Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 619 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563554
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM
Vloženo Úterý, 11. květen 2010 @ 13:40:29 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal BohemianAnonymus

Dne 8. 5. 2010 uveřejnil zde na GRANOSALIS bratr demagog článek s názvem „K tématu Boží vševědoucnosti“, z portálu „Bohu a světu“, který je zřejmě reakcí na můj článek SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM uveřejněným zde 7. 5. 2010. Tématem se zabývám proto, že názor prezentovaný Danem Drápalem, je dosti rozšířený. 
 


Autor článku „K tématu Boží vševědoucnosti“ zde uvádí pasáž z Jr. 32: 31-39, kde z verše 39 vyvozuje skutečnost, že Bůh neočekával, že se Juda dopustí ohavností, kterými byl tedy  překvapen. Musím zde uvést některé důvody, proč prorok takto mluví. Prorok Jeremiáš působil v době děsivého odpadnutí od Hospodina. Hloubku tohoto duchovního propadu ilustruje tento fakt:  Hospodin by odpustil Sodomě, kdyby se v ní našlo 10 spravedlivých (1M. 18:32). V případě Judy (naprosto nepochopitelně, dostalo se jim na rozdíl od Sodomy poznání Boha!!!) byl propad tak děsivý, že Hospodin zvolil daleko mírnější měřítko: postačil by mu jeden, jediný spravedlivý!!! ALE I TEN SE NENAŠEL!!!
 
Jr. 5:1 „Proběhněte ulicemi Jeruzaléma, prohledejte jeho náměstí, jen se dívejte a přesvědčte se, zda najdete někoho, kdo uplatňuje právo, kdo hledá pravdu, a já Jeruzalému odpustím.“
 
Tento duchovní propad Jeremiáš vnímal jako fenomén kolektivního, národního  zhloupnutí, kterému podlehl jak lid, tak i politická elita (Jr. 10:8, 14, 21; 51:17), rovněž i kněží a proroci (např. Jr. 26:8, 9; 27:9; Jr. 28; Jr. 29:8). Proto prorok Jeremiáš zvolil ke komunikaci s hlupáky specifický slovník, aby jimi v jejich vlastním zájmu otřásl a nedolehly tak na ně Boží soudy.
 

K článku O Boží vševědoucnosti na portálu “Bohu a světu“:

V Bibli není nic uvedeno náhodou.
Jr. 1:12 „Bdím nad svým slovem, aby se uskutečnilo.“

Jr. 32:27 „Hle, já jsem Hospodin, Bůh veškerého tvorstva. Je pro mne něco nemožného?“

Ve světle výše uvedených faktů rozumím i tomuto verši:

Jr. 32:39 „To jsem jim nepřikázal, ba ani mi to na mysl nepřišlo, že se budou dopouštět takových ohavností, a tím svedou Judu k hříchu.“

 
Tedy tímto veršem (ani žádným jiným) nelze zpochybnit to, že Bůh zná i budoucí věci v životě každého!!! jednotlivce (Ž. 139:4n). Výše uvedené dva verše nás mají nastartovat k tomu, abychom i verš Jr. 32:29 pochopili správně.

 
Boží poznání je bez hranic, resp. nemá jiných hranic kromě samého Boha:

1Kor. 2:10, 11 „Nám však to Bůh zjevil skrze Ducha; Duch totiž zkoumá všechno, i hlubiny Boží. Neboť kdo z lidí zná, co je v člověku, než jeho vlastní duch? Právě tak nikdo nepoznal, co je v Bohu, než Duch Boží.“
 
Citát z článku:

Přesto si osobně myslím, že dopředu ví, že ten či onen člověk, tedy každý člověk, udělá něco, co jej takto překvapí. Počítá s tím. Ale již si osobně nemyslím, že by dopředu znal onu konkrétní věc. Ví obecně, že člověk   napáchá strašně moc ohavností, ale konkrétně, co to bude, to ho asi vždycky šokuje.
 
Ale osobně si nemyslím, že by Bůh, při stvoření Stromu Dobrého i Zlého, věděl konkrétně, co všechno Satan, když dostane moc, učiní. Obecně to jistě věděl, ale konkrétnosti ho překvapují. (konec cit.)

 
Zde musím jen zopakovat, co jsem uvedl ve svém předchozím článku:

U Boha neexistuje náhoda, tedy něco, co by neměl pod kontrolou, o čem by dopředu nevěděl, (Gn. 24:56; 45:8; 50:20 aj.), vše je Mu známo na prosto přesně – vše podléhá Jeho vůli (Mt. 10:29,30; Lk. 12:6,7; 21:18; Sk. 27:34).  Připustíme-li existenci náhody, tedy čehokoli, co by se vymykalo Božímu řízení, musíme pak nutně připustit i toto:
 
a) že Bůh není všemohoucí

b) že proroctví jsou platná jen do určité míry, kterou nikdo nedokáže určit – tedy jejich hodnota je pochybná

c) že existuje moc na Bohu nezávislá, do jejíhož působení právě tyto „náhodné“ jevy a skutečnosti spadají.

Nám lidem se některé věci mohou jevit jako náhodné; Heisenbergův princip neurčitosti který limituje naše poznání hmotného světa pro nás platí – ne však pro Boha; z Božího hlediska náhoda neexistuje; pro Boha Heisenbergův princip neurčitosti neplatí již z toho důvodu, že Bůh Stvořitel nemůže být stvořením jakkoli omezen, nebo své stvoření do detailu neznat.
 
K tomu musím doplnit toto:

Vševědoucnost a všemohoucnost jsou dva navzájem provázané pojmy. Připustíme-li jako fakt, že je Bůh „omezeně vědoucí“ pak je též nutně i „omezeně mohoucí“ neboť nemůže řídit skutečnosti, o nichž neví, což znamená, že není suverénní, nýbrž se o moc s někým dělí.
 
JE-LI TEDY NAPADÁNA BOŽÍ VŠEVĚDOUCNOST, JE TÍM NAPADÁNA I JEHO VŠEMOHOUCNOST.

Věci se mají tak, že pokud Bohu kvalitu, která Mu náleží, upřeme, nevědomky ji přisoudíme satanu.
 
Jakákoli relativizace Boha a Jeho Slova, tedy úvahy o tom, DO JAKÉ MÍRY BŮH VĚCI ZNÁ A MŮŽE JE OVLIVNIT, JE CESTOU VEDOUCÍ DO PEKEL.

Tím se ovšem otvírá nekonečně veliký prostor pro jalové debaty o tom, co Bůh  JEŠTĚ VÍ, a co UŽ NEVÍ. Do tohoto oboru úvah spadají i naprosto nesmyslné úvahy o tom, že Bůh, který je všemohoucí, MOHL své všemohoucnosti využít k tomu, aby se v tomto ohledu omezil. K úvahám tohoto typu nedává Bible žádný prostor. 
 
Jsem rád, že v diskusi bylo upozorněno na portál „Bohu a světu“. Tím se mi dostalo příležitosti k tomu, abych upozornil na to, že jeho informace je nutné filtrovat.

BohemianAnonymus
 
 
 
 

Podobná témata

Kritika bludů

"NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 12. květen 2010 @ 22:59:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dekuji bratru BA za kritiku meho clanku.

BA v clanku uvedl odkazy, ktere se - nami venovanemu tematu - primo netykaji (napr. Gn. 24:56; 45:8). Za klicove misto nasi polemiky asi lze oznacit tento odkaz: Mt. 10:29,30;

Jsou totiz dva ruzne pojmy, ktere bratr BA ve svem prispevku smesuje dohromady: Bozi Vule a Bozi dopusteni. Z Bible je na mnohych mistech zcela jasne receno, ze ne vse, co se deje, se deje podle Bozi Vule (tj tak, jak si Buh preje, aby se delo) - jinak by modlitba z Otcenase "dej se vule tva" pozbyvala smyslu, ale prave z Boziho dopusteni. Ilustrovat to lze napriklad na uvodu prispevku bratra BA, ktery analyzuje dobu proroka Jeremiase.

Abychom si ukazali, co to znamena "Bozi dopusteni", podivejme se na knihu Job. Ve versi 1,12 Buh dava Satanovi moc nad Jobem, ale zaroven ji omezuje. Satanovi nerika, co presne ma s Jobem udelat, nedava mu seznam pohrom, kterym ma Joba vyzkouset, ne, to nechava na nem. On pouze svoji Vuli koriguje Satanovu moc, svou vuli koriguje sve dopusteni. Satan tu neni pouze Bozi Loutka, kterou si Buh sam vede, jak chce, ale je tu popsan jako plne samostatna bytost (t.j. bytost se svobodnou vuli). Ba dokonce naopak, satan zde pouziva Bozi Moc (Job 1.16, 2.3)

Jestlize Jezis rika, ze ani vlas nespadne bez dopusteni Otce, rika tim, ze ani vlas nemuze spadnout, jestlize jej Buh neodevzda pod moc satanovu. Coz vsak neznamena, ze je to Buh, kdo urcuje, jakym zpusobem satan onen vlas poskodi, aby spadnul z hlavy a ani tim nerika, ze to Buh vi ci urci dopredu.

Tim je take receno, ze Buh je mocnejsi nez satan. Coz vyvraci argumentaci bratra BA oznacenou pismeny A, B, C.

Zopakuji teze z meho clanku, ktere bratr BA neuvedl:
1) Buh je dobry, Svaty, oddeleny od Zla
2) Je li Buh dobry a oddeleny od Zleho, pak mu na mysl nemuze prijit nic Zleho, nebot je prave od zla oddeleny.
3) Nemuze - li Bohu prijit na mysl nic zleho, pak z toho plyne, ze z jednani Zla je prekvapen, protoze je neceka.


Buh neni nejaky nehmotny, nemenny, prvotni princip, ktery netouzi, nemiluje, nehneva se, nesouciti. Takovato predstava odpovida reckemu filozofickemu mysleni, ne judaistickeho. Bible predstavuje jineho Boha.

Kdyz vykladame Bozi vlastnosti, musime vychazet z tradice Judaismu, ne z reckeho filozofickeho mysleni. Nesmime chapat Vsemocnost ci Vsudypritomnost, a jeji provazanost, recky t.j. pohansky, ale judaisticky. T.J stritkne a ciste tak, jak jej predstavuje Bible. A Bible predstavuje Boha, ktery se rmouti, lituje, citi bolest. Ktery je i prekvapovan. Jinymi slovy, to, ze Buh bdi nad svym slovem, a ze pro nej neni nic nemozneho, neznamena, ze Buh neni prekvapovan. V kontextu recke filozofie by to mohl byt rozpor, v kontextu judaismu nikoliv. Protoze i kdyz existuje sila nezavisla na Bohu, oddelena od Boha (t.j. zlo), neznamena to, ze je silnejsi nez Buh. Naopak, je to Buh, ktery moc te sily, koriguje. Protoze ona muze pusobit jenom tam, kde ji to Buh umozni. Jinymi slovy, Zlo pusobi vne Bozi Ohrady (Job 1, 10), odvazano od retezu (Zj 20,1), jak zlý, zuřivý pes, který kouše každého, kdo se ocitá v jeho blízkosti, není - li oddelen od neho ohradou.

Souhlasim s tim, ze "V Bibli není nic uvedeno náhodou." Proto neverim tomu, ze i Jr 32,39 by byl takto zformulovan nahodou. Nikoliv. Je tam takto zformulovany prave proto, ze jej Buh chtel mit takto zformulovany. Prave takto. Jestlize BA zde argumentuje nizsi inteligenci prvotnich  prijemcu, pak i tuto nizsi inteligence prvotnich prijemcu mohl Buh pouzit sveho nastroje prave proto, aby Jermijas zformuloval svuj citat tak, jak jej zformuloval. Je treba vychazet z toho, co je psano. Ne z toho, co psano neni. Buh vyznava, ze zadne Jeho Slovo se k nemu nevrati s pradznou, ale ze zdarne vykona, k cemu je poslal. Takze zadna formulace v Pismu neni "nahodna" (pri cemz vlastne bratr BA horlil proti existenci nahody, ne?)

Stejne tak muzeme posuzovat i Žalm 139,4 n. Musime vychazet z toho, co tam je psano, nebot tak, jak je to psano, to neni nahodne, ale zamerne. Jeste nemam slovo na jazyku, vyznava Zalmista, a ty uz je Pane znas. Avsak slovo samo o sobe existuje drive, nez prijde na jazyk. Slova totiz nevznikaji na jazycich, ale v srdcich. Cimz nerikam, ze Buh obsah srdce nevi dopredu. Ja to nevim, jestli vi nebo ne. Ja jenom vim, ze rekl: To, co jste udelali, jsem vam neprikazal, ba dokonce jsem si ani nedokazal predstavit, ze to udelate...

A takto muzeme jit i po dalsich zde uvedenych odkazech. Mozna bude stacit jenom jeden takovyto priklad.

Otazka zni: Vymyslel Buh holocaust, Osvětim, plynove komory? Jestli ne, pak tu existuje sila oddelena od Boha. A co takhle pokuseni na pousti. Napsal Buh scenar, jakymi pokusenimi ma byt Jezis vystaven skrze satana? Ale pak by za pokusenim nestal satan, ale Buh, a v Pismu stoji, ze Buh nikdy nepokousi ke zlemu.

A predzvedel Buh holocaust? Anebo se jednalo o neco, co si dobry Buh, oddeleny od zla, nemohl ani predstavit? A jestlize je predzvedel, neprivolal je svym predzvedenim?  Dnes si myslim, ze obecne nacismus a holocaust predzvedel, konkretni detajly ho vsak prekvapily a zdesily. Ze byl opet zdesen, ceho vseho je clovek (a satan stojici za nim) schopen.

Vsechno mame filtrovat, zkoumat, ne pouze blog bohu-a.svetu.cz, ale i nazory bratra BA.

Jeste bych rad pozadal br BA, aby priste, az bude kritizovat muj clanek, aby k nemu uvedl i odkaz, bylo by to fer...

Cely muj puvodni clanek je zde: http://bohu-a.svetu.cz/19471-o-bozi-vsevedoucnosti.html



Re: Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 09:53:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo je tedy zodpovědný za to zlo? Inu, člověk, který svolal Boží hněv. Zkus to porovnat s historií Izraele po Kristu:

Dt 28

15  Jestliže však nebudeš Hospodina, svého Boha, poslouchat a nebudeš bedlivě dodržovat všechny jeho příkazy a nařízení, která ti dnes udílím, dopadnou na tebe všechna tato zlořečení:
16  Prokletý budeš ve městě a prokletý budeš na poli.
17  Prokletý bude tvůj koš i tvá díže.
18  Prokletý bude plod tvého života i plodiny tvé role, vrh tvého skotu i přírůstek tvého bravu.
19  Prokletý budeš při svém vcházení a prokletý při svém vycházení.
20  Hospodin na tebe pošle prokletí, zděšení a zmar ve všem, k čemu přiložíš ruku a co budeš dělat, dokud nebudeš zahlazen. Zanikneš rychle pro své zlé jednání, protože jsi mě opustil.
21  Hospodin způsobí, že se tě bude držet mor, dokud s tebou neskoncuje v zemi, kterou přicházíš obsadit.
22  Hospodin tě bude bít úbytěmi a zimnicí, palčivou horečkou, mečem, obilnou rzí a snětí; ty tě budou pronásledovat, dokud nezanikneš.
23  Nebe nad tvou hlavou bude měděné a země pod tebou bude železná.
24  Místo deště dá Hospodin tvé zemi písek a prach; budou na tebe padat z nebe, dokud nebudeš zahlazen.
25  Hospodin dopustí, že budeš před svými nepřáteli poražen. Jednou cestou proti nepříteli vytáhneš a sedmi cestami budeš před ním utíkat. Budeš obrazem hrůzy ve všech královstvích země.
26  Tvá mrtvola bude pokrmem všemu nebeskému ptactvu i zemskému zvířectvu a nikdo je nezaplaší.
27  Hospodin tě raní egyptskými vředy a boulemi, svrabem a prašivinou, které nebudeš moci vyléčit.
28  Hospodin tě raní šílenstvím, slepotou a pomatením mysli.
29  O poledni budeš tápat jako tápe slepý ve tmě. Na svých cestách nebudeš mít zdar, stále budeš týrán a odírán, po všechny dny, a nikdo tě nezachrání.
30  Zasnoubíš se s ženou, a jiný muž ji zneuctí, vystavíš si dům, a nebudeš v něm bydlet, vysázíš vinici, a nebudeš z ní sklízet.
31  Tvůj býk bude poražen před tvýma očima, avšak jíst z něho nebudeš. Tvůj osel ti bude uchvácen před očima, a nevrátí se ti. Tvůj brav bude vydán tvému nepříteli, a nikdo tě nezachrání.
32  Tvoji synové a tvé dcery budou vydány jinému lidu; tvé oči se na to budou dívat, po celé dny se budou pro ně rozplývat v slzách, ale nic nezmůžeš.
33  Plodiny tvé role i veškerý tvůj výtěžek pozře lid, který jsi neznal, napořád budeš týrán a utiskován, po všechny dny.
34  Zešílíš z podívané, na kterou se budeš muset dívat.
35  Hospodin tě raní na kolenou i na stehnech, od chodidla až po temeno zlými vředy, které nebudeš moci vyléčit.
36  Hospodin od tebe odvede i tvého krále, jehož nad sebou ustanovíš, k pronárodu, který jsi neznal ty ani tvoji otcové. Tam budeš sloužit jiným bohům, dřevu a kameni.
37  Budeš předmětem úděsu, pořekadel a posměchu mezi všemi národy, kam tě Hospodin odvleče.
38  Vyseješ na poli mnoho osiva, ale sklidíš málo, neboť to ožerou kobylky.
39  Vysázíš a obděláš vinice, avšak víno pít ani uskladňovat nebudeš, neboť to sežerou červi.
40  Všude po svém území budeš mít olivy, ale olejem se nepomažeš, neboť olivy ti opadají.
41  Zplodíš syny a dcery, ale tobě nezůstanou, neboť půjdou do zajetí.
42  Všechno tvé stromoví a plodiny tvé role napadne hmyz.
43  Bezdomovec, který je ve tvém středu, bude stoupat stále výš nad tebe, ty pak budeš klesat čím dál tím níž.
44  On ti bude půjčovat, ale ty mu nebudeš moci půjčit. On bude hlavou, a ty budeš chvostem.
45  Dopadnou na tebe všechna tato zlořečení a budou tě pronásledovat, dokud nebudeš zahlazen, neboť jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha, a nedbal jsi na příkazy a nařízení, která ti udělil.
46  Budou na tobě a na tvém potomstvu navěky znamením a zázrakem.
47  Zato, že jsi měl hojnost všeho, ale nesloužil Hospodinu, svému Bohu, s radostí a vděčným srdcem,
48  budeš otročit svým nepřátelům, které na tebe pošle Hospodin, v hladu a žízni, v nahotě a v nedostatku všeho. On ti vloží na šíji železné jho, dokud tě nevyhladí.
49  Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět,
50  pronárod kruté tváře, který nebere ohled na starce a nad chlapcem se nesmiluje.
51  Bude požírat plod tvého dobytka i plodiny tvé role, dokud nebudeš zahlazen. Nenechá ti obilí ani mošt a olej, vrh tvého skotu ani přírůstek tvého bravu, dokud tě nevyhubí.
52  Sevře tě ve všech tvých branách, dokud nepadnou tvé vysoké a pevné hradby, na něž spoléháš po celé své zemi. Sevře tě ve všech tvých branách po celé tvé zemi, kterou ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
53  A v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel, budeš jíst plod svého života, maso svých synů a dcer, které ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
54  Změkčilý a zhýčkaný mezi vámi bude nepřejícně hledět na svého bratra i na svou vlastní ženu a na syny, kteří mu ještě zbyli,
55  aby nemusel některému z nich dát z masa svých dětí, které pojídá, ze strachu, že by jemu nezbylo nic v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve všech tvých branách.
56  Ta změkčilá a zhýčkaná mezi vámi, která se pro zhýčkanost a změkčilost ani nepokusila postavit nohou na zem, bude nepřejícně hledět na svého vlastního muže i na svého syna a na svou dceru,
57  i na své plodové lůžko, které z ní vychází, i na své děti, které porodí. Tajně je sní pro nedostatek všeho v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve tvých branách.
58  Jestliže nebudeš bedlivě dodržovat všechna slova tohoto zákona, napsaná v této knize, a bát se toho slavného a hrozného jména Hospodina, svého Boha,
59  dopustí Hospodin na tebe i na tvé potomstvo neobyčejné rány, rány veliké a vytrvalé i nemoci zlé a vytrvalé.
60  Obrátí na tebe všechny egyptské choroby, jichž se lekáš, a ony na tobě ulpí.
61  Hospodin na tebe uvede též každou nemoc a každou ránu, o níž není psáno v knize tohoto zákona, dokud nebudeš zahlazen.
62  I zbude vás maličko, ač vás bylo mnoho jako nebeských hvězd, protože jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha.
63  A jako se Hospodin nad vámi veselil, když vám prokazoval dobro a rozmnožoval vás, tak se bude Hospodin nad vámi veselit, když vás bude hubit a zahlazovat. Budete vyrváni ze země, kterou přicházíš obsadit.
64  Hospodin tě rozptýlí do všech národů od jednoho konce země do druhého. Tam budeš sloužit jiným bohům, které jsi neznal ty ani tvoji otcové, dřevu nebo kameni.
65  Mezi těmi pronárody nebudeš mít klidu, ani tvá noha si neodpočine. Hospodin ti tam dá chvějící se srdce, pohaslé oči a zoufalou duši.
66  Tvůj život bude viset na vlásku, v noci i ve dne se budeš chvět strachem a nebudeš jist svým životem.
67  Ráno budeš říkat: "Kéž by byl večer!" a večer budeš říkat: "Kéž by bylo ráno!" pro strach svého srdce, kterým se budeš chvět, a pro podívanou, na kterou se budeš muset dívat.
68  Loděmi tě Hospodin přivede zpátky do Egypta; vydáš se cestou, o níž jsem prohlásil, že ji už nespatříš. Tam se budete nabízet na prodej svým nepřátelům za otroky a otrokyně, ale nikdo vás nekoupí.
69  Toto jsou slova smlouvy, o které Hospodin přikázal Mojžíšovi, aby ji uzavřel se syny Izraele v moábské zemi, kromě té smlouvy, kterou s nimi uzavřel na Chorébu.

Šlo o smlouvu a Izrael věděl, do čeho jde.



]


Re: Re: Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 11:35:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tu narazis na jinou otazku: Co je dobro a co zlo. Je potrestani Zla zlo, nebo dobro? A co kdyz potrestam dite, ze mu dam na zadek. Dobro, zlo? Jedna se zde o Bozi Dopusteni, nebo Vuli?
Vzdyt i v Jobove pribehu, kdyz jej odevzdal satanu do rukou, presto rekl: Ja ho moril (Jb 2, 3), byť z kontextu je zrejme, ze tak ucinil satan. Nemyslel Buh tim "ja jsem ho moril" prave to, ze ho vydal satanu, aby jej zkousel? 

Nikde jsem nenapsal, ze to, co resime, je jednoducha otazka.


]


Re: Re: Re: Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 12:22:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všechny věci (i zlé) napomáhají k dobrému milujícím Boha.



]


Re: Re: Re: Re: Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 16:35:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ano, milujicim Boha. A co tem, co miluji satana?

Vezmeme si priklad: Pokuseni na pousti. Marek ho popisuje obecne. Duch vzal Jezise tam a tam, on tam byl ctyricet dni, byl pokousen, obsluhovan andely, byl tam s divokymi zviraty. Tecka. Ani slovicko o nejake konkretni situaci.

Lukas s Matousem jiz popisuji konkretni udalosti. Tri konkretni Satanovi nabidky. Nasyt sebe a druhe, vyzkousej si Boha a klan se mi.  Vedel Jezis Kristus dopredu, co ho tam ceka? Jake by to bylo pokuseni, kdyby to vedel dopredu?

A vedel Buh Otec, co tam Jezise ceka konkretniho?  Otec, ktery je Svaty, Dobry, oddelen do Zla? Anebo tu situaci predzvedel tak nejak markovsky, obecne?  Nevim. Vim jen, ze existuji veci, ktere ani On neceka. Prave proto, ze je Dobry a Svaty.

Jezis miloval Boha, ona situace mu byla k dobremu. Ale co Satanovi?
V kom prameni ty veci, ktere napomahaji dobremi tem, dko miluji Boha? Je to vzdy v Bohu? Anebo - nekdy - i v satanu?

Je MArek, pro svou mensi konkretnost a vetsi obecnost mene presny, nez Lukas nebo Matous? Nemyslim si to.


]


Re: Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 15. květen 2010 @ 01:15:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To: br. demagog

Ve svých příspěvcích tvrdím jen to, že ať člověk dělá cokoli, vždy je to Bohem předvídáno – Bohu nelze uniknout, neboť je absolutní, nadřazenou inteligencí. Tvrdím také to, že bez Boží lítosti by nebylo Spasitelovy oběti, dále to, že bez svobodné vůle by nebylo možné oddělení zrna od plev. V příspěvku Vesmírný význam oběti Spasitelovy je uveden fakt, že satan si vyžádal na Spasiteli to, aby směl Jeho učedníky tříbit jako pšenici (Lk. 22:31).. 
 
A i když si toto tříbení bude satan provádět na první pohled po svém, přece je Hospodinem omezen – vždyť oddělení zrna od plev by musel provést sám panovník Hospodin, i když jinými prostředky!!! Satan tím zase jen plní Hospodinův záměr – a protože tak činí podle své přirozenosti, jen tím naplní a dovrší své odsouzení.

Satan byl jistě nadán podobně jako člověk svobodnou vůlí – ale po své vzpouře již ztratil svobodu volby mezi dobrým a zlým a přístup k Božímu trůnu (J. 12:31; Ř. 8:33; Zj. 12:10).  Zde odkazuji na svá tvrzení obsažená v článku Souhlasím s bratrem Bubikem a dále na svůj článek Je stále satan nositelem světla?
 
Tvrzení 2,3, že Bohu nemůže přijít na mysl nic zlého znamená to, že neobmýšlí zlého (nic nespravedlivého), nikoli to, že o zlém neví a nepředvídá ho – že je zlem omezen - že ho zlé překvapilo. Proč nebyl Bůh „překvapen“ první vraždou???

 
A pokud jde o holocaust: vše je jen následkem odpadnutí od Boha, s nímž jsou nerozlučně spojeny bezbožné skutky. Míře odpadnutí od Boha odpovídá i míra zločinů. Jestliže si Hitler myslel, že zruší Boží záměr s Izraelem tím, že vyvolený národ vyvraždí, přepočítal se: nejen že se mu to nepovedlo, ale jeho šílenství i následné poválečné pogromy měly za následek VZNIK STÁTU IZRAEL – tím došlo k naplnění SZ proroctví s čímž dopředu nikdo nepočítal. Z našeho lidského pohledu můžeme dobře tvrdit, že bez Hitlerova šílenství by stát Izrael nevznikl. Zde odkazuji na své příspěvky těchto problémů se týkající.

Musím oponovat tvrzení, že Bůh jako nadřazená inteligence nedokázal předvídat reakce svého stvoření. Z jediného verše proroka Jeremiáše nelze vyvodit takový závěr – je nutné vzít v úvahu všechny texty Písma svatého. Pakliže bratr demagog trvá na své interpretaci Jr. 32:39, musí připustit, že je v rozporu minimálně s Jr. 32:27.
 
Citát:

Protoze i kdyz existuje sila nezavisla na Bohu, oddelena od Boha (t.j. zlo), neznamena to, ze je silnejsi nez Buh. Naopak, je to Buh, ktery moc te sily, koriguje.
 
Musím zopakovat své tvrzení, že Boží poznání je bez hranic, resp. jeho hranicemi je Bůh sám. (1Kor. 2:10,11). Pokud připustím, že existuje nezávislá entita mimo Boha, musela by to být nutně entita rovnocenná s Bohem, tj. nestvořená – tzn. že podle tohoto tvrzení by existovali DVA stvořitelé. Proto nemohu souhlasit s tvrzením, že existuje síla na Bohu nezávislá a oddělená od Boha, (tj. zlo). Ale i kdyby existovala síla na Bohu nezávislá jak uvádí br. demagog, pak by nemohla být Bohem korigována.
 
Mne život naučil tomu, že pokud vidím v Písmu svatém nějaký rozpor, ještě nemám do problému takový vhled, jaký bych měl mít. Písmo svaté považuji za axiomatické, bezrozporné. Samozřejmě připouštím možnost, že Tvoje zkušenosti budou jiné. Musím na závěr jen zopakovat, že ten, kdo tvrdí, že Bůh o něčem neví (nebo nevěděl), tím popírá Jeho vševědoucnost  a potažmo i Jeho všemohoucnost.
BA

 
 


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy