Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16684, komentáře < 7 dní: 646, komentářů celkem: 432942, adminů: 60, uživatelů: 5256  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Tolstoj

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
119042578
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: podíl katolické církve na církevních omylech
Vloženo Pondělí, 01. září 2008 @ 20:17:21 CEST Vložil: gojim

Historie poslal runa

převzato z www.eretz.cz

 Podíl katolické církve na církevních omylech


1. Zřízením papežského úřadu do církve přineslo mnoho zlého. Mnozí toto nebiblické zřízení napadali, ale římská církev s ještě větší horlivostí svůj omyl bránila. Námitky se týkaly zejména:

– Petr se nemohl stát v Římě biskupem, poněvadž se sám označil za „spolustaršího“ – I.P.5,1;

– Kdyby chtěl dát Pán Petrovi autoritu nad apoštoly, musel by tak učinit v jejich přítomnosti;

– apoštolé poslali Petra a Jana do Samaří a podřízený nemůže posílat nadřízeného – Sk.8,14;

– církevní Otcové 3.století vnímali „Skálu“ jako Krista, ne Petra;

– vrstva základních kamenů existuje jen při stavbě a nemůže se opakovat;


2. Jakkoli se snažila římská církev přivlastnit si absolutní moc nad křesťanskými církvemi, východní církve se vždy tomu bránily. Chalcedonský koncil v roce 451 se usnesl, že Cařihrad má „stejnou důstojnost jako Řím“ (28.kánon) a byzantský biskup může přijímat odvolání z celého křesťanského východu.

V roce 756 darovali franští králové papeži území ve střední Itálii, dnešní Vatikán. Papežové se snažili uzurpovat stále větší moc nejen nad životy křesťanů, ale i nekřesťanů. Intriky a dosáhly vrcholu v 10.století, kdy se vystřídalo až 27 papežů. V 11.století dosáhla jejich moc nejvyššího stupně. Papež se prohlásil pánem celého křesťanského světa. Moc a bohatství narušovalo církev zevnitř.

Ve 14.století papežové jen potvrdili názor, že ne pobyt Petra v Římě, ale sláva mocenského centra je zajímala nejvíc. Svůj úřad přestěhovali do Avignonu do služeb francouzských králů a nastalo papežské schizma, rozkol. Když se rozhodl papež Urban VI. Po 70létech vrátit svůj úřad do Říma, kardinálové to odmítli a zvolili si svého papeže Klimenta VII. Oba papežové se navzájem proklínali.

Neblahý pro Mistra Jana Husa Kostnický koncil se prohlásil být autoritou nad papežem. Papež Martin V. proto sněm rozpustil, ale kardinálové ho neposlechli a prohlásili názor o svrchovanosti papeže nad koncilem za kacířství.


3. I.Vatikánský koncil vyhlásil dogma o papežské neomylnosti v učitelském úřadě a ve většině zavrhli schéma o Církvi jako „mystickém těle Kristově“. Namísto biblického schématu si prosadili znění: Lid Boží, řízený římským biskupem jako zástupcem Božím.

Podle prof.Braita jsou na jedné straně všichni biskupové nositeli církevní neomylnosti a na straně druhé nám sděluje, že dějiny znají „strašné vyvrhele nosící duchovní šat a mluvící i píšící jménem církve. A mezi papeži prý byla nejedna „panovačná povaha“. Jaká byla ona neomylná praxe?

– papež Hormisdas (514-23) předložil východním duchovním, že víra katolická zaručuje spasení;

– papež Mikuláš I. (858-67) upozornil císaře Michaela III., že se „bojovník Boží nemá míchat do záležitostí světských;

– papež Bonifác VIII. (1294-03) prohlásil v bulle Unam sanctam, že církev vládne mečem tělesným i duchovním; duchovní spravuje sama, tělesný řídí nepřímo a má moc i soudit užívání meče světského;

– papež Pius IV. prohlásil 13.11.1564, že mimo katolickou víru nikdo nemůže být spasen;

– papež Pius IX. (1846-78) prohlásil, že moc církve se vztahuje i na časné záležitosti;

Který papež byl tedy neomylný, Bonifác VIII., nebo Mikuláš I.? A když se navzájem sezazovali z úřadu a proklínali, čí „kletba byla neomylná“?

Závěrem píše prof.Braito, že se „úzkostlivě schoulit do Písma prozrazuje nedůvěru v Kristovo působení a v ochranu Ducha svatého“. Asi neznal text ze Sk.20,32 kde apoštol Pavel říká starším-biskupům: „Nyní vás svěřuji Pánu a s l o v u jeho milosti, které má m o c vás proměnit.“ Proč se někteří bojí Písma? Jen proto, aby je neusvědčilo z jejich omylů. Pan prof. ještě napsal, že „církev nemůže zamítnout, co bylo až dosud pravdou, a nahradit to pravdami novými…..“. Praxe podávání chleba a vína ve Večeři Páně ho usvědčuje z dalšího omylu. Po staletí zákazu kalicha dnes mohou i „obyčejní katolíci přijímat víno“. 


Podobná témata

Katolicismus

"podíl katolické církve na církevních omylech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 01. září 2008 @ 20:46:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento system nikdy nepochopite, pokial si neuvedomite ze v rk nejde o nic ine iba o zachovanie staro-babylonskej okultnej tradicie, ktora ma mnoho spolocne zo satanizmom.

Katolicizmus je najucinnejsim nastrojom pre oklamanie a paralizovanie ludi ktori uprimne hladaju Boha. Je bez pochyby jednym z najgenialnejsich satanovych nastrojov.

K teme:




Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 01. září 2008 @ 21:50:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To je "baaaaajecny" ze sem zase nekdo dal neco protikatolickyho, uz tu dlouho nic nebylo.

Pokud jde o  vyrok Prof. Braita (at uz to je kdokoli), ze "„úzkostlivě se schoulit do Písma prozrazuje nedůvěru v Kristovo působení a v ochranu Ducha svatého“, tak s tim asi jako krestan rad souhlasim: pouze Pismem se ohani jen ten, kdo nema sam zadnou osobni zkusenost s zivym Kristem. Ten, kdo sam svou viru neprozil, ten jen papouskuje, co si nekde precetl (byt to "nekde" bylo v Bibli).

Nehlede na to, ze ten vers Sk 20:32 je v tomto kontextu zcela evidentne spatne pouzit. Pavel porouci biskupy slovu Panovy milosti, coz je vyraz mnohem obecnejsi, nez Pismo ve smyslu prijateho biblickeho kanonu. Slovo Panovy milosti je napriklad i to, co rikame svym bliznim, kdyz jim zvestujeme o vire, a to i tehdy, kdy pravdy viry vyjadrujeme vlastnimi slovy.

Jinak, to, ze katolicka cirkev nabyla prilis mnoho svetske moci a ze tu moc nescetnekrat zneuzila, to neni nic noveho pod sluncem. Ale to, ze moc korumpuje a ze absolutni moc korumpuje absolutne, je princip platny obecne, nikoli jen v konkretnim pripade katolicke cirkve.

Aviaf



Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 09:48:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu reagovatna všechno, to bych tu musel sedět celý den. Článek je ukázkou neznalosti jak církve, tak historie.

Římský biskup má postavení prvního mezi rovnými.

Papežská neomylnost platí pouze ve věcech víry a mravů, papežská dogmata je tedy možno spočítat na prstech. Je založena na Ježíšově příslibu, že pošle Utěšitele, který nás uvede do celé pravdy.

Kostnický koncil svolal Zikmund 30. října 1413, který jako světský panovník pro toto neměl oprávnění.
Martin V. kostnický sněm nerozpustil, už jeho předchůdce Řehoř XII. uložil 15. 6.1416 svému legátovi, kardinálu Dominicimu, aby koncil svolal, čímž oprávnil jeho následující kroky.  A až od tohoto okamžiku církev uznala kostnický koncil za právoplatný.  Tedy až rok po Husově upálení. Koncil byl uzavřen 22.4.1418 Martinem V. (tedy ne rozpuštěn).

 



Stránka vygenerována za: 0.77 sekundy