|
Právě je 460 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116500044 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Dotaz na římské katolíky
Vloženo Pátek, 21. srpen 2009 @ 16:59:13 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený Dotaz ohledně těla a krve.
Připusťme, že někdo může věřit, že učedníci jedli s Kristem Jeho tělo a pili Jeho krev, i když seděl s nimi u stolu a jeho tělo zůstalo nedotčeno. Připusťme, že někdo taktéž může věřit, že Kristus je doslova například dveřmi, vinným kmenem, beránkem apod. Každý má právo věřit čemu chce. Můj dotaz však je, proč římští katolíci nejsou tak důslední a spokojí se jen s tělem a krev ponechávají převážně kléru? Nebo snad každý týden pijí z kalicha? Proč z příkazu jedení a pití trvají jen na první polovině? Zde již není třeba doslovnosti?
P. S. Mám naději, že namísto tradičního žehrání na anonymitu příspěvku obdržím uspokojující odpověď :-)
|
Podobná témata
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 21. srpen 2009 @ 19:14:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Až do 12 století se přijímalo pod obojí v obou polovinách církve (pravoslaví a KC). V té době ještě nebylo tak centralizované řízení liturgie. Přechod k přijímání jen chleba byl zaveden údajně z těchto důvodů: hygienické (přijímalo se z jednoho kalicha), strach ze snadného znesvěcení krve (víno se mohlo velmi lehce vylít). Navíc v té době už bylo zažitým zvykem takto vysluhovat nemocné, a to z praktických důvodů - kalich se těžko dopravoval. Jestli se nepletu, dětem se v té době podávalo jen víno. Jinak 2. vatikánský koncil povolil přijímaní podobojí i laikům, ale domnívám se, že se tak děje u příležitosti nějakých svátků. Slyšel jsem o tom, že zejména v menších farnostech se můžeš setkat s tím, že se podobojí přijímá pravidelně, ale to nevím jistě a hlavně takovou nemohu jmenovat. Takže snad nějaký katolík potvrdí (vyvrátí).
Osobně se domnívám, že ty dva výše uvedené důvody jsou odpovědí na tvoji otázku.
|
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 21. srpen 2009 @ 19:29:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj neznámý a nepřihlášený. I když jsem laik, často přijímám i krev Páně s kalicha a mnozí další taky. :-) Tady se jedná spíše o technický problém jak to udělat při velkém množství lidí. Jedním řešením třeba je, namáčet hostie a podávat.
A s úsměvem, je hezké, když nepřihlášený mluví o anonymitě :-)) Zda jsem ti podal i uspokojivou, neanonymní odpověď ,to posuď sám a přidávám jako většinou podpis (pravý) a email adresu - funkční. Ještě řekni mi prosím, co pokládáš za uspokojivou odpověď, to vezdejších diskuzních luzích - jak víš - vůbec není jednoznačné :-))) Honza
|
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 21. srpen 2009 @ 19:56:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Ja se jen chci prihlasit k vire, ze Jezis Kristus je dvere, doslova, vinny kmen, doslova a beranek, doslova...
|
Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 22. srpen 2009 @ 02:28:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagog, vidíš, aj na tomto príklade sa dá ukázať, že len v Cirkvi, chápanú ako Cirkev s apoštolmi a Petrom, Duch Svätý je plnšie zrozumiteľnejší ako nejaké indivíduum, jedinec /hoci aj zbožný, horlivý, vzdelaný a pod./, ktorý môže mať subjektívny "úlet" do jednej strany, má sklon k lipnutiu na litere a pod. Cirkev ako celok osvecovaná Duchom Svätým s apoštolmi zjednocovaná, tá pochopila, ktoré slová treba chápať naozaj doslova a prijať to ako tajomstvo /to je prípad Eucharistie/, a čo je jednoduché prirovnanie s hlbokým duchovným obsahom /dvere, vinný kmen a pod./.
Ak to niekto robí, hoci aj v dobrej viere, ale mimo tohto mnou spomenutého kontextu, tak sa ľahko dostane vedľa, ako o tom svedčia celé dejiny siekt, a pomýlených cirkví... Šťastie, že po čase sa mnohé z nich čiastočne vrálili... Kto je seriózny, mohol by oceniť, že ak už tá KC /či PC/ má tiež svoje muchy /hlavne v praxi konkrétnych ľudí, či už malých, či veľkých.../, no do určitej miery jej názor predsa len mohol zavážiť a ovplyvniť aspoň niektorých, ktorí si najprv mysleli, že objavili Ameriku, ale po narazení na nejký "bavan" sa stiahli a umúdrili. Pre mnohých KC, či pápež boli voľakedy Antikristom, no tieto hlasy počuť dnes len u tých najzarytejších /sú aj na GS.../. A tí spomenutí "hrdinovia" a "objavitelia" sa často medzitým zamotali do vykonštruovaných teórií /o konci sveta, o svätyne svätých, do doslovného fundamentalizmu a pod./. Verím, že si inteligentný, a pochopil si... Elo.
|
]
Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 22. srpen 2009 @ 09:05:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Souhlasil bych, kdybychom pod pojmem Cirkev s velkym C rozumeli oba to same...
Elo, v mych ocich se RKC ridi nekolika bludy, se kterymi nesouhlasim. Takze s celkovym vyznanim tveho prispevku nesouhlasim. Mej se pekne...
|
]
Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 22. srpen 2009 @ 10:45:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | demagog [www.bohu-a.svetu.cz]
„Elo, v mych ocich se RKC ridi nekolika bludy“
Demagog
přiznává, že je slepý vůči Církvi. Demagog se ani jinak projevit nemůže,
protože jeho svět je světem bez Boha a víry. Jeho Bůh je bůh a jeho Církev je
církev. Výsledek? Člověk plný vnitřních zmatků, nejistoty, rozdvojený, hledá
odpověď nikoliv u Boha a jeho Církve, ale u boha a mnoha církviček, které Církví
nejsou a nemohou nikdy být. Jim totiž Spasitel nikdy nepřislíbil „ já jsem s vámi
až do konce světa“. Tento slib platí jen Jeho Církvi pane demagogu i když mnozí
se snaží předstírat a hlásat o sobě, že jsou Církví, ale chovají se jako
bláznivé panny v evangeliu, kterým Kristus říká NEZNÁM VÁS.
Martino |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 22. srpen 2009 @ 10:57:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino,
už jsem ti jednou něco podobného napsal, ale pro jistotu ještě jednou - jestli nezměníš své smýšlení a jednání neboli neučiníš-li pokání, budeš se před soudnou stolicí Kristovou, pokud se před ní ocitneš, moc a moc divit! Tož tak.
willy |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 23. srpen 2009 @ 23:41:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | OK, nebot jsi mi neodpovedel zatim sam, budu pokracovat dale...
Jestlize jsi nemluvil s mym psychiatrem, pak jsi lhal, nebot jsi delal dojem, ze znas muj psychicky zdravotni stav, i kdyz o nem nic nevis. Jestlize vsak lzes v male veci, jak ti mohu uverit vec velkou? Vis vubec, co se ma stat s lhari? Precti si knihu Zjeveni, cin pokani a obrat se!
... ale mozna, mozna si myslis, ze si opravnen delat posudky na muj psychicky stav. A co, Elo, operaci slepeho streva, zvladnul bys? A jestli ne, tak proc si myslis, ze psychiatrickou diagnozu zvladnes lepe? Copak si myslis, ze je to jednodusi, nez vyndat slepe strevo? Ne, jenom se pletes do veci, do kterych nic nevis. Lzes, anebo mluvis z pysneho velikasstvi. At tak ci onak, kdyz vim, ze o mne lzes, pripadne hovoris z pychy, jak ti mohu uverit to ostatni?
A co kdyz mas pravdu a ja spacham sebevrazdu, nebot neunesu, ze jsi mne tu na verejnosti vysvleknul do naha. Vezmes si to na svedomi? Kdyz tu tak odvorne delas posudky na lidi, ktere jsi v zivote nevidel? Jak se ti bude zit, budes li vedet, ze kvuli tvemu velikasstvi zemrel jeden kluk? Davas na jevo, ze kecas o vecech, o kterych nemas jednak ani paru...
A jestlize mas pravdu a tys tu zverejnil muj zdrtavotni stav, co ti rika termin "lekarske tajemstvi?" Co mi brani te ted zazalovat? Mas - li pravdu, pak kvuli prolomeni meho prava na soukrome lekarske tejemstvi, a nemas li pravdu, tak kvuli pomluve, ktera mne muze poskodit v profesnim, duchovnim i soukromem zivote? To by ses pekne prohnul, kamarade...
Tak radeji priste nemluv o vecech, o kterych nic nevis...
S pranim pokoje Tvuj demagog...
:-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 23. srpen 2009 @ 23:52:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | OK, ted trosku vecne o tvem prispevku...
Viditelna Kristova cirkev nemuze byt tam, kde neni viditelna Laska. Kde neni viditelna vira v Boha. Tva cirkev tvrdi, ze se stavi na skale, jenz se jmenuje Petr, ze je postaveno na papezstvi. Vezmi si vsak dejiny papezstvi od cca 4 ci 5 stoleti az do rekneme stoleti dvacateho. Z kolika tech Petru vyzarovala vira v Jezise Krista? Kolik tech papezu melo lasku k bliznimu? Tak na jake skale byla tva cirkev postavena po staleti? na skale Kristove, nebo Antikristove?
O lasce papezske vice Petr Chelcicky zde: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=8261
|
]
Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. srpen 2009 @ 10:28:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tohle vidíme Elo úplně přesně stejně.
Jediný rozdíl v našem pohledu je to, co rozpoznáváme jako církev. A ten rozdíl je dost podstatný.
My rozpoznáváme církev jako to, co je odjakživa sloup a opora pravdy (myslím, že se shodneme na tom, co je pravda), jako tělo, jehož hlavou je Ježíš Kristus (to tělo má jednu hlavu), jako shromáždění lidí, kteří už jsou zapsáni v knize života v nebi (a nemusí se tedy snažit vytrvat aby je tam jednou někdy někdo napsal), církví také rozumíme to, co je alespoň trochu podobné tomu slovu použitému v bibli (má to apoštoly, evangelisty, učitele, proroky, pastýře, učitele, starší, pomocníky ...) a hlavně církev je to, co přináší našemu Bohu slávu - a ne ostudu.
Tohle si může ověřit kterýkoliv člověk - podívá se do bible, co je tam popsáno slovem "církev", pak se podívá na nějakou sešlost lidí a pokud není zmanipulovaný nějakou ideologií, může snadno rozpoznat, jestli ta sešlost je nebo není církev.
ŘK rozpoznávají církev podle toho, jestli má jakousi posloupnost a jesli drží s papežem. Na první pohled je to jednodušší a jasnější rozpoznání - ale jen na první pohled. Protože celá ta konstrukce je jen důkaz kruhem: "my tvrdíme, že máme pověření od Krista, takže všichni, co jsou snámi tvrdí totéž a všechny záznamy, které vám my předkládáme tvrdí také totéž a o tom kdo je v posloupnosti zase rozhodujeme my"
Na druhý pohled je ale zjevné, že tohle rozpoznání je mnohem vágnější a nejistější než naše. Ani superextra historičtí odborníci nejsou schopni přesně ověřit, že tohle rozpoznání je správné pro konkrétního člověka - natož pak běžný "laik", který to rozpoznání "co je vlastně Boží církev" potřebuje úplně nejvíc. |
]
|
|
Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pátek, 21. srpen 2009 @ 23:55:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Památku Večeře Páně slaví v Písmu zásadně křesťané; lidé, kteří přešli ze smrti do života, spasení lidé, lidé majíci jistotu spasení. Večeří Páně vyjadřují, že patří Kristu a ne ďáblu. Že byli marnotratní synové a teď že jsou synové navrátivšíse, majíci společenství s Otcem. Jelikož řkc má v otázce spasení temno, obchází Večeři Páně jakousi tajemnou eucharistií. Který katolík může z jistotou říci:" Přijal jsem Ježíše, jsem spasen, mám život věčný !" ?
|
Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 22. srpen 2009 @ 02:43:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu, ani nevieš, ako sa mýliš. Pokiaľ viem, nekatolícke cirkvi konajú pamiatku Večere Pánovej niektorí raz na mesiac, iní raz za štvrť roka, ak sa nemýlim... KC to konala od samého začiatku minimálne každú nedeľu, ako je to naznačené aj o prvých kresťnoch, a dosvedčuje to najstaršia tradícia.
KC to nazýva presne tak, ako to nazývali aj tí raní kresťania: Eucharistia, vďakyvzdávanie Bohu... Protestanti to premenovali v psychologickej atmosfére protestu a negatívnych emécií stredoveku voči KC /a Luther dokonca nazval raz katolícku omšu najväčšou ohavnosťou... čo trafil na 1000 míl vedľa... nech mu Pán odpustí.../
A v KC to konajú iba vysvätení služobníci, ktorí to prijali ako "štafetu" odovzdaanú od apoštolov cez ich nástupcov a biskupov a ich pomocnikov kňazov. U vás to konajú ľudia síce nábožní, horliví, ale tento charakter nemajú. Ak to robia s vierou a stretávajhú sa v mene Pánovom, On tam, verím, že je. Ale Večera Pánova aj tak nie je to, čo naša Eucharistia /z objektívnej stránky, zo subjektívnej, teda to, ako to prežíva konkrétny zúčastnený človek, to je už iná vec.../
KC to verí presne tak ako to verila tá raná Cirkev /teda nie iba symbolika prítomnosti, ale prítomnosť.../
Maličká rada: Dobre to myslíš. Ale dobre je aj porozmýšľať, čo napíšem a mať otvorené oči voči skutočnosti aj u toho druhého, nebyť narcisticky zahľadení len do seba... S istotou to môžeme povedať, ale len s istotou vo viere. NO Pán hovorí jasne: "Kto vytvrvá do konca, bude spasený". Koľkých som poznal takých, že presne toto tvrdili, čo ty, no odpadli... Načo tie vešké frajerské gestá o spáse a viere. Lepšie radšej skromnejšie s Pavlom povedať: Kto stojí, nech sa radšej chytí, aby nespadol /trochu parafrázujem.../
S bratským pozdravom Elo.
|
]
Re: Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Lu v Sobota, 22. srpen 2009 @ 10:04:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Elo, jsem rád, že se na GS poslední dobou více píše o starých dobrých pražských Maninách. Zažil jsem na vlastní kůži, jak v této církvi s rostoucím důrazem na osobní vztah k Bohu rostl i důraz na častější slavení Večeře Páně. V neděli to bylo třikrát, byly čtyři shromáždění. A pak ještě v úterý, před biblickou hodinou. Takže 4x týdně.
Píšeš, že první křsťané nazývali Večeři Páně Eucharistií, vzdávání díků a vděčnosti Bohu. To je pro mě novinka. Za co konkrétně děkovali a za co byli vděčni při Eucharistii ? (Tedy já vím, za co mám děkovat a být vděčný, ale chci znát tvůj názor :-)
Elo, nechápu, co KC má pořád s tou štafetou ? Vždyť jde přece o to, abych já osobně znal Pána. Skrze Ducha svatého, Písmo, modlitbu, spololečenství věřících. Ale hlavně osobně. Já jsem ten, který si s Pánem doslova tyká. Mě nestačí znát někoho, kdo zná někoho, kdo znal někoho, kdo znal Pána osobně :-)
Nepodsouvej mi nějakou symboliku. I já věřím ve skutečnou přítomnost Pána Ježíše v chlebu a vínu při slavení Památky Večeře Páně ve společenství Církve.
A teď to hlavní. Aby někdo mohl vytrvat na cestě, musí na tu cestu nejprve vstoupit. Aby někdo mohl stát, musí se nejprve postavit. Nejde mi o to, co bude pak. Jde mi o to, co je teď a co bylo dřív. Já jsem na tu cestu vstoupil a stojím. Věc nemá se skromností a pokorou nic společného. Je to jako např. kdyby se můj otec jmenoval Vopička, i já bych se jmenoval Vopička. Pak se mě někdo, třeba v práci nebo na úřadě zeptá: "Vy jste pan Vopička ?" A já mohu hrdě prohlasit: "Ano, jmenuji se Vopička !"
|
]
Re: Re: Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 22. srpen 2009 @ 15:34:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "...To je pro mě novinka" - Lu, nehnevaj sa, ale niečo z histórie si patrí preštudovať, ak chceš debatovať. Naša sv. omša má vlastne starobylý názov vlastne názov podľa tzv "piesne vďakyvzdávania", ktorá predchádza eucharistickú modlitbu, v ktorej sa koná úkon premenenia chleba a vína na Telo a Krv Pána. V celom tomto "bloku modlitieb" kňaz chváli v mene celého zdromaždenia Boha za dary stvorenia, vykúäpenia a posvätenia, vždy inými slovami, pričom má to aj určitú pevnú štruktúru,aby to zodpovedalo dôstojnosti toho okamihu. POdľa raných cirkevných spisov /napr. Hermasov pastier, ale najmä Hyppolit Rímsky/ poznáme dosť dobre obsah týchto eucharistických slávností kresťanov z čias Rímskej ríšee prvých storočí, a obnova liturgie II. Vaatikánu sa konala práve podľa nich... . "...co KC má pořád s tou štafetou ? Vždyť jde přece o to, abych já osobně znal Pána..." - Tá štafeta sa ti tera možno nezdá až taká dôležitá, lebo veci sa po storočiach už stabilizovali aspoň vo väčšine hlavných cirkví a denominácií, aj protestantských a iných... POviem to možno takto: Pretože skoro 1000 rokov existovala v podstate len jedna veľká Cirkev /katolícka, či pravoslávna/, a na Západe až do reformácie prakticky tiež jedná veľká KC, to vytvorilo predsa len akú-takú bázu stability v v obsashu kresťanskej viery, apoň čo sa týka podstaty. Ale predstav si, že by sa kresťania začali tak vo veľkom drobiť ako po reformácii, ale hned od samého začiatku, tak by sme boli na tom zrejme tak ako pohania, kde každý národ má svojich bohov, ich iný počet, a ich inú predstavu... Kresťanstvo by sa bolo zosektárčilo...
-Ale jednou z tých dostredivých síl, ktoré udržali aj spoločenstvo všetkých veriacich v jednote aj "na diaľku" /a to v dobe, ked nebolo takej komunikácie ako dnes.../, a zachovalo aj podstatný obsah viery bolo aj to múdre opatrenie, ktoré zaviedol Pán, ked ustanovil zodpovedné tza Cirkev "jadro" svojej Cirkvi v podobe apoštolského kolégia a apoštoli vkladaním rúk a modlitbou odovzdávali túto "štafetu" zodpovednosti ďalej, aby nemohli nejakí samozvanci, sektári, gnostici /ktorých bolo tiež dosť, ale takto sa eliminovali na okraj.../ rozmelniť Cirkev na kúsky a tak ju zlikvidovať... Apoštolská postupnosť, to bolo prvé opatrenie... -Druhé bolo vyznanie viery.Vďaka KC, ktorá zachovala zachovala apoštolsksú vieru, na svojci synodých a konciloch potom vyjadrila jednotné vyznanie viery a definovala, čo vlastne verím a čo nie ako sa to myslí./zač. 4. storočia/. A to boj nekonečný boj s mnohými bludmi, s ktorými prichádzali ľudia aj v Cirkvi... - A až po tretie to bolo určenie záväzného kánou Písma Nového zákona /koniec 4. storočia/, ktorým sa určilo, ktoré knihy sa majú čítavať pri eucharistických zdromaždeniach, pretože sa čítalo kde-tu všeličo aj iné, čo nebolo celkom "kóšer"... Lu, najké slušné dejiny si pozri, mnohému porozumieš.Maj sa pekne.Elo.
|
]
Re: Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 22. srpen 2009 @ 15:32:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale no tak, Elo, raní křesťané to nazývali "lámání chleba". Na druhou stranu je ale pravda, že termín EUCHARISTIE je naprosto přesný a správný. Vlastně navazuje na starou židovskou nauku, že po příchodu Mesiáše ustanou v chrámu všechny oběti až na oběť díkuvzdání. Bylo by to spíš na článek, ale i sama katolická nauka o zpřítomnění oběti k tomu sedí. Podle mě bychom se všichni měli vrátit k termínu eucharistie, ale to se lidem moc nechce, protože to slovo mají nějak moc spojené s katolickou církví. Paradoxní vlastně je, že i spojení "katolická" církev bychom mohli a možná i měli používat. Ale to by nastal ten správný zmatek, protože já klidně řeknu, že jsem údem katolické církve, který se účastní eucharistie. Jinak ti ani nevím, kdy se začal místo "lámání chleba" používat termín eucharistie. Ale třeba to budeš vědět ty.
Jinak ta památka Večeře Páně se koná různě - velmi často je to aspoň jednou týdně (obvykle neděle, leč to není pravidlem). Jsou samozřejmě církve, kde se tak děje i jednou měsíčně. Myslím, že extrém v tom jsou Jehovisté, kde je to jednou za rok.
|
]
Re: Re: Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 22. srpen 2009 @ 16:13:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fajn, ssns, si chlapík, máš vlastne pravdu. POdľa Evanjelia "Ježiš vzal chlieb, vzdával vdaky...", prednášal modlitby vďakyvzdania, chvál, žehnania a pod. a z toho ten názov nejako sa zafixoval, takže vďakyvzdávanie, t.j eucharistein /ak sa nemýlim/ sa veľmi skoro ujalo v Cirkvi na označenie zhromaždenia kresťanov popri lámaní chleba. Zakaončilo sa to agape...
POjem "katolícká cirkev" sa tiež začal používať na vyjadrenie Cirkvi, ktorá sa považovala za líniu pochádzajúcu od apoštolov a ktorá bola určená pre celý svet, pre všetkých, a učila všetko, čo učil Ježiš a apoštoli. Boli však sektári, gnostici, ktorí sa nepovažovali za "katolíkov", pretože tvrdili, že majú nejaké špeciálne tajné učenie, a nie pre všetkých, ale len pre vyvolených... Isteže v ňom boli všelijaké synktretické prvky z iných kultov a náboženských predstáv tej doby...
|
]
Asi bych se měl omluvit, Elo (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 22. srpen 2009 @ 16:45:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak teď nevím, jestli jsi to myslel ironicky nebo ne. A ani vlastně nevím, jestli jsi pochopil, jak jsem to myslel já. Ach jo. Samozřejmě že termín eucharistie (díkůvzdání, vďakyvzdávanie) je naprosto správný a biblický. Ten původní, který najdeš v Bibli, se soustředil na vnější projev, termín eucharistie však lépe vystihuje podstatu. Opravdu by mě zajímalo, kdy termín eucharistie nahradil termín lámání chleba. Ono je tedy možné (či dokonce pravděpodobné), že to bylo ještě v době apoštolů.
Tu zmínku na navázání na SZ jsem myslel v dobrém a to včetně toho zpřítomnění. Takže se omlouvám, pokud jsi ten můj komentář pochopil nějak ve zlém. Zpřítomnění oběti a eucharistie jsou podle mě vyborné termíny a zcela upřímně jsem myslel to, že by se k nim měli vrátit i nekatolíci.
|
]
Re: Asi bych se měl omluvit, Elo (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 22. srpen 2009 @ 17:10:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale ssns, ja som naozaj nežartoval, no vidím, že musím distingvovanejšie sa vyjadrovať, lebo si ma asi správne neprečítal. Priznám sa, že presne neviem, kde a kedy sa to zmenilo, ale určite dosť skoro. Ak nie v dobe apoštolskej, tak v dobe apoštolských otcov. Pokiaľ ide o tie termíny, mne ani tak nezáleží na použití slova pre pomenovanie, ale na správnom chápaní. Hádať sa o slovká ma nikdy nebavilo, a ani Biblia to neodporúča. podľa mňa je to hádať sa "pre nič za nič" /ale pre niektorých je to ako voda pre rybu.../, hoci niekedy je slovko dôležité, napr. ak ide o definíciu pojmu, ale nie o takéto pomenovanie, ktoré na veci mení nič alebo len málo... "Sprítomnenie" je naozaj super slovo. Používanie "pamiatka" alebo "opakovanie" sa mi nepozdáva príliš. Ani obnova nie je to pravé... Nemaj boj! Duch Svätý veje a svieti, či chceme, či nie, a On si na to posvieti...
|
]
Re: Re: Asi bych se měl omluvit, Elo (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 22. srpen 2009 @ 23:45:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No tak to se mi ulevilo. Mně samozřejmě nejde o nějaké slovíčkaření, ale o obsah toho slova. A právě v této oblasti lze mnohé načerpat z církevní (Východ+Západ) tradice. Sprítomnenie celkem trefně vyjadřuje podstatu, opakovanie a obnova je nesmysl (sorry), ale pamiatka by snad taky šlo, ale proč hledat nějaký nový termín?
Osobně si myslím, že od pojmu "lámání chleba" se upustilo kvůli takovým problémům, které Pavel uvádí v 1Kor 11,17-22. Ukázalo se být vhodným nějak to odlišit od běžného jídla. Navíc nesmíme zapomínat, že pro ně tehdy slovo eucharistie znamenalo prostě díkuvzdání, protože řečtinu normálně používali. K té záměně došlo jistě v prvním století (apoštolští otcové jsou ti, co působili v době mezi apoštoly a církevními otci, že?), ale asi se toho nedopátráme. Já se občas ptám na otázky, které jako tato mohou vypadat hloupě. Většinou mi jde o to, že mě tak napadne, že by třeba někdo mohl znát odpověď a že by bylo docela fajn znát ji také.
|
]
Re: Asi bych se měl omluvit, Elo (Skóre: 1) Vložil: hela v Sobota, 22. srpen 2009 @ 19:18:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak nevím,jestli bude můj příspěvek zařazen správně.Jedná se o tu otázku zpřítomění při Večeři Páně.V jedné knize o Velikonocích,která se mi tak před rokem dostala do ruky,bylo psáno,že Ježíš se svou obětí pro Nás tak nějak spojil nejen s Námi,ale i s celým naším životním prostorem.Tudíž je všechno ve všem.V tom případě je i přítomen ve Večeři Páně. jinak jsem nad tím valstně za celých deset let v JB,ani ty tři zbylé v Church of God nepřemýšlela.To až poslední dobou. hela |
]
Re: Večeře Páně = eucharistie ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. srpen 2009 @ 10:10:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak nějak to vidím podobně.
Když jsem chodil do ŘKC, hodně se tam učilo o tom, že ta oplatka je opravdu Ježíš a že to víno je opravdu Ježíš. Několikrát za týden jsme "přijímali Ježíše".
No, pak jsem potkal křesťany a ti mi řekli, jak "přijmout Ježíše". Nejdřív se mi ty pojmy trochu pletly mezi sebou, ale pak jsem pochopil co je co, i když se rozdílné skutečnosti označují stejnými slovy
No a pak jsem jednou kapituloval ze své opravdové římskokatolické pýchy a přijal Ježíše. To byl teda adrenalinový zážitek ;-)
No a teprve pár let nato jsem pochopil, co to je vlastně krevní smlouva a jaké má právní zázemí, co to znamená, když Ježíš říká "toto je smlouva v mé krvi" a co to vlastně je "přijmout Ježíše" a že jsme "koupeni krví".
A od té doby si fakt vážím Večeře Páně a tak nějak trochu víc rozumím, co to znamená "provinit se proti Pánově tělu a krvi". |
]
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2009 @ 10:01:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Připusťme, že někdo může věřit,
že učedníci jedli s Kristem Jeho tělo a pili Jeho krev, i když seděl s
nimi u stolu a jeho tělo zůstalo nedotčeno."...
No to je krásné!
A někteří "křesťané" jsou zase ve své víře natolik vyjímeční (oproti drtivé většině křesťanů ostatních), že nevěří ani samotnému Kristu!
"Vezměte a jezte, toto je mé tělo...toto je má krev... Mé tělo je skutečně pokrm, má krev je skutečně nápoj... "Nebudete -li jíst mé tělo a pít moji krev, nebudete mít v sobě život!" ..."Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mě a já v něm, ...má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den....Kdo jí tento chléb, bude žít na
věky."
Jsou výluční svojí nevírou, sami se tak vylučují z plného společenství Kristovy církve. Jaký mají v sobě vlastně život?
|
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: dubriska v Pondělí, 24. srpen 2009 @ 01:08:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | treba si pozriet : V Eucharistii bilo živé srdce
http://www.magnificat.sk/nd/clanky/zsrdce.html
|
Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Valdes v Pondělí, 24. srpen 2009 @ 08:39:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | len to tam nenapisu, ze je to biela magia .. |
]
|
|
Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 26. srpen 2009 @ 10:47:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nepřihlášený Můj dotaz však je, proč římští
katolíci nejsou tak důslední a spokojí se jen s tělem a krev
ponechávají převážně kléru? Nebo snad každý týden pijí z kalicha? Proč
z příkazu jedení a pití trvají jen na první polovině? Zde již není
třeba doslovnosti?
A jak se vlastně dá z těla odstranit krev, aby tam nezůstala ani kapka? Když přijímám Tělo Kristovo, je bez Krve Ježíše Krista?
|
Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 26. srpen 2009 @ 11:55:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
to snad ani nemyslíš vážně - ty nečteš Bibli?
Jan 6:54-56 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm. Vidíš v těchto verších možnost nepít krev a mít věčný život nebo zůstávat v Pánu a zůstávání Pána v nás?! Já ne!!!
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 26. srpen 2009 @ 12:43:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Dala jsem dotaz. Když přijímám eucharistii - Tělo Kristovo - je v něm i Krev Kristova? Přijímám Tělo Kristovo a z kalicha Kristovu krev. Ptám se - je v Těle Krev Kristova? To je dotaz. Já nic neřeším, tážu se. Tož tak. Jaela
|
]
Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 26. srpen 2009 @ 12:47:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby si četla Bibli, tak bys takový dotaz vůbec nedávala. Ale když už se ptáš, pak odpověď je - není! Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 26. srpen 2009 @ 13:12:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Víš to jistě, že v Těle není ani kapka krve?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 26. srpen 2009 @ 15:38:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, vím, Jaelo.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 26. srpen 2009 @ 15:34:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy je důležité zdůraznit, že jak v proměněném chlebu,
tak v proměněném vínu - krvi Kristově, je přítomen celý a nerozdělený
Kristus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 26. srpen 2009 @ 15:39:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic takového důležité není, protože to není Pravda. Je to bludné učení řkc. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 26. srpen 2009 @ 15:55:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Jsi v nějakém nesmyslu. V těle je krev. Kristus je nerozdělen. Dokaž opak. Kdo ti to prosím tě říkal, že to je jinak?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. srpen 2009 @ 21:41:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je - li Kristus živý, je v jeho těle i krev. Pro Willyho je zřejmě Kristus mrtvý....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 26. srpen 2009 @ 22:25:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nejde o to, ze to tak rozdeluje Willy, ale ze to tak rozdelil Nas Pan. On rekl, ze mame prijimat zvlast telo a zvlast krev. V tom ma Willy pravdu...
A to ne ledajake Kristovo Telo, ale Kristovo telo z okamziku Golgotskeho krize. Stejne tak ne ledajaka krev, ale krev z okamziku Golgoty. Nejde tedy o dnesni Kristovo oslavene Telo a ani o krev z doby, kdy se narodil jako novorezene Panne MArii.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 00:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
tys nečetla ty verše, které jsem ti napsal?! Můj Pán - Ježíš Kristus - říká, že je to jinak!
Jan 6:54-56 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm. Vidíš v těchto verších možnost nepít krev a mít věčný život nebo zůstávat v Pánu a zůstávání Pána v nás?! Já ne!!!
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 08:17:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Četla jsem ty verše, ale Kristus je nerozdělen. V tom verši není napsáno, že v těle není ani kapka krve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 07:56:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Vis, Jaelo, podle meho nazoru tuto otazku klades trochu spatne.
Nemela by ses ptat, jestli SI MY MYSLIME, zda-li je soucasti eucharistie krev, ci neni, ale spise, co nam Jezis Kristus prikazuje. A On nam prikazuje, abychom prijimali zvlast telo a zvlast krev. Tedy ne krev v tele, ale zvlast telo a zvlast krev, jak zde spravne obhajuje Willy.
Proc? Protoze krev, to neni POUZE ona cervena tekutina, co koluje v zilach. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 08:21:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagog Tak, já nevím, čtu jenom Bibli a jsem člověk. Bible je napsána pro nás lidi. Je napsána dost jasně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 09:14:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Bible je psana pro lidi, ale v urcite dobe, v urcitem kontextu. Kdyz zid v dobe Kristově mluvil o krvi, myslel tim neco trosku jineho nez my.
Nezapominejme na historicke a kulturni podtext. Mezi nami a zidy doby Kristovi je propast dva tisice let.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 12:07:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | demagog V proměněném chlebu,
tak i v proměněném vínu - krvi Kristově, je přítomen celý a nerozdělený
Kristus.
V těle je krev.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Rosman v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:07:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A v krvi je tělo |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:29:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosman Kristus je v Těle i v Krvi nerozdělen
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:43:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
k čemu je tu tvoje opakovaní katolických pouček, které jsou v rozporu s tím, co říká Pán Ježíš Kristus?!
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:14:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Čti Bibli
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Rosman v Pátek, 28. srpen 2009 @ 00:51:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výňatek z římskokatolického evangelia:
Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a daval učedníkům se slovy: Vezměte, jezte, toto je mé tělo s mou krví, protože jsem nerozdělený. A pak vzal kalich a vypil jej sám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 09:18:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosman Kdybys věřil, že přijímáš Boha, padl bys na tvář.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Rosman v Sobota, 29. srpen 2009 @ 15:17:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty bys nepovídala blbosti....:-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:17:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, mám dotaz na tebe: Kde vidíš ten rozpor? Snad nechceš říct, že jeden katolík, přímá ucho Pana Ježíše, druhy ruku, třetí nohu a krev? Vždyť Pan Ježíš se každém vydal celý nejen po částech těla.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:34:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubik Znovu zopakuji, že je důležité zdůraznit, že jak v proměněném chlebu,
tak v proměněném vínu - krvi Kristově, je přítomen celý a nerozdělený
Kristus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:46:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo, já vím. A tvou víru sdílím. A chci vedět kde Willy vidí rozpor proti Písmu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 21:32:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
nemám čas na dohadování! Napsal jsem jasné slovo Pána Ježíše Krista. Pokud je nechceš zachovávat, tvoje věc a tvoje škoda! Ale pak neříkej, že Pána miluješ! Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 22:56:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy a ty jíš Tělo a krev Ježíše Krista nebo příjmáš pouze symboly těla a krve?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Rosman v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 23:13:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubik,
a ty se při eucharistii zakusuješ do ruky Pána Ježíše nebo nohy? Anebo jej sníš celého? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katol (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:24:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmane už ti Jaela říkala, že Kristus je nerozdělen. Chceš snad se připojit k některým židům, kteří odmítly Ježíše těmi slovy: Když to jeho učedníci slyšeli, mnozí z nich řekli: „To je hrozná řeč! Kdo to může poslouchat?“ (Jan 6,60)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 28. srpen 2009 @ 13:00:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjuniku,
já jím chleba a piju víno z kalicha požehnání nové smlouvy, které představují Tělo a krev Páně, a vím, že tím dělám Pánu radost, poněvadž tím zachovávám Jeho slovo a slavím pravou památku Večeře Páně, což Ho potěšuje a o to mi jde - totiž, aby byl potěšen. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katol (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 28. srpen 2009 @ 13:02:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: Kjubiku, ... omlouvám se - všiml jsem si chyby až k okamžiku, kdy jsem klikl na OK.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:13:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Willy, Hospodin miluje všechny své děti :-))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 10:40:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Toto neni relevantni. Relevantni je to, co rika Jezis.
Jezis jako svou krev oznacil - premenil vino v kalichu, ne chleba. O chlebe neprohlasil: Toto je me telo a v ni ma krev, ne...
Dulezite je, co prikazuje Buh a Buh prikazuje prijimat krev v premenenem vine, ne v hostii... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 10:43:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | A jeste jedna poznamka:
Knristus rekl: toto je me telo. Ne toto jsem cely, nerozdeleny ja. A taktez o krvi rekl: Toto je ma krev, ne toto jsem cely, nerozdelny Ja. Krisus sam rozdelil telo a krev, ne protestante, ne Willy, ale Kristus.
A kdo neni verny v male veci, jak muze byt verny ve veci velke?
Nespolehejme na svuj rozum. Nerikejme si logicky: Kdyz v lidskem tele je krev, znamena to, ze i v hostii je krev. Neposlouchejme tradici, ktera rusi Bozi prikazy.
Poslouchejme Jezise Krista... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. srpen 2009 @ 21:04:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to jednoduché. Přijímej podobojí a není co řešit. Já přijímám tak, i tak a taky nic neřeším.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 09:25:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | demagog
Když přijímáme pod způsobou chleba a vína Krista, je třeba padnout na tvář.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 12:18:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
ty už jsi zkoušela přijímat chleba a víno padnutá na tvář?! Když přijímali učedníci, tak sice leželi na zemi. ale ne tváří, nýbrž na boku. A jeden z nich dokonce na prsou Pána Ježíše! Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 15:31:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Pýcha lidem nedovolí uvědomit si, že přijímají Tělo a Krev Ježíše Krista. Celý vesmír se raduje a my lidé děláme šaškárny. Já osobně jsem velmi vděčna Bohu, že mohu přijímat Tělo a Krev Ježíše Krista. Je to pro mě nesmírná radost a padám do prachu na kolena. Měli bychom padat na tvář. Ne se pyšně vypínat, jako bujné křoví. Možná se klaníme více srdcem, ale měli bychom padat na tvář. To si myslím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 18:39:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
prosím tě, mluv za sebe. Kromě toho, pyšní lidé jsou proti Bohu a Bůh proti nim, tzn. že takoví lidé budou těžko přijímat Tělo a Krev Ježíše Krista a pokud přece jen ano, budou přijímat nehodně a budou jíst a pít sobě odsouzení.
No a jelikož se Bůh dívá na srdce a ne na tělo, pak je důležitější stav našeho srdce, než poloha našeho těla. Poloha těla možná zapůsobí na jiné lidi, nikoli však na Boha, zvláště pokud stav srdce poloze těla neodpovídá. Tož tak.
Je-li pro tebe nesmírnou radostí přijímat Tělo a Krev Ježíše Krista a padáš při tom do prachu na kolena, pak to může ukazovat na dvě věci: 1. že tam, kde přijímáš, je pěkný nepořádek a 2. tím měníš své padání z tváře na kolena, takže v tom děláš docela zmatek.
Tvá slova ohledně VP jsou vůbec poněkud zmatečná a obávám, že jsi minula význam Večeře Páně pro Pána, totiž, že Pán Ježíš ustanovil VP pro své potěšení, nikoli pro tvoje, a vnímáš-li VP jinak, ukazuješ tím své sobectví. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 19:13:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy No nevím. Mám takový názor. Poloha těla není důležitá, pyšně mohu i klečet. Pyšně mohu i padat na tvář, pyšné mohu mít i srdce.
Srandičky z přijímání Těla Krve Ježíše Krista si neumím dělat tak jako ty.
Nevnímám eucharistii jako srandu, přichází ke mně Bůh a podle toho se chovám. Co děláš ty, to je tvá věc, do tvého srdce vidí Bůh.
Pokud už jsi dokonalý při Večeři Páně, že nad tebe není, co k tomu dodat, jsi borec.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 19:40:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš, co, Jaelo,
nevím, proč mě tu falešně obviňuješ z dělání si srandiček z VP a proč se mi posmíváš, ale věz, že Bůh zná moje srdce a narozdíl od tebe ví, jak se věci mají.
Tebe napomínám a povzbuzuji zároveň, aby sis dávala před Bohem pozor na to, co říkáš/píšeš a děláš, protože jednou staneš před soudnou stolicí Kristovou a Pán tě bude spravedlivě soudit kromě jiných i za tato tvá slova v komentáři, na který nyní reaguji, pokud předtím neučiníš pokání. Já ti je tímto odpouštím, ale měj na paměti, že ses jimi provinila v první řadě proti mému Pánu, Jemuž patřím a sloužím! Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katolíky (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 19:51:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Nebyl jsi taktní. Nemusíš mě napomínat, jak já nevidím do tvého srdce, tak ty nevidíš do mého srdce. A to, co jsi napsal, bys měl vysvětlit, protože ti nerozumím. Nevím co mi chceš říci a nevím proč mi píšeš že mám činit pokání. To budeme jistě činit oba dva. Děláš si ze mně srandu?? Bůh miluje tebe i mne. Nerozumím ti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské katol (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 20:04:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
Pán Ježíš často nebyl "taktní" a já jsem Jeho učedník.
Napsala jsi toto:
Srandičky z přijímání Těla Krve Ježíše Krista si neumím dělat tak jako ty. Falešné obvinění!
Nevnímám eucharistii jako srandu, přichází ke mně Bůh a podle toho se chovám. Co děláš ty, to je tvá věc, do tvého srdce vidí Bůh.
Pokud už jsi dokonalý při Večeři Páně, že nad tebe není, co k tomu dodat, jsi borec. Posmívání se!
Čemu nerozumíš?!
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské k (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 20:34:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Máš zvláštní systém pro šíření evangelia a já mu nerozumím. Mohu si však uvědomit, že nad tím vším, co jsi napsal, je Hospodin. Takže je to vlastně jedno, co si myslíš o mém padnutí na tvář před Hospodinem - tak vlastně tato diskuse začala. Jsi borec.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na říms (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 20:40:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
já jsem tu v tomto konkrétním případě nešířil evangelium, o tvém padnutí na tvář si nic nemyslím a borec rozhodně nejsem. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 20:42:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Je ti přáno. Mě soudí Bůh, ne ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na římské k (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 21:18:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo a Willy omlouvám se že vám do toho pletu, ale nechápu jednu věc. Jak může být podmínka posmíváním se? Vysvětlim jak to myslím. Jaela napsala toto: Nevidím zde žádný výsměch. Pokud už jsi dokonalý při Večeři Páně, že nad tebe není, co k tomu dodat, jsi borec. Výsměch by to mohl být pokud už Willy je dokonalý pří Večeři Páně. Vidím zde proto podmínku: Pokud je Willy dokonalý tak platí, že Willy je borec. Willy, ty se považuješ již za dokonalého?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na říms (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 22:34:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
odpovím slovy apoštola Pavla, která napsal asi tři roky před svou smrtí Filipským (3:12-14): Ne že bych již dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou, a natahuje se po tom, co je přede mnou, běžím k cíli pro cenu Božího povolání vzhůru v Kristu Ježíši. Jestliže tedy apoštol Pána Ježíše Krista na tom byl po desítkách let chození s Pánem takhle, jak bych na tom mohl být po mnohem méně letech lépe. Nikdo z nás není dokonalý. To je důvod, proč jsem bral Jaelina slova jako výsměch nebo posměch.
Kromě toho, kde je v Bibli vyžadována dokonalost pro účast na VP? Kdyby byla, nikdo z nás by se VP nemohl zúčastnit! Je totiž jen jediný, kdo je svatý a dokonalý - Kristus Ježíš!
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 23:35:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy v tvém komentáři vidím, že se nepovažuješ za dokonalého. Tedy nechápu proč slova Jaely považuješ za posměvačné, když jsi nesplnil tu co podmínku co uvádí: Pokud už jsi dokonalý při Večeři Páně, že nad tebe není, ... . Nejseš proto borec a tato slova o tebe asi neplatí. Cožpak nevidíš, že Jaela položila nějakou podmínku a na tu podmínku pak pokračuje. Jinými slovy použila podmínkovou větu. Pokud ..... pak jsi ....
Ty slova apoštola Pavla tady pokud se nepletu dost často cituje i oko, který vám ukazuje, že cíl je před vámi. Z Boží stránky již je náš závod ukončen protože Bůh je nad celým časem. Z lidské je to co uvádí apoštol Pavel. Willy souhlasím, že Ježíš Kristus je svatý a dokonalý, ale i my máme být svatí: Jako poslušné děti se nepřizpůsobujte dřívějším žádostem, jako když jste byli v nevědomosti, ale podle toho Svatého, který vás povolal, i vy se staňte svatými v celém svém způsobu života. Vždyť je napsáno: `Budete svatí, neboť já jsem svatý.´ (1Petr 1:14-16)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 29. srpen 2009 @ 23:43:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě Kjubiku,
ale snad víš, že jde o celoživotní proces posvěcování se a že dokud žijeme v tomto těle hříchu a smrti a bojujeme ten dobrý boj víry, tak prostě není hotovo. To, jestli jsme ten boj dobojovali vítězně, budeme vědět zase jako apoštol Pavel až těsně před smrtí, pokud se tedy, jak já věřím, nedožijeme Pánova příchodu, kdy budeme vzati a budeme navěky s Pánem. Ti, kdo budou ponecháni, budou vědět, že vítězní nebyli, ale zbude jim přece jen naděje, že dozrají během velikého soužení. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 08:53:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně, že vím proto píšu, to co píšu: Z Boží stránky již je náš závod ukončen protože Bůh je nad celým časem. Z lidské je to co uvádí apoštol Pavel.Píšeš v tomto komentáři obdobné poselství jako Oko ohledně vytrvalosti ve víře.
|
]
|
|
|
|