Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 324 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461759
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Otázky k vyvolení
Vloženo Středa, 14. říjen 2009 @ 20:10:41 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Proč přímluvy, prosby a modlitby za všechny lidi, dle 1Tim 4:1-4, když Bůh předem rozhodl, kdo bude spasen a kdo ne? 





Nač pak to napomenutí Timoteovi, když nemůže změnit Boží vůli a „přinutit“ Boha k spáse toho, kdo není vyvolen? 

Je Bůh Abraháma, Izáka a Jákoba Bohem škodolibým? 

Šklebí se z výše nebes na ty, kdo volají za nevyvolené nevěřící?

Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Otázky k vyvolení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 272 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 14. říjen 2009 @ 21:20:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím,


Věřím že odpovědi na vznesené otázky pomůže tazateli najít série článků zabývajících se predestinací:















Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 14. říjen 2009 @ 21:37:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



S předurčením souvisí úzce otázka, zda je zlo v plánu dobrého Boha. Tím se zabývá článek od Dr. Cramptona:


BIBLICKÁ THEODICEA







Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 14. říjen 2009 @ 22:03:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že "jádro pudla"je v tom, že křesťan není samostatnou osobou, ale součástí společenství církve. Kráčíme ke svému spasení v součinnosti, navzájem se podporujeme a pomáháme si. A k tomu modlitba za bližního neoddělitelně patří.

Bůh předem nerozhodl, kdo bude spasen a kdo ne.
Přijetí spásy záleží na každém z nás. Bůh pouze dopředu ví, jak se my zachováme. Naše svoboda v rozhodování mezi dobrem a zlem, mezi cestou širokou a úzkou, není Bohem nijak omezována. Bůh naopak, jako milující Otec, zasahuje mimořádnými událostmi do našich životů, aby nás "navedl" se rozhodnout dobře.



Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 14. říjen 2009 @ 22:34:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jen ještě alespoň krátkou reakci na otázky.

Proč přímluvy, prosby a modlitby za všechny lidi, dle 1Tim 4:1-4, když Bůh předem rozhodl, kdo bude spasen a kdo ne? 

Bůh neurčil jenom cíl, ale i cestu ke spáse vyvolených. Proto jsou důležitá svědectví i modlitby.

Nač pak to napomenutí Timoteovi, když nemůže změnit Boží vůli a „přinutit“ Boha k spáse toho, kdo není vyvolen? 

I napomínání je součástí Boží milosti pro vyvolené. Nevíme předem kdo je a není vyvolen - evangelium máme zvěstovat všem - a vyvolení mu uvěří. Každý kdo hledá najde o kdo přijde ke Kristu toho On nevyžene ven. Ale nikdo nemůže ke Kristu přijít, jestliže ho Otec nepřítáhne, jak je psáno. Nejde o fatalismus. Každý kdo hledá nalezne. Ale bez Božího vyvolení by z padlého lidstva Boha ani nikdo nehledal
Je Bůh Abraháma, Izáka a Jákoba Bohem škodolibým? 

Nikoliv. Nikoho nepotrestá bez příčiny. Vyvoleným dá navíc milost v Kristu - tedy něco mnohem lepšího než si zaslouží.

Šklebí se z výše nebes na ty, kdo volají za nevyvolené nevěřící?

Nikoliv. Viz odpověď na první otázku. Mimochodem, modlitby k Bohu za obrácení by neměly smysl, kdyby měli všichni lidé stejnou šanci a tzv na ničem nezávislou svobodnou vůli - Bůh by pak odpověděl něco v tom smylu, že to neovlivní, protože to holt závisí na nich, což by bylo absurdní.


Odpovědi patrně nejsou vzhledem k stravitelnosti tématu vyčerpávající a proto opravdu vřele doporučuji studium výše uvedených odkazů.


zdraví

reformovaný



Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 15. říjen 2009 @ 08:49:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh Abrahámův, Isákův, Jákobův a náš není škodolibý. Je Spravedlivý a Milosrdný. A také Podivuhodný. Přečtěte si příběh proroka Jonáše. To je ten s tou velrybou. Hospodin Bůh ho poslal kázat proti městu Ninive a prorokovat jeho brzké zničení. Ninive šlo do sebe a král vyhlásil všeobecné pokání. Oblékli žíněná roucha, sypali popel na hlavu a postili se. Hospodin Ninive ušetřil a chlácholil namíchnutého Jonáše který to nemohl rozdýchat. Měl pocit že vypadá jako blbec a falešný prorok. Hospodin nechal před jeho očima uschnout krásný strom který Jonáš litoval a pak mu řekl že město plné lidí je víc než jenom strom a tak se nad ním slitoval. Nad městem plným asyrských pohanů a modloslužebníků. Zajímavou perličkou je prorokovo jméno. Jonáš znamená v hebrejském jazyku holubice. Holubice byla jedním z hlavních atributů bohyně Aštoret (to byla taková ta hambatá) kterou v Ninive uctívali. Asi jim to jméno mělo něco říct. Cesty Páně jsou opravdu nevyzpytatelné a čert houby ví co Pánbůh dá, jak říkávali naši předkové. Na světě je jen jeden člověk který nás může oddělit od Kristova Milosrdenství a od Jeho oběti ne a to jsme my sami.

Celé Písmo nás nabádá k tomu abychom něco dělali. Okotili svěřené hřivny, vzali svůj kříž a šli za Kristem. Nemáme jen sedět na zadku, odsuzovat kde koho a leštit si svou falešnou svatozář. A proto modleme se, modleme se a modleme se. Za ty co máme rádi i za naše nepřátele. Za živé i za dušičky v Očistci (to je to místo kterému Písmo říká Lůno Abrahamovo a odkud vyvedl Ježíš duše spravedlivých od počátku světa mezi svou smrtí a zmrtvýchvstáním). Odpouštějme a svolávejme požehnání a Boží pomoc. To že někoho nenávidíme ještě není důvod k tomu proč by se neměl mít dobře a dojít spásy. Podobný přístup se projeví již v tomto dočasném a pomíjivém životě a naše země bude požehnaná jak bývala dřív.

Pane Ježíši,

odpusť nám naše hříchy,

uchraň nás pekelného ohně,

přiveď do Nebe všechny duše,

zvláště ty které Tvého Milosrdenství nejvíce potřebují.




Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. říjen 2009 @ 14:58:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nepřihlášený,

proč? Vyvolení budou spaseni ať se za ně někdo modlí nebo nemodlí. Modlí se za ně jejich Nejvyšší Kněz - Kristus, což je plně dostačující.

Bůh má ale několik okruhů, způsobů spásy a tam spadají ti ostatní lidé, které nejsou Božími znovuzrozenými dětmi.

V Mt 25,31-46 je jedna skupina nevěřících, nad kterými se Bůh slituje a smiluje - nevydá je věčnému zatracení. Píše se o nich např. v Ř 2,6-10, v Ř 2,14-15 nebo v Ř 2,27.

Bůh má právo se smilovat nad kým chce:"Smiluji se nad kým se smiluji a slituji se nad kým se slituji" (Ř 9,15).





Re: Přece nejsme loutky ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 16. říjen 2009 @ 06:12:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kroutím nad tím hlavou a říkám si, k čemu je lidský rozum. Člověk díky rozumu bohužel je tvor schopný páchat to nejhorší zlo a kdyby Bůh neměl vše pod kontrolou, tak by už musel být konec lidstva. Člověk má již několik desetiletí takové zbraně, že už mohl být život na Zemi zlikvidován. Nestalo. A to ne díky náhodě, ale věřím díky Bohu, protože On bude mít poslední slovo. To mi říká rozum i víra. Rozum měl i Satan v nebi. Ale úcta a láska k Bohu mu chyběla. Někdy si však dáváme takové otázky, že se v tom nějak zamotáme. Pokud Bůh už předem rozhodl, kdo bude lump a kdo bude spasen, pak to všechno přece ztrácí smysl. Nechme tyto úvahu na Bohu. Jen On to ví a On může třeba dělat i výjimky. Kdybych dopředu věděl, že budu ten lump, pak jaký smysl má můj život ? On dal šanci všem !! To je ten základ, ve který věřím. Miluje každého. Nebo snad ne ??? Podívejme se na Jidáše. Pokud byl předem vybrán, aby se zachoval tak, jak se zachoval, pak jen plnil Boží úkol a neměl jinou šanci. Copak může být souzen ? Neměl jinou možnost ? Kdyby Pána Ježíše nezradil, nenašel by se jiný způsob, jak zatknout Pána Ježíše ? Nemohly se zde vyskytovat i jiné možnosti i pro samotného Jidáše? On nakonec toho hluboce litoval. A chudák už nevěděl, co má dělat, aby to napravil. O jeho peníze už nikdo neměl zájem. Nešlo to vzít zpět. Byly motivem Jidášovy zrady peníze anebo politické důvody ? Nevíme. A co kdyby běžel k Pánu Ježíši, zval jeho kříž a křičel ukřižujte mne. Já tohle nechtěl. Odpusť mi Pane! Byl pod křížem na Golgotě a křičel, že Pán Ježíš je nevinný ? Nestalo se. A nebyla by to jedna z možností, jak získat odpuštění ? To je snad Pán Bůh tak krutý, že už předem rozhodne jak sudička, že ten bude dobrý a ten zlý a zatracen bez možnosti se změnit a najít cestu k Bohu? Já věřím, že On zná všechny naše varianty jednání a na nás je, jakou si zvolíme. Jinak nemá smysl hovořit o svobodě člověka a jsme jen loutky. A je tu hrozné nebezpečí i pro nás, že jiné lidi předem odsoudíme, jak to podle našich chybných představ údajně dělá Bůh. To přece by byl nesmysl !!!!Copak první lidé v ráji neměli volbu litovat svého přestoupení před Boží tváří? Oni se však schovávají a Adam dokonce vinu shazuje na svoji manželku. Myslíte si, že tam nebyla jiná varianta ? Já věřím, že byla a že Bůh všechny ty varianty znal. Člověk si však svobodbě vybral tuhle. V tom je ta svoboda a ne, že Bůh to předem určil.
Nebo jsme jen loutky ??!!!



Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 16. říjen 2009 @ 16:28:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zabýváme se zde předurčeností a tím, že už Bůh předem rozhodl o nás něco, co prostě budeme. A to právě nikdo dopředu nevíme. Kdybychom dopředu věděli, že budeme lumpové, tak jaký smysl má na tom něco měnit. Kdybychom dopředu věděli, že budeme svatí, pak se může stát, že zpyšníme. My nikdo dopředu nic nevíme ani o sobě a ani o svém bližním!!!! Hovořit o předurčenosti svoji či někoho mi připadá nesmyslné. Záleží hlavně na nás a možná i na modlitbách našich bližních a jistě, že Bůh někdy zázračně zasáhne. Ale nikdo to dopředu nevíme, což je jedině správné. A proto ani nemůžeme hovořit o předurčenosti, protože o tom nic nevíme. Věřím však, že Bůh může všechno. Může vyslyšet i nás či naše blízké. Kolik maminek se modlí za svoje děti? Ale záleží na Bohu i na dětech, jak to dopadne. Zda v nich vznikne touha po Bohu, probudí se jiskra či plamen víry. V tom má člověk svobodu. Ta volba je na něm. A někdy Bůh zasáhne zázračně. Tak jako na Pavla z Tarsu. Najednou se prostě otevře smysl pro duchovní věci. Jakási nová schopnost. Ale na člověku je, zda nevyhasne a naopak tuto schopnost rozvíjí.



perla (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 20. říjen 2009 @ 08:00:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"My se svobodně rozhodneme podle toho, jak Bůh již před stvořením světa rozhodl, že se rozhodneme"

to je zajímavá věta ....pak se  svobodně vlastně rozhoduje i herec ve filmu podle toho co již scénarista před vznikem filmu rozhodl,že se herec rozhodne. 


--Je Bůh Abraháma, Izáka a Jákoba Bohem škodolibým?--


Dle SZ se dá říci,že ano - příkladů je na to dost.  
 



Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 20. říjen 2009 @ 15:33:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím Vás, buď má křesťanství logiku a nebo ji nemá. A stojí tedy vůbec na lásce Boží, když někdo už je předen vyvolen a druhý je určen k zahynutí ? Neklaním se svoji vůli ani nikomu z lidí. Uvědomuji si, že je jsem hříšník a vlastní silou se z toho stavu nedostanu. Vím, že v ničem jiném není naděje, že Bůh je nevyšší autorita. Pokud je Bůh láska a miluje všechny hříšníky a podle vás On rozhoduje o tom, kdo Ho pochopí, přijme a obrátí se, pak přece je logické se ptát, proč já jsem se obrátil a uvěřil a proč jiný tu milost od Boha nedostal? Proč ten, kdo je obrácený se navenek chová špatně...... ? A spousta dalších otázek. Myslíte, že netoužím po tom, aby věřících bylo více a hlavně to byli prima lidi ? Buď víra změní člověka k lepšímu a dává tak plody, anebo jde o podfuk, o něco, co nefunguje, a to bylo hrozné.
Bush prohlašoval, jaký je obrácený, a jeho skutky ? A řada jiných lidí!!
Na otázky neodpovídáte, protože vaše rada je jasná. Vypni mozek, na nic se neptej, buď zticha...... a modli se ...Ano, to je jen a pouhé náboženství. Bůh však lidem v evangeliích něco zvěstuje !!! A je to něco, o čem se snad má i přemýšlet!
Sdělit lidem, že evangelium je vlastně jen pro vyvolené a předem určené Bohem, pro ty, co si Bůh vyvolil, je přece strašné.
Kdybych už neuvěřil, řekl bych, že jde o podvod. To snad, doufejme, že ne! Existence Boha je mi jasná. Stačí podívat se na hvězdy a přírodu. Obdivuji přírodu, ale klaním se Bohu. Podívám se na sebe a vidím hřích. Jak bych se mohl klanět sobě či lidem. Bible je vzácná kniha, vážím si ji a přístupuji k ní s úctou, ale je v ní bohužel i tolik sporných věcí, že máme toho ještě hodně a hodně k přemýšlení. Pravdu na 100 % neznáme totiž nikdo!!! Používáme verše z Bible, ale otázkou je, zda je vysvětlujeme pak dobře ? Nejhorší je fanatismus a ten se pozná, když nejsme schopni diskuse. Já jsem schopen diskutovat dál. A věřím, že jde o chybu komunikace, ze které má radost nepřítel Boží.



S úctou ke všem věřícím a hledajicím Boha.






Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 20. říjen 2009 @ 16:40:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Františku 100,

Fr
Prosím Vás, buď má křesťanství logiku a nebo ji nemá.

Ref
Křesťanství logiku má. Jen připusť, že možná vycházíš ze špatných předpokladů.

Fr
Pokud je Bůh láska a miluje všechny hříšníky
Ref
Bůh je mimo jiné i láska. Ale nevím, kde jsi četl, že miluje všechny hříšníky. Naopak Písmo říká:
Ř 9,13 (Kral)
Jakož psáno jest: Jákoba jsem miloval, ale Ezau nenáviděl jsem.

V řečtině je použito slovo misein - nenávidět, mít v ošklivosti.


Fr
a podle vás On rozhoduje o tom, kdo Ho pochopí, přijme a obrátí se, pak přece je logické se ptát, proč já jsem se obrátil a uvěřil a proč jiný tu milost od Boha nedostal?


Ref
Písmo to vysvětluje jednoduše a jasně. Jen lidské přirozenosti je to zatěžko přijmout. Jak už ostatně předvídal apoštol Pavel:

Ř 9,18-24

Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým. Snad mi řekneš? "Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli? Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním? Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě, stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil ke slávě - na nás, které povolal nejen ze židů, ale i z pohanských národů.




Jen znovu podotýkám, že predestinaci nevnímám fatalisticky viz článek s obrázkovou ilustrací: Předurčení není fatalismus


Jsou tam i odkazy na další čánky o predestinaci. Protože je předurčení vlastně jádrem evangelia, tak je vřele doporučuji ke studiu.


zdraví

reformovaný





Re: Otázky k vyvolení (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 21. říjen 2009 @ 06:02:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Nebo tak Bůh miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, kdož věří v něho, nezahynul a měl život věčný“ Hezký verš. Nejhezčí v evangeliu. Co je podmínkou? Uvěřit v Syna. A podle vašeho myšlení, uvěřit může jen ten, komu to Otec dovolí. Takže jeden má štěstí a druhý smůlu. Neptej se, protože Otce se na nic ptát nesmíš. Byla by to drzost. Hrnec se přece neptá hrnčíře. Pokud jsi uvěřil, buď rád a pevně si drž víru, na nikoho se neohlížej…. Už jsi v nebi a nezáleží, jak žiješ a co děláš. Důležité je, že jsi poslušný a všechno co pak děláš od znovuzrození, dělá v tobě Kristus. Takže si nic nevyčítej a buď klidný. Nezatěžuj svoje svědomí. Plníš přece Boží vůli. Tak takto bohužel na mne působí vaše víra a takovou nechci. Já v ní nevidím Boha. Nevidím. Už chápu, proč před léty na jednom setkání hrdý znovuzrozený Američan vykládal, jak věří v Boha, a na druhé straně se přiznal, že byl ve Vietnamu pilotem bombardovacího letadla. Zabíjel. Svědomí má čisté. Škoda, že jsem neuměl anglicky, abych se zeptal, zda se necítí vinen a není to v rozporu s jeho vírou. Možná by mi odpověděl, že to byla vůle Boží. To je hnus !!! Plácáte tady různými verši, ale proč by měl být vztah k Bohu tak složitý? Možná Indián v pralese měl větší víru ve Stvořitele než ti, kteří s křížem ho násilím přinutili ke křesťanství. Co zla se dělo ve jménu Boha a Krista ? Ale podle vás se na nic ptát nesmíme. Proč. Copak by to Bohu vadilo ? Lepší se ptát, než nadávat a urážet. Nikodém byl nábožensky vzdělaný člověk a vyhledal Ježíše, protože to nechápal. A Ježíš mu řekl, že je to jak s větrem. Copak víme, kam zrovna zafouká a odkud? Nakonec asi pochopil, že působení Ducha a znovuzrození je něco, co není v mé vlastní vůli. Je to něco, o čem skutečně rozhoduje Bůh. Ale jak on rozhodne, to také nevíme. A vůbec o tom nespekulujme! A myslíte, že On nepřihlíží k modlitbě věřící maminky, která prosí o to, aby uvěřily její děti ? A co máme udělat ? Uvěřit. To je náš krok, naše rozhodnutí. Židé na poušti, chtěli - li se zachránit, tak museli pohledět na vyvýšeného hada s vírou v záchranu. Museli zvednout hlavu a podívat se tím směrem. To bylo jejich svobodné rozhodnutí. Já člověk musím pokleknout a prosit, vyznat svoji slabost a uvědomit si svůj stav. Tady je moje zodpovědnost. Jistě, že to nutkání pokleknout už je vlivem Ducha. Ale já musím něco udělat a ne se tomu bránit.
Moje rozhodnutí za mne neudělá Bůh. To musím sám. A Kristus pak působí na moje svědomí a tím ovlivňuje i moji vůli.
Ale všechno je to nefunkční, pokud to nevede k pozitivní změně člověka. Pokud ten Američan byl znovuzrozený, pak by mne moc zajímalo, proč zabíjel, shazoval bomby a byl hrdý na svá vyznamenání od věřícího tehdejšího prezidenta, který mimochodem je baptistický kněz. Takže to je také problém. Víra a život v Kristu. Pokud věřící není příkladem dobrého člověka, pak koho vlastně prezentuje ???????Není smutné, že se už několik staletí zneužívala víra v Boha ??Že lidé nebyli schopni se ptát a hledat to, co je pravda nebo se aspoň, co se blíží k pravdě a co chce Bůh?

Víru mi nikdo nevezme.





faraon (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 23. říjen 2009 @ 07:47:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

rive:

Protoze tve vykricniky, jsou casto i mymi vykricniky, ci spise otazniky i mym hledanim.  oslovujeme pribeh SZ o faraonovi a propusteni Boziho lidu  z Egypta:Faraon nechtel propustit lid, ikdyz Buh  mluvil skrze velmi jasna znameni- nechtel, nechtel, nechtel, až ta desata okolnost ho donutila, ze rozhodl a Boha poslechl.


No samozřejmě,že nechtěl on totiž ani nemohl -Hospodin mu přece zatvrdil srdce dokonce to bylo předpovězeno stačí si to v Bibli přečíst,vnímat smysl textu a ne takto fantazírovat: 

Ex 7:

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna Bohem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem. 2Ty mu povíš všechno, co ti přikážu, a Áron, tvůj bratr, bude mluvit s faraónem, aby propustil Izraelce ze své země.
3Já však zatvrdím faraónovo srdce a učiním v egyptské zemi mnoho svých znamení a zázraků.
4Farao vás neposlechne, ale já vložím na Egypt svou ruku. Vyvedu zástupy svého lidu, syny Izraele, z egyptské země, ale ji postihnu velkými soudy. 5Egypťané poznají, že já jsem Hospodin, až vztáhnu svou ruku na Egypt a vyvedu Izraelce z jejich středu."

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Předstup před faraóna. Já jsem totiž učinil jeho srdce i srdce jeho služebníků neoblomné, abych mohl uprostřed nich provést tato svá znamení 2a ty abys mohl vypravovat svým synům i vnukům o tom, co jsem v Egyptě dokázal, i o znameních, která jsem mezi nimi udělal, ať víte, že já jsem Hospodin."

Ex 10, 20): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce nepropustil.
(Ex 10, 27): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce a on je nedovolil propustit.
(Ex 11, 10): Mojžíš a Áron všechny ty zázraky před faraónem učinili, ale Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce ze své země nepropustil.


Takže si neplést příčinu a důsledek..



Stránka vygenerována za: 1.38 sekundy