Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116558476
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pro Oka a další podobně uvažující.
Vloženo Neděle, 06. červen 2010 @ 22:47:28 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Pro úvod použijí omezenou analogii Boží lásky k člověku a mužovy lásky k ženě. Izrael je špatnou manželkou, avšak její nebeský ženich nemůže zapomenout na šťastnější dny.

„Připomínám ti zbožnost tvého mládí, tvou lásku před sňatkem, jak jsi za mnou chodila pouští.“ Jer.2,2.
„Izrael je nevěsta z chudobince, nalezenec, již její Milenec nalezl opuštěnou na kraji cesty, oblékl ji, ozdobil a učinil krásnou a ona ho přesto zradila.“ Ezech. 16,6-15.
„Cizoložnicemi“ nás nazývá Jakub, protože se obracíme k „přízní světa“, zatímco Bůh „žárlivě touží po duchu, kterého do nás vložil“. Jakub 4,4-5.

Církev je Kristova nevěsta, kterou miluje tak, že nesnese žádnou její poskvrnu nebo vrásku. Efez. 5,27.

Jak starý, tak i nový zákon říkají totéž, Bůh nesnese na předmětu své lásky, ve starém zákoně Izrael, v novém zákoně Církev, žádnou poskvrnu. A proto se na Golgotě osobně postaral o to, aby jeho nevěsta byla bez poskvrny. Odstranil překážku, která vždy byla mezi Bohem a námi, a to tak, že Zákon s jeho ustanoveními, která svědčila proti nám, přibil na svůj kříž. A tak na svém těle odstranil nepřátelství a smířil nás s Bohem.

Je dobré znát lásku, a nejlepší pro nás je znát lásku nejdokonalejšího objektu, Boha. Ale znát ji jako lásku, v níž jsme především nápadníky a Bůh předmětem dvoření, ve kterém my hledáme a On je nalezen, a v níž především On se podřizuje našim potřebám a ne naopak, by znamenalo znát ji ve formě, která se velice příčí samé podstatě věcí. Neboť my jsme pouze tvorové; naše role musí být vždycky rolí žadatele k činiteli, ženy k muži, zrcadla k světlu, ozvěny k hlasu. Naše nejvyšší aktivita musí být odezva, ne iniciativa.

A proto Jan píše: „v tom je láska, ne že my jsme si zamilovali Boha, ale že On si zamiloval nás.“ 1 Jan 4,10.

Bůh chce naše dobro a našim dobrem je ho milovat (onou láskou odezvy, vhodnou pro tvory).
Abychom Ho milovali, musíme Ho znát. A jestliže Ho známe, musíme vpravdě padnout na tvář.
Nepadneme-li, ukazuje to, že to, co se pokoušíme milovat, ještě není Bohem – třebaže to může být to největší přiblížení, jakého může naše mysl a fantazie dosáhnout.

Takže ať se nám to líbí nebo nelíbí, Bůh nám zamýšlí dát to, co potřebujeme, ne to, na co právě myslíme a co chceme. A tak býváme zaskočeni nesnesitelným komplimentem, láskou, které je příliš mnoho, nikoliv málo.

Bůh je jediným dobrodiním pro všechny tvory. Z čeho tak dovozuji?

Tady bych vás rád upozornil na dvě místa základní a dvě pomocná místa v Písmu. Základní jsou: Genesis 2,8—9. a Zjevení 22,1-2, 17. Pomocná jsou: Genesis 40,1 až 41, 57. a Matouš 25,1-13.

První a poslední věc v Písmu; strom života, pro jednotlivce i celek – církev. Proč? Protože teď je sedm let hojnosti a je třeba se naučit jíst ze stromu života, a udělat si dostatečnou zásobu pro sedm let hladu, který dolehne na celý svět.

Musíte být silní mou silou a požehnání mým požehnáním, neboť žádné jiné vám nemohu dát. V jedné pasáží vložil tato slova do Božích úst George MacDonald. Bůh dává co má, ne co nemá. Dává štěstí, které je, ne to, které není.

Nenaučíme-li se jíst jedinou potravu, která ve vesmíru roste – jedinou potravu, která kdy může růst v jakémkoli vesmíru – pak musíme na věky hladovět. „Tam bude pláč a skřípění zubů.“    

Nejprve musí křesťanství zvěstovat diagnózu – zprávu samu o sobě velmi špatnou – než může vyhrát zvěst o léčbě.

Na závěr jaký je rozdíl mezi laskavostí a láskou. Laskavost je v lásce obsažena, avšak láska a laskavost není totéž. Jestliže laskavost je oddělena od ostatních elementů lásky, je v jádře určitým způsobem netečná k svému objektu a dokonce k němu pociťuje něco jako pohrdání.

Laskavost se nestará o to, jestli je její objekt dobrý, nebo špatný, ale jen o to, aby netrpěl. I Písmo ukazuje, že to jsou cizoložňata, co jsou zhýčkaná; legitimní synové, kteří mají pokračovat v rodinné tradici, jsou trestáni. Žid. 12,8. Jen pro lidi, o které nedbáme, žádáme štěstí za každých okolností; na své přátelé, osoby milované a na děti máme požadavky vyšší a raději bychom je viděli trpět, než být šťastnými v opovrženíhodných a zvrácených manýrách.

Žel jen málokdo si uvědomuje, že náš život je v každém okamžiku zásobován skrze Něho; naše mrňavá, zázračná moc svobodné vůle řídí těla, jež jsou držena při životě jen Jeho stále dodávanou energií – samotná naše schopnost myslit je Jeho mocí, přenesenou na nás.

My jsme, a to ne v metafoře, ale v pravdě, božské umělecké dílo, něco, co Bůh vytváří a s čím nebude spokojen, pokud to nedosáhne určité formy.


PS. Dodatek pro hloubavé a stále neuspokojené: Genesis 47,19: Proč ti máme umírat před očima, my i naše půda? Kup nás i s naší půdou a budeme i se svou půdou faraónovými otroky. Verš 20: Josef tedy skoupil všechnu egyptskou půdu pro faraóna. Všichni Egypťané prodali svá pole, neboť na ně tvrdě doléhal hlad. Země se tak stála vlastnictvím faraónovým. Verš 22: Pouze půdu kněží nekupoval, neboť kněží měli od faraóna své důchody a žili z důchodu, které jim farao dával...
Verš 23: Josef potom řekl lidu: „Dnes jsem koupil pro faraóna vás i vaši půdu. Zde máte osivo a půdu osejte.“ - Golgota!

Některé pasáže tohoto článku jsou z knihy Problém bolesti od C.S.Lewise.

Podobná témata

Zamyšlení

"Pro Oka a další podobně uvažující." | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 00:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neměli bychom přebírat původní židovské náboženství, jsme Češi.



Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 08:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku jsou vynikající postřehy, se kterými musí souhlasit každý katolík. Jen některé jsou velmi obecné, ve zkratce - v důsledku je pak možný různý výklad, kde už by shoda nastat nemusela.

Ale tak, jak je to napsané, jsem neobjevil nic, s čím bych také nemohl souhlasit. Nechápu proto, proč to adresuješ přímo na mě, jako kdybych zastával opačné postoje.


..."Naše nejvyšší aktivita musí být odezva, ne iniciativa."...

Myslím si, že i naše největší iniciativa je stejně jen chabou odezvou Boží iniciativy.

Ať chceš, nebo nechceš, naše víra je vztahem lásky. Vztah lásky je zranitelný, vždycky s rizikem. Nic není tutovka. Lásku je třeba živit, jako plameny, jinak vyhasne. Živí se vzájemným sdílením, pozornostmi. Touhou toho druhého potěšit. V tomto svazku jsme my ta riziková skupina. My jsme nevěrní, zatímco Bůh ostává věrný.

Manželská láska se nestává tutovkou v okamžiku manželského slibu. I kdyby jeden zůstával věrný, u druhého je vždycky riziko selhání, které při veškeré lásce ten první nemůže ovlivnit, aniž by porušil podmínku osobní svobody a dobrovolnosti. Protože láska jde sdílet jen dobrovolně a v naprosté svobodě.
Mají - li manželé spolu vybudovat opravdový vztah lásky, je třeba úsilí obou z nich, jeden nestačí. Takový vztah je vzájemný, obousměrný.


Proto protestuji, když zde někteří veškerou odpovědnost háží na Krista, je všemohoucí, ať se postará. Svůj díl v tomto vztahu musíme odvést za sebe my sami, to za nás nikdo neudělá. Má to svůj hluboký smysl, protože konat skutky, které pro nás nebeský Otec připravil - to nás formuje, díky jim roste naše víra. Uzráváme k tomu, abychom jednou byli schopni přijmout svoji věčnou spásu.



Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. červen 2010 @ 17:42:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak dobře, zabrousim trochu do podrobností. Žena vždy byla v manželství ta, která byla existenčně závislá na svém muži, ještě dnes jsou země, kde žena a jeji život končí se životem manžela. Žel je škoda, že dnes již taková situace není běžná, spíše vyjímečná. Toto nepíšu proto, že bych měl něco proti tomu. Ale pouze pro potřebu lepšího pochopení mého vysvětlení.
Muž představuje Boha a my jeho ženu, žel velmi málo věřících si uvědomuje, že jsou existenčně závislí na Bohu a ta takovým způsobem jako kdysi ženy. Odešli li kdysi ženy od muže, prakticky jejich život skončil. Tehdy si toho byly ženy vědomy. A podle toho i vypadal jejích vztah ke svému muži.
Většina věřících dnes je jako plně emancipovaná žena, nemají takový hluboký vztah ke svému Bohu, jako kdysi ženy ke svému muži. Dnešní věřící jsou jako těch pět panen z Matoušová podobenství, mají tak olej akorát v lampě, ale už žádnou zásobu navíc, proč také, když jsou podle svého mínění schopní samostatné existence bez Boha. Vidí se jako plně emancipováná žena, která může kdykoliv opustit svého muže a neohrozí to její život. Doufám, že jsi mě pochopil, jak to myslím.
A tento rozdíl je žel dnes tak markantní, že již před 2 tisící léty musel varovat hned první církev v Efezu, že opustili první lásku, Zjevení 2,4. Od té doby se v případě dalších církví už nedá hovořit o nějaké lásce, ale spíše o pragmatismu ražení dnešních emancipovaných žen.  Které jsou dnes schopny svému muži vyhrožovat, "jestli nebude podel mého, tak tě opustím." 
Až mnoho věřících se k Bohu chová úplně stejně. 
A to mám proti tobě, že neustále zdůrazňuješ svobodnou vůli a možnost Boha opustit. Uvědomuješ si co děláš za "medvědí službu" ve světle toho co jsem ti teď napsal? Nelze Boha opustit, protože se to rovná sebevraždě na tisíce let. Co to říkali ti Egypťané Josefovi? 1 Mojž. 47,18...Jak pán vidí, zůstala nám už jen těla a půda. Proč ti máme umírat před očima, my i naše půda? Kup nás i s naší půdou za chléb.  
Za co se prodali Egypťané Jozefovi? Za chléb, bez kterého by zemřeli. Až si každý věřící toto uvědomí, bude jeho vztah (úmyslně neříkám láska) k Bohu takové úrovně, která je podle Boží vůle. Jak mnoho věřících hovoří neustále o lásce a přitom ani nerozumí a nechápe co vlastně toto slovo znamená. 
 
PS. Stačí, abyste byli schopni to vůbec strávit.


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 07. červen 2010 @ 19:14:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětlil jsi to pěkně, Leonete, pokud ani toto nepochopí, je to s ním marné.
Možná bude chtít zůstat tou emancipovanou ženou s možností svobodného odchodu od svého Stvořitele a tudíž s možností výběru své záhuby, ačkoliv jako křesťan chápe důsledky své "svobody" od Boha.
Připadá mi to, jako by chtěl vyměnit společenství s Bohem za svobodu, nechat si otevřená vrátka zpět k zatracení.
To by ale znamenalo, že nepochopil, co to pro něj znamená, že je spasen a proto si myslí, že by mohl odpadnout.
Jako by mohl přepsat Knihu života.


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:23:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tehdy si toho byly ženy vědomy. A podle toho i vypadal jejích vztah ke svému muži. Až si každý věřící toto uvědomí, bude jeho vztah (úmyslně neříkám láska) k Bohu takové úrovně, která je podle Boží vůle."...

Myslím, že jsem to pochopil.
Hrůza. Taková deformace víry se hned tak nevidí.


]


Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:33:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lásku je třeba živit, jako plameny, jinak vyhasne.

Kto ju má živiť? Ty, Stanislav? Ty dokážeš živiť plameň svojej lásky k Bohu? Pán Ježiš hovorí: Bezo mňa nemôžete NIČ činiť... Ani tú lásku nemôžeš živiť Ty - ona je rozliata skrze Ducha Svätého v našom srdci, lebo Boh sám je Láska. Ak ju Boh do Teba nevleje, ak ju On nedá prúdiť do Tvojho srdca, môžeš mať tisíce skutkov na zozname, ak sa nimi snažíš privlastniť si spásu, ktorá je DOKONANÁ a ku ktorej sme boli vyvolení pred stvorením sveta v KRISTU, všetko je slama, ktorá zhorí v ohni a nič z tých skutkov neobstojí. Len vtedy sa skutky počítajú, keď sú Božím dielom v nás. Ale potom to už nie sú naše skutky, ich pôvodcom i činiteľom je Boh sám a my sme len "nástroj", ktorý použil. Nástroj nerozhoduje, k čomu bude použitý - on sa poddáva ruke toho, kto ho pre svoju vôľu používa. Nezdvihne sa sám od seba a nebude sám od seba činný. Potrebuje ruku, ktorá ho používa. A ak sme nástrojmi, ktoré samé od seba činia to, čo si myslia, že je správne - nie sme nástrojmi Božími, ale sme ako svojvoľne obetujúci Saul, ktorý nepočkal na Samuela.




]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:41:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahá Lýdie, jsi klenot na Jeho koruně.
Můžeš být pyšná, že máš takového Boha, jež v tobě toto působí.


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:30:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosté nepochopení podstaty svobodného vzájemného vztahu mezi Bohem a člověkem. Je mi vás všech líto.

Vůbec nic jsi nepochopila.

Vzájemný vztah je třeba živit vzájemě, obousměrně. Věci, které udělat nedokážeme, za nás skutečně udělá Bůh. Ale věci, které jsme schopni udělat sami, za nás Bůh dělat nebude.

Nejsme mrtvé dláto, nástroj. Jsme Boží děti a máme srdce, které má schopnost milovat..


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 08. červen 2010 @ 10:52:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... viď odpoveď vyššie



]


Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:06:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vďaka leonet. Snáď nebude vadiť, keď sem pridám citát od Oswalda Chambersa:

"Láska tryská z prameňov, ktoré nie sú v nás, ale v Bohu. Predstava, že Božia láska je v našom srdci celkom prirodzene, vďaka našej povahe, je smiešna. Jeho láska je tam len preto, že je vyliata do našich sŕdc skrze Ducha svätého... (Rim 5:5) Ak sa snažíme Bohu dokázať, ako moc ho milujeme, je to spoľahlivé znamenie, že ho nemilujeme. Dôkazom našej lásky k Bohu je jej spontánnosť, prameniaca z Božej prirodzenosti, ktorú do nás Boh vložil. Ak sa ohliadneme späť, nebudeme môcť vysvetliť, prečo sme urobili to či ono, ale budeme vedieť, že nás k tomu viedla Božia láska, ktorá je v nás."



Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:36:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ak sa snažíme Bohu dokázať, ako moc ho milujeme, je to spoľahlivé znamenie, že ho nemilujeme."...

To je ale tvoje "evangelium". To moje říká cosi jiného:

(2 Kor 5,7-9)
Chodíme totiž vírou, ne viděním.
Máme tedy smělou důvěru a líbí se nám raději být vzdálenými od tohoto těla a být doma u Pána.
Proto také, ať už zůstáváme doma nebo se vzdalujeme, usilujeme o to, abychom mu byli příjemní.



]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:09:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Použiju s dovolením jiný překlad. Neboť chodíme/žijeme vírou, ne tím, co vidíme/skrze vidění. Jsme plni důvěry a raději chceme odejít z tohoto těla a přijít domů k Pánu. Proto se i horlivě snažíme, abychom se mu líbili, ať zůstáváme doma nebo odcházíme.ř.: skrze vidění

Jak/čím se můžeme líbit Boh? Bible říká především vírou! Máme chodit/žít vírou, pilně/usilovně hledat Boha a věřit, že za to budeme odměněni (He 11:6). Co to znamená v praxi? Chodit s Bohem, chodit Duchem/podle Ducha, nechat se vést Duchem Svatým a ještě přesněji žít skrze Krista Jeho božským životem, který nám byl v Kristu/s Kristem dán. Pánu Ježíši Kristu se dostalo již za Jeho pozemského života coby člověku - Synu člověka svědectví od Boha Otce, že je Jeho milovaným Synem, v Němž se Otci zalíbilo nebo jinak řečeno Otec našel v Kristu zalíbení, Pán Ježíš se Bohu Otci prostě líbil - jak žije, jak mluví, jak jedná, co dělá a sám Pán Ježíš řekl, že Ho Otec miluje - proč? Apoštol Jan zapsal tento Pánů výrok: „Sám od sebe nečiním nic, ale mluvím tak, jak mě naučil Otec. A ten, kdo mne poslal, je se mnou; nezanechal mne samotného, protože já stále činím to, co se jemu líbí. Otci se líbilo, že Pán Ježíš mluvil Otcova Slova a činil Otcovy skutky; líbilo se Mu to, že nedělal nic sám od sebe, ale žil skrze Otce a vyjadřoval Otce.

Vzhledem k tomu, že je to náš prvorozený bratr, náš Pán a Vůdce, náš vzor ve všem, pak chceme-li se líbit Bohu, musíme v tomto Pána následovat a žít skrze Něho (J 6:57) tak, jako On žil skrze Otce! Není jiná cesta - On je ta Cesta: Pravda i Život!

MUSÍME ŽÍT KRISTA!!! Krista/Kristem/skrze Krista, který se už líbí Bohu. Jak? Duchem skrze Ducha, který nám byl dán! Tož tak.

willy




]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 08:49:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím, co říkáš naprosto souhlasím. Ale posunuješ diskusi do jiné roviny, na jiné téma.

Já poukazoval na zcestnost výroku: ..."Ak sa snažíme Bohu dokázať, ako moc ho milujeme, je to spoľahlivé znamenie, že ho nemilujeme."...


Opak je pravdou, naše usilování má cenu v Božích očích. Jak snadno se sklouzává do herezí!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 08. červen 2010 @ 10:13:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Staňo, nic jsi nepochopil, kromě toho, že Bůh musí být vděčný tobě za tvé aktivity.
Chceš mu dokázat, že tvoje láska k Němu pochází z tebe? Či už konečně pochopíš, že On miluje tebe, a tvá případná láska k Němu je jen důsledek Jeho lásky k tobě?
Psát ti, je házení perel ...... Nechci se snížit k přímému označení.
Dokud budeš vidět příčinu tvojí spásy v sobě, nepohneme se dál!
Lýdie ti to vysvětlila tak, že lépe už to nejde, ale ty nakažen humanitou, nechápeš, nechceš se škrtnout ze seznamu osob zodpovědných za svou milost.
Jsi ztracený případ a ještě k tomu svádíš druhé nebývalou aktivitou ve prospěch zatracení lidí.
Nechť je k tobě Bůh milosrdný, pokud mu vůbec dovolíš, aby ti do tvého spasení mluvil, protože ty si své zásluhy nenecháš vzít, nepoznaje svůj skutečný stav.
Howg.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 15:43:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad to pochopíš, až si přečteš můj další článek.


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 08. červen 2010 @ 10:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stanislav, isto, že chodíme vierou. A isto sa usilujeme byť mu príjemní – ale ak to niekto silí sám zo seba, ak to neprúdi „samovoľne“ – nie je to z Boha. Moja láska sa apriori obracia k Pánovi. Konkrétny príklad: mám voľné peniaze na účte a cca už týždeň som rozmýšľala, koľko a kam ich poslať, kde by mohli poslúžiť, komu by mohli pomôcť, kto ich potrebuje. Napadli ma niektorí konkrétni ľudia a združenia, ale tak nejako som nebola zvnútra pohnutá dať peniaze práve im. Pýtala som sa: kam s nimi Pane? A práve dnes ma oslovil jeden brat, či by som nemohla pomôcť jednej mladej rodine s 3 deťmi, kde obaja manželia prišli o prácu... Ja nie som „mŕtve dláto“, Stanislav, ale hoci som sa chcela „zdvihnúť“ a sama iniciatívne konať, čakala som -  a dnes Pán cez blízkeho brata priviedol blížneho v núdzi a je to. Keby som bola tie peniaze posunula sama od seba, mohla by som si urobiť čiaročku do knihy skutkov, ale teraz len ĎAKUJEM Pánovi, že ma počul a ukázal mi, kde je nedostatok. Ďakujem JEMU, že sa naplnil to, čo On vopred prihotovil – nebol to môj plán, nebola to moja snaha – je to JEHO vôľa.


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 15:41:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že toto je docela jasné a srozumitelné svědectví, se kterým naprosto souhlasím.

Já ale nic jiného netvrdím. To druzí mně pořád podsouvají jakousi snahu o mrtvé skutky.
Tvrdím něco jiného: Žij svůj život, snaž se v něm poznat a konat Boží vůli.

Nemusíš vymýšlet za každou cenu "dobré skutky" , nebeský Otec je má pro tebe už dávno připravené.
Problém je spíš v tom nebýt slepý a v běhu života je nepřehlédnout .

Tedy nevymýšlet si svoje "noty", ale zahrát dobře svůj notový part, který speciálně pro mě napsal nebeský skladatel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 08. červen 2010 @ 21:42:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

je mi to líto, ale ty tvrdíš něco jiného (!) než Lýdia, než já a další. Dosvědčil jsi to tímto výrokem: Žij svůj život, snaž se v něm poznat a konat Boží vůli. Apoštol Pavel napsal jasně a stručně - UŽ NEŽIJU JÁ! KRISTUS ŽIJE VE MNĚ! Dokud žiješ svůj život a nenecháš žít Krista v sobě a skrze sebe, nemůžeš chodit ve skutcích, které Bůh pro věřící předem připravil! Dokud nemáš obnovenoou mysl (Ř 12:2), nemůžeš zkoumat Boží vůli; jinak řečeno Boží vůli prostě nepoznáš! O konání Boží vůle samozřejmě nemluvě, poněvadž, když ji nepoznáš, nebudeš ani vědět, co máš dělat. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 08:54:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
To tvá interpretace je chybná.
Vytrhneš si jedinou větu a snažíš se na ni napasovat zcela jiný smysl.
Znovuzrozený křesťan žije svůj život tak, že vírou poznává a koná skutky, které pro něho Otec připravil. A nekoná je sám, ale koná je v Duchu svatém, v neustálém vztahu, v neustálé spolupráci s Bohem. To je smyslem našeho života, k tomu jsme byli stvořeni, k tomu jsme byli "zkonstruováni".

Tento způsob života je však zvolen vědomně a dobrovolně. Dar víry mu dodává ochotu a nadšení, touhu konat skutky Otce. Ovšem ty skutky jsou pro nás připraveny od věčnosti, v nich se ideálně realizujeme, prožíváme z nich radost a uspokojení z vykonaného dobra. Tyto skutky jsou základem našeho životního štěstí a radosti.

Nežiju už já - znamená, že už v něm nežije ten starý člověk - Saul, ale žije znovuzrozený Pavel. Ten má už jen jedinou touhu - následovat Krista, nechat se jím vést. Byla to však jeho svobodná volba - jeho odpověď ANO na Kristovu výzvu u Damašku.

A stále se pod své listy podepisuje jménem Pavel, nikoli Kristus. Svůj život prožíváme my sami, máme ho v rukou. Můžeme svobodně volit: S Kristem - nebo bez Krista. A pořád je to náš život.

I Kristus žil svůj život, přestože jeho jediným zájmem bylo konat skutky, které pro něho připravil jeho nebeský Otec.
(Mt 20,28)
Právě tak Syn člověka nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal svůj život jako výkupné za mnohé."


Toto všechno se děje ve svobodě darování se.

(J 10,17-18)
Proto mě Otec miluje, že já pokládám svůj život, abych ho zase přijal.
Nikdo mi ho nebere, ale já ho pokládám sám od sebe. Mám moc ho položit a mám moc ho zase přijmout. To přikázání jsem přijal od svého Otce."


Pokud se pokáním očistíš od svých hříchů a máš společenství s Kristem v Duchu svatém, zcela jistě dokážeš rozpoznávat skutky, které pro tebe nebeský Otec připravil. Ale součástí naší spolupráce s Bohem je úsilí, námaha. Volba cesty úzké a strmé.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 08. červen 2010 @ 22:35:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ma naozaj teší, Stanislav, že rozlišuješ, že sú skutky viery a mŕtve skutky :o) No mýli ma ten hudobník, ktorý sa snaží dobre zahrať noty napísané špeciálne pre neho. Lebo pre mňa Boh = nielen skladateľ, ale Boh = učiteľ, ktorý ma učí zahrať skladbu bezchybne a ktorý ma nevyhodí zo školy len preto, lebo sem-tam zahrám falošný tón. No najmä Boh = darca talentu, ktorý je nutným predpokladom na zvládnutie skladby a ktorý je vďaka svojmu darcovi spoľahlivý a teda je zárukou, že hudobník zahrá noty dobre, o čom i Jakub (1:17) svedčí: "Každé dobré dianie a každý dokonalý dar zostupuje zhora od Otca svetiel..."

Ide o to, či sa hudobník spolieha viac na svoj dril a poctivý tréning, alebo viac dôveruje
1) skladateľovi, že pre neho napísal presne také noty, ktoré dokáže zahrať a ktoré aj zahrá (vďaka talentu)
2) učiteľovi, že ho naučil všetko podstatné pre hru tej konkrétnej skladby (vďaka tomu, že učiteľ sám musí túto skladbu dobre poznať)
3) darcovi svojho talentu, že ním darovaný talent bude tak dokonalý, že sa nemôže stať, že koncert bude fiaskom (lebo skladateľ a darca talentu sú v tomto prípade totožní)

2 Kor 9:8, 10 Boh má moc rozhojniť každú milosť, aby ste vždycky vo všetkom mali všetkého dostatok a tak hojneli na každý skutok dobrý... Boh, ktorý dáva semä sejúcemu a chlieb na pokrm, dá a rozmnoží vaše semeno a dá rásť plodom vašej spravodlivosti...

Kol 1:10 ...aby ste sa mu (Pánovi) vo všetkom ľúbili, nesúc ovocie v každom skutku dobrom...
(s prihliadnutím na) Jn 15:5 Kto zostáva vo mne a ja v ňom, ten nesie mnoho ovocia, lebo bezo mňa nemôžete nič činiť.

Jakub 2:22 Viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a viera bola dokonaná zo skutkov.

Stanislav, o tom to je: o pevnej viere vo všemohúcnosť Božiu, že Ťa uspôsobí vykonať to, k čomu Ťa Boh povolal, lebo je to Boh, ktorý v svojich deťoch pôsobí i chcenie i činenie takže nemajú nedostatku v niktorom dare milosti... je to ON, kto svoje deti aj upevní a zachová až do konca bezúhonných v deň Pána Ježiša Krista... verný Boh... ON sám ich dokoná, upevní, zmocní...

A keď máš takúto pevnú vieru, činíš skutky nie preto, lebo túžiš uchopiť spásu - Ty ju už máš istú skrze Krista - ale Ty istotu spásy činíš viditeľnou práve skutkami z viery a lásky k Bohu (ktoré pramenia v Ňom). A teda sa nemusíš o svoju spásu báť, lebo Ten, ktorý je v nás, je väčší než ten, ktorý je vo svete. AMEN.







 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 08:27:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."No mýli ma ten hudobník, ktorý sa snaží dobre zahrať noty napísané špeciálne pre neho."...

Ahoj Lydia.
Ty "noty, které máme napsané každý přímo "na tělo", jsou dobré skutky, které pro nás připravil ve své vševědoucnosti už od věčnosti náš nebeský Otec. Vírou poznáváme, které to jsou a v horlivosti, ochotě víry je konáme.  Jakub má tedy naprostou pravdu: Každé dobré dílo má svůj původ v Otci.

Nakolik je člověk schopen v lásce zapomenout na sebe, natolik se jeho dobré dílo rozhojní. To je to, na co pořád kladu důraz: Spolupráce Boha a člověka je základem šťastného života. Je smyslem života. Dostáváme hřivny a našim úkolem je jich zúročit. Dostali jsme je k vykonání dobra.

S tvým závěrem bych docela souhlasil, ovšem některé věi musím upřesnit, aby nedošlo k mylné interpretaci:
.. ON sám ich dokoná, upevní, zmocní...
Ale nikoli bez našeho souhlasu, bez naší spolupráce, ale naopak jen s naší spoluprací (ta je podmínkou) - ve vztahu. Aby si někdo nemyslel, že stačí spolehnou se na Boha a sám nemuset dělat nic.

..."činíš skutky nie preto, lebo túžiš uchopiť spásu - Ty ju už máš istú skrze Krista"...

Ta první část to přesně vystihuje. Naše víra není o zisku, ale o hořícím srdci. Pavel šel v lásce dokonce tak daleko, že byl hotov nabídnout svou spásu za spásu svých židovských bratří (Ř 9,3). Toto si uvědomuje málokdo.

Ty ju už máš istú skrze Krista
Kristem ospravedlněný křesťan má skutečně v tomto stavu jistotu spásy, pokud ovšem nepadne do hříchu, vedoucího ke smrti. A to se může stát, když ve svém vztahu poleví, Když se namnoží nejdříve lehké hříchy, kterých zavčasu nelituje a nezbaví se jejich zátěže pokáním. Tehdy lidské svědomí zhrubne, ztrácí citlivost. Kde se rozmnoží hřích, tam může láska vychladnout. Naštěstí nás Bůh tak miluje, že o to víc se rozhojňuje Boží milost.

Ale není pro nikoho z nás nemožným upadnout do hříchu, který vede k duchovní smrti. Stačí málo - usnout na vavřínech, přestat usilovat, přestat být ostražitý.  Jako když si manžel po svatbě myslí, že už není třeba nosit ženě kytky, že už není třeba jí projevovat pozornosti. Že už ji má jistou. Láska je skutečně jako plameny. Potřebuje být neustále živena, jinak vyhasíná. Bez ohledu na předcházející žár.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 09. červen 2010 @ 13:29:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hudobník, ktorý kladie dôraz na svoj výkon a svoju výdrž - vediac, že hudobná skladba bola napísaná dávno, pradávno pre neho samého, zdieľajúc sa s učiteľom, ktorý je hudobníkovi plne k dispozícii a poznajúc moc DARCU talentu - je neverný žiak.
 
Veď BOH sám prihotovil skutky, ktoré koná - On neprihotovil iba šablónu na skutky, neprihotovil iba návod, ako ich činiť - ON prihotovil skutky samotné a čo prihotovil, to aj vykoná. Zhora zostupuje nielen dar, ale i DIANIE! JE totiž v moci BOŽEJ učiniť, čokoľvek sa Bohu zaľúbilo a keď sa mu zaľúbilo, aby Ty si konal to a ono, tak ŤA k tomu uschopní! On sám! V svojej moci! Ale Ty len o sebe, o spolupráci... :o( 

Darmo na Pavla ukazuješ, keď nechápeš, čo Pavol vedel a rozumel. Lebo Pavol vedel, že musí do konca vydržať a snažil sa, ale PAVOL sa PLNE a vo všetkom spoliehal na Pána - dôvera v NEHO ho neopúšťala a tak vedel, že nemôže zhrešiť! Lebo Boh je verný! Lebo, kto sa z Boha narodil, NEHREŠÍ! Hriech nad ním nevládne! Môže spadnúť, ale nie hrešiť proti DUCHU! Lebo je z DUCHA zrodený!!!

A každý, kto ODPOČÍVA v KRISTOVI, modliac sa a vzývajúc JEHO meno, má dokonalú dúfanlivosť v deň súdu a či smrť príde dnes alebo zajtra, VIE, že patrí Pánovi a NIKTO a NIČ ho neodlúči od lásky KRISTOVEJ - lebo v Ňom samom našiel útočisko, v Ňom samom je skrytý jeho život.

Je napísané: Pán stál pri mne a posilnil ma... aj ma vytrhne Pán a zachová od každého skutku zlého a zachráni a uvedie do svojho nebeského kráľovstva, ktorému sláva na veky vekov.

AMEN


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 15:47:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lýdia,

pripojujem svoje "amen" a dodávam, že moj menovec žial pravdepodobne dodá, že áno - Pán Ježiš Kristus to všetko urobí, ak s Ním bude oko spolupracovať. Keď nie, tak ho Pán nikam neuvedie. Vyzerá to tak, že oko je mocnejší ako Pán. Tak uvidíme, kto vyhrá.:-)

Milosť s tebou.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 10. červen 2010 @ 07:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I s vámi, drazí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. červen 2010 @ 09:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."ON prihotovil skutky samotné a čo prihotovil, to aj vykoná. Zhora zostupuje nielen dar, ale i DIANIE!"..-.

Lydia
Někdy mám fakt pocity marnosti. Jako ten Sysifos, zdá se, že už jste cosi maličko pochopili a uznali a- a bác. Jsme zase tam, kde jsme už byli.

Jistě, že je Bůh všemohoucí. Ale spasí tě za každou cenu, i když ta sama nechceš?

Bůh rozhodl stvořit člověka ke svému obrazu, svobodného.
Který ho má vyjadřovat ve viditelném světě. Bůh je Láska i svoboda, Bůh koná dobro. Má - li člověk skutečně vyjadřovat Boha, musí konat skutky lásky v naprosté svobodě volby.

Pošetilý by byl skladatel, kdyby si myslel, že si zahraje za každý nástroj sám. Taková není Boží vůle. Bůh napsal noty našich životů pro nás. My je máme zahrát s jeho spoluprací, se spoluprací s dirigentem. Nejsme žádné nuly, jsme osobnosti, které si Bůh zamiloval a touží vytvářet cosi krásného spolu s námi.


..." Môže spadnúť, ale nie hrešiť proti DUCHU! Lebo je z DUCHA zrodený!!! "...
To je dobré, bombardovat mě citáty. Cožpak já někdy tvrdil opak?
Pokud je ti ovšem vůbec jasné, co to znamená hřešit proti Duchu a jak k tomu může dojít.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 10. červen 2010 @ 22:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy mám fakt pocity marnosti. Jako ten Sysifos...
No a v tom je zásadný rozdiel medzi nami: Ty pred sebou tlačíš balvan, snažíš sa a... on sa skotúľa dole, keď si už-už takmer na samom vrchu... No a ja napíšem, čo treba a očakávam na Božiu milosť. Alebo veríš, že to Ty spôsobíš, aby niekomu "docvaklo"? Tvoje argumenty? Nie, Stanislav. Argumenty sú len ťažkým balvanom, ktorý sa vždy zgúľa dole. Márna snaha :o(

Čo sa týka Adama - myslím, že aj on bol obmedzený vo svojej slobode, a keďže určené hranice prekročil, stiahol celé ľudstvo do otroctva hriechu. Nemyslím, že Pán Ježiš nás obnovil do stavu Adama pred pádom. Ak mám veriť Bohu, čo aj činím, tak sme nie obnovení do pôvodného Adama, ale usmrtení a znovuzrodení v KRISTU - a náš život je skrytý s Ním v Bohu. A zotrvanie v tejto pozícii nie je otázkou slobody voľby, ale dôsledkom lásky Božej k nám samým - ktorá vyháňa akýkoľvek strach, ktorá dáva dokonalú nádej v deň súdu, ktorá všetko nesie trpezlivo, ktorá všetko verí... a ktorá VIE, že je to BOH, kto dáva svojim deťom víťazstvo skrze Pána Ježiša Krista.

Mňa si Boh určite nezamiloval ako nejakú osobnosť - to by mu chýbala súdnosť. Zachránil ma, lebo videl, kam sa rútim. Podal mi pomocnú ruku, vyviedol ma z tmy na svetlo a keby nie ON - kde by som bola teraz? Áno, siahla som po Jeho ruke, prijala som Jeho milosť, uverila som - v situácii, kedy som bola zahnaná do kúta svojou vlastnou domýšľavosťou o tom, ako ja nájdem BOHA... Dnes  je mi to smiešne, tá trúfalosť, ten vzdor v srdci... Keby ma Boh nepokoril, keby mi nenastavil zrkadlo, rútim sa do priepasti mysliac si, že som šťastná a nezávislá a že mi patrí celý svet. A zato Mu ďakujem. Že ma hľadal a našiel, že ma neopustil, keď som sa Mu stále otáčala chrbtom, že bol verný, keď ja som Ho ignorovala. BOH MA MILUJE :o) A umrel za mňa na kríži!!! On za mňa umrel! Dal svoj život za mňa a ja teraz budem pochybovať, že mi nedá, čo vie skôr než ja, že potrebujem? NIKDY! JE to môj OTEC! Nenechá ma zahynúť, z Jeho ruky ma nič nevytrhne a prečo by som sa jej ja mala pustiť? Ako? Kam by som išla? Kde by som sa pred Ním ukryla? A najmä, prečo by som to vôbec mala spraviť?! A tak chcem byť s Ním, viem, že som neposlušná dcéra ešte, viem, že často Ducha zarmútim, ale VERÍM, Stanislav, VERÍM v JEHO večnú lásku, v Jeho nehynúce milosrdenstvo a v JEHO vlastné SLOVO, že ma NEOPUSTÍ. I keď sa možno pomýlim a zablúdim v slepej uličke - ON ma vyvedie. Vedomie Jeho lásky je oslobodzujúce, vedomie toho, že v KRISTOVI mám všetko, dáva nehynúcu nádej. Ak ma On pustí, zahyniem...................

Cožpak já někdy tvrdil opak?
Pochopila som tak Tvoje tvrdenie, že není pro nikoho z nás nemožným upadnout do hříchu, který vede k duchovní smrti. Ako si to myslel?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 06:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A zotrvanie v tejto pozícii nie je otázkou slobody voľby, ale dôsledkom lásky Božej k nám samým"...


Lydie,
to fakt nevidíš, co je to za nesmysl? Takže ty neobnovené, neznovuzrozené lidi Bůh nemiluje? Vybral si jen některé a posunuje si s nimi jako s figurkami po šachovnici? To je přece do důsledku tak ujeté! Parodie Boha, parodie Jeho lásky, která nám dala dar svobodné volby!



Člověk se pro Boha nerozhoduje jednorázově na celý život. Pokud se rozhodne pro život s Bohem, musí toto své rozhodnutí potvrzovat znovu a znovu každým okamžikem svého dalšího života až do konce. A protože nejsme žádní nadlidé, tak musíme stále zápasit se svou náklonností ke hříchu - a ne vždycky vyhráváme. Když člověk intenzivně žije ve společenství s Bohem, závažnost jeho hříchů bývá malá (zpravidla ještě nevedou k duchovní smrti). I tak je třeba se těchto hříchů pokáním pravidelně zbavovat, protože záplava i hříchů lehkých narušuje naše přátelství s Bohem, vede k otupění našeho svědomí a pak může přijít hřích ke smrti (hřích těžký - naprosté ztráta Božího společenství).Jen cestou obrácení můžeme vstoupit do království, z něhož nás těžký hřích vylučuje. Tím, že se hříšník obrátí ke Kristu prostřednictvím pokání a víry, přejde ze smrti do života „a nepodléhá soudu“ (Jan 5,24).
Nemůžeme být spojeni s Bohem, jestliže se svobodně nerozhodneme milovat ho. Avšak nemůžeme milovat Boha, jestliže těžce hřešíme proti němu, proti svému bližnímu a proti sobě samým: „Kdo nemiluje, zůstává ve smrti. Každý, kdo nenávidí svého bratra, je vrah — a víte, že žádný vrah nemá v sobě trvalý a věčný život“ (1 Jan 3,14-15). Náš Pán nás upozorňuje, že budeme od něho odděleni, jestliže nepřispějeme na pomoc chudým a maličkým v jejich nouzi: jsou totiž jeho bratry. Zemřít ve smrtelném hříchu, aniž by byl smyt lítostí, a nepřijmout milosrdnou Boží lásku, to znamená zůstat navždy odděleni od Boha v důsledku našeho svobodného rozhodnutí. A tento stav konečného sebevyloučení ze společenství s Bohem a s blaženými je označován slovem „peklo“.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 11. červen 2010 @ 12:50:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prečo prekrúcaš, Stanislav? Tvrdím, že moje zotrvanie v KRISTU nie je otázkou mojej slobody voľby, ale dôsledkom lásky Božej ku mne. V Ňom je večný život! Večný život nekončí smrťou, lebo je večný a ja som v Ňom! Netvrdím, že Boh neobnovených, neznovuzrodených ľudí nemiluje! Veď čo iné Ho pohlo k zostúpeniu na zem? Pre koho išiel na kríž? Ale keď už si raz znovuzrodený, keď Ťa zlomí láska Božia k Tebe, aká voľba??? Si milovaný a láskou k Tebe Ty sám miluješ! Je to ako ozvena. Boh miluje a Ty mu lásku vraciaš – tú Jeho lásku k Tebe, tá Jeho k Tebe sa od Teba odráža k Nemu – lebo Boh je láska! Nie Ty ani ja. My sme len nádoby, kde tá láska je vyliata, kde prúdi a odkiaľ sa vylieva pre iných. Ja som svojim spôsobom nádoba a Boh je obsah... Boh si pre spásu nikoho špeciálne nevybral – nemá záľubu v smrti bezbožníka a vie, že všetci zhrešili – ale vyvolil si nás v KRISTU! Nie som zástancom kalvinizmu, ale viem, že v mojom prípade, až keď sa ma Pán dotkol skrze svedectvo o Františkovi z Assisi, som si uvedomila, že je „nejaký“ Ježiš... Až vtedy! A viem, že som bola vytrhnutá z moci tmy slovom z listu Rimanom v lete 2004 – to slovo ožilo a zasiahlo ma zvnútra. Jediné, čoho som bola schopná, bolo: „VERÍM, Pane. Odpusť, že som Ťa odmietala tak dlho.“ Celých cca 15 rokov... Toľko ubehlo od chvíle, kedy som čítala knihu „Ja, František“.
 
K 2 posledným odstavcom: zase naznačuješ ten istý kruh, v ktorom sa neustále krútime. Snažíš sa, aj sa snažím. Hrešíš, aj ja hreším. Činiš pokánie, ja tiež. Ibaže Ty sa slobodne rozhoduješ milovať Boha a ja HO MILUJEM, lebo On miluje mňa a svoju lásku k Nemu čerpám z JEHO večnej a trvalo prítomnej lásky ku mne. A keďže skutky sú vopred prihotovené (a nielen dar, ale i dianie zostupuje od nášho Otca v nebesiach), vykonám to, čo bude treba v správnom čase a nemusím sa báť, že tých skutkov je málo, alebo že sú smiešne malinké v porovnaní s tými, ktoré činil Pavol, Peter. A ak príde ťažká skúška, obstojím jedine z Jeho milosti a jedine Jeho sila prekoná moju slabosť. Preto na NEHO hľadím, na Pána Ježiša Krista – pôvodcu a DOKONÁVATEĽA mojej viery v Neho. Pán ma vytrhne a zachová od každého skutku zlého a zachráni a uvedie do svojho nebeského kráľovstva, ktorému sláva na veky vekov. Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 16:27:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tvrdím, že moje zotrvanie v KRISTU nie je otázkou mojej slobody voľby, ale dôsledkom lásky Božej ku mne."...



No a o tom to je. Zde je ta hereze, ten nesmysl.

U křesťana je jeho rozhodnutí se pro Krista v prvé řadě Boží milost (důsledek Boží lásky) a ve svobodě volby také jeho kladná odpověď.

Obojího je třeba!




..." Boh si pre spásu nikoho špeciálne nevybral – nemá záľubu v smrti bezbožníka a vie, že všetci zhrešili – ale vyvolil si nás v KRISTU! "...

Tak, jak je to napsané, s tím naprosto souhlasím, pokud přijímáš také nutnost kladné lidské odezvy na Boží zavolání..


Závěr se ti podařil na jedničku. S ním souhlasím přímo nadšeně! Málokdo by to tak hezky dokázal vyjádřit. 
Nemyslím si, že je v tom mezi námi nějaký rozdíl. Kristovo řešení spočívá v cestě strmé a úzké, kterou je třeba volit stále znovu. K tomu je potřeba úsilí i rozhodnutí. Bez nich to nejde. Nebývá to vždy lehké.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 11. červen 2010 @ 20:31:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Musíte sa narodiť znova." Keď som prišla fyzicky na tento svet, porodila ma moja mama - narodila som sa: čo je z tela, je telo. Moja mama neverí v Boha, nemôže ma porodiť z Ducha. Ten, kto rodí z Ducha, je DUCH. Na to, aby si sa mohol znova narodiť, narodiť z Ducha, potrebuješ Ducha. Tvojmu príchodu na tento svet predchádzal Tvoj súhlas? A Tvojmu znovuzrodeniu prechádzal súhlas? Takže rodičia Ťa splodili bez Tvojej vôle, ale Duch potrebuje Tvoj súhlas?

Ja to vidím tak, že Pán Ježiš nás volá: hľadajte a nájdete, klope a otvoria vám, proste a dostanete. Boh "sa nám dvorí" ako ženich svojej neveste a tiahne nás k sebe: "Nikto nemôže prísť ku Mne, ak ho nepritiahne môj Otec," hovorí Pán... A Ty prichádzaš a voláš: Zachráň ma, Pane! Ale Duch je,  ktorý Ťa "porodí" znova... A čo sa z Ducha narodilo, JE Duch - nie "stane sa" Duchom, nie "musí sa snažiť zostať "Duchom. JE DUCH.

Zasadíš zemaky a vykopávaš zemiaky. A čuduj sa svete, pomedzi ne burina... Zo zasadeného zemiaka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažu (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 11. červen 2010 @ 23:47:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lýdia, konečně!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:27:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Takže rodičia Ťa splodili bez Tvojej vôle, ale Duch potrebuje Tvoj súhlas? "...


Písmo nám říká, že znovuzrodit se jde j vody křtu a z Ducha svatého (J 3,5).



Ano, Bůh si nás tak zamiloval, že vyžaduje naše svobodné ANO.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně u (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 14. červen 2010 @ 21:42:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stanislav, nedopovedal si mi.
Kým budeš hľadať odpoveď, skúmaj aj tieto otázky (vyplývajú z toho, čo si sám napísal):

1) Kde je slobodné ÁNO krstených bábätiek, ktoré ho nevedia vyjadriť?

2) Boh vyžaduje slobodné ÁNO a RKC túto požiadavku prehliada?

3) Ak stačí krst a birmovka a Ty si znovuzrodený, prečo nemáš istotu spasenia? Tvoj krst neplatí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podob (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Úterý, 15. červen 2010 @ 20:53:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Paní Lydia, ŘKC dělá nábor tam, kde se proti němu neprotestuje. Proto mají tolik členů. Pasivních samozřejmě. Jak se "znovuzrodili", tak zůstali.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další p (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 16. červen 2010 @ 06:38:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Páč neví, jestli se znovuzrodili, protože si to nepamatují.Někteří se v dospělosti snaží být i aktivní, bohužel. Jako pan Oko a paní Jaela jak to sleduji.A neví, že nakažení lidé by měli zůstat v karanténě po dobu šíření bacilů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a dal (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 16. červen 2010 @ 08:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale na druhou stranu je dobře, že šíří bacily, aspoň na ně budou lidě rezistentní, když se s nimi budou setkávat často. Vše má svůj smysl.Lidem očkovaným Kristovou vakcínou to neuškodí a tomu, kdo na ně zemře, nepomůže ani očkování.Tímto se omlouvám oběma výše popisovaným, vím, co to je bránit se nemoci, když je člověk oslabený, bez Doktora.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a dal (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 20:11:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Pane FADE,
evangelizovat je třeba nevěřící


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:40:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plně s vámi souhlasím, slečno Jaelo, avšak jsou dva druhy věřících. 
Jedni spoléhají na Krista a Jeho milost, ty si napraví Pán sám. 
Druzí spoléhají na své skutky a tam už musíme nasaditi rovnátka, aby byli schopni skousnouti to, co po nich Pán vyžaduje doopravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro O (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 15:11:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Fade,
nás mají poznat po lásce - křesťany, ne po hádce. Prozatím nás poznají po hádce. My křesťané máme být Ježíšovými učedníky a nevěříci mají říkat hle, jak se milují ....no jo.


]


Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 16:16:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, že je Bůh všemohoucí. Ale spasí tě za každou cenu, i když ta sama nechceš?

Bůh rozhodl stvořit člověka ke svému obrazu, svobodného.
Který ho má vyjadřovat ve viditelném světě. Bůh je Láska i svoboda, Bůh koná dobro. Má - li člověk skutečně vyjadřovat Boha, musí konat skutky lásky v naprosté svobodě volby.

ROZUMÍM TOMU? JAK TO OKO VYSVĚTLUJE, DÍKY.  JAELA



Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:28:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK.


]


Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 16. červen 2010 @ 08:42:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Paní jaelo, nechci vám radit, ale zkuste důvěřovat těm, kteří mají jistotu spásy, než těm, kteří hrají vabank a hazardují se svým životem i životem druhých. 
Jste asi důvěřivá žena, tak si alespoň vybírejte, komu důvěřovat, než mu vložíte svůj kapitál do rukou. Více možností investovat se možná nenaskytne!
Pan Oko je určitě dobrý člověk, ale pokud dáte v životě přednost dobrému před nejlepším, může se stát, že na tom budete zatím dobře, ale to nejlepší vám unikne.
Nezlobte se, že vám mluvím do života, ale zdálo se mi, že hledáte Hospodina a ne dělníka. 


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 20:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane FADE,
já důvěřuji Bohu, a to se nemohu mýlit, víte.  Ukázal mi svou MOC, takže o lidi se neopírám, neodečítám od nich svou hodnotu.

Věřte Bohu. I dnes mezi námi chodí Ježíš. I dnes se můžete dotknout Jeho roucha.I dnes je doba zázraků a znamení. Poslouchejte Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 07:45:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Paní či slečno Jaelo, je zcela nepochybné, že pokud se vaše hodnota odvíjí od vašeho těsného svazku s Otcem na nebesích, má jistě nesrovnatelně vyšší cenu, než kdyby se odvíjela ze zpochybnitelných svazků s lidmi, jejichž hodnota je přímo úměrná hodnotě jejich vztahu s Tím, kdo tuto hodnotu člověka vytváří.

Můžu vás potěšiti, i já věřím Bohu a tudíž má hodnota je přímo úměrná hodnotě vzdálenosti od člověka a blízkosti k Bohu, Otci a působiteli hodnot tam, kde hodnoty dříve nebyly hodnotami.

Dotýkati se roucha Spasitelova je jistě vzrušující záležitost, ale neporovnatelně menší, než se dotknouti samotného Spasitele. Zkuste zaměniti dotek obleku sloužícího k zakrytí Spasitele, za dotek Spasitele samého, jež vám na rozdíl od zakrývání poodkryje mnohé dříve nepoznané.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 13:03:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fad
No, to je dobře, že věříte Bohu.
Žena s krvotokem se dotkla Ježíše a byla uzdravena, ale to jistě víte.

Hospodin mi ukázal svou MOC, co víc.............větší dotek člověka Bohem neexistuje, víte?

Všechno ostatní jde mimo a nemá váhu, ani cenu. Je tu Hospodin a já v Jeho náručí. ale nevím, jestli to můžete chápat. A když se octnete u Hospodina v náručí, tak tam už není ani nejednota, víte. Nejednota je ještě v rovině lidské a tam řádí pýcha. Tak asi tak.


]


Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 16. červen 2010 @ 17:23:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Má - li člověk skutečně vyjadřovat Boha, musí konat skutky lásky v naprosté svobodě volby.

A tady je ten kámen úrazu, který oko a další nechtěji pochopit.
Skutečnou svobodnou volbu má pouze Bůh. Lidská svoboda je omezena omezeným lidským mozkem. Člověk se nemůže svobodně rozhodovat ve všech oblastech, neboť má omezený přísun informací. Jak si může svobodně vybrat "skutky lásky" když nemá dostatek relevantních informací, ale pouze omezený vzorek? 
Velké množství skutku Božích je takového rázu, že by se rozhodně člověku nelíbilo je činit. (uvedu příklad ze starého zákona: Izraelci měli vyhubit do posledního všechny členy 7 národů, jejiž zemi jím Hospodín zaslíbil, Izraelci tak neučinili, neboť se to příčilo jejich humanismu a následky nesou dodnes.) 
Těch příkladů z Písma je daleko více, a vždy když si lidé svobodně zvolili skutky lásky, tak to většinou dopadlo špatně. 
Učení oka v této věci je chybné.  


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 16. červen 2010 @ 18:14:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Trochu hrubé, lze nalézt bližší příklady. Klasické příklady uvádí misionáři z chudých zemí.

  V africké (americké, asijské ...) zemi se navzájem vraždí lidi. Vybijí i většinu ekonomiky, vyrabují domy, zničí zemědělské náčiní, povraždí část těch, kteří "mohou za jejich bídu" (bohaté, zemědělce, obchodníky...). Většinou s vydatnou pomocí rudokožců.

  A pak přijede "Bílý muž" páchat "dobré skutky". V Americe (Německu, Francii, ...) nakoupí sterilované jídlo a vydá se zachraňovat ohrožené hladomorem. Jídlo doveze letadly, loděmi a kamiony zdarma do dané země. Na "humanitární pomoc" se navěsí mraky spekulantů, kteří ji přeprodávají dál.

  Zbytek ekonomiky dané země, standardní obchodníci a zemědělci zapojení do již existujícího vytvořeného řetezce výroby a obchodu jsou mimo. Díky nekalé konkurenci a jídlu zdarma zkrachují. Nemají peníze na osivo a nářadí, takže opouští svoje farmy a odchází do měst aby se alespoň nějak uživili.

  Příští rok je v dané zemi větší hladomor, než ten rok první.

  Ale "Bílý muž" si udělá zářez na své pažbě dobrých skutků a má z toho dobrý pocit. Další rok jde "pomáhat" jinam, kde je donebe volající hladomor. A za všechno zlo můžou globalizovaní kapitalisti, obchodníci a ti, kteří lidem dávají práci.


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 20:22:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Do motivů, vidí Bůh. Nevíš, proč bílý muž vezl kamióny černým hladovým dětem. Musel mít motiv. Buď si chtěl udělat zářez na pažbě dobrých skutků nebo ho k tomu vedla láska nebo něco jiného.

My lidé jdeme kainovou cestou a proto lidé na světě umírají hladem. Na jedné straně je nadbytek a na druhé straně je nedostatek. Peníze jsou v bankách. Ničíme přírodu. Děti zneužíváme k námezdným pracem. Jsou zneužívány ženy a MOTIV????????


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 08:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jaela

  Máš pravdu. Proto je také nesmysl rozsuzovat život podle motivů. Správné je rozsuzovat podle výsledků, neboli ovoce.

  Už jsi se někdy zajímala o to, proč jsou věci jak jsou? Není to tak složité, stačí porovnat situaci tam, kde je hladomor a tam, kde je nadbytek.

  Myslíš, že se lidi nají penězi z bank? U nás jedna banda ukradla v roce 1953 všem lidem všechny peníze, co měli. Vystačilo jim to sotva na deset let a pak museli krást znova. V penězích to není, Jaelo.


]


Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 20:17:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Hospodin mi dal svobodu volit mezi dobrem a zlem. Stvořil mě ke svému obrazu. Jsem Jeho dítě.


]


Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 15:11:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to stále pojídáš ze stromu poznání dobrého a zlého, a to je samozřejmě tvoje věc, ale já raději strom života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 16:42:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
Nevidím rozdíl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:27:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se podívej do Bible Genesis 2,9.17: Ze stromu poznání dobrého a zlého však nejez. Píšeš tady články a tohle neznáš? Proč jš potom vyhnal ze zahrady? Gen. 3,22. Tyto dva stromy znázorňují dva principy způsobů života.
Možná se domníváš, že jsi křesťanka. Ale Písmo  a tvá vlastní slova tě usvědčují z opaku. Žít podle stromu poznání dobra a zla, nebo spravného a špatného, to není křesťanství. Křesťanství je záležitostí života, nejde v něm o existenci nějakého měřítka. Křesťanství má vypovídat o životě, nikoli dobru a zlu. Má učit život, nikoliv správné a špatné.
Vždy když činíš nějaké rozhodnutí, tak se ptáš, zda je to správné či špatné. A to ti nedochází, že se tím pádem řídíš principem zapovězeného stromu? Když se rozhodneš podle tohoto principu, zvoliš "dobro" a zamítneš "zlo", tak věz, že to není křesťanství, je to pouze jedno mnoha světských náboženství, ale ne křesťanství.
Křesťanství je život. Křesťanství je záležitost shody se životem uvnitř nás kdykoliv něco děláme. Rozhodující je, jak uvnitř nás reaguje na onu věc nový život, který nám dal Bůh.
Tento způsob života nevyžaduje, abychom se ptali, zda je něco správné či nesprávné, dobré či zlé. A už vůbec ne podle nějaké litery Písma, naopak vyžaduje jedině, aby člověk byl znovuzrozený a vnímal jak na jeho myšlenky a skutky reaguje Boží život v něm.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:47:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete
Nevidím své křesťanství nijak tragicky. Radostí mojí je Bůh.

A už vůbec ne podle nějaké litery Písma, naopak vyžaduje jedině, aby člověk byl znovuzrozený a vnímal jak na jeho myšlenky a skutky reaguje Boží život v něm.
Nerozumím tomu, co jsi napsal ve výše uvedené větě. Jestli máš čas a chce se ti mi ji vysvětlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 18. červen 2010 @ 19:12:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo
znovuzrozený člověk má možnost si zvolit další způsob života, v tom má svobodu, ale především má svobodu v tom, že již nemusí hřešit. Apoštol Pavel to napsal jasně: Řím. 8,1. Nyní tedy není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši a nechodí podle těla, ale podle Ducha.
Takže chodit podle ducha, to je ten vnitřní život Boží v nás, znamená řídit se vždy pouze tím, jak na mé myšlenky a skutky reaguje Boží život ve mně. To znamená mám-li v tom co jsem se rozhodl a činím pokoj, nebo jsem pokoj s Bohem stratil. A tak ihned vím, že jsem udělal něco, co Božího ducha zarmoutilo.
Tento život v žádném případě neznamená, že nějakým způsobem uvažují o tom, zda to co chci udělat je v souladu s Písmem, to mě nezajímá. Litera zabijí a duch obživuje. Pravděpodobně nevíš, co je to Boží pokoj. Pokud žiješ podle litery Písma a posuzujěš vlastním rozumem, zda jednáš dobře nebo špatně, musí být už od počátku, pokud jsi znovuzrozená, Boží duch v tobě zarmoucen a ty vlastně nevíš, co je to mít Boží pokoj.
Máš velký problém, a popravdě v této chvíli nevím jak ti pomoci. Nevím jak dlouho už takhle žiješ, ale nežiješ podle písma, ale podle zákona. Duch Písma, to je ten, kterého se musíš naučit vnímat ve svém nitru a podle jeho projevu v tobě se řídit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 19. červen 2010 @ 16:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
já žiju vztah s Bohem a nepotřebuji pomoc.
Kdybych se upla k ničemnostem, Hospodin by můj hlas neslyšel a nevyslyšel a neviděla bych Jeho MOC. Nic většího člověk na světě není schopen od Boha dostat. Svědčím ti jako římskokatolička o veliké Boží MOCI. Nevím, jak to zapadne do tvého učení.

Chval duše má Hospodina.
Hospodina budu chválit do nejdelších věků,
svému Bohu budu zpívat žalmy,
co budu živa.


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy