Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 294 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540162
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2.
Vloženo Úterý, 01. prosinec 2009 @ 15:32:57 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Podívejme se na další místo Filip. 2,13: Neboť Bůh je ten, který ve vás působí i chtění i činění podle své dobré vůle.

Tento verš můžeme lehce pochopit nesprávně. Věřící by si mohl myslet, že pouze Bůh chce a činí, že Bůh do něj vkládá chtění a činění a že Bůh chce za něj a jedná za něj. To by znamenalo, že věřící nemusí nic chtít ani činit. Je to super věřící a nemusí již chtít ani činit; ten, kdo chce a činí, je Bůh. On sám je nevědoucím strojem a s chtěním a činěním nemá nic společného. Věřící, kteří si to myslí, neznají význam tohoto verše, podle nějž Bůh chce působit v našem nitru pouze do té míry, abychom byli „ochotni chtít a činit“.

Tuto mez Bůh nepřekročí; chce působit jen do té míry. Bůh nebude za člověka chtít ani činit. Bůh bude naopak působit teprve tehdy, až bude člověk ochoten chtít a činit pro jeho blahou libost.

Chtění a činění musí vycházet z člověka samotného. Apoštol Pavel byl velmi obezřetný, a proto se vyjádřil takto: „Bůh je ten, který „ve vás“ působí i chtění i činění.“ Bůh nechce a nečiní sám, ale „ve vás“; vaše osobnost je zachována. Chtít a činit musíte vy sami. Chtění a činění je stále vaší záležitostí. Bůh sice působí, ale za nikoho „nezaskakuje“.

Chtít a činit je věci člověka.

Boží působení znamená to, že Bůh činí  v našem nitru, podněcuje nás, činí nás poddajnými a povzbuzuje nás, aby v nás vytvořil srdce, které je nakloněno poslouchat jeho vůli. Nechce svou vůli poslouchat za nás.

Pouze v nás působí příznivý postoj k jeho vůli.

Potom ale musíme my sami chtít uposlechnout.

Tento verš nás učí, že vůle člověka potřebuje podporu a pomoc Boží moci.

Vše, co člověk rozhodne a učiní podle své vlastní vůle, aniž se doptává na Boží vůli, je bezcenné. 1Kor. 3,12-15. Bůh „nechce“ za člověka a nechce ani, aby člověk „chtěl“ sám za sebe. Přeje si, aby člověk se svým chtěním spoléhal na Boží moc. Není to tak, že by Bůh ve chtění zaujal naše místo, ale tak, že my chceme skrze jeho působení.

Tyto jemné rozdíly si nemusí věřící uvědomovat. Může se domnívat, že když v něm působí Bůh, on sám nemusí jednat. Stačí jen, když Bohu pasivně dovolí, aby v něm působil. Působí-li Bůh chtění, on sám svou vůli uplatňovat nemusí; stačí, když dovolí, aby do něj vstoupila jiná vůle a použila jej.

Proto se neodvažuje určovat, vybírat ani něčemu odporovat; pasivně čeká, až na něj sestoupí Boží vůle. Když za něj učiní rozhodnutí nějaká vnější vůle, příjme je. Potlačuje vše, co je z jeho vlastní vůle. V důsledku toho:

1) věřící nepoužívá svou vůli,

2) ani Bůh pak nepoužije svou vůli k tomu, aby mu něco navrhl, protože chce, aby s ním věřící aktivně spolupracoval,

3) zlí duchové se chápou příležitosti zmocnit se jeho vůle a jednají místo něj, takže věřící je ochromen, zastavuje se ve vývoji nebo plane „démonským ohněm“,

4) tehdy si věřící může myslet, že za něj myslí Bůh.

Ve skutečnosti se jeho pánem stala moc temnoty.

Boží vůle tu není proto, aby odstranila naši vůli.

Řekne-li někdo: „Od dnešního dne nebudu mít svou vůli. Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle,“ nezasvětili jsme se Bohu; naopak jsme uzavřeli smlouvu se zlými duchy. Protože Bůh nepoužije svou vůli, aby jí nahradil naši vůli.

Správný postoj by měl být následující: „Mám svou vůli, ale má vůle chce Boží vůli.“ Měli by jsme svou vůli postavit na stranu
Boha, nikoliv z vlastní síly, ale skrze život Boha. Skutečnou pravdou je, že život, který používal naši vůli v minulosti, byl usmrcen. Nyní svou vůli používáme skrze život Boha.

Svou vůli jsme nezničili; ta stále existuje – změnil se pouze život. Přirozený život je mrtev. Ale vůle má stále svou funkci. Bůh ji obnovil a nyní ji užívá náš nový život.

Mnoho věřících upadlo do pasivity a posedlosti pro svou neznalost díla Ducha Svatého. Uvedu několik častých omylů.

Takzvané čekání na Ducha Svatého
.

Mnozí věřící na mnoha místech zdůrazňují v dobrém úmyslu učení o Duchu Svatém. Často učí, že máme „čekat na naplnění Duchem Svatým“, „čekat na sestoupení Ducha Svatého“ a „čekat na křest Ducha Svatého“.

Jedni se doma celé noci modlí a dlouhodobě se postí a „čekají na přijetí svých osobních Letnic“.  Další mají shromáždění, která se hned po kázání mění ve „shromáždění očekávání“, aby ti, kteří usilují o Ducha Svatého, mohli čekat.

Díky tomu mnozí skutečně získávají neobyčejné zážitky a zakoušejí, jak na ně sestupují nadpřirození duchové, kteří jim dávají nezvyklé krásné vjemy, mají vidění zvláštního světla, slyší hlasy, hovoří jazyky, chvějí se a prožívají další úkazy.
Potom se pro ně Pán Ježíš stává vzácnějším a oni odhazují mnoho ošklivých hříchů. Jejich radost a zápal roste a oni se domnívají, že přijali křest Ducha Svatého.

Tyto snahy jsou založeny na následujících verších, 

Lk.24,29: „A hle, já na vás posílám zaslíbení mého Otce; vy však zůstaňte ve městě, dokud nebudete oblečeni moci z výsosti“,
a Sk.1,4: „Nařídil jim, aby se nevzdalovali z Jeruzaléma, ale očekávali zaslíbení Otcovo.“

Tady musíme věnovat zvýšenou pozornost několika důležitým věcem. Pán Ježíš skutečně přikázal svým učedníkům, aby čekali, až na ně sestoupí Duch Svatý. Jenže nikde ve Skutcích ani v listech nenalézáme, že by apoštolové po Letnicích přikazovali věřícím, aby „čekali“ na přijetí Ducha Svatého. Po letnicích se místo slova „čekat“ používá slova „přijmout“  (Sk 19,2). Kromě toho, se učedníci celých deset dnů modlili a přimlouvali. Dnešní pasivní čekání je něco jiného.

Kromě toho, když čteme o naplnění věřících Duchem Svatým po Letnicích, vidíme, že byli naplnění okamžitě. (srov. Sk 4,31; 9,17-18; 10,44)

Ducha Svatého nemůžeme žádat přímo. A nepřijde ani na naší úpěnlivou prosbu, protože Duch je dar. (srov. Lk 11,13; J 14,16) Kromě toho Duch sestoupil v den Letnic. V celém Novém zákoně nikdo nevzýval Ducha Svatého přímo. V Bibli neexistuje případ, kdy by lidé prosili o sestoupení a křest Ducha Svatého přímo. Bible říká, že Pán Ježíš nás „bude křtít v Duchu Svatém“. (Mt 3,11)
Duch Svatý sestupuje pouze na „nového člověka“, tedy na vnitřního člověka. Očekávání, že Duch Svatý sestoupí na fyzické tělo, vyžadování pocitů a předepisování určitých vjemů jako potvrzení, že Duch Svaty sestoupil, jsou zdrojem klamu.
Dnešní praxe „čekání na Ducha Svatého“ tedy není biblická, protože je čistě pasivní.

Takové čekání se často odehrává v noci, nebo je spojeno s půstem, tělo bývá unavené, mysl zmatená a tyto všechny okolností uvrhnou vůli velmi snadno do pasivity. Věřící ničemu neodporuje, nic nerozlišuje a z ničeho nevybírá. Pouze pasivně čeká, až k němu přijde duch a srazí jej na zem nebo použije jeho jazyk a ústa a dá mu zvláštní vjem. Takové čekání otevírá přístup zlým duchům. Nelze se divit, že mnoho věřících má v takovém stavu nadpřirozené prožitky.

Právě zlí duchové využívají tyto příležitostí a vrhají se do práce. Vykonávají při věřících mnoho falešných skutků, a všechny modlitby, sliby a všechna víra, jež jsou určeny Duchu Svatému, jsou vlastně odevzdány zlým duchům. Přestože se zdá, že při takových shromážděních může docházet k mnoha zasvěcením a skutkům, přirozeného života se věřící ještě nezbavili.

Pokračování příště.


Podobná témata

Zamyšlení

"Vrátím se do svého domu. Pokračování 2." | Přihlásit/Vytvořit účet | 71 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 18:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemít "svou vůli" by znamenalo nemít "své srdce",a to je stav mrtvoly. Vůle není samostatná jednotka jako HDD kterou kdekoli a kdykoli na vyžádání vypnu. To vjemové, citové to je to co ŽIDÉ považovali za součást víry v Boha.



Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 19:02:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumím ti, vysvětli podrobněji.


]


Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 23:04:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, leonete, musím říci, že ze začátku se mi zdálo, že nějak podezřele manévruješ a psychologicky nás přípravuješ na obhajobu nějakých letničně-charizmatických šíleností, a už jsem se chystal - jsa vovlivněnej špatnýma zkušenostma - sevřít rty a přestat tohle téma číst, ale teď po tom dalším dílu myslím, že je to vzácný příklad jak se dají hluboké znalosti používat k poučení a pomoci, a ne k oblbování a zotročování. Dobrý. :-)



Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 13:35:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
všímni si některých reakcí, v některém článku jsem o těchto reakcích psal.


]


slova leoneta jsou bludy (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 02. prosinec 2009 @ 06:57:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 leonet alias gregorius tady jiz dlouho prezentuji systematicke bludne uceni nejsem odbornik na sekty, a tak nevim, ktera sekta se tady soustavne roky timto zpusobem prezentuje

kdo jen trochu zna bibli musi poznat, ze toto uceni je bludne, jde proti bibli, bibli ktera hovori o nadeji v Kristu

mily leonete, vis v cem je ta tragedie, ze to cele uceni ktere tady souvisle pomalu servirujes je oslavou demonu,
je to o jejich moci .... to jsi tu uz gregoriusi alis leonete psal ....  jakou maji moc demoni ve shromazdeni kdyz zena
nema satecek, nebo jak se usidli v domacnosti stado demonu kvuli papuckum pro dite s obrazkem draka ... to je stejny blud,

Jezis Kristus je CESTA PRAVDA ZIVOT .....  ty jsi uveril ze v zivote znovuzrozeneho cloveka maji demoni moc nad Kristem, ze duverovat Kristu je malo, staci nesplnit nejakou tvou podminku, stale novou a novou podminku a demoni cloveka maji ....
nic nerikas o Kristu ... tve bludy jsou tak silne zaujaty satanem, demony, ze skrze ta slova, ktera jsou tak umne napsana / citujes Pismo,  clovek vubec nevidi Krista, jen demony, tak jak to pises, doslovne vsude ... ja tomu tvemu uceni rikam satanismus ... asi to neni satanismus v pravem slova smyslu, ale je to uceni cele jen o satanovi a jeho andelich, a to tak, ze zaroven vyvraci nadeji o Kristu, viru v Krista Boha nad celym svetem.


rive




Re: slova leoneta jsou bludy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 14:25:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nějaký biblický argument by nebyl?


]


Re: Re: slova leoneta jsou bludy tragédie (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 02. prosinec 2009 @ 21:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete


to co říkáš, jsem zažila ve svém okolí  ...  mi blízka osůbka ... jedna sestřička se setkala  s učením , které tady představuješ,
a co se dělo?????

Byla hodně úzkostlivá  ... a teď do ni někdo hustil, zpochybňovatl její víru v Kristu, podobně v tom stylu jaký vedeš ty, .... říkal ji, jsi pod vlivem demonů .... nevím, co všechno musela vyslechnout ( bylo to stejné učení  - leoneta  - teda jevící se jako zhoubné - tzn. učení jen o démonech, satanu a ne Kristu), ale pak, když začala chodila do toho společenství, kde se káže jen o demonech, kteří maji Moc ......  začala mít psychické problémy ... Díky milosrdenství našeho Pána, měla užasného manžela, měl ji rád, a Moudrost Boží ho vedla k tomu, že dělal maximum ...  mimo jiné také, navštívili křesťana- psychiatra, aby porozuměli, co se děje, a to také správně  pojmenovali (destruktivní sekta!!!!!)   

Nevím jestli si milý leonete uvědomuješ, že osoby  s určitou labilitou - úzkostlivosti končí  "v destrukci", a pak musí vyhledat psychiatra, proto se ozývám, a proto reaguji, že křesťansky se tváří  učení o satanu a demonech je blud. Znám několik tragických - destruktivních příběhů v životě, kdy právě učitele s podobnými názory (zaměření se démony a satana) zničili mé bližní a jejich rodiny.  Nemluvili o  Víře v Krista. Nemluvili o Naději, Nemluvile o Lásce.    TRAGÉDIE ... jen o demonech ...

Já nemám zájem diskutovat o verších s Bible, a to jednak kvůli předsůdkům vůči sestrám, ale také  navíc  proto, že jsem zde na gs za své názory v rámci "manipulace" : ))))  ponižována. Ponížování je v podstatě  o postoji k ženám, je to o postoji ke Kristu, je to o postoji  kPísmu, je o to o někjakým způsobem rozdílem postoji k světu (o akceptaci světských názorů), je to o postoji k bludům (a to nelásce k bližním, snižování role Krista, jeho moci - že Kristu je cestou , pravdou a životem).

 Nic nového pod sluncem.

 Mám přezdívku inkvizitorka (aviaf), lesba (serafim), ovlivněna satanem a aj(olin). Co s tím, sorry, ale  v tomto případě biblické verše nepomáhají, ale ... opak .. strach, neláska ...

Ale musím dodat, že si celkem cením těch, kteří mají odlišný názor a dokážou zůstat bližním (ingmar, oko, noname ....), a jestli je naštvu (jinojakostí), tak hovoří o naštvaní, ale nemanipulují - opovržením  -  ty ikvizitorko, lesbo, ty sestro ovlivněná satanem.


rive

Takže na závěr shrnutí:  z praxe vím, že to co říkáš, je destruktivní ... odvádí od Krista .....  způsobuje u citlivých jedinců psychické problémy  ....možná jako klasika -  ovoce bludného učení, učení které předkládá lživě,  že upínání se na moc demonů a satana  jako na moc, která je nad člověkem větší a je nad moci Krista je blbost BLUD -  ... není třeba verše  ... možná doufám, že stačí jan 3,16

rive


]


Re: Re: Re: slova leoneta jsou bludy tragédie (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 01:26:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohla bys mi napsat odkaz na nějakou tu církev, kde se takové věci učí? Mně to od leoneta (fakt je to greg?) přijde takové zmatené. Z jeho článků mám pocit, že křesťanství není o lásce a důvěře k Bohu ale o kličkování před démony. Já miluju Boha a věřím mu a tak nějak předpokládám, že ten dobrý pastýř, co ho pro lásku ke světu dal, má dostatek moci a lásky, aby své ovce chránil před vlky. A to jen a jen proto, že blbě formuluje modlitbu a řekne:"Bože, dej, ať skrze mě působí tvoje vůle," místo aby řekl:"Bože dej, ať je moje vůle v souladu s tvojí." Kdybych tomu věřil, asi bych se radši vůbec nemodlil, protože bych mohl plácnout něco podobného a bác, někdo klepe na dveře a on to Satan se slovy:"Pozval jsi Boha do svého nitra, leč prosbu formuloval nesprávně, takže poslal mě."

PS: Z přezdívek si nic nedělej - taky jich mám dost. A jestli jsi ty předsudky myslela tak, že se tu někteří pohoršují nad tím, že žena píše své názory a nedej Bože (!) poučí někoho druhého, tak se na ty některé vykašli. Pro mě jsou ženy naprosto rovnocenné a mnoho jich je moudřejších než já, takže to poučení uvítám, i když si Pavel myslel, že v jeho době není dobré, aby žena veřejně učila celý sbor.


]


Re: Re: Re: Re: slova leoneta jsou bludy tragédie (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 05. prosinec 2009 @ 09:03:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns ...
ma znama se s timto bludnym uceni, jehoz ovocem  bylo, ze se stale vice utvrzovala o moci satana nad jejim zivotem a v "nevire Bohu", odvadelo ji to z naruce Boha (momentalne leonetem prezent.)  setkala v jednom obyvaku, kde chodila na skupinku, tak to vypadalo, ze chodi  jen na skupinku, ale ona to asi nebyla skupinka v pravem slova smyslu pri nejake ofi cirkvi, ani denominaci, ale nejaka papucova cirkev (abych neurazila, mozna si papuce nenavlikaji, a nejsou papucari) ... ale da se tam vysledovat urcity spolecny jmenovatel techto vedoucich, vedoucí prosel, sektou, pak nekolika cirkvemi, a pak si stahoval  z  tech cirkvi k sobe ty, kterym se z nejakeho duvodu nedarilo v osobnim zivote a zrovna prozivali nejaky "nesouhlas" s necim, s nekym , nebo nejak nezapadali do spolecenstvi pro svou nejakou jinakost, a vzdy mel  u nekterych uspech, protoze "kritizoval", tema se vzdycky najde, na  kritice jinych bratri, bliznich si zalozil svou sluzbu, tzn. ze toto tema u neho prevazovalo, nespokojenost, kritika (to je spatny zaklad sluzby druhym lidem) navic k tomu trochu te duchovni pychy, no a kde to je na tomto svete dokonale, v kterych ofi sborech jsou dokonali lide, neznam,

rive

.


]


Re: Re: Re: slova leoneta jsou bludy tragédie (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 09:44:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj milá sestro,

Díky za upřímnost. Kéž by tak jednali i ostatní. Především v Kristu již jsme všichni bratři. Takže já nemám problém s tvým učením. Nebudeme se bavit o tělesném vidění věcí. Tak psal Pavel do Korintu a tím to pro mě končí. Jestli nějaká sestra nosí šátek, tak jen kvůli těm mdlým a spícím. Že se vyučuje něco jiného, tak se učí tělesně a pro tělesné. Protože jsem delší dobu žil v jednom takovém sboru, tak dobře znám situaci a stav takových věřících. 

Kdysi hned po revoluci jsem přišel do jednoho sboru a asi dalších 30 lidí, dnes tam zůstali asi jen 3 z těch nově příchozích, všichni postupně odešli, vím aspoň o třech, kteří skončili na psychiatrii. A víš proč? Protože je tam nikdo nedokázal vést v souladu s Písmem. Učili své tradice, a všichni ti noví viděli, že něco jiného učí a něco jiného žijí. Vím a znám pozadí těch událostí, které vedly k jejích postižení. Toužili po zasvěcení Bohu, ale nikdo je v tom sboru nedokázal varovat, jaká je čekají na této cestě  nebezpečí. Proč? Protože tam nikdo neznal tyto věci. A tak byli někteří svedení nečistými duchy a nerozeznali to, ani nikdo v jejich okolí. Starší sboru je postupně dostali do psychiatrické léčebny. Nedokázali rozeznat jejich problém, a tak ani neznali a dodnes neznají řešení.

Když mi bylo ukázáno, v čem je problém a jak ho řešit, chtěl jsem na to upozornit, a následkem podobných řečí a učení, jak je prezentuješ, jsem byl umlčen a následné později vyštván. Bylo tam více příčin, ale především šlo o učení. Jestli se oprostíš od povrchního hodnocení a podíváš se na všechny  mé 4 články na toto téma, tak někde píšu, že se to týká pouze jedné skupiny věřících. Pasivitě můžou podlehnout jen ti, kteří usilují o zasvěcení Bohu a činí tak špatně, pro svou nevědomost.  A právě této skupině to píšu, ostatních s to netýká. V této chvíli.

Ne každé slovo v Bibli je pro všechny najednou. Ti, kteří neumí správně rozdělovat Písma, se často dostanou do psychických problému, pro svou nevědomost a naivitu. Jediné řešení je poznání a kontrola v biblickém smyslu všeho co přijímají. Kéž by všichni věřící činili jako Berienští v případě Pavla. Anebo zkoumali duchy, jak píše Jan 1J 4,1-4. A to především ty duchy, co tvrdí že jsou z Boha.

Zatím tolik.


]


Re: Re: Re: Re: slova leoneta jsou bludy tragédie (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 05. prosinec 2009 @ 09:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete


letec na rogalu, je velke pole a uprostred betonova studna, chce pristat bezpecne, co dela kouka na tu studnu, boji se, aby nepristal na ni, protoze to by byl karambol, no a prave tim, jak svuj pohled  ze strachu porad zameruje na tu studnu, aby nebyl karambol, tak ho to vlastne  k ni pritahuje a  karambol je jasny .....  co bys letci poradil?   ja rikam na tu studnu nekoukej, protoze te to dovede vzdycky k ni (tam kam zamerime zrak tam dojdeme)

rive






]


Re: slova leoneta jsou bludy (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Středa, 02. prosinec 2009 @ 19:33:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejhorší, co může být, je na ďábla zapomenout a nemluvit o něm. Ďábel by neměl být pro křesťany tabu, právě naopak. Je třeba ničit skutky ďábla - usvědčovat neplodné skutky tmy, jak je psáno. Tady přece nikdo neříká, že démoni mají moc nad Kristem, ale nad pasivním člověkem, z čímž se nedá než souhlasit. Ono to chce neusnout na vavřínech.


]


Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. prosinec 2009 @ 08:54:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeceňovat zlé síly a mocnosti může být stejně nebezpečné jako je podceňovat. Stejně jako pyšné rozumování nad Písmem spolu s touhou po vlastní vyjimečnosti a důležitosti. Farizeje přivedlo až k volání ukřižuj. Každý člověk který se domnívá že může najít, přivolat nebo dokonce ovládat Ducha snadno a rychle sám nebo v nějakém shromáždění by si měl nejdříve přečíst článek Utrápený  charismatik na tomto serveru plus několik dalších. Aby neskončil oškubaný a nahý jako ve chvíli svého příchodu na svět a co horšího – oloupený o svoji víru a duševní rovnováhu. Jako troska bez rozumu v psychiatrické léčebně nebo aby si nakonec v zoufalství nevzal život vlastní rukou.

Podobně postiženým lidem bych doporučil požádat o pomoc katolického kněze který by jim vložil ruce na hlavu a modlil se za ně. Popřípadě sejmul kletbu a zlořečení, pokud k něčemu takovému při odchodu došlo. Nejsem proti tomu aby zkusil pomoct evangelický pastor nebo reverend který důvěřuje  Bohu a spoléhá na Něho. Myslím že by mohl pomoct i pravoslavný pop. Modlitbou se může připojit kterýkoliv člověk dobré vůle.




Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. prosinec 2009 @ 09:08:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teprve teď mi došlo co vlastně říká Váš závěr. Modlitby k Duchu Svatému že jsou vlastně odevzdávány čertům ???!!! Jestli Vám někdo vykládá něco takového tak mu důkladně přišlápněte ocas a jestli žádný nemá tak něco jiného, dle vlastního uvážení. Třeba mu to prospěje a pomůže najít cestu pravou. Já bych v takovém případě rád použil kbelík svěcené vody a je-li dotčená entita materiálního charakteru tak narazit prázdnou nádobu na hlavu.




Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 02. prosinec 2009 @ 09:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No nevím, zapomněl jsi třeba na toto Slovo:

Lukáš 11,13 Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“ 

Matouš 7, 9 -11  Což by někdo z vás dal svému synu kámen, když ho prosí o chléb? Nebo by mu dal hada, když ho poprosí o rybu?   Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec v nebesích dá dobré těm, kdo ho prosí!

1. Korintským 1,9 Věrný je Bůh, který vás povolal do společenství se svým Synem, naším Pánem Ježíšem Kristem.


Nevěřím, že když upřímně Boží dítě prosí dar Ducha svatého, že by mu Bůh poslal démona.



Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 14:14:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No nevím, já nezapoměl, ale spíše nepozorně čtete a neuvažujete. Luk. 11,13 a Mat. 7,9-11.
Kdy se tyto události staly? Byl už dán Duch Svatý ve smyslu Letnic? Ne. Proto měli prosit a mohli, ale až do Letnic. Po Letnicích tyto prosby ztratily smysl. Po Letnicích už Duch Svatý byl dán a vylit na všeliké tělo. O této chvíle každý kdo uvěří biblickou vírou, zároveň přijímá Ducha Svatého.
Všimněte si těchto dvou míst, které jsem již uvedl v článku:
Lk.24,29: „A hle, já na vás posílám zaslíbení mého Otce; vy však zůstaňte ve městě, dokud nebudete oblečeni moci z výsosti“,
a Sk.1,4: „Nařídil jim, aby se nevzdalovali z Jeruzaléma, ale očekávali zaslíbení Otcovo.“



]


Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 02. prosinec 2009 @ 14:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha a jak se potom stavět k tomuto:

Skutky apoštolů 8,17 Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.

Skutky apoštolů 10,47 „Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“

Skutky apoštolů 19,2 Zeptal se jich: „Když jste uvěřili, přijali jste Ducha svatého?“ Odpověděli mu: „Vůbec jsme neslyšeli, že je seslán Duch svatý.“



]


Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 20:31:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
Sk. 8,17. Pozor, šlo o Samařany. To je trochu specifická čistě židovská problematika. Tady by jsi musel znát celé pazadí, které tomu předcházelo. tady není prostor na vysvětlení. 
Sk. 10,47. Tady šlo o první pohany. V tomto smyslu jak byly dány Petrovi klíče. Petr otvíral dveře v Izraeli Sk. 3,12; v Samaří Sk. 8,17 a mezi pohany Sk. 10,47. A tím jeho "klíčová" služba skončila.
Sk. 19,2. K potvrzení Pavlova apoštolství. Zajímavé je, že to byli učedníci Janovi a pravděpodobně ze židů. V Efezu tehdy Duch Svatý potvrzoval Pavlovo apoštolství mezi pohany  i židy.   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Středa, 02. prosinec 2009 @ 20:37:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

to co píšeš jsou pouze spekulace


]


Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. prosinec 2009 @ 11:28:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobře článek vystihuje vztah mezi vůlí naší a Boží. V tom mu dávám za pravdu.

S mnoha jinými věcmi alepodobně jako i někteří jiní komentátoři) nesouhlasím.

..."A nepřijde ani na naší úpěnlivou prosbu, protože Duch je dar."...
Nebylo slýcháno, aby Bůh nevyslyšel úpěnlivé volání z hloubi srdce! Vždyť on právě na něj čeká! Klepe na dveře našich srdcí a čeká, až otevřeme.

Pokud není křesťan zatížen smrtelným hříchem, v žádném případě nemůže být posednut zlým duchem.



Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 14:23:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
Píšete:
Nebylo slýcháno, aby Bůh nevyslyšel úpěnlivé volání z hloubi srdce! Vždyť on právě na něj čeká! Klepe na dveře našich srdcí a čeká, až otevřeme.
Je mi velicé líto, ale tyto vaše slova doložte písmem. Sice vím, odkud asi čerpáte svá tvrzení, ale to je právě ten problém. Tato místa nehovoří o otevirání dveří naších srdci. Je to pouze vaše mylné pochopení. 
 
Dále píšete:
Pokud není křesťan zatížen smrtelným hříchem, v žádném případě nemůže být posednut zlým duchem.
Opět bych prosil doložit Písmem.
Efez. 4,27 hovoří jasně, týká se to těch, kteří oblékli toho nového člověka.
Radím si ještě jednou pročíst mé poslední 4 články.


]


Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 02. prosinec 2009 @ 19:20:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonet
Kdo se svěří Bohu, ten se nebojí ďábla.

Římanům 8 31 - Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?

Jan 17, 15 - Neprosím, abys je vzal ze světa, ale abys je zachoval od zlého.

Římanům 10,13 - každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen

1 Jan 4,15 - Kdo vzývá že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.

Moudrost 3,1 - Duše spravedlivých jsou však v Boží ruce

Ozeáš 1,7 - Zachráním je skrze sebe, Hospodina, jejich Boha, nezachráním je lukem, mečem a válkou, koni a jezdci.

Izajáš 49,23 - I poznáš, že já jsem Hospodin, že nezklamou se ti, kdo skládají  svou naději ve mne.

Žalm 34,5 -  Dotázal jsem se Hospodina a odpověděl mi, vysvobodil mě od všeho, čeho jsem se lekal.

Žalm 18,20 -  Učinil mě volným, ubránil mě, protože si mě oblíbil

Deuteronomium 4,7 - Což se najde jiný velký národ, jemuž jsou jeho bohové tak blízko, jako je nám Hospodin, náš Bůh, kdykoliv k němu voláme?

1 Korintským 10,13 - Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobení zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.

Sirachovec 2,1 - Synu, přicházíš-li sloužit Hospodinu, připrav svou duši na pokušení.

List Jakubův 1,2-3
- Mějte z toho jen radost,, moji bratři,, když na vás přicházejí rozličné zkoušky.Vždyť víte, že osvědčí-li se v nich vaše víra, povede to k vytrvalosti.


Když se svěřím Hospodinu, ďábel nade mnou nemá moc. Může mě pokoušet, ale jenom tolik, kolik mu Hospodin dovolí. Ďábel nemá větší moc než Hospodin.

Žiji-li tedy v přítomnosti Hospodina, ďábel mne neposedne.

V přítomnosti Hospodina žiji tak, že se mu neustále svěřuji, zpytuji své svědomí, prosím ho o odpuštění hříchů a důležitá je lítost.

Je dobré stále v modlitbě předstupovat před Hospodina: Daniel 9,20 - Ještě jsem rozmlouval a modlil se, vyznával svůj i hřích Izraele svého lidu a předkládal Hospodinu, svému Bohu, své prosby o smilování.........









]


Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. prosinec 2009 @ 20:40:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."vaše slova doložte písmem"...

Jaela to už udělala za mne. A dobře to udělala. Přidám ještě žalm 4,4: " Vězte, Hospodin pro svého věrného koná divy. Hospodin slyší, když k němu volám."

(Ef 4,26-27)
"Hněvejte se a nehřešte;" ať nad vaším hněvem nezapadá slunce.
Nedávejte místo ďáblu.

Smysl je tento:
Hněv, pokud je ho třeba, nesmí být neukázněný a na škodu bližnímu. Nemá nikdy trvat dlouho, protože pak je skutečně nebezpečný - i když snad začal bez hříchu. Kazí soudnost a dává špatné rady. Ovšem i proto, že do takového hněvu se může velmi lehko zamíchat ďábel. Nedávat svým hněvem příležitost ďáblu k pokoušení, aby nebudil a neživil v nás podezření proti bližnímu a tím nás nepřivedl k trvalému rozhořčení proti němu.


]


Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. prosinec 2009 @ 21:04:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
s jaelou se nebavím, když ona ještě vzývá hospodina.
Takže kde je napsáno, že máme otvírat svá srdce Bohu jste nedoložil.
Vy píšete: Nedávat svým hněvem příležitost ďáblu k pokoušení...
Pavel píše "nedávejte místa ďáblu." Co myslíte, komu budu věřit více? Vám, nebo Písmu? Na toto téma jsem už psal článek. A v podobném duchu píšou i další pisatelé listů, Jakub, Petr, Jan. Takže těžko obstojí váš výklad.
Buď si tato místa prostudujte, anebo se dál držte vámi přijatého učení.
Dobrou noc


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 11:23:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Žalmy 23
  • 1 Davidův. Hospodin je můj pastýř, nebudu mít nedostatek.
  • 2Dopřává mi odpočívat na travnatých nivách, vodí mě na klidná místa u vod,
  • 3naživu mě udržuje, stezkou spravedlnosti mě vede pro své jméno.
  • 4I když půjdu roklí šeré smrti, nebudu se bát ničeho zlého, vždyť se mnou jsi ty. Tvoje berla a tvá hůl mě potěšují.
  • 5Prostíráš mi stůl před zraky protivníků, hlavu mi olejem potíráš, kalich mi po okraj plníš.
  • 6Ano, dobrota a milosrdenství provázet mě budou všemi dny mého žití. Do Hospodinova domu se budu vracet do nejdelších časů.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 11:29:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se bavím s každým, pokud neuráží mou osobní důstojnost.

..."A v podobném duchu píšou i další pisatelé listů, Jakub, Petr, Jan."...

Nebyly by konkrétní odkazy, které mě usvědčí z omylu? Můj výklad je totiž zcela v souladu s Písmem.



..."Takže kde je napsáno, že máme otvírat svá srdce Bohu jste nedoložil."...

...""'Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.'
To je první a největší přikázání."...


Pán otvírá naše srdce, ale pouze s naším souhlasem (Sk 16,14).

(Jk 4,7-10)
Poddejte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás,
přibližte se Bohu a přiblíží se vám. Umyjte své ruce, hříšníci, a očistěte svá srdce, vy, kdo máte rozdvojenou mysl.
Dejte se do bědování, truchlete a plačte. Váš smích ať se obrátí v nářek a vaše radost v sklíčenost.
Pokořte se před Pánovou tváří a povýší vás.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 14:20:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
K jaele, když jsem si přečetl několik jejich komentářů a diskusí k některým článkům, musel jsem konstatovat, že s některými nelze vést diskusi.
...""'Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.'
To je první a největší přikázání."...
Není tady ani náznak, že by se to dalo pochopit jak naznačujete. V celé Bibli je jen jedno místo, které by mohlo být takto pochopeno, při nepozorném čtení. Př. 23,26.
Asi jste už někdy slyšel, že Přísloví se nedá brát doslovně, a i přesto v celém oddílu Př. 23,13 až 28 je naznačeno jak je to myšleno.
Je to myšleno takto: Příjmeš li otcová slova, slovy napomenutí, tak tím mu dáváš své srdce. Je to myšleno obrazně. Přesně tak chápu všechna jiná místa, která by se takto dala snad pochopit. Je to především o víře v Otce a v jeho slova. Když je člověk přijímá a jedná podle nich, tak ve skutečnosti dává obrazně své srdce Bohu.  
Závěr: Někdo se domnívá, že Bůh chce naše srdce a nějakým způsobem mu ho jako dává, těch způsobu je více, ve svých článcích popisuji pasivitu. A protože to Bůh ve skutečnosti nevyžaduje, ujímají se této role nečistí duchové a předstírají, že jsou někdo jiný, viz satan a anděl světlosti. Přicházejí a předstírají, že jsou Duch Svatý a zpočátku skutečně člověku dávají různá zjevení, nadpřirozené zážitky, proroctví, která se do určité míry i plní, atd. Až získají důvěru toho člověka, tak teprve začínají pomalu obracet a nenápadně svádět z cesty. Nejsou hlupáci a zpravidla to dělají tak nenápadně, že si toho ten člověk nevšimne. Nezapomínejte, že mají tisícileté zkušeností.
Jak správně píšete odvolávku na Sk. 16,14. Pán otvírá srdce člověka, ne člověk Pánu. Jak to činí, je napsáno an mnoha místech.
Jak 4,7: Poddejte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu.   A teď si představte, že věřící udělá jen první část. Poddá se Bohu a na ďábla se vykašle, vždyť ho Bůh přece ochraňuje. Jenže toto slovo je jasné, poddat se Bohu, jedná strana mince a vzepřit se ďáblu, druhá strana mince. Může-li činit člověk dobře a  nečiní, má hřích (tento se jmenuje pasivita). Podobně Petr 1 P 4,6-9.  A i Jan 1J 4,1-6. List hovoří o přibližení k Bohu a jak to činit a najednou nás nabádá, aby jsme zkoumali všechny duchy, kteří tvrdí že jsou z Boha. Proč? Aby jsme jim nenaletěli. Je to vzepření ďáblů? Jednoznačně. Zajímavý je závěr listu: 1J 5,18-21. Víme, že kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a zly se ho ani nedotkne.   
Jenže co když někdo hřeší, třeba pasivními hříchy, platí ta ochrana i potom? Nemůže, to by bylo v rozporu s tímto veršem. Takže když někdo hřeší, zlý se ho může dotknout. Zatím tolik.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 17:03:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Leonete píšeš : 

 ....Je to především o víře v Otce a v jeho slova. Když je člověk přijímá a jedná podle nich, tak ve skutečnosti dává obrazně své srdce Bohu .  Někdo se domnívá, že Bůh chce naše srdce....




Leonete ,
,je to celé především o víře ve Jméno Pána Ježíše Krista  o JEHO dokonalém spasení a očištění JEHO drahou krví,kterou si  nás vykoupil. Přicházíme skrze Něj k Otci a své znovuzrozené děti, stráží i chrání!Chvála Jemu.

A tak:1J 5,18-21. Víme, že kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a zly se ho ani nedotkne.

        Tato ochrana PLATÍ!!!                                                                                 V Jeho milosti v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 17:49:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už něco vytrhneš ze souvislostí, tak to aspoň udělej elegantně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 17:55:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokus vystačit výhradně a jedíně s Biblí je od samého počátku nemožný a sterilní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 18:14:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bylo napsáno mi? A když, tak to zkus vysvětlit podrobněji, netuším proč mi to píšeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 23:01:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
dobře, ještě jednou.

 Leonete souhlasím :  ,abychom zkoumali všechny duchy , kteří tvrdí že jsou z Boha. Proč? Aby jsme jim nenaletěli. Je to vzepření ďáblu? Jednoznačně.

Dále píšeš:
Zajímavý je závěr listu: 1J 5,18-21. Víme, že kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a zly se ho ani nedotkne.   
Jenže co když někdo hřeší, třeba pasivními hříchy, platí ta ochrana i potom? Nemůže, to by bylo v rozporu s tímto veršem. Takže když někdo hřeší, zlý se ho může dotknout.

Reagoval jsem leonete kvůli tomu ,že  zpochybňuješ moc i platnost ochrany Božího Syna.  Píšeš = Nemůže.  Nesouhlasím!
Říkám né ,že nemůže ,ale chrání!  

K Přísloví 23, 26 - 28   26  Můj synu, dej mi své srdce, ať si tvé oči oblíbí mé cesty. 27  Vždyť nevěstka je hluboká jáma, těsná studna je cizinka. 28  Číhá jak zákeřník a zaviní, že přibývá mezi lidmi věrolomných.
 
Tomu věřím doslovně a chápu to také  jako varování před Babylónem lidských organizací a sekt. A tak leonete ,otázka srdce?Vždyť to své  srdce i kvůli mne obětoval na kříži,co jiného mohu Pánu dát? ... Srdce za srdce...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 04. prosinec 2009 @ 19:22:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže když člověk hřeší, tak ho Bůh chrání? Proč potom říkal v Janovi nevěstce, aby už více nehřešila?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 10:35:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 :o) Proč jí to říkal?   No přece aby ji ocharánil ! Hřešit zde také nikomu nedoporučuji!  A všiml jsis  jak elegantně ji ochránil i před "kameníky"?

Odbočil jsi ale leonete od tématu  "pasivní hřích" Jak píšeš: Může-li činit člověk dobře a  nečiní, má hřích (tento se jmenuje pasivita).

 
Filip. 2,13: Neboť Bůh je ten, který ve vás působí i chtění i činění podle své dobré vůle.(né podle naší vůle) Chápu tak,že může-li člověk činit dobře(ví co je Boží vůle) a nečiní ,má hřích. Je to vše o Božím vedení a to je individuální .On v nás působí to chtění i činění.

Například pro mne je hřích cokoli co není z víry.Napsal jsi zde někomu :Ty máš ještě víru ? Víra co to je? Je to vše leonete o čistém svědomí před Bohem.      

     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 14:56:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano napsal, ale v jaké souvislosti? A jak jsem to myslel?
To je ten hlavní problém mnoha čtenářů Bible. Vytrhnou verš ze souvislostí, a to co z toho vydedukují berou vážně. Je mi jich líto, ale toť vše.
Co si nadrobí, to si i sní.  
 
A všiml jsis  jak elegantně ji ochránil i před "kameníky"?

A ochránil ji i od dalších hříchů?

On v nás působí to chtění i činění.

Tak právě o tom jsou tyto články. Povinně znovu a pozorně číst!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračov (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 17:41:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klid, leonete.
Vím o čem se snažíš psát ,o ostražitosti ,vždyť o tom také píšu.Aby se každý naplnil a nechal vést Duchem sv..
Římanům 8,5 Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.
Římanům 8,6 Dát se vést sobectvím znamená smrt, dát se vést Duchem je život a pokoj.
Římanům 8,14 Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
Galatským 5,18 Dáte-li se však vést Božím Duchem, nejste už pod zákonem. 

Vážně tomu všemu věřím.
Dokonce i tomu verši z Přísloví 23,26 Můj synu, dej mi své srdce, ať si tvé oči oblíbí mé cesty.

Neberu to obrazně jak zde doporučuješ,ale doslovně a jako velmi dobrou radu.( navíc srdce které On stvořil ,stejně patří Jemu)Ponechat si  své srdce(zachovat život) ,chápu nedat jej celé a tím i rozpolcenost.(nenaplněnost ,prázdnota domu)

 ......  Ano napsal, ale v jaké souvislosti? A jak jsem to myslel? - 

Leonete křivdím ti? Myslel jsi to tak,že to všecho máme vědět...  Chci jen  říct, jak bychom to vše věděli,kdybychom tomu nevěřili? - neměli  víru?(tvá otázka : víra - co to je?  - ty ještě věříš?) Takové otázky nemyslíš snad ani vážně... Litovat mne leonete klidně můžeš,jsem už na to zvyklý :o)


......  A ochránil ji i od dalších hříchů?     -        

  Věřím,že předala Pánu Ježíši (vdyť ji zachránil před smrtí ukamenováním)celé své srdce ( a tak předala i "kormidlo" své mysli ) A tak věřím ,že bezpečně ANO.            Jeho milost s námi v. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 17:36:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zapotřebí vyčistit "antropologické termíny", ty teologické. Tělo.(srdce) Duše. Duch.
Tady se "diskutuje" ale každý má na mysli  ( svůj "vlastní" mentální obraz ) něco jiného.
Pokud se v Bibli píše o antropologii má to svou HISTORII.
Doporučuji seznámit se s těmito termíny a ujasnit si "kde kdo stojí".




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 18:26:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonet.
Máš zajímavé myšlenky a v mnohém se shodneme.
V tomto případě ale nesouhlasím.

K Písmu můžeš přistupovat dvěma způsoby:

1.) Nezaujatě, zkoumáš čím tě Bůh osloví, padni komu padni.

2.) Dopředu si určíš cíl a tomu podřídíš veškeré výklady Písma. Říká se tomu PŘEDZVĚDĚNÍ.


Ty se pokoušíš zcela evidentně o druhý způsob. Co nepasuje, to ignoruješ - když se kácí les, lítají třísky. Jen tak můžeš nevidět, že výzva milovat Boha celým svým srdcem znamená především odevzdání svého srdce Bohu. Na tom přece není nic obrazného, to platí doslovně. Nemůžeš opravdově milovat a nedat do toho celé své srdce. K tak jednoduché pravdě nejsou třeba žádné složité výklady.

Vztah lásky označujeme výrazem DÁT MU SVÉ SRDCE. Dát své srdce znamená se tomu druhému odevzdat, myslet víc na jeho blaho, než na svoje. Zákony lásky platí jinak, než zákony světa. Čím víc v lásce dáváš, tím jsi bohatší. To, o co Bůh doopravdy stojí, je právě naše srdce, darované ve svobodě lásky.

Pán sice otevírá srdce člověka, ale jen s jeho souhlasem, na jeho aktivní výzvu. To, o čem tu mluvíme, je spolupráce z obou stran.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 18:49:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,
z ohledem na téma článků o pasivitě, jsou slova: "výzva milovat Boha celým svým srdcem znamená především odevzdání svého srdce Bohu" velmi nebezpečná. O tom jsou právě tyto články. Po určitých nemilých zkušenostech z touto formulací a následky, které můžou vzniknout jejich špatným pochopením, se této formulaci zásadně vyhýbám.
Pokud jsi pozorně četl tyto články o pasivitě, mělo ti už něco zablikat v intuici. Někdo to totiž může pochopit doslovně, a místo aby uvažoval a ověřoval myšlenky, které ho napadají, tak může naletět a dát své srdce jinak, než to je napsáno v Božím slově. A zadělá si na problémy o kterých píšu. Kdybych nevěděl o čem píšu a jen papouškují někoho, kdo to napsal, tak raději nic nepíšu. Mám v úmyslu toto téma již uzavřít posledním článkem, jen ještě čekám na jednu informaci.
Podle reakcí na tyto články, jsou již hlavní myšlenky pochopeny, a není třeba je dál rozpitvávat.
Považoval jsem za nutné upozornit některé věřící na určité nebezpečí. V žádném případě se to netýká všech, to jsem již psal, ale jen určité skupiny. Také jsem si vědom, jak toto téma působí a mnozí mi to dali najevo.
Původně jsem měl jiné plány, ale kvůli nekterým jedincům jsem otevřel toto téma, a zase se vrátím původním plánům. 
A to je především výklad míst z listů, co máme dělat po oblečení toho nového člověka.
Vidím v této oblasti velké rozpory a neshody.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 04. prosinec 2009 @ 16:39:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř8/26
Duch se přimlouvá...my ani nevíme...no vy asi ano.(vtip)
Má poznámka o bibli byla případná, církev neskončila nýbrž začala ve skutcích apoštolů, a církev neskončila ani po uzavření (sterilizaci) Bible. Takže pokračujeme a to neznamená ,že se "musíme" vracet zpátky, Boží slovo není litera!(to jste někde taky psal)

Sk16/14 Pán ji otevřel srdce.
Máte prostě jiný názor na antropologii člověka než Bible.

Sk16/6-7
Duch jim zabránil, (jejich vůle byla "omezena")a Ježíšův Duch jim nedovolil (takže jejich "vůle" nespolupracovali)
Zkuste přečíst Bibli bez vkládání tam svých mentálních obrazů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 04. prosinec 2009 @ 19:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem někde psal, že Bůh neotvírá srdce člověka?

Sk.16,6-7. Tam je napsáno jak jím zabránil? Tam se píše o vůli? Kdo tam vkládá své mentální obrazy?
To jsi napsal sobě?
A to není vtip!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 12:59:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet

Skutky apoštolů 15,8
- A sám Bůh, jež zná lidská srdce, se, se za ně postavil.

Žalm 7,10 - Bože spravedlivý, jenž zkoumáš srdce a ledví!

Zjevení Janovo 2,23 - Tu poznají všechny církve, že já vidím do nitra i srdce člověka, a každému z vás odplatím podle vašich činů.

Jeremjáš 11,20 - Hospodine zástupů, soudce spravedlivý, ty zkoumáš ledví i srdce.

Žalm 139,1-2  -  Hospodine, zkoumáš mě a znáš mě. Víš o mně ať sedím nebo vstanu, zdálky je ti jasné, co chci dělat.

Lukáš 16,15 - ...ale Bůh zná vaše srdce: neboť co lidé cení vysoko, je pře Bohem ohavnost.


Bůh do našich srdcí vidí, proto máme být upřímní před Hospodinem a pravdiví.


Pláč 2,19 - Povstaň a běduj za noci na počátku hlídek, vylévej své srdce jako vodu před tváří Panovníka. Zvedej k němu své dlaně,
          za život svých pacholátek, skomírajících hladem na každém nároží.


Žalm 62,9 - ....vylévej před ním své srdce! Bůh je naše útočiště


Máme otevírát svá srdce před Hospodinem - a říkat mu pravdu - On do našich srdcí vidí. Lež neobstojí.


]


Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 01:14:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekne-li někdo: „Od dnešního dne nebudu mít svou vůli. Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle,“ nezasvětili jsme se Bohu; naopak jsme uzavřeli smlouvu se zlými duchy. Protože Bůh nepoužije svou vůli, aby jí nahradil naši vůli. Správný postoj by měl být následující: „Mám svou vůli, ale má vůle chce Boží vůli.“

Já v těch dvou věcech nevidím podstatný rozdíl. Všiml jsi si, že při těch Letnicích tam došlo k fyzickému výjevu (ohnivé jazyky) a fyzickému projevu (mluvení v jazycích)? Taky se mi zdá, že z toho vyplývá, že sám Kristus v den svého zatčení podle toho tvého výkladu uzavřel smlouvu se zlými duchy. Přečti si to sám:

"Otče, chceš-li, odejmi ode mne tento kalich, ale ne má nýbrž tvá vůle se staň." (Lk 22,42)
"Abba, Otče, tobě je všecko možné; odejmi ode mne tento kalich, ale ne, co já chci, nýbrž co ty chceš." (Mk 14,36)
"Otče můj, je-li možné, ať mne mine tento kalich; avšak ne jak já chci, ale jak ty chceš." (Mt 26,39)
"Otče můj, není-li možné, aby mne tento kalich minul, a musím-li jej pít, staň se tvá vůle." (Mt 26,42)

Ježíš se tu zcela pasivně vydává do vůle Otce, ponechává zcela na něm, aby jednal. Ale je docela možné, že absolutně nechápu, o čem mluvíš. Představa, že by někdo mohl nějak zlikvidovat svoji vůli je nereálná - i ten pasivně čekající čeká na základě své vůle (chtění, puzení) sedět a čekat. Nějak jsi neobjasnil, kde bereš názor, že ten, kdo řekne:"Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle", musí být obsazen démonem a ne Bohem. To jako opravdu věříš tomu, že když se někdo rozhodne zcela vydat Bohu a pozvat ho maximálně k sobě "domů", Bůh se na něj vykašle a nechá ho napospas démonům?

Jen tak na okraj. Řecké slovo theléma může mít aktivní smysl (volba, záměr, úmysl), nebo pasivní (inklinace, vůle). Není už nejvyšší čas objasnit, co tím tolik skloňovaným slovem "vůle" vlastně myslíš?



Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 14:40:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
Ještě jednou: "Od dnešního dne nebudu mít svou vůli". Kontra: "Mám svou vůli, ale má vůle chce Boží vůli."
                                          Nebudu mít                   x                                má vůle chce
                                          Nemám vůli                   x                                mám vůli, chci

Už nevím jak to mám napsat srozumitelněji.

"Otče, chceš-li, odejmi ode mne tento kalich, ale ne má nýbrž tvá vůle se staň." (Lk 22,42)
"Abba, Otče, tobě je všecko možné; odejmi ode mne tento kalich, ale ne, co já chci, nýbrž co ty chceš." (Mk 14,36)
"Otče můj, je-li možné, ať mne mine tento kalich; avšak ne jak já chci, ale jak ty chceš." (Mt 26,39)
"Otče můj, není-li možné, aby mne tento kalich minul, a musím-li jej pít, staň se tvá vůle." (Mt 26,42)
Správně píšeš: Taky se mi zdá....Nerozumíš rozdílu mezi "nemít vůli" a "mít vůli" a chceš správně pochopit slova Pána Ježíše. Jak? Když tomu nerozumíš?
Neber to jako urážku ani jako mé povyšování, je to jen pouhé konstatování faktů vyplývajících z tvých slov.
Ježíš tam zcela vědomě podřizuje svou vůlí, Otcově vůli. Tady právě definitivně přijal vůli Otce a svou vůli ji přijímá. Jeho vůle je při tomto rozhodnutí aktivní a činná. 
Neříká, má vůle je proti tomu a nemám silu přijmout tvou vůli, právě v průběhu této modlitby, byla jeho vůle posilována moci Boží skrze anděly, jak říkají všechny záznamy. On tady říká, má vůle souhlasí s tvou, ale nemám sílu tu tvou vůli přijmout, prosí Otce o sílu k tomuto rozhodnutí, aby skutečně až dokonce plnil Boží Otcovů vůli. 
"Přišel jsem abych činil vůli Boží.".... 
Na to řecké slovo se teprve podívám a odpovím, jestli budu vědět jak.


]


Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 21:08:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bys mi tedy nějak definovat, co myslíš tou vůlí? Je to hodně vágní termín. Když vezmu definici z psychologie (ať z pohledu fenomenologického nebo kognitivně behaviorálního), pak je ten tvůj levý sloupec jen nereálnou teorií. Člověk prostě má stále svoji vůli. Mají na ni samozřejmě vliv různé faktory typu demence, duševních chorob, ale pořád konáme to, co je v souladu s naší vůlí. To neznamená, že neděláme věci, které jsou v rozporu s tím, jak bychom si představovali, že máme jednat, ale nikdo nedojde do modlitebny, pokud ho volní procesy nepřivedou k tomu, aby vstal a šel.

Ale jak říkám, definuj prosím, co myslíš slovem vůle a bude jasno.




]


Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 05. prosinec 2009 @ 05:50:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
ego eimi, česky já jsem, biblicky se skládá duše ze tří části, mysl, city a vůle. Myls rozvažuje=váží argumenty, city k dané věci zaujímají nějaky vztah citový, a vůle= mé já, si následně něco zvolí a dává impuls příslušným svalovým skupinám a koná.
Vůle řídí jak mysl, tak i city, takže vrcholem toho trojúhelníků je vůle. Mé égo je má vůle, má vůle je mé égo. Je to moje definice na základě jak tomu rozumím, nejsem ani psycholog ani nic takového, jen nahlas uvažuji. Stačí tak?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 05. prosinec 2009 @ 23:52:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

kterýsi starověký filozof řekl: "Myslím, tedy jsem." Ty bys řekl zřejmě - "chci, tedy jsem." Když už ale zmiňujeme Bibli v této souvislosti, měli bychom si uvědomit, že Bible používá záměnně slova člověk - duše, což logicky už od Genesis (2:7) znamená, že člověka - jeho já představuje celá duše, nejen mysl nebo vůle. A jestliže je v Ř 12:2 napsáno, že se máme proměnit obnovou mysli, abychom mohli zkoumat Boží vůli - její dobrotu, přijatelnost a dokonalost, pak mi z toho vychází jako vůdčí složka naší duše právě mysl, nikoli vůle.

Už jsme o tom, jak víš, mluvili jinde a já mám stále za to, že o tom, co budeme dělat, sice rozhoduje naše vůle, ale podklady nebo argumenty, jak jsi napsal, pro naše jednání a rozhodování dodává mysl. Dokládá to i správný překlad slova pokání, tj. změna smýšlení a jednání - neboli nejprve změním své smýšlení a na základě této změny smýšlení nastane i změna jednání. Tak to z Písma vnímám já i na základě toho, že to, že jsem, si uvědomuje mysl a nikoli vůle. Kdybych to měl nějak znázornit, použil bych příklad rozdělení moci ve státě, kde by mysl představovala moc zákonodárnou, vůle moc výkonnou a city jakýsi poradní orgán vlády i parlamentu, Ty bys zřejmě nad tím vším jmenoval prezidenta - vůli, který je hlavou toho celého podniku, čímž by ovšem parlament ztratil smysl a vláda by musela dělat, co by jí řekl prezident, který koneckonců stejně nakonec může vetovat zákony, které vláda navrhne a parlament schválí. V naší demokracii ale může prezidentovo veto přehlasovat právě zase parlament. To je situace, co? Co s tím uděláme?

Také nejsem psycholog, i když jsem se kdysi o psychologii osobnosti zajímal a chtěl ji dokonce studovat na filozofické fakultě UK, ale Bůh tomu naštěstí zabránil, a tak tady také jen uvažuji nahlas. Co ty na to?

Pán s tebou.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. prosinec 2009 @ 08:34:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."o tom, co budeme dělat, sice rozhoduje naše vůle, ale podklady nebo argumenty, jak jsi napsal, pro naše jednání a rozhodování dodává mysl."...

Je všeobecně známé, že každý z nás má různou dávku inteligence. Kdyby byla na špičce našeho rozhodování mysl, byli by inteligentnější lidé ve výhodě. Snáze poznají co je dobré a co špatné.

Ale pouze poznat, co je dobré a co špatné, ještě není žádnou výhrou. Člověk se musí pro to dobré rozhodnout srdcem, chtít volit dobro - a v tomto mezi lidmi panuje naprostá rovnost. Nikdo není zvýhodněn, nikdo není v nevýhodě.

Šalomoun dostal od Boha dar moudrosti - dokázal poznat, co je dobré a co špatné. Přesto, jak víme, volil to špatné. Ignoroval varující hlas své mysli a obětoval cizím bohům.

Naše mysl tedy není a spravedlivě ani nemůže být na vrcholu našeho rozhodování.
Podstata hříchu proti Bohu spočívá v tom, že člověk sice myslí ví, co je správné, navzdory tomu se přesto rozhoduje pro to špatné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 14:49:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
zajímavé je, že vždy většinou všichni argumentujeme tím, že máme svobodnou vůli, ale nikde jsem nečetl argumet, že máme svobodnou mysl. Naopak, Pavel někde píše, že naše přirozená mysl je vlastně v moci zlého a proto musí Boží Duch, než člověk uvěří působit v naší mysli, abychom pochopili význam kříže Kristova pro nás.
Člověk může být přesvědčen ve své mysli, ale přesto se musí rozhodnout a zvolit Krista svou vůlí.
Dobře, zkoušel jsi to, ale uznej, že ti to nevyšlo. 

Počkej na můj další článek. V deset jsem ho poslal, uvidíme kdy se objeví. Myslím, že bude opět pro některé "zajímavý".                     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 20:34:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

nic jsem nezkoušel, takže mi nemělo co vyjít nebo nevyjít. Pavel píše, že on a jeho spolupracovníci mají mysl Kristovu (1K 2:16b), nikde v Písmu nenajdeš, že máme Kristovu nebo Boží vůli. A mysl Kristovu máme mít a máme k poznávání/porozumění Boží vůle/i, abychom poznanou Boží vůli chtěli činit a činili. Svoboda naší vůle spočívá v tom, že můžeme a máme chtít to, co chce Bůh. Proto se nepřítel snaží učinit naší mysl neschopnou poznat Boží vůli, abysme ji tím, že ji nepoznáme, činit nemohli.

Přirozená mysl starého člověka myslí na věci těla a je otrokem těla/tělesnosti => smrt. Mysl Kristova, která nám může být z Boží milosti dána, abychom skrze ni mysleli, myslí poddána Bohu na věci Ducha => život!

Sám jsi to napsal: Člověk může být přesvědčen ve své mysli, ale přesto se musí rozhodnout a zvolit Krista svou vůlí. To je právě ono, volíme podle toho, co si myslíme, o čem jsme ve své mysli přesvědčeni. Pokud nebudu ve svém srdci, jehož je mysl součástí, přesvědčen díky Božímu daru víry, že Kristus byl ukřižován a vstal z mrtvých za mne a kvůli mně osobně, nikdy se svou vůlí nerozhodnu přijmout Ho jako osobního Spasitele a Pána. Mysl samu to ani nenapadne a vůle se pak nemá podle čeho k přijetí Krista rozhodnout.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 06. prosinec 2009 @ 15:18:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, máme zcela odlišnou představu o člověku a zejména pak fungování mysli. Kdybych měl vyjít z toho tvého dělení, pak musím trvat na tom, že nejde ty 3 věci oddělit. Není to trojúhelník ale konglomerát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. prosinec 2009 @ 16:28:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak,

nemá smysl tyto tři složky duše oddělovat, poněvadž všechny tři tvoří neoddělitelně osobnost člověka - každá sice s jinou funkcí, ale spolupracující a podílející se na vyjádření osobnosti člověka nebo obnovené a proměněné vyjadřují u znovuzrozeného věřícího člověka trojjediného Boha. tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 13:50:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava/uvedení na pravou míru: při opětovném čtení jsem si uvědomil, že jednotlivec samozřejmě nemůže vyjadřovat trojjediného Boha v plnosti - to může jen Kristus skrze Církev, která je plností Toho, který všechno ve všem naplňuje (Ef 1:23). To, co jsem napsal, se týká spíše nějakého Boží charakteristické vlastnosti, vyjádřené skrze věřícího. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 21:23:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: ... se týká spíše nějakého Boží charakteristické vlastnosti, ... 

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. prosinec 2009 @ 15:01:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
samozřejmě takové dělení má význam pro takové koumáky, jako byl W.Nee a pro jejich argumentaci, také to není můj oblíbený šálek, jen jsem viděl potřebnost se o těchto věcech zmínit kvůli některým jedincům a protože o tom něco vím, nechme už toho a věnujme se jiným podstatnějším oblastem. 
Souhlas?   


]


Stránka vygenerována za: 0.65 sekundy