Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468555
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem
Vloženo Neděle, 16. květen 2010 @ 22:46:45 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Neexistuje žádná forma vystoupení z katolické církve. Pokud se někdo veřejně deklaruje jako nevěřící či dokonce přijde na faru a požádá o vypsání z matriky pokřtěných, farář ho zapíše do knihy apostatov ve smyslu kán. 1364 Kodexu kanonického práva.

To praktický znamená, že takový katolík je potrestaný církevním trestem (automatickým nebo mu uloženým), ale zůstává i nadále katolíkem a je povinen plnit všechny povinnosti, které pro něj z Božího a církevního práva vyplývají. A navíc, farář mu o "vystoupení z církve" nedá žádný doklad, neboť k žádnému vystoupení z katolické církve nedošlo.Jistě, někdo může žít tak, jakoby do církve nepatřil. Ano, stává se to. Ale ani takový člověk nepřestává být členem katolické církve a to ani tehdy, pokud nežije podle nauky katolické církve. Odpovídá to teologickému principu křtu, kterým Pán Bůh vtiskuje do duše pokřtěného nesmazatelný znak.


A ještě jedno rozlišení: někdo se narodí v evangelické rodině či pravoslavné rodině. Proto je třeba rozlišovat mezi aktem odpadlictví a mezi životem v odpadlictví. Kdo upadl do trestu apostase, nepřestal být katolíkem, pouze za úkon apostase byl potrestán automatickým trestem odpadlictví (Kan. 1364). Pokud se ožení a má děti a vychovává je v evangelické víře, jeho děti nejsou odpadlíky, protože nespáchali akt apostase. Ale žijí v apostázii, neboť se do takového prostředí narodili.

Konečně Katolická církev je ke křesťanům, kteří jsou pokřtěni i mimo katolické církve velmi přátelská a vstřícná. Vedou se odborné diskuse směřující k nastolení jednoty křesťanů. Ale prozatím platí to, co jsem výše řekl.

Při těchto věcech vždy nutno rozlišovat mezi ontologické realitou a právní realitou. Ontologický, pokud někdo již stal katolíkem, je navždy katolíkům a nikdo na tom nemůže nic změnit, ale příslušnost k církvi stojí na křtu jako nesmazatelné znaku, který dává sám Pán Bůh.

Od této ontologické reality se odlišuje právní realita (odpadlík, schizmatik, heretik, zda tresty za tyto delikty).  Právní realita sice zasahuje konkrétního katolíka a jeho chování jiných katolíků k němu, ale nic nemění na jeho ontologické realitě, protože žádný trest nemůže způsobit "odkřestění" člověka a to ani tehdy, když jde o trest apostase (odpadlictví). Nebo i trest odpadlictví je "pouze" právní realitou, nikoli však ontologickou.

Platným křtem se stáváme - kromě jiného - i členy Kristovy církve. Jenže podle nauky Druhého vatikánského koncilu v Lumen gentium platí, že tato Církev (rozuměj: Kristova církev) existuje (lat. subsistence) v katolické církve. Tato nauka se dostala i do kodexu kanonického práva. Proto Nejvyšší pastýř katolické církve je skutečným pastýřem všech členů Kristovy církve (nejen katolíků).

Jenže některé církevní společenství nerespektují úřad Nejvyššího pastýře a proto Kodex kanonického práva, kromě zákonů Božího práva, nezavazuje nekatolíky. Jenže je to dobrovolné rozhodnutí papeže, že takto rozhodl a nepoužije svou pravomoc vůči všem pokřtěným, ačkoli by mohl. Toto Papežovo stanovisko neuplatňovat svou pravomoc vůči pokřtěným nekatolíkům vlastně nastoupilo právě Druhým vatikánským koncilem (1962-65), dříve si tuto pravomoc uplatňoval, ačkoliv ji pokřtění nekatolíci ignorovali a byla prakticky neúčinná.

Z odpovědí prof. Jána DUDY, PhD. předsedy Slovenské společnosti kánonického práva a profesora kánonického práva Katolíckej univerzity, na otázky čtenářů pod jeho článkem Kto je katolíkom, je navždy katolíkom


"Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:07:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To je paráda. To by se mi líbilo. Mít jistotu, že mě církev nevyloučí, jako to udělali charizmazici. Pohlavně zneužít už mě taky nemůžou, přepral bych je. Asi si s nima půjdu vlídně pohovořit.



Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 17. květen 2010 @ 11:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
letniční ne charizmatici. A na to pohovoření si vezmi bič a udělej jim tam pořádek v tom Babyloně.


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 17. květen 2010 @ 13:38:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Didymosi, ach ne, já nechci nic po zlém, vždyť já toužím mít alespoň nějaké duchovní obecenství, třeba i s bludaři a třeba i s katolíky, jen kdyby bylo nějaké. 

Áááááchacháááá. :-))) :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 18. květen 2010 @ 16:27:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Pamplone,
:-) To Tě musím zklamat,ale něco jako duchovní obecenství v ŘKC neexistuje. Jedině tělesné obecenství, to ano.


]


Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 17. květen 2010 @ 11:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Druhého vatikánského koncilu v Lumen gentium platí, že tato Církev (rozuměj: Kristova církev) existuje (lat. subsistence) v katolické církve. Tato nauka se dostala i do kodexu kanonického práva. Proto Nejvyšší pastýř katolické církve je skutečným pastýřem všech členů Kristovy církve (nejen katolíků).

Takhle mě věty nedávají smysl, je zde vynecháno důležité slovo.

..."platí, že tato Církev (rozuměj: Kristova církev) existuje (lat. subsistence) v plnosti pouze v katolické církvi (V ostatních církvích chybí minimálně Petrova funkce pastýře).



Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Pondělí, 17. květen 2010 @ 12:41:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, to čo píšeš v Biblii nie je. Osobne nechapem co ma spolocne to ze Peter dostal kluce z vasou sektou. To ani nikto nechape, co ma zdravý rozum. V com je teda ta "plnost" ? 


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 17. květen 2010 @ 13:26:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé nechápou spoustu věcí - a ony přesto existují.

Kdo můžeš pochopit, pochop.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Pondělí, 17. květen 2010 @ 14:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to si sa dobre"vyzul" z odpovede. :-) Ci to skor nie je tak, ze tie veci su klamstvo, loz a prekrucanie Slov Bozieho Syna na vasu satansku tradiciu? 


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Pondělí, 17. květen 2010 @ 17:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr má sice klíče, ale stejně tam nepasují. Luter již vyměnil zámek :.)


]


Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 17. květen 2010 @ 12:03:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je hereze a hloupost! To by asi nebylo psáno:"A slyšel jsem jiný hlas z nebe: „Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy."
Křest katolický je neplatný, neboť malé dítě nemá rozum a  pravý křest je věcí dobrovolnou.
Z hlediska vyššího principu duchovního je pro spásu zcela nezbytné duchovně  vyjít z katolické církve(Babylonu), neboť spása je pouze mimo Babylon a to pouze a jenom v Ježíši Kristu.
Papež není, nemůže a nikdy nebude  pastýřem všech členů Kristovy církev. Za prvé není pastýřem. Za druhé papež je mimo Kristovu církev a jestliže se neobrátí a neučiní pokání, tak v ní nikdy  nebude. A za třetí papeže nesmíme poslouchat, neboť svými skutky( a také podle Písma) jasně dokazuje že jest *****m.
Takže v žádném případě neplatí ono: "kdo je katolíkem, je navždy katolíkem."




Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pondělí, 17. květen 2010 @ 12:37:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ved to je to co furt říkám: třeba propsat ten verš z té biblie, že kto uvěři a pokrstí se bude spasen. to "uvěří" treba smazat. ne? 


]


Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. květen 2010 @ 12:51:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
letniční ne charizmatici. A na to pohovoření si vezmi bič a udělej jim tam pořádek v tom Babyloně.

Nemáte těch Babylonů nějak moc ?


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 17. květen 2010 @ 12:57:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku,
Babylon je pouze jeden-katolická církev.


]


Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 17. květen 2010 @ 13:29:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Křest katolický je neplatný, neboť malé dítě nemá rozum a  pravý křest je věcí dobrovolnou."...


Starozákonní obřízka je neplatná, neboť malé dítě nemá rozum a pravé zasvěcení Hospodinu je věcí dobrovolnou.   :-))


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 17. květen 2010 @ 14:27:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Byl snad Pán Ježíš hned pokřtěn? Nepleť do obřízky křest. Obřízka je platná, narozdíl od vašeho "křtu", neboť jasně odporuje Písmu svatému.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 17. květen 2010 @ 18:51:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úplně stejným principem, jak zasvěcovali rodiče ve staré smlouvě obřízkou, zasvěcují rodiče své děti Bohu v nové smlouvě křtem.

Z Nové smlouvy vyplývá možnost být spasen - a na tomto žádný člověk nemá ani nejmenší podíl - je zcela jedno, zda je dospělý, nebo mimino.


Že tobě něco odporuje Písmu je jen dokladem tvé povrchní znalosti Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 17. květen 2010 @ 20:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak to tak dopadá, Grano je svědkem, co z těchto křtů v nevědomosti vyrůstá ! 

Ty si Oko samozřejmě výjimka, ty si za to můžeš sám.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. květen 2010 @ 09:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Argumenty Fero, argumenty.

Nač mlátit prázdnou slámu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. květen 2010 @ 14:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mohu popsat, co z té nevědomosti vyrůstá, protože jsem to sám zažil.

  Hlavní problém je v té zcela zcestné nauce ztotožnění "nového narození" podle evangelia Jana s politím miminka v kostele. Jakoby za člověka rozhodli rodiče o tom, jestli bude křesťan, nebo ne. Takhle jsem byl od mala vyučen a tím pádem jsem už v životě neočekával žádnou změnu ve smyslu nového narození, nějakého rozhodnutí pro Krista, přijetí Krista.

  Jenže člověk nemůže být spasen cizím rozhodnutím, bez své svobodné vůle (ponechme teď stranou Kalvinisty). Spasení za mne nemohl přijmout nikdo jiný, ani moji rodiče - kteří navíc spasení sami nikdy nepřijali. Takže když mi křesťané začali svědčit o tom, že je potřeba "přijmout Ježíše" abych se narodil znovu, vysmál jsem se jim a nevěřil. A to bylo podle mne přímé ovoce téhle nauky.

  Protože jsem logik, tak jsem si dal tenkrát práci, abych posoudil to učení o znovuzrozování miminek pomocí polití vodou v kostele. A tak jsem vybral vzorek několika desítek lidí, "pokřtěných" jako miminka i nepokřtěných a podíval se do jejich životů a ptal se jich. A zjistil jsem zajímavou závislost: Polití miminka v kostele nemělo vůbec žádný vztah k životu člověka, k jeho kvalitě, k jeho morálce, k jejich spokojenosti. Někteří "pokřtění" žili slušně a jiní jak prasata. Nepokřtění jabysmet.

  Se znovuzrozením to bylo jiné. V té době už jsem znal několik lidí, kteří byli nevěřící nebo třeba věřící, ale přijali spasení v Kristu a narodili se znovu. A u nich bylo znovuzrození na první pohled vidět: Jejich život a chování se radikálně změnilo. Přitom znovuzrození mělo naprosto stejný vliv na ty, co byli jako miminka polití v kostele i na ty, co takto polití nebyli a byli třeba dětmi komunistů.


  Od té doby vím, že učení o znovuzrozování miminek má jediný cíl: Aby ŘK neočekával žádnou životní změnu, protože to první rozhodnutí pro něj nastalo při polití v kostele a to další nastane až v hodině smrti těla. Tím pádem mají ŘK přímo zablokovaný přístup k věčné spáse.

  To je tedy ovoce učení o znovuzrozování miminek. Mimochodem, tohle ovoce je stejné například v ČCE, není to tedy jen výsadou ŘKC.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Úterý, 18. květen 2010 @ 15:29:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předesílám, že také neberu polévání miminek jako křest, ale tochu jsi to zjednodušil: nevím jak je to v ŘKC, ale těch protestantských církvích, které křtí mimina existuje konfirmace, kde už se rozhoduje ten daný člověk sám.
A co se týká znovuzrození - myslíš, že člověk , který prošel zkušeností znovuzrození nemůže odpadnout a Tvými slovy "chovat se jak prasata..?" Mimochodem, nebudeš to Ty, kdo bude posuzovat ovoce...


]


Křest, Konfirmace, Znovuzrození - Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 22:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  O křtu a "křtu" jsem napsal svoji zkušenost, zjednodušil jsem čtyři roky života na čtyři odstavce, to nejde jinak, než zjednodušit.

  Konfirmace je logický krok po křtu miminka, pro který se rozhodnou jeho rodiče. Její praxe je logická. Ne vždy se ale ke konfirmaci rozhoduje daný člověk sám. Pokud rodiče při křtu vyznají víru v Ježíše, kterou nemají a dítě pak při konfirmaci učiní totéž, jsou to jen formální, prázdné společenské události. Ostatně, stejně jako jakékoliv jiné vyznání Ježíše bez víry v srdci nebo formální úkon, který nepředchází to, co představuje. Například pokud jde o mne tak jsem "vyznával Ježíše" půl roku a "nic se nestalo".

  V ŘKC podobné jedno životní rozhodnutí jako konfirmace neexistuje, ale zase existuje "obnova křestního slibu", kterou musel napsat křesťan :-) a kterou odříkávají všichni každým rokem nejméně jednou. Pak existuje první svaté přijímání, které je mnohem větší slávou, než konfirmace, i když při něm o žádné rozhodování nejde.


  Ano, myslím si, že člověk, který prošel zkušeností znovuzrození může odpadnout a chovat se jak prase. Na druhou stranu už mám dost zkušeností na to abych věděl, že pokud někdo mluví hezká slova o Ježíši, která se naučil, nemusí to znamenat, že je znovuzrozený. Hezká křesťanská hantýrka se dá naučit za měsíc a inteligentní člověk to zvládne za čtvrtinu doby.


  Vím, že nebudu ten, kdo bude posuzovat ovoce, natož pak lidi. Ani jsem nikdy nic takového v životě nedělal, "chraň mě pánbůh" od takové věci.

  Na druhou stanu už jsem se nejednou ocitnul v situaci, kdy jsem musel tyto věci rozhodovat a to nejde jinak než na základě souladu slov a skutků. Například při křtu ve vodě - jak jsem psal, podle mne je velká chyba křtít člověka, který to vnitřní svědectví věčného života a tu Boží moc ke spasení nemá. A i když se hodně zjistí slovy, tak skutky křičí 100x více a hlasitěji.

  Stejně tak pokud máš někomu kvalitně pomoci - pokud má člověk například doma metalovou muziku, smilní se svojí holkou i s jejími kamarádkami, nosí pařát, kterého by se nikdy nevzdal a precizně ovládá křesťanskou hantýrku včetně použití jména Ježíš, nepovedu ho k tomu, aby přestal kouřit marjánku, pít pivo a oženil se, ale povedu ho k tomu, aby se obrátil a vydal život Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. květen 2010 @ 17:09:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
  Hlavní problém je v té zcela zcestné nauce ztotožnění "nového narození" podle evangelia Jana s politím miminka v kostele. Jakoby za člověka rozhodli rodiče o tom, jestli bude křesťan, nebo ne."...

Janovo evangelium nepovažuji za zcestné.
Skutečně to tak je, že za dítě rozhodují ve všech důležitých věcech rodiče. Takový je přirozený zákon od Boha. Malé děti je možno křtít jenom tehdy, když se za ně církev zaručí svou vírou. Rodiče se zavazují vychovat dítě, vést ho k Bohu. Až dítě dospěje a nabude plnou svobodu dospělého člověka, převezme za sebe plnou odpovědnost. Ale tehdy už má dobře vychovaný člověk dostatek vědomostí, aby se mohl adekvátně rozhodnout.

Ten tvůj soukromý "výzkum" zcela pominu, je mimo diskusi.Vypovídající hodnota nulová.

 


]


Učení o "křtu" miminek - Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 22:40:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, evangelium Jana není zcestné, je v něm pravda, podle které může člověk zařídit život. Ani ten tvůj zbytek příspěvku ne. Když jsem dospěl, slyšel evangelium a přijal Ježíše, stal jsem se Božím dítětem a byl zachráněn od smrti k věčnému životu. Jsem přesvědčený o tom, že člověk ani nemusí dospět a může se narodit znovu.


  Proč je můj soukromý výzkum k ničemu? Pokud má tzv. "křest" miminka nějaký smysl, měl by se projevit v životě člověka, ne? Jinak je celý ten humbuk okolo polévání miminek v kostele jen prázdná bublina.

  Zkus tedy napsat, oko, k čemu je vlastně křest miminka, jak se projeví v životě člověka. Jaký je rozdíl mezi tím, když je člověk jako miminko pokřtěn a když není. Jaký má křest vliv na reálný život.

  Jsi technik, můžeš uvést odkaz na případovou studii s lepší statistickou metodou, více parametry a širším vzorkek, než jsem uvedl já. Například jaký je rozdíl ve vzdělání "pokřtěných" proti nepokřtěným, prospěchu, rozvodech a stálosti, kriminalitě,...

  Učení o křtu miminek je jádrem ŘKC víry, určitě je tedy máte precizně podložené praxí. Snad toto učení není tak v luftu, jako apoštolská posloupnost...


]


Učení o "křtu" miminek - Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 09:24:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediný, kdo by mohl relevantně provést takovou statistiku, je Bůh. Nikdo jiný není schopen posuzovat lidská srdce. Nikdo jiný neposoudí správně život člověka . ani an to nemá právo.

Křesťané křtí děti z jiného důvodu. Lidský život se dá prožít i bez Boha, ale plnohodnotně pouze s Bohem. Křtem se člověk rodí do postavení Božího dítěte. Do té doby žije jen podle těla. Může být nábožný "až na húru", pořád ještě plně nepatří Kristu. Oficiálně je stále pod pravomocí "knížete světa".

Starý člověk - nový člověk.
Porovnej u obou kvalitu života.
Dejme tomu, že lidský život je někde kolem 70 let a ty máš volit poměr, jakou část z něho prožít jako starý člověk a jakou část jako znovuzrozený...


]


Učení o &quot;křtu&quot; miminek - Re: Kdo je katolíkem, je navždy ka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 10:09:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Přeci jsem nepsal o posuzování srdcí, proč si alespoň nepřečteš příspěvky, na které reaguješ? Psal jsem o nějakém relevantním průzkumu vlivu polití miminka v kostele na jeho život. Parametrů, které lze zkoumat, je bezpočet. Pokud ttot téma považujete za základ vaší víry, mělo by to být nějak podložené, ne? Nebo je nám rozum nanic a jde jen o slepé papouškování nějakého učení bez ohledu na realitu?

  Kvalitu života starého člověka a změnu té kvality při znovuzrození a kvalitu nového života jsem zažil na vlastní kůži. Půlku života jsem žil starý život jako nábožný až na půdu, podle vrtochů těla a duše a půlku nový život podle ducha, takže říkám: Čím dřív se člověk setká s Ježíšem a přijme Ježíše Krista, narodí se znovu a stane se Božím dítětem, tím lépe. Je nesmysl na tohle setkání a nový život čekat jak na smrt. Je mi teď líto, že jsem Krista nepřijal třeba už v šestnácti, mohl jsem mít v životě o pořádný kus hnoje méně. Ale každému jeho čas a cesta, pro každého má Bůh zvláštní plán.

  Právě proto, že znám tu kvalitativní změnu při novém narození a znám kvalitativní rozdíl těla a krve od věcí ducha, tak se divím, proč někdo nevyjádří tu kvalitativní změnu při tzv. křtu miminek? Kdybyste tu statistiku kvality života svátostně politých a nepolitých uveřejnili, tak byste určitě nalákali spoustu lidí na to, aby dali miminka pokřtít, ne? A nebo že by ne? ;-)

  Toník


]


Učení o &amp;quot;křtu&amp;quot; miminek - Re: Kdo je katolíkem, je n (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. květen 2010 @ 10:19:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V každém člověku bojuje tělesné s duchovním.
Jeden bojuje jako poddaný "vládce tohoto světa", druhý jako dítě Boží.

Sám si posuď, jaké má kdo šance.

Otázkou zůstává, jak velká kupa hnoje by po tobě zůstala, kdybys nežil nábožně až na půdu, ale žil zcela jako pohan. Přemýšlel jsi někdy i nad tím?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 17. květen 2010 @ 20:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko teď vědomě lžeš a to je špatné. Dobře víš, že slova P. Ježíše jsou jasná
Marek 16:16  Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.
Genesis 17:11  Obřežete pak tělo hanby své; a to bude znamením smlouvy mezi mnou a mezi vámi.
Genesis 17:12  Každý tedy pohlaví mužského osmého dne obřezán bude mezi vámi po rodech vašich, doma narozený i koupený za stříbro, z kterých by koli cizozemců byl, jenž není z semene tvého.
 Tohle nebylo žádné "zasvěcování", ale znak, že tenhle muž patřil k národu izraelskému, který byl pod smlouvou.

Pokud chceš křest nemluvňat vysvětlovat a obhajovat obřízkou jsi vedle. Některá ustanovení, která platila pro Židy jsou v NZ neplatná. Pokud bychom používali tvoji argumentaci, tak stavějme oltáře a palme oběti, protože to dělali Židé, bez ohledu na oběť Kristovou. Je zajímavé jak jste přizpůsobiví, některé věci, které platí pořád, ignorujete a ty, které padly smrti Kristovou, obhajujete.
Křest nemluvňat je pouhý nábor. Znám spoustu takto pokřtěných katolíků, kteří v nic nevěří a nevychovávají ani děcka ve víře.
Je to fraška Oko. A tak na okraj, Církev Kristova je o něčem jiném, jenom ne o katolicismu.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. květen 2010 @ 10:03:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy jsem zde vědomě nelhal. ale to jen na okraj...

..."Tohle nebylo žádné "zasvěcování", ale znak, že tenhle muž patřil k národu izraelskému, který byl pod smlouvou."...


Takže už stačí jen dokázat, že starozákonní obřízka je skutečně zasvěcení člověka Hospodinu. Celý izraelský národ patřil (byl zasvěcen Hospodinu - Hospodin si ho vyvolil) a obřízka byla znamením tohoto zasvěcení.

(Gen 17,7-11)
Potvrzuji svou smlouvu s tebou i s tvým budoucím semenem ve všech jejich pokoleních: je to věčná smlouva, že budu tvým Bohem i Bohem tvého budoucího semene.......Obřežete předkožku svého údu a to vám bude znamením smlouvy, kterou máte se mnou.

(Dt 10,12-16)
Nyní tedy, Izraeli - co od tebe Hospodin, tvůj Bůh, žádá? Jen to, abys ctil Hospodina, svého Boha, kráčel po všech jeho cestách a miloval jej. Chce, abys sloužil Hospodinu, svému Bohu, celým svým srdcem a celou svou duší,
abys zachovával Hospodinova přikázání a ustanovení, jež ti dnes přikazuji pro tvé dobro.
Hle, Hospodinu, tvému Bohu, patří nebe i nebesa nebes, země i vše, co je na ní.
Pouze ke tvým otcům však Hospodin přilnul svou láskou. Ze všech národů vyvolil jejich potomstvo, totiž vás, a tak je tomu dodnes.
Obřežte tedy svá neobřezaná srdce a nebuďte už tvrdošíjní.


..." Znám spoustu takto pokřtěných katolíků, kteří v nic nevěří a nevychovávají ani děcka ve víře"...

No to je argument, jak prase! A co tím jako chceš říct? Já zase znám spoustu katolíků, kteří svéděti pokřtili jako mimina a vychovávají je ve víře. Cožpak i národ izraelský, který patřil Hospodinu, nesmilnil s cizími bohy?

..."Církev Kristova je o něčem jiném, jenom ne o katolicismu"...
Zřejmě proto se Kristova církev hned od prvního století začala nazývat KATOLICKÁ (tedy všeobecná, církev pro každého)!  :-))




]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 18. květen 2010 @ 16:22:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Křest je něco více než pouhé zasvěcování. Je to veřejné vyznání. Vaše nahrážka křestu je ovšem pouhý náboženský obřad, který tímto pozbývá smyslu.  Tím vaším křtem se ještě žádné dítě nestalo, nestane a nestává křesťanem! To vůbec ne! Katolická forma křestu zcela pozbývá smyslu a účelu. Z duchovního hlediska je tento náboženský úkon zcela bezcenný a duchovně neutrální!
Ať Ti Bůh žehná, Amen!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 16:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymosi, právě proto, aby byla vyloučena podobnost s nějakou formou magie, tak se všechny svátosti udělují symbolickým úkonem zahrnující všední záležitosti (kropení vodou, přijímání chleba a vína...) Když si přijal nějaký myšlenkový celek, který je kompaktní, pak je jasné, že ti nedávají nějaké věci v jiném celku smysl. Ale věz, že jsou kompaktní také a všechno souvisí se vším.

Pokud je křest opravdu duchovně neutrální, proč se Ježíš nechal pokřtít??? Proč lámal chleba a dával pít víno??? Vždyť sám dobře musel vědět, že je to prázdný čin. Tak proč to dělal?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. květen 2010 @ 16:59:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Malá oprava pro upřesnění.
Při křtu se nekropí, ale lije voda na hlavu křtěnce, nebo se celý ponořuje pod vodu. Oba způsoby jsou možné a rovnocenné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 19:58:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, chápeš vůbec význam křtu? To není jenom o tom, že jste lapili další nemluvně (které zřejmě uvěřilo a nechalo se pokřtít, že?), ale má spojitost s dosavadním životem člověka.
Římanům 3:22  Spravedlnost totiž Boží, skrze víru Ježíše Krista, ke všem a na všecky věřící.
23  Neboť není rozdílu. Všickniť zajisté zhřešili, a nemají slávy Boží.
24  Spravedlivi pak učiněni bývají darmo, milostí jeho, skrze vykoupení, kteréž se stalo v Kristu Ježíši,
25  Jehožto Bůh vydal za smírci, skrze víru ve krvi jeho, k ukázání spravedlnosti své, skrze odpuštění předešlých hříchů,

Efezským 2:12  A že jste byli za onoho času bez Krista, odcizeni od společnosti Izraele, a cizí od úmluv zaslíbení, naděje nemající, a bez Boha na světě.
13  Ale nyní v Kristu Ježíši vy, kteříž jste někdy byli dalecí, blízcí učiněni jste skrze krev Kristovu.
14  Nebo onť jest pokoj náš, kterýž učinil oboje jedno, zbořiv hradbu dělící na různo,


Během křtu nejenom uzavírá člověk smlouvu s Bohem (mimochodem psal jsi o zasvěcení nebo tak nějak a citoval jsi verš o smlouvě?), ale Bůh odpouští člověku hříchy před křtem spáchané, což u mimina je diskutabilní.

Po křtu pak by mělo platit

1 Janův 2:1  Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3  A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.
4  Dí-liť kdo: Znám jej, a přikázání jeho neostříhá, lhářť jest, a pravdy v něm není.
5  Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.

1 Janův 3:6  Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší; ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.
7  Synáčkové, nižádný vás nesvoď. Kdož činí spravedlnost, spravedlivý jest, jakož i on jest spravedlivý.
8  Kdož činí hřích, z ďábla jest; nebo ďábel hned od počátku hřeší. Na toť jest zjeven Syn Boží, aby kazil skutky ďáblovy.
9  Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest.

A co jsem chtěl říci katolíky nevěrci? Jaký význam má křest nemluvněte, které se pak ve vlastní rodině nesetká s Bohem? Lidé to dělají "co kdyby". Má to nějaký význam, kromě vašich statistik? Znám tuto situaci z vlastní rodiny, babičky si to přály tak to mladí udělali a dnes jak rodičům tak jejich děckám je řeč o Bohu k pousmání. Je to prachobyčejné pokrytectví, které Bůh nenávidí!
Co se týká názvu Cítkve, jsi srandista, že? V prvním století o katolicismu neměli ještě páru a o papežství se začalo mluvit až na přelomu 4 a 5 st., kdy si římský biskup chtěl podrobit ostatní sbory což se mu na východě nikdy nepodařilo, jenom díky tomu, že císařství vydrželo několik století déle než na západě, kde římský biskup využil pádu Říma. Dějiny si můžete samozřejmě vykládat jak chcete, ale naštěstí už je pryč doba, kdy jste všechno měli pod palcem.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. květen 2010 @ 20:57:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplň si své historické vzdělání a pak s tebou budu rád diskutovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. květen 2010 @ 21:03:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečně to tak je, že za dítě rozhodují ve všech důležitých věcech rodiče.
Takový je přirozený zákon od Boha.
Malé děti je možno křtít jenom tehdy, když se za ně církev zaručí svou vírou. Rodiče se zavazují vychovat dítě, vést ho k Bohu. Až dítě dospěje a nabude plnou svobodu dospělého člověka, převezme za sebe plnou odpovědnost. Ale tehdy už má dobře vychovaný člověk dostatek vědomostí, aby se mohl adekvátně rozhodnout.


Tvůj přístup se dá přirovnat k přístupu rodičů - nebudeme posílat své dítě do školy, počkáme, až se samo pro vzdělání rozhodne. Jenže to už bývá kolikrát pozdě. Jestli se máš pro něco svobodně rozhodnout, musíš to poznat, musíš to zakusit.

To platí i o společenství s Bohem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 19. květen 2010 @ 22:28:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

prosím tě, vzpamatuj se. V 80. letech jsem bydlel na Vsetíně a místní bezvěrečtí komunisté potají vozili svá mimina křtít na Hostýn. Jak se mohli zavázat k výchově a vedení k Bohu, kterému/v kterého nevěřili! A přesto ta mimina byla pokřtěna! S jakou platností před Bohem?! Žádnou!!! Tož tak nebo spíš ach jo!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 08:57:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
ty se vzpamatuj a nesuď lidská srdce. Ani u komunistů. Kdyby nevěřili skutečně, proč by to asi dělali?

Moje žena je taky takové dítě komunistů a dneska dělá katechetku. A já za ní ve vztahu k Bohu pokulhávám....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 11:18:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

já nesoudím ničí srdce. Já vím, že ti komunisté byli nevěřící, ale říkali si zřejmě něco jako, "co kdyby ten Bůh přece jenom byl, tak ať to ty naše děti mají nějak ošetřeno". Kdyby totiž věřili skutečně, buď by z KSČ vystoupili nebo by je vyhodili. Znal jsem člověka - katolíka, který byl členem KSČ a když soudruzi zjistili, že je věřící, dali miu vybrat a on řekl: "V církvi jsem byl dříve než ve straně, takže musím-li si vybrat, zůstanu v církvi. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 23:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tvůj přístup se dá přirovnat k přístupu rodičů - rovnou dítěti pořídíme řidičák, maturitu a diplom. Když se nám to povede, tak ho nakonec necháme i vystudovat.


  Zbytek tvého příspěku platí, napsal jsi to hezky. Jestli se máš pro něco svobodně rozhodnout, musíš to poznat a zakusit.

  Mně třeba o setkání s Kristem, spasení, znovuzrození, křtu duchem svatým, darech Ducha svatého a mnoha dalších věcech vůbec neřekli, přesto, že jsem byl "pokřtěn" jako miminko. Jako všichni ŘK jsem čekal, že setkání se spasitelem bude až v hodině mé smrti, spasení taky a to ještě jen možná, když to zrovna vyjde, znovuzrození mělo nastat když mě polívali v tom kostele, místo křtu duchem mělo být biřmování a místo darů Ducha jen dary duševní.

  V takové "svobodě" kdy je všechno překroucené do karikatury se fakt těžko svobodně rozhoduje. Je to asi tak podobné, jako kdyby se člověk za komunismu v 18 letech rozhodoval, jestli bude podnikat, nebo bude zaměstnancem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 09:12:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
mnoho ti ušlo ze skutečného života katolíků. Je to škoda.

I nedospělé děti bez řidičáku jezdí třeba závody motokár, nebo neplnoleté chodí střílet. To všechno zaštiťuje rodičovská autorita, která za to přebírá odpovědnost.

Tvůj výklad vychází z našeho rozdílného pohledu na spásu.
Pro nás křest není obdoba vysokoškolského diplomu, ale přijetím do vyučovacího procesu.
Křestní znovuzrození je získání výsady - nároku na spásu. Na této výsadě nemáme sami žádnou zásluhu, je to dar. Je to možnost výuky nejlepším učitelem, možnost získat diplom na konci dobře prožitého života.

Není to však automaticky (jsem už spasen) - i na nás také záleží, jestli se budeme chtít učit.

Věčná spása je výsledkem spolupráce (souhry) Boha a lidí, tak jako zážitek krásy hudebního díla je výsledkem souhry dirigenta s orchestrem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 19. květen 2010 @ 17:28:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
právě s magií má ŘKS velmi společného! Přijímání chleba i vína? Jaksi jsem si nevšiml, že by u vás už bylo konečně zavedeno podobojí....tak honem jej zaveďte!
Měl jsem na mysli  ten váš "křest". To je duchovně neutrální úkon. Jakési pokropení a navíc nerozumného dítětě není a nebude nikdy pravým křestem. Správné je pouze ponoření  a to dospělého člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 17:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymosi, nevšiml sis hodně věcí;)


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 16:07:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak můžeš sčítat " hrušky s jablky" ? Obřízka je obsahem  Zákona a to části rituální  ( tzv. "Hospodinův kult" - pomocné slovo). Týká se ŽIdů, vyvoleného národa Božího. Jestliže jsi z pohanského prostředí, pak tohle pro Tebe neplatí ! V Písmech jsou tři skupiny lidí se kterými Bůh jedná rozdílně : Židé, pohané a Církev Kristova. Ta Církev má Hlavu - Krista a ne papeže. ˇUdem je každý znovuzrozený křesťan, to nemá s církvemi podle jména nic společného. Malé dítě opravdu nemá rozum a proto ho nemůžeš ani křtem uvést do církve. Musí jít o dobrovolné rozhodnutí jedince proto my, protestanté, malé děti nekřtíme ale až rozum vezmou a nejdřív se znovuzrodí.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 17:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Malé dítě opravdu nemá rozum a proto ho nemůžeš ani křtem uvést do církve.

Musí jít o dobrovolné rozhodnutí jedince proto my, protestanté, malé děti nekřtíme ale až rozum vezmou a nejdřív se znovuzrodí.

Víš, na vás protestantech mi to někdy tak příjde, že hlásáte naprosto protichůdné výroky.

Co jsem tak pochytil, tak věříte - společně s námi - že víra je především Boží milost a nezasloužený dar. A najednou mi tu tvrdíš, že je to otázka rozumu. Nějak mi to celé neštymuje s celou tou predestinací a spol., kdy Bůh určuje, kdo uvěří a kdo ne...a najednou je to rozum člověka, kdo o tom rozhoduje?

Hele, co kdybychom své děti dávali do nějakých speciálních dětských domovů a až budou dospělí a poberou rozum, tak až pak ať si teprve vyberou, jestli nás chtějí za rodiče a být s námi v rodině, co ty na to?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 22:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je Boží milost z Boží strany protože nám umožňuje návrat k Bohu. Jinak má každý naprostou svobodu zda se otevře působení Ducha sv., který obviňuje svědomí člověka z nevíry ( v Boha) nebo ne. Víš, ono je více směrů protestantského učení a v tohle jsi zrovna pochytil " Reformovaného" resp. kalvínismus. Ten učí o predestinaci tak jak učí. Víra je dar jen do jisté míry . Bohem daný člověku ve smyslu, že může každý věřit. Ale ne každý uvěří a věří ! Bůh ctí nadevše svobodnou vůli člověka, který se spolupodílí na víře jednou dané Bohem ( na Golgotě). Kdyby nebylo kříže a oběti Pána Ježíše , tak je naše víra marná ! Prostě k ničemu. To je ten "dar víry" - Kristus ! A pak je naše vůle. Takže rozum a vůle člověka má stejný podíl na spáse jako kříž ! Abys mi dobře rozuměl, pokud nepřitakám ve své vůli víře tak věřit nebudu . A Bůh nikoho neznásilňuje, ale ani neodsuzuje předem, že nemůže uvěřit. Kasždý je povolán, ale ne každý vstoupí vírou do svého povolání Božího dítěte, do spásy.

Ten příklad s dětským domovem je zas "hrušky + jablka". Nesmyslný příklad. Děti jsou v rodině od okamžiku zrození. V duchovní oblasti se "znovunarodí" každý, kdo pobere rozumu( stačí dětská víra ) a přijme Ježíše jako Spasitele. Moje sestra uvěřila v 6 letech, jedna z dcer v sedmi letech, další dvě dcery 7 a 9 let. Já uvěřil ve 14 letech a v 15 letech jsem byl na koupališti v Brně - Líšni ( za totáče) brzy ráno pokřtěn ponořením do vody. Chtěl jsem sám za sebe. Dítětem svých rodičů jsem byl od narození, vychovávali mě k víře ( samozřejmě, že mě nenechali bez výchovy abych se pak v 18- ti letech své dospělosti "svobodně"  rozhodl pro svět ). To je přeci normální, že rodina vychovává tak jak věří ! Kdybych se narodil do ateistické rodiny, tak převezmu ateistické postoje. Jestliže pokřtíš dítě " bez jeho rozhodnutí" do církve a až to dítě rozum vezme a nabere kurs marihuana, smilstvo atd. tak je ten křest správně ? Nebylo by lepší ho nejprve vychovat k víře, aby přijalo Ježíše jako Spasitele a teprve pak aby  samo zatoužilo po Kristu a po křtu ? KřesT nikoho nespasí !! Spasení je z milosti z víry v Krista. Křest je "jen" potvrzení již přijatého spasení a věčného života s Pánem. Což když se pokřtěné dítě "zvrhne" a v puberta a dospělosti nevěří v Boha ! Takových pokřtěných "katolíků" běhá po světě strašně moc !  K čemu křest, když to jsou v podstatě ateisti zapsaní v matrice církve   


]


Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Pondělí, 17. květen 2010 @ 22:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslouchejte, solascripturisti, když všemu tak rozumíte: Když jsem byl pokřtěn jako nemluvně (a je jedno, zda u katolíků, pravoslavných, anglikánů, luteránů, reformovaných, ČCE, CČSH a kde ještě jinde, kde si navzájem uznávají křest) a chci se dát k vám do BJB, CB, AC či dokud tady všichni jste - co uděláte? Budu tvrdit, že jsem byl pokřtěn a budu o tom přesvědčen, protože jsem k svému nemluvněcímu křtu zaštítěnému vírou svých rodičů a celé církve přidal svobodně tu svou (dar, který jsem dostal, a ne vědecký světový názor, ke kterému jsem se sám dopracoval) - to po mně opravdu budete chtít ještě jedno ponoření do vody, ke kterému se stavím buď lhostejně nebo s rozpaky, abyste mě do svých spolků vzali (protože jinak nemám tu pravou víru nebo jsem se duchovně ještě neznovuzrodil, když necítím, že se mám ponořit ještě jednou)? Taky mám pro vás slovo Písma (katolicky upraveno podle ekumenickehotoho) - cedíte komára, ale toho velblouda, co jste zbaštili, nikdy nevykakáte. Uniká vám plnost života a nejen života věčného (ten vám totiž nejspíš Hospodin dopřeje, neboť je láska sama), ale hlavně života tohoto se všemi jeho zákruty a kořením. Timeo lectoris unius libri. Bojím se fundamentalistů jakéhokoli druhu, protože i k té jediné knize, co občas a povrchně čtou majíce pásku na očích jim musí ještě nějaký letniční evangelista dodávat ta správná hesla. Litera zabíjí, duch oživuje- jaký paradox!


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Úterý, 18. květen 2010 @ 15:40:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozhodující je to co máš ve svém srdci - každý je sám zodpovědný za svůj život. Chtít na někom, aby se překřtíval je s odpuštěním pitomost. Jsou církve, ve kterých jsou jak ti, kteří své děti nechali pokřtít, tak ti kteří ne.


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 18. květen 2010 @ 17:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abollo,
Nevím jak BJB a CB , ale AC uznává i křest v jiných církvích. Takže žádné překřtívání.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:03:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
AC uznává křest nemluvňat?


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Středa, 19. květen 2010 @ 21:06:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč jste napsal o neplatnosti křtu u katolíků z toho důvodu, že jde o křest nemluvňat? To se přece vylučuje. AC po mně v hypotetickém případě musí chtít nové ponoření - vždyť mě jako děcko máčeli rodiče s farářem a před Bohem se nestalo nic.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 22:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Také jsem se nesetkal s tím, že když někdo uvěří a nechá se pokřtít ve vodě, aby ho někde "překřtívali", taková praxe je velmi podivná a svědčí spíš o sektářství, než o životě.

  Už jsem tu ale psal o tom, že jsem jednou potkal Amíky, se kterými jsem pracoval ve městě. V Ježíše uvěřilo po týdnu pár lidí a ti pak byli pokřtěni v jezeře za městem. A k těm lidem tam naskákali (někteří) členové toho týmu a nechali se "pokřtít", brali to jako obnovu svého křtu.

  Přišlo mi to zajímavé, tak to uvádím, těžko říci, jestli s tím souhlasit, nebo ne. V bibli jsem to pak zkoumal a nikde jsem nenašel, že by se člověk měl nechat pokřtít jen jednou. Na jednom místě bible se píše o tom, že apoštolové nějaké lidi překřtili, ale to byli lidi, kteří přijali jen Janův křest.

  Sám jsem tedy také spíše zastáncem toho, že jednou ponořit do vody stačí. Trochu jsem řešil situaci, kdy je pokřtěn člověk, který ještě nepřijal věčný život, viz např Petr, jehož případ jsem tu uvedl. Tam mi přijde křest v době, kdy život toho člověka nepatřil Bohu, ale nechal se pokřtít spíše ze sociálních důvodů, trochu sporný. Ale tohle je stejně věc mezi dotyčným člověkem a Bohem.


]


Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Být pokřtěn jako nemluvně nemá žádný význam u Boha. Ať si to každý rozebere jak chce. Děti jsou posvěceny skrze alespoň jednoho věřícího rodiče, když jsou rodiče nevěrci je na dítě pohlíženo stejně či je pokřtěno nebo ne. Až v dospělosti rozhoduje o svém osudu.

 1 Korintským 7:12  Jiným pak pravím já, a ne Pán: Má-li který bratr manželku nevěřící, a ta povoluje býti s ním, nepropouštějž jí.
13  A má-li která žena muže nevěřícího, a on chce býti s ní, nepropouštěj ho.
14  Posvěcenť jest zajisté nevěřící muž pro ženu věřící, a žena nevěřící posvěcena jest pro muže; sic jinak děti vaši nečistí by byli, ale nyní svatí jsou.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Středa, 19. květen 2010 @ 21:08:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak "rozhoduje". Nechají si ho při konverzi do AC jako plnoprávného člena církve s tím nemluvněcím ponořením nebo po něm chtějí nové ponoření? Jasná otázka žádá jasnou odpověď. Křest není přece jen a pouze soukromá záležitost, je to mj. i záležitost církve.


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. květen 2010 @ 21:10:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posvěcení nevěřícího manžela věřícím manželem řešil už sv. Jan Zlatoústý.
A domnívám se, že stejný princip platí i na děti z tohoto manželství.
"Je posvěcen" ne ovšem vnitřně, neboť zůstává pohanem, ale navenek, protože tvoří jednotu s tím, kdo se křtem stal údem tajemného těla Kristova. Tu čistota křesťanské ženy vítězí nad nečistotou pohanského muže a čistota křesťanského muže vítězí nad nečistotou pohanské ženy. Pohanská strana je takto připravována k obrácení.


Křest je znovuzrození - z pohana se stává křesťan. Naprosto bez lidské zásluhy, ale pro zásluhy Kristovy.

Je tedy zcela irelevantví, kolik má člověk roků.

Malé děti je možno křtít pouze tehdy, když se církev za ně zaručí svou vírou. Takové děti mají výhodu, že už vyrůstají v moci dítěte Božího, ve společenství s Kristem.


]


Re: Kdo je katolíkem, je navždy katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: jirasek v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 14:40:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická církev není církev, je to bybylonská nevěstka a pepež není ničí hlava, ale jen děda s čepicí! Katalicismus je blud a svinstvo a učení Satanovo!



Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy