Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 516 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489982
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Apoštolský původ
Vloženo Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 08:17:24 CEST Vložil: Olda

Historie poslal oko

Naše kořeny.


Augustinus Jeden ze čtyř velikých otců západní církve hipponský biskup Augustinus vyjadřuje své názory na apoštolský původ církve v jednom ze svých polemických spisů: Existuje mnoho věcí, pro které zůstávám poprávu v lůně (katolické církve). Drží mě v ní svornost lidí a národů, drží mě v ní autorita započatá zázraky, živená nadějí, rozrostlá láskou, upevněná starobylostí.

Drží mě zde posloupnost kněží od samotného stolce apoštola Petra, jemuž Pán po zmrtvýchvstání svěřil úkol živit jeho ovce (Jan 21,15-17), až po současný episkopát (tj. biskupy).

A nakonec mě zde drží samotný název „katolická“, který, nikoli bez důvodu, náleží pouze této Církvi, takže žádný heretik, ačkoli se všichni chtějí nazývat „katolickými“, se neodváží ukázat poutníkovi, když se jej zeptá, jak se dostane ke katolickému kostelu, cestu ke své bazilice nebo domu.


"Apoštolský původ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 119 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 11:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

informací o vašich kořenech ukazuješ, že nejste zakořeněni v Kristu, že se nedržíte Krista a že se tudíž držíte něčeho nebo někoho jiného, což vás však udržet nemůže, protože to nemá potřebné vlastnosti jako např. pevnost (moc a sílu Boží lásky), stálost, neměnnost, věrnost, svatost, spravedlnost a dokonalost. Tož tak.

willy



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 13:59:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje mnoho vecí pre ktoré považujem Rímský katolicizmus za pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami, napríklad:

1. Zrušenie Písma ako autority vo vieroučných veciach a nahradenie tradíciou
2. Zavedenie kňažskej kasty napriek tomu že Kristus je posledný, večný a dokonalý veľkňaz
3. znovu obetovanie Krista na omši
4. dogmy o nepoškvrnenom počatí panenky Marie
5. medzistupeň spasenia očistec
6. nanebovstúpenie panenky Márie
atď......

P.S.
,,Vtedy hovoril Ježiš zástupom a svojim učeníkom...

Vy si však nedajte hovoriť: Majster! lebo jeden je váš Majster a vy všetci ste bratia.

A nikomu na zemi nehovorte: Otec! lebo jeden je váš Otec, ten nebeský;
a nedávajte si hovoriť: Vodcovia! lebo jeden je váš Vodca, Kristus ,, Mt 23...

P.S. Viem si to živo a plasticky predstaviť ako ostatní jedenásti učeníci kľačia a boskávajú Petrovu ruku na ktorej má nastoknutý zlatý papežský prsteň akoby ,,prvému pápežovi,, a klaňali by sa mu ako ,,Kristovmu námestníkovi...

ivanp



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 15:54:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drží mě v ní svornost lidí a národů - bejvávalo
drží mě v ní autorita započatá zázraky - jo začátky, ale ty konce
živená nadějí - nadějí v co?
rozrostlá láskou - tak to bych chtěl vidět
upevněná starobylostí - je načase jít s dobou

Drží mě zde posloupnost kněží od samotného stolce apoštola Petra, jemuž Pán po zmrtvýchvstání svěřil úkol živit jeho ovce

Mýtus o apoštolské posloupnosti má s pravdou společného asi tolik, jako Benedikt XIV. se St. Petrem

A nakonec mě zde drží samotný název „katolická - tak to si vážně chudák vole :-D))))))

žádný heretik, ačkoli se všichni chtějí nazývat „katolickými“
z toho vyplývá, že nejsem heretik, jelikož se nechci takto nazývat



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 21:14:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádný z vás nepostřehl, že římskokatolická církev je jenom částí katolické církve. Od doby Augustina se toho hodně změnilo.

Vidím, že někomu nestačí napovědět, je potřeba....

Nanebevstoupení Panny Marie katolická církev nikdy nevyznávala. Jen Kristus vstoupil na nebesa, Marie tam byla prostě vzata. Je to tak divné? Henoch byl vzat, Eliáš byl vzat a neprotestujete. Ale Kristova matka? To je nepředstavitelné? V čem byla horší, než Henoch?

Ohledně tradice - je tradice dobrá a špatná. O jaké to tradici mluví Marek 7,13 vysvětluje v předcházejících verších 8-12. Chce to nebýt líný a číst Písmo v souvislosti. O té špatné tradici - farizejské, mluví Ježíš a vysvětluje, proč je špatná.
Bez tradice to ale nejde. Kdyby získaly Tóru okolní pohanské národy kolem Izraele, nebyla by jim stejně k ničemu. Neuměli by si ji správně vyložit. Právě tradice izraelského národa umožňovala správný výklad Písma a udržení víry v Hospodina, jediného Boha.

Vy všichni, aniž si to uvědomujete, máte stejně každý svou tradici. Někdo směšně primitivní, která v hlubším rozboru neobstojí, jiný propracovanější, ale stejně nesrovnatelně mladší. Ať je to sola scriptura, sola fidei, či cokoli jiného, podle čeho se řídíte a o čem přesto není v Písmu ani zmínka.

Tradice apoštolů není tradicí farizejů. To je třeba si uvědomit.





Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 24. duben 2009 @ 10:40:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
každá cirkev má svoju tradíciu, to je pravda a je to fajn....to nie je problém....

problém je v tom AK TRADÍCIA JE V ROZPORE S PISMOM SVATYM... to vám katolíci ešte nedošlo?.... nie je problém v tradícii ale v tradícii ktorá hovorí proti Bohu... o tejto tradícii hovoril Ježiš farizejom:

Marek 7:13  Rušíte Boží slovo svou tradicí, ... to je slovo Pána Ježiša proti katolíckej cirkvi... Bohu nevadí vaša tradícia a jej dôrazy ale vadí mu ak tradícia ruší to čo Boh povedal...nie je vám z toho špatne?

ako zrušila katolícka cirkev Božie slovo a nahradila ho svojou tradíciou? niekoľko príkladov:

Boh hovorí: ,,Pite z neho všetci,, -- katolícka tradícia zrušila Písmo, kalich príma iba kňaz
Boh hovorí: ,,Biskup musí byť bez úhony, muž jednej ženy,, -- katolícka tradícia zrušila slovo Božie a zaviedla celibát
Boh hovorí: ,,kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného,, -- katolícka tradícia ukradla kňažstvo, zaviedla kňažskú kastu

takýmto zrovnávaním Písma svätého s katolíckou tradíciou zistíme že katolicizmus nemá nič s kresťanstvom, ale že je to pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami.

P.S. len ma neobviňujte že mám nenávisť a zaslepenosť voči KRC....

ivanp



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 24. duben 2009 @ 21:09:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko zase jednou použilo omračující argument. Prý se žádný portýr neodváží poutníkovi, který se ptá na cestu ke Karlovu mostu, ukázat cestu ke svému hotelu. No to je teda divný...



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 24. duben 2009 @ 21:22:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A nedomnívejte se, že si můžete říkat: ‚Náš otec je Abraham.‘ Neboť vám pravím, že Bůh může Abrahamovi vzbudit děti z těchto kamenů. Matouš 3,9.



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 27. duben 2009 @ 14:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé oko, protože odpověď ti posílám dlouhou a zásadní, přehodil jsem ji z konce sem na začátek:

motto: přestože nejsem oko, patřím k tělu.

I já jsem byl vyslán skrze skládání rukou, a ti co je na mne vložili, sami byli dříve podobným způsobem pověřeni. Co je na tom divného? Je to snad katolický vynález?

Písmo svědčí, jak jsi správně zmínil, o praxi apoštolské církve. Nesvědčí ale o takové praxi, která by dnes podle katolických předpisů byla platná. Obvyklé upozornění na tradici si tady můžeš odpustit, protože tady mluvíme o SVĚDECTVÍ Písma.

A co praví skutky 13? Kdo na Pavla a Barnabáše vzkádal ruce? Kristovi apoštolové-li?
 
Biskupové jsou nástupci apoštolů. V tom není problém. Dnes ale, chce-li církev vysvětit biskupa, jsou na to potřeba pokud se nepletu tři další biskupové katolicky (zjednodušuji, pochopitelně se to týká i některých východních církví) vysvěcení, u nichž se PŘEDPOKLÁDÁ zpětná sukcese až k apoštolům. Ale APOŠTOLOVÉ vysvěcení třemi učiteli a proroky v jedné z  místních církví? Tento postup vaše právo nezná, že? Ale znala ho ta (opravdu) první církev.

Další případ: Kněží (presbyteři) jsou pomocníci biskupů, tedy nástupců apoštolů, pověření vysluhovat svátosti, zejména zpovídat a sloužit mši, na jim určeném místě. Na počátku bylo dvanáct apoštolů, a Písmo svědčí o tom, jak pověřili v Jeruzalémě sedm lidí jáhenskou (diakonskou) službou. Jáhni ale podle dnes platných katolických předpisů nesmějí sloužit mši a zpovídat - kde se tedy vzali ti lidé, kteří byli pověřeni sloužit "mši" (tak se tomu ještě neříkalo) na určeném místě, tedy "po domích" jak říká Bible Kralická, jestliže tu bylo pouhých dvanáct apoštolů, z toho jedenáct účastníků Večeře Páně? Pozoruhodné jest, že to Písmo nezmiňuje - ale odpověď je nasnadě a uvádí ji jinde apoštol Pavel: "předávám vám, co jsem sám přijal." Prostě začali to po shromážděních v domácnostech apoštolové a když odcházeli, pověřili některé přítomné, aby to takto činili a předávali dál. Žádní biskupové ke svěcení kněží ještě nebyli, že? Kdyby měli po celém Středomoří pouze apoštolové pravomoc pověřovat službou Večeře Páně lidi osobně - jak by to mohli stíhat? Písmo nemluví ani slovem o tom, že TOTO by bylo jejich zaměstnáním. Evidentně se tato památka mohla šířit jedině tak, že pověření pověřovali jiné podle obecné křesťanské "matice" uvedené v 2 Tim 2,2. Ale dnes ve vaší církvi nesmějí kněží světit jiné kněze, že?

Třetí případ: Apoštol Pavel a jeho tým podle Písma  v nově založených sborech ustanovovali starší (presbytery, vaším jazykem tedy kněze) vzkládáním rukou. Pak odešli. Nevraceli se kolikrát mnoho let. KDE se brali další starší, když semináře nebyly, územně příslušní biskupové taky nebyli...No v Písmu máme odpověď: Apoštol Pavel pověřil své učedníky, aby ustanovovali po sborech starší. Je tohle platné podle dnešních katolických pravidel? Může snad Vlk poslat Halíka k nám do Strakonic ustanovit nějaké kněze? Může ho prohlásit za světícího biskupa? Nebo nemůže?

Je zjevné, milé oko, že bez velmi násilných výkladů nelze praxi dosvědčenou Písmem sladit s dnešní praxí katolickou. To u mne neznamená, že ta katolická praxe je špatná nebo "nebiblická". Naopak - uvedené praxi se natolik podobá, že si mohu domyslet, že se z ní zrodila dalšími úpravami a nařízeními v čase . jak se to mohlo stát? No přece - Ježíš nepředal svým učedníkům apoštolům plán organizované církve. Bolo to na nich!
 
Každý dynamický církevní růst, až dodnes, provází chaos. S chaosem i pohoršení. Tomu se vedoucí brání tím, že "zpředepisují" tu praxi, která je vedla k růstu. Tak se zrodila i katolická praxe, jak ji známe ze starověku. Protože se ale zrodila z praxe v čase, podléhá úpravám v čase. 

To se stalo. Pro mne je nepodstatné, JAK světíte své kněze vy. Dělejte to, když vám to přináší ovoce. Ale já jsem byl vyslán kázat evangelium, obracet hříšníky, a konkrétně založit v jednom místě sbor - a to bez katolického vysvěcení. A Bůh se k tomu přiznával stejně jako k dílu těch, které jste vyslali vaším způsobem. Požehnání Boží v tom, kčemu jsem byl vyslán, je ROZHODUJÍCÍM ukazatelem na skutečnost, zda jsem byl vyslán "platně". Vy katolíci rozumíte asi dobře tomu, JAK máte pověřovat své služebníky, ale prdlajs rozumíte tomu, co se děje za hranicemi vaší církve. Uniká vám, že Ježíš dělá se svými evangelickými učedníky totéž i bez vás. Vaši kněží jsou taky svěceni BEZ NÁS. Takový je stav světa po roztrhání církve. 

Vzhledem k tomu, co jsem napsal výše - je nasnadě co si myslím o možnostech, které naznačuješ: Nepřijal bych žádné dodatečné pověření s vaší "apoštolskou sukcesí" k dílu, k němuž jsem byl vyslán. Zpochybnil bych to, co Bůh již udělal. Mluvím jen za sebe, ale předpokládám v tom evangelický konsensus. Pokud vím, pouze část kněžstva CČSH touží po obnově této sukcese, ale to nejsou evangelíci.

Přijal bych ovšem - teoreticky - bez rozpaků vaše svěcení, kdybych byl povolán sloužit jako kněz ve vaší církvi. Ale to nejsem. Místo toho jsem byl povolán sloužit kázáním evangelia a vyučováním v jednom z plzeňských evangelikálních sborů, a proto mě pověřili vzkládáním rukou starší a pastor tohoto sboru.



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2009 @ 21:08:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline.
Pokud Bůh žehná tvé práci, proč bych ji já měl zpochybnňovat? Cesta k Bohu není pro všechny jen skrze katolickou církev.

Splníš - li jednoduchý test:
(J 15,14) Vy jste moji přátelé, děláte-li, co vám přikazuji.

Já nemám námitek a vážím si práce každého takového. Jsou různé lidské cesty ke spáse. Willy by mě opravil, že je jen jedna, skrze Krista - ale to já nepopírám. Způsobů je mnoho, tolik, kolik je lidských osudů.

Osobně si nemyslím, že bys nějak zpochybnil legitimitu svého poslání, kdyby na tebe biskup vložil ruce. Zřejmě to není možné z věroučných rozdílů, ale ani katolická víra nevylučuje působení Ducha svatého u jiných křesťanů. Pavel byl přece také výslovně povolán Kristem a nechal přesto na sebe vložit ruce. Vzkládáním rukou člověk získává dary Ducha svatého ke své službě, to je to hlavní.


Ještě doplním katolický pohled na papežské schizma. Během historie se stávali papeži i různí výlupkové a zločinci nejhoršího ražení. Bylo to způsobeno měnící se situací v církvi, ale to by bylo nadlouho. Omezím se jen na to, že kdyby toho nebylo, dneska bysme zde třeba nehlásali každý něco trochu jinak.

Nebudu vyjmenovávat všechny papeže a vzdoropapeže, jen podotýkám, že katolická církev uznává jako jediného platného papeže té doby Ŕehoře XII., který už při svém zvolení deklaroval ochotu odstoupit, pokud to udělají i ostatní. Jan XXIII. byl k abdikaci donucen na koncilu v Kostnici a Zikmundem v květnu 1415 uvězněn. Řehoř XII. skutečně dobrovolně abdikoval v červenci 1416. Těsně předtím uložil svému legátovi, aby 15. června oficiálně svolal Kostnický sněm. A až od toho okamžiku uznala katolická církev Kostnický sněm za ekumenický a oprávnila jeho následující kroky. Tedy koncil byl platně svolán až rok po upálení Jana Husa!

Druhý vzdoropapež byl Benedikt XIII. Protože odmítl abdikovat, koncil ho v červenci 1417 sesadil jako kacíře. Tím skončilo papežské schizma a nastoupil další papež Martin V.



Re: Apoštolský původ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. duben 2009 @ 09:54:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
Vzhledem k tomu, že se nejedná o "katolickou dějepravu", ale o objektivní historická fakta, která jsou doložitelná, bude vhodnější přenést diskusi pod samostatný článek. Pošlu ho co nejdříve.

I s pramenem, ze kterého jsem čerpal.

Tvrzení ssns považuji za zmatečné.



Stránka vygenerována za: 0.66 sekundy