Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 243 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116533476
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Katolík obhajuje mesiášství Marie
Vloženo Sobota, 12. prosinec 2009 @ 17:54:23 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Pohled katolíka na Marii:


"Spoluvykupitelka, Prostřednice a Orodovnice".
Panna Maria prohlašuje, že pod tímto titulem, ke kterému je mimořádně velký odpor z protestantské strany (ohrožení pseudo-ekumenismu) i odpor některých nemariánsky zaměřených katolíků (sic!) tento titul bude před druhým příchodem Páně vyhlášen papežem jako poslední a páté mariánské dogma.

"Paní všech národů" a později jako "Spoluvykupitelka, Prostřednice a Orodovnice", to je poselství z Amsterodamu, stejně tak z Japonské Akity nebo italského zjevení v Montichiari-Fontanelle.

Že je tato skutečnost trnek (sic!) v oku protestantům je zřejmé, když Písmu svatému nerozumí, tradici Církve odmítají a Magisteru  se vysmívají. Takový člověk je jako slepec bez hole a jeho pád do jámy je hrozný. Z pokřtěného se pak stává fanatik pro boj proti jedné svaté Církvi Kristovi (sic!). Konce takového jednání jsou pro takové (sic!) člověka horší než jeho začátky života bez Boha.

Martino


Podobná témata

Katolicismus

"Katolík obhajuje mesiášství Marie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 18:15:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor tohto článku musel vypiť veľa omšového vína,kým sa mu podarilo splodiť toľko nezmyslov.



Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 18:47:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ked to je z teho amsterodamu a japonska je to urcite tak. mariaje druha po bohu a ,ali by ste v ucte kolena pred nou skolonit


]


Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 19:41:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"To jsem slyšel a viděl já, Jan. A když jsem to uslyšel a spatřil, padl jsem na kolena k nohám anděla, který mi to oznamoval.
  • Ale on mi řekl: „Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratří proroci a ti, kdo se drží slov této knihy. Před Bohem poklekni!"


  • ]


    Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 19:46:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
    ved ale aj satanas citova bibliu . preto ma nasa cirkev pravá katolicka ten katechyzmus, ten satan necituval a v nem sa pise nieco ine .. HE-HE


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Momonka v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 21:22:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jo, protože satan ho přímo sepsal, ten katechismus, he he.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:58:39 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kdepak, satan citovat z Písma umí, což neplatí o pisateli(ích) toho katechismu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Momonka v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 10:15:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jo, ďábel je mazaný. Přece nebude citovat nějaké lživé bláboly, aby nachytal na ně Krista samotného. Dělat z něj hlupáka, se člověku může vymstít, neboť "ďábel, ten pyšný duch, nesnese, aby se mu někdo posmíval", jak řekl jeden filozof. Mě se tak zdá, že si tady někdo nedělá hlupáka jen z ďábla... Ekumenik, to je fakt třída. Něco takového jsem snad v životě nepotkala.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 10:20:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    To napsal C.S.Lewis ve svých Radách, ne?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Momonka v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 18:41:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jo, znám to z Rad, ale Lewis tam myslím někoho cituje.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 13:50:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ..." což neplatí o pisateli(ích)"...

    Katechismus se souhrn náboženských pravd, které vycházejí z Písma a z apoštolské tradice církve.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (raszys@quick.cz) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 16:20:06 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko, když je to tak jak píšeš, vysvětli mi jednu věc. Nevím jestli jsi četl "Překročit práh nadějě" od K. Wojtyly vašeho bývalého papy, ten dostal otázku "...proč Vás oslovují "Svatý otče", když Bůh zakazuje takto člověka oslovovat" (cituji volně) a odpověď? "Nebojte se mě tak oslovovat, už se to tak dělá staletí a je to tradice." Co z toho plyne pro normálního člověka? Bože ty si říkej a přikazuj co chceš, my si to budeme dělat po svém. Není náhodou podobnost s hadem v ráji? "Nebojte se nezemřete!"
    rastan


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 10:28:40 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rastane
    přestaň být otrokem litery, hledej pravý smysl!

    Cožpak si myslíš, že Pán Ježíš ti také zakazuje  nazývat vlastního tátu otcem? A co by se tím změnilo? Tak bysme vymysleli jiné slovo. Otec na nebesích je někdo zcela jiný, nesrovnatelný se všemi pozemskými otci, co jich je. To je podstata!

    Vždyť i Petr a Pavel nazývají přímo v Písmu své žáky (Timoteje, Tita, Marka) duchovními syny. Jsou tedy pro nich duchovními otci, ale nikoho je ani nenapadne je srovnávat s důstojností Otce na nebesích.

    Je to všechno jen trapné slovíčkaření. Bohu však jde o skutečný vnitřní postoj srdce.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 16. prosinec 2009 @ 19:39:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nedělej ze mě troubu, viděl jsem katolické písemnosti, kde se papež oslovuje "Svatý Otec", otce doma nepíši velkými písmeny!!
    Ten novinář dobře věděl proč se na to ptal, a Wojtyla dobře věděl o čem je řeč, jen ty tady mlžíš.
    rastan


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:57:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ty jsi už konečně přestoupil do té církve? Gratuluji. Ale máš pravdu, je mnohem lépe držet se knih, které satanáš necitoval. Kdybys ho potkal, jistě ho ohromíš tím, že budeš citovat to, co možná nezná. Jen aby se k těm tvým citátům znal Bůh:-)


    ]


    Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:54:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nejsem z Japonska a ani Amsterdamu, takže se jdu vrátit ke Genesis a jdu hledat tu lásku. Je to tak správně, ekumeniku?:-))


    ]


    Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Mene v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 21:24:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    To o té Spoluvykupitelce je pravda?  Dá se to někde dohledat?



    Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 22:18:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
      Ta zjevení Paní všech národů a Spoluvykupitelky jsou obecně známá a publikovaná běžně i na webu, například zde.


    ]


    Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:48:39 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Teda fuj, Cizinče, to jsou ošklivé stránky. Tedy vyloženě odpudivé jsou ty dva obrázky ženy stojící na zeměkouli. Budou zřejmě inspirovány Ježíšovým výrokem v Mt 5,35 (ani při zemi, protože země je podnož jeho nohou; ani při Jeruzalému, protože je to město velikého krále), ale malíři nějak uniklo, že se tam mluví o Bohu. Na tom prvním si zase autor nepozorně přečetl Písmo a asi se domnívá, že Jan v Jordánu pokřtil nějakou ženu, na kterou pak sestoupil Duch svatý v podobě holubice. Nejsmutnějším a jistě nechtěným projevem těch obrázků je, že přes tu ženu není vidět pořádně na kříž. Člověk ji musí nějak obejít, aby pohlédl na Spasitele;-)

    V textu mě zarazilo pár věcí. Především tvrzení:"Poprvé se v poselstvích objevují narážky na druhý příchod samotného Ježíše spolu se Svatou Pannou sem k nám na tuto hmotnou zem." Ono se v KC věří, že při druhém příchodu Krista přijde nějaká svatá Panna (zřejmě jeho mamina)? Ze strany Boha to hodnotím jako velmi dobrý nápad, kterým se předejde zmatku a nedorozumění - kdyby se totiž vrátil bez ní, mnozí katolíci by ho ani nepoznali. Když ale přijde se ženou, na kterou jsou zvyklí, která jim řekne:"To je On.", bude mít i každý katolík hned jasno - tedy až když to potvrdí papež nebo aspoň nějaký ten biskup.




    ]


    Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 09:59:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Asi význam tohoto zjevení přeceňuješ. Žiju po celý život jako aktivní katolík a za celou tu dobu jsem o něj v podstatě ani nezavadil. Ve vnitřním životě katolické církve nehraje žádnou významnou roli. Mariánských zjevení máme přehršel, jedno však mají společné: Panna Maria v nich neříká nic převratně nového, vyzývá však k věcem, ke kterým vyzýval už Kristus - k pokání a obrácení, k modlitbě.

    ...""Poprvé se v poselstvích objevují narážky na druhý příchod samotného Ježíše spolu se Svatou Pannou sem k nám na tuto hmotnou zem." Ono se v KC věří, že při druhém příchodu Krista přijde nějaká svatá Panna (zřejmě jeho mamina)?"...


    Já myslel, že alespoň v tak samozřejmé věci mezi námi křesťany panuje naprostá shoda. Ale jak vidím, mýlil jsem se. Dovolím si připomenout slova Písma, že Pán Ježíš při svém druhém příchodu nepřijde sám, ale spolu se svatými (J 1,14; Zj 14,1).

    Co myslíš, Ježíšova Matka snad mezi nimi bude chybět, nebo bude mít mezi svatými čestné místo po boku svého Syna?




    ]


    Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 10:30:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    J 1,14: A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

    Zj 14,1: A viděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na čele napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.

    Kde tam vidíš něco o příchodu Páně se zemřelými svatými? Jinak, ano: "Syn člověka přijde v slávě svého Otce se svými svatými anděly, a tehdy odplatí každému podle jeho jednání." (Mt 16,27) - ona byla jeho maminka anděl?

    Já ta zjevení nepřeceňuju, ale ty obrázky mě celkem urážejí.




    ]


    Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 14:37:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ..."Já ta zjevení nepřeceňuju, ale ty obrázky mě celkem urážejí."...

    Tak na ně nechoď, já o jejich existenci až dodnes neměl ani ponětí a vůbec mně nechyběly. Nebo to jsou oficiální stránky ŘKC?


    ..."Kde tam vidíš něco o příchodu Páně se zemřelými svatými?"...

    (1. Tes 3,13)
    aby tak upevnil vaše srdce, bezúhonná ve svatosti před tváří Boha, našeho Otce, při příchodu našeho Pána Ježíše Krista se všemi jeho svatými.

    (Ju 1,14-15)
    A o nich také prorokoval sedmý od Adama, Enoch, když řekl:
    "Hle, Pán přichází s desetitisíci svých svatých, aby vykonal soud nade všemi lidmi a usvědčil všechny, kteří mezi nimi
    byli bezbožní, za všechny skutky jejich bezbožnosti, které bezbožně napáchali, i za všechny hrubosti, které proti němu vyslovili bezbožní hříšníci."


    Překvapují mně tvé mezery v základních věcech víry. Jako díry po zubech na jinak bezvadném chrupu.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 15:22:42 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No já si opravdu myslím, že se tu mluví o svatých andělech, o kterých mluvil Ježíš. Pokud by šlo opravdu o "svaté", pak by přišel spolu se všemi křesťany. Ale ty jsi původně uvedl úplně jiné verše.

    Já myslel, že alespoň v tak samozřejmé věci mezi námi křesťany panuje naprostá shoda. Ale jak vidím, mýlil jsem se. Dovolím si připomenout slova Písma, že Pán Ježíš při svém druhém příchodu nepřijde sám, ale spolu se svatými (J 1,14; Zj 14,1).

    No tak v J 1,14 nevidím vůbec nic o druhém příchodu. A ani nic o nějakých svatých. A ve Zj 14,1 také nevidím nic o příchodu již zesnulých svatých zpět. Tak kde to v těch dvou verších vidíš?

    Překvapují mně tvé mezery v základních věcech víry.

    Tak to buď klidný - mezer mám tolik, že ty zuby je těžké najít. A taky jsem se tím nikdy netajil. Nerozumím pořádně i celým knihám Písma. Nechápu spoustu věcí, které se vám ostatním zdají být jasné. Příkladem jsou třeba ty dva tebou uvedené verše. Zjevení jako celku pořádně nerozumím. U Janova Evangelia bych řekl, že mu aspoň z půlky rozumím, ale jak z věty: A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy. ty vyvodíš, že při druhém příchodu přijde Kristus se svou maminou, to fakt nechápu.




    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 09:35:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Omlouvám se, neměl to být Jan, ale Juda 1,14.

    Navíc jsem se vyjádřil hodně neohrabaně, vůbec nezpochybňuji tvé znalosti, ale překvapuje mě jejich nevyváženost. Mnohé věci máš prostudovány daleko hlouběji než já, ale o to víc vynikají ty "mezery".

    Vyrůstat v katolické církvi má tu výhodu, že je ti předávána hotová podoba víry komplexně. Já tedy už vyrůstal s tím, že svatí přijdou spolu s Kristem, aniž by mně to kdo z něčeho odvozoval.  Zrovna tak skutečnost, že had v ráji představuje vlastně satana a ne polní zvíře. Církev vyučuje hotovou podobu víry a kdo chce, může si příslušné věci odvodit z Písma sám.

    Pokusím se to vysvětlit v samostatném článku, teď jen drobnost: Víme, že Bůh své dary nikdy nebere zpět. Gen 3 tvrdí: "Nejchytřejší ze všech polních zvířat, která Hospodin Bůh učinil, byl had."
    Kdyby se jednalo skutečně pouze o hady jako zvířata, tedy je legitimní se ptát: Kam se poděla jejich chytrost a schopnost mluvit?
    Je snad někde napsáno, že zvířata v ráji uměla s člověkem mluvit, takže se tomu Eva ani nedivila?
    Vyniká snad had inteligencí nad všechna ostatní zvířata, vyniká snad inteligencí nad člověka? Je to pravda? Protože had z ráje dokázal člověka oklamat, "nastartovat" jeho pád do hříchu.

    Známe z Písma příklad, kdy i oslice promluvila. Ale ne sama od sebe, ale z Boží vůle, aby zachránila Bileáma. Nemohu přijmout, že by bylo Božím záměrem, aby člověk upadl do hříchu a jen proto by nechal hada vyjímečně promluvit. A kdyby se jednalo skutečně o Hospodinem ustanovené nepřátelství lidí a hadů obecně, už dávno by byli všichni hadi na zemi vyhubeni.




    ]


    Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 17:13:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
      No, myslím, že teď jsi ctitele Paní všech národů opravdu urazil.

      Je dobré v tomhle vědět, jak mocnosti fungují, už od nepaměti až dodnes.

      Jejich základním principem je přinést přemět určený k modlení a spoléhání, který dají lidem. Jde o jediné - získat co nejvíce lidí, kteří daný předmě nosí, uctívají, spoléhají na něj, případně za ním cestují malou či velikou dálku a skrze něj uctívají tu mocnost. Čím víc lidí, tím více moci, tím větší soudržnost a tím větší schopnost ovládat lidi.

      U toho předmětu přineseného při zjevení v Paříži se to povedlo - během velmi krátké doby necelých 20 let se tak rozšířil, že srze něj byla získána naprostá většina lidí z "církve" od spodu až po kardinály a výsledkem pak bylo vyhlášení dogmatu a tím ukotvena pozice daného zjevení a mocnosti. I dneska bys těžko hledal ŘK, který tenhle předmět nebude mít na krku, ruce či v kapse nebo na stolku (schválně, zkus se zeptat, kdo ho nemá, jestli se nějaký ŘK přihlásí) a jméno toho zjevení musí každý ŘK věřit, jinak je exkomunikován.

      To zjevení v Amsterodamu zvolilo poněkud nešťastnou formu předmětu určeného k modlení a spoléhání a za půl století si získalo velké množství fanatických zastánců, ale stejně tak existuje spousta lidí, která se stále ještě spoléhá na zázračnou medailku nebo používají nějaké kombinace a ani to zjevení z Amsterodamu neznají. Kdyby tu zastánci a odpůrci daného zjevení nebojovali srdnatě s protestanty, mohl bys vidět, jak by se stejně srdnatě pustili do sebe (což můžeš z některých příspěvků tušit).

      Už jsem ti psal, že všechna ta zjevení jsou velmi okatě podobná: Zjevení připravují dostatečné množství lidí na příchod svého Syna. Z toho, co víme z bible, nějaký takový Syn jednou přijde a bude to nepěkný rachot. Když si ta zjevení plná rouhavých jmen trochu prozkoumáš, je podobnost s tím zjevením sv. Jana až příliš nápadná.



    ]


    Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 09:48:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Toníku
    dovolím si ti připomenout, že v katolické církvi je spektrum názorů. Když se sejdou dva katolíci, mohou mít klidně tři názory a přitom ve věcech základních budou stát srdnatě při sobě. Žádný medailonek není článkem víry, ale nepovažujeme ho ani za modlu.

    ..."jméno toho zjevení musí každý ŘK věřit, jinak je exkomunikován"...

    Opět jednou zvítězila ta tvá horší stránka. Tobě je přece jasné, že něco takového je pustá lež. Žádné mariánské zjevení není pro katolíka závazné, ale obsah každého stejně jen vybízí k následování toho, co nám už zjevil Kristus.




    ]


    Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 11:11:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
      Oko, je jasné že římští katolíci mají různé názory, nerozumím s čím polemizuješ. V tom základním - poslušnosti a uctívání "Marie" - budete stát srdnatě při sobě, v nepodstatných detailech - jako například jestli Duch svatý byl dán i mimo ŘKC, nebo jestli máme jako lidé u Otce přímluvce Ježíše Krista nebo nemáme - budou mít dva ŘK tři názory a budou schopni se kvůli tomu pohádat.

      Mezi křesťany a biblickými fundamentalisty mají také lidé různé názory a neshodnou se třeba, co přesně bude na konci světa nebo jestli člověk smí používat mobil a počítač. Ale v tom základu - že jsme očištěni a vykoupeni Kristovou krví, že spasení je z milosti a děje se ústy vyznáním a že u Otce máme přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého, se bez problémů sejdeme.

      Takže mezi křesťany je to velmi podobné, jako mezi ŘK, jen se velmi lišíme v tom, co je podstatné a co je podružné.


      Pokud jde o medailky: Jen jsem o nich řekl, že je má u sebe skoro každý ŘK, nic víc. Medailky nejsou závazné (nejsou "článkem víry"), stejně jako sošku, obrazy nebo poslušnost zjevení. To nic nemění na tom, že převážná část ŘK medailku má, stejně jako sošky, obrazy a zjevení poslouchá. Takže tento tvůj způsob komunikace je poněkud pokrytecký.


      Pokud jde o rozhodnutí papeže "ex katedra", tak bys měl vědět, že každý římský katolík by jim měl věřit, že jsou závazná. Tohle je trochu tvoje slabá stránka, oháníš se stále katechismem, jako by v ŘKC nebylo nic jiného. Zkus se schválně zeptat Martina, jestli každý ŘK musí věřit tomu, co vyhlásil papež z pozice své autority, nebo jestli si může vybrat a věřit, že papež nemá pravdu.

      Než tedy obviníš druhého ze lži, seznam se prosím s učením své vlastní církve.

      Kážeme a určujeme za Bohem vyjevené dogma, že rozhodne-li římský pontifex ex cathedra, to jest, využije-li své hodnosti pastýře a učitele všech křesťanů, dané jeho apoštolskými povinnostmi, vymezí doktrínu víry a morálky závaznou pro veškerou církev, s pomocí Boží, přislíbenou mu blahoslaveným Petrem, vládne neomylností, již svatý Spasitel s potěchou udělil církvi vymezením doktríny o víře a morálce, a tudíž taková rozhodnutí římského pontifika jsou nezměnitelná ve své podstatě a jsou rozhodnutím církve.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 13:19:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jestli je to z tvé strany matení z nepozornosti, tak budiž. Jestli je ale úmyslné, tak jsi na tom skutečně vnitřně horší, než jsem si myslel.

    Tedy ještě jenou a přesně, bez posouvání smyslu:

    Tvůj výrok ..."jméno toho zjevení musí každý ŘK věřit, jinak je exkomunikován"...
    je naprosto zjevnou nepravdou. Nikdo nemusí věřit na mariánská zjevení a zůstává stále katolíkem. Z takového důvodu nemůže být exkomunikován. A ty toto dobře víš, proto jsem tvůj výrok označil za lživý (úmysl lhát), ne za omyl.

    Tvé úporné vrzení, že katolíci nejsou křesťané je úsměvné.


    ..."jestli Duch svatý byl dán i mimo ŘKC, nebo jestli máme jako lidé u Otce přímluvce Ježíše Krista nebo nemáme"...

    To všechno se lze dočíst v Písmu, zároveň v katechismu i pokoncilních dokumentech a každý si to může přečíst.


    ..."Ale v tom základu - že jsme očištěni a vykoupeni Kristovou krví, že spasení je z milosti a děje se ústy vyznáním a že u Otce máme přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého, se bez problémů sejdeme."...

    ŘKC snad učí něco jiného? Schválně, zkus nahlédnout do katechismu!


    ..." Pokud jde o rozhodnutí papeže "ex katedra", tak bys měl vědět, že každý římský katolík by jim měl věřit, že jsou závazná."...
    Kdy jsem tvrdil něco jiného?

    Já mluvil o mariánských zjeveních, která závazná nejsou. Ty to posunuješ do roviny, jako kdybych zpochybňoval platnost výroků papeže "ex catedra." Vkládáš mi do úst co jsem nikdy neřekl. To je hloupá a průhledná manipulace. Čeho tím chceš dosáhnout?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 13:46:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Já mluvil o mariánských zjeveních, která závazná nejsou.

      Ale reagoval jsi na můj příspěvek, který nebyl o nějakých obecných zjeveních, ale ta věta byla o jednom konkrétním zjevení, tys jí vytrhnul, vztáhnuj na všechna zjevení a mne obvinil ze lži. Já jsem nikde nepsal, že jsou všechna ta zjevení krásných paní v oblaku světla nějak závazná pro všechny ŘK, takže zase vkládáš mne do klávesnice, co jsem nikdy nenapsal. Možná by sis měl občas číst, co píšu, promiň.

      Psal jsem o jménu jednoho konkrétního zjevení, které je závazné pro všechny ŘK, protože bylo vyhlášeno jako dogma papežem. To není žádné matení ani lhaní, to je realita. Jméno toho zjevení tedy musí věřit každý, jinak se ocitá mimo ŘKC. Zůstává dále římským katolíkem, ale je mimo společenství ŘKC. Opravdu si nejdřív srovnej, co ŘKC učí, než se do mne budeš pouštět a obviňovat mne ze lži. Nemám tu v úmyslu lhát ani mást, ten můj příspěvek byl velmi, velmi konkrétní, poze jsem nenapsal to jméno, které musí každý věřit.


      Nikde netvrdím, že katolíci nejsou křesťané. Napsal jsem to jednou jedinkrát, a to ještě tak, že "většina katolíků nejsou křesťané", protože za ŘK je označen každý politý v ŘKC kostele a za tím si stojím. Není na tom nic úsměvného, už jsem ti psal, že označovat lidi polité v kostele za křesťany je dost drsný podvod a klamání. Nevím, proč tohle stále vytahuješ, s tématem to nesouvisí.


      Zpět k tématu, co kdybys třeba reagoval k němu? Schválně pár jednoznačných otázek:

      - máš v kapse, a ruce či na krku či někde doma zázračnou medailku? Mají jí tvoje děti? Mají ji lidé v kostele okolo?
      - posloucháš zjevení, chováš se a modlíš a postíš se podle jeho řádu a jeho příkazů?



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 18:52:04 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ..."Psal jsem o jménu jednoho konkrétního zjevení, které je závazné pro všechny ŘK, protože bylo vyhlášeno jako dogma papežem."...

    To je teda hluboký omyl. Máš - li na mysli titul "Neposkvrněné početí", papež ho nevyhlásil na základě žádného zjevení. Papež pouze potvrdil starobylou víru církve nezávisle, zda byla potvrzena nějakým zjevením, či nikoli.

    Žádné dogma nebylo nikdy vyhlášeno pouze na základě soukromého zjevení Panny Marie.


    ..."Nikde netvrdím, že katolíci nejsou křesťané."...

    Dovolím si zacitovat tvůj výrok:
    ..."Takže mezi křesťany je to velmi podobné, jako mezi ŘK, jen se velmi lišíme v tom, co je podstatné a co je podružné."...


    ..."máš v kapse, a ruce či na krku či někde doma zázračnou medailku? Mají jí tvoje děti? Mají ji lidé v kostele okolo?"...

    Já osobně nemám. Možná nějakou najdu někde v šuplíku jako dárek. Jako ženatý nenosím dokonce ani prsten, vadil by mi při práci. Ale vůbec nic proti medailkám nemám, pokud ji někdo nenosí jen na parádu, ale jako pomůcku k pravidelné modlitbě, tak je to jen dobře.

    ..."posloucháš zjevení, chováš se a modlíš a postíš se podle jeho řádu a jeho příkazů?"...

    U nás v ŘKC se při bohoslužbě čte z Písma. Znovu opakuji, že žádné mariánské zjevení není stěžejní pro život v církvi, je to záležitost víceméně soukromá. Tím význam zjevení nijak nezlehčuji, protože Maria vyzývá k modlitbě a postu, k návratu k jejímu Synu.
    A to je jen dobře.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 19:32:57 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
      Ahoj oko.

      Teď s tebou souhlasím. Nikde jsem netvrdil, že "nějaké dogma bylo vyhlášeno pouze na základě soukromého zjevení Panny Marie" ani jsem netvrdil, že "ŘK nejsou křesťané", takže jsem rád, že jsi to uvedl na pravou míru. Jediné co jsem tvrdil je to, že jméno toho jednoho zjevení krásné paní bylo ustanoveno o pár let později jako dogma a to kvůli zázračné medailce, kterou to zjevení přineslo a která roznesla slávu a popularitu toho zjevení. A to není jen můj názor, ten názor jsem převzal od lidí, kteří tomu zjevení krásné paní věří "dokrve".


      Ani nevím, proč říkáš, že "žádné mariánské zjevení není stěžejní pro život v církvi, je to záležitost víceméně soukromá." To s tématem zjevení nijak nesouvisí a neodpovíš na otázku, která je tak jasná. Už mi tvoje odpovědi připomínají Jaelu.

    Zeptám se:

     "posloucháš zjevení, chováš se a modlíš a postíš se podle jeho řádu a jeho příkazů?" 

    a ty odpovíš:

     U nás v ŘKC se při bohoslužbě čte z Písma. Znovu opakuji, že žádné mariánské zjevení není stěžejní pro život v církvi, je to záležitost víceméně soukromá. 

      Tak nějak moc nechápu, cos mi tím chtěl odpovědět: Posloucháš tedy to zjevení krásné paní ohledně postu, modliteb a týdeního řádu, nebo ne? Je ta otázka tak nepochopitelná?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 10:43:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Toníku.
    ..."jméno toho jednoho zjevení krásné paní bylo ustanoveno o pár let později jako dogma a to kvůli zázračné medailce, kterou to zjevení přineslo a která roznesla slávu a popularitu toho zjevení."...


    V tom právě spočívá tvůj omyl. Dogma o neposkvrněném početí nevycházelo z žádné "zázračné" medailky.


    "posloucháš zjevení, chováš se a modlíš a postíš se podle jeho řádu a jeho příkazů? "...

    Pokud si obsah některého zjevení prostuduji, tak bych měl odpovědět kladně. Ano, snažím se modlit a občas i postit - i když zdaleka ne dostatečně, jak cítím ve svědomí, že bych měl.

    Ovšem proto nepotřebuji studovat obsahy soukromých zjevení (a ani to běžně nedělám). To všechno už víme od Krista - jen to neděláme dostatečně. To proto Maria vyzývá...

    A vyzývá konkrétní osoby v konkrétní oblasti. Týdení řád v modlitbě, či v čemkoli jiném se nedá jednoduše univerzálně převzít do všech oblastí života na celém světě. Každý máme své povolání.





    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 23:41:08 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    V tom právě spočívá tvůj omyl. Dogma o neposkvrněném početí nevycházelo z žádné "zázračné" medailky....
    ...Ovšem proto nepotřebuji studovat obsahy soukromých zjevení (a ani to běžně nedělám).


      Hmm. Takže člověk, který o tématu skoro nic neví a asi ani nechce vědět, obviňuje druhého, který v tom vězel až po uši a prozkoumal tak, že je mu to nemilé, z omylu a ze lži.

      Promiň, na tohle už nemám co napsat. V každém případě by sis možná mohl něco o vztahu toho zjevení krásné paní a následně vyhlášeného dogmatu přečíst, abys věděl, co je a co není omyl, i když tě to nezajímá. Jen tak, pro korektnost diskuze.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Středa, 16. prosinec 2009 @ 20:48:23 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Počkej Toníku.
    Kvůli zjevení není nikdo exkomunikován.

    Tvůj výrok ..."jméno toho zjevení musí každý ŘK věřit, jinak je exkomunikován"...

    Maria, počatá bez poskvrny prvotního hříchu je víra církve po všechna staletí.  Celá čistá Maria není až následná záležitost nějakého zjevení.

    Vždyť podobná víra je i u pravoslavných. Nesouhlasí sice s vyhlášením dogmatu, ale zkus jim na Neposkvrněnou Marii sáhnout!



    Liturgická oslava Neposkvrněného početí se konala v prvotních dobách na východě. Od 9.století pak přešla z Konstantinopole do jižní Itálie, která se tehdy stala součástí Byzantské říše. Koncem 11.století zavedl slavení tohoto svátku ve své diecézi sv. Anselm z Canteburry. V té době se začínají náznaky toho slavení projevovat i v dalších zemích. Například u nás je o ní z tehdejší doby zmínka v Opatovickém homiliáři. Větší slavení tohoto svátku se vžilo kolem roku 1200 a od roku 1476 Sixtus IV. jemu rozšířil působnost na celou církev.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 07:41:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
       Můj výrok je pravdivý, oko.

       Jméno toho zjevení, které přineslo zázračnou medailku, musí každý ŘK věřit, jinak se ocitá mimo společenství ŘK. Ty jsi se spletl a obvinil jsi mne ze lži, neprávem. A přečti si, jak vyhlášení dogmatu vznikalo, jak se zjevením souviselo - nebo se zeptej některého ze zdejších ŘK, kteří o tom něco vědí a rozumí tomu, když nevěříš mě. A podle mne přijde čas a budeš muset jako ŘK věřit i to jméno zjevení z Amsterodamu, i když si to ještě nedokážeš připustit.

       Se zbytkem tvého příspěvku souhlasím. Je velmi pravděpodobné, že stejná zjevení a poslušnost jim stála i za počátky ŘKC, a že probíhala už v jejich prvotních dobách, tomu bych klidně věřil, i když o tom nejsou spolehlivé historické záznamy. Ale podle všelijakých indicií , legend a historických svědectví je zjevné, že podobnými zjeveními krásných paní bylo řízeno velké množství významných lidí v ŘK.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:45:10 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Titul "Neposkvrněné početí" není "vynález" žádného zjevení. Nejdřív byl titul "Neposkvrněné početí," pak bylo potvrzení tohoto titulu ve zjevení.

    Tak je to skutečně správně.

    Každý mluvíme pořád o něčem jiném. Já tvrdím, že žádné zjevení "nenastartovalo" vyhlášení tohoto dogmatu, že je to starobylá víra církve a žádný vynález posledních století. Ono zjevení tuto víru pouze potvrdilo.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 14:36:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
      Oko, v tom se pleteš a už jsme tu o tom psali. Opět: Pokud o něčem nevíš, jak to bylo a ani se o to nezajímáš, netvrď jistě, jak to bylo, nemluv o něčem jiném a nejdříve si o tom něco přečti. (není to od heretiků a protestantů, neboj, můžeš to číst)

      Časová posloupnost byla tato:

    - Nějdříve se zjevila krásná světelná paní a přinesla na svět zázračnou medailku, na které bylo teologické poselství
    - Tato medailka se bleskově rozšířila po celém světě a danému poselství dala popularitu
    - Ze všech končin světa se ozýval hlas k vyhlášení daného poselství
    - Na základě souhlasu vyhlásil papež to poselství jako dogma
    - pak se teprve zjevila krásná světelná paní, jejíž jméno musí každý ŘK věřit, jinak se ocitá mimo společenství ŘK.

      Tvoje názory ve stylu "žádné zjevení "nenastartovalo" vyhlášení tohoto dogmatu, že je to starobylá víra církve a žádný vynález posledních století." jsou zajímavé, ale nepravdivé.


    ]


    Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Středa, 16. prosinec 2009 @ 23:57:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Co je to za ten předmět z Paříže? Já ani nevím, že tam nějaké bylo. Kdybys napsal Franice, myslel bych, že mluvíš o Lourdách a tom dogmatu o neposkvrněném početí. Ale tady fakt nevím.


    ]


    Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 07:50:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Zázračná medaile a jiné medaile


    ]


    Re: Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 00:19:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Díky.


    ]


    Re: Re: Re: Cizinče, to jsou tedy věci (Skóre: 1)
    Vložil: martino v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 11:47:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
     

    Už Otcové prvních staletí rozvíjejí teologii Marie jako nové Evy. Poprvé se tento motiv objevuje u sv. Justina (asi 165) a je dále rozpracován sv. Irenejem (asi 200).

    Svátek početí Panny Marie začínají křesťané slavit na Východě mezi 6 stol. , na západě pak v 9 stol.
     

    Papežova bulla z 8. prosince 1854 nejprve konstatuje vznešenost Blahoslavené Panny
    obecně. Začíná slovy "Nesmírný Bůh (Ineffabilis Deus) ... od věků vyvolil a určil za matku
    svého Jednorozeného Syna Marii, aby v ní jediné našel zalíbení své nejmilostivější vůle." Dále
    se bulla zabývá vývojem dogmatu - pravdy víry, jejíž strážkyní a ochránkyní je Kristova
    Církev a v níž se v během věků postupně utváří jasná formulace určité věroučné pravdy,
    kterou však Církev již od svého začátku uchovává a věrně vyznává. Pak následuje vlastní
    Definice Neposkvrněného početí Blahoslavené Panny Marie (Definitio immaculatae
    conceptionis B. Mariae Vg.):
     

    ...Ke cti svaté a jedinečné Trojice, k chvále a
    důstojnosti Panny Bohorodičky, k povznesení katolické
    víry a rozšíření křesťanského náboženství, autoritou
    našeho Pána Ježíše Krista, blažených apoštolů Petra a
    Pavla a Nás, vyhlašujeme, zvěstujeme a definujeme učení,
    které zavazuje, že nejblahoslavenější Panna Maria byla v
    prvním okamžiku svého početí jedinečnou milostí a
    výsadou všemohoucího Boha vzhledem k zásluhám Ježíše
    Krista, Spasitele lidského pokolení, uchována prosta vší
    poskvrny dědičné viny. Toto učení je od Boha zjevené, a
    proto mu všichni věřící mají pevně a důsledně věřit."

    Formulace vší poskvrny dědičné viny znamená, že v případě Panny Marie je vyloučeno
    všechno, co souvisí s hříchem, ale definice nevysvětluje, co přesně znamená pojem
    poskvrna. Úkolem teologie je pokusit se pochopit, čeho se pojem týká, vždyť přece Maria
    mohla přesto trpět, být pokoušena, zemřít... Definice je tedy sestavena ze záporných tvrzení
    a usiluje spíše o vyloučení nesprávných názorů, než o kladné prohlášení o Mariině svatosti.
    Bula s definicí prošla osmi návrhy, a teprve v devátém bylo rozhodnuto vzdát se
    jakékoliv snahy "dokázat" dogma z Písma a tradice. Byl přijat nový postup, který na
    neposkvrněné početí pohlíží jako na pevnou součást víry církve. Bula pak znovu pročítá
    doklady z Písma a tradice, vyvozuje z nich důsledky a nachází v nich hlubší význam, než
    mohli sami jejich autoři ve své době chápat.

    Všichni křesťanští autoři se shodnou na tom, že spása je čirý Boží dar. Dítě je
    posvěceno křtem, dospělý přijímá Boží dar ospravedlňující milosti vírou. Tvrdíme-li, že Maria
    byla počata bez poskvrny prvotního hříchu, prohlašujeme tím, že byla vykoupena
    nejdokonalejším možným způsobem. Hřích se jí vůbec nedotkl. Tento Boží dar je čirá milost,
    nejdokonalejší příklad "pouhé milosti". Maria neučinila nic, čím by si onu milost zasloužila
    nebo získala: dostala ji zdarma jako Boží dar. Později, při zvěstování, na něj s vírou odpoví.
    Otcové východní tradice nazývají Boží Matku "celou svatou" (Panhagia), slaví ji jako
    "nedotčenou jakoukoliv poskvrnou hříchu, takřka modelovanou Duchem svatým a vytvořenou
    jako nové stvoření". Z Boží milosti zůstala Maria po celý svůj život nedotčena jakýmkoli
    osobním hříchem.
     

    Pokud jde o zjevení z roku 1830 více zde. http://vasekmacek.sweb.cz/medailka/medailka.htm



    ]


    Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Momonka v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 21:33:00 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Budeš milovat Paní, svého boha (rozuměj Marii), celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí!

    Potom není divu, že ten Pán Ježíš se už tam jaksi nevejde, že? Kdo nepřijme lásku k Pravdě, tomu Bůh posílá mocné působení bludu, aby uvěřil lžím...a tak dále...



    Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:53:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No, když se podíváš na ty obrázky ženy stojící na zeměkouli, uvidíš, že se tam Ježíš vejde. Jen na něj není přes tu ženu vidět. Katolíci mají oblibu ve znázorňování Krista na kříži (no nic proti tomu), takže si myslím, že tam někde malinkatý taky bude. Jen se mi nezdá rozumné věnovat pozornost bytosti, která cloní ve výhlade na Spasitele, ale když ta paní žila se svými sestrami v nějakém bytě, neměla asi dost místa a musela vše rovnat za sebe:-)


    ]


    Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 23:32:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Hmm, koukám, že Martino se tu prohlašuje za proroka, který ví, co se stane. Na člověka, který ani neví, že má v Kristu u Otce přímluvce, je to docela odvážně sebehodnocení. Jedno doporučení: neztrácej čas jeho plky:-)



    Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 10:24:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Řím. Odpoledne se Benedikt XVI., jak je o dnešním svátku zvykem, vydal na Španělské náměstí, kde stojí mariánský sloup, vztyčený na památku vyhlášení dogmatu o Neposkvrněném Početí. Po čtvrté hodině odpolední tu začal tradiční hold Neposkvrněné. Ten spočívá v položení věnce z kytice bílých růží – za pomoci římských hasičů – do rukou sochy Panny Marie na vrcholu sloupu. Svatý otec pak pronesl velice působivou promluvu k několika tisícovému zástupu lidí, shromážděných na Španělském náměstí. Mimo jiné řekl: „ Každý den je zlo prostřednictvím tisku, televize, rozhlasu vyprávěno, opakováno, zesilováno; pěstuje v nás návyk na ty nejhrůznější věci, činí nás necitlivými a určitým způsobem nás intoxikuje, protože negativa nejsou odstraňována a den za dnem se hromadí. Srdce se zatvrzuje a myšlenky se zachmuřují. Toto město proto potřebuje Marii, která svou přítomností hovoří o Bohu, připomíná nám vítězství Milosti nad hříchem a nabádá nás, abychom i v těch lidsky nejobtížnějších situacích doufali.

    Často si stěžujeme na znečištění vzduchu, který je v jistých částech města nedýchatelný. To je pravda: je zapotřebí snahy všech, aby se město stalo čistším. Nicméně, existuje jiné znečištění, méně vnímatelné tělesnými smysly, ale stejně nebezpečné. Je to znečištění ducha; to dělá naše tváře méně usměvavé, zachmuřenější a vede k tomu, abychom se mezi sebou nezdravili a nedívali se vzájemně do tváře… Město je tvořeno tvářemi, ale kolektivní dynamika nás, bohužel, může zbavovat vnímavosti k jejich hloubce. Všude vidíme jenom povrch. Osoby se stávají těly, a tato těla ztrácejí duši, stávají se věcmi, předměty bez tváře, které lze zaměnit a spotřebovat.



    Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (raszys@quick.cz) v Neděle, 13. prosinec 2009 @ 16:34:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko ještě jednou. Já se s tebou vsadím, že Marie o těch papových "působivých" plkách nic neví. Jeden můj známý měl v autě sošku "svatého" Kryštofa - ochránce motoristů (dobré, že?). Tak se ho ptám, pokud tě ten Kryštof má ochránit, musí o tobě vědět? Ano, řekl. Pak si představ, že na světě je miliarda katolíku a polovina jezdí autem, o všech ví Kryštof? Ano, zase odpověděl. Pak Kryštof je jako samotný Bůh? Nedočkal jsem se odpovědi. Tak jak je to? Jsou "svatí" jako samotný Bůh nebo ne?
    Jen na okraj co říká o mrtvých Bible (co na tom, že ji nevěříte)

    Kazatel 3:19  Lidi i zvířata čeká stejný osud - jeden umírá tak jako druhý, všichni dýchají stejný vzduch. Člověk zvířata ničím nepřevyšuje, všechno je marnost!
    20  Všichni směřují k témuž místu - všichni jsou z prachu, všichni se do prachu zase vracejí.
    21  Kdo ví, že lidský duch míří vzhůru, zatímco duch zvířat mizí pod zemí?

    Takže žádné "dušičky" do nebíčka, očistce (o kterém Bůh nic neví) nebo peklíčka.
    rastan


    ]


    Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 10:19:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rastane
    když ses nedočkal odpovědi tehdy, nemohu tě nechat dál čekat. Žádný ze svatých by vlastní mocí by neuhlídal všechny motoristy. To dokáže jen samotný Bůh, v tom máš naprostu pravdu.

    Ale protože svatí nyní přebývají v Boží blízkosti, ve společenství s Ním, je jim umožněno se "podílet" také na Božím pohledu na svět. Tedy skrze společenství v Bohu získávají schopnosti, jakých by sami nebyli schopni.

    Je to jako bys byl ve slunci.
    Uvidíš všechno, kam dopadnou jeho paprsky.

    Smysl Kazatele je docela jiný, je třeba ho vyložit v souvislostech. Už jsme to tu probírali, najdeš to v komentářích zpětně.

    ..."žádné "dušičky" do nebíčka, očistce (o kterém Bůh nic neví) nebo peklíčka."...

    Je to sice tvá osobní podoba víry, na kterou máš jistě právo, ovšem Písmo říká něco jiného.

    Kristus je nyní po Boží pravici a zemřelí svatí jsou s ním.

    (Fil 1,21-24)
    Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk.
    Jestliže však pro mne život v těle znamená plodnou práci, pak nevím, co si vybrat,
    neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší;
    ale zůstat v tomto těle je potřebnější kvůli vám.

    O očistném ohni se Písmo zmiňuje také.

    (1. Kor 3,15)
    Shoří-li něčí dílo, utrpí škodu; ale sám bude spasen, avšak tak jako skrze oheň.

    O očistci se toho tady dá taky hodně zpětně dohledat . I Pán Ježíš se zmiňuje o dvojí možnosti odpuštění hříchů "v tomto věku a v budoucím" (Mt 12,32).

    Nevěřit v peklo znamená nevěřit Pánu Ježíši.

    (Mk 9,43-48)
    Kdyby tě sváděla tvá ruka, usekni ji. Je pro tebe lepší vejít zmrzačený do života, než mít obě ruce a jít do pekla, do toho neuhasitelného ohně,
    kde 'jejich červ neumírá a oheň nehasne'.
    A kdyby tě sváděla tvá noha, usekni ji. Je pro tebe lepší vejít chromý do života, než mít obě nohy a být uvržen do pekla, do toho neuhasitelného ohně,
    kde 'jejich červ neumírá a oheň nehasne'.
    A kdyby tě svádělo tvé oko, zahoď je. Je pro tebe lepší vejít jednooký do Božího království, než mít obě oči a být uvržen do pekelného ohně,
    kde 'jejich červ neumírá a oheň nehasne'.







    ]


    Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 16. prosinec 2009 @ 19:35:49 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko ty dobře víš, že Židé nevěřili v žádné "dušičky". Pojem duše ve Slově Božím má několik podob
    1) Genesis 1:20  Řekl ještě Bůh: Vydejte vody hmyz duše živé v hojnosti, a
    21  I stvořil Bůh velryby veliké a všelijakou duši živou, hýbající se, kteroužto v hojnosti vydaly vody podlé pokolení jejich, a všeliké ptactvo křídla mající, podlé pokolení jeho. A viděl Bůh, že to bylo dobré.

    Tzn. vše živé je pojmenováno "duše živoucí".

    2) Genesis 9:4  A však masa s duší jeho, kteráž jest krev jeho, nebudete jísti.
     Krev.

    3) Genesis 46:15  Tiť jsou synové Líe, kteréž porodila Jákobovi v Pádan Syrské, a Dínu, dceru jeho. Všech duší synů i dcer jeho bylo třidceti a tři.
     Živí lidé.

    4) Moje vědomí, svědomí, myšlení
    1 Petrův 1:21  Kteříž skrze něho věříte v Boha, jenž jej vzkřísil z mrtvých, a dal jemu slávu, tak aby víra vaše a naděje byla v Bohu.
    22  Poněvadž duše své očistili jste poslušenstvím pravdy skrze Ducha svatého, k milování neošemetnému bratrstva, z čistého tedy srdce jedni druhé milujte snažně,
    Židům 4:12  Živáť jest zajisté řeč Boží a mocná, a pronikavější nad všeliký meč na obě straně ostrý, a dosahujeť až do rozdělení i duše i ducha i kloubů i mozku v kostech, a rozeznává myšlení i mínění srdce.
    1 Tesalonickým 5:23  On pak Bůh pokoje posvětiž vás ve všem, a celý váš duch i duše i tělo bez úhony ku příští Pána našeho Jezukrista zachováno budiž.

    Já si myslím, že kazatel je zcela jasný i bez souvislostí.

    Pavel měl touhu zemřít - mrtvý už nemohl nic pokazit tzn. měl jistou spásu jak plyne z jeho slov na sklonku života

    2 Timoteovi 4:7  Boj výborný bojoval jsem, běh jsem dokonal, víru jsem zachoval.
    8  Již za tím odložena jest mi koruna spravedlnosti, kterouž dá mi v onen den Pán, ten spravedlivý soudce, a netoliko mně, ale i všechněm těm, kteříž milují příští jeho.

    Když by šel přímo ke Kristu, proč zmínka o druhém příchodu?

    Ten tvůj "očistný oheň", nezlob se, to myslíš vážně?
    To jsi nepochopil, že oheň tj. Bůh, zkusí každé učení, které je postaveno na základě=Kristu? Krásně jsi to vytrhl a tak to tady dám celé, aby jsi nemátl další lidi.

    1 Korintským 3:11  Nebo základu jiného žádný položiti nemůž, mimo ten, kterýž položen jest, jenž jest Ježíš Kristus.
    12  Staví-liť pak kdo na ten základ zlato, stříbro, kamení drahé, dříví, seno, strniště,
    13  Jednohoť každého dílo zjeveno bude. Den zajisté to všecko okáže; nebo v ohni zjeví se, a jednoho každého dílo, jaké by bylo, oheň zprubuje.
    14  Zůstane-liť čí dílo, kteréž na něm stavěl, vezme odplatu.
    15  Pakliť čí dílo shoří, tenť vezme škodu, ale sám spasen bude, avšak tak jako skrze oheň.
    16  Zdaliž nevíte, že chrám Boží jste, a Duch Boží v vás přebývá?
    17  Jestližeť kdo chrámu Božího poskvrňuje, tohoť zatratí Bůh; nebo chrám Boží svatý jest, jenž jste vy.

    Tou stavbou je samotný stavitel? To nedává smysl. Každé křesťanské učení je postaveno na Kristu, avšak učení je mnoho a každé bude zkoušeno zda obstojí před Bohem, zda bylo na Biblickém základě (zlato,stříbro, drahé kamení) nebo lidských výmyslech (dříví, seno, strniště) a co obstojí v ohni je jasné. Ovšem Bůh ve svém milosrdenství dává naději i těm, kteří, ačkoliv "stavbu" budou mít hořlavou, ale upřímně se drželi Krista, nezahynuli.
     
    V peklo samozřejmě věřím, ale nevěřím v okamžité souzení po smrti, k čemu pak poslední soud? Proč znova vstávání mrtvých?

    Nezajímal jsem důkladně o "duši", kde se vzala a kdy (s tím významem jak chápeš ty a většina), ale pouze z dějin církve (ovšem míněno obecně, tzn. ne pouze katolické) vím, že toto učení se dostalo mezi křesťany ovlivněné řeckou filozofii.

    Nakonec jedna připomínka,
    Genesis 2:7  I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou.
    Genesis 6:17  Já pak, aj, já uvedu potopu vod na zemi, aby zkaženo bylo všeliké tělo, v němž jest duch života pod nebem. Cožkoli bude na zemi, umře.

    Tzn. nedal žádnou duši, ale dech nebo také ducha života, který se po smrtí vrácí zpět k Bohu, což řeší ten Kazatel. Já to chápu tak, že tě Bůh odpojí "ze zásuvky". Proto také
    Žalmy 6:6  Nebo mrtví nezpomínají na tebe, a v hrobě kdo tě bude oslavovati?
    Žalmy 115:17  Ne mrtví chváliti budou Hospodina, ani kdo ze všech těch, kteříž sstupují do místa mlčení,
    Kazatel 9:5  Nebo živí vědí, že umříti mají, mrtví pak nevědí nic, aniž více mají odplaty, proto že v zapomenutí přišla památka jejich.
    6  Anobrž i milování jejich, i nenávist jejich, i závist jejich zahynula, a již více nemají dílu na věky v žádné věci, kteráž se děje pod sluncem.
    rastan




    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Středa, 16. prosinec 2009 @ 21:33:13 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rastane
    zkus být k sobě ještě poctivější.

    (Gn 2,7)
    Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.

    Toto je lidská duše (dech života), která činí z člověka Boží obraz, živou bytost zjevující neviditelného Boha ve viditelném světě. O této duši mluvíme, která je až do naší smrti spojena s tělem a pak se navrací skrze Kristův soud k Bohu. Není to jen život fyzický, jako mají zvířata, ale i život duchovní (schopnost být s Bohem ve společenství), jaký mají z tvorů už jen andělé.

    ..."Pavel měl touhu zemřít - mrtvý už nemohl nic pokazit"...  (svérázné, však nepravdivé - rád pracoval na vinici Páně)

    To není celé - Pavel měl touhu zemřít a být s Kristem - a to ne až někdy na konci věků, ale hned po smrti, jak zcela jednoznačně vyjadřuje následným:"Však pro vás je lepší, abych ještě zůstal".

    ..."Když by šel přímo ke Kristu, proč zmínka o druhém příchodu?"...

    Protože druhý příchod Kristův bude na konci věků - přechod stvořeného světa do věčnosti. Pro každého z nás je ale přechodem do věčnosti už naše smrt. Už přestane být přítomnost a budoucnost, bude jenom věčné TEĎ. Takže vlastní smrtí se vlastně dostáváme před Kristův soud, který je zároveň soudem na konci věků. Čas pro nás ztratil význam, jsme ve věčnosti. Chápu, že pro každého z nás, protože jse zvyklí myslet v proudu času, je to těžko představitelné, že čas nebude. Bude jen přítomnost.

    Onen očistný oheň je Kristův soud.
    Dílo každého (kazatele - ale nejen kazatele, ale úplně každého) projde Kristovým soudem. Ten ukáže, co bylo v jeho působení Božského a co lidského. Dílo samotného evangelia zůstane, ale člověku se nedostane slíbené odměny, protože nebyla vykonána, jak bylo třeba. On sám se zachrání, ale nikoli bez bolesti a trestu (jako kdyby vyběhl z ohně s popáleninami). Ovšem víme, že je to nutné, že je to oheň, který očišťuje, protože do nebe nemůže nic nečistého vejít.

    Je pravda, že když tu apoštol mluví o zkoušce ohněm, nevíme zda myslí přímo očistec. Přesto můžeme s mnoha církevními učiteli toto místo brát jako základ pro tuto nauku.




    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 20:29:42 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko, pokud pro tebe dech života je totožný s dušičkou, tak je zbytečné se dohadovat. Řeknu ti jednu svoji zkušenost a můžeš nad tím popřemýšlet. Při setkání s věřícími z různých církví a různých učení jsem zjistil jednu smutnou věc, že naprostá většina, ne-li všichni, důvěřují více svým církevním otcům, matičkám, myslitelům, pisatelům a nevím jak všechny nazvat, než Bibli. Důvod je prostý, buď je všichni tito vůdci přesvědčili, že jenom oni mají pravdu a ostaní se mýlí, že jenom jim byly otevřeny oči a jenom oni mají právo vysvětlovat Slovo Boží. A další podstatný důvod je LENOST. A přitom Pavel nás nabádá

    1 Tesalonickým 5:21  Všeho zkuste; což dobrého jest, toho se držte.
    22  Od všeliké zlé tvárnosti se varujte.

    U katolíků je to stejné, stačí otevřít katechizmus a je jedno kdo ho napsal. A právě to jsou ty "berličky", které se stanou lidem osudné. Bible varuje všechny

    Jeremjáš 17:5  Toto praví Hospodin: "Proklet buď muž, který doufá v člověka, opírá se o pouhé tělo a srdcem se odvrací od Hospodina.
    6  Bude jako jalovec v pustině, který neokusí přicházející dobro. Bude přebývat ve vyprahlém kraji, v poušti, v zemi solných plání, kde nelze bydlet.
    7  Požehnán buď muž, který doufá v Hospodina, který důvěřuje Hospodinu.
    8  Bude jako strom zasazený u vody; své kořeny zapustil u vodního toku, nezakusí přicházející žár. Jeho listí je zelené, v roce sucha se ničeho neobává, nepřestává nést plody."

    Já vím co odpovíš, že důvěřuješ Bohu a že církevní otcové ti pomáhají jenom Boha lépe poznat. Jenže je zajímavé, že všichni katolíci argumentují stejně, tak jako adventisté, kalvinisté a další všichni "isté". Stejná naučená rétorika. Sám jsi tady psal, že jsi dostal komplexní katolické učení naservírované na podnose, ale tak to chtěl Bůh? Z toho Jeremiáše si nejsem tak jist.
    Aby bylo jasno, už jsem to tady psal, nemám nic proti nikomu osobně, ale proti učení, které zastává a je v rozporu s Biblí.
    rastan


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:37:28 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nějak jsi zapomněl doložit, které body katolického učení mají podle tebe být s Biblí v rozporu.

    DRŽME SE BIBLE.

    ..."pokud pro tebe dech života je totožný s dušičkou"...

    Bible popisuje stvoření člověka. Bůh neřekl pouze (jako třeba u zvířat): "Staň se" - a stalo se. Použil již jednou stvořenou hmotu a vdechl do ní "něco" navíc. Svůj "dech života". Tak se člověk stal živou bytostí (tedy nejenom dalším živým tvorem ve hmotném světě) - ale viditelným obrazem Boha v hmotném světě. Člověk není tedy jen obyvatel hmotného světa, ale žije přesně na pomezí světa hmotného a světa duchovního, díky "Božímu dechu" svou bytostí zasahuje do obojího.

    To, že je člověk tělo a duše, nám říká Pán Ježíš (Mt 10,28). To jsem si nevymyslel já. A protože lidská duše není tělo, zbývá podle Písma už jenom "Boží dech". To nám říká neúprosná logika věcí.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 20:36:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko doporučuji přečíst "12 století církevních dějin" Rudolf Říčan, Amadeo Molnár.

    Tam je pěkně popsána historie církve od apoštolských dob až do začátku středověku. Lze se dočíst jak po smrti posledních pamětníků apoštolů jejich nástupci začali křivit původní evangelium, jak se vzdalovali původnímu učení, jak do církve pronikaly pohanské zvyky, svátky, které byly "pokřesťanštěné". Jak v době po potlačení Barkochbova povstání se "křesťané" z pohanů začali distancovat od svých židovských bratří, jak vznikaly protižidovské dopisy atd.
    Je to zajímavé čtení a nestranně napsaná kniha a z ní jde posoudit zda dnešní katolicismus je totožný s Kristovým evangeliem, s organizací původních sborů atd. pokud už to nevidíš z Bible. S tím souvisí i učení o duši, duchu.
    rastan



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 21:39:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Iz 42:5 Tak praví Bůh silný Hospodin, kterýž stvořil nebesa, a roztáhl je, kterýž rozšířil zemi, i to, což z ní pochází, kterýž dává dýchání lidu na ní, a ducha těm, jenž chodí po ní.


    ]


    Re: Katolík obhajuje mesiášství Marie (Skóre: 1)
    Vložil: poutnick v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 11:13:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Možná jste roztrpčený všemi těmi zlými a lživými slovy o Kristově matce, o samotném Bohu i sám o sobě ale uvědomte si že ti kteří nejvíc křičí nejsou žádní evangelíci ale satanisti a militantní ateisti kteří nám jdou ekumenicky po krku všem. Někteří zas pro změnu předstírají že patří k nám a snaží se vyprovokovat k nenávisti a nepřátelství evangelíky.
    Ať už je to jak chce tak nás Pán Ježíš i Panna Maria žádá abychom se modlili za celý svět a pomáhali zadržovat svaté rámě spravedlnosti nad sebou i nad jinými. Bez vyjímky a zejména nad těmi kteří Kristovo Milosrdenství nejvíce potřebují, viz fatimský dodatek k Růženci. Modleme se, modleme se a modleme se. Konejme dobré skutky a odpírejme si jídlo i jiné dočasné radosti.



    Stránka vygenerována za: 0.62 sekundy