Abraháma, Jákobových synoch, o Jozefovi, Mojžišovi, Saulovi a Dávidovi, o levítskom kňazstve - až potom mi to celé začalo dávať zmysel.

A z tohto úvodu, vyrašila v plnosti času hlavná pointa celého učenia: skutočnosť, že Ježiš nie je len ďalší človek, ďalší Žid, ktorý sa narodil (veď každý človek sa rodí v tele), ale že On je Boh = Slovo, ktoré sa stalo telom. Všetci, ktorí Ho videli na vlastné oči, videli Ho ako muža z mäsa a kostí - čo niektorí nevideli, bolo, že On je Syn Boží. Mnohí ľudia vtedy (aj dnes) spochybňovali vždy Jeho božšký pôvod, nie ľudský. Je samozrejmé, že človek má telo... Ale nie všetci veria, že Ježiš Kristus je pravdivý Boh a večný život, ktorý prišiel na svet ako človek.

Preto verím, že ak Ján píše: "kto nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha" - že to súvisí aj s tým, čo píše inde (1Jn 4:15): "ktokoľvek vyzná, že Ježiš je Syn Boží, Boh zostáva v ňom a on v Bohu". To je to jadro: správa o tom, že tak miloval Boh svet, že svojho jednorodeného Syna dal, aby nikto, kto verí v neho, nezahynul, ale mal večný život.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Úterý, 22. červen 2010 @ 07:01:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pokud jde o proroctví Starého zákona, tak zaprvé: mi připadá naprosto šílené a padlé na hlavu, že v proroctví Iz. 7.14 se výslovně uvádí, že - cituji: "Proto vám dá znamení sám Panovník: Hle, dívka počne a porodí syna a dá mu jméno Imanuel." Tedy podle Starého zákona žádný Ježíš, ale Imanuel. Autoři nového zákona jdou ve své psychopatické nestoudnosti až tak daleko, že dokonce i evangelista Matouš se na tento verš odvolává (Mat. 1.20) a přesto hned dále píše, že se jmenoval Ježíš.

Představ si, že Tvůj přítel nebo manžel koupil maso naložené v grilovacím koření a rozpálil gril a řek že budete grilovat, a že se na to moc těší, a Ty bys z toho masa opláchla koření a uvařila bys to ve vodě s těstovinama a pak bys řekla "Tady máš to grilovaný maso."

Víš, lydia7, je dost věcí, které nemám rád, jednou z nich je, když někdo na přímé otázky odpovídá vykrucováním, ale nejvíc ze všeho mě vytáčí změna pravidel v rozehrané hře. Prorokovat o někom že se bude jmenovat tak a tak, a on se potom jmenuje jinak, to asi není třeba vůbec komentovat.

A největší potvrzení že Ježíš nebyl Boží syn dal sám Ježíš: kdž se ho ptali, zda je Božím synem, tak vždy říkal jenom "Já jsem", ale nikdy neřekl "Já jsem Boží syn". Konec odpovědi tedy vždy usekl, a to ve mě žádnou důvěru nebudí. To je stejný, jako kdyby se Tebe zeptali jak se jmenuješ a Ty bys odpověděla "Jmenuji se."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristov (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 22. červen 2010 @ 17:05:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boh človeka povzbudzuje: hľadajte a nájdete, proste a dostanete, klopte a otvoria vám. Nemôžeš však hľadať s tým, že máš niečo lepšie - nenájdeš. Nemôžeš prosiť len akoby s tým, že sa vidíš ako miliardár, ktorý nič nepotrebuje - nedostaneš. A nemôžeš klopať, ak nechceš vstúpiť - neotvoria Ti. Záleží na Tebe, či Božiu výzvu príjmeš. K Tvojim výhradám - odpovede sú dostupné v rôznych zdrojoch, napríklad vo Výkladovom slovníku biblických mien alebo aj tu.

Sú proste mená krstné a sú mená symbolické. Pamplon alias Genuine alias ...
Alebo Immanuel = Immanu El = s nami je Boh = Ježiš Kristus. On a Otec sú jedno, preto stačí, keď On hovorí: JA SOM.

Predstav si teraz Ty, že svoju priateľku pozveš domov na večeru - na grilované kura. Použiješ to najlepšie grilovacie korenie, aké nájdeš - kura je chrumkavé, do zlatista opečené - proste delikatesa. Mňam. A Tvoja priateľka príde s tým, že už jedla a že Tvoje grilovacie mäso ju absolútne neláka...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kri (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 23. červen 2010 @ 01:04:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Lydia7, odpovím Ti příběhem:

Jeden japonský samuraj se svou jednotkou obsadil územi, po kterém jeho pán dlouho toužil. I řekl pán svému samurajovi: "Vyber si, dám Ti za odměnu buď tento meč, nebo tuto provincii." Samuraj si vybral meč. Když ho upozornili, že provincie má větší cenu než tisíc mečů, odpověděl: "Ano, ale meč osobně darovaný od našeho pána má větší cenu než tisíc provincií."

Kdybych dal přítelkyni grilované kuře a ono by jí nechutnalo, řekla by mi to otevřeně bez váhání a bez výčitek, a já bych kvůli tomu necítil žádnou hořkost, a ona by to věděla, že mi to nevadí, když mi to řekne přímo. Protože my oba si upřímnosti vážíme víc, než tisíců kuřat.

S Ježíšem je to ale jiné. Když se Ježíše ptám, jestli je Bible pravdivá, nebo ne, tak Ježíš mlčí a neodpovídá. Ani nevím, jestli jsem debil a ptám se blbě, nebo jestli dvacet let je moc krátká doba, nebo jestli Ježíš připravuje nějakou katastrofu jako zemětřesení v Thajsku nebo tsunami v Indonésii, a kvůli tomu nemá čas se se mnou vybavovat. Prostě nevím.

Miliardář? I miliardáři se bojí že jednoho dne umřou a nevědí co bude dál. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 23. červen 2010 @ 11:11:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon, veď ja nemám ilúzie, že uveríš mne. Mojou túžbou je, aby si veril BOHU – aby si v sebe mal svedectvo, kto ON je. Píšem tu, čo verím, čo viem, svedčím, čím som prešla – nevnucujem Ti žiadnu provinciu, nepostrehol si? Prajem Ti z celého srdca, aby Ti Pán zjavil Pravdu.

Ak sa ešte vrátim k tomu pozvaniu na večeru: priateľka odmietne Tebou pripravené kura ochutnať, príde najedená (je akoby ten „miliardár“ – to slovo malo byť v úvodzovkách, ale pochopil si ho doslovne – ktorý je spokojný s tým, čo má a netúži dostať nejaké kura...). Nedotklo by sa Ťa to ani trošku? Môj manžel je sklamaný, ak pripraví večeru a ja ju odmietnem s tým, že nie som hladná. A verím, že tak podobne je sklamaný Boh v nebesiach, keď pripravil všetko pre našu záchranu, keď nás vytrhol z moci tmy a my odmietame ísť Jeho cestou. Cíti horkosť? Horkosť aspoň v slovenčine súvisí so zatrpknutosťou – ale to, myslím, Boh neprežíva – On MILUJE a Láska je smutná, keď je prehliadaná, keď o ňu milovaný človek nestojí. Ale táto láska všetko verí, všetko znáša, všetkého sa nadeje a NIKDY neprestáva...

Pýtaš sa Ježiša, či je biblia pravdivá – ale Ty v Neho neveríš – tam je „pes zakopaný“. Neveríš, že On je Ten, o ktorom sám BOH vydáva svedectvo: "Toto je môj milovaný Syn, Jeho poslúchajte." Prečo by Ti mal odpovedať? Veď bez viery nie je možné páčiť sa Bohu... Musíš uveriť. Iná cesta nie je. Ty chceš dôkaz, ale dôkazom sú umučení kresťania, listy apoštolov, svedectvá evanjelistov – životy tisícky ľudí zmenených Božou mocou. Môj život sám je kronikou víťazstiev Božích... Ale Ty neveríš ani Písmu, ani mne, ani iným... Viem, čím si prešiel, ale nemôžeš jazvám a zraneniam dovoliť, aby stáli v ceste Tvojmu udzraveniu. Chceš byť uzdravený? Odpusti tým, ktorí Ti ublížili. Začni im žehnať. To je Božia cesta. Boh skazené ľudstvo neodsúdil na smrť – odsúdil na ňu svojho SYNA – aby sme my v Ňom mali život. Ako viac už mohol dokázať svoju lásku k nám? Či to nevidíš? Láska položí život za tých, ktorých miluje! To Boh už urobil. Kvôli mne, kvôli Tebe, kvôli Mikaelovi... Siahni po MILOSTI, odpovede prídu, keď UVERÍŠ, Duch Pravdy sám Ťa bude vyučovať – nespoliehaj sa na ľudí, nedovoľ im, aby vstúpili medzi Teba a Pána Ježiša Krista – vráť sa k Nemu samému. On je víťaz. S Ním prekonáš VŠETKO. Debil nie si. Ani prasa. Si „kresťanmi“ zranený človek – Boh o tom vie viac než Ty sám. A všetko má pevne v svojich rukách. Len nepremeškaj čas, keď Duch Boží volá: DNES JE DEŇ MILOSTI! DNES! Nezatvrdzujte svoje srdcia, ale sa pokorte, čiňte pokánie, lebo sa priblížilo kráľovstvo nebeské... AMEN.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v u (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 23. červen 2010 @ 11:38:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia7, samozřejmě jsem vůbec nepostřehnul, že mi nic nevnucuješ, naopak jsem jasně postřehnul, že výslovně píšeš, že tě zajímají naše názory na Janovu epištolu, protože hledáš jádro Kristova učení. Já jsem jádro Kristova učení pochopil velmi dobře, a to už dost dávno, a proto na Tvou otázku odpovídám. To že nevěřím že to učení je autentické, nebrání tomu abych ho chápal.
Kdyby přítelkyně odmítla kuře, které jsem jí připravil, tak by se mě to nedotklo ani trochu, protože už jen to že je se mnou, a že slyším její hlas, je pro mě stejné, jako být v ráji. Prostě bych jí nabídl panáka na vytrávení, nebo procházku a kuře bysme si ohřáli v mikrovlnce později, to je vše.

Jestli máš tedy dojem, že Boha se dotýká, že všechno připravil pro naši záchranu a já ho odmítám, pak bych měl znovu zdůraznit, že nehledám žádný důkaz, ale cestu, kterou vůbec nevidím. A nemáš pravdu s tím, že Bůh připravil vše pro naši záchranu. Myslím, že nechat růst koukol s pšenicí je známkou nedbalosti, a nikoli upřímné snahy něco vypěstovat. Loni jsem se o zahrádku moc nestaral a část rajčat zplesnivěla. Byla to snad vina těch rajčat?

A ještě neco: píšeš: Musíš uveriť. Bůh Bible však říká něco opačného: Dal jsem se nalézt těm, kteří nehledali, dal jsem se poznat těm, kteří se po mně neptali.Iz 65,1. A jde dokonce ještě dále: Po celý den jsem vztahoval své ruce k lidu neposlušnému a odmlouvajícímu.Iz 65,2.

Takže je asi chyba, že se na Ježíše tak usilovně dotazuju a tak moc ho hledám. Asi toho nechám, je to jeho věc, jestli se mnou bude jednat jako se svým vyvoleným národem, nebo mě ignorovat jako dosud.

Když se v pohádce Císařův pekař král Jan Werich ptal generála Rusworma, jestli našel Golema, tak Rusworm řekl, že si myslí, že žádný Golem ani neexistuje. Hm? :-))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 23. červen 2010 @ 12:06:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento text zhnité paradajky nepredpokladá: 

Prisahal som sám na seba, slovo vyšlo z úst spravedlivosti, ktoré sa nevráti späť, že sa mne skloní každé koleno, že na mňa bude prisahať každý jazyk. A povie: Len v Hospodinovi mám každú spravedlivosť a silu – k Nemu prídu. A hanbiť sa budú všetci, ktorí sú zapálení proti nemu. Hospodinovi budú spravodliví a budú sa chváliť všetko semeno Izraelovo.
Amen.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezos (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 23. červen 2010 @ 14:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ne, zádné Amen, ještě jsme s tímto tématem neskončili. Biblický Ježíš počítá s obrovskými ztrátami:

„Vyšel rozsévač rozsívat semeno. Když rozsíval, padlo některé zrno podél cesty, bylo pošlapáno a ptáci je sezobali. Jiné padlo na skálu, vzešlo a uschlo, protože nemělo vláhu. Jiné padlo doprostřed trní; trní rostlo s ním a udusilo je. A jiné padlo do země dobré, vzrostlo a přineslo stonásobný užitek.“ Lukáš 8,4–8

Tady z toho je vidět, že Ježíšovi na nějakém jednotlivém zrnku nezáleží. Důležité je jen to, aby úroda byla velká a se ztrátami se prostě počítá. Jeho církev jedná s lidmi stejně. S jedincem se nikdy nemaže, důležitý je jen nadšený dav.

Já nikoho nesoudím, jen říkám, že když vidím na poli pšenici i s koukolem, tak si prostě myslím, že hospodář se buď příliš nestará, nebo už není na živu, to je celá věda. A když mi jeho služebníci začnou tvrdit, že jejich pán je dosud naživu, a že to tak schválně dovolil, ale současně vidím, že se mi nedaří toho pána nijak dovolat, tak mám prostě dojem, že jenom kecají.

Marná sláva, marketing je námaha, a když se k tomu někdo staví jako že je mu to jedno, tak mezi přemýšlivými lidmi moc zájemců nezíská. Ale o to mu asi nejde, hlavně aby jich bylo co nejvíc, že?

Nic ve zlým Lydia7, dobře se mi s Tebou kecá, ale jen slovy bez činů mě Ježíš nemá šanci získat na svou stranu. Snad jsem Ti aspoň pomohl pochopit jeho učení, to byl hlavní důvod, proč jsem Ti psal.

Teď teprve AMEN.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a n (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 23. červen 2010 @ 14:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon, v Písme nájdeš verše o tvrdom pokrme. Slovo tvrdý evokuje niečo ťažko straviteľné, veľmi ťažko rozžuvateľné, ale v skutočnosti niet lahodnejšej stravy, než je tento tvrdý pokrm. Nechcem sa s Tebou prekárať - odpusť túto reakciu. Už budem mlčať, ak je to tak lepšie.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristov (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 22. červen 2010 @ 23:19:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dejme tomu, Pamplone, že Matouš uměle narouboval nějaké proroctví do svého evangelia, aby potvrdil Ježíšovo mesiášství...nebo jakýkoli jiný závěr, který se ti zamane. Je to fuk. Přeskočme tuhle část diskuze, není podstatná.

Za koho považuješ Ježíše ty? Jedni ho považovali za proroka, druzí za Elijáše, jiní za Mesiáše... To je ta otázka, se kterou to stojí a padá. A Ježíš se neptá nějak teoreticky, ale prakticky, kým je konkrétně on v tuto chvíli konkrétně pro tebe. A o to jde.

Není samozřejmé, že budeš Ježíše považovat za Syna Božího. Ježíše považovali různé režimy už za ledacos.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kri (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 23. červen 2010 @ 01:17:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kým je pro mě v tuto chvíli Ježíš? Brilantně čistá a přímočará otázka. Bravo, mladíku. Zasloužíš si stejně kvalitní odpověď:

V tuto chvíli je pro mě Ježíš ten, o kom mi není známo, zda existuje, koho jsem mnohokrát volal, a na jehož odpověď dosud čekám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 23. červen 2010 @ 09:23:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je upřímná odpověď bez exaltovaných zbožných frází a silných slov a beru ji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boh (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 21. červen 2010 @ 14:58:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to naformulované vcelku dobře, Lýdia,

jen bych dodal k poslednímu odstavci, že jde o hlavní, ale ne jediný způsob zacházení za Kristovo učení. Tož tak.

willy


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 20. červen 2010 @ 22:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydi,
mě tak napadlo, nevím, třeba to ani nesouvisí..., ale prostě mě to napadlo:

Jan 7:38  Kdož věří ve mne, jakož dí Písmo, řeky z života jeho poplynou vody živé. (KB)

To je jeden z několika překladů, které mají tento slovosled. Jinde překládají takto:

Jan 7:38  Kdo věří ve mne, z jeho nitra potečou řeky živé vody, jak praví Písmo. (NBK)

Jinde dokonce takto:

Jan 7:38  Kdo věří ve mne, `proud živé vody poplyne z jeho nitra´, jak praví Písmo. (ČEP) Netuším, které Písmo zde ekumeničtí citují...

No a řečtina dává za pravdu starým věrným kralickým... O co mi jde? Někomu to dělá zřejmě problém - věřit, jak dí Písmo. Když jsme se ptali člověka, který se podílel na překladu NBK, proč je tam obrácený slovosled, tak dotyčný odpověděl, že to nehraje roli... že to vyjde nastejno... Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo nechce, zřejmě má své důvody.

Izajáš 4:1  I chopí se sedm žen muže jednoho v ten den, a řeknou: Chléb svůj jísti budeme, a rouchem svým se odívati, toliko ať po tobě se jmenujeme; odejmi pohanění naše.



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 21. červen 2010 @ 10:14:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teraz sa ponúka logická otázka, čo znamená tá vsuvka „ako hovorí Písmo“? Ako veriť v súlade s Písmom? Čo to znamená veriť v súlade s Písmom?



]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 21. červen 2010 @ 22:59:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak dobře. Vyjděme tedy z tvrzení, že Bůh je láska a kdo nemiluje, nepoznal Boha. Milovat bližního je jednoduché v tom smyslu, že bližního vidíš, že je člověk jako Ty a tak víš podle sebe, co ho může zraňovat a rmoutit. Budeš-li milovat bližního jako sama sebe, pak budeš jednat tak, abys jej nezraňovala a nermoutila.
Pak je zde láska k Bohu. Tady je to složitější, neboť Bůh není člověk a nechová se jako člověk. Abys nermoutila Boha, musíš něco o Něm vědět, co se Mu líbí a co už ne. Kdybychom neměli Písmo, sotva bychom uhodli, co se Bohu líbí a co ne. Láska k bližnímu bez lásky k Bohu (=Pravdě) je falešná, stejně tak láska k Bohu bez lásky k bližnímu je falešná. Bůh nestrpí lež v jakékoliv podobě. Bůh neušetřil Nádaba a Abiu, kteří obětovali cizí oheň. Jistě že jejich úmysl byl dobrý, ale postoupili proti vůli Boha. Milovat Boha, znamená zachovávat Jeho přikázání, ať se to komu líbí nebo ne. Jak jinak bychom taky byli schopni dokázat, že Boha milujeme? 

Jan 14:21  Kdo má moje přikázání a zachovává je, to je ten, který mě miluje. A kdo mě miluje, bude milován mým Otcem a já ho budu milovat a zjevím mu sám sebe.

Můžeš celý život navštěvovat vdovy a sirotky (nebo onkologické pacienty jak píše Pamplon), ale pokud budeš vědomě hřešit proti Bohu třeba tím, že budeš tolerovat zjevné bludy (cizí oheň) i přes to, že jsi byla tisíckrát napomenutá, pak je tvá láska o ničem - to je podle mne nezůstávat v Kristově učení - odmítat Jeho spravedlnost a mít si svou vlastní, byť by pramenila z Bible. Jinak už nevím, jak bych to lépe vysvětlila.


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 22. červen 2010 @ 17:11:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...to je podle mne nezůstávat v Kristově učení - odmítat  Jeho spravedlnost a mít si svou vlastní...

AMEN.


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 22. červen 2010 @ 10:31:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sestro, stále nechápu jak to myslíš ´´Čo Ján myslel zachádzaním za učenie Kristovo? ´´.
Popuzuje tě konkrétní verš? Nebo Logos ?



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 22. červen 2010 @ 16:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepopudzuje ma ani ten verš, ani SLOVO Božie.


]


Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...podle Jana ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 23. červen 2010 @ 01:21:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu tu větu:
´´Čo Ján myslel zachádzaním za učenie Kristovo?´´. Odkud cituješ ?


]


Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...podle Ja (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 23. červen 2010 @ 12:08:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2. list Jánov



]


Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...podl (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:11:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Našel jsem to, je to druhý list Janův, 1,9.

A vysvětlení vysvitlo pro mne : v Ekumenickém překladu z 1984 je uvedena poznámka ´´f´´ a pod textem (pod čarou) je uvedeno : ´´var: Kdo přestupuje učení Kristovo´´.

To může mít smysl : ´kdo přestupuje učení Kristovo , a nezůstává v něm...´ ,

zatímco způsob : ´kdo jde dále a nezůstává...´, tento způsob překladu mi nedává smysl.

Jde tedy o neporozumění. Dosud mne nenapadlo, že by se mohlo jít ´´dále´´. Kam by se mohlo jít dále, když Kristovo učení nelze překročit do dálky (jít za něj někam jinam), ale lze to překročit ve smyslu neposlušnosti, což je nevhodné, nežádoucí a škodí to.  

Jednou jsem si povšiml podobné nejasnosti : kdo nevchází dveřmi do ovčince.... atd. Šlo tehdy o to, že papež měl promluvu k německým kněžím na návštěvě v Německu a citoval toto místo o pastýři a ovčinci. Ku podivu ale mluvil o pýše a ´vystupování´ jako o vyvyšování. A tu jsme si vzpomenul, že v němčině je slovo ´´einsteigen´´, které znamená i vstupovat a také vystupovat nahoru.

Exegetu zmátl dvojí význam slova a snažil se nabádat kněze, aby se ve službě ovečkám nevyvyšovali, Svádělo také to, že do ohrady pro ovce je možné vejít tak, že se nejdříve překročí ohrada, tedy nejdříve se vystoupí nad plot a potom se vejde.

Tady také se mi dá, že tady nás svedl dvojí význam slova ´´jít dále´´.

Já chápu ´´kdo překračuje´´ a to mi je pochopitelné.


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 23. červen 2010 @ 12:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydie. Obavám se, že na tvoje otázky objektivně neodpovím, protože to poslední dobou to většinou neumím. Odpovídám buď jako to někteří vidí nebo svůj názor.

Myslím, že Kristovo učení je shrnuto ve slově Láska. Jak pravil Svatý Augustin: Miluj a dělej co chceš. To neznamená, že můžeme dělat cokoliv co nám na mysl, chuť ... přijde ale především máme opravdově milovat jak Boha tak své bližní a tím pádem, nebudeme chtít konat, to co nemáme konat.

Ohledně první otázky ti možná pomůže poznámka co jsem vyčetl v jednom ze svých překládu Bible co mám doma.

Kdokoli zachází dál1 a nesetrvává v Kristově učení2, nemá Boha.

1)Heretikové se pokládali za "pokročilé" a činili si nároky na to, že překonali úzké meze učení apoštolu, 1J 2,18.23, s tím že se budou oddávat hře čirých spekulací; srv 1Tim 6,4+; 2Tim 2,16; Tit 3,9; atd. (Mám za to, že se těmi heretiky myslí především gnostiky)

2)Může jít, právě tak dobře o učení, které Kristus hlásal, jako o nauku o něm.



Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 23. červen 2010 @ 18:51:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, ak poviem, že učenie Kristovo je Láska - vzápätí musím dodať, že je to láska, ktorá sa raduje v Pravde - to ma privedie späť k Pánovi Ježišovi samému a Slovu Božiemu... Ak poviem, že je to nezaslúžená milosť Božia - vzápätí musím dodať, že ju treba uchopiť vierou. A musím skúmať, čo mám vlastne veriť. A ak poviem, že je to Kristus sám, musím brať do úvahy, že to nie je ten kristus, ktorého očakávajú budhisti... Preto som vďačná za DUCHA Pravdy, ktorý nám bol daný, aby nás viedol, aby nás naučil rozlišovať. On nás vyučí, On nás bude viesť tak, aby sme za učenie Kristovo nezašli.


]


Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, JAZYKOVÝ PROBLÉM SLOVA (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:52:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí čtenáři, nebývá zvykem opakovat komentář, ale já to dělám, jinak by to zapadlo.
Již jsem psal Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:11:28,
ale nezměnil jsem název, takže je to pod titulem
Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...podl,
ale mělo by se to nazvat V podřízenosti jazyka lidského a českého
tedy jsem psal (opakuji) :
Našel jsem to, je to druhý list Janův, 1,9.
A vysvětlení vysvitlo pro mne (v poznámkách) : v Ekumenickém překladu z 1984 je uvedena poznámka ´´f´´ a pod textem (pod čarou) je uvedeno : ´´var: Kdo přestupuje učení Kristovo´´.
To může mít smysl : ´kdo přestupuje učení Kristovo , a nezůstává v něm...´ ,
zatímco způsob : ´kdo jde dále a nezůstává...´, tento způsob překladu mi nedává smysl.
Jde tedy o neporozumění. Dosud mne nenapadlo, že by se mohlo jít ´´dále´´. Kam by se mohlo jít dále, když Kristovo učení nelze překročit do dálky (jít za něj někam jinam), ale lze to překročit ve smyslu neposlušnosti, což je nevhodné, nežádoucí a škodí to.  
Jednou jsem si povšiml podobné nejasnosti : kdo nevchází dveřmi do ovčince.... atd. Šlo tehdy o to, že papež měl promluvu k německým kněžím na návštěvě v Německu a citoval toto místo o pastýři a ovčinci. Ku podivu ale mluvil o pýše a ´vystupování´ jako o vyvyšování. A tu jsme si vzpomenul, že v němčině je slovo ´´einsteigen´´, které znamená i vstupovat a také vystupovat nahoru.
Exegetu Benedikta zmátl dvojí význam slova a snažil se nabádat kněze, aby se ve službě ovečkám nevyvyšovali, Svádělo také to, že do ohrady pro ovce je možné vejít tak, že se nejdříve překročí ohrada, tedy nejdříve se vystoupí nad plot a potom se vejde.
Tady také se mi dá, že tady nás svedl dvojí význam slova ´´jít dále´´.
Já chápu ´´kdo překračuje´´ a to mi je pochopitelné.

=== a dnes dodávám: v buddhismu je více směrů a některé zenové obsahují výraz ´´jít za Buddhu´´. A nerozumím jim. Buddha došel do nirvány a dále jít nelze. Kristus došel k Bohu Otci a dále jít nelze.

V obou případech nechápu slova ´´jít za...´´, až zde v křesťanství chápu, že jde o JAZYKOVÝ PROBLÉM, protože to znamená ´´ přestupovat učení´´, a ne jít za učení (nebo za osobu).



Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy