Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472964
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Výzbroj a důvěra
Vloženo Středa, 02. září 2009 @ 19:56:47 CEST Vložil: Stepan

Úvod do křesťanství poslal dargo

Co znamená obléci si celou Boží zbroj? Z čeho se skládá?
K čemu vede jednání bez víry a důvěry?


 Pokud máme obstát, budeme ji potřebovat obléknout celou, tak že se stane naší běžnou součástí. Bojovník v Božích službách bez základní výzbroje nikamVezměte si celou Boží zbroj, abyste ve zlý den mohli odolat, všechno splnit a zůstat stát.“ (Ef 6:13) Před každou bitvou se bojovníci museli dobře připravit. A pokud měli obstát a zvítězit, tak se také co nejlépe vyzbrojit. Starověká vojenská výzbroj se skládala z obranné zbroje – štít – pavéza – přilba – pancíř – pás – náholenice – obutí.   A z útočných zbraní – meč – kopí – lučiště – šípy – prak.   Základní zbroj museli mít všichni, nejednou jim ve válečné vřavě zachránila kůži. Když měl David bojovat s Goliášem, nabídli mu právě takovou zbroj. On ji ale odmítl a řekl, ať si to nechají, že by se nemohl hýbat. Že věří Bohu a umí to s prakem. A dopadlo to dobře. Izraelci se v době konfliktů vraceli k Bohu. Žádali o radu, pomoc a vysvobození. A On jim různými způsoby odpovídal. Chtěl, aby v nich rostla DŮVĚRA a MOUDROST.   Záleželo na postoji jejich srdce – jak na tom byli ve skutečnosti - před Bohem. Nejen, co si sami mysleli nebo namlouvali. Často pro ně byla důležitější prohra a zajetí, protože je tím Bůh chtěl něco naučit a jinak to nešlo. Tehdy teprve mohli doopravdy prokázat svoji VÍRU a VĚRNOST. Hebrejština má pro slova věřit a být věrný jedno společné slovo. Opakem věrnosti je zrada = zklamání důvěry. Je lepší být rovný věrný bojovník, než zrádce. Jidáš zradil Pána Ježíše, ne kvůli penězům, ale protože mu přestal věřit. Za svou zradu dostal sice dobře zaplaceno, ale jeho skutečnou výplatou byla smrt.   Apoštol Pavel psal, že cokoliv není z víry je hřích. Pokud je něco vykonáno bez víry a věrnosti, povede to k hříchu. Slovo hřích mělo v původním jazyce význam zabloudit na cestě nebo minout svůj cíl. A když někdo mine důležitý cíl, zvlášť pokud je na bitevním poli, tak to může mít zničující následky. Bible radí, že máme mít na sobě celou zbroj, abychom nepadli. To neznamená, že bychom měli chodit celý den navlečení v železném brnění. Ale že budeme vnitřně zpevnění tak, že se nezhroutíme, jak domeček z karet, když nastanou problémy. Když přijde „zlý den“ nebo čas zkoušky. Boží výzbroj není těžká. Pán Ježíš říkal, že se od Něj máme učit. Když věříme a setkáváme se s Ním, On nás nenechává jen tak. Uvádí nás do nového života, kde platí jiná pravidla, než jsme doposud znali a která platí ve světě. Pán Ježíš nás probouzí, odpouští, uzdravuje, obživuje i vyzbrojuje. Stáváme se Božími dětmi i Božími bojovníky. Nové duchovní tělo, které doposud spalo nebo bylo spoutané potřebuje posílit a obléci celou výzbroj.   Z čeho se skládá pravá vnitřní výzbroj je napsáno v listu Efeským:

  • OPASEK PRAVDY – znamená připravenost vydat se na cestu následování Pána opravdově, bez falše a přetvářky.
Ani na chvíli jsme jim neustoupili a nepoddali se, aby pro vás byla zachována pravda evangelia. (Gal.2:5)
  • PANCÍŘ SPRAVEDLNOSTI – pancíř Boží spravedlnosti chrání tělo, a to má být napojené na hlavu, kterou je Pán. Jinak budeme bloudit jako bezhlaví rytíři.
V něm se ocitám bez vlastní spravedlnosti založené na Zákoně, ale zato s tou, která vyplývá z víry v Krista, s tou spravedlností, jež přichází od Boha a zakládá se na víře.(Fil 3:9)
  • OBUTÍ POKOJE – vede k pohotovému, klidnému jednání a svědčení o Ježíši, který přinesl pokoj a usmíření.
Toto vše jsem vám pověděl, abyste ve mně nalezli pokoj. Na světě zakoušíte soužení, ale buďte stateční - já jsem přemohl svět." (J 16:33)
  • ŠTÍT VÍRY – zpevňuje nás, odráží jedovaté nepřátelské střely i vlastní pochybnosti.
Ačkoli jsem totiž tělem vzdálený, v duchu jsem s vámi a raduji se, když vidím váš řád a pevnost vaší víry v Krista. (Kol 2:5)

  • PŘILBA SPASENÍ – je to vzácný dar a milost, když nám sedí pevně na hlavě, tak jsme nejlépe krytí před útoky. V té jistotě můžeme radostně jednat.
V nikom jiném není spása - na světě není lidem dáno jiné jméno, v němž bychom mohli být spaseni! (Skutky 4:12)
  • MEČ DUCHA – je Slovo Boží, mocná zbraň, vydává světlo, přináší život, zachraňuje. Meč je lehoučký, protože v něm proudí Boží Duch, ztěžkne však, když se používá jen v lidské síle a rozumnosti. Denně usilujme o to, abychom ho přijali do srdce, potom můžem vidět jinak a budeme růst.  
Boží slovo je živé, mocné a ostřejší než každý dvojsečný meč. Proniká až k rozhraní duše a ducha, až do morku a kloubů, až do srdce, kde zkoumá jeho myšlenky a úmysly. (Žid 4:12)
Toto všechno tvoří Boží zbroj. Máme celou svou výzbroj v pořádku – nechybí některá část nebo neleží někde zapomenutá, zaprášená v koutě? Pokud máme obstát, budeme ji potřebovat obléknout celou, tak že se stane naší běžnou součástí.Nebo to aspoň musíme umět třeba s "prakem" jako David. A přitom mít velkou odvahu a důvěru. David měl ovšem tu vlastnost, že se ze všech svých pádů uměl vracet v POKÁNÍ - v pokoření se před Hospodinem a máloco si dělal z názorů, úsudků či odsouzení od lidí.
Zůstává ovšem platné, že bojovník v Božích službách bez základní výzbroje daleko nedojde a je na každém, zda chce růst nebo přešlapovat na místě.

 

Podobná témata

Úvod do křesťanství

"Výzbroj a důvěra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výzbroj a důvěra (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Středa, 02. září 2009 @ 20:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Achjo, omlouvám se za ten začátek - nějak se tam vloudila věta ze závěru. A systém vynechává mezery -
a počítá asi jen s dvojitýma.

Na úvod patřil zvýrazněný verš - o který v celém článku jde.

<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --> „Vezměte si celou Boží zbroj, abyste ve zlý den mohli odolat, všechno splnit a zůstat stát.“ (Ef 6:13)






Re: Výzbroj a důvěra (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 02. září 2009 @ 21:03:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemělo by se to dneska trochu aktulizovat? S takovou výzbrojí by onoho služebníka rychle zlikvidovali


Rychlopalný kulomet,kompozitní pancíř,infračervená optika...  




Re: Výzbroj a důvěra (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 10:58:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není třeba modernizovat - základní výzbroj je stále platná. Je zajímavý, že všechny ty hlavní 'duchovní zbraně' spadají do OBRANNÝCH,
kromě MEČE DUCHA a ten nepatří nám, ale Jemu. Takže je možné s tím "mečem" zacházet správně, jen pokud jsme na stejné "vlně" - v jednotě s Božím Duchem.


...Hospodin, váš Bůh bojuje za vás, jak vám přislíbil...(Jozue 23,10 a Dt.3,22)
Tedy odpovídaje, mluvil ke mně, řka: Toto jest slovo Hospodinovo k Zorobábelovi, řkoucí: NE SILOU ANI MOCÍ, ALE DUCHEM MÝM, praví Hospodin zástupů... (Zachariáš 4,6)


Tak ať se daří bojovat dobrý boj víry :-)






Re: Výzbroj a důvěra (Skóre: 1)
Vložil: jjonim v Sobota, 03. říjen 2009 @ 00:01:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobry vecer,chtela bych vam strasne moc podekovat za toto tema a krasne vypsani



Re: Výzbroj a důvěra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 03. říjen 2009 @ 10:14:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K tomuto článku mám několik poznámek:

1. List Efezským je dopisem místní církvi v Efezu a jeho šestá kapitola, i když nebyl původně sepsán do kapitol, se týká také církve, nikoliv jednotlivce - viz verše 10-11 a 13 Nakonec, moji bratři, posilujte se v Pánu a v převaze jeho síly. Oblečte si celou výzbroj Boží, abyste se mohli postavit proti Ďáblovým nástrahám. Proto vezměte na sebe celou Boží zbroj, abyste mohli odolat v den zlý, všechno vykonat a zůstat stát. Není tu napsáno "jeden každý z vás, bratři", ať si obleče, ale OBLEČTE, VEZMĚTE, ABYSTE ...!

To znamená, že bojovníkem je církev a výzbroj je také pro celou církev, nikoliv pro jednotlivce. Tak jako je církev jedním Tělem Kristovým respektive vyjádřením univerzálního Těla Kristova na určitém místě, je také bojovník jeden, ne mnoho. Mnoho je údů, které jsou jednotlivě údy jedni druhých, ale Církev, Tělo i Bojovník je jeden, tj. jedna souhrnná Osoba, kde je Kristus všechno ve všem, všemi a ve všech (Ko 3:11). Ve skutečnosti je tím Bojovníkem sám Pán Ježíš Kristus v nás, který bojuje skrze nás, za nás a s námi, protože my sami proti nepříteli nemáme šanci. Tož tak.

2. Výzbroj se podle verše 18 "obléká"/přijímá modlitbou a prosbou v každý čas duchem/v Duchu a k tomu je třeba bdít s veškerou vytrvalostí a prosbou za všechny svaté, ..., což je myšleno jako modlitba, prosba, bdění a vytrvalost místní církve, nikoliv jednotlivců - opět proto, že v listu Efezským máme zjevení o Církvi coby Těle Kristově, nevěstě a bojovníku v jedné osobě - proto se má také církev modlit za všechny svaté, nejen za místní svaté, vědoma si sounáležitosti s ostatními místními církvemi (Ko 4:16).

3. Meč Ducha je útočná i obranná zbraň, ale, jak je jasně řečeno, jelikož je mečem Ducha, meč může a má používat toliko Duch, který je v našem duchu. Církev má sice meč ve své "ruce", ale používat jej smí jedině se svolením a pod vedením Ducha Svatého, aby nenapáchala více škody než užitku. Proto právě přímo na zmínku o meči Ducha navazuje slovo o modlitbě v Duchu.

Tož tak.

willy



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy