Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429542, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465518
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém!
Vloženo Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 07:11:57 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

V minulých měsících se ve sdělovacích prostředcích opět objevovaly se zvýšenou frekvencí články na téma „evoluce, Darwin, věda, náboženství...“, a to zejména v souvislosti s mediálními aktivitami amerických kreacionistů, tedy lidí (někdy i s akademickými tituly), kteří popírají správnost evoluční biologie a domnívají se, že život vznikl buď doslova tak, jak je popsáno na prvních stránkách Bible, nebo nějak jinak zásahem, resp. opakovanými zásahy nějaké nadpřirozené inteligence (tzv. „inteligent design“, ID). Je dobře známo, že mezi tyto lidi patří např. také G.W.Bush.

Upřímně řečeno, připadá mi až pošetilé účastnit se vážně diskuse na téma „evoluce nebo stvoření?“ – připadá mi to skoro stejné jako přít se na téma „Koperník ano či ne?“

Myslím, že zásadní problém, který stojí za celým sporem o evoluci a Darwina, je v pojetí Boha těmi věřícími, kteří jsou evolucionisty, a těmi, kteří jsou kreacionisty, resp. jejich trochu mírnější ID verzí, která připouští omezený význam evolučních dějů („mikroevoluce“).

Pro kreacionisty resp. jejich ID variantu je Bůh jakási všemocná bytost v zákulisí našeho světa se silnými antropomorfními rysy, která, když nedostatečné přirozené děje nestačí, zasáhne přímo. Tu se rozhodne, že vypustí do světa z ničeho nic bakterii, kterou pak nechá omezeně vyvíjet v trochu lepší bakterii, jindy způsobí nadpřirozeným způsobem přeměnu australopitheka v člověka, a přirozené evoluci ponechá pouze dotvoření nepodstatných detailů. Poněkud vulgárně řečeno, takový Bůh je jakýsi super-Rýbrcoul, který občas v tom nedokonalém světě něco vylepší, odmění či potrestá.

Jsem přesvědčen, že daleko důstojnější je představa, že Bůh je prostě to, co způsobilo existenci a co permanentně podmiňuje trvání přírodních zákonů, které jsou tak úžasné a rafinované, že m.j. prostřednictvím zdánlivě náhodných „darwinistických“ procesů nakonec vedou k těm "inteligentním výtvorům". Takový Bůh je cosi jako permanentní všudypřítomná prapodstata našeho světa, která mu dává smysluplný směr (ten ovšem jen nanejvýš tušíme…)..

V tomto pojetí není mezi vědou náboženstvím vůbec žádný rozpor, ba právě naopak. Dnes je vcelku všeobecně přijímaný kosmologický model, podle něhož vesmír počal „Velkým třeskem“ a poté se postupně vytvářely různé stále složitější struktury. Nakonec spontánně vznikl i život, který se dále vyvíjel směrem ke stále složitějším formám obdařeným nakonec i vědomím schopným svět kolem sebe reflektovat. Přímo bije do očí, že základní přírodní konstanty a zákony jsou takové, že tento vývoj od počátečního chaosu ke stále složitějším strukturám nejen umožňují, ale jakoby přímo vynucují.

Představa Boha jako „inteligentního designéra“, který potřebuje pořád něco opravovat, je podle mého názoru mnohem méně důstojná než představa, že celý „design“ je prostě schován už ve vlastním počátku. Jiná věc je, že spoustu věcí opravdu ještě neumíme vysvětlit. Opravdu například nevíme, jak vznikl život. Musíme však mít na paměti, že skutečnou vědou se lidstvo zabývá teprve velice krátkou dobu. Ale máme všechny důvody si myslet, že jdeme po správné cestě, jejímž důležitým (i když zatím bohužel přehlíženým) výsledkem je, že věda a „rozumné“ náboženství jsou zcela kompatibilní.

Myslím, že je velice nešťastné, když někteří věřící lidé hájí onu nedůstojnou představu Boha, který se průběžně zabývá doplňováním nestabilních nukleosidů, konstrukcí bakteriálních bičíků, neuronových sítí a podobných věci, protože nedokázal vytvořit svět tak, aby se tyhle struktury „udělaly samy“ (evolučně). Dělají tím opravdové víře medvědí službu. Mimochodem, je zvláštní, jak někteří křesťané považují za podstatné věci, které vůbec nemají oporu v Písmu, které jsou cizorodými nánosy z jiných filosofií nebo dodatečnými spekulativními přídavky „církevní tradice“ a které podle mého názoru opravdovou víru v dnešním světě jen diskreditují.

Je třeba zdůraznit, že většina dnešních teologů, ba ani papež, nemá s darwinismem žádný problém – pouze trvají na tom, že ten zcela přirozený vývoj má jakýsi směr a že tedy evoluce je jakousi metodou stvoření. Řada prominentních kosmologů a evolučních biologů byli věřící – nejvýraznějším příkladem je asi teolog, filosof a hlavně paleontolog jezuita P. Teilhard de Chardin.

Já se považuji za věřícího člověka (formálně jsem katolík) a trochu (dost) mi vadí, že náboženství je lidmi běžně vnímáno jako pošetilá víra v zázraky, nadpřirozené bytosti a podobné hlouposti, která je v zásadním rozporu s vědou. Bohužel k tomu přispívají i vzdělaní lidé, jako kreacionisté resp. zastánci ID. Tihle lidé, asi v dobré víře, opravdové náboženství velice poškozují....

Pokud to někoho zajímá, podobné a poněkud podrobnější články jsem publikoval v časopise Křesťanské akademie Universum a jinde – viz http://www.img.cas.cz/mi/VaclavHorejsi/vh/Novinove_clanky_a_rozhovory.htm

Václav Hořejší

http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php


"Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém! (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 16:27:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Páči sa mi celkove tento článok. Autor  vie o čom hovorí. Napriek tomu si dovolím niekoľko poznámok a pokúsim sa písať nie cekom vedeckz, ale skôr jednoduchšie:

Tradičný kresťanský postoj - jednoduchšie povedané -  tvrdí, že na počiatku všetkého, teda Prvou príčinou všetkého je BOH.  Filozoficky ho nazývajú niektorí aj Prvé Bytie, ktoré nikdy nevzniklo, jednoducho vždy bolo /JHWH= "Ten, ktorý je"../, ktoré je na ničom nezávislé, ničím nepodmienené, ba naopak všetko je v existencii závislé a podmienné od Neho. Toto Bytie je teda večné, všemohúce, vševediace, všadeprítomné /skôr všetko je v Ňom.../, absolútne dokonalé, a teda aj zdrojom každej dokonalosti... A je to Bytie osobnej povahy... Iste by sa dalo veľa toho pridať, ale toto všetko sú len naše ľudské "žvastania", analogické kategórie ľudských pojmov, ktoré vždy len veľmi nedokonale môžu vyjadriť veľmi obmedzeným a konečeným spôsobom to, čo  samo osebe nekonečne prevyšuje schopnosť poznávania, chápania i vyjadrovania človeka...
.
A v tomto môže byť celkový problém toho, že zrejme táto polemika o Bohu a o jeho dielach, teda aj o vesmíre, ktorý pochádza od Neho, aj o všetkých jeho zákonoch a zákonitostiach, ktoré do všetkého vložil, nebude skončená do konca sveta, a zrejme na poznávanie a prenikanie do podstaty celej tejto reality Bohom stvorenej nám Boh pripravil celú večnosť...
.
V každom prípade teda kresťan zrejme neverí v nijaký evolučný systém bez Boha, ako to hlásajú materialistickí evolucionisti, teda neverí nijakú večnosť hmoty, ktorá by sa večene vyvíjala sama od seba... Materialistický alebo ateistický evolucionizmus bez Boha teda v žiadnom prípade nie...
.
 Do úvahy teda z kresťanského hľadiska môže prichádzať len evolucionismus s Bohom. Nie je však také jednoznačné, aká predstava Božieho pôsobenia pri vzniku, a najmä vývoji sveta od samého počiatku až doteraz sa skutočne uplatnila na základe súčasného stavu vedy a vedeckého poznania. Teoreticky naozaj Boh mohol stvoriť aj všetko naraz, a to  dokonca v akomkoľvek vývojovom štádiu /teda napr. na úrovni "Big-bandu, ale aj trebárs treťohôr a pod./. Toto sa však zrejme dosť odporuje pozorovanie ľudstva, ktoré si všíma, že v prírode sa veci vyvíjajú, a v posledných storočiach /od Darwina k nám viac.../ aj pozorované fakty ktoré vyniesla na svetlo veda prírodz a kozmosu...  Napríklad aj ten fakt, že všetky živé bytosti sú poskladané z približne rovnakého počtu a druhov amynokyselín /zákl. stavebných častíc bielkovín, ktoré sú hlavnou materiálnou podstatou života.../. Z týchto aminokyselín sú tieto bielkoviny v organizmoch vyrábané na takom špeciálnom "výrobnom páse" nukleových kyselín, ktoré syntetizujú jednotlivé bielkoviny na základe presného usporiadania v podstate len čtyroch "chemických písmen"/A,G,C,T alebo U.../ Tento a iné analogické javy naozaj vnucujú myšlienku o jednotnom princípe fungovania všetkých živých organizmoch od tých najjednoduchších až po človeka...
.
Len tu je - namietajú isté kategérie veriacich /napr. aj KC a i. - určitý problém. Nikto nevie, a ani evolucionosti, ani akýkoľvek špecializovaní vedci vysvetliť vznik fenoménu vedomia /duchovná ľudská duša, naše "Ja", to, čo v nás si uvedomuje seba samých, aj svoje uvedomovanie si, a to čo v nás rozhoduje sa, hoci aj proti yákonom, či prirodyeným želaniam tela.../. Preto, aj ked by niekto veril, že všetko sa mohlo vyvinúť /teda v evolúciu/, táto kategória veriacich v Boha by pripomenula, že síce áno, ale okrem momentu vzniku človeka, kde sa žiada osobitný zásah Stvoriteľa, práve pri vzniku duchovnej duše. Pretože podľa klasickej kresťanskej koncepcie /pokiaľ viem, neuznávajú ju len adventisti, plus ešte snáď nejaké výnimky  kresťanských smerov.../ človek má duchovnú, nesmrteľnú dušu, teda životný princíp oživujúci telo, koordinujúci všetku činnosť orgaanizmu a nositeľa spomenutého vedomia... A tento fenomén teda evolučne presvedčivo vysvetliť ani odôvodniť zatiaľ nikto nie je schopný: ani na základe dedenia od rodičov, ani nejakým prírodným automatizmom, či nejakou reinkarnáciou /v ktorú kresťanstvo z princípu neverí.../. A hlavne sa nevie vysvetliť vznik ľudského vedomia v tom rozhodujúcom momente vzniku prvých ľudí...
.
Ak je už jedna výnimka, niektorí pridávajú aj druhú, a to  pri vzniku života z neživého. Toto je tiež naozaj zatiaľ nedokázaným bodom v reťazci evolúcie... Oparinova, ale aj iné teórie zatiaľ nepresviedčajú serióznych kritikov tohto tvrdenia...
.
A problém je ešte sťažený tým, že evolucionisti pri svojom výskume boli pár-krát prichytený pri podvádzaní, najmä ak išlo o predchodcoch človeka, kde sa dopúšťali neserióznych utajovaní, určitých opracovaní a skresľovaní výsledkov. A samozrejme problém medzi vedcami je podobný problému aj medzi nami na GS: že jedna vec je nejaký objav urobiť /analógia: niečo si prečítať v Biblii./, a iná vec je jeho interpretácia... A preto som, pokiaľ ide o schopnosť jednoznačne na základe dnešných poznatkov a úrovne výskumu a znalostí skeptik, pokiaľ ide o potvrdenie jedného alebo druhého smeru...
.
Problém je však, ako to autor aj sám naznačuje, aj v pojme "Boh", v predstave Jeho pôsobenia pokiaľ ide o evolučné pôsobenie, ak teda pripustíme túto alternatívu ako reálnu, a neprotirečiaci Božiemu zjaveniu... Autor hovorí o dvoch extrémoch: akoby bol podľa jednej Boh akýmsi "svätým za dedinou", teda ten, ktorý všetko stvoril, dal všetkému zákony, a už viac nezasahuje, nemieša sa, a podľa tejto predstavy práve toto je to dôstojné a dokonalé u Boha, pretože neustále, či občasné zasahovanie by vraj umenšovalo Jeho dokonalosť, predvídavosť, vynešenosť a pod....
Druhá predstava je presné tá opačná: že dal všetkému impulzy, zákony, ale musí občas zasahovať, aby sa to všetko nevymklo z Jeho rúk a aby to šlo Jemu želateľným smerom, čo sa autorovi článku zdá nedôstojné u Boha...
.
Položme si však otázku na základe analogického javu, ktorý sa často stáva, najmä počas kresťanskej histórie: Čo sú to zázraky, či už  ako uzdravenia až po vzkriesenie...alebo mimoriadne zásahy do prírodných javov /utíšenie búrky, premena vody na víno.../. Je to jav, ktorý ktosi /Kristus, prorok, svätec z moci Božej.../ urobil ako niečo, čo pre je iba v rámci tých istých zákonov, podľa ktorých je stvorený svet, a ktoré my zatiaľ sme ešte neobjavili?... Alebo je to niečo ako urobenie výnimky z pôsobenia odvekých v prírode a v bytí Bohom vložených zákonov?...
.
Klasicky kresťanský postoj tvrdí skôr o výnimke v pôsobení zákonov /hcoi sa priúšťajú v určitých prípadoch aj iné druhy, tzv. prirodzených zázrakov.../ No, zdá sa mi, že len preto, lebo my si to inak vysvetliť nevieme. Myslím si však, že ak aj pre nás je niečo nadprirodzeené, pre Boha zrejme nič nadprirodzené nemôže byť... Veď pre Toho, ktorý stvoril tento úžasne veľký svet s jeho zákonmi, zrejme nebude nijakým problémom urobiť aj výnimku z týchto zákonov... A tu by som položil otázku: Čo je "prirodzenejšie" pre Stvoriteľa, resp. na základe toho, ako Ho poznáme z Jeho pôsobenia a zasahovania v dejinách spásy aký je tento náš Boh: je to naozaj ten "svätý za dedinou", alebo žijúci so svojím ľudom, blízko neho, pri ňom...?
.
Zdravá  kresťanská filozofia hovorí, že Boh je Ten, ktorý je hoci všetko je "v Ňom" a On to udržuje v existencii, /"v rukách"/, no napriek tomu je bytostne odlišný od svojho stvorenia,. Ale On zároveň je takým Bohom, pre ktorého nie je vôbec záťažou, či ponížením vplývať, pôsobiť, zasahovať, usmerňovať, čosi urýchľovať, či spomaľovať... Presne tak, ako to robí v dejinách spásy, že teda riadi dejiny tak, aby "tým, ktorí Boha milujú, všetko napomáhalo k dobrému", hoci niekedy je to jasné, ale častejšie nie až tak celkom jasné na prvý pohľad... Ba má aj záľubu v "prevratoch" a "revolúciách" v premenee "púšte na oázu", či "rieky na púšť"...
.
Preto ma napadá mimovoľne myšlienka: A čo ak je to naozaj predsa len tak, že tá evolúcia v podstate ide podľa Bohom na počiatku stanovených zákonov, ale nie ponechané len na akúsi slepú náhodu a zotrvačnosť samotnej hmoty, či stvoreného bytia, ale niečo podobné ako "varenie" nejakého pokrmu... Ked že mám k chémii blízko, napadá ma práve  prirovnanie z tejto oblasti. Prečo? Evolucionistickí kreacionisti práve namietajú tým "čistým" evolucionistom, že ak by procesy, ktoré viedli k vzniku súčasnej úrovne života na zemi mali bežať rýchlosťou nám známou a odhadnutou na základe nášho vedeckého poznania, jednoducho niet dostatku času, aby to všetko prebehlo... No dobre: ale prečo by to nemohlo prebehnúť presne aj podľa týchto "čistých" evolucionistov /teda bez toho Boha "kompromitujúceho" zasahovania.../, no s tým, že Boh mohol byť tým "katalzyátorom", ktorý ten čas inak prirodzeného procesu skrátil...?... / Podobne ako chemická reakcia pri zvýšení teploty o niekoľko stupňov prebehne niekoľko-krát rýchlejšie... /. Vyzerá to teda podobne ako "aj vlk sýty, aj ovca celá.../
.
Zhrnutie: Nemohol celý proces evolúcie odštartovaný Bohom a podľa jeho zákonov tým, že prebieha nie mimo jeho vplyvu /akoby bol On Boh bez záujmu o svoje stvorenie.../, ale práve naopak, "v jeho náručí", v súčinnosti s jeho prozreteľnostným vplyvom, a tým prekvapivo vysvetliť skutočnosť, že sa celý proces evolúcie krásne "stihol", aj ke´d naše súčasné poznatky vedz hovoria, že bz sa stihnúť nemohol? A teda prekvapivo aj jedni, aj durhí  kúsok pravdy, a pritom to vôbec nemusí znižovať dôstojnosť Stvoriteľa ...
.
Skutočnosť evolúcie takto chápaná sa mi zdá vyváženou a reálnou hypotézou /to treba priznať.../  a zosúladením poznatkov súčanej vedy a súčasnej teológie.
.
Ohľadom tých výnimiek ohľadom vyniku duc*****, a živého, to nechávam nezodpovedané a na doštudovanie vo večnosti...

???...





 




Žádný problém? (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 17:40:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku píše: "Já se považuji za věřícího člověka (formálně jsem katolík) a trochu (dost) mi vadí, že náboženství je lidmi běžně vnímáno jako pošetilá víra v zázraky, nadpřirozené bytosti a podobné hlouposti, která je v zásadním rozporu s vědou."

Mně zase trochu (dost) vadí, když ten, kdo o sobě tvrdí, že je věřící, na otázku ohledně vzkříšení Ježíše Krista na svém blogu odpoví: "... Samozrejme si nemyslim, ze doslo ke vzkriseni ve smyslu nejake resuscitace mrtvoly. Pro me to znamena vzkriseni v tom smyslu, ze s jeho smrti nezaniklo jeho prevratne poselstvi, ale naopak teprve jeho smrti dostalo silu a obrovsky impuls zmenit beh dejin. To, co bych se dozvedel pouzitim stroje casu, nepovazuji vubec za dulezite. Myslim, ze proste zemrel jako kazdy jiny smrtelnik... Duchovne ovsem zustal "nesmrtelny" a silne pusobi dodnes (a doufam, ze navzdy)..." (Příspěvek 20.12.2008 19:45:18 k článku Vánoce – krásné svátky křesťanské (nebo pohanské?))

Na druhou stranu se tím pěkně ukazuje, jaká je asi povětšinou "víra" těch, kteří se za každou cenu snaží sloučit evoluční nauku a náboženství. Raději se držme pravdy evangelia a nikoli (rádoby učené) lidské moudrosti!

"... Hledáte Ježíše, toho Nazaretského, který byl ukřižován. BYL VZKŘÍŠEN ..." Mk 16,6

"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a UVĚŘÍŠ-LI ve svém srdci, že HO BŮH VZKŘÍSIL Z MRTVÝCH, budeš spasen." Ř 10,9

"Když se tedy hlásá o Kristu, že vstal z mrtvých, jak to, že někteří mezi vámi říkají, že není vzkříšení mrtvých? Není-li vzkříšení mrtvých, pak nevstal ani Kristus. JESLIŽE VŠAK KRISTUS NEVSTAL Z MRTVÝCH, PAK JE NAŠE ZVĚSTOVÁNÍ PRÁZDNÉ, PRÁZDNÁ JE I VAŠE VÍRA." 1K 15,12-14





Re: Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:54:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo
Hezký a výstižný komentář.

Boží zásahy v historii života na zemi jsou evidentní. Dopad meteoritu na zemi, následné vyhynutí dinosaurů, aby uvolnili místo savcům. Zrovna jako třeba výskyt a rozšíření viru HIV zrovna ve dvacátém století. Nic není náhodou.

Člověk opravdu vyniká nad všechno stvoření. Podle Gen. dal všemu jméno, je nadřazen nad zvířata. Uprostřed stvořeného světa cítil samotu, nenašel pomoc sobě rovnou.
Člověk je stvořen společně s viditelným světem. Zároveň mu Stvořitel přikazuje, aby si podmanil zemi a vládl jí (Gn 1,28); je tedy postaven nad svět! I když je člověk tak úzce spojen s viditelným světem, přesto biblické vyprávění nehovoří o jeho podobnosti s ostatními tvory, nýbrž poze s Bohem ("Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím..." - Gn 1,27)

Toto zároveň zahrnuje tvrzení, že je absolutně nemožné omezit člověka jen na "svět".



Zadny problem? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 30. leden 2009 @ 13:54:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Myslim si, ze krestane, kteri haji syntezu Bible a evoluce, bud zaviraji oci, anebo  nechapou, kde je zakladni problem v rozporu mezi evoluci a Biblickou zpravou.

Tim problemem opravdu neni zpochybneni Bozi Existence, ani zpochybneni toho, ze Buh je stvoritelem sveta. Myslim si, ze evolucionarove, seriozni evolucni vedci,  tuto otazu v podstate ignoruji, jim je jedno, jestli rekneme za mutacemi stoji Buh, nahoda, nebo mimozemstane. Problemem neni stvoreni sveta. Problem je nekde jinde.

A to je v padu do hrichu. Tam je evoluce s Bibli v nesmiritelnem rozporu. Je existence hrichu a smrti dusledkem lidske vzpoury proti stvoriteli anebo je clovek vysledkem smrti a hrichu? Byl svet stvoren dokonaly, bezhrisny, anebo nedokonaly, hrisny, se vsemi projevy boje o zivot a zakonu dzungle, jak jej pozorujeme dnes? Pouzil Buh hrich a Smrt jako metody tvoreni? Nebyl-li Prvni Adam, co potom s tim druhym? Pred cim nas Jezis prisel spasit, kdyz svet jiz vznikl poruseny?

Na namitku, ze smrt prisla na zem jiz v dusleku satanovi vzpoury a tudiz x tisic ci milionu let pred vznikem cloveka, odpovida apostol Pavel, ze smrt na zem prisla ne skrze satana a jeho vzpouru, ale skrze Adama a jeho hrich. V raji, ve stvorenem svete, byl spravcem Adam, ne satan.

Evoluce neutoci na existenci Boha, utoci na Jeho Moralni Charakter, na duveryhodnost Jeho Slova, na Ukol a Poslani Jeho Syna.

Domnivam se, ze mezi biblickou zpravou a evoluci je nesmiritelny rozdil. Evoluce neutoci proti existence Bozi, neutoci proti Budhismu, hinduismu ci islamu. Evoluce je v rozporu pouze a jen s krestanstvim...

PS: Slovo "utocit" berte prosim s obrazne a s nadhledem, nemyslim si, ze evolucne vedci umyslne proti necemu utoci, to ne. Jak jsem napsal, evolucnim vedcum, resp tem serioznim, je to v podstate jedno a mimo "scope" , oblast, jejich badani...



Re: Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém! (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 02. únor 2009 @ 07:25:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Jsem přesvědčen, že daleko důstojnější je představa, že Bůh je prostě to, co způsobilo existenci a co permanentně podmiňuje trvání přírodních zákonů, které jsou tak úžasné a rafinované, že m.j. prostřednictvím zdánlivě náhodných „darwinistických“ procesů nakonec vedou k těm "inteligentním výtvorům". Takový Bůh je cosi jako permanentní všudypřítomná prapodstata našeho světa, která mu dává smysluplný směr (ten ovšem jen nanejvýš tušíme…)..--
ano,ortodoxní kreacionisté vlastně dělají z Boha břídila který musí do světa neustále zasahovat a cosi v něm opravovat  podobně církevníci tvrdí jak svět nebyl z počátku úžasný a dokonalý a najednou se to pokazilo a je třeba to napravovat

--Přímo bije do očí, že základní přírodní konstanty a zákony jsou takové, že tento vývoj od počátečního chaosu ke stále složitějším strukturám nejen umožňují, ale jakoby přímo vynucují.--
ano,jenže je problém ten ,že nikdo neví kolik vesmírů vlastně existuje .Klidně jich může být několik miliónů či miliard a ve většině z nich tamní konstanty nedovolí vznik života,takže tuto otázku si kladou pozorovatelé jen ve vesmírech kde život vznikl na této úrovni



demagog (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 02. únor 2009 @ 07:43:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evoluce neutočí primárně na žádného Boha.To že se dostává do kolize s některými náboženskými představami některých lidí např. starých Židů je věc druhá.Je to podobné jako kdyby nějaký vědec začal zkoumat příčinu blesku a někdo by začal křičet,že tím zpochybňuje postavení boha Peruna,který je jejich tvůrcem.Vědec se přitom snaží popsat především to co pozoruje    
Např. z Bible se dá celkem dobře spočítát podle závratného věku patriarchů kdy vlastně Adam měl žít a dojdeme k číslu 6000 let to je v rozporu s celou řadou poznatků,které ukazují že vesmír i dějiny lidstva jsou mnohem starší   
 
--Pred cim nas Jezis prisel spasit, kdyz svet jiz vznikl poruseny?--

na světě nic porušeného není,porušené je akorát lidské myšlení   



Re: Stvorenie (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pondělí, 02. únor 2009 @ 08:45:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

    A Bôh videl všetko, čo učinil, a hľa, bolo to veľmi dobré. A bol večer, a bolo ráno, šiesty deň
   A dokonané boly nebesia [V hebrejskej pôvodine je nebo, obloha zeme, i hviezdny svet vždy v množnom čísle: nebesia] i zem i všetko ich vojsko.         A Bôh dokonal siedmeho dňa svoje dielo, ktoré činil, a odpočíval siedmeho dňa od všetkého svojho diela, ktoré učinil.         A Bôh požehnal siedmy deň a posvätil ho, lebo v ňom si odpočinul od všetkého svojho diela, ktoré stvoril Bôh činiac.
       


   http://www.youtube.com/watch?v=C-h4_VPXdoY




Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy