Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476519
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM
Vloženo Středa, 13. srpen 2008 @ 17:14:17 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal BohemianAnonymus

BŮH BIBLICKÝ
 
(1) 2M. 24:10 „Uviděli Boha Izraele.“

(2) 2M. 3:6 „A pokračoval: „Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův. Mojžíš si zakryl tvář, neboť se bál na Boha pohledět.“ 
 
(3) 2M. 20:1,2 „Bůh vyhlásil všechna tato přikázání: „Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví.“
 
(4) Ž. 2:7 „...On mi řekl : Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.“
 
(5) Luk. 3:22 „…z nebe se ozval hlas : Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.”
 
(6) J.3:16 „Neboť tak Bůh miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.“
 


Tyto texty vypovídají o tom, že se pravý Bůh zjevoval rozličnými způsoby společenství lidu Izraele, v jehož prospěch podivuhodně jednal.  Proto byl nazýván Bohem izraelským.  BOŽÍ SYN JE PEVNĚ ZAKOTVEN V PÍSMECH SZ + NZ.
 
Pán Bůh vyvedl z Egypta potomky Jákoba, neboli Izraele  (rody Josef, Rúben, Šimeón, Léví, Juda, Isachar, Zabulón, Benjamín, Dan, Neftalí, Gád, Ašer, viz 2M. 1.
Podobně i Boží Syn se tělesně narodil do společenství Izraele, kde požehnaně působil.
 
 
(7) Mt. 15:24 „On odpověděl“ „Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.“
 
Později jeho učedníci získali od Něj pověření, nést evangelium do celého světa. (Sk. 1:8).
 
 
 
BŮH UNIVERZÁLNÍ
 
Je to bůh, který se nyní nenápadně prosazuje v myslích lidí, zejména na nejrůznějších ekumenických setkáních, např. mládežnických. Myšlenkový princip tohoto boha vznikl z nesprávného chápání biblických textů: pakliže je jeden bůh, jsme všichni jeho dětmi, dílem jeho rukou, tedy křesťané, židé muslimové, buddhisté, animisté – všichni ctíme téhož boha, který se v různých národech manifestoval různě, pod nejrůznějšími jmény. Tedy biblický Hospodin je totožný s Alláhem, Brahmou, Višnu, Šivou, etc… Lze taková tvrzení přijmout???
 
NIKOLI!!!
 
Z Písma sv. bezpečně víme, že se Bůh manifestoval jako Otec i Syn pouze ve spojení s vyvoleným, tedy izraelským národem. V jiných národech světa se tedy mohly manifestovat pouze duchovní síly stvořené. Bůh univerzální (všem vyhovující), je tedy jakýmsi slepencem Boha izraelského, tedy Nestvořeného, s bytostmi stvořenými, kterým se při uctívání tohoto boha tak dostává stejné důstojnosti, jako Nejvyššímu Bohu. Univerzální bůh je tedy modlou, jejíž uctívání nutně vyvolá Hospodinův hněv, neboť platí:
 
(8) Iz. 42:8 „Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.“
 
(9) Iz. 45:5 „Já jsem Hospodin a jiného už není, mimo mne žádného Boha není.
 
Pakliže připustíme fakt, že se Bůh zjevoval i mimo lid izraelský, musíme tím anulovat vyvolenost Izraele a přisoudit nebiblickým náboženstvím stejnou důležitost jako Bibli.
 
 
KOŘENY PROBLÉMU.
 
Kořeny tohoto problému, této úchylky spatřuji v dokumentech 2. vatikánského koncilu, zejména pak tezích o nebiblických cestách spásy.
 
Blíže viz tyto práce:
 
 
DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA
KAM KRÁČÍŠ ŘKC ?
Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi''
Vztah člena sboru k vedení své církve
Ekuména paradoxně jako rozdělovací faktor křesťanů
 
 
Mám za to, že Univerzálního boha, tuto Příšeru z hlubin temnoty vyvolala ŘKC dokumentem 2. vatikánského koncilu „Lumen gentium,“(1964), kterým přijala tzv. nebiblické cesty spásy za oficiální církevní učení.  Blíže viz práce (1), ze které cituji: 
 
 
CONSTITUZIONE DOGMATICA LUMEN GENTIUM

Věroučná instituce

o církvi

Lumen gentium

BISKUP PAVEL, SLUŽEBNÍKŮ BOŽÍCH,

SPOLU S OTCI POSVÁTNÉHO SNĚMU

NA TRVALOU PAMÁTKU

NEKŘESŤANÉ.

16. Ba i lidé, kteří ještě nepřijali evangelium, jsou různými způsoby zaměřeni k Božímu lidu. (18)((18/Srov. sv. Tomáš, Summa Theol. III, q. 8, a. 3, ad. 1.)) Patří sem na prvém místě národ, s nímž byla uzavřena smlouva, jemuž byla dána zaslíbení a z něhož se zrodil Kristus podle těla (srov. Řím 9, 4 -5), vyvolený národ, tak drahý Bohu kvůli praotcům : vždyť Bůh nelituje, že něco daroval, ani že někoho povolal (srov. Řím 11, 28 - 29).

Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.

Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov. Sk 17, 25 - 28) a jako spasitel chce, aby všichni lidé byli spaseni (srov. 1Tim 2, 4). Věčné spásy mohou dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti skutečně plnit jeho vůli, jak ji poznávají z hlasu svědomí.(19)((19/Srov. list Kongregace sv. oficia arcibiskupu bostonskému : Denz. 3869 - 72.)) Božská prozřetelnost neodpírá pomoc nutnou ke spáse těm, kteří bez vlastní viny ještě nedošli k výslovnému uznání Boha, ale snaží se, ne bez Boží milosti, o dobrý život. Neboť cokoli je u nich dobré a pravdivé, považuje církev za přípravu na evangelium, (20)((20/Srov. Eusebius Caesar., Praeparatio Evangelica 1, 1 : PG 21, 28AB.)) za dar od Boha, jenž osvěcuje každého člověka, aby nakonec měli život. Často ovšem lidé, oklamaní Zlým, upadli do pošetilých myšlenek, zaměnili Boží pravdu za lež a sloužili raději tvorům, než Stvořiteli (srov. Řím 1, 21 a 25), anebo žijí a umírají na tomto světě bez Boha a jsou vydáni napospas meznímu zoufalství. Proto církev stále horlivěji podporuje misijní činnost k slávě Boží a k spáse těchto lidí. Má přitom na paměti příkaz Pána, jenž řekl : "Hlásejte evangelium všemu tvorstvu" (Mk 16, 15).

(Konec citovaného dokumentu)
 
V podstatě jde o toto: Jestliže národy světa slouží jednomu a témuž bohu jako křesťané, tedy bohu neznámému, kterého hledají v „mlhavých stopách a obrazech“  a „který všem dává život, dech i všechno“ a který se manifestuje pod různými jmény – jestliže tedy slouží stejnému bohu, pak těmto náboženstvím musíme přisoudit tutéž váhu, jako Bibli – jak jsem uvedl výše. Ztotožnění jakýchkoli nadpřirozených úkazů se samým Bohem je obrovskou herezí!!!  Za zmínku stojí též to, že božstva mimobiblická nemají žádný vztah k Božímu Synu, Jehož oběť je pro lidstvo rozhodující!!! TVRZENÍ 2. VATIKÁNU, ŽE SE BŮH MANIFESTOVAL I NA JINÝCH MÍSTECH NEŽ V IZRAELI, A ŽE HO LZE NALÉZT MIMOBIBLICKÝMI CESTAMI JE LŽIVÉ, PROTOŽE PRINCIP JEDINÉ CESTY K OTCI (J.14:6) JE TÍM OPUŠTĚN!!! Vznik dokumentu „Charta Oecumenica“ též jasně vyplývá ze závěrů tohoto koncilu – i když si to mnozí neuvědomují.
 
 
Tolerance ŘKC pro tzv. „velkou“ ekuménu (snahy o sjednocení všech náboženství světa) je téměř bezbřehá. Velkou ekuménu odstartoval 2. vatikánský koncil přijetím nové strategie zvané ekumenismus. Jeden z konzervativních katolických kritiků Le Roux píše:

 
„Původně byl ekumenismus zaměřen na jednotu mezi křesťany. Ale nyní – stále více – hledá spojení všech náboženství světa, křesťanských i nekřesťanských. 19. 5. Pavel VI. oficiálně otevřel Sekretariát pro nekřesťany, který hrál důležitou roli během posledních dvou zasedáních 2. vatikánského koncilu. O několik měsíců později monsignor Wojtyla (pozdější papež Jan Pavel II), prohlásil: „Nostalgie za křesťanskou jednotu způsobuje touhu po jednotě celé lidské rasy…To zdvihá postoj církve k ostatním náboženstvím, který je založen na uznání jejich duchovních hodnot, humanistických a křesťanských dohromady a týká se takových, jako jsou islám, buddhismus a hinduismus…“ (konec citátu).
 
 
V kontrastu s výše citovanou encyklikou uvádím oddíl Písma sv., který vypovídá o spasení pohanů (tedy těch, kdo o Spasiteli neslyšeli), dále Židů a křesťanů:
 
(10) Ř. 2:11-15 „Bůh nikomu nestraní. (12) Ti, kteří neměli zákon a hřešili, také bez zákona zahynou; ti, kteří znali zákon a hřešili, budou odsouzeni podle zákona. (13) Před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo zákon slyší; ospravedlněni budou, kdo zákon svými činy plní. (14) Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají. (15) Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky je jednou obviňují, jednou hájí.“
 
Pro úplnost: spasení Židů obsahuje příspěvek na této adrese:

 
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1054
 
 
Tvrzení, která vycházela původně z ŘKC o tom, že bohové všech náboženství jsou v podstatě totožní s Hospodinem, jsou tedy zcela v souladu se závěry 2. vatikánského koncilu. Že se tento blud přenáší ekumenickou cestou i na nekatolíky, je jasné. Co už je daleko méně pochopitelné je to, že představitelé nekatolických církví nečiní těmto bludům přítrž, nýbrž jako nesvéprávní, méněcenní papouškové ho předávají dál a dezorientují tím zejména mládež svých církví, která je většinou ve fázi hledání a tedy není ještě zakotvena v Kristu. Uvědomují si vůbec svůj díl odpovědnosti za spásu těchto duší????
 
(11) 2Pt. 2:1 „V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou tím popírat Panovníka, která je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.“

(12) 2Tm. 4:3 „Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy a přikloní se k bájím.“
 
Závěrem,
 
Pokud opustíme Boha biblického a začneme uctívat boha univerzálního, tedy modlu, přivoláme na sebe Hospodinův hněv. Sůl, která pozbude slanosti, se stává odpadem, nehledě na její množství. (Mt.5:13).
 
BohemianAnonymus
 

"ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

minimálně dva bibličtí bohové (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. srpen 2008 @ 22:53:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych docela pomýlený článek.Ono už první verš ukazuje na rozdíl mezi jedním biblickým bohem a druhým biblickým bohem


1) bůh SZ ,vybraným lidem viditelný:

(1) 2M. 24:10 „Uviděli Boha Izraele.“
 


2) bůh NZ  (Otec) lidem neviditelný,toho viděl pouze Syn:  

Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.

Jan 1:18


Z hlediska verše Jan 1:18 "Boha nikdy nikdo neviděl"  je  2M. 24:10  lživý nebo Izraelité byli v zajetí klamu či viděli jiné božstvo 



Re: ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 14. srpen 2008 @ 20:30:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravenka:

 
Na konci odstavce „BŮH UNIVERZÁLNÍ“

je nesprávně uvedeno:

 
Pakliže připustíme fakt, že se Bůh zjevoval i mimo lid izraelský..….
 
Má být:

 
Pakliže připustíme JAKO fakt, tedy přisoudíme-li pravdivost tvrzení,  že se Bůh zjevoval i mimo lid izraelský, musíme tím anulovat vyvolenost Izraele a přisoudit nebiblickým náboženstvím stejnou důležitost jako Bibli.
 
Všem se omlouvá  BA




Re: ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 15. srpen 2008 @ 06:31:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohemians, opatrnosť je síce cnosť, a treba oceniť tvoju starostlivosť o pravosť. Ale myslím, že biskupi KC predsa len májú viac "filipa" a vyváženosti vo svojom postoji ako ty. Buď spokojný: biskupi KC sú presvedčení o plnosti zjavenia Božieho, ktoré sa k nám dostalo cez Krista, aj o jeho nenahraditeľnosti, o jeho jedinom prostredníctve medzi Bohom a ľuďmi o jedinečnosti jeho spásneho diela, ktoré jedine On a nikto iný vykonal pre celé ľudstvo. Taktiež o tom, že Jemu, Kristovi, sa nevyrovná nik: ani Mohamed, ani Budha atď. Nikto taktiež nepovažuje iné náboženstvá, ich vieru, ich zakladateľov za cesty rovnocenné kresťanskej ceste... Toto jasne vyplýva z dokumentov koncilu aj z oficiálneho učenia KC... Naozaj teda je podstatný rozdiel v chápaní, ponímaní Boha Ježiša Krista, ktorého prijala Cirkev a o ktorom píše Biblia a ktorého ty nazývaš biblickým Bohom a tou predstavou, ktorú majú o Bohu iné náboženstvá /islam, budhizmus, hinduizmus.../

Problém, ktorý ty vnášaš je v tom, že tebe sa zdá, že KC ako keby tieto dve predstavy spojila, hodila "do jedného vreca", a ty si to nazval ako keby KC hlásala nejakého univerzálneho Boha, ktorého chápe čosi ako nejaká syntéza chápania biblického, i nebiblického /iných náboženstiev/. A presne v tomto sa mýliš. Naozaj, nie je to tak. Vkladáš KC niečo, čo ona nikdy nemala na mysli. A hoci sa opieraš o citáty, chápeš a vykladáš si ich tendenčne, po svojom... Z celého kontextu učenia Cirkvi vyplýva len to, že:1.niet iného Boha, len ten, ktorá sa zjavil v Ježišovi Kristovi a ktorého Cirkev prijala a pochopila v Duchu Svätom, ktorého nám On dal a že len Cirkvi je daná plnosť poznania tohto Boha. 2. Vo všetkých ostatných náboženstvách sa v rôznom stupni /inak napr. u Židov, inak u moslimov, inak u budhistov atď./ prejavuje rozdielnosť, prípadne podstatná odchýlnosť, či až totálna omylnosť v porovnaní s pravým kresťanským Bohom.
.
No napriek tomu Cirkev - ako vyplýva z dokumentov koncilu - učí, že
1. za určitých podmienok môžu byť spasení aj iní ako kresťania /úprimné hľadanie Boha tak, ako je im len možné podľa svojho svedomia a život v súlade s ním. A v Biblii to má svoje opodstatnenie, napr. v 25. kapitole Matúša, keď Pán hovorí, že na "pravú stranu" sa dostanú mnohí, ktorí mu slúžili v bratoch a sestrách, a títo si  dokonca ani neuvedomovali, že tým slúžili samému Kristovi. /"Kedy sme ťa videli hladného?... Čo ste urobili..."/ 
2. treba sa usilovať nielen o ekumenizmus, teda zjednotenie kresťanov v jednej Cirkvi "aby svet uveril, že si ma ty poslal...", ale treba sa usilovať aj o medzináboženský dialóg. A to je niečo celkom iné ako ty tvrdíš.
.
Prečo sa treba usilovať o dialóg. Keď už teda chcete, tak nielen na základe zdravého ľudského rozumu, ale aj na základe Biblie je to potrebné, primnajmenšom užitočné.
Kristus predsa posiela svojich učeníkov do sveta: “Učte všetky národy...”, pretože Boh chce “všetko zjednotiť v Kristovi”...  To minulé násilné vnucovanie kreesťanstva za pomoci kniežat národov, a kráľov naozaj nie je kresťanský spôsob...
.
A preto najlepší spôsob je Pavlov, ktorý sa “ stal všeko pre všetkých, aby všetkých získal pre Krista”... Samozrejme v dobrom slova zmysle /prosím, nepodhadzovať nám zasa akúsi “obludu”.../  Prvý krok predsa môže byť dialógv priateľstve, vo vzájomnom počúvaní, v úcte. To je kresťanský spôsob.  Ak my skresťania nechceme viesť dialóg, to svedčí buď o tom, že sa bojíme, že stratíme vieru, alebo že nemáme pravdu? Dúfam, že nie./Kto sa bojí, nech nejde “do hory”!/...
.
 Ja verím, že kresťanstvo je naozaj Božie zjavenia, pravdivé Božie slovo, a teda my môžeme v tomto dialógu len získať. V tom zmysle, že získať pre Krista. Je to možnosť moslimom, budhistom, a iným, ktorí o nás možno len čítali, počuli, pozorovali /žiaľ, často s nechuťou, ako sa hádame,.../, povedať priame slovo o sebe, o našom Bohu, o Kristovi... Svojím opravdivým kresťanským prístupom, a nie pyšnou arogantnosťou, sa dá tiež veľa povedať o Božej láske v Kristovi... Môžeme vzbudiť otázky, dokonca záujem... Náš prístup, ak bude kresťanský, sa môže stať priamo veľmi účinným apoštolátom.
.
To, že v moslimských krajinách chcú ľudia prestupovať na kresťanstvo nie je podľa vás dobrý znak, že naozaj Kristus je príťažlivý? Prečo to nebrať ako znak doby? "Skúmajte znamenia čias" - podnecoval Kristus svojich... Svet sa globalizuje, zjednocuje, stáva malou "dedinou"... prečo to nevyužiť v prospech Evanjelia?...
.
Tým, že si vypočujeme aj príbeh Mohameda, aj Budhu, že pochopím lepšie ako to zasas oni myslia, to môže byť len dobré pre poznanie mentality týchto ľudí, ich histórie...  A napokon, prečo by nám Pán nemohol aj cez moslimov a budhistov niečo povedať? Nie v zmysle náboženského zjavenia. Ale v tom kritickom zmysle, ako sa na adresu kresťanov vyjadril Gándi /Krista chváli, ale kresťanov kritizoval/. Toho by sme sa však nemali nemali báť... Ba, myslím, že mnohí nekresťania by nás zahanbili často svojím správaním, podobne a pohanský stotník, Samaritán, prostitútky v Evanjeliových príbehoch podľa Ježiša zahanbili Židov, ba učeníkov Krista...
.
Podľa mňa znakom čias dnes je aj si naštudovať čosi o základných informácií ohlavných náboženstvách. Ja mám veľmi dobrú skúsenosť s tým, ako som požičiaval v škole stredosčkolákom na NV Korán. Všetci do jedného mi poevedali, že ich viera v kresťanstvo sa zvýšila, lebo porovnávaním zistili nesmierne prednosti Biblie a našej viery...
 




Re: ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 17. srpen 2008 @ 13:11:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Bratře BA,

děkuji ti za tento požehnaný článek. Je to dokonalý rozbor, patřičně vysvětlený a doložený biblicky. Velmi mě obohatil.
Pán ti žehnej i k dalším podobným tématům.

Irena




Pár slov o ekumenickém sbližování s nekřesťany... (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pátek, 22. srpen 2008 @ 20:00:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"...

Zcela jistě, neboť tato velká monoteistická náboženství, islámem počínaje, se od dříve jmenovaných náboženství liší. Ve výše citovaném dokumentu Nostra aetate (V naší době) se můžeme dočíst, že "církev také s úctou hledí na muslimy, kteří uctívají jediného Boha, živého a nepomíjejícího, milosrdného a všemohoucího, stvořitele nebe i země" (NA 3). Věřící v Alláha nám jsou díky svému monoteismu velice blízcí.

...

Každý čolověk, který čte Korán a zná Starý a Novýn zákon, jasně vidí, jak v Koránu dochází k redukci Božího zjevení. Nemůžeme si nepovšimnout odklonu od toho, co o sobě Bůh řekl nejdříve prostřednictvím proroků ve Starém zákoně, a potom definitivním způsobem v Novém zákoně skrze svého Syna. Islám totiž odložil veškeré bohatství vyplívající z Božího zjevení, které je pokladem Starého a Nového zákona.
Bůh, o němž mluví Korán, je nazýván snad nejkrásnějšími jménym které lidský jazyk zná, ale nakonec zůstává Bohem mimo svět, Bohem který je jen Majestátem, ale nikdy Immanuelem, Bohem s námi. Islám není náboženstvá vykoupení. Není v něm místo pro kříž a zmrtvýchvstání. O Ježíši se sicfe zmiňuje, ale jen jako o proroku před příchodem posledního proroka, Mohameda. Je v něm také zmínka o Marii, Ježíšově panenské matce, ale zcela v něm schází drama vykoupení. Proto se od křesťanství nevzdaluje jen islámská teologie, ale také antropologie.

Náboženský život muslimů však zasluhuje úctu. Nelze například neobdivovat jejich věrnost modlitbě. Obraz věřícího v Alláha, který bez ohledu na dobu a místo padne na kolena a ponoří se do modlitby, je vzorem všem, kdo vyznávají pravého Boha, zejména těm křesťanům, kteří opustili své nádherné katedrály a modlí se buď málo, anebo se modlit vůbec přestali.

..."

Citace z knihy Překročit práh naděje od Jana Pavla II., z kapitoly A co Mohamed? (str. 94-95)



Re: ROZDÍL MEZI BOHEM BIBLICKÝM A BOHEM UNIVERZÁLNÍM (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 03. prosinec 2008 @ 21:51:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve výše uvedené věroučné Konstituci o církvi Lumen gentium jsou obsaženy dvě hereze:
 
První hereze: Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov.Sk17:25-28).
 
Zde je tedy  Bůh v podstatě ztotožněn s jakýmkoli nadpřirozeným úkazem. Konstituce se nám rafinovaně snaží podsunout myšlenku, že ti, kteří hledají Boha v mlhavých stopách a obrazech hledají pravého Boha. Samozřejmě, že Bůh není daleko od každého z nás, vždyť nás obklopuje, je nekonečný. BŮH JE TEDY VŠUDE, S JEDINOU TOLIKO VÝJIMKOU: NAŠÍ MYSLI (SRDCE). MÁ-LI DO NÍ VSTOUPIT, PAK MUSÍ BÝT POZVÁN – NEBOŤ BŮH CHCE, ABY SE KAŽDÝ ČLOVĚK ROZHODL PRO NĚJ. A OD JEHO PŘIJETÍ, ČI NEPŘIJETÍ ZÁVISÍ NAŠE SPASENÍ.
 
J. 13:20 „…A kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal.“
 
Tedy ač Bohem obklopeni, můžeme mu být duchovně velmi vzdáleni, jako byli Řekové, kterým přišel apoštol Pavel svědčit o Spasiteli. Pavel užil svých slov (Sk. 17:22n) proto, aby Spasitele přiblížil jejich řeckému myšlení.
 
1. Kor. 1:22,23 „Židé hledají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost, ale my kážeme Mesiáše ukřižovaného…“
 
1. Kor. 9:20,21 „Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem – i když sám pod zákonem nejsem. Těm, kteří jsou bez zákona byl jsem bez zákona abych získal ty, kteří jsou bez zákona – i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus.“
 
Výše uvedený oddíl Sk. 17:25-28 je ve Věroučné instituci o církvi je tedy  interpretován záměrně  naprosto falešně. 
 

Druhá hereze:
„Plán spásy se vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my, Bohu jedinému, milosrdnému…“
 
Zde je tedy Hospodin přímo ztotožněn s Alláhem.
 
 
S tímto dokumentem 2. vatikánského koncilu přímo korespondují prohlášení římského biskupa, které učinil při své návštěvě Turecka: 
 
 
„Ve svých odlišnostech stojíme tváří v tvář víře v jediného Boha;…“

Stručně: Bůh je v obou svatých knihách definován takto:
 
Bible:

1)
Hospodin je Bůh Izraele, kterého vyvedl z Egypta.
2) Boží Syn je zakotven v písmech SZ i NZ.(např. Iz. 7:14; Iz.9:1-6; Ž. 2:7, Ž. 2:12; Lk. 3:22; J. 3:16).
3) Trojice je tajemná koexistence tří Božích Osob: Otce, Syna a Ducha sv. v dokonalé jednotě.

Korán:

1)
Alláh je Bohem Arabů.
2) Alláh nemá Syna
3) Trojice je zde uznávána jen jako nesourodá trojice tvořená Bohem, člověkem Ježíšem (který není uznáván jako Boží Syn), a Marií, Ježíšovou matkou.
 
Pakliže přes tyto evidentní rozdíly římský biskup při návštěvě Turecka prohlásil, že muslimové a křesťané věří ve stejného Boha, nastávají tyto dvě možnosti:

A) Klame muslimy – předstírá, že přijal muslimský model Boha a přitom se nezřekl Božího Syna, kterého muslimové neuznávají.
 
NEBO:

B) klame katolíky
– předstírá, že se nezřekl Božího Syna a přitom přijal muslimský model Boha, který Božího Syna nemá a neuznává.
 
Kde je pravda? Kolem Božího Syna a Jeho oběti na kříži vše se točí – tedy Boží Syn je v centru novozákonní zvěsti: bez Božího Syna celý NZ i celé křesťanství padá! Musím zde konstatovat, že výše uvedeným výrokem římského biskupa byla nastolena nejasnost v otázce, která je pro křesťanství nejzásadnější!!!
 
Zatím jsem nezaznamenal jedinou snahu za strany ŘKC tuto dvojznačnost vysvětlit. A co je ještě více podivnější – ani od představitelů nekatolických církví, kteří podepsali dokument Charta Oecumenica, kterým signalizovali zcela jasně svoji vůli spojit se s ŘKC v rovině instituční, tedy světské. Tato dvojznačnost je vůbec nezajímá?
 
EXISTUJE V OTÁZCE JEDNOTY BOHA KŘESŤANŮ A MUSLIMŮ JINÝ VÝKLAD NEŽ TEN, KTERÝ UVÁDÍM???? POKUD NE, JE ZŘEJMÉ, ŽE ŘKC DOKUMENTY 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NASTARTOVALA SVOJI CESTU DO PEKEL. 
 
BohemianAnonymus
 
 



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy