Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 578 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494441
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Katolické lži
Vloženo Pátek, 30. říjen 2009 @ 05:34:12 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal ssns

Ti z vás, kteří tu jsou už nějaký ten pátek vědí, že jsem se snažil ke katolíkům přistupovat bez předsudků a že jsem nejednou vystoupil na jejich obranu (o tom svědčí už můj první článek na GS). Poněkud mě zarazily lži spojené se zjevením v Medžugorji, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o římskokatolickou církví schválenou záležitost, nepřikládal jsem tomu zvláštní význam. Nedávná debata o schváleném zjevení v La Salette mi však ukázala velmi nepříjemnou pravdu o katolicismu. Lidé jako Cizinec budou snad mít pocit, že jsem objevil Ameriku, ale předpokládám, že tu bude nemálo takových, kteří jsou, jako jsem byl já, ochoten poslouchat katolické argumenty.


Svoboda věřit v soukromá zjevení

Kdykoli se tu za tu dobu, co tu jsem (řádově 8 měsíců), objevilo nějaké povídání o soukromém zjevení Panny Marie, našel se hned nějaký katolík, který vyrukoval s tím, že takovým zjevením není ani žádný z nich povinen věřit. Vojtěch Kodet OCarm. k tomu dodává:"Tady je předně třeba zdůraznit, že ani u schválených zjevení Církev nikoho nezavazuje jim věřit. Církevní schválení nám pouze zaručuje, že daná poselství jsou v souladu s pokladem víry předávaným Církví a tedy s Božím slovem, jež zůstává základním pramenem teologie a také základním duchovním pokrmem každého opravdového křesťana." [1]

Příčiny soukromého zjevení

Tentýž autor vysvětluje, proč je římskokatolická církev tak "opatrná" při udělování schválení soukromého zjevení:"Hlavním důvodem zmíněné opatrnosti je skutečnost, že mimořádné jevy mohou mít velmi rozličný pramen: Duch Boží, duch zlý, narušená lidská psychika a hřích, v tomto případě hřích ve smyslu klamání druhých pro svůj prospěch nebo snaha strhávat na sebe pozornost. Pocházejí-li zjevení či zázraky skutečně od Ducha Božího, mohou být velkým darem Božím pro jednotlivce i pro Církev. Mohou být ale zrovna tak plodem mámení zlého ducha - v životech světců máme bezpočet příkladů, jak se dovede převlékat za anděla světla, aby člověka uvedl do duchovní iluse a tím zdeformoval celý jeho duchovní i lidský život. Dále mohou být známkou rozbíhající se duševní poruchy, např. schizofrenie, při níž lidé v akutním stádiu mají rovněž vidění a slyší hlasy, a jsou-li nábožensky založení, nepřekvapí, jde-li o hlas P. Marie nebo P. Ježíše. A konečně se může jednat pouze o výplod lidské fantasie a něčí touhy se zviditelnit nebo dokonce touhy po penězích; tak např. jeden italský starosta nechal vybudovat velký kostel, aby povzbudil příliv poutníků a tím cestovní ruch, i když místní zjevení nebylo církví uznáno za pravé. Mnohým falešným visionářům stačí k uspokojení obdiv věřících, možnost ovládat nějaký okruh lidí nebo jen rozruch, jež vyvolají. Živí se pochopitelně na lidské senzacechtivosti. Největší potíž je však v rozlišování Boží moci od moci okultní. Už ve Starém zákoně čteme, jak mágové egyptští dokázali do určitého stupně napodobovat znamení, která Hospodin propůjčil Mojžíšovi, aby ukázal faraonovi, že je u díla On sám. Dodnes jsou lidé snadno desorientovaní, když se jedná o zázraky nebo něčí mimořádné schopnosti, a někdy příliš rychle uzavírají, že jde o charismata, tedy o projev Boží moci. " [1]

Jedno konkrétní zjevení

U článku o poselství z La Salette jsem vyjádřil své přesvědčení, že bytost, která se měla ujevit, není Marie, matka Ježíše. [2] Chybně jsem se domníval, že tvrdit něco takového může i každý katolík. Problém však nastal v okamžiku, kdy jsem navrhl možná vysvětlení. Podívejme se tedy na možnosti, které máme k dispozici.

1. Opravdu došlo ke zjevení nějaké nadpřirozené bytosti

Pak tu máme dvě varianty: 1a. Šlo skutečně o Marii a zjevení je tedy z Božího ducha,[3] 1b. šlo o bytost, která se za Marii pouze vydávala. Možnost 1a. nepotřebuje další komentář. V případě 1b. vidíme, že bytost lhala. Domnívám se tedy, že je oprávněné mluvit o působení démonském. [4]

2. K žádnému nadpřirozenému zjevení nedošlo

O této možnosti se p. Kodet rovněž zmiňuje. Máme tu tři možnosti. 2a. Šlo o podvod, kdy nějaký člověk (např. sedlák ze sousedství) oklamal vizionáře. [5] 2b. Šlo o podvod, na kterém se podíleli vizionáři. 2c. Vizionáři byli duševně choří [6]

Co se tedy stalo?

Vzhledem k tomu, že žádný katolík není povinen věřit, že se opravdu zjevila Marie (1a), zbývají mu varianty 1b., 2a., 2b., 2c. S přihlédnutím k okolnostem jsem u La Salette vyloučil 2a. a 2c. a předložil návrh, že se jednalo o zjevení démonské nebo o podvod vizionářů. Když si ale přečtete katolickou reakci na tento můj názor:

"Ano, žádný ŘK není povinen věřit tomu, že se tam a tam Panna Maria zjevila. Ale pokud Církev po dlouhém a skutečně velmi, zdůrazňuji velmi podrobném zkoumání roky trvajícím procesu se vyjádřila, že události, tak jak byly svědecky doloženy a Církevně zkoumány nejsou v rozporu s učením Církve, žádný ŘK nebude a není oprávněn tvrdit tvé kecy, že jde o podvod nebo nějaký démonský přelud. Právě, aby se předešlo těmto vyjádřením je celý stav prozkoumán tak podrobně, že se ti o tom ani nezdálo. Církev než by uznala jedno jediné nepravé zjevení, raději deset pravých neuzná."

zjistíte, že katolík ve skutečnosti nemá právo nevěřit v pravost zjevení. [7] Přesněji řečeno snad smí nevěřit, ale už o tom nesmí přemýšlet a nějak si to vysvětlovat.

Závěr

V mém případě je toto to poslední, co jsem na GS přímo o katolicismu napsal. Těm z vás, které tento problém i nadále zajímá, snad moje zkušenost ukáže, že je třeba být velmi obezřetný. Nevím, jestli autor toho komentáře (se kterým do značné míry souhlasí i další katoličtí diskutující u daného i jiných článků) vědomě lže nebo je obelhán či zaslepen, ale podstatné pro mě je, že slova o svobodě nevěřit jsou jen prázdnou a líbivou frází.

Poznámky


[1] http://www.maria.cz/Maria-a-teologie/Marianska-zjeveni
[2] V rozporu s názorem katolických autorit se domnívám, že není v souladu Písmem.
[3] Varianta, že by se snad Marie zjevila v rozporu s Boží vůlí s nekalým cílem považuji za jsoucí v rozporu s Písmem.
[4] Samotné schválení zjevení je formulováno tak, že se týká obsahu. To znamená, že nám explicitně neříká, že se lidé setkali opravdu s Marií.
[5] Vzhledem k popisu událostí to nepovažuji za pravděpodobné, leč obecně je to možnost.
[6] Vzhledem k jejich dalšímu osudu a zkoumání církve v této otázce tuto možnost považuji za velmi nepravděpodobnou.
[7] V zájmu objektivity připouštím, že nebyla vyloučena možnost duševní choroby vizionářů. Ale i v takovém případě by katolíkovi bylo předepsáno, co si smí o zjevení myslet, když už v jeho pravost nevěří.


Podobná témata

Katolicismus

"Katolické lži" | Přihlásit/Vytvořit účet | 233 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Pátek, 30. říjen 2009 @ 07:18:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ssns, vrat sa do knihy Genesis. Trosku bez emocii by to chcelo. ako hovori brat Elo. 



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 30. říjen 2009 @ 08:28:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod takovým nadpisem jsem čekal kdoví co a teď vidím že ani není na co reagovat. Nechápu co Vás tak roztrpčilo ani co na celé věci nechápete. Naše doporučení nebo nedoporučení nejsou závazná ani pro Vás a můžete si dělat co chcete. Stejně tak jako my. I se svými myšlenkami můžete nakládat naprosto libovolně a počet z nich skládat jedině Bohu. To jestli dopřejete podobnou výsadu i nám nebo ne je opět jedině na Vás. Vzhledem k tomu že  zjevení Panny Marie nevěříte a z milostí které nám dává nečerpáte tak byste se asi naštval i v případě že by pro nás závazná byla. Pochybuji že byste z toho měl radost, ať už jste kdokoliv a myslíte to jakkoliv.

Podle mého názoru je hlavním důvodem k tomu že naše vedení víc nepropaguje zázraky to že bychom neměli spoléhat jen na ně a věřit kvůli nim. Blahoslavení jsou ti kteří neviděli a uvěřili, jak říkal Pán Ježíš svému apoštolu Tomášovi. Přesto mu dovolil aby vložil prsty do ran po hřebech a celou ruku do rány v boku. Nemyslím že bychom byli lepší než svatý Tomáš. Proto nám Bůh občas dává možnost pomoct naší slabé víře. Prostřednictvím Panny Marie i mnoha jinými způsoby.

Jestli věříte i bez zázraků tak buďte rád a přejte je i jiným. To že se Bůh viditelně projevuje jiným ani nemusí vždycky znamenat že jsou lepší než vy. Vzpomeňte na Vyvolený národ co všechno viděl a kolik z nich si to nevzalo k srdci. Krom toho lékaře nepotřebují nemocní ale zdraví……




Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. říjen 2009 @ 10:43:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z celého článku jsem nepochopil v čem vlastně mají být ony "katolické lži" konkrétně.

Když prohlásím o někom že lže, uvedu jeho tvrzení a své důvody, proč si myslím, že je to zrovna lež. Ovšem nemohu osobní názor jednotlivce zaměňovat s učením církve.

..."zjistíte, že katolík ve skutečnosti nemá právo nevěřit v pravost zjevení. Přesněji řečeno snad smí nevěřit, ale už o tom nesmí přemýšlet a nějak si to vysvětlovat."...

Je přece krajně neseriózní vydávat vlastní vývody za katolické lži.



Přes veškeré dokazování zůstává pravdou, že žádný katolík není ve svědomí vázán povinností věřit na jakékoli mimořádné zjevení. Řádné zjevení bylo ukončeno uzavřením kánonu Písma. Jen to je pro nás závazné.

Některé z vás tu pořád mate praktikování onoho širokého společenství všech svatých v katolické církvi zde na zemi i andělů a svatých v nebi, ve kterém si všichni navzájem pomáháme naplňovat Boží vůli, která má za cíl naši spásu, konečné společenství v Bohu, jakož i naplnění naší vlastní seberealizace v tomto životě.

Mnozí z vás máte představu společenství svatých okleštěnu na společenství žijících lidí ve vlastní církvi a všechno nad to považujete za modlářství.

Ale modlářství je v principu něco daleko jiného: Dát si na první místo důležitosti v životě cokoli jiného, kromě Boha.
Společenství svatých v katolické církvi je něco zcela jiného. Všichni jsme údy Kristova těla a proto máme žít v harmonii zdravého organismu. Protože prospívá - li jeden úd, mají z toho užitek i všechny údy ostatní.



Omluva diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 30. říjen 2009 @ 14:06:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve svém článku jsem napsal:"V mém případě je toto to poslední, co jsem na GS přímo o katolicismu napsal." Po debatě u toho článku o La Salette jsem k tomuto závěru dospěl a hodlám se ho držet z důvodů, které jsou z ní snad patrné. Považuji takové debaty za naprostou ztrátu času pro všechny zúčastněné. Proto se omlouvám, že na žádné komentáře k tomuto článku, které se katolicismu týkají, neodpovím.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 30. říjen 2009 @ 14:51:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

 

ssns, čím více se namáháš a bojuješ za svoje pocity, tím více se zakopáváš do tmy a myslíš si, že jsi ve světle. Tento příspěvek, to je zase jen a jen  krok do tmy, nic více, stejně jako tvé přiznání, že ze svatokrádeže si nic neděláš. Prostě žiješ s heslem, jsem pokřtěn a kdo je víc a děláš si prostě co chceš, hlavně vyhledáváš věci kterým sám teologicky nerozumíš, rozebíráš a děláš ukvapené názory, ale žádného ateistu na to nepolapíš, natož katolíka. Tak proč tolik energie na propagaci svatokrádeží , jako jsi burcoval včera nebo dnes si opět vytáhl do boje proti Matce Spasitele. Ale to je ten krok, jak si zlomit vaz. Tu radost urážet Matku Spasitele ti ON  nedopřeje, tím si můžeš být naprosto jistý.

 

Martino




Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 30. říjen 2009 @ 20:30:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lež je špatná věc - hřích. Stejně tak je špatné je někoho nazývat lhářem - pokud nemám všechny infomace nebo něčemu úplně nerozumím ale na tom základě si vytvořím svůj úsudek. Pak i toto jednání lze nazvat hříchem.  Ještě nebezpečnější je polopravda, té se brání mnohem obtížněji, zejména pokud chybí ochota naslouchat nebo si vybírat jen co se mi hodí.

Musím dodat, že tímto příspěvkem nemám přímo na mysli ssns ale nás všechny, kteří se tu scházíme, tohle je naše všeobecná bolest a je na našem svědomí jak se s tím vyrovnáme.

H.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 31. říjen 2009 @ 06:05:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápem ssns z rozčarovania nad spleťou rôznych rozporných mienok a stanovísk ohľadom zjavení, prípadne aj iných javov v KC. No treba si však reálne uvedomiť - hovorí o tom skúsenosť z histórie -, že ak vznikne čokoľvek a kdekoľvek v Cirkvi /a nielen v KC.../, čo napomáha rastu Božieho kráľovstva v  dušiach ľudí, diabol sám sa snaží priamo, či nepriamo toto skompromitovať... Často sa mu to darí, resp. vždy sa mu aspoň zčasti čosi podarí, pretože ak ked samo osebe nejaké dielo, zjavenie, hnutie, cirkev a pod. pôsobí podľa Boha a vedie k Bohu, spravidla sa diablovi aj tak podarí tam dadať šosi svojho "dymu", t.j. spôsobiť nejakaý škandál, nedorozumeenie, nepochopenie, časť ľudí neuverí, či uverí anatipropagande, a tá sda vždy nájde, lebo diabol má dosť svojci ľudí vo svete, adiabol tiež využíva aj - a to zrejme dosť často - aj prirodzenú ľudskú obmedzenosť, nedôslednosť, nedorozumenie a pod.

Pokiaľ ide o samotný fakt súkromných zjavení v KC, naozaj z princípu: 1/ nikto nie je povinný ničomu v tejto súvislosti veriť, a ak naozaj neverí, nevyyplývajú z toho na základe uťenia katolíckej viery nijaké negatívne následky, nemusí to považovať za hriechm nemusí sa s z toho spovedať, môže slobodne vyjadriť svoju nevieru, a nikto ho nebude považovať za neveriaceho. Je to skrz-naskrz viera ľudská, a za takú sa táto viera v súkromné zjavenia aj považuje... 2/Ak niektoré zjavenie KC odobrila, tým naozaj len po dôkladnom vyšetrení prípadu zistila, že nejde tam o nejaký vadný obsah posolstva, ktoré by sa protivilo podstatne pravdám viery KC...  Tým sa naozaj nechce nitko ani nepriamo prinucovať k viere, ale je to na prirodzenej viere každého, kto to chce prijať.

Ak teda ľudia napr. navštervujú pútne miesta, často to robia jednoducho preto, lebo majú radi zmenu, vyhľadávajú peekné miesta, a atmosféru duc***** a modlitby, a pútne miesta to často poskytujú. Sú tam slávnostní kazatelia, je to spojené s príjemným výletom a pobytom, zážitkom. KC preto aj ked vyddáva predbežné negatívne stanovisko k zjaveniu, spravidla nezakazuje putovať na tieto miesta ľudom /ani by to veľký zmysel nemalo.../. Samo osebe putovasť na tieto miesta spravidla značí pristúpiť k pokániu /sú tam neutrálni, anonymní spovedníci, a to sa vyhľadáva.../ a povzbudiť sa vo viere, zažiť príjemné chvíle v asociácii s duc*****m, a to je pozitívny jav a výchovné vo viere... KC v prípade neschválenie iba zakazuje oficiálne púte, t.j. púte, ktoré vedie predstaviteľ Cirkvi, t.j . biskup /hoci aj biskup ako súktromná osoba môže samozrejme sa zúčastniť, a mnohí už boli napr. v Medjugorie/.

Zdá sa mi, že ssns trochu prehnane afektívne reaguje na uvedené podnety, a zdá sa mi tiež, že tu došlo k nedorozumeniu ohľadom očakávania. Ssns ako keby očakával, že katolíci sa mahjú navzájom vzájomne korigovať a kontrolovať. Ja osobne nezdieľam tento názor. Každý tu na GS vystupuje za seba, a nikto nemá právo čakať, že napr. ja mám ozvať, ked sa mi nepáči názor nejakého iného katolíka, a opačne. Teda argumentovať tým "kto mlčí, ten svedčí" tu považujem za nemiestny a nespravodlivý. Je nenajvýš potrebné, aby sa na takýchto fórach človek cítil slobodný, nikto ho nedotláčal k ničomu a maximálne sa rešpektovala sloboda. Inteligeentvý človek sa vie dovtípiť, nevnucovať a rešpektovať aj slovo, aj mlčanie...



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 31. říjen 2009 @ 09:39:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns 31. říjen 2009,:56:34
“ No já ti říkám, že Martino lže. Prohlašuje se za křesťana a katolíka a jeho vlastní slova ho usvědčují ze lži. K tomu viz tady (exkomunikovaný Martino).“
 

Jan 14:16 – 17 „  a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky - Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude
 

 

Přenesení přítomnosti Boha na světě  z „Božího Syna v těle na „jiného Přímluvce …. tedy Ducha svatého.

 

ssns a tvoji příznivci, jak těžké je vám sdělit pravdu Církve, když se v Písmu sv. hrabete jako ve staré veteši a vytahujete na katolíky všechny možné verše a citace, jako kouzelník králíky z klobouku,  aby jste všem dokázali svojí hloupost a ještě máte drzost se chlubit jak svatí a praví jste křesťané.

 

Tak ssns najdi konečně odvahu mě usvědčit ze lži, že není pravda, že Ježíši Kristu je dána veškerá moc na nebi i na zemi. Nebo snad nám chceš tvrdit, že náš Spasitel lže? Chceš nám tvrdit, že apoštol sv. Jan nám lže? Máme všichni sednout na lep tvému satanskému učení, jen proto, že si osobuješ právo hlásat nauku ssns a jeho přívrženců? Ukazuješ jasně a srozumitelně kam vede cesta svatokrádežníka, který se zde dokonce chlubí, že jako pokřtěný na svatokrádež má právo. Já tě neodsuzuji na to nemám kompetence, ale jak daleko, daleko jsi od Boha, Církve a živé víry může posoudit na tvých nenávistných příspěvcích např. o Matce Spasitele každý nezaujatý. Kdo miluje Krista neplive oheň a síru vůči Matce Spasitele. Kdo miluje Krista žije s Kristem a ví, že je mu dána veškerá moc na nebi i na zemi a svoji naivní víru a neznalost Písma sv., neprezentuje jako stav, že Spasitel se za nás o Otce přimlouvá, když sv. Jan jasně a srozumitelně pro každého kdo nežije ve tmě konstatuje, že přímluvce je Duch svatý. Protože jak řekl náš Pán Ježíš Kristus. Já a Otec jedno jsme. Kdo vidí mě vidí Otce. Pokud je Otec a Syn jedno, pak je řečeno vše.

 

Dodatek: Tvrdit pravděpodobně exkomunikovaný ssns o druhém bez důkazů, že je exkomunikovaný, je legrační. Můžeš to doložit pole CIC, na základě čeho jsem exkomunikovaný? Ty si prostě neunesl svojí diskusní porážku. Nejdříve si se chtěl zbavit diskusní konkurence voláním proč z diskuse neodstoupím a když se tak nestalo,vykřikuješ jako potrefený, že jsem exkomunikovaný. Bratře, ty si opravdu ukázka křesťana jak hrom. Ale já ti rozumím, ovce bez pastýře se většinou chová jako ty.

Martino



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 31. říjen 2009 @ 20:49:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jen k tomu zjevení Matky a Syna. Tuhle věc jsem si jako ŘK musel docela hodně řešit, když jsem těm zjevením tolik věřil. Takže napíšu, jak jsem to vyřešil já.

  Když jsem uvěřil Ježíši, přijal jeho život a začal poznávat Otce a jeho jednání, zjistil jsem, že Ježíš má charakter. Dokonce jsem si to jednu chvíli definoval takto: "Nejvýraznější Ježíšovou vlastností, kterou znám, je přávě to, že charakter". T.j. není to bezcharakterní individuum o kterého nevíš, co můžeš čekat, ale má charakter, který jde poznat a v tom poznání je dokonce věčný život.

  Vždycky to uvádím na příkladu. Když mi někdo řekne: "Hele, viděl jsem tvojí mámu jak stojí v minisukni s červenou kabelkou na rohu ulice a nabízí se cizincům. Taky jsem se tomu divil, ale když jsem šel blíž tak mě poznala a pozdravuje tě" a říká mi to ve vší upřímnosti, tak mu stejně nebudu věřit. Je to proto, že moje máma má charakter a znám jí 40 let a moc dobře můžu vědět, co se od ní dá čekat a co ne. A tak je to s každým, který má nějaký charakter.

  Pokud jde o tahle zjevení Matky a Syna. Syn, který je představován tou Matkou má také charakter, ale radikálně jiný charakter, než který má Ježíš, kterého jsme přijali od Boha. Lze to poznat na desítkách drobností i na důležitých věcech, odkaz na studii na toto téma tu vícekrát byl. Charakter Ježíše Krista znají křesťané dobře, lze to tedy rozpoznat. Ale i Marie, Ježíšova maminka, byla charakterní. je zjevné, že to byla pokorná, věřící žena, poddaná Bohu, takže i její charakter silně odporuje charakteru Matek a všelijakých jiných různých zjevení, na která jsi narazil.

  Takže kdy mi o matce Ježíše Marii nebo dokonce o Ježíši bude někdo svatosvatě tvrdit nějaké totálně urážlivé a rouhavé věci, v mých očích se snižuje nanejvýš ten svědek sám - svojí neznalostí.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Neděle, 01. listopad 2009 @ 10:07:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Elo,

to filosofování o dětském věku (podle tebe prvotní církev popisovaná ve Skutcích a apoštolských listech, učení Pavla a dalších apoštolů) a dozrávání do podoby velkého stromu (učení KC) je stejně nebiblické jako hodně tvých dalších tvrzení.

Je to právě naopak - Písmo tvrdí prostřednictvím Pavla skrze Ducha svatého např. toto: "Sloužil jsem Pánu s velkou pokorou, v slzách a zkouškách, které mě potkaly pro úklady židů. Víte, že jsem vám nezamlčel nic, co by vám bylo k prospěchu; VŠECHNO jsem vám řekl, když jsem vás učil ve shromáždění i v rodinách ..... Proto vám v tento den prohlašuji před Bohem, že mou vinou nikdo nezahyne, neboť jsem vám oznámil CELOU Boží vůli a nic jsem nezamlčel. ...Buďte proto bdělí a pamatujte, že jsem se slzami v očích po tří roky ve dne v noci každému z vás neustále ukazoval cestu."  (Skutky 20 - vidíš zde nějaký náznak neúplnosti?)

A také: "Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo OBRÁTIT V PRAVÝ OPAK. Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium, NEŽ TO, KTERÉ JSME VÁM ZVĚSTOVALI, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium NEŽ TO, KTERÉ JSTE PŘIJALI, budiž proklet!" (Gal.1 - vidíš zde možnost přídavku do evangelia a překrucování evangelia v řkc stylu?)

Víš Elo, já Pavlovi věřím, narozdíl od tvého (i všech vašich biskupů, papežů, svatých a já nevím koho ještě) tvrzení o neúplnosti apoštolského učení obsaženého v Bibli, a tudíž možnosti vašeho bezbřehého "tvořivého" rozvíjení Kristova evangelia.
Neberu také tvé rádoby líbivé řeči o zakódovaném v těle programu, který se realizuje až v následném čase ale v podstatě Ducha je stejný. Každý kdo bere Písmo vážně vidí, že je zcela odlišný a že se jedná o jiného ducha, i když se snažíte různými kotrmelci napsovat na Boží slovo a vysvětlovat nevysvětlitelné a scestné učení.

Řeknu ti, jak to je s řkc i s tou vaší "dlouhověkostí". Stalo se naneštěstí to, co předpověděl apoštol Pavel: "Dávejte pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna. Vím, že po mém odchodu přijdou mezi vás draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. I mezi vámi samými povstanou lidé, kteří povedou scestné řeči, aby strhli učedníky na svou stranu. Buďte proto bdělí a pamatujte, že jsem se slzami v očích po tří roky ve dne v noci každému z vás neustále ukazoval cestu." Pavel sám byl překvapen, že se lidé jim vyučení tak brzy odvraceli k jinému evangeliu. To vaše učení je mistrné ďábelské svedení k jinému evangeliu. Váš nástup byl možný díky nedostatečné bdělosti strážců a pastýřů Boží církve. A tak vznikl paskvil, který si říká církev, ale svými úlety (uctívání svatých, modlitby ke svatým, kult Marie, zasvěcování se Marii, odpustky, "znovuzrození" nemluvňat při křtu, očistec, spasení ze skutků, teorie o apoštolské posloupnosti, úřad Ježíšova náměstka na zemi, atd atd.) je na hony vzdálen prvotní církví.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 01. listopad 2009 @ 20:01:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

oko v Neděle, 01. listopad 2009,11:11:54

„Ty jsi nachytal Martina na neznalosti určitého místa Písma, využil jsi toho, přidružil k němu všechny ostatní katolíky a označil je za lháře. A koketoval s představou, že církev katolická něco jiného učí a něco jiného koná. A toto já považuji za krajně neseriózní jednání.“
 

Ahoj oko.
Trochu Ti nerozumím. Proč si myslíš, že mě ssns nachytal na neznalosti určitého místa v Písmu sv.? Z názorového spektra ssns a možná i Tebe je zřejmé, že si názorově notujete v jedné části Písma sv. a ignorujete jinou část sv. Jana : 14:16, „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky -  Ducha pravdy…..“  a dále Jan 16:7 Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.“
 

Nebo snad se ssns uznáváte Písmo sv. jen výběrově, jak se vám to diskusně hodí? Pokud jde o zde ssns zveřejněný příklad, na který jsem reagoval ujištěním Spasitele,  „ Já a Otec jedno jsme“ a doplnil to konstatováním „je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi …“Pokud toto řekne Spasitel, tak je to pro mne neměnné. Spasitel jde ještě dál, když říká „ kdo vidí Mě, vidí Otce“. Pokud je jeden Bůh, pak tento Bůh nemůže sám k sobě se přimlouvat.
 

Jak tomu máme tedy rozumět, co nám píše sv. Jan? Zde stojí „Přímluvce“ - Boží Syn,  jako ten, který  je smířením za naše hříchy. ON stojí místo nás na soudu Božím  a je to ON, kdo bude soudit svět. Jan pokračuje …“ On je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa….“ Proto Spasitel přislibuje Jan 14:16, „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky -  Ducha pravdy…..“
 

A najednou by tu byli Přímluvce dva?  Diskuse měla být  v tomto bodě u sv. Jana otevřena a důkladně vydiskutována. Bohužel ssns podlehl stavu úzkosti a místo diskuse jako nekatolík začal špinit vše katolické a záměrně se vyhnul nám jako odborník na Písmo sv., vyložit slova Spasitele „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky -  Ducha pravdy…..“ ssns má problém, který se nazývá Jeden Bůh - Nejsvětější Trojice!

 

ssns se zde pouští dokonce za Tvé podpory i do dalších rozborů a to např. o Duchu svatém, Aby si ulehčil palebnou pozici manipulačně zde dnes za potlesku mnohých navléká své citace KKC nebo dalších církevních dokumentů. Je to zcela zbytečné, protože já jsem nikde nenapsal, že Duch svatý si nevane kam chce a nemůže působit kde chce. Já jsem zde hovořil o tom, kdo opravdu přijal Ducha svatého podle Písma svatého jako svátost, vkládáním rukou biskupa za doprovodu jeho modlitby. Nelze tedy spojovat svátost přijetí Ducha svatého a vanutí Ducha svatého světem, společností, jednotlivci apd. , jak to zde se ssns servírujete. To je naprostý nesmysl to spojovat,když já hovořil o svátosti a on o vanutí Ducha svatého.

 

Nechci se pouštět do dalších Tvých názorů na které máš právo jako „Protože Martinova neznalost v této věci byla natolik zřejmá a snadno dokazatelná, že jsem to mohl nechat klidně na vás. Pro růst pokory každého z nás je užitečné, když občas spadneme na pusinku. A proč to mám být já, kdo mu ji rozbije? Mohl jsem si být jist, že se toho rádi ujmete.“
Nebo  další Tvé konstatování „ Falešná solidarita se nekoná, jde mě vždycky o princip. Něco jiného by bylo, kdybych se postavil za Martinovo tvrzení, že Kristus se za nás v nebi nepřimlouvá. A toto je jeden jediný případ katolíka, který zatím neměl obdobu. Přesto ho zde prezentuješ jako zaužívané pravidlo v množném čísle, jako příklad prohnilosti katolíků.“
 

ssns ani nevnímá tajemství Eucharistie a poblouzněně, zde tvrdí, že jako pokřtěný smí přijímat Eucharistii v ŘKC a protože se mu to zdá jako málo účinné v boji proti ŘKC, vyrábí poťouchlé případy jako nepravá zjevení apd. , jakoby byl odborník typu P. René Laurentin.
Martino




Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 01. listopad 2009 @ 21:45:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns mrzí mne, že nás katolíky házíš všechny hned do jednoho pytle, protože Martino, zde někdy argumentuje nesprávně a žádný katolík ho nekoriguje. Nemůžu mluvit za úplně všechny katolíky, pouze za sebe a chtěl bych se ti omluvit aspoň za sebe (a za každého kdo to vidí podobně ikdyž implicitně má slova nepotvrdí, například z důvodu, že na GS nechodí). Na GS nejsem přihlášen každý den, ale vnímám zde, že obdobně jako v běžném životě máme tendenci, některé střípky víry vyjadřovat zjednodušeně, bez ohledu k jakému směru jsme v křesťanství doma (ať už katolíci, nekatolíci, pravoslavní čí kvákeří, či členové anglické církve; čí kdo ví co ještě).

Poslední dobou se snažím více zaměřit a vidět reálný život v opravdovém světě než jeho odlesk ve světě virtuálním. Pokud někdy najdu odhodlání, čí chuť chci napsat článek proč se domnívám, že některé skutečností bývají zjednodušovaný, či naopak povyšovaný či natahovaný). Vidím i ještě jeden pohled který se vyskytuje obyčejně v normálním životě i tady; a to, co já vnimám musí být v konečném důsledku pravda, a tedy můžeme ukázat zajímavou myšlenku Tomáše Halíka (aspoň tak jsem to pochopil z jedné jeho knihy): Je rozdíl když prohlásím: "Mám pravdu .... ." a "Jednom já mám pravdu.... ." Ale o tom snad můj článek někdy v budoucnu.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 11:19:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko.

 

Odpovím od konce tvého příspěvku. Musel bych to vyhledat, ale bylo to asi takto. Padla zde otázka zda protestanti mají Ducha svatého. Pokud takto je položena otázka pak reaguji na základě Písma sv. a to jsem také udělal. Doložil jsem, že pokud byl někdo pouze pokřtěn a nepřijal svátost biřmování, že Ducha svatého nemá.

14Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana.
15Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý,
16neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
Kdyby byla otázka položena vane Duch svatý i mimo Církev, pak bych argumentoval pro věrohodnost samozřejmě stejně, ale doplnil bych to o výklad učení Církve viz. II.VK.
Pokud mě nyní alibisticky vyčítáš, že jsem měl: „upřesnit, že máš na mysli přijetí Ducha svatého ve svátostech skrze službu církve.
Ale já oko reagoval na úvodní článek autora betma a na jeho závěrečný odstavec:
„Z uvedeneho jasne vyplyva, ze ziadna protestantska cirkev nevlastni plnost darov Ducha Svateho, preto ziadny protestant nemoze spravne chapat Bozie slovo v Biblii.“
A já reagoval tímto příspěvkem.:
„Souhlasím, žádný protestant nemá Ducha svatého, protože jak píše Písmo sv, dosud ho nepřijali. Přijmout ho mohou jen a jen od biskupa vkládáním rukou, když se nad příjemcem biskup modlí. To je již popsané v Písmu sv. naprosto jasně a srozumitelně, ale naši bratři protestanti, věční studenti a badatelé Písma sv. k tomuto místu se zatím nedočetli. Protestanti jsou ovce bez pastýře a toto je výsledek jejich marného snažení. Písmo sv. neznají, Ducha sv. nemají a přesto všichni kolem jsou špatní, bludaři, modláři a já nevím co ještě za pitominy hlásají, jen aby se utvrdili, jak jen oni jsou ti nejlepší křesťané z nás. Bylo by to krásné divadlo, kdyby to nebyla katastrofa pro každého z nich….“
Tobě bohužel v diskusi uteklo toto podstatné od autora betma „ziadna protestantska cirkev nevlastni plnost darov Ducha Svateho,“
 

Ta plnost darů Ducha Svatého je moc důležitá. Nechápu proto co mi vlastně vyčítáš a z čeho mě to vlastně  obviňuješ ? Kdybys byl aspoň trochu spravedlivě objektivní muselo by ti to zapálit, že jsem se diskusně nijak neprovinil, natož abych zde své příspěvky manipulačně informačně podstrkával, jen abych si zasloužil chválu ssns a jeho příznivců, včetně tebe. Diskuse není o sbírání bodů, ale o hledání pravdy. Před časem jsem  se jako katolík nevyhnul diskusnímu “karambolu“ když katolička Jaela zde veřejně podněcovala  ssns ke svatokrádeži. Měl jsem mlčet? Ne, a tak ač nerad, musel jsem ji bratrsky upozornit o její vinně.
Tolik vysvětlení pokud jde o tvoji výtku mé diskusní “ neserióznosti“ pokud jde o Ducha svatého.
Do diskuse o Nejsvětější Trojici se s tebou ani s nikým dalším pouštět nebudu. S tím měl problém i učitel Církve svatý Augustin. Ale nemohu tě jako odborníka na Písmo sv., nepožádat o následující vysvětlení, předešlé diskuse,  Katolické lži od autora ssns.
Byl bych rád kdybys nám odpověděl na můj “problém“ pokud jde o Písmo sv.
1.Má Spasitel Ježíš Kristus veškerou moc na nebi i na zemi jak sám napal zde „,Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.? Ano nebo ne?
2.Pokud ano u koho se musí ten který o sobě řekne, že má veškerou moc na nebi i na zemi se za nás přimlouvat pokud platí jeho následující konstatování bodu 3. ?
3Věříš Pásmu sv., že náš Pán a Spasitel řekl o sobě „ Kdo vidí mne, vidí Otce; nebo já v Otci jsem a Otec ve mně“ Ano nebo ne?
4.Rozumím výkladu Písma sv. tak, že Jan hovoří k lidu srozumitelnou a přijatelnější formou, což následně upřesňuje vyjádřením Spasitel „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi,   Ducha pravdy…..“ 
5.Je v rozporu s Písmem sv. a učením Církve stav,  když rozlišuji a dávám do souvislosti co říká apoštol a co říká Spasitel?
Děkuji za odpověď.Martino



Martino, přestaň hlásat nesmysly a čti (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 12:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Janova 2,1

Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.


Římanům 8,34 Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!

Židům 7,25 Proto přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně.


Přečti si tolikrát, kolikrát se ti bude zdát, že Ježíš se za nás u Otce nepřimlouvá. Logická kontradikce je také tvůj výrok o přímluvách Ducha svatého, protože Duch je také Bůh a o jeho přímluvách nemáš pochyb.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 03. listopad 2009 @ 07:30:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko.

 

Já jsem v reakci na tvé obvinění argumentačně na faktech doložil, že tvé obvinění není pravdivé. Férovější by bylo, kdybys přiznal, že jsem reagoval naprosto správně, protože autor příspěvku betma napsal toto „ziadna protestantska cirkev nevlastni plnost darov Ducha Svateho,“
 

Nyní kličkovat jako zajíc s konstatováním „Většina protestantů je pokřtěna platně, podle Písma jsou znovuzrozeni z vody z Ducha (J 3,5). Protestant tedy má Ducha svatého,…“
Pokud ti jde o dialog v pravdě, pak trvej na pravdě. Já diskutoval na vyjádření autora betma, kde se hovořilo o plnosti darů Ducha svatého. Ale ty to již diskusně posouváš na konstatování protestant tedy má Ducha svatého. Duch svatý si vane kam chce a může navštívit i atheistu, tak proto pokud jde o křesťanství hovoříme o plnosti darů Ducha svatého.
To jen k tvému vyjádření o Duchu svatém a obvinění vůči mě z tvé strany „Ohledně Ducha svatého jsi tvrdil, že žádný protestant ho nemá. Takto obecně to neplatí. Měl jsi upřesnit, že máš na mysli přijetí Ducha svatého ve svátostech skrze službu církve.“
Jak jsem dokladoval v předešlém příspěvku na faktech učinil jsem tak, takže tvé obvinění je nepodložené a diskusně nefér. Stejně tak nefér je, že jsi neodpověděl na mé otázky, které tedy pokládám ještě jednou.
1.Má Spasitel Ježíš Kristus veškerou moc na nebi i na zemi jak sám napal zde „,Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.? Ano nebo ne?
2.Pokud ano u koho se musí ten který o sobě řekne, že má veškerou moc na nebi i na zemi se za nás přimlouvat pokud platí jeho následující konstatování bodu 3. ?
3Věříš Pásmu sv., že náš Pán a Spasitel řekl o sobě „ Kdo vidí mne, vidí Otce; nebo já v Otci jsem a Otec ve mně“ Ano nebo ne?
4.Rozumím výkladu Písma sv. tak, že Jan hovoří k lidu srozumitelnou a přijatelnější formou, což následně upřesňuje vyjádřením Spasitel „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi,   Ducha pravdy…..“ 
5.Je v rozporu s Písmem sv. a učením Církve stav,  když rozlišuji a dávám do souvislosti co říká apoštol a co říká Spasitel?
Děkuji za odpověď, rozhodně nechci z diskuse utíkat a rád bych pokračoval, ale to je možné až když budu mít k diskusi přiložené tvé odpovědi. Rád bych totiž upevnil tvůj názor na mne.
 

Protože Martinova neznalost v této věci byla natolik zřejmá a snadno dokazatelná, že jsem to mohl nechat klidně na vás. Pro růst pokory každého z nás je užitečné, když občas spadneme na pusinku. A proč to mám být já, kdo mu ji rozbije? Mohl jsem si být jist, že se toho rádi ujmete.“

 

Děkuji Martino




Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 03. listopad 2009 @ 14:08:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko 03. listopad 2009 ,12:31:52 hod

 Ty říkáš:
..."„Souhlasím, žádný protestant nemá Ducha svatého, protože jak píše Písmo sv, dosud ho nepřijali."...

Kde píše Písmo o protestantech, že nepřijali Ducha?
 

Oko opravdu to myslíš vážně? Nebo se se rozhodl, že si budeš ze mě dělat legraci? Já to zde píši již po několikáté. Tak ještě jednou speciálně pro tebe.
Sk. 8,-14;
 

14Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana.
15Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý,
16neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
17Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.
Zde se píše, že na nikoho z nich Duch svatý nesestoupil, byli jen pokřtěni ve jménu Pána Ježíše. Samozřejmě, že Písmo sv. nikde nepíše o protestantech, ale v tomto případě  o každém pokřtěním, že nemá Ducha svatého, protože na ně dosud nesestoupil. Ale ty nám zde věšíš bulíky na nos, že Duch svatý si učiní příbytek i u protestanta.
Nebo oko: Protestant však nevyužívá plně všech možností, kterými Kristus obdařil svou církev.
Řeknu to bez obalu. Protestant je mimo. Proč? Církev má již od dob apoštolských sedm svátostí. Kolik jich má protestant? Ale již bych to nerozebíral.
Pokud jde o tvé odpovědi jsem nespokojen a rád bych tě požádal zda na mé otázky můžeš odpovědět bez komentáře jen ano ne. Samozřejmě to není žádná tvá povinnost, jen jsem se domníval, že máš zájem pokračovat pokud jde o téma Přímluvce, ale pokud nemáš zájem, nemohu tě nutit.
1.Má Spasitel Ježíš Kristus veškerou moc na nebi i na zemi jak sám napal zde „,Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.? Ano nebo ne?
2.Pokud ano u koho se musí ten který o sobě řekne, že má veškerou moc na nebi i na zemi se za nás přimlouvat pokud platí jeho následující konstatování bodu 3. ?
3Věříš Pásmu sv., že náš Pán a Spasitel řekl o sobě „ Kdo vidí mne, vidí Otce; nebo já v Otci jsem a Otec ve mně“ Ano nebo ne?
4.Rozumím výkladu Písma sv. tak, že Jan hovoří k lidu srozumitelnou a přijatelnější formou, což následně upřesňuje vyjádřením Spasitel „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi,   Ducha pravdy…..“ 
5.Je v rozporu s Písmem sv. a učením Církve stav,  když rozlišuji a dávám do souvislosti co říká apoštol a co říká Spasitel?


Martino



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 03. listopad 2009 @ 14:08:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko 03. listopad 2009 ,12:31:52 hod

 Ty říkáš:
..."„Souhlasím, žádný protestant nemá Ducha svatého, protože jak píše Písmo sv, dosud ho nepřijali."...

Kde píše Písmo o protestantech, že nepřijali Ducha?
 

Oko opravdu to myslíš vážně? Nebo se se rozhodl, že si budeš ze mě dělat legraci? Já to zde píši již po několikáté. Tak ještě jednou speciálně pro tebe.
Sk. 8,-14;
 

14Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana.
15Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý,
16neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
17Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.
Zde se píše, že na nikoho z nich Duch svatý nesestoupil, byli jen pokřtěni ve jménu Pána Ježíše. Samozřejmě, že Písmo sv. nikde nepíše o protestantech, ale v tomto případě  o každém pokřtěním, že nemá Ducha svatého, protože na ně dosud nesestoupil. Ale ty nám zde věšíš bulíky na nos, že Duch svatý si učiní příbytek i u protestanta.
Nebo oko: Protestant však nevyužívá plně všech možností, kterými Kristus obdařil svou církev.
Řeknu to bez obalu. Protestant je mimo. Proč? Církev má již od dob apoštolských sedm svátostí. Kolik jich má protestant? Ale již bych to nerozebíral.
Pokud jde o tvé odpovědi jsem nespokojen a rád bych tě požádal zda na mé otázky můžeš odpovědět bez komentáře jen ano ne. Samozřejmě to není žádná tvá povinnost, jen jsem se domníval, že máš zájem pokračovat pokud jde o téma Přímluvce, ale pokud nemáš zájem, nemohu tě nutit.
1.Má Spasitel Ježíš Kristus veškerou moc na nebi i na zemi jak sám napal zde „,Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.? Ano nebo ne?
2.Pokud ano u koho se musí ten který o sobě řekne, že má veškerou moc na nebi i na zemi se za nás přimlouvat pokud platí jeho následující konstatování bodu 3. ?
3Věříš Pásmu sv., že náš Pán a Spasitel řekl o sobě „ Kdo vidí mne, vidí Otce; nebo já v Otci jsem a Otec ve mně“ Ano nebo ne?
4.Rozumím výkladu Písma sv. tak, že Jan hovoří k lidu srozumitelnou a přijatelnější formou, což následně upřesňuje vyjádřením Spasitel „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi,   Ducha pravdy…..“ 
5.Je v rozporu s Písmem sv. a učením Církve stav,  když rozlišuji a dávám do souvislosti co říká apoštol a co říká Spasitel?


Martino



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 04. listopad 2009 @ 13:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko.

 

Zde je asi veliké nedorozumění, které jiní posunou na výklad, že Martino hlásá, že protestanti nemohou být spaseni. To jsem nikdy neřekl. Znám evangelíky i protestanty dost zevnitř, protože příbuzenstvo od ženy je celé tímto odpadlictvím načichlé. Ponechám jejich rozhodnutí na jejich volbě a na Milosrdném Bohu. Nemám zájem se hádat kdo má pravou víru a je v pravé Církvi Kristově.

 

Pokud mi díváš k zamyšlení můj názor : ..."Řeknu to bez obalu. Protestant je mimo. Proč?"... mám ho bohatě promyšlený nikoliv z pilnosti, ale na základě osobní zkušenosti. Takové nesmysly pokud jde o Církev Kristovu a zachování učení jsem slyšel pouze a pouze od protestantů a ateisti to byl vždy jen odvar. Mohu dosvědčit že takové zlo jako jsem slyšel na adresu Církve a naší víry např. zde nepoužil ani major Žák při výslechu v prosinci 1988 Jeho jediný výsměch byl „ vy věříte na toho svého pánbíčka , dnes,  kdy vám každý řekne, že je to středověk…“?
Víš zdejším diskusním protestantismem se jako nit vine nenávist ke všemu katolickému a nepromarní se jediná možnost jak nevystřelit granát jedu. Každý kdo to udělá je hodnocen svým kolegou za dobré dílo. Každý katolík který převezme tuto diskusní razanci, jako obranář, je následně nálepkován jako nesnášenlivý, hulvátský apd. , a to jen proto, že odmítne jejich blouznění.Dokonce jsem zaregistroval názor obdivovatele T. Halíka, který se druhému odpadlíkovi a svatokrádežníkovi omlouval za mě. Rozhodně je to naivista, který si myslí, že vydal veliké svědectví o Církvi, Kristu a své i naší víře, když napsal:  „Ssns mrzí mne, že nás katolíky házíš všechny hned do jednoho pytle, protože Martino, zde někdy argumentuje nesprávně a žádný katolík ho nekoriguje“
Jaký to má smysl napsat toto jako A, a všem zamlčet B? Pokud tento kritik kritizuje, v tomto případě mě, pak hlavně sebe, protože hlásá, že mé nesprávné argumentace žádný katolík nekoriguje. Tak proč to neudělá jako garant správné argumentace sám?Právě jako katolík musí říci co kritizuje a svoji kritiku vyargumentovat na faktech,nikoliv na svém soukromém pocitu, jako to chci i já s tebou. Zdejší blebtačky chvilku tak a chvilku tak, mě unavují a odrazují sem chodit. Mám zájem jít ke kořenům a ne se plácat na povrchu.
Pokud se domníváš, že být protestantem je Boží úmysl a z protestantismu, že se raduje celé nebe,pak samozřejmě mé přesvědčení ..."Řeknu to bez obalu. Protestant je mimo. Proč?"..., ti zpění krev. Osobně jsem přesvědčen, že pokud je člověk zdravotně psychicky způsobilý a odvolává se ve své přesvědčení na Písmo sv. , pak musí přiznat, že je daleko, daleko, daleko od Krista. Nebo mají snad protestanté svátost smíření? Oni snad mají nějaké privilegium dané Spasitelem, že oni nemají a nemusejí? Mají snad skutečné mezi sebou Eucharistického Krista? Mají vkládáním rukou biskupa plnost darů Ducha svatého? Mají snad svátostné kněžství? Atd.atd.
Opravdu se domníváš, že tato společenství jsou v jednotě s Církví? Papež se tak nedomnívá a proto slovo Církev nezmiňuje. Jednou je nazve společenstvím, podruhé, bratři v protestantské tradici atd.
Martino




Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 04. listopad 2009 @ 14:17:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nechcem sa chváliť ale ja mám zase dar rozlišovania duchov...katolicizmus je pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami...

P.S.
...k tomuto presvedčenie dôjde každý občan, stačí vziať bibliu a porovnať ju s katolicizmom...a ani nemusíš mať dar rozlišovania duchov...
...hm...ja musím asi strašne nenávidieť jedinú pravú katolícku cirkev...
ivanp



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko.

 

Je to pár dnů co zde ssns pohrdal přímluvami svatých, protože on je nepotřebuje, protože za něj se “přimlouvá“ Ježíš Kristus. Tento názor jsem odmítnul, protože je nepravdivý. Pustili se do mne všichni bez rozdílu. Protestantské blebtačky mě nevzrušují, jako bolest jsem vnímal např. tvé názorové spektrum, včetně vyjádření „A toto je jeden jediný případ katolíka, který zatím neměl obdobu. Přesto ho zde prezentuješ jako zaužívané pravidlo v množném čísle, jako příklad prohnilosti katolíků“
A to již nebudu připomínat  sladké a naivní omlouvání  diskutujícího Kjubika včetně  dalších katolíků.

Byla zde na GS jedna vzácná výjimka. Diskutující noname.se odvážil ssns vyzvat, aby aspoň zkusil přemýšlet, když ssns vzkázal  „Přečetl jsem si na odkazu tvůj příspěvek, příslušné odkazy i tvůj výklad Písma a závěr, který z toho vyvozuješ. Pokud jej jen na základě toho označuješ za lháře je to velmi !! odvážné tvrzení.
Navozuje tam zajímavou otázku, která by si zasloužila výklad a hlavně zamyšlení. Ještě maličkost, ta "exkomunikace " je tvůj výplod  ?“
 

Děkuji noname.

 

Ale ty bratře oko si mě zde prezentoval jako černou ovci ŘKC. Mohl bych ti to vrátit a můžeš si být jist, že bych to také uměl jako ty, ale je mi tě líto, protože si sedl na lep ssns, který pod rouškou hledajícího,  zde rozsévá Satanovo semeno. Rozpoznal jsem tohoto diskutujícího ihned jako Ďáblova sluhu, když si zde veřejně nárokoval právo na svatokrádežné svaté přijímání v ŘKC na což mu vřele skočila jedna katolička.

 

Ale dnes uzavřu s trvalou platností následují diskusní spor, abych ješitu ssns vyvedl z omylu, že nevím kudy kam a abych to vzdal, že jsem lhář a exkomunikovaný a já nevím jaké ještě blebtačky zvracel. Je mi lhostejný a pravda v něm není.

 

Boží zjevení nás poučuje o tom, že v jednom Bohu jsou tři božské osoby: Otec, Syn a Duch svatý, zkrátka Nejsvětější Trojice.

 

Každá osoba Nejsvětější Trojice je pravý Bůh.
 

„Já a Otec jsme jedno" (Jan 10,30). A když jej Židé chtěli kamenovat, prohlašuje dále: „Jestliže ne­konám skutky svého Otce, nevěřte; jestliže však konám, i když mi ne­věříte, věřte skutkům, abyste poznali a věřili, že já jsem v Otci a Otec ve mně" (Jan 10,37-38).

 

Ducha svatého,  Písmo svaté výslovně nazývá Bohem (Lk 12,10; Jan 14,26; Sk 5,3-4). O soupodstatnosti tří božských osob svědčí také slova: „Jsou zajisté tři, kteří vydávají svě­dectví na nebi: Otec, Slovo a Duch svatý, a tito tři jsou jedno" (1Jan 5,7)

 

Církev ve svém učení zdůrazňuje, že Otec, Syn a Duch svatý nejsou tři bohové, nýbrž jen jediný Bůh, protože tři božské osoby mají jednu a tutéž nedělitelnou božskou podstatu. Z toho plyne, že všechny vlastnosti, jež přísluší božské podstatě, jsou všem třem božským oso­bám společné, např. všemohoucnost, věčnost apod.

 

Tři božské osoby nejsou vedle sebe, od sebe odděleny, nýbrž mezi sebou nerozlučně spojeny, navzájem se pronikají a v sobě přebývají (perichoreze). Dokazují to Kristova slova: „Já a Otec jsme jedno" (Jan 10,30).

 

Od začátku jsem odmítal názor ssns, ale i oka a dalších. Apoštol sv. Petr varuje před lidmi jako je ssns, oko, Kubik, Elo a další, když nás varuje, abychom sami neměli pokud jde o Písmo sv. své soukromé výklady, protože v Písmu jsou věci, kterým není snadné porozumět a dál nás apoštol sv. Petr varuje slovy „ lidé neškolení a neustálení to nesprávně vysvětlují a dělají to tak s Písmem vůbec, ke své vlastní zkáze“

 

Tvrdá to jsou slova apoštola sv. Petra, ale přece je nebude apoštol za to ještě chválit. On jim to zanechává jako varování, aby jednou nemohli říci, že o tom nevěděli.

 

I my jsme dnes ve stejné situaci, kdy jak se ukázalo většina nerozumí a všichni se snaží a nutí prezentovat výklad svůj a nikoliv výklad Církve.Všichni citují sv. Jana a slova Přímluvce. Zde stojí „Přímluvce“ - Boží Syn,  jako ten, jenž  je smířením za naše hříchy, jenž se nás zastává a stojí místo nás na soudu Božím
Po svém vzkříšení Boží mocí z mrtvých Ježíš svou úlohu naplnil ! Dílo spasení je hotové a svět plynule přechází pod autoritu Boha – Ducha svatého …..Svou roli  Přímluvce splnil a obětí na kříži se jím stal ! Dnes stojí za nás před Bohem a garantuje naše spasení a  ospravedlnění !

 

Přímluvce – Duch svatý – je zástupcem Boha na zemi . Je   právním zástupcem Boha Stvořitele a Spasitele před lidmi ! Obhajuje Boha před lidmi ! Proto Jan pokračuje v 16: 8 – 10 „On ( rozuměj  Duch svatý) přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud:  Hřích v tom, že ve mne nevěří;  spravedlnost v tom, že odcházím k Otci a již mne nespatříte;  soud v tom, že vládce tohoto světa je již odsouzen „
 

Jan 14:16 – 17 „  a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky - Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude
 

Jde o jedinečnou roli Pána Ježíše. Tato funkce je doslovný překlad latinského „ advocatus

(„advokát“), který je mým právním zástupcem u soudu, vystupuje jménem obžalovaného jako jeho obhájce. V tomto případě nás obhajuje před Soudcem – svatým Bohem !

 

Zde stojí „Přímluvce“ - Boží Syn,  jako ten, jenž  je smířením za naše hříchy, jenž se nás zastává a stojí místo nás na soudu Božím !  Tato role vyplývá z dalšího textu, který souvisí s uvedeným místem v 1 J 2: 1 – 2 …….a Jan pokračuje …“ On je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa….“  
 

Ekumenická Bible překládá slovo stejně jako v případě role Pána Ježíše – Přímluvce např. u Jana 14:16, „ a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi navěky -  Ducha pravdy…..“  v.26 „ Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl“ a Jan 16:7 „Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.“
 

Přímluvce v našem diskusním sporu není již Ježíš Kristus,ale Duch svatý!
Své pomatené úvahy co zde šíří ssns a na co mu skočili i někteří katolíci, protestanti tyto povidla baští naprosto normálně , nejsou ve shodě s učením ŘKC.
 

 Prodiskutoval jsem 4.11.09 naší diskusní kolizi s panem profesorem ThDr. JUDr./ nepožádal jsem o schválení zveřejnění jeho jména a ani bych ho zde nezveřejnil, neboť je to mezinárodně uznávaný theolog a odborník na církevní právo a zdejší “odborníci “ by se snažili ho zde zesměšňovat/ a bývalý vyučující na KF UK a on můj názor přijal jako pravdivý a správný, s tím, že má diskusní konkurence setrvává v omylu. Tím chápu ze své strany danou diskusní problematiku z mé strany za trvale uzavřenou. Názory ssns a protestantů mě nezajímají a pokud katolíci z ŘKC mají své pochybnosti doporučuji jim, aby se obrátili na církevní autoritu, nejlépe biskupa jako odpovědného pastýře a nechali si celou problematiku vysvětlit.

 

Oko mrzí mě, že nemám pro tebe příznivější zprávu. Nechtěl jsem reagovat vůbec, většinu zdejších diskusních  ptákovin co zde vypotí někteří znalci Písma sv. ignoruji, ale protože by svatokrádežník ssns mohl nabýt mylného dojmu, jak to těm katolíkům natřel, bylo třeba jemu a jeho obdivovatelům z řad ŘKC vyprášit kožich.

Martino




Martino, ctihodný ThDr. JUDr. ti vykládal nesmysly i z pohledu katolického katechismu (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 08:49:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
čti:

§667 katolického katechismu

Protože Ježíš Kristus vstoupil jednou provždy do nebeské svatyně, nepřestává se za nás přimlouvat jako prostředník, který nás ujišťuje, že na nás bude stále vylévat Ducha svatého.



Re: Katolické lži (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 10:57:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko!

Já skončil na toto téma veškerou diskusi. Na blebtačky protestantů nereaguji. Tobě ještě odpovídám ze slušnosti jako bratru ŘKC.

 

Svůj názor mám podepřený autoritou ŘKC. Máš právo můj názor zpochybnit, včetně potvrzení pana profesora. Ale toto zpochybnění již musíš věrohodně dokladovat a obhájit na základě vyjádření církevní autority a nikoliv na úrovni jedna paní povídala. Já jsem s touto problematikou také neběžel za knězem, ale doktorem theologie a církevním právníkem.

 

Ty si asi přehlédl skutečnost, z mého příspěvku, že jako neškolený nejsi oprávněn vykládat své soukromé názory, jak tě varuje sv. Petr.

 

Pokud chceš setrvat ve lži tak setrvej. Pokud chceš žít v pravdě, vezmi můj dnešní příspěvek, přilož svůj názor a požádej církevní autoritu o vyjádření. Jinak nebudeš mít v duši klid a budeš neustále v pokušení druhé bratry očerňovat.

 

Martino




Stránka vygenerována za: 1.71 sekundy