Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Kvido.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 13, článků celkem: 16386, komentáře < 7 dní: 502, komentářů celkem: 411979, adminů: 60, uživatelů: 5161  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 146 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
112231659
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je?
Vloženo Pondělí, 11. květen 2009 @ 22:14:43 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal cristiano

Při včerejších rozhovorech s jednou dívčinou obhajující modlitby k Panně Marii jsem narazil na několik poznatků, s kterými bych se rád s vámi podělil. Rozhovory na témata mariánského kultu jsou jedny z nejcitlivějších, proto i ty, kteří rádi argumentují katolíkům, že modlitby k Panně Marii nejsou v pořádku, bych chtěl vyzvat k opatrnosti a citlivosti při tomto tématu. Lidé, kteří mariánství vyznávají a jsou v tom kolikrát až po uši, jsou velmi citově vázání právě na osobu jejich nebeské Matky, ke které se i v těch nejtěžších chvílích obracejí.


Co tomu předcházelo. Jelikož jsem během uplynulého týdne hovořil se spolupracovníkem na témata mariánství, tak jsem v podstatě při rozhovoru s touto katoličkou vynesl na světlo otázky spolupracovníka, který doposud o mariánství neslyšel a jeho prosté otázky – které ač se to nezdá, mají zásadní dopad na život víry věřícího a jsou klíčové.

Vznesená otázka: „Když hovoříme o růženci, jak vnímáte poměr modliteb k Bohu Otci a Panně Marii. Je to téma, o kterém jsem hovořil se svým spolupracovníkem a vůbec tomu nerozuměl. Když se tak na to dívám, přijde mi to jaksi v nepoměru. Máme zde modlitební pomůcku, která nám pomáhá v orientaci s modlitbou a je trošku matoucí, že počet modliteb k Bohu je podstatně méně, než modliteb k Panně Marii, která není Bohem?“

Odpověď dívčiny byla: „Bůh je Láska, ale je nanejvýš spravedlivý. A naše nebeská maminka se za nás extra přimlouvá… je to naše přímluvkyně, řekla bych totiž, že je to u Boha takový souboj-spravedlnost-milosrdenství. A když budeme prosit o milosrdenství a zvláště Matku milosrdenství, tak to nebude odmítnuto… Když nějaké dítě udělá něco špatného, tak chce jeho taťka být spravedlivý (berme v potaz, že má sourozence) a spravedlivě ho potrestat, ale jeho mamka se za něj přimluví.“

Nejen, že jsem se odpovědi nedočkal, ale celá tato reakce mě vedla k zamyšlení nad tím, s čím jsem se už jednou před časem setkal. Je tomu přibližně dva a půl, co jsem četl knihu Charlese Chiniquiho a právě podobný úryvek jsem překládal a vyvěsil na portál granosalis. Tehdy mi bylo bojovníky za ekumenismus vyčítáno, že to jsou povídačky farářů a že nikdo nic takového ve skutečnosti neučí. Avšak tento případ dívčiny, s kterou jsem měl rozhovor, prokazuje, že se nejedná o povídačky, ale o skutečnou a běžnou praxi při zpracovávání smýšlení malých dětí, které jsou sváděny k mariánství místo, aby byly vedeny k čisté víře v Boha.

Možná někdo z katolických přátel zde vznese svou odpověď, jak to tedy v tom nebi funguje a proč teda na růženci je více modliteb k Panně Marii namísto k Bohu.

Cristiano


==============================================


Níže cituji z knihy Charlese Chiniquyho – Padesát let v církvi Říma.

Nic nemůže překonat péči, s kterou římskokatoličtí kněží připravují děti k jejich prvnímu přijímání. Dva až tři měsíce jsou každoročně věnovány tomuto účelu. Celý čas, děti mezi deseti až dvanácti lety, chodí do kostelů často, nejen aby se naučily své zpaměti učili povinné části katechismu, ale aby slyšeli vysvětlení veškerých stěžejních učení církve. Kněz, který u nás začal s výukou se jmenoval Rev. Mr. Moris. Byl nepřekonatelně laskavý k dětem a my jej respektovali a upřímně milovali. Jeho instrukce, které nám se zdály poněkud zdlouhavé byly proloženy zajímavými příběhy, proto jsme jej bedlivě poslouchali.

Katechismus nás učil jako přípravu před prvním přijímáním a bylo to základem k modlářství a pověrám, které církev Říma vydává jako náboženství Krista. Je to smyslem katecheze, která získává pro papeže a jeho představitele tak hluboký a intenzívní respekt, že mnohdy se dá říci až úctu, která je klíčem k moci a vlivu. S tímto katechismem Řím porušuje nejsvatější pravdy Evangelia. Je tomu tak, že Ježíš je odstraněn ze srdcí těch, za které On sám zaplatil tak velkou cenu, a tak Marie je dána na Jeho místo. Tato velká nespravedlnost nahrazení Marie za Ježíše je tak dovedně maskována, protože je vše tak krásně a barevně podáno, že je to velmi lákavé pro lidskou přirozenost, jako pro nuzné děti nějaká překrásná hračka.

Jednoho dne mi kněz řekl, „Povstaň mé dítě. Popořadě mi odpovíš na mnoho důležitých otázek, které Ti budu pokládat.“ Postavil jsem se. „Mé dítě“, řekl, „Když provedeš něco zlého, kdo Tě prvně potrestá? Matka nebo otec?“ Po chvíli váhání jsem odpověděl, „Můj otec.“ „Odpověděl jsi správně, mé dítě,“ řekl kněz. „Je to skutečností, že otec je většinou více netrpělivý se svými dětmi a dříve je potrestá, než jejich matka.“ „Nyní, mé dítě, řekni mi, kdo Tě trestal nejčastěji? Otec nebo matka?“ „Můj otec,“ řekl jsem bez váhání. „Stále pravda, mé dítě. Mimořádná dobrota laskavé matky je vidět i ve vychovávání. Její údery jsou mnohem lehčí, než ty od otce. Dokonce když sis zasloužil potrestání, nestalo se někdy, že se postavila mezi Tebe a Tvého otce a vzala mu proutek, kterým Tě chtěl potrestat, a usmířila jej?“ „O ano,“ řekl jsem,“ matka mě velmi často zachránila od mnoha trestů… mnohokrát.“
„Tak je to, mé dítě, nejen u Tebe, ale ve všech případech. Nezachraňují vás často vaše matky od trestů, které máte dostat od svých otců? Odpovězte mi.“ „Ano pane,“ odpověděli všichni. „Ještě jednu otázku. Když Tě Tvůj otec přišel vyplatit, nevrhnul ses do něčí náruče, abys trestu unikl?“ „Ano, pane.. vícekrát když jsem něco provedl, vrhnul jsem se do maminčiny náruče, jakmile vidím otce, jak se mě chystá vyplatit. Tak upěnlivě za mne prosila, že jsem často unikl trestu.“ „Dobře jsi odpověděl,“ řekl kněz. Potom se otočil k dětem a pokračoval:

„Máte Otce a Matku v nebi, drahé děti. Váš Otec je Ježíš a vaše Matka je Marie. Nezapomínejte, že matčino srdce je vždy více citlivé a více nakloněné k soucitu, než Otcovo.“ „Často jsi se prohřešil proti Otci svými hříchy. Rozzlobil jsi jej proti sobě. Co se v nebi tedy stane? Tvůj Otec v nebesích bere proutek, aby Tě potrestal. Hrozí Ti, že budeš sražen Jeho trestem. Otevírá brány pekel, abys byl do něj svržen.. a byl bys dávno předtím zatracen, kdybys neměl milující Maminku, kterou máš v nebesích a která odzbrojila Tvého rozhněvaného a popuzeného Otce. Když by Tě Ježíš trestal podle Tvých zásluh, dobrotivá Panna Maria přispěchá k Němu a uklidní Jeho hněv. Je na místě mezi Ním a Tebou a zbraňuje Mu, aby Tě ztrestal. Ona se přimlouvá ve Tvůj prospěch a oroduje za Tebe a vyprošuje Ti prominutí… a Ona ho získá.“

Taktéž jako mladému Chiniquimu Ti možná říkali, že často se musíme utíkat do náruče své matky před trestem. Také, že ona bere jeho díl trestu a obhajuje jej tak dobře, že jeho otec ustupuje a odnímá trest. „Tak, mé děti, když vaše svědomí vám říká, že jste vinni a že Ježíš je na vás rozhněván, a jelikož máte dobrý důvod – strach z pekla – pospěšte k Marii. Vrhněte se do náruče dobré Matky, kde máte oporu v její svrchované moci nad Ježíšem a můžete si být jisti, že jste skrze ni zachráněni!“


"Jak to s těmi přímluvami Marie teda je?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

K růženci (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 12. květen 2009 @ 00:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějaký katolík mě asi opraví, ale já v růženci vidím jen jednu jedinou část, kterou by snad bylo možné nazvat modlitbou k Panně Marii, a to sice úplně závěrečnou část (Zdrávas, Královno, matko milosrdenství, živote, sladkosti a naděje naše, buď zdráva! K tobě voláme, vyhnaní synové Evy, k tobě vzdycháme, lkajíce a plačíce v tomto slzavém údolí. A proto, orodovnice naše, obrať k nám své milosrdné oči a Ježíše, požehnaný plod života svého, nám po tomto putování ukaž, ó milostivá, ó přívětivá, ó přesladká, Panno Maria! Oroduj za nás, královno posvátného růžence, aby nám Kristus dal účast na svých zaslíbeních.). K Bohu je tam modliteb o dost více.

Ten tvůj kolega ale asi myslel tzv. zdrávasy (Zdrávas, Maria, milosti plná, Pán s tebou; požehnaná ty mezi ženami a požehnaný plod života tvého, Ježíš. ... Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší. Amen.) To jsou ale přece jen žádosti o přímluvu. Podstatné je, že za jméno Spasitele se vkládají tzv. tajemství. Dlouhou dobu jich bylo 15, ale Jan Pavel II. přidal dalších 5. Existuje nějaké doporučení papeže, v který den se mají která tajemství říkat, ale moje zkušenost z katolíky, kteří se růženec modlí, je taková, že volí ta tajemství, která nejlépe vystihují momentální rozpoložení.

Osobně považuji růženec za perfektní příklad kristocentrické mariánské úcty a nemám nejmenší problém se ho s bratry katolíky modlit, i když tu závěrečnou modlitbu k Panně Marii bych nejradši vynechal. Tajemství jsou volena tak, že dohromady dávají průřez evangelijní zvěstí a jako nekatolík mohu mít výhradu jen k jednomu, a to sice 4. v tzv, radostném růženci (Ježíš, který tě, Panno, do nebe vzal). Je to jasná narážka na dogma o nanebevzetí, ale brtarům katolíkům nijak nevadí, když ji chápu jako formulaci víry ve spasení Marie skrze Krista. Někomu by asi mohla vadit i zmínka o Eucharistii (Ježíš, který ustanovil Eucharistii), ale osobně věřím v reálnou přítomnost těla a krve v darech a i když normálně mluvím spíš o večeři Páně, ten jejich katolický termín mi nijak nevadí.  První část zdrávasu je "opsána" z Bible, a ta druhá neříká nic nového. Ostatní části růžence jsou pak běžné křesťanské formulace (Otčenáš, vyznání víry ...)

----------

Jestli někdo říká věci podobné tomu, co je v těch posledních odstavcích, pak absolutně nechápe evangelium. Pokud by to snad mělo vyjadřovat postoj katolíků (počkám na jejich reakce), pak by to byla hrůza.



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 12. květen 2009 @ 10:52:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--proč teda na růženci je více modliteb k Panně Marii namísto k Bohu--

to celkem pěkně shrnul Einstein:


"Druhým zdrojem vzniku náboženství jsou city sociální. Otec i matka, pohlaváři větších lidských společenství, jsou smrtelní a chybující. Touha po nějakém vedení, po lásce a po opoře podněcuje vznik pojmu boha, který vyvěrá ze sociálního, pří­padně mravního pojetí. Takový bůh je bohem prozřetelnosti, bo­hem, který ochraňuje, určuje, co a jak má být, který odměňuje a trestá. Je to bůh, který - vždy podle toho kterého lidského rozu­mu - miluje a podporuje život kmene, lidstva, ba život jako takový, je to bytost, která člověka konejší v jeho neštěstí a v nesplněných tužbách, která střeží a uchovává duše zemřelých."

Matka bývá většině lidí citově bližší než otec,tudíž Nadmatka navíc lépe představitelná (různé sochy) atd je bližšší  



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 12. květen 2009 @ 12:02:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je dobré si uvědomit, že v katolické církvi je více věcí, na které je potřeba brát ohled.

1. Oficiální učení katolické církve (dogmata, katechismus, kanonické právo)
2. Osobnosti se silnou autoritou, které naprostá většina bere (nebo by se dalo říci "žere")
3. Velmi autoritativní zjevení různých duchů různých jmen s celocírkevním dosahem (Paříž, Lurdy)
4. To, co se skutečně v katolické církvi učí
5. A na konci je člověk, který je pod vlivem těch předchozích bodů a nějak si to přebere.
(a asi budou nějaké další body)
 
  Členové ŘKC se budou vždy ohánět a dušovat bodem 1., i když tvoří tak 5% ŘKC a její praxe a o bodech 2.-5. které tvoří zbylých 95% ŘKC se budou často tvářit že neexistují a že je nikdy nepotkali.

  Učení o nelítostném a spravedlivém otci, přísném a trestajícím synu a hodné, milostivé a slitovné matce která je oba ukecá není v tom bodě 1. úplně jasně řečeno. (čímž se budou opět členové ŘKC velmi ohánět). Zato od bodu 2. až do bodu 5. je rozšířeno přes naprostou většinu církve - u nás jsem nepotkal římsko katolickou skupinu, ve které by se to učení v slabším či silnějším odvaru neučilo.

  Citoval jsem tu oku Sv. Alfonsa z Liguori: "Boží království je království spravedlnosti a milosrdenství. Bůh toto království rozdělil: sám si ponechal království spravedlnosti, a království milosrdenství svěřil Panně Marii a zařídil, aby veškeré smilování procházelo jejíma rukama".

  Tohle je dost přesně učení, které jsem zažil v ŘKC. Ta první část (rozdělení království) je lidový výklad i běžné vyučování kněží podporovaný zjeveními (která podporují papežové, vlastně se podporují navzájem) a silnými osobnostmi, ta druhá část (... veškeré smilování procházelo jejíma rukama) už je oficiální ŘKC nauka.



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 13. květen 2009 @ 12:12:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu potvrdit, že růženec je modlitba kristocentrická. Je to modlitba rozjímavá, každý desátek má své "tajemství" z evangelia.

Je to rozjímání o životě Ježíše Krista, kde jednotlivé zdrávasy tvoří pro ono tajemství jenom "mantinely", aby se myšlenky nerozbíhaly. Pokud by růženec zůstal jen v rovině omílání zdrávasů, úplně by zratil svůj smysl.

Vůbec zde nelze mluvit o nějakém poměru modliteb k Bohu a k Marii, ale o modlitbách k Bohu skrze Marii.

Papež přidal tzv. růženec světla: Jednotlivá tajemství - Ježíš, který byl pokřtěn v řece Jordánu, Který hlásal Boží království a vyzýval k pokání, Který v Káni zjevil svou božskou moc, Který na hoře proměnění zjevil svou slávu, Který ustanovil eucharistii.

Chápu, že pro toho, kdo nezná rozjímavou modlitbu, to může být nesrozumitelné, ale to se dá změnit. Nejlepší je vlastní zkušenost.





Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 18:46:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vzhledem k tomu, že Ježíšova matka Marie byla pannou jen do Jeho narození, a potom s ní Josef normálně žil, jak jasně vyplývá z jediného možného překladu slova "heos" (Mt 1,25), tak ti, co se modlí k "Panně Marii", se modlí k Ďáblu! Čemuž se není co divit, když už "Nebeskou královnu" Ištar prakticky nikdo neuctívá. :-)) Musela si přece najít nějaký vhodný převlek, a ideální masku!!

Skočili Satanovi na špek všichni, kteří tak činí...

emeth.tk



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. květen 2009 @ 14:15:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitba Zdrávas se skládá ze 3 částí. První část cituje slova archanděla Gabriela při zvěstování, druhá pozdrav svaté Alžběty naplněné Svatým Duchem ve chvíli když jí samodruhá Panna Maria přišla navštívit a svatý Jan Křtitel se radostně pohnul v Alžbětině lůně. Třetí je naše osobní prosba Svatá Maria Matko Boží pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší amen. V Lukášově evangeliu je po zvěstování i takzvaný Magnificat-chvalozpěv Panny Marie a předpověď že jí budou blahoslavit všechny národy. Nevidím důvod proč ta slova nenaplnit. Panna Maria se o nás stará průběžně v osobním životě ve kterém nám pomáhá z četných průšvihů a malérů do kterých nás vede pýcha a hřích i poselstvích pro mnoho lidí na místech které si vyvolila. To jestli zjevením někdo věří nebo ne je věc jeho svědomí. Dokonce i u nás u katolíků. Vedení církve k nim nikdy nevydalo závazné stanovisko a to jak se k nim postavíme ponechává na nás. Řada lidí si jich téměř ani nevšimla pokud se o ně z vlastní iniciativy nezačala zajímat. Rouhat se svaté Bohorodici jak říkají naši ortodoxní bratři a sestry bych ale nikomu nedoporučoval. Slavný a obávaný citát o hříchu proti Duchu Svatému vyslovil Ježíš poté co se začaly trousit zvěsti že je ďábel a ovládá nečisté duchy svou mocí. Pán Ježíš nemá rád když někdo tupí jeho matku. O tom by mne nenapadlo pochybovat. Jestli se zjevuje i evangelíkům, pravoslavným nebo komukoliv jinému tak mu to přeju a i kdybych měl nějaké pochybnosti tak nehodlám napadat ani Ji ani jeho.



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy