Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Hana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16193, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 397193, adminů: 60, uživatelů: 5076  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 246 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109045942
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Není masturbace jako masturbace
Vloženo Neděle, 19. duben 2009 @ 16:24:03 CEST Vložil: Olda

Intimity poslal MartinV

Je masturbace vždy jen hříšná?

Už je zde několik článků s touto tématikou. Chtěl bych se na toto téma podívat trochu z jiného pohledu. Napíši zde několik názorů (ne se všemi se ztotožňuji!!!) a otázek a byl bych rád, kdybyste se k nim vyjádřili.

1)Charlie Shedd, uznávaný křesťanský odborník na sex a partnerské vztahy, naopak masturbaci nazývá „Božím darem“: Tvrdí, že masturbace může být „pozitivním faktorem ve vašem celkovém vývoji“. Jde dokonce ještě dále a říká, že u „mladých lidí musím dát přednost masturbaci před pohlavním stykem. Je lepší přijít domů ustaraný, než si dělat starosti celý život.“

2) Je rozdíl, když masturbuje člověk v 17 letech, kdy u něho pracují hormony a svou sexuální energii nemůže vybít jinak a když masturbuje ženatý/vdaný člověk.

3) Je rozdíl, jestli člověk masturbuje každý den nebo 1x za měsíc nebo ještě méně často(to nemůže způsobit sebestřednost).

4) Podle australské studie masturbace chrání před rakovinou prostaty.

5) Masturbací(- >ejakulací) můžeme odhalit problémy s prostatou (článek např. na http://sex-vztahy.doktorka.cz/samovysetrovani-prostaty/).

6) Masturbace není hříšná, když člověk nepoužívá pornomateriály a nepředstavuje si "nahaté scény".

7) Masturbace pomáhá uvolňovat napětí a stres.

8) Masturbace u mladých lidí napomáhá k poznávání reakcí jejich těla.

9) Mastrubace je aktivitou pozitivní pro kardiovaskulární systém.

a teď otázky:

1) kde je podle Vás v Bibli řečeno, že masturbace je hřích?

2) Myslíte si, že masturbace v období dospívání(okolo 17 let), bez použití pornografických materiálů a bez "nahatých představ" v četnosti 1x za měsíc a méně je hříšná?

Předem děkuji za vaše názory a opět připomínám, že se s některými názory neztotožňuji. Přeji hezký den a hodně Božího požehnání.


"Není masturbace jako masturbace" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pondělí, 20. duben 2009 @ 09:46:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..promiň je mi vcelku jedno co říkají rádoby "odborníci" ...důležité je pro mě co říká písmo: Galatským 5:24  Ti, kteří náležejí Kristu Ježíši, ukřižovali sami sebe se svými vášněmi a sklony.
Galatským 5:19  Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost...

Tlak světa a těla o kterém písmo jasně mluví si nemůžeme vysvětlovat tak, že si prostě změníme Boží standarty svatosti atd.
Ten, kdo masturbuje a říká že je to v pořádku, tak již nejspíše pošlapal své svědomí a usvědčení od Ducha Svatého.

Zdraví Vladik



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pondělí, 20. duben 2009 @ 09:59:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že je tento článek dobrý, neboť mnozí více, či méně, spojovali, či spojují, výše rozebíraný problém se starozákonním příkladem Ónana a poté trpěli výčitkami. Levirátní zákon, který však byl v tomto příběhu porušen, není ale zákon, který by měl být spojován s masturbací. Tento článek je v mnohém osvobozující, protože tyto starozákonní vzaby ruší a uvádí je do jiného světla. Víme jak se k problému vyjádřil Komenský a z jeho pochopení problému vyplývá, že to viděl podobně tak, jak to popisuje pisatel článku, ve většině jeho bodů.

Eleonora



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 20. duben 2009 @ 16:32:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz
Kde že je v Bibli řečeno, že masturbace je hřích? Třeba zde:

9Což nevíte, že nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království? Nebluďte! Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci (ř. měkcí), ani homosexuálové, 10zloději ani chamtivci, opilci, utrhači ani lupiči nebudou dědici Božího království. 11Takoví jste někteří byli. Ale dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu [našeho] Pána Ježíše [Krista] a v Duchu našeho Boha.
(1. Korintským, kap. 6)

Řecké slovo (malakoi), přeložené zde jako "rozkošníci", znamená doslova "měkcí", a označuje právě masturbanty. Nejsou tak označeni pasívní homosexuálové, jak se někteří domnívají, vždyť proč by Pavel rozlišoval homosexuály na aktivní a pasívní, a jmenoval je tedy dvakrát?

emeth.tk



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. duben 2009 @ 20:21:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezastírejme, že je dokázanou skutečností, že pohlavní abstinence člověku nikterak neškodí. Největší problém bývá u mladého člověka v motivaci. Je důležité, aby věděl, proč si některé věci odříkat. Pokud si toto neuvědomí, prostý zákaz je neúčinný. Pokud si je vědom toho, že odříkáním se stává silnějším, že pracuje na kráse jeho budoucího vztahu s životním partnerem, může žít ve společenství s Kristem - jeho jho je lehké (Mt 11,30).

I Pavel vyzývá k odříkání, pro věci krásnější. (1. Kor 9,24-27).

Masturbace je hříšná vždy. Ale neodsuzujme, máme nenávidět hřích, ale hříšníka milovat.

Byli jsme ale stvořeni ke svobodě dětí Božích.

Hřích je vždy otroctví, masturbace je otročení vlastnímu tělu, pokřivení Božího záměru, který vložil mezi muže a ženu.




Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 22. duben 2009 @ 12:47:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Masturbují již malé děti,aniž si uvědomují,že jde vlastně o masturbaci.
V pubertě mívájí chlapci noční poluce což je zajímavý fenomén

Poluce je mimovolný výron ejakulátu, který probíhá ve spánku. Výjimečně se tento stav může vyskytnout i v bdělém stavu. Rovněž je tento jev označován jako „mokré sny“, mimovolný orgasmus nebo orgasmus ve spánku.

Poluce se nejčastěji vyskytují u chlapců v období puberty a v rané dospělosti, nicméně může k nim docházet v libovolném věku. Mohou, ale nemusí být provázeny erotickými sny. Zatímco někteří muži se během ejakulace vzbudí, jiní během tohoto okamžiku spí.

Příčiny poluce nejsou známy. Obecně přijímanou teorií je, že se jedná o přímý důsledek stimulace způsobené erotickými sny nebo vzpomínkami na předchozí sexuální zkušenost. Mnozí muži však uvádějí, že měli erotické sny, které k poluci nevedly. Jinou všeobecně přijímanou teorií je, že se tělo tímto způsobem zbavuje nahromaděného spermatu, aby se uvolnilo místo pro další. Avšak tělo ve skutečnosti nemá tuto potřebu, jsou známy případy mužů, kteří ejakulují pouze výjiměčně a poluce nezažívají.

Četnost polucí je proměnlivá a individuální záležitost. Zatímco někteří muži měli v pubertě časté poluce, jiní za celý život nezažili žádnou. Někteří muži mají poluce víceméně pravidelně. U některých se poluce vyskytuje pouze v určitém věkovém období, u jiných k nim dochází po celý život od puberty. Navzdory obecnému názoru však pravděpodobně není žádná souvislost mezi četností polucí a tím, jak často daný člověk masturbuje.

Jedním z faktorů, který ovlivňuje četnost polucí, je hladina testosteronu. Při experimentu v roce 1998 významně rostl počet chlapců, u kterých docházelo k polucím, přímo úměrně jejich dávce testosteronu – od 17 % u skupiny bez podávání hormonu až po 90 % u skupiny s vysokou dávkou.

Zatímco za normálních okolností vede ejakulace k ukončení erekce, v případě poluce je erekce zachována.

  

  



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 22. duben 2009 @ 13:20:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si, že masturbace v období dospívání (okolo 17 let), bez použití pornografických materiálů a bez "nahatých představ" v četnosti 1x za měsíc a méně je hříšná?

Na takováto témata reaguji jen zřídkakdy, ale nedovedu si představit nějaké vzrušení například, když člověk myslí na bramborovou brigádu nebo na skládání uhlí. Existují údajně deviace u pyromanů nebo sadistů, které sexuálně uspokojují představy ohně a násilí. Pokud je mi známo, pak se ale tento reflex obvykle spojuje s představou toho, k čemu má sloužit. O představách a fantaziích v této oblasti Písmo mluví jasně:

Mt 5,27 Slyšeli jste, že bylo řečeno: 'Nezcizoložíš.'
Mt 5,28 Já však vám pravím, že každý, kdo hledí na ženu chtivě, již s ní zcizoložil ve svém srdci.
Mt 5,29 Jestliže tě svádí tvé pravé oko, vyrvi je a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden ze tvých údů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla.





Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. duben 2009 @ 19:30:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Masturbace je hříšná vždy, protože vždy umenšuje Boží Život v nás. Tok Božího života v tomto případě ustane, dokud nedojde k vyznání hříchu a k očištění.

Jde pouze o to, že existuje masturbace s různými stupni závažnosti.

Je masturbace i jakožto těžký hřích, s dalšími, snižujícími se stupni. Asi nejmenší hřích je občasná masturbace (1-2 x za měsíc) bez použití jakýchkoli materiálů a nečistých představ. Nebo jen za užití představ vlastní manželky.

 A pak jsou další vyšší stupně, s vyšší hříšností (= přinášející těžší a delší poskvrnění nečistým duchem).

Nejtěžší hřích masturbace je, když se opakuje několikrát denně (3 x a více) a za použití pornografických materiálů. Taková s sebou nese nejtěžší poskvrnění a působí Kristu v nás nejtěžší bolest (= ponoření a zahlušení Krista v nás do velmi silného nečistého ducha) a nám působí až několik dní trvající duchovní zablokování (= dočasná nemožnost být v duši naplněn Duchem svatým).

Hřích masturbace je zahrnut do oblasti hříchu smilstva.



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 23. duben 2009 @ 09:48:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Masturbace je nepravost. A co čeká činitele nepravosti? 

 21  Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích. 22  Mnozí mi řeknou v onen den: ‚Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?‘ 23  A tehdy jim prohlásím: ‚Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti. (Matouš, kap. 7)


emeth.tk 



Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: HiramAbiff (urgulak(zavináč)gmail.com) v Neděle, 03. duben 2011 @ 01:53:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zdravím kolegové !!!

Předně mi přijde celá debata o masturbaci v rámci křesťanství celkem okrajová, myslím, že smysl je v tom, abychom se k lidem chovali tak, jak chceme, aby se oni chovali k nám, neboť "Právě v tom spočívá celý zákon i Proroci", abychom ostatní nesoudili, ale odpouštěli a milovali své bližní.

Vaše argumentace v komentářích pod článkem je zajímavá, např. debata Mikaela s aviafem o Symposionu. Abych se přiznal, tak jsem Symposium četl k jedné ze zkoušek (studuji filosofii), podobně jako Janovo evangelium v originále (zkouška se Starořečtiny).
V Symposionu ve zkratce, jde Sokrates na hostinu s pár přáteli a tam pijí víno a debatují, např. o Eros (odtud erotika) :
„Ale druhý Eros jest syn Nebeské bohyně, která za prvé není účastná ženského prvku, nýbrž jen mužského – a to je láska k chlapcům – a pak je starší, prostá bujnosti; proto tedy k mužskému pohlaví se obracejí ti, kdo jsou naplněni duchem této lásky, a milují bytosti přirozeně silnější i rozumnější. A každý by poznal i v samé lásce k hochům ty, kteří jsou čistě puzeni touto láskou; neboť nemilují malých chlapců, nýbrž když už počínají míti rozum – to je přibližně doba prvního pučení vousů. Vždyť kdo v této době počínají milovati, jsou, myslím, hotovi po celý život být pospolu a společně žíti, a ne aby jednoho oklamali, využili jeho mladistvé nerozumnosti, vysmáli se mu a pryč odběhli k jinému. Měl by být i zákon, který by zakazoval milovat nedospělé chlapce, aby nebylo mnoho horlivosti vynakládáno na nejistou věc; neboť je nejisto, jaký bude konec duševního i tělesného vývoje chlapců, zdali dobrý či špatný. Dobří si ovšem ukládají tento zákon sami dobrovolně, ale bylo by potřebí i těmto obecným milovníkům brániti v takové věci, jako jim bráníme, seč jsme, aby se nemilovali s ženami svobodného rodu.“
a na dalších 95% knihy debatují o jiných věcech, jako je dobro, pravda, atp. …
uprostřed debaty se Sokrates otočí a povídá : „ Agathone, prosím tě, pomoz mi; neboť láska k tomuto člověku se mi stala nemalou svízelí. Vždyť od té doby, co jsem se do něho zamiloval, nesmím se již ani podívat na žádného hezkého hocha, ani s ním promluvit, sice vyvádí ze žárlivosti a závisti. neuvěřitelné kousky, laje mně a stěží se zdržuje násilí. Hleď tedy, aby i nyní něco nevyvedl a raději nás smiř, anebo bude-li se pokoušet o násilí, pomáhej mi, protože se tuze hrozím jeho šílenosti a zamilovanosti.“
A to byl ženatý … tak to jen části ze Symposionu – je zřejmé že muži spolu spali, resp. spíš s mladíky, ale na rozdíl od některých současných kněžích katolické církve, to mladíci dělali dobrovolně, byla to pro ně pocta, v uvedené pasáži se Alkibiades dobývá k Sokratovi na lehátko během debaty. Tolik fakta – tedy samozřejmě že jsem v té době v Řecku nebyl, takže to nemohu tvrdit 100%, ale beru to vzhledem k množství různých zdrojů …
Co se týče mého názoru k překladu, myslím že je neprůkazný. V debatě kolegů šlo především o slovo „malakoi“. Osobně jsem na kurzech Starořečtiny hned u první věty - „Na počátku bylo slovo“, kde v originále je místo „slovo“Logos, pochopil, že ze Starořečtiny nejde věta, nebo souvětí přeložit taky, aby se každé slovo přesně shodovalo, a že některá slova nemají přesný český ekvivalent, musejí se překládat podle kontextu a smyslu, jako např. Logos, kt. by se dal přeložit také např. jako rozum.
Jak už jsem psal, myslím, že smysl křesťanství je především k lásce k bližnímu, což znamená chovat se k němu, jak bych chtěl, aby se on choval ke mně, tzn. že ho nebudu zabíjet, okrádat, nebo cizoložit s jeho dívkou, nebudu mu závidět, lhát, nadávat, nebudu ho tlouct a budu mu odpouštět jeho chyby atp. Myslím že by sem mohlo spadat i odpírání sexu partnerovi, nebo onanie, u masturbace, protože se toto jednání -je-li prováděno v soukromí - na rozdíl od onanie pravď. nevztahuje k nikomu jinému, si nejsem jistý, Myslím, že bychom ale mohli říct, že se tím „nechovám k někomu jak bych nechtěl aby se on choval ke mě“, jako např. u zabíjení, cizoložení, mlácení, kradení … atp. Vezmeme-li v úvahu, že se toto jednání tedy netýká nikoho dalšího, jen mě, nevylučujeme tím, že je hříšné. Jako např. sebevražda, kouření, atp. Sebevražda je myslím jasná, kouření a jiné nezdravé aktivity jsou podle mě špatné ze dvou důvodů – jednak nás ovládnout, jednak nejsou „prospěšné“, abych byl v citaci úplný :
„12"Všechno smím" - budiž, ale ne všechno je prospěšné. Všechno smím, ale ničím z toho se nedám ovládnout. 13"Jídlo břichu a břicho jídlu - Bůh jednou zruší obojí.“
Takže u jednání, které se nevztahuje k jiným lidem, je důležité se „nenechat ovládnout“, což by mohlo znamenat např. se nenechat ovládat heroinem, alkoholem, možná i jídlem – ve formě přejídání. Pokud bychom masturbaci, na rozdíl od onanování nebo odpírání sexu partnerovi, zařadili do jednání které se tedy netýká jiných lidí, mělo by u něj pravděpodobně platit stejné pravidlo – nenechat se tím ovládnout. Pokud však není masturbování samo hříchem, což ale nemůžeme odvodit ani ze smyslu poselství – jako lásky k bližním, chování se k nim, jak bychom chtěli aby se chovali k nám, nesouzení, odpuštění atp., ani z „desatera“, a jediná zmínka – ono slovo „ malakoi“ je neprůkazná. Osobně musím přiznat, že si nejsem jist, ale logika mě vede k tomu, že masturbace v rámci smyslu poselství, desatera, nebo některých nepřímých odkazů jako :
„15Copak nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno tělo?
18Utíkejte před smilstvem! Žádný jiný lidský hřích se netýká těla; kdo ale smilní, hřeší proti vlastnímu tělu“
hříchem samo o sobě, na rozdíl od smilstva nebo onanie, není.Prameny citací: Symposion, Bible - 1. Korintským, Matouš 7.




Re: Není masturbace jako masturbace (Skóre: 1)
Vložil: hlad v Sobota, 11. červen 2011 @ 20:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hledal jsem k tomuto tématu, abych věděl, jestli jsem normální a jestli se nedokáži ovládat. Z toho co jsem našel mi vychází, že se to asi moc ovládat v době dospívání a v mladosti nedá. V dospívání to štípání, pálení, svrbění .. to se nedá jinak. A obrovské uvolnění. Tehdy jsem masturboval i 7x denně. Až po 25 roku věku to začalo polevovat. Já to dokázal, žít bez masturbace, až ve svých 33-ti letech.



Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy