 |
Právě je 267 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127452895 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Z internetu: podíl katolické církve na církevních omylech
Vloženo Pondělí, 01. září 2008 @ 20:17:21 CEST Vložil: gojim |
poslal runa převzato z www.eretz.cz
Podíl katolické církve na církevních omylech 1. Zřízením papežského úřadu do církve přineslo mnoho zlého. Mnozí toto nebiblické zřízení napadali, ale římská církev s ještě větší horlivostí svůj omyl bránila. Námitky se týkaly zejména:
– Petr se nemohl stát v Římě biskupem, poněvadž se sám označil za „spolustaršího“ – I.P.5,1;
– Kdyby chtěl dát Pán Petrovi autoritu nad apoštoly, musel by tak učinit v jejich přítomnosti;
– apoštolé poslali Petra a Jana do Samaří a podřízený nemůže posílat nadřízeného – Sk.8,14;
– církevní Otcové 3.století vnímali „Skálu“ jako Krista, ne Petra;
– vrstva základních kamenů existuje jen při stavbě a nemůže se opakovat;
2. Jakkoli se snažila římská církev přivlastnit si absolutní moc nad křesťanskými církvemi, východní církve se vždy tomu bránily. Chalcedonský koncil v roce 451 se usnesl, že Cařihrad má „stejnou důstojnost jako Řím“ (28.kánon) a byzantský biskup může přijímat odvolání z celého křesťanského východu.
V roce 756 darovali franští králové papeži území ve střední Itálii, dnešní Vatikán. Papežové se snažili uzurpovat stále větší moc nejen nad životy křesťanů, ale i nekřesťanů. Intriky a dosáhly vrcholu v 10.století, kdy se vystřídalo až 27 papežů. V 11.století dosáhla jejich moc nejvyššího stupně. Papež se prohlásil pánem celého křesťanského světa. Moc a bohatství narušovalo církev zevnitř.
Ve 14.století papežové jen potvrdili názor, že ne pobyt Petra v Římě, ale sláva mocenského centra je zajímala nejvíc. Svůj úřad přestěhovali do Avignonu do služeb francouzských králů a nastalo papežské schizma, rozkol. Když se rozhodl papež Urban VI. Po 70létech vrátit svůj úřad do Říma, kardinálové to odmítli a zvolili si svého papeže Klimenta VII. Oba papežové se navzájem proklínali.
Neblahý pro Mistra Jana Husa Kostnický koncil se prohlásil být autoritou nad papežem. Papež Martin V. proto sněm rozpustil, ale kardinálové ho neposlechli a prohlásili názor o svrchovanosti papeže nad koncilem za kacířství.
3. I.Vatikánský koncil vyhlásil dogma o papežské neomylnosti v učitelském úřadě a ve většině zavrhli schéma o Církvi jako „mystickém těle Kristově“. Namísto biblického schématu si prosadili znění: Lid Boží, řízený římským biskupem jako zástupcem Božím.
Podle prof.Braita jsou na jedné straně všichni biskupové nositeli církevní neomylnosti a na straně druhé nám sděluje, že dějiny znají „strašné vyvrhele nosící duchovní šat a mluvící i píšící jménem církve. A mezi papeži prý byla nejedna „panovačná povaha“. Jaká byla ona neomylná praxe?
– papež Hormisdas (514-23) předložil východním duchovním, že víra katolická zaručuje spasení;
– papež Mikuláš I. (858-67) upozornil císaře Michaela III., že se „bojovník Boží nemá míchat do záležitostí světských;
– papež Bonifác VIII. (1294-03) prohlásil v bulle Unam sanctam, že církev vládne mečem tělesným i duchovním; duchovní spravuje sama, tělesný řídí nepřímo a má moc i soudit užívání meče světského;
– papež Pius IV. prohlásil 13.11.1564, že mimo katolickou víru nikdo nemůže být spasen;
– papež Pius IX. (1846-78) prohlásil, že moc církve se vztahuje i na časné záležitosti;
Který papež byl tedy neomylný, Bonifác VIII., nebo Mikuláš I.? A když se navzájem sezazovali z úřadu a proklínali, čí „kletba byla neomylná“?
Závěrem píše prof.Braito, že se „úzkostlivě schoulit do Písma prozrazuje nedůvěru v Kristovo působení a v ochranu Ducha svatého“. Asi neznal text ze Sk.20,32 kde apoštol Pavel říká starším-biskupům: „Nyní vás svěřuji Pánu a s l o v u jeho milosti, které má m o c vás proměnit.“ Proč se někteří bojí Písma? Jen proto, aby je neusvědčilo z jejich omylů. Pan prof. ještě napsal, že „církev nemůže zamítnout, co bylo až dosud pravdou, a nahradit to pravdami novými…..“. Praxe podávání chleba a vína ve Večeři Páně ho usvědčuje z dalšího omylu. Po staletí zákazu kalicha dnes mohou i „obyčejní katolíci přijímat víno“.
|
Podobná témata
 |
|
Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 01. září 2008 @ 20:46:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tento system nikdy nepochopite, pokial si neuvedomite ze v rk nejde o nic ine iba o zachovanie staro-babylonskej okultnej tradicie, ktora ma mnoho spolocne zo satanizmom.
Katolicizmus je najucinnejsim nastrojom pre oklamanie a paralizovanie ludi ktori uprimne hladaju Boha. Je bez pochyby jednym z najgenialnejsich satanovych nastrojov.
K teme:
|
Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: katusa v Pondělí, 01. září 2008 @ 22:37:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale vieme, Gojim, a veľmi dobre chápeme, ale necháme si to pre seba. Len k jednej veci sa vyjadrím, ak ti to nebude vadiť, a síce že niet človeka, ktorý by vážne a úprimne hľadal Boha, to by potom Písmo klamalo:Rim.3.11. katusa
|
]
Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 14:44:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Katolická církev je pravou církví Kristovou.
|
]
Re: Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 04. září 2008 @ 15:56:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nie je a ani nikdy nebola. Je to len diablov nastroj na prekrucanie evanjelia a klamanie ludi ktori hladaju Boha ...
pozri:
Desatero v Bibli a katechizmu |
]
|
|
Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 01. září 2008 @ 21:50:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To je "baaaaajecny" ze sem zase nekdo dal neco protikatolickyho, uz tu dlouho nic nebylo.
Pokud jde o vyrok Prof. Braita (at uz to je kdokoli), ze "„úzkostlivě se schoulit do Písma prozrazuje nedůvěru v Kristovo působení a v ochranu Ducha svatého“, tak s tim asi jako krestan rad souhlasim: pouze Pismem se ohani jen ten, kdo nema sam zadnou osobni zkusenost s zivym Kristem. Ten, kdo sam svou viru neprozil, ten jen papouskuje, co si nekde precetl (byt to "nekde" bylo v Bibli).
Nehlede na to, ze ten vers Sk 20:32 je v tomto kontextu zcela evidentne spatne pouzit. Pavel porouci biskupy slovu Panovy milosti, coz je vyraz mnohem obecnejsi, nez Pismo ve smyslu prijateho biblickeho kanonu. Slovo Panovy milosti je napriklad i to, co rikame svym bliznim, kdyz jim zvestujeme o vire, a to i tehdy, kdy pravdy viry vyjadrujeme vlastnimi slovy.
Jinak, to, ze katolicka cirkev nabyla prilis mnoho svetske moci a ze tu moc nescetnekrat zneuzila, to neni nic noveho pod sluncem. Ale to, ze moc korumpuje a ze absolutni moc korumpuje absolutne, je princip platny obecne, nikoli jen v konkretnim pripade katolicke cirkve.
Aviaf
|
|
|
Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 09:48:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nemohu reagovatna všechno, to bych tu musel sedět celý den. Článek je ukázkou neznalosti jak církve, tak historie.
Římský biskup má postavení prvního mezi rovnými.
Papežská neomylnost platí pouze ve věcech víry a mravů, papežská dogmata je tedy možno spočítat na prstech. Je založena na Ježíšově příslibu, že pošle Utěšitele, který nás uvede do celé pravdy.
Kostnický koncil svolal Zikmund 30. října 1413, který jako světský panovník pro toto neměl oprávnění. Martin V. kostnický sněm nerozpustil, už jeho předchůdce Řehoř XII. uložil 15. 6.1416 svému legátovi, kardinálu Dominicimu, aby koncil svolal, čímž oprávnil jeho následující kroky. A až od tohoto okamžiku církev uznala kostnický koncil za právoplatný. Tedy až rok po Husově upálení. Koncil byl uzavřen 22.4.1418 Martinem V. (tedy ne rozpuštěn).
|
Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: vassil v Úterý, 02. září 2008 @ 10:32:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Papežská neomylnost platí pouze ve věcech víry a
mravů, papežská dogmata je tedy možno spočítat na prstech. Je založena
na Ježíšově příslibu, že pošle Utěšitele, který nás uvede do celé
pravdy."
nevíš Oko které to jsou? Já mám pocit že ta neomylnost byla "použita" snad jen ve třech či čtyřech případech, a týká se to zrovna např. toho "bolavého" neposkvrněného početí a nanebevzetí panny Marie. Ona ta neomylnost papeže, málo kdo ví o co vůbec jde, málokdo ví že se to netýká všeho co papež prohlásí, a málokdo si uvědomuje že papež mnohdy nemluví v roli papeže a za církev ale že mnoho věcí říká i "sám za sebe" (což samozřejmě znamená že i papež je hříšný (jako každý člověk) a že i papež může říci něco co pravdou být nemusí). Ale, když říkám že to málokdo ví, on to ví málokdo i v katolické církvi (on se málokdo církvi vůbec zajímá co jak a proč je a co se v církvi děje...).
|
]
Re: Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: strejda v Úterý, 02. září 2008 @ 10:43:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Papežovo prohlášení ex-cathedra bylo použitý, pokud vím správně, dvakrát: dogma vo Neposkvrněným početí a vo Nanebevzetí PM. |
]
Re: Re: Re: podíl katolické církve na církevních omylech (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 14:41:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Problém papežské neomylnosti je rozebrán např. zde: http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=2452
Měl jsem na mysli papežská dogmata za posledních několik století. Ale katolická dogmatika vcelku (za celou historii církve) je velice obsáhlá. Jedná se o soupis pravd víry od počátku. http://kaplnka.sk/dogmatika/
|
]
Co všechno jsou neomylná dogmata - Re: Re: Re: podíl katolické církve (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 02. září 2008 @ 17:02:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pochybuju, že někdo ví, která vlastně všechna dogmata jsou už neomylná a nebudou se měnit, a která je možné měnit podle potřeby. (Skoro) jisté je to o dvou dogmatech týkajících se Královny nebes - to je Neposkvrněné početí a Nanebevzetí. I když o tom prvním to vlastně až tak jisté není, protože dogma o neomylnosti papeže bylo, pokud se nemýlím, vyhlášeno později (1870) než dogma o Neposkvrněném početí (1854).
O ostatních dogmatech je to nejisté - papež či koncily je "tak nějak" něco vyhlásili, prohlásili, že kdo věří jinak, je proklet, ale není vůbec jisté, že to bylo "Ex cathedra" a že to platí ještě dnes - viz vyhlášené závěry některých koncilů, které tu mnozí katolíci zpochybňují nebo bagatelizují.
Na seznam toho, co je vše neomylné jsme se tu "opravdových katolíků" ptali mockrát a nikdy žádný zveřejněn nebyl. Ani já ho neznám a za dvacet let v ŘKC jsem ho neslyšel. Možná je ten seznam tajný?
|
]
Co všechno jsou neomylná dogmata - Re: Re: Re: podíl katolické církve (Skóre: 1) Vložil: dalibor_drobny v Úterý, 02. září 2008 @ 17:33:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádné dogma se nikdy v historie KC neměnilo. Pokud ano, dokažte to. Ex cathedra vyhlašuje pouze papež a učinil to pouze 2x u dogmat Nep. početí a Naneb. Panny Marie. Že něco nějací katolíci zpochybňují či bagatelizují neznamená, že ta dogmatická vyhlášení církve neplatí. A co je neomylné? Papežova vyhlášení ex-cathedra. Jinak závazná jsou také všechna usnesení ekumenických koncilů. |
]
]
Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: vassil v Středa, 03. září 2008 @ 09:09:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Ja som si vzdy myslel ze neomylne je Bozie Slovo" nač ta "jízlivost"?
Měj se pěkně, Pán s Tebou.
|
]
Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. září 2008 @ 11:22:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zvlášť tvoje osoba je tu důkazem, že Boží slovo lze bez Ducha překrucovat a lámat podle okamžité potřeby. A když na to věcně reaguji a upozorním na konkrétní omyl, tak se vypustí kouřová clona tapet.
|
]
Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 03. září 2008 @ 12:24:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ano oko, mas pravdu. Preto mi Vas katolikov je luto ze ludia maju tu Bibliu v ruke. Za onych casov za to bola hranica, a bol svaty pokoj, nikto kralovnu nebies neurazal a nespochybnoval.
|
]
]
Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: dalibor_drobny v Středa, 03. září 2008 @ 12:26:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pan Gojim má pravdu: Boží slovo - Bible - je neomylné, ale to pouze díky neomylnosti Církve, která na popud Ducha svatého rozhodla, které knihy do Bible patří a které již ne. Bible nespadla z nebe ani se nenapsala sama. Byla to Církev, která tak rozhodla na základě neomylnosti Ducha svatého, kterého Kristus Církvi zaslíbil. Bible je plod Církve a Ducha svatého - protestanté popírají první činitel, ateisté zase ten druhý, ale ve skutečnosti neleze popřít ani jeden z nich. |
]
Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: runa v Středa, 03. září 2008 @ 13:03:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | většina bible neni vůbec plodem církve|:) Nebo že by Mojžíš , proroci , David/žalmy a ostatní byli členy církve? církev pokud vím, je novozákonní pojem... Ohledně rozdělení toho, co v bibli bude a co ne je taky pěkná bžunda:) dost se bavím na tom, jak nějaké knihy zakážou, že nebudou v bibli /za konstantína a pak na nich staví učení církve-fakt good- třeba v apologetickém učení KC jsem četla, že sobotu zrušili kvůli barnabášovu listu-stejný list obsahuje dost antisemitistické hlášky- a hlůavně : neni v bibli!!!!! opřesto si vesele oslavuji křestané neděli po celém svěěěěěěěěěětě |
]
Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 03. září 2008 @ 13:21:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | runa, to musis pochopit ze "Cirkvi" pan Dalibor urcite nemysli rk ... to by totiz nedavalo logiku, lebo rk je kompletne proti Pismu len ten nazov "cirkev" proste ukradla ...
Pozri:
|
]
Re: Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. září 2008 @ 15:53:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neděle je DEN PÁNĚ. Je to nejdůležitější okamžik v dějinách lidstva. Se zdravým rozumem se nelze hlásit ke Kristu a zároveň popírat význam neděle.
Žijeme v Nové smlouvě a proto slavíme neděli. Gojímova nenávist mu naprosto zatemnila úsudek. Protože neobstojí v argumentaci, používá tapety.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 04. září 2008 @ 15:53:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko: Se zdravým rozumem se nelze hlásit ke Kristu a zároveň popírat význam neděle.
Písmo:
Pamätaj na Sobotný deň, nech Ti je svätý. Šesť dní budeš pracovať, a robiť všetku svoju prácu, ale siedmi deň je sabat Pána Tvojho Boha, v ten deň nebudeš vykonávať žiadnu svoju prácu, ty, tvoj syn, ani tvoja dcéra, ani tvoj služobník, ani tvoj dobytok, ani cudzinec, ktorí je v tvojich bránach, za šesť dní Pán stvoril nebesia a zem, moria, a všetko okolo nich, a odpočinul v siedmi deň, a preto požehnal Bôh sobotný deň, urobil ho posvätným.
k teme:
Koncil v Laodikeji (364 po Kr.), který nebyl všeobecným koncilem, nýbrž jen koncilem římsko-katolické církve, vydal první církevní nedělní zákon. V kánonu 29 církev určila, že křesťané mají ctít neděli a „jestliže je to možné, v tento den nepracovat a zároveň odsoudila zvyk odpočívat v sobotu a nařídila, že křesťané nemají „být v sobotu (řecky sabbaton) nečinní, ale mají v tento den pracovat . (40)
V roce 538, jenž je označován za počátek proroctví o 1260 letech (viz kapitola 12), vydal římskokatolický třetí koncil v Orleansu zákon, který byl ještě tvrdší než zákon císaře Konstantina. 28. kánon tohoto koncilu říká, že v neděli by dokonce i „zemědělská práce měla být odložena stranou, aby lidem nebránila v návštěvě chrámu. (41) Pokracovanie: Clovek nemuze zmenit Bozi zakon
|
]
SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 04. září 2008 @ 16:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kde je původ změny? : Mezi všemi národy najdeme stopy uctívání Slunce. V Babylónii, Řecku, Indii, Japonsku, Mexiku a také Římané: Jeden den zasvětili bohu Slunce! Byl to hned první den týdne - neděle. SUNDAY = den slunce SONTAG = den slunce
„Shromažďujeme se v den slunce, protože je to první den, v němž Bůh vyvedl z temnot hmotu a stvořil svět...“ Sv. Justin, Apologie, 1,67 ( Katechismus str.535) Konstantinův edikt: „Ve ctihodný Den slunce ať všichni úředníci a lidé bydlící ve městech odpočívají a ať jsou všechny dílny uzavřeny. Na venkově však lidé, kteří pracují v zemědělství mohou svobodně a v souladu se zákonem pokračovat ve svých povinnostech…“ History of the Christian Church 5. vydání, str. 380
Postoj a rekce rk:
Koncil v Laodiceji (364): „Křesťané by se neměli chovat jako Židé a být v sobotu nečinní, ale naopak měli by v tento den pracovat; měli by ale zvláště ctít Den Páně a neměli by proto, jako křesťané, v tento den pracovat, pokud je to možné. Jestliže ale bude shledáno, že se chovají jako Židé, pak by měli být vyloučeni od Krista.“ History of the Church Councils sv. II, str. 316
„Naše křesťanská formulace Desatera vynechala druhé přikázání starozákonní (Neučiníš si obrazu Boha) a poslední (o žádostivosti) rozvedla na dvě. A samozřejmě svěcení sabatu změnila na svěcení svátečního dne, jímž je u nás neděle.“ Katolické noviny, 5.října 1975
„Přikázání Boží však zrušit nemůže nikdo, ani apoštol sv.Petr, ani jeho nástupci.“
Kardinál ThDr.F.Tomášek: katechizmus str29.
„…Ale můžete pročítat Bibli od zprávy o stvoření až po Zjevení a nenajdete jeden jediný řádek, který ustanovuje svěcení neděle. Písmo svaté vyžaduje zbožné zachovávání soboty, dne, který my nikdy nesvětíme.“ „Víra našich otců“, str. 72 a 73 kardinál James Gibbons
„Křesťané by se neměli chovat jako Židé a být v sobotu nečinní, ale naopak měli by v tento den pracovat; měli by ale zvláště ctít Den Páně a neměli by proto, jako křesťané, v tento den pracovat, pokud je to možné. Jestliže ale bude shledáno, že se chovají jako Židé, pak by měli být vyloučeni od Krista.“ History of the Church Councils sv. II, str. 316
Stanovisko Bible:
„Spíše pomine nebe a země, než aby padla jediná čárka Zákona.“Lukáš 16,17 „Pamatuj na den sobotní (odpočinku), že ti má být svatý. 2.Moj 20,8n
„Marná je zbožnost, kterou mne ctí, učíce naukám, jež jsou jen příkazy lidskými. Opustili jste přikázání Boží a držíte se lidské tradice.“ Marek 7,7.8
Asi největší argument pro svěcení soboty je to, že NZ nic neříká o změně soboty na neděli.
Závěr: „Milujete-li mne, budete zachovávat má přikázání.“ Jan 14,15
|
]
Re: SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. září 2008 @ 14:57:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „Shromažďujeme se v den slunce, protože je to první den, v němž Bůh vyvedl z temnot hmotu a stvořil svět...“ Sv. Justin, Apologie, 1,67 ( Katechismus str.535)
Ale to přece není celé, pokračujme: Tohoto dne také Ježíš Kristus , náš Spasitel, vstal z mrtvých.
|
]
Re: Re: SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 08. září 2008 @ 17:09:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádný příkaz Krista nebo apoštolů.
Není nikde uveden žádný příkaz Krista nebo apoštolů k týdennímu zachovávání neděle nebo k roční oslavě velikonoční neděle jako oslav Kristova nedělního vzkříšení. V Novém zákoně máme příkazy ohledně křtu (Mat 28,19-20), večeře Páně (Mk 14,24-25; 1 Kor 11,23-26) a umývání nohou (J 13,14-15), ale najdeme tam žádné příkazy nebo ani jen náznaky připomínání Kristova vzkříšení každý týden v neděli nebo v neděli o Velikonocích. Pokracovanie: Samuele Bacchiocchi, Ph. D. : Od soboty k neděli: Jak k tomu došlo?
|
]
Re: Re: Re: SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: runa v Pondělí, 08. září 2008 @ 18:13:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Good materiál - dík |
]
Re: Re: Re: SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. září 2008 @ 21:21:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud pro tebe Kristovo vzkříšení nic neznamená, tak nač slavit neděli, že?
|
]
Re: Re: Re: Re: SUNDAY = den slunce (sontag) (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 12. září 2008 @ 21:37:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | »Tak prohlásil i Dr.Eck při rozmluvě s Lutherem v Lipsku r. 1519, aby povýšil moc církve katolické a jemu aby ukázal, že jeho reformace není cele založena na Písmu svatém: ‘Jestliže církev měla moc změnit sobotu, jež má svůj původ v Písmě, a přikázala světit neděli, proč by neměla ustanovit jiné svátky jako vánoce a další? Chceš-li se opírat jenom o Písmo, musíš také jako Židé světit sobotu, která byla ustanovena na počátku světa a od těch dob zachovávána.’« (R. Němec: Na rozcestí, str. 172, O moci církevní)
»Zdá se však, že protestanté, kteří přijímají Písma, nechtějí rozumět, že zachováváním neděle, svěcením vánoc a slavením velikonočních svátků přijímají autoritu hlavy církve - papeže. Papež Řehoř I. (560-604) byl prvním, kdo převzal solární 25. prosinec do svého mešního kánonu a takovým způsobem ho církevně uschopnil stát se ‘křesťanským vánočním svátkem’. (Our Sunday Visitor, 5. února 1950)
»Faustus, pohan ze 4. století říká papeži Augustinovi o křesťanech: ‘Vy slavíte vznešené svátky pohanů, jenže máte od nich své shromáždění oddělené.’« (John William Draper: History of the Intellectual Development of Europe, sv. 1, str. 310)
Pokracovanie:
K teme:
|
]
Re: Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: runa v Pondělí, 08. září 2008 @ 18:23:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně ,ale jde mi o princip - ostatní církveníci totiž jen a pouze převzali Rk učení- například zrovna o sobotě , nebo o desátcích , a hlavně autority - vždyt i u protestantů je pyramidka . prostě je to blbě, protože se nevylilo to dítě s tou vaničkou -a prostě nikdo si nesed a neudělal kompletní reorganizaci- ono totiž církvením vůdcům docela vyhovuje zpracovaný dav platící desátky :) TAK TO JEN PŘEKOPALI , ZÁKLADY NECHALI - A NAZVALI TO REFORMOVANÁ CÍRKEV-STEJNÝ JAK V NAŠÍ POLITICE - parchantíci zůstali u moci-nový parchantíci se chopili vlády s nimi a ted nám vládnou tvrdou demokrátische rukouOUOU. Není nad zpracovaný dav - škoda , že už nemůžou dávat fluoooor do vodičky. NJN A JAK ŘÍKÁ MŮJ MOUDRÝ TCHÁN- JSME VŠICHNI ZODPOVĚDNÍ ZA TO , ČEMU VĚŘÍME- PROTOŽE MÁME BIBLINKYA UMÍME I ČÍST , HEČ
|
]
Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: dalibor_drobny v Středa, 03. září 2008 @ 13:39:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že je Bible plodem Církve, jsem měl na mysli to, že právě Církev (pod vedením DS) rozhodla, které spisy budou tvořit kánon Bible. Sobota v židovství byla očekáváním "osmého dne", pravého šabatu = vstoupení do odpočinutí Hospodinova (viz list Židům, 4. kap.). Kristus je svým vzkříšením "prvního dne po sobotě" světlem tohoto osmého dne, rozbřeskem věčného šabatu. Vždyť v něm došlo naplnění to, co Židé očekávali sedmého dne. Proto křesťané slaví "neděli" - den Páně - tedy věčný den Božího odpočinutí, "osmý den" - věčný šabat. Spásou v Kristu se vstupuje do věčného "Božího odpočinutí". |
]
Re: Re: Re: Re: neomylná dogmata ? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 03. září 2008 @ 14:12:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... alebo to bolo tak, ako to opisuje Emeritní profesor teologie a církevních dějin, Andrews Univerzity, USA Samuele Bacchiocchi, Ph. D.
citujem:
Má odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Konstantin nezavedl zachovávání neděle. On jen prostě udělal ze „Dne Slunce" civilní volno (nepracovní den) tím, že vyhlásil známý nedělní zákon v roce 321. Konstantinovým důvodem pro vyhlášení nepracovního světského dne jednoduše bylo, že do té doby se Den Slunce stal populární mezi pohany i křesťany. Toto vyplývá ze samé formulace nařízení: "ve ctihodný den slunce..." . Z toho je zřejmé, že v té době Den Slunce byl již "ctihodný," to jest, populární a respektovaný. Proces, který vedl k přijetí Dne Slunce jako civilního volna pro celou Římskou říši začal na začátku druhého století, když Den Slunce postoupil z pozice druhého dne v týdnu na pozici prvního a nejdůležitější dne v týdnu. Tento proces je ukázán v 8. kapitole knihy From Sabbath To Sunday, a stručně zmíněn na konci této přednášky. Je tam jednoznačně ukázáno, že když Římané podpořili Den Slunce jako první a nejdůležitější den v týdnu, nežidovští křesťané, kteří přišli z pohanského prostředí, byli ovlivněni k přijetí stejného Dne Slunce, aby ukázali svou odlišnost od Židů a naopak ztotožnění se s Římany. Politicky se rozhodli správně tím, že přijali Den Slunce, avšak na úkor biblicky správného rozhodnutí zachovat jako sedmý den sobotu. Nevyvratitelná historická svědectví dokládají zachovávání neděle v druhém a třetí století, to jest dlouho před dobou Konstantina.
pokracovanie:
|
]
|
|
|
|