Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116572466
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Benedikt VI. o Vianociach
Vloženo Neděle, 27. prosinec 2009 @ 18:28:55 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Drazí bratři a sestry,


Předvánoční novénou, kterou slavíme v těchto dnech, nás církev vybízí, abychom intenzivně a hluboce prožili přípravu na Narození Páně, které je přede dveřmi. Všichni nosíme v srdci touhu, abychom z nadcházejícího slavení Vánoc obdrželi uprostřed frenetické aktivity našich dnů klidnou a hlubokou radost a aby nám bylo dáno dotknout se dobroty našeho Boha a byla nám vlita nová odvaha.


Pro lepší chápání významu Vánoc, bych rád stručně naznačil historický původ tohoto svátku. Liturgický rok církve se totiž zpočátku neodvíjel od Kristova Narození, nýbrž od víry v jeho Zmrtvýchvstání. Nejstarším svátkem křesťanství proto nejsou Vánoce, ale Velikonoce; zmrtvýchvstání Krista zakládá křesťanskou víru, je bází evangelní zvěsti a rodí se z něj církev. Být křesťany proto znamená žít velikonočně, nechat se zapojit do dynamismu, který zahájil křest a který vede ke smrti hříchu a k životu s Bohem (srov. Řím 6,4).

První, kdo jasně tvrdil, že Ježíš se narodil 25.prosince, byl Hypolit Římský ve svém komentáři ke knize proroka Daniela z roku 204. Někteří exegeté pak poznamenali, že na onen den připadla slavnost zasvěcení chrámu v Jeruzalémě, ustanovená Judou Makabejským roku 164 před Kristem. Shoda dat by potom znamenala, že s Ježíšem, který se ukázal jako světlo Boží v temnotách, se opravdu uskutečňuje zasvěcení chrámu, advent – příchod – Boha na tuto zem.

V křesťanství se slavnosti Vánoc dostalo definitivní formy ve 4.století, kdy zaujala místo po římském svátku Sol invictus, nepřemožitelné slunce. Bylo tak zdůrazněno, že narození Krista je vítězstvím pravého světla v temnotách zla a hříchu. Jedinečná a intenzivní duchovní atmosféra, kterou se Vánoce vyznačují, se rozvinula ve středověku, díky svatému Františkovi z Assisi, který byl hluboce zamilován do člověka Ježíše, Boha-s-námi. Jeho první životopisec Tomáš z Celana v díle Vita seconda vypráví o tom, že sv. František „nade všechny ostatní svátky s nevýslovnou péčí slavil Narození Dítěte Ježíše a nazýval svátkem svátků den, ve kterém se Bůh stal malým dítětem, které sálo z lidského prsu“ (Františkánské prameny, č. 199, str. 492 – ital.vydání). V této obzvláštní úctě k tajemství Vtělení mají svůj počátek známé oslavy Vánoc v Greccio. Sv. František se při nich pravděpodobně inspiroval na své pouti do Svaté země a u jesliček v římské bazilice Panny Marie Větší. Prosťáček z Assisi byl zřejmě nadchnut touhou zakusit konkrétně, živě a aktuálně pokornou velikost události narození Dítěte Ježíše a radost z něho sdělit všem.

V prvním životopise píše Tomáš z Celana velice živě a působivě o jesličkové noci v Greccio a zásadním způsobem tak přispívá k rozšíření nejkrásnější vánoční tradice - jesliček. Noc v Greccio totiž do křesťanství opět vnesla intenzitu a krásu svátku Narození Páně a vychovala tak Boží lid k přijetí jeho nejautentičtějšího poselství, výjimečné vroucnosti, lásky a úcty ke Kristově lidství. Tento zvláštní přístup k Vánocům dal křesťanské víře nový rozměr. Velikonoce zaměřují pozornost na moc Boha, který přemáhá smrt, zahajuje nový život a učí doufat v budoucí svět. Se svatým Františkem a jeho jesličkami byla zdůrazněna bezbranná láska Boha, jeho pokora a jeho dobrotivost, která se Vtělením Slova zjevuje lidem, aby je naučila novému způsobu života a lásky.

Celano vypráví, že v oné Vánoční noci, byl František obdařen milostí podivuhodného vidění. V jesličkách viděl nehybně ležet děťátko, které se probudilo ze spánku právě, když se k němu František přiblížil. A dodává: „Ani toto vidění nebylo v rozporu s fakty, protože působením své milosti prostřednictvím svého svatého služebníka Františka se Dítě Ježíš vzbudilo v srdci mnohých, kteří na ně zapomněli, a hluboce se vtisklo do jejich milující paměti“ (Vita prima, op.cit., č.86, str.307). Tento obraz popisuje s velkou přesností to, co Františkova živá víra a láska ke Kristovu lidství předala křesťanskému svátku Vánoc: objev, že Bůh se zjevuje v drobných údech Dítěte Ježíše. Díky svatému Františkovi tak mohl křesťanský lid vnímat, že o Vánocích se Bůh stal opravdu Emmanuelem, Bohem-s-námi, od něhož nás neodděluje žádná bariéra a žádná dálka. V onom Dítěti se Bůh stal každému z nás tak blízkým, tak bližním, že jej můžeme oslovovat „Ty“ a navazovat s ním důvěrný vztah hlubokého citu, stejně jako to děláme u novorozeného dítěte.

V onom dítěti se totiž zjevuje Bůh-láska: Bůh přichází bezbranný, bezmocný, protože nás nechce uchvátit takříkajíc z vnějšku, ale spíše má v úmyslu být ve svobodě člověkem přijat. Bůh se stává bezbranným Dítětem, aby přemohl lidskou pýchu, násilí, žádost po majetku. V Ježíši Bůh přijal tuto nuznou a odzbrojující situaci, aby nás přemohl láskou a dovedl nás k naší pravé identitě. Nesmíme zapomínat, že největším titulem Ježíše Krista je právě „Syn“, Syn Boží. Božská důstojnost je označena výrazem, který odkazuje až k pokorné situaci Betlémských jesliček a přitom jedinečným způsobem koresponduje s jeho božstvím, které je božstvím Syna.

Jeho situace Dítěte nám kromě toho ukazuje, jak se můžeme setkat s Bohem a těšit se z jeho přítomnosti. Ve světle Vánoc můžeme pochopit Ježíšova slova „Jestliže znovu nebudete jako děti, jistě nevejdete do nebeského království“ (Mt 18,3). Kdo nepochopil tajemství Vánoc, nepochopil rozhodující prvek křesťanské existence. Kdo Ježíše nepřijme srdcem dítěte, nemůže vstoupit do nebeského království – toto chtěl František připomenout křesťanstvu své doby a všech dob, až po dnešek. Modleme se k Otci, aby udělil našemu srdci onu jednoduchost, která v Dítěti rozpoznává Pána, právě tak jako František oné noci v Greccio. Pak by se mohlo i nám přihodit to, co Tomáš z Celana s odkazem na zkušenost pastýřů z Vánoční noci (srov. Lk 2,20) vypráví o těch, kteří byli svědky oné události v Greccio: „každý se vrátil domů naplněn nevýslovnou radosti“ (Vita prima, op.cit. , č.86, str. 479.

A to je přání, s nímž se ze srdce obracím k vám všem, k vašim rodinám a k těm, kteří jsou vám drazí: Šťastné Vánoce vám všem!

Přeložil Milan Glaser Zdroj: radiovaticana.cz


Podobná témata

Katolicismus

"Benedikt VI. o Vianociach" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pondělí, 28. prosinec 2009 @ 09:25:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
krasne slova, to ani ELO takto neumi vypravuvat. kristus pan byl take to detatko bezbranne, male a slabe a zavisle na lidech. Ale ten sluzebnik frantisek bol ale velky clovek, na tí vanoce mal videní a diki nemu sme se o tom malem bezbrannem detatku kere prosi o ludsku priazen mohli vubec neco dovzvedet. On, Frantisek tam byl spolu s marii a jozefem v tom betleme. V ti bibli sice nic o tem neni psano, to nasi cirkevní otcovia teraz na to asi prisli ze to tak nejak bolo. Ale mi katolici vime ze bible neni zaruka pravdy, ako aj OKO hovorí, co vy nemate doma fotky svojich rodicov? Polozme si tuto jednoduchu otazku. 



Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 28. prosinec 2009 @ 19:14:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo nepochopil tajemství Vánoc, nepochopil rozhodující prvek křesťanské existence.

Ja by som tento výrok označil za hlúposť storočia.



Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Úterý, 29. prosinec 2009 @ 08:58:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
aka hlupost? co vam biblikrestanom vadi, ze najprv boli Vánoce a potom bol kristus pan? Ha? (a medzi tym bol ten frantisek este) Ved to pan papez povida, a toho by si mal posluchat a vazit si ho, to je uceny clovek. on aj proti tomu hitlerovi bojoval. na teba treba len toho exorcistu poslat, ako aj ELO hovori, aby si nebojoval proti kristovej katolickej cirkvi 


]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 29. prosinec 2009 @ 09:14:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekumeniku,
To, že papež bojoval s Hitlerem je také neskutečná hloupost a neznalost.
Z jaké rodiny byl Hitler? No přece z katolické.A ŘKC velmi ochotně s Hitlerem spolupracovala.
ŘKC Hitlera mohutně vychvalovala!


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Úterý, 29. prosinec 2009 @ 09:40:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
no a ? a ty si nebol iskricka? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Čtvrtek, 07. leden 2010 @ 14:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
opravdu plnohodnotny rozhovor kluci... schvalne, ktery z vas to mysli vazne?


]


Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Úterý, 29. prosinec 2009 @ 18:14:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poté co jsem si přečetl pár tvých reakcí tak mě to ani trochu nepřekvapuje.



]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 30. prosinec 2009 @ 15:56:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Vánoce plynuly z dvojího pramene. Na Východě se již ve 3. stol. slavil den Zjevení (6. leden) v den pohanského svátku (Egypt), v Římě o něco později 25. prosinec jako den narození Kristova. Tento den byl pro křesťanský svátek tím vítanější, že na tutéž dobu zimního slunovratu připadaly veselé pohanské slavnosti, saturnálie a brumálie, k oslavě boha vítězného Slunce (Mithry); křesťanské svátky je měly nahradit a zatlačit." (12 Století církevních dějin, Rudolf Říčan a Amedeo Molnár)
rastan


]


Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. prosinec 2009 @ 17:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V letošní předvánoční katechezi Benedikta XVI., se právě této otázky významně dotknul.
Během generální audience 23. prosince totiž připomněl, že 25. prosinec jako datum Ježíšova narození byl zmíněn knězem Hippolytem roku 204. Nikoli tedy až ve čtvrtém století, jak se tvrdívá. A hned k tomu připojil poznámku, že na tento den mohla připadnout slavnost Posvěcení Jeruzalémského chrámu, hebrejsky chanuka, jež byla ustanovena roku 164 př.n.l. Judou Makabejským. Poukázal tak na možnost pozoruhodné shody, která má navíc výmluvné teologické pozadí. Jde o další historickou stopu Ježíšova narození z židovského prostředí, která souvisí s jinou, o níž jsme kdysi před šesti lety v našem vysílání mluvili.

Jen pro úplnost stojí za zmínku, že touto stopou byly tzv. Qumránské svitky, ukryté židovskou komunitou esénů roku 60 n.l. a objevených koncem 40. let 20. století. Roku 1958 prof. Shemarjahu Talmon z Hebrejské univerzity, tedy nikoli křesťanský apologeta, ale člen židovské obce, a ještě před ním roku 1957 francouzská badatelka Annie Jaubert poukázali na jeden z těchto svitků (4Q320-321), který podává dosud neznámý kalendářní rozpis služeb izraelských kněžských tříd v Jeruzalémském chrámu. Jakou to má souvislost s Ježíšovým narozením? Velice přímou.
Otec Jana Křtitele, „Zachariáš, patřil – jak podotýká evangelista Lukáš - k Abiášově kněžské třídě“ a jednou, „když byla na řadě jeho třída, vykonával před Bohem kněžskou službu... a tu se mu zjevil anděl Páně“, aby mu oznámil, že se stane otcem (Lk 1, 5.8.11). Zmíněný Qumránský svitek tvrdí, že na Abiášovu kněžskou třídu přišla povinnost sloužit v chrámu dvakrát do roka, a uvádí konkrétní data. Jeden z těchto termínů zahrnuje 23.září, což je den, kdy si východní křesťanská tradice připomíná Zvěstování narození Jana Křtitele. Počítaje od tohoto dne došlo za šest měsíců – opět podle Lukáše (1,36) - ke Zvěstování Panně Marii. Tak se přichází k 25. březnu. A za devět měsíců poté, tj. 25.prosince, se narodil Ježíš.

K tomuto čistě historicky ověřenému datu se dále mohla pojit právě zmíněná slavnost Posvěcení Jeruzalémského chrámu. Tento židovský svátek, chanuka, je pohyblivý a jeho slavení spadá do období od konce listopadu do konce prosince. Kromě jeho možného historického souběhu s křesťanskými Vánocemi, k čemuž dodnes občas dochází, sem navíc přistupuje jeho teologický obsah, který pozoruhodně ladí s křesťanským obsahem Vánoc, na což právě Benedikt XVI. poukázal. Chanuka či slavnost světel, jak se také nazývá, byla ustanovena na památku opětovného Posvěcení chrámu po jeho znesvěcení antisemitskou helénskou vládou Antiocha IV. Epifana. Podle židovské tradice došlo při Posvěcení chrámu roku 164 před n. l. k mimořádné události. Rozžatému sedmiramennému svícnu vydržela malá nádobka oleje, která se tehdy v poničeném chrámu našla, celých osm dní. To bylo považováno za zázračné znamení návratu Boží přítomnosti do chrámu. Na památku této události proto existuje zvláštní svícen s osmi rameny, který se užívá pouze o tomto svátku. Během osmi dnů jeho slavení se každý den po setmění postupně zapalují jeho jednotlivá světla.

Teologický obsah svátku světel, chanuky, lze tedy chápat jako dokreslující okolnost Mesiášova Narození, které není ničím jiným než příchodem Boha do jeho pravého a skutečného chrámu – lidského těla, lidstva. Ježíšovo Narození by tak v rámci této datace mělo překvapivě přiléhavý historicko-teologický kontext. Jeho realizovatelnost lze Boží Prozřetelnosti stěží upřít. V Janově evangeliu je dokonce možné najít ozvěnu tohoto kontextu, např. tam, kde Ježíš, procházející se – jak připomíná evangelista - právě v den slavnosti Posvěcení chrámu v Šalomounově podloubí, říká sám o sobě, že jej „Otec posvětil a poslal na svět“ (Jan 10, 36). Janovo evangelium je vůbec nejbohatší na symboliku světla a jen namátkou lze připomenout další verše: „Světlo přišlo na svět“ (3,19) „Já jsem světlo světa“ (8,12) a „věřte v to světlo, abyste byli syny světla“ (12,36).

Vánoce se tak z této perspektivy mohou ukázat v překvapivě nových biblických a zároveň historických souvislostech, jejichž ozvěna je přitom patrná i v některých stávajících křesťanských zvycích. Reálně historický aspekt Ježíšova narození a hřejivá atmosféra Vánoc zkrátka nestojí proti sobě, nýbrž souvisejí spolu velmi úzce.



Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Středa, 30. prosinec 2009 @ 20:29:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
konecne OKO ze si to tu vysvetlil, ja som bol uz zufali ze sa Svateho Otca nikto z vas nezastane, aj ten ELO je ticho - asi ma vysvetluvání uz dost. Ja ked sa divam na tý sochy v nasem kostele, davam si vzdy tuto jednoduchu otazku. Ako sa mohol kristus pan nenarodit na tý vánoce ... este tý mesáce treba tým biblo protestantom v té bibly ich prepsat, v nejakem novem preklade a bude svatý pokoj. Ja chcem dostavat na vánoce dárečky porát a nechcem byt ako ten Jehovista. Ja chcem tu tradici dodrzovat, aj volno chcem mat v práci na Vánoce, platené štátem, keby to tý biblo krestany mali v rukach oni by tuto krasnu tradici, ze kristus pan sa narodil na svátky zimného slnovratu, oni by túto krásnu tradici uplne pošlapaly, parchanti akýsi. Este ze mame tých židovských učencú a tú ich kabalu, chvala maríí za to. amen. 


]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 31. prosinec 2009 @ 16:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"konecne OKO ze si to tu vysvetlil, ja som bol uz zufali ze sa Svateho Otca nikto z vas nezastane"

Někdo tady tvrdil, že k oslovení papeže nepoužívají katolíci velká písmena. Je vidět, že mají slova Krista ukradené.
rastan


]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 01. leden 2010 @ 16:05:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar, Oko! Vďaka za všetky Tvoje naozaj hodnotné reakcie a čas, ktorý tomu obetuješ, nech Ti Pán odmení nebeskými "valutami"... Prajem Ti požehnaný celý tento rok a veľa Božieho svetla na GS a v celom živote...

Elo.


]


Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 01. leden 2010 @ 16:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec, Rastan a pod.!
Zrejme oslavujete narodeniny, či iné výročie, jubileum vás samých, všich blízkych , priateľov, možno založenia vášho podniku, svojho mesta a pod. Nezdá sa Vám, že narodenie Krista, v ktorom sám Boh, náš Spasiteľ viditeľne vstúpil do dejín, je oveľa väčšia udalosť, ktorá stojí za to, aby si to všetci kresťania, teda tí, ktorí cítia voči Kristovi nejakú povďačnosť, osobitne a spoločne uvedomili a aj oslávili?...

Nepíše sa o tom v Biblii? A o založení vášho zboru, či podniku sa píše?... Záleží na tom, či sa vtedy narodil, a je to vôbec podstatné? Ak sa presne nevedelo, stará Cirkev zvolila ten dátum, ktorý sa jej zdal najvhodnejší. A vari je v celom nám blízkom vesmíre vhodnejší symbol, ako oslavovať Krista v ten deń, keď sa na zemi zväčšuje svetlo, keď sa slnko vracia?... Nie je vari Kristus opravdivé "Svetlo sveta"? Nie je On vlastne naším Slnkom, ktoré sa vrátiulo viditeľne na svet, aby sme viac "žili vo svetle" a "nechodili v tme"?... A čo na tom vadí, že v ten deň nejaakí pohania už mali svoj sviatok slnka?... Vari nemá všetko na tomto svete, aj tá pohanskí vymyslení bôžikovia, ustúpiť skutočnému Pánovi a Kráľovi sveta - Kristovi?... /Povedzte mi, ktorý deň už dávno pred kristom niekto z tých tisícov pohanských náboženstiev čosi neoslavoval?.../

Prajem Vám, aby Vám ten novonarodený osvietil oči mysle k oveľa duchaplnejším myšlienkam, ako ste tu vyslovili a aby ste pochopili a rozlíšili, čo je v celej histórii naozaj hodné oslavy...
Elo.




Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pátek, 01. leden 2010 @ 16:20:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
konecne ELO! tak to je, mas pravdu, uz som sa zlakol ze si sa stratil, kamarat moj najlepsi. cirkev jedina prava katolicka povedala za na ten zimny slnovrat pohansky svatek sa narodil kristus pan nasej preblahoslavenej sedembolestnej bohorodicke tak preco ti parchanti protestansky proti tomu protestuju? Polozme si tuto jednoduchu otazku. Ale darceky to su radi ked dostanu a ked ich rozbaluju tak su o tych demonoch ticho ani nepípnu, pokrytci akýsi. Ja ti elo poviem, oni su taky mudri z toho mojzisa, tam tie mojzisove rozne zakony sa mi nepacia, to by im bolo dobre poprepisúvat aby to necituvali stale dookola. lebo oni su potom mudry ako enciklopedia, minule mi jeden biblokrestan pisal, ze ako pan Boh nenavidi pohanske svátky a ze ake to je ruhaní ked nasi cirkevni otcovia povedali ze kristus pan sa narodil ked sa male deti obetovali demonom. No neni to blazen? A on nema narodeniny alebo co? A ten mojzis to bol katolik? Lebo ja si myslim ze nie. Nepomylili sa tí naši cirkevný otcovia, ked ho do tej biblie davali? Toto mi Elo povedz


]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 01. leden 2010 @ 18:24:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekumenik, je už Nový rok, a už by si konečne mohol prestať kecať dve na tri, a radšej múdro mlčať...
Želá Elo.


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 02. leden 2010 @ 15:30:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
Ale ja o tomto nemozem mlcat drahy ELO, tak bol ten Mojzis katolik alebo ne? Polozme si tuto jednoduchu otazku. Urcite NE, tak preco dovolime, ze sa nim tí protestanti ohánajú, tými jeho prikazaniami nezmyselnymi, ked naše tradice je tá smerodatná.  A my katolici len stojime, a nechame si na seba hadzat tú špinu. Toho Mojzisa treba dat z bible prec celého, né len to jeho druhe prikazaní o tech sochach. My co mame v kostole take krasne sochy neposkvrnenej Bohorodicky, mame posluchat nejakeho Mojzisa co bol aj tak vrah? Ha? Toto je pokrytectvo najhrubšého zrna, napriklad ja som zobral minule zo stavby nejaké té nepotrebné veci, však víš nejaké ty tehly, cement a tak a tu Ti pride za mnou jedon biblokrestan ze preco kradnem. A ja mu na to hovorim, a ty pocuvas Mojzisov zákon to desatoro?? On hovori ze ocuva a ja na to že tak zakopavaš si po sebe tý výkali lopatkú do zeme, ako aj OKO hovorí? A on zostal ticho. No vidíš, tak prečo ja nemóžem si zobrať zo stavby nejaké ty veci, ? To je toto ich farizejství, akoby tá ich bibla bola Bohem, či co .. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 03. leden 2010 @ 14:05:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Navrhujem, Ekumenik, aby  ti GS kúpila kopec plasteliny, aby si si mohol robiť z nej srandu. Pokiaľ nezmeníš štýl, pre mňa na GS si odpísaný, tvoje slovo je jednoducho "odpad". Dobré ráno...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Neděle, 03. leden 2010 @ 15:36:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co tomu chudakovi nadavas, ze je odpad? sak to je predsa ucenie vasej sekty. A to je odpad. Nie on. 


]


Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 03. leden 2010 @ 15:56:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo vysvětli mi jednoduchou věc, proč Bůh trestal Izraelity, když se odklonili od Jeho příkazů a začali si přisvojovat pohanské zvyky a svátky? Jinak s tím "slnkom" to se ti opravdu povedlo.
Co se týká narozenin mých blízkých, všichni známe přesné datum, ba i hodinu narození a nemusíme oslavami přikrývat pohanské datum. A abych řekl pravdu svoje narozeniny nijak zvlášť neslavím, je to paradoxní slavit své stárnutí to 1)
a státní svátky využívám většinou na práci doma. Pokud se ti zdá, že upozornit věřícího na modloslužbu není "duchaplnějša myšlienka" tak je mi tě líto a "novorodený" už zhruba 2000 let je po pravici Otce a vy pořád šišláte o nemluvňátku.
rastan


]


Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 04. leden 2010 @ 15:08:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastan, v histórii bolo toľko pohanských náboženstiev, ktoré slávili tisícky bohov, a teda sotva nájdeš nejaký deň v kalendári, v ktorom by nebol nejaký sviatok nejakého božstva niekedy v minulosti. To ťa niekedy napadlo?... A kvôli tomu my nemôžeme sláviť narodenie toho jediného pravého Boha?... A nemôžeme to sláviť práve v deń, ked je to najvhodnejšie po stránke symboliky tohto dňa? /"Ja som svetlo sveta" - práve 25. dec. s svetlo dňa začína predlžovať.../. A povedz mi: je to niekde v Písme zakázané sláviť narodenie Krista Pána?... Nie je naozaj kresťanskejšie rozmýšľať ako to radšej využiť pre konanie  dobroa /deťťom, rodine/, pre oboznámenie ľudí s Kristom /vtedy sú sspravidla vnímavejší a citlivejší voči viere.../?...

Nehnevaj sa, ale tento spôsob tvojho zmýšľania je naozaj typicky zazobanecky sektársky... Veď ak ty nechceš oslavovať, nechaj tak, ale prečo to kritizuješ u tých, ktorí to chápu, vidioa toho zmysel, a skúsenosť ukazuje, že je to naozaj zo všetkých sviattkov pastoračne najpôsobivejší kresťanský sviatok, hoci nie najhlavnejší... Myslíš si, že Pán sa za to hnevá, a trestá Cirekv, ktorá oslavuje jeho narodenie?... Človeče, prebu´d sa. Už je nový rok. Treba zmeniť zmýšľanie... Nebuď labuť!...


]


Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 04. leden 2010 @ 19:21:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo neodpověděl jsi mi na otázku, já ti tady něco kopnu a vysvětli mi to.

Leviticus 10:1  Synové pak Aronovi Nádab a Abiu, vzavše jeden každý kadidlnici svou, dali do nich oheň a položili na něj kadidlo, a obětovali před Hospodinem oheň cizí, čehož jim byl nepřikázal.
2  Protož sstoupiv oheň od Hospodina, spálil je; a zemřeli tu před Hospodinem.
3  I řekl Mojžíš Aronovi: Toť jest, což mluvil Hospodin, řka: V těch, kteříž přistupují ke mně, posvěcen budu, a před oblíčejem všeho lidu oslaven budu. I mlčel Aron.
Leviticus 10:1  Ale synovia Áronovi, Nádab a Abíhu, vzali každý svoju nádobu na uhlie a dali do nich oheň a položili naň kadivo a obetovali pred Hospodinom cudzí oheň, čoho im neprikázal.
2  Preto vyšiel oheň zpred Hospodina a strávil ich, a tak zomreli pred Hospodinom.
3  A Mojžiš povedal Áronovi: To je to, čo hovoril Hospodin povediac: V tých, ktorí pristupujú ku mne, budem posvätený, a pred tvárou všetkého ľudu budem oslávený. A Áron mlčal.

Matouš 15:8  Přibližuje se ke mně lid tento ústy svými a rty mne ctí, ale srdce jejich daleko jest ode mne.
9  Nadarmoť mne ctí, učíce učení, jenž jsou přikázání lidská.
Matouš 15:8  Tento ľud sa mi blíži svojimi ústami a rtami ma ctí, ale ich srdce je ďaleko odo mňa.
9  Lež nadarmo ma ctia učiac učenia, ktoré sú nariadeniami ľudí.

Máš to i slovensky.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 05. leden 2010 @ 03:42:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastan, ty zrejme si schopná pochopiť len z Biblie citované slová. Normálneho dialógu zrejme nie si schopný.To ja nazývam typicky sektársky prístup. My tu hovoríme o Vianociach, o Novom zákone, no ty cituje SZ -  teda úplne od veci a bez súvislosti... Azda nechceš tvrdiť, že môžeme robiť len to, čo je v Písme prikázané. To by si dnes všeličo nemohol. Nezdá sa ti?...
Takým spôsobom, ako to ty chápeš, možno z Písma dokázať a poprieť čokoľvek. Ak nie si schopný pochopiť, že vstup Boha do dejín je naozaj významná udalosť našej spásy, o čom potom debatovať?...

A pokiaľ ide o tent tvoj druhý citát, to je slovo, ktoré nehovorí nič iné len to, aby ľudsjké tradície nezahlušovali Božie slovo, a Božie prikázania. A pokiaľ ide o Vianoce, tak oni sú predsa v súlade aj s Písmom, ve´d to nie je nič iné ako aj vonkajšie vyjasdrenie veľkosti udalosti opisovanej v Písme... Šernmovať s citátmi z Biblie hlava-nehlava, to nie je ani kresťanské, ani normálne logické.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 06. leden 2010 @ 19:41:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo chtěl jsem jednoduchou odpověď, zda chápeš proč Bůh usmrtil syny Áronovy. Místo toho mě obviňuješ. Jestli považuješ citování z Písma za nelogické tak mi poraď z čeho ti mám citovat? Z katolického katechizmu? Ten, ale psali vaši "chlapci", takže si to přizpůsobili ke svému učení. Vidím, že nejsi schopný odpovědět na složitější otázky tak se zeptám jednoduše, domníváš se, že Bůh je potěšen, když Ho oslavuješ pohanskými rituály?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 07. leden 2010 @ 16:10:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja považujem tvoj citát jednoducho za neprimeraný situácii, o ktorej hovoríme. Ja o voze, ty o koze. Logické musí byť aj primerané okolnostiam, inak sotva možno robiť z toho uzávery. Nikto Vianoce neprikázal oslavovať, ale neprikázal nikto v Biblii oslavovať ani tvoje narodeniny, a výročie sobáša tvojeje babky, a zrejme to robíte, a je to fajn a Pán určite nič proti tomu nemá...

 Vianoce, to nie je predsa nič iné ako oslava narodenia Krista Pána, Spasiteľa sveta. Neviem o akom pohanskom rituáli ty hovoríš. Robí sa to dôstojne v rámci bohoslužieb v kostoloch. A neviem, čo je na tom pohanské... Vadia ti jasle, či stromčeky?... Koledy?Ak nemáš zmysel pre názorné vyjadrenie, to je už iná vec...  To, ako to oslavujú pijani na uliciach, či obchodníci,  to predsa sem nepatrí a to nemá v moci nijaká cirkev...  Ja len si želám mať zmysel pre realitu, hlavne ak je taká významná ako narodenie Spasiteľa sveta, a je dokonca slávnostne opísané v Biblii.Pprišli za Kristom zdaleka až z Východu, a my by sme vari mali  - ako tí jeruzalemčania - sedieť spokojne doma ďalej, bavkať sa,  a nevšímať si narodenie Krista?...
Takže tak...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benedikt VI. o Vianociach (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 11. leden 2010 @ 18:41:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo, vánoční stromek - germanský pohanský zvyk.
Dárečky - římský pohanský zvyk
Lití olova - pohanský zvyk
Obrazy, figury - pohanské zvyky
Konec prosince - slonovrat - pohanské slavnosti

A tak příště, když budeš slavit vánoce, hlasitě volej "já jsem křesťan, já jsem křesťan", to aby Bůh tě poznal v zástupu pohanů, kteří dělají totéž co ty. Myslím, že další diskuse je bezpředmětná.
rastan


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy