Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 213, komentářů celkem: 429660, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 300 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116528395
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kovář Alexandros redivivus
Vloženo Úterý, 01. červen 2010 @ 15:09:09 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal peh

Ekumenou se v těchto dnech šíří  varovný otevřený dopis evangelického faráře Petra Špirka, adresovaný staršovstvu BJB v Litoměřicích. Vzhledem k jeho závažnosti, která přesahuje vnitřní záležitost dotyčného sboru, považuji za vhodné seznámit s ním i čtenáře Grano Salis.

Otevřený dopis
staršovstvu sboru BJB
Litoměřice
M. Franc, V. Malý
   
V Praze dne 31. května 2010

Věc: Svědectví o panu Jaroslavu Plevovi

Vážení bratři z litoměřického sboru,

jmenuji se Petr Špirko a jsem bývalým členem a bývalým kazatelským kandidátem Jednoty bratrské. Dnes jsem farářem Českobratrské církve evangelické. Je mi líto, že Vás obtěžuji tímto dopisem. Dopisem, jaký jsem ještě nikdy nepsal...

Dozvěděl jsem se předevčírem ze serveru Nota bene (Hyde Park baptistů), že jste počátkem dubna zvolili za svého kazatele pana Jaroslava Plevu, bývalého kazatele Jednoty bratrské. Bylo to pro mě šokující zjištění. Nebudu se uchylovat k expresivním výrazům. Pouze si dovolím konstatovat, že pan Jaroslav Pleva spáchal v posledních 15 letech mnoho zlých skutků a nechal za sebou velkou spoušť.

Apoštol Pavel psal Timoteovi o kováři Alexandrovi, který mu způsobil mnoho zlého a varoval před ním. Podobně i já varuji Vás před panem Plevou. Pavel se nerozepisoval a nebyl konkrétní, já konkrétní budu, i když zůstanu stručný:

- J. Pleva aktivně jako předseda Úzké rady Jednoty bratrské organizoval vyhnání a vytlačení 1/3 sborů a kazatelů Jednoty bratrské po "charismatickém puči" v roce 1998. Jednota bratrská není velká církev, ale jednalo se o stovky aktivních křesťanů. Ony stovky lidí Vám mohou podat svá osobní svědectví, mnozí ještě žijí, vždyť je to událost stará jen 12 let. Ne ovšem všichni. Mezi obětmi tohoto duchovního zločinu byli nejen mladí, ale i staří lidé, kteří Vám již žádné svědectví nemohou napsat, jelikož zemřeli. Uvedu jedno jméno za všechny: Adolf Ulrich. Tehdy téměř devadesátiletý biskup Adolf Ulrich (1909-2002), hrdina západního odboje, byl z Jednoty bratrské pod vedením pana Plevy bezostyšně vyhnán spolu s ostatními. Pan Pleva s těmi, kteří s ním nesouhlasili, nejednal s nikým v rukavičkách a neštítil se ničeho.  

- J. Pleva jako předseda Úzké rady aktivně organizoval a řídil odebrání majetku vyhnané menšiny. Některé kostely si po deseti letech mohly sbory odkoupit zpět, jiné nenávratně skončily v rukou italských realitních spekulantů. Nejvýraznějším případem je bývala budova Jednoty bratrské v Praze 2, Hálkově ulici. Činžovní dům si zakoupil pražský sbor ještě za Rakouska-Uherska, dlouhá léta jej za první republiky splácel (hypotéka). Ani komunisté jej za totality církvi neodebrali. Až Úzká rada Jednoty bratrské pražský sbor z domu vypudila a prodala jej společnosti pro nás s hořce ironickým názvem - Dolce Vita (sladký život). Kdysi významné centrum duchovního života dnes slouží obchodní společnosti. Nejvyšší odpovědnost za to nese jednoznačně tehdejší organizátor - předseda Úzké rady Jaroslav Pleva.

Neznám okolnosti, za kterých se pan Pleva pohádal se svými dlouholetými souputníky z Úzké rady JB, pány Ruckým a Krásným. Ani je nepotřebuji znát. Nicméně znám velmi detailně a osobně události z roku 1998 a následných dlouhých let soudních tahanic a šikany. O tom nemohu zůstat mlčet. 

Pan Jaroslav Pleva je nepochybně velmi inteligentní člověk. Má dvě vysoké školy, hovoří dvěma světovými jazyky. Téměř 20 let působil ve vrcholných církevních funkcích. Je nepochybně velmi cílevědomý, sebevědomý a schopný, žel všeho schopný. Nemám obavy, že by se dobře neuplatnil v sekulární sféře v nějaké manažerské pozici. Nicméně je to člověk, který má mimořádně tlustou hroší kůži, tvrdé srdce a temnou minulost. Považuji za neuvěřitelné faux pas a absenci jakékoliv jeho sebereflexe, že se nestyděl kandidovat na post kazatele ve Vašem sboru. 

Ve svém zdůvodnění volby píšete: Víme, že nikdo z nás není neomylný a že každý z nás chybujeme.  Domníváme se, že pokud své chyby uzná, lituje svých hříchů, pak by měl dostat příležitost osvědčit to v další užitečné práci. 

Souhlasím s Vámi, že nikdo není neomylný a že každý chybujeme. Všichni v mnohém zajisté padáme. Na druhou stranu se domnívám, že nemohou být kazateli lidé s morálním profilem kováře Alexandra. Ptám se: uznal pan Pleva to, že vytuneloval tradiční Jednotu bratrskou? Lituje toho? Omluvil se někomu z poškozených a požádal o odpuštění? Nahradil škodu, kterou způsobil? Může tedy dostat příležitost k další placené duchovenské práci? Obávám se, že na žádnou z těchto otázek nelze odpovědět kladně.

Jak jsem psal na začátku, je mi líto, že Vám musím psát tento dopis. Nepotřebuji si s panem Plevou vyřizovat žádné účty, já jsem nakonec po všech turbulencích velmi šťastný, že mohu nyní žít a pracovat v ČCE. Neprahnu po pomstě. Nemohu ale mlčet, když vidím, že se tento člověk nestydí kandidovat na kazatele, zatajuje před Vámi důležitá fakta z minulosti a zneužívá Vaší nevědomosti.

Pravděpodobně Vám pan Pleva podá jiné vysvětlení, kterým se bude ospravedlňovat. V tom je mistr a je v tom za ta léta dobře vycvičený. V každém případě Vám v případě pochybností doporučuji, abyste se obrátili na kohokoliv ze stovek členů ochranovského seniorátu ČCE a vyžádali si další svědectví. Například br. kazatel ochranovského senioártu Ondřej Halama, který s ním býval v úzké radě, br. Petr Heřman, náměstek seniorátního kurátora, nebo farářka Eva Šormová, současná kazatelka pražského sboru bývalé Jednoty bratrské. Kontakty na ně naleznete na tomto webu:
http://www.evangnet.cz/cce/seniorat/ochranovsky 

S politováním a bratrským pozdravem,

Petr Špirko
evangelický farář
email: petr.spirko(at)evangnet.cz

Na vědomí: Výkonný výbor BJB


Podobná témata

Charismatici

"Kovář Alexandros redivivus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Úterý, 01. červen 2010 @ 19:32:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže pan Pleva vyhnal charizmatiky. No to udělal dobře. To udělal moc dobře. To je správnej chlap.




Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 02. červen 2010 @ 05:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bych mu taky moc nevytýkal, ale ono to, pokud vím, bylo v Jednotě bratrské opačně. Charismatická většina vyhnala necharismatickou menšinu, která byť v menšině daleko více navazovala na staleté tradice JB.


]


Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 01. červen 2010 @ 22:43:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře faráři,
byl to opravdu jen Jarek Pleva, kdo vytuneloval českou JB ? Nebyla už Jednota dávnou vytunelována, duchovně prázdná, bez živého Krista ?
Zkuste příště přinést svědectví o něm, o živém Ježíši Kristu, ne jen o panu Plevovi ;-)




Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Středa, 02. červen 2010 @ 08:53:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná máš pravdu, Lu. Živé a biblické sbory charismatickým učením odolají. Tam, kde jsou křesťani věrni Písmu a plní Ducha svatého a jeho darů, tam se obvykle charismatická, zvláště třetí vlna, tříští o útes. Je to vidět zvláště v některých sborech v Anglii a v USA, ale i třeba v Poslku a kupodivu v Itálii. Tam, kde křesťani žijí autentický život v lásce a používají duchovní dary, tam moderní charismatici nemají moc šancí.


]


Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Středa, 02. červen 2010 @ 11:03:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ony ty sbory také charismatickému učení odolaly."Pouze" byly sprostě okradeny (a nejde ani tak o majetek, jako o jméno Jednoty, které teď charismatici zneužívají a hlavně znevažují - věřte, že to vadí nejvíc).


]


Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 02. červen 2010 @ 15:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli to nebylo tak, že se ty sbory o svůj majetek a jméno připravily sami skrze svoji naivitu až pasivitu a úctu k mrtvým tradicím. Asi tak nějak podobně, jako když vedení ČCE přijalo toho ekonoma, který lupnul těch osm melounů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 03. červen 2010 @ 00:34:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nemyslis, ze je to trochu hnuj takhle obvinovat vlastne obeti? Bohuzel, tuhle vec pochopi casto clovek teprve tehdy, kdyz se to stane jemu. Kdyz ti treba prejedou dceru na silnici a nejakej rozumbrada ti poradi, ze se mela lip rozhlidnout... Ja ti z celyho srdce preju, abys svuj moralni lapsus nahledl a litoval ho i bez nejake takove drasticke lekce. Krast majetek se nema nikomu, ani cirkvim zivym, ani takzvane mrtvym. Tenhleten argument typu "patri jim to" se radi k tomu nejhorsimu, jak na celou vec reagovat. A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 03. červen 2010 @ 14:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježkovy oči....!
Psal jsem snad něco o mrtvých církvích ? Psal jsem o mrtvých tradicích, jako když třeba Husiti místo Krista uctívají Karla Farského !
Chápej, že to lupičské charismatické komado patřilo v době odvrtávání zámků v Hálkově ulici (zásadně neschvaluji) do Jednoty bratrské, "kradlo" tedy samo sobě ! Jedná se o vnitřní spor jedné denominace.
Nepíšu, pro Bůh, že "to někomu patří", ale že si ti stěžovatelé, viz. bratr farář Špirko, svým laxním přístupem ke Kristu onu situaci navodili. A to je jádro celého problému. Někomu už došla trpělivost s mrtvými dušemi v kartotékách, spory o barvu ubrusu na stole Páně a tempem varhaního doprovodu a prostě jednal ! A nejsem daleko od názoru, že oni lupiči byla nástrojem Božího soudu. Kolik lidí přivedl br. Špirko během své kariéry ke spasení ?

...kdo si tam dá hřebíky, ten začne od píky.....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 05. červen 2010 @ 05:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Krast se nema. Nikomu. Pise se to dokonce v Desateru. Co to znamena, ze "si situaci navodili"? Jak muzes vubec myslet vazne, ze jadrem problemu je jejic navozovani a ne vloupacka?

Vubec celkovy vyzneni tvyho prispevku me desi. Mam tomu rozumet tak, ze kdyz Spirko nema za sebou hvezdnou misionarskou karieru, tak uz nema moralni pravo kritizovat? Chapes, ze cizi omyly a chyby nam jeste nedavaji nijake pravo zkratit je na jejich pravech?

Kroutim hlavou. Zamysli se nad sebou, tohle neni normalni.

A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 05. červen 2010 @ 09:24:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ne.
Obávám se, že žiješ v nějakém křesťanském socialismu, s prominutím. Každá církev je podnikatelský subjekt, na to jsme nějak zapoměli. Myslíme si, že v církvi platí, že 1 + 3 = 5. Převeď si situaci v JB třeba na podmínky autoservisu či pekárny. Když budou péct blbý rohlíky, tak prostě zkrachují. Když budou péct jedovatý rohlíky, tak jim právo zkrátí, v nejlepším případě, hygienik.

Samozřejmě má bratr Špirko právo kritizovat. Ale čemu a komu svojí kritikou poslouží ? Vždyť píše jak domovní důvěrník za dob výše zmíněného systému.

Při onom domělém kradení a vloupačce asistovali policajti ! A sami prohlásili, že se jedná o vnitřní záležitost církve.
Když kolega mající klíče od skříně s nářadím nepříjde do práce a já v zájmu firmy přeříznu zámek, bude to krádež a vloupačka ?

Vadí mi tvůj a dalších jednostraný pohled na věc. Prostě někdo, koho ani já dvakrát nemusím, byl označen za lupiče a zlodějě. Svým, napišme, šestým smyslem cítím, že gró problému je JINDE. Zažil jsem různé útoky proti svému mateřskému společenství (KS Maniny), třeba že překřtíváme lidi, nebo že nejsme sbor, jen mládež. A z těch útoků vím, jak je polopravda mocná, jak se drží útočníka jako výkal košile. A jak nemůžeš argumentovat, protože útočník nemá jen půl pravdy, má pravdu celou;-)

Ano, zamýšlím se nad sebou. Prosím tě nic ve zlém. Nic není snad horší, nežli ztracené přátelství. Kámen.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 05. červen 2010 @ 13:46:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak - každá církev je podnikatelský subjekt. Ovšem nikoli ve světském slova smyslu. Jedná se o takovou "akciovou společnost" s názvem Kristus a spol., a.s., kde jediným předmětem podnikání je Kristus. Na Něm akciovka pracuje, aby v ní rostl a narůstal jako jmění a poklad tak, že všechno ve všem bude Kristus. A vše, co ta a.s. dělá, směřuje k tomuto cíli. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 06. červen 2010 @ 00:21:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Když budou péct blbý rohlíky, tak prostě zkrachují.

Ano. Samy vod sebe. Ne ze jim v tom nejaky komando obetave pomuze.

Svým, napišme, šestým smyslem cítím, že gró problému je JINDE.

To klidne muzes mit pravdu, ze hlavni probler je jinde. Ale ten problem jinde jeste nezaklada pravo jednat s bliznim jak s dobytkem a jeste pak alibisticky vykladat "sklizite, co jste si sami zasili".

Moje namitka vuci tvym vystoupenim tady je mnohem obecnejsi, nez aby se tykala jen modlitebny v Halkove. Jde o to, ze ani cizi slendrian neni duvodem k bezpravi.

A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Čtvrtek, 03. červen 2010 @ 10:15:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mne, co o těch tzv. "mrtvých tradicích" víte. Moc toho asi nebude,že? Jinak, pokud je naivitou
to, že u někoho, kdo se prezentuje jako křesťan předpokládám alespoň elementární slušnost,
pak ano, jsem naivní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 03. červen 2010 @ 15:10:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím toho o nich hodně, Bohužel, Bohužel.

Nezaměňujte, prosím, hloupost se slušností !
Když je ve sborové kartotéce 11 let evidován mrtvý člověk jako člen sboru, je to šlendrián. Když se na biblické hodině dovím, že Markové byli vlastně dva, jeden hodný a druhý přísný, je to liberární teologie. Ježíš dokonce vzal bič a vyčistil chrám, nezdvořák jeden...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Pátek, 04. červen 2010 @ 10:20:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znám velmi dobře (osobně) sbory JB - tzv. tradiční, které takto pomlouváte.
Buďte si jist, že ona událost s evidencí člověka, který do sboru nechodí (třeba proto, že je mrtvý) by se tam
stát nemohla.
Nějakou dobu jsem taky občas chodil do charismatického libereckého sboru a vím co se tam učilo
za nesmysly a bludy a také jak se tam jednalo s lidmi, kteří si dovolili ten zločin, že měli svůj
názor - to bylo asi největší provinění.
Jinak, já sám jsem byl charismatik a dobře znám situaci v různých char. sborech a církvích. Poměrně rychle jsem však
z charismatického nadšení vystřízlivěl ( jak tím, že jsem se nehodlal podílet na jejich svinstvech,
tak taky z důvodu sektářského přístupu a učení). Znám tedy hodně dobře obě strany této záležitosti, i když
jsem to už pokládal za uzavřenou věc. Proti nesmyslům, které tu píšete jsem se ale musel ohradit.
Na druhou stranu je samozřejmě pravda, že ne všichni charismatici jsou zloději (jen pár znich jsou gauneři,
jsou ale nejvíc vidět), ale úchylky v učení jsem potkával ve všech jejich sborech.
Jen malý příklad, jen na ilustraci - znám i horší....
http://youtube.com/watch?v=ABBtmEjXwmQ



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Pátek, 04. červen 2010 @ 10:30:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, nezkontroloval jsem funkčnost odkazu, ale je to škoda že nechodí, protože je poučný.
Možná to ale jen neumím, protože při přeposlání mailu to funguje, ale toto není zrovna můj obor :(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 04. červen 2010 @ 20:42:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No takhle, liberecký sbor JB trochu znám, spíš mám zkušenosti se sousedním sborem JB v Chrastavě.
Pokud situaci v JB Liberec opravdu znáte, tak asi víte, že se část lidí v souvislosti s Bratrskou smlouvou oddělila a založila sbor KS a později též AC. Navíc v Liberci finguje i druhý sbor AC. Takže co je v Liberci charismatické či letniční nemusí být nutně evaldovská JB. Sbor Křesťanské společenství v Liberci je mi velice blízký a cítím se tam dobře.

Pokud máte dojem, že charismatici kážou nějaké bludy, sem s tím. Rád se poučím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 04. červen 2010 @ 20:42:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No takhle, liberecký sbor JB trochu znám, spíš mám zkušenosti se sousedním sborem JB v Chrastavě.
Pokud situaci v JB Liberec opravdu znáte, tak asi víte, že se část lidí v souvislosti s Bratrskou smlouvou oddělila a založila sbor KS a později též AC. Navíc v Liberci finguje i druhý sbor AC. Takže co je v Liberci charismatické či letniční nemusí být nutně evaldovská JB. Sbor Křesťanské společenství v Liberci je mi velice blízký a cítím se tam dobře.

Pokud máte dojem, že charismatici kážou nějaké bludy, sem s tím. Rád se poučím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:32:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bludy? To nejsou jen jednotlivosti, ale i celé propracované systémy. Jako příklad třeba "evangelium" prosperity,
nebo tzv. učení "teritoriální duchové". to jsou fantasmagorie dovedené ad absurdum.
Pokusím se ještě o jeden odkaz, ale nevím zda se zadaří :

http://www.youtube.com/watch?v=sKWbH_FBQ-s&feature=related


]


Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 02. červen 2010 @ 15:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tam, kde jsou křesťani věrni Písmu a plní Ducha svatého a jeho darů, tam se obvykle charismatická,...

Ach, milý Revivale,
mohl bys, prosím tě, jmenovat alespoň tři takové sbory ? Pokud možno z Čech, rád bych je někdy osobně navštívil. Děkuji.


]


Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. červen 2010 @ 10:26:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud tomu rozumím správně tak to byl od Vás vlastně dobrý skutek který uvedl hmotnou a duševní sféru do souladu a harmonie ?  V tom případě se modlete abyste nepotkal nějakého ateistu s podobným způsobem uvažováním. Který by Vám prokázal podobné dobrodiní.



]


Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 02. červen 2010 @ 10:28:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nicméně je to člověk, který má mimořádně tlustou hroší kůži, tvrdé srdce a temnou minulost. Považuji za neuvěřitelné faux pas a absenci jakékoliv jeho sebereflexe, že se nestyděl kandidovat na post kazatele ve Vašem sboru.

Myslím, že tato věta stručně vyjadřuje prototyp i kvalifikaci charizmatického vůdce od poloviny 80 let po dnešek a zatím se nad tím pozastavili jen jednotlivci, jako je pan Špirko. Já znám osobně cca 7-8 podobně se chovajících vůdců, což samo o sobě znamená, že nejde o jednotlivce, kteří nějak výjimečně vybočili z řady a navázali na sebe pár jednotlivců, kteří jejich chování akceptovali jako křesťanské. Při zmíněném množství jde již o fenomén, který je pro společnost patologický. Zmínění vůdci totiž produkují podobně se chovající žáky, takže pokud bylo na charizmatizmu v Čechách původně něco žhavého, živého, inspirabilního, tak nyní je to líheň kariéristických a tvrdých aparátčíků, kteří dostanou kostičku jakmile někoho správně pokoušou, či nakopnou, aby bylo všem okolo jasné, co je akceptováno jako křesťanské chování.

Dlužno podotknout. že podobné chování je celosvětovým fenoménem a ďáblovým duchovním experimentem. Tento duchovní experiment začal již v 60 letech a obecně je nazýván jako Nová náboženská hnutí. Tato hnutí nejsou jen křesťanskou specialitou, ale objevují se i v širokém spektru nekřesťanských společenství. Co je jim naprosto společné, je dominantní vůdcovství, selekce a vygenerování vlastního učení a likvidace odpůrců, kteří nahlédnou, že kotel, kde pan vedoucí své skopové vaří, není biblická péče o ovečky, ale  naopak, je ze zcela opačné strany duchovního světa.

Rád bych jen nakonec zdůraznil, že se nejedná o úlet jednotlivce, ale o celosvětově akceptovaný ďábelský systém, který se infiltroval a nadále infiltruje do křesťanství a je pouze otázkou, kterou tady zmínil Lu, jestli si to stávající křesťanství nezasloužilo!?! Pokud ale vezmu v úvahu, že do charizmatických společenství přicházejí ve velké většině lidé přímo ze světa, tak pokud bych akceptoval, že Bůh jedná kauzálně (nebo lépe pouze kauzálně), nedokáži si představit, za co jsou trestáni ti, kteří nevykazují žádné zatížení ztradičněním, či jakoukoli negativní historickou zátěží přijatou třeba vstupem do nějaké  historicky obvinitelné církve, či denominace.

Pan Vojtíšek sice popisuje tyto věci jako předfázi denominalizace. Tedy stručně řečeno buď  takové společenství zmíněné excesy překoná a  stane se z něj denominace (i když netuším jak, protože totalitní způsob vedení takřka nikdy nevykazuje žádnou sebereflexi vůdce, proto je dominantní, či totalitní), nebo se rozpadne a tím ukáže že nemá právo na život. To je ale podle mého způsob neslučitelný s božím jednáním. Je to jako kdyby Bůh potopil každého na dvě minuty pod vodu a pokud přežije má právo na život. Tedy opět selekce a eugenika. V božím světě mají právo na život, identitu, osobní svobodu a názor i slabí, či problémoví a s tím již zmíněný způsob chrizmatického křesťanství pro své ovečky nepočítá.


Milan G.





Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 02. červen 2010 @ 15:37:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V božím světě mají právo na život, identitu, osobní svobodu a názor i slabí, či problémoví a s tím již zmíněný způsob charizmatického křesťanství pro své ovečky nepočítá.

Nebuď domadog ;-)
Počítá, to víš, že počítá. Ne všude, ale počítá.
Popisuješ jen tu nejhorší formu charismatismu, která vlastně už charismatismem není, ale je náboženskou totalitou.

"šéfíček"


]


Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 03. červen 2010 @ 21:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
On neni! Bacha, demagogem jsem tu ja a ja si jeste hlidam svoji "znacku" :-)


]


Re: Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 04. červen 2010 @ 08:48:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé Lu.

 Domadogové jsou právě šéfici, já jsem dogadog :-) To že jsi na škále poznání systému charizmatizmu cca někde v půlce, či za půlkou vůbec nic nevypovídá o jeho koncích a to ať ho popisuješ jak chceš. Na tvém úseku cesty ještě převládá slunečný svit budovatelského nadšení. Já jsem pěšinu (nebo spíš uličku) charizmatizmu prošel několikrát tam i zpět a mám proto zažité počátky i konce. Naneštěstí je to systém přilepený k pravdě, asi jako jsou slepeny dva mokré papíry, proto je velmi těžká identifikace. Tvá bezbřehá naivita věnuje svou důvěru něčemu, co nemá mantinely ani pravidla, řídí se pouze pravidlem "ten který se jeví nejduchovnější bere všechno". Charizmatizmus jako spontánní experiment selhal na "zneužití jednotlivcem" a nevím, co by ho mohlo z této formy zreformovat. Až doběhne zůstane zřejmě, jako z každého "duchovního hnutí" nějaký důraz a navíc pachuť  poznání z toho, že lidská schopnost cokoli zneužít je takřka bez hranic.

Farel


]


Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. červen 2010 @ 10:31:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je vidět že tohle psal inteligentní člověk. Díky tomu dokážu snadno a bezpečně rozlišit kdo je kdo a o co vlastně jde. Aniž bych sledoval nekonečné diskuze a prameny ze kterých to také nevyplývá.



Re: Re: Kovář Alexandros redivivus (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 02. červen 2010 @ 15:38:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psal to zamidrákovanej ťuňťa ! Bonzák jeden.


]


proč nemohly žít charizmatické a necharizmatické sbory v jedné církvi (Skóre: 1)
Vložil: bratrStanik v Neděle, 15. srpen 2010 @ 22:06:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na celém problému JB nerozumím tomu, proč nemohly žít charizmatické a necharizmatické sbory v jedné církvi. Jistě, pokud je jeden sbor rozdělený na půl, je to problém. (Vyloučit druhou polovinu? Udělat sbory dva...?) Ale jestli je ve městě A charismatický sbor a ve městě B tradiční - a každému to jeho vyhovuje, proč nechce vedení církve obojí v rámci církve ve své různosti zachovávat? Proč musí ty druhé zrušit? Toto je ta nejhorší nejednota křesťanů.

Srovnávám to i na trochu jiném případu ČCE, kde mohou v jedné církvi existovat jak sbory augsburské, tak sbory helvétské (kdysi dvou samostatných církví).

A k té Hálkově - prý se čekalo, až farář s rodinou odejde z domu a pak se šlo na věc. Mohli přece zazvonit, být třeba odmítnuti, ale už by měli aspoň důvod k násilnému vniknutí do toho (svého) objektu.



Re: proč nemohly žít charizmatické a necharizmatické sbory v jedné církvi (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Sobota, 04. září 2010 @ 13:56:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ony dlouho žily. Dokud Úzká rada nebyla charizmatická, tak byly sbory "tradiční"-( to slovo je úmyslně v uvozovkách)
a sbory charismatické, kterým nikdo nebránil v jejich životě. Ačkoliv s nimi ostatní nesouhlasili, "nechali je žít " po svém.
Tohle se okamžitě změnilo ve chvíli, kdy v Úzké radě získali navrch charizmatici (byť vlastně podvodem).
Ihned se pokusili do vedení "tradičních" sborů dosadit své lidi a když tito nebyli přijati (proč by měli být?), tak začala
likvidace těchto sborů. U charismatické části JB se totiž nepřipouští mít jiný názor - vím, o čem mluvím, neboť
jsem sám několik let v charismatické JB byl. Mimochodem, odejít "do světa" bylo méně špatné než odejít do jiné
církve. Jediné, co se tolerovalo, bylo odejít do jiného sboru z důvodu stěhování. Jak je to tam ale teď, to už nevím.


]


Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pondělí, 06. září 2010 @ 08:50:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jiný názor se nepřipouští nejen u charizmatické části JB ale nepřipouští se v charizmatizmu jako celku. Charizmatismus je agresivní forma zákonictví napasovaného na novozákonní terminologii, takže se jeví křesťansky, ale z křesťanství má pouze zdání. Ve skutečnosti jde o starozákonní model vedení Izraele, kde jsou protěžováni lidé, kteří se projevují s určitou duchovní agresivitou, která je vydávána za zbožnost. Jsou protěžováni bez ohledu na charakter a nejsou nijak dlouhodobě hodnoceni (jak to udělal pan Špirko).
Proto mohou začínat stále znova a znova. Mapin také zmiňuje bezvýchodnost charizmatického modelu uvažování, kdy je pod vlivem agresivního charizmatického učení a zaneprázdnění vším možným identita ovčana naprogramována tak, že opouští-li jedno charizmatické společenství je, díky své naprogramované identitě odsouzen k tomu, vstoupit do dalšího podobného spolku a tento proces se může odehrát i několikrát, bez šance , že ho toto prostředí vyplivne mimo charizmatické hnutí, kde by poznal, že je ukracován o svobodua volbu vlastního rozhodnutí, identitu, totožnost které jsou nahrazeny charizmatickou stádností, kde je jako člověk originál povolen pouze prototyp charizmatického vůdce a ostatní jen odosobněné ovce deklamující vše po svém vůdci. Charizmatizmus je manipulativní forma vedení lidí a není prokázáno, že by manipulativní forma vedení rozvíjela nějakým způsobem víru. Po již prodělaných zkušenostech se zdá, že je tomu právě naopak a proto není charizmatizmus přínosem, ale je spíše duchovní agresí, která individuální víru oslabuje (a je to logické protože individualita JEDNOTLIVCE je, u charizmatiků, něco jako buržoazie pro komunisty).


Eleonora


]


Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 07. září 2010 @ 06:16:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začíná se rodit nový směr, který bude "charismaticko - evangelikální". Vyhýbá se tomu co tady popisuješ, stojí se na Písmu. V čele není jeden  ( pastor), ale vedení sboru je sdílené ( staršovstvo, starší bratři). Model Církve a sboru je novozákonní. Evangelikální učení zůstává a otevírá se osobní vztah s Duchem sv. ( neumím to stručeji říci).Je tam samozřejmě korekce v postoji Božího dítka a jeho pravomoci v duchovní oblasti, které někdy dráždí klasické evangelikály. Stejně tak je dráždí oslovení Ducha sv. v modlitbě. Tím jsou označeni za bludaře a vyobcování ven ze sboru. Jak tady někdo psal : Proč nemohou existovat v jedné církvi dva "proudy" ? Teď mám na mysli "evangelikální" a "charismaticko - evangelikální". Víme, že Duch sv. sjednocuje. Když "otázka Ducha sv." přitom dokáže přivést některé evangelikály k radikálnímu odmítnutí lidí se kterými třeba i desítky let žijí ve sboru, pak se ptám, kdo je v bludu ! Mám za to, že evangelikálové, protože osobu Ducha sv. neberou naplno jako Boha. Protože se neustále živí domělými či skutečnými přehmaty a zmatky v charismatickém hnutí a charismatických sborech; hned reagují dramaticky a nekompromisně. Satanu se daří tlumit větší otevřenosti se Duchu sv. Sám jsem hned a rychle soudil každého charismatika a teď vidím, že jsem vůbec nevěděl o co jde. Na druhé straně je ( i tady na granu) mnoho lidí, kteří si prošli i několika charismatickými sbory a utrpěli zklamání. To pramení z toho, že v některých oblastech mají charismatici odlišné výklady Písem, které "charismatičtí evagelikálové" nemají a mít nebudou. Já to tady psal už několikrát, ale mnoho lidí mi nechce rozumět : Charismatici potřebují více evangelikální přístupu k Písmu a evangelikálové se potřebují otevřít Duchu sv. osobně a naplno.



]


Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Úterý, 07. září 2010 @ 12:04:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pojem stát na Písmu je již taková fráze, že je úplně jedno jestli jí používají ti, nebo ti, většinou je za tím učení, které si jakákoli skupina vygenerovala sama pro sebe a názor druhé skupiny je jí celkem šumafuk. Model novozákonní vedení sboru, také zní podobně, kdo je ale schopen rozlišit jestli to není jen konformní skupina kolem pomazaného bratra, který vše umně manipuluje jak chce. Většina jsou to jen svaté lži. Tím, že není žádný soudní, či nestranný orgán který by je dokázal identifikovat a rozsoudit (případně odsoudit) umožňuje, že budou dál lidi krmit iluzemi. Vezmu li jen KS, které jsou tzv. svobodnými sbory, nikdo s nimi nehne, aby tam dál nedominovali šéfici. Pokud jsi ty soudil a nevěděl o co jde, tak já rozsuzuji a vím o co jde. Celý charizmatizmus je prolezlý kariérismem a chce li být kdo velkým vůbec nehrozí, že by byl služebníkem druhých ( službou většinou nazývá svou divadelní produkci) a pokud chce být největším, tak vůbec není nebezpečí, že by byl těch druhých otrokem. A to je jediný biblický kariérismus který znám a o který jsem u charošů ani nezavadila. Všichni zmínění většinou stáhli Písmo do roviny informací a ty jak víme jsou pomíjivé a nezávazné, hlavně, že jsou ovce v šachu. Poslouchat je důležitější než chápat.

Ela



]


Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 07. září 2010 @ 22:46:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže Tě lituji, nerozumíš mi ani trochu


]


Re: Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 08. září 2010 @ 08:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro ty, kteří všechno ví je příznačné, že říkají druhým, že ničemu nerozumí. Ani náznak pochybností a možnosti, že bys něčemu nerozuměl ty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 08. září 2010 @ 21:51:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neříkám, že ničemu nerozumíš, ale zdá se, že  vůbec nevíš co znamená " charismatický evangelikál" a "charismatici"



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 08:44:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud bych přijala základní filozofii Werichova berounského rabína, a sice, že: Všechno je jinak,"určitě by jsi se mohl poplácat po rameni a nikdo by asi nikdy nepoznal jestli kecáš a nebo mluvíš čiročirou pravdu. Pokud  bych ale počítala se základními racionálními modely uvažování a jednání vycházela bych z toho, že pokud byl někdo 25 let u koní, že jeho základní poznatek z tohoto období nebude jen ten, že bude vědět, kde má kůň zadek a kde předek.

Tak a to bude asi k danému tématu vše.

E.


]


Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 07. září 2010 @ 12:21:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Charismatici potřebují více evangelikální přístupu k Písmu a evangelikálové se potřebují otevřít Duchu sv. osobně a naplno.

A obě skupiny potřebují jako sůl návrat pod episkopální vedení ve společenství s biskupem římským.


]


Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 07. září 2010 @ 22:50:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi zlatí ..... sbory měli své presbytery daleko předtím než se etabloval první "papá" v  Římskíém sboru. Původní model sboru je  sdíleným vedením starších a "papá" se objevil až o mnoho let později. Kdy konečně pochopíš, že v Bibli není řeč o žádné církvi podle jména. To bylo na počátku a k tomu se musí Církev Boží vrátit.


]


Re: Re: Re: Re: Charizmatický trojoobal (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 07. září 2010 @ 22:59:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ona se k tomu už vrátila, Krispe,

ale nikomu to neříkej.:-)

w.


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy