Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Viola.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16667, komentáře < 7 dní: 311, komentářů celkem: 430877, adminů: 60, uživatelů: 5254  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 82 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117094151
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Kdo je nám blíž?....
Vloženo Pondělí, 08. září 2008 @ 00:35:51 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal vassil

Někteří se domnívají, že Maria a svatí jsou nám blíž než Bůh
Podle Louise Evelyho

Mnozí lidé také věří, že to, co by nedostali od Boha, mohou dostat od Panny Marie nebo od svatých. Domnívají se, že těmto světcům jsou blíž než Kristu a že je tito zprostředkovatelé lépe chápou a víc milují než Bůh. Jako by nám ale někdo mohl být nakloněn víc než Otec! Jako by nám nějaký tvor mohl rozumět lépe než Stvořitel! Jako by byl Kristus neudělal dost, aby se nám přiblížil!

Za takovou úctu ke svatým a k Panně Marii platíme ochuzením představy, kterou jsme si vytvořili o Bohu. Když se tito křesťané modlí ke svatým, jejich modlitby se odečítají od těch, které směřují k Bohu. /Modlí se ke svatým na úkor modliteb k Bohu./ Tito křesťané uskutečňují paradox, že odnímají Bohu to, co on sám bez ustání dává svým světcům.


Zdá se, že knihy a kázání o Marii mají tendenci přehánět. ... "Marie je téměř božská", "její moc je téměř neomezená", "dosahuje k hranicím božství". Tento sloh dráždí čtenáře nebo posluchače, kteří vidí jasně. Není pravda o Marii dost krásná, že se musíme domnívat, že je třeba v její chvále přehánět?

Je dobře prohlásit, že Bůh je sám Bůh. Je dobře vyvyšovat jeho moc a jeho dobrotu nad tytéž vlastnosti všech tvorů. Nikdo nás nemiluje víc než Otec. Vše, co je v Marii a ve svatých dobrého, zcela se jim dostává od Boha a všechno to je v Bohu nekonečně krásnější a vznešenější.

Svatí jsou mistrovské dílo Boží lásky.

Mistrovským dílem svatosti je Maria.

Nekonečný počet svatých nám dovoluje odhalit nekonečnou rozmanitost vynalézavé Boží dobroty.

V tom, co milujeme u svatých, není nic, co by nebylo z Boha, co by jim nebylo Bohem dáno. ...Dějiny svatých jsou dějinami toho všeho, co Bůh dokázal udělat z nízkosti a slabosti svých služebníků. Boha vidíme z jeho svatých.

Není tedy možné si představit platné uctívání svatých, které by nebylo opřeno o nadšenou a zbožnou úctu k Bohu. nemělo by žádnou cenu, kdybychom upadali do extase před svatými proto, že jsme ztratili chuť upadat do extase před Otcem.

***

(Podle knížky Krédo str.110-113, vydal Grantis)

http://ikarmel.cz/kniha/Kredo_GRA0002.html
z blogu http://skatolic.signaly.cz/

"Kdo je nám blíž?...." | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 09. září 2008 @ 11:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
´.... Za takovou úctu ke svatým a k Panně Marii platíme ochuzením představy, kterou jsme si vytvořili o Bohu....´,
ale některé představy jsou děsivé a nenávistné. Bůh je tu bojovník za svůj národ, ale současně ničitel sousedů.
Cituji pouze zpaměti: smrt novorozenců v Egyptu, aby jeho národ mohl odejít (nešlo to zařídit mírumilovněji, tak, že by srdce faraona bylo překonáno?).
U některého z ´malých proroků´, snad u Micheáše je napsané, že Hospodin je silný, před ním jde pec ohnivá a za ním morové nakažení.
Řekněme, byl by v Čechách úspěšný mezi lidmi takový bojovník? Místo lásky popel a síra?
U Abraháma , Izáka a Jákoba byl Bůh dobrý. Problémy nastaly až s příchodem Mojžíše. Tam už dojde dokonce ke smrti těch, kteří mávali kadidelnicemi před Hospodinem. K jeho chvále, nebyla to modloslužba. Jen proroci jsou mírnější, tvrdí , že ´Bůh nechce smrti hříšníka, ale aby se obrátil a byl živ´.
Díky bohu za ´ochuzení´ od těch nenávistných představ a za posuv k lidskému protějšku, jímž jsou lidé, kteří tyto smutné obrazy již překonali..
Když jsem více četl Starý Zákon, měl jsem dojem, že jedinou nadějí je Ježíš, ne nenávistný nepřítel pohanů.
Ježíš také nazýval Boha dárcem všeho dobrého.
Jestli všeho, tedy i pro pohany.
Také zde se v tomto textu píše ´...Nikdo nás nemiluje víc než Otec...´. Ale to by se muselo dokázat, že ve Starém Zákoně je tak vnímaný, ne čekat až přijde Ježíš a podá nám zprávu, že Bůh je také dobrý (nebo samozřejmě jen dobrý).



Re: Kdo je nám blíž?.... zajisté Bůh Otec (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 12. září 2008 @ 00:02:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi Bohem jak je a mezi obrazem Boha, jak ho vytvořili lidé.

Za doby Téracha, Abraháma, Izáka a Jákoba byl Bůh dobrý k nim a nebojoval s jinými.

Od časů Jozue je tu představovaný Bůh bojovník. Ale u Abraháma Bůh nebojoval, ještě se dal přemlouvat od Abraháma aby ušetřil lidstvo, najde-li se deset spravedlivých (jak málo stačilo).

To je zřejmé. Bůh je jeden, lidé rozliční. V Ježíši se konečně objasňuje, že nemusíme zlořečit a zatracovat. V různých místech v SZ se najde zlořečení dost. Je jeden Bůh, rozliční lidé.




Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy