Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 469 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500829
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Katolický ekumenismus
Vloženo Čtvrtek, 13. listopad 2008 @ 21:26:11 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Na jaře se konaly v halvním městě Lotyšska Rize ignacianské exercicie, které vedl P. Karl Stehlin z FSSPX. Exercicií se účastnilo sedm laiků a také 11 protestanských duchovních, a to včetně hlavy lotyšských luteránů, rižského"arcibiskupa" Janise Vanagse. Luteránští pastoři prohlásili, že pozvali zástupce tradičního katolického hnutí, neboť ekumenická setkání s oficiálními představiteli jsou plná hezkých slov, která však postrádají jakýkoliv hlubší obsah. Někteří uvedli, že se jim zdá, JAKO BY SE DNEŠNÍ KATOLÍCI SNAŽILI PŘIPODOBNIT K PROTESTANTŮM.

Jeden z pastorů řekl:" My hledáme pravdu, abychom si vyjasnili řadu nejasností a rozporů ve vlastní luterské víře, chceme poznat pravou katolickou nauku katolické církve. Ale tuto nauku hlásají pouze tradiční katoličtí duchovní, to nejsou žádní uhlazení ekumeničtí bezpáteřní žvanilové. Oni učí skutečným pravdám katolické víry."

P.Stehlin sdělil, že na protestantské duchovní udělala velký dojem mariologie sv. Maxmiliána Kolbeho a tradiční katolická mše svatá, jíž se s velkou zbožností účasttnili. Dle P. Stehlina je na nich vidět poznat plnost pravdy. Tři z účastníků dokonce přijali po exerciciích katolickou víru. Luteránský "arcibiskup" poprosil P. Stehlina, aby se brzy vrátil a kázal exercicie pro větší skupinu rižských protestantů, pastorů i laiků. P.Stehlin dokázal to, co nedokázali profesionální ekumaniaci za dlouhých 40 let, kdy sice říkají, jakým bolestným je pro ně rozdělení , ale zároveň sdělují, že se nejedná o návrat protestantů do církve. Kdo tak chce učinit, tak ho zrazují, aby zůstal tam, kde je a nerušil pohodlnou ekumenu.


"Katolický ekumenismus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 14. listopad 2008 @ 15:54:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolicizmus sa neda podsunut do cirkvi len tak. Najprv tu cirkev treba zdemoralizovat, rozlozit, duchovne vyprazdnit a neskor ked sa nachadza v ubohom duc*****m stave, (ako mnohe luteranske cirkvi dnes) podsunu sa tie vase okultne jezuitske exercicie. Ved (duchovne) hladny aj klince zje, ze ?

Pozri:





Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:18:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že je církev všeobecná, nevylučuje, že má někde svého "Petra".

Římsko - katolický tedy není protimluv. Označuje dvě naprosto rozdílné věci v úplně jiných rovinách.

Katolický - otevřený pro všechny lidi bez výjimky.

Římský - sídlo Petrova nástupce.



Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 16. listopad 2008 @ 22:25:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych zde (aniž bych měl v úmyslu navazovat jakýkoli kontakt s katolickým okem) okomentovat tento jeho výrok z 15. 11. t. r.
 
 
To, že je církev všeobecná, nevylučuje, že má někde svého "Petra".
Římsko - katolický tedy není protimluv. Označuje dvě naprosto rozdílné věci v úplně jiných rovinách.

Katolický - otevřený pro všechny lidi bez výjimky.
Římský - sídlo Petrova nástupce.
 
Kladu si otázku: má tyto nápady oko z vlastní hlavy, nebo mu je dodává jeho pan farář???
 
Nicméně: Pojem „katolický“, nebo „všeobecný“ má všeobecnou působnost platící v celém světě. Tedy pojem „římský“ se "vejde" do pojmu „katolický“ – tedy celosvětový.  Jde tedy  o dva pojmy ve stejné rovině, z nichž jeden vylučuje (omezuje) druhý. Proto pojem „římskokatolický“ je „jednoúrovňový“, tedy nesmyslný.
 
Vzdor tomu souhlasím s katolickým okem, že církev by měla mít dvouúrovňový název, který by reflektoval její duchovní  centrum a cíl.
 
KRISTUS jako BŮH, jako OSOBA, jako POJEM je nekonečně nadřazen pojmu „katolický“, tedy celosvětový.
 
Tedy církev, jejím centrem a cílem je KRISTUS - církev, jejímž centrem by nebyl Řím, nýbrž ZÁKLAD i HLAVA, tj. KRISTUS. Pak by ovšem Jeho církev nemohla mít název „jednoúrovňově“ „římskokatolická“, nýbrž dvouúrovňově“ „KRISTOKATOLICKÁ.“ Tedy jen kristokatolická církev je ta pravá církev Kristova.
 
 
Může být katolická církev kristokatolickou církví???  
Cituji část svého příspěvku „ZÁKLAD CÍRKVE.“
 
1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2. Tm. 2:19)

1Kor. 12:27 „Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
Ef. 1:22,23 „Všechno podrobil pod jeho nohy a ustanovil jej svrchovanou HLAVOU církve, která je jeho tělem, plností toho, jenž přivádí k naplnění všechno, co jest.“
 
Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“

NENÍ-LI KRISTUS ZÁKLADEM, PAK JE CÍRKEV ZALOŽENA NA ČLOVĚKU A NAVÍC JSOU POPŘENY TEXTY 1Kor. 3:11; 2Tm. 2:19 !!!  MY JSME POUZE TĚLEM, TJ. ÚDY CÍRKVE, MYSTICKÉHO TĚLA KRISTOVA, TEDY MNOŽINOU SPASENÝCH LIDÍ, MEZI NĚŽ PATŘÍ I APOŠTOLÉ (1KOR. 12:27; EF. 5:22) !!! ZÁKLAD I HLAVU SI VYHRADIL BŮH PRO SEBE (1KOR. 3:11; EF. 5:22; 2TM. 2:19)!!!
 
Nikde v Písmu sv. nenalezneme text, ve kterém by pověření apoštolů přecházelo na někoho jiného, tedy ne-apoštola.
 
Z uvedeného jasně vyplývá, že římskokatolická církev, která vzdor jasnému slovu Písma sv. upírá Spasiteli funkci základu církve (1Kor. 3:11), tedy nemůže být kristokatolickou církví. 


Kdo tedy je údem kristokatolické církve?
 
Je to každý následovník Kristův; tedy ten, kdo zapře sám sebe, vezme svůj kříž a následuje Krista (např. Mt. 16:24) ať už působí v jakékoli církvi.
 
BA
 



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy