Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 506 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479413
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY.
Vloženo Úterý, 15. duben 2008 @ 21:57:01 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal betma

BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY Sprostredkuvam niektore vyroky, zo Svateho Pisma ,dokladajuce pravost a pravdivost dogiem, ktore katolici veria pod vplyvom Ducha Svateho.o Panne Marii.

MARIA PANNOU PO CELY ZIVOT

Ex 13:2,12 - Ježiš je niekedy pomenovaný ako "prvorodený" syn Márie. Ale "prvorodený" je bežným židovským výrazom znamenajúcim prvé dieťa, ktoré otvorilo matkino lono. Nemá to nič spoločné s matkou, ktorá ma v budúcnosti ďalšie deti.

Ex 34:20 - podľa Mojžišovho zákona, "prvorodený" syn musel byt zasvätený. Status "Prvorodeného" nepožaduje "druhorodeného".

Ez 44:2 - Ezechiel prorokuje, že žiadny človek nemôže prejsť cez tú bránu, ktorou Pán vstúpil na tento svet. Toto je proroctvo Máriinho nepretržitého panenstva. Mária zostala pannou pred, počas a po narodení Ježiša.

Mk 6:3 - Ježiš sa v Písme vždy spomína ako "syn Márie", nie "jeden zo synov Márie".

Lk 1:31,34 - tento anjel hovorí Márii, že "počne" (použijúc budúci čas). Mária odpovedá vetou "A ako sa to stane?" Máriina odpoveď ukazuje, že dala sľub celoživotného panenstva, takže nemala žiadny zámer mat vzťah s mužom. Ak by Mária nedala takýto sľub celoživotného panenstva, jej otázka by vôbec nedávala žiadny zmysel.Bola zasväteným panenským chrámom tak, ako to bolo prijateľným zvykom v tých časoch.

Lk 2:41-51 - pri hľadaní Ježiša a nájdení ho v chráme, tu nie je žiadna zmienka o súrodencoch.

Jn 7:3-4; Mk 3:21 - tu vidíme, že mladší "bratia" radili Ježišovi. Ale toto by bolo extrémne neúctivé pre zbožných Židov, ak by títo boli Ježišovi biologickí bratia.

Jn 19:26-27 - bolo by nemysliteľné pre Ježiša zveriť starosť o svoju matku priateľovi, ak by mal bratov.

Jn 19:25 - nasledovné verše dokazujú, že Jakub a Jozef sú Ježišovi bratanci a nie bratia: Mária, manželka Kleofasova bola sestrou Panny Márie.

Mt 27:61, 28:1 - Matúš sa dokonca zmieňuje o Márii, manželke Kleofasovej ako o " tej inej Márii."

Mt 27:56; Mk 15:47 - Mária, manželka Kleofasova je matkou Jakuba a Jozefa.

Mk 6:3 - Jakub a Jozef sú nazvaní Ježišovi "bratia". Takto Jakub a Jozef sú v skutočnosti Ježišovi bratanci.

Mt 10:3 - Jakub je tiež nazvaný syn "Alfejov." Toto ale nevylučuje, že Jakub je syn Kleofasov. Meno Alfeus môže byt aramejské meno pre Kleofasa, alebo Jakub si dal grécke meno ako Šavol (Pavol), alebo Mária sa znovu vydala za muža s menom Alfeus.
-

5. Ježišoví "bratia" (adelphoi)) = bratanci alebo príbuzní
Gn 11:26-28 - Lót je Abrahámov synovec (gr."anepsios") / Gen. 13:8; 14:14,16 - Lót je tu však stále nazývaný Abrahámov brat (adelphos") . Z tohto vyplýva, že hoci grécke slovo pre bratanca je "anepsios," Písmo tiež používa "adelphos" na opis bratranca.

Gn 29:15 - Laban volá Jakuba svojím "bratom", aj keď Jakub je jeho synovec. Toto tiež dokazuje, že brat znamená príbuzný alebo bratranec.

Dt 23:7; 1 Kron. 15:5-18; Jer. 34:9; Neh. 5:7 -"bratia" tu znamenajú "príbuzní". Hebrejčina a aramejčina nemajú žiaden výraz pre "bratranca."


Lk 1:36 - Alžbeta je Máriina príbuzná. Niektoré Biblie to prekladajú ako "sesternica," ale toto je nepresný preklad , pretože hebrejčina a aramejčina nepoznajú výraz pre "sesternicu."

Lk 22:32 - Ježiš hovorí Petrovi, aby posilnil svojich "bratov." V tomto prípade tu jasne vidíme Ježiša použiť výraz "bratia", ktorý sa vzťahuje na ďalších apoštolov, nie jeho biologických bratov.

Sk 1:12-15 - zhromaždenie Ježišových "bratov" tu možno počítať na 120. To je príliš veľa "bratov." Brat znamená v hebrejčine "príbuzný".

Sk 7:26; 11:1; 13:15,38; 15:3,23,32; 28:17,21 - tu je len niekoľko z mnoho iných prípadov, kde výraz "bratia" neznamená pokrvných bratov.

Rim 9:3 - Pavol používa výrazy "bratia" a "príbuzní" a vzájomne ich zamieňa. Zmienka Ježišových "bratov" nedokazuje, že Mária mala aj ďalšie deti.

2 Sam. 1:26; 1 Kráľ 9:13, 20:32 - v týchto veršoch výraz "bratia" tu nemusí znamenať (pokrvnú líniu), podobne ako výraz "priateľ".

2 Kráľ 10:13-14 - Kráľových Achaziašových 42 "bratov" bolo skutočne 42 jeho príbuzných.

1 Kron 23:21-22 - Eleazárové dcéry si vzali svojich "bratov", ktorí boli v skutočnosti ich bratancami.

Neh 4:14; 5:1,5,8,10,14 - tu sú ďalšie prípady "bratov" vo význame "bratrancov" a "príbuzných."

Tob 5:11 - Tobit prosí Azariáša, aby sa stotožnil s ním a jeho ľudom, ale stále ho nazýva "bratom."

Amos 1: 9 - bratstvo tiež môže znamenať spojenca (kde nie je žiadna pokrvná línia).


NESPRAVNY VYKLAD VERSA-NEOBCOVAL S NOU „KYM“ NEPORODILA SYNA Mt1,25

Mt 1:25 - tento verš hovorí, že Jozef neobcoval s Máriou (nepoznal Máriu) "kým" (po grécky "heos", )" neporodila syna.
Protestanti argumentujú, že toto dokazuje, že Jozef mal styk s Máriou po tom, ako porodila syna. Toto je ale mylné čítanie tohto textu, pretože slovo "kým", "Až kým" "pokiaľ ne-" neznamená to isté, ako "niečo nerobiť...až kým sa niečo nestane a potom to robiť." "Heos" sa vzťahuje na minulosť, nikdy nie na budúcnosť. Namiesto, "až kým" neporodila syna znamená "do toho momentu" neporodila syna. Toto potvrdzuje, že Mária bola panna, keď porodila Syna. Tu sú ďalšie texty, ktoré potvrdzujú, že "až kým" znamená "do toho momentu":


Mt 28:29 - Ja som s vami "až do konca sveta." Toto ale neznamená, že Ježiš nebude s nami po konci sveta.

Lk 2:37 - Prorokyňa Anna bola vdovou "až do momentu kým" nedosiahla vek 84 rokov. Ale ona neprestala byť vdovou po 84 roku jej života.

Lk 20:43 - Ježiš hovorí, "Posaď sa mi po pravici, dokiaľ Ti nepriateľov nepoložím za podnožku." Ježiš nepožaduje apoštolov, aby prestali sedieť po jeho pravej ruke po tom, ako jeho nepriateľov nepoloží za podnožku .

1 Tim 4:13 - "Kým neprídem", buď usilovný v predčitovaní (Písma), napomínaní a vyučovaní. To ale neznamená, buď nečinný "potom ako" prídem.

Gn 8:7 - a vypustil krkavca. Ten vyletel a poletoval sem i tam, "kým" na zemi nevyschli vody. Krkavec nezačal lietať po tom ako vyschli vody.

Gn 28:15 - Pán neopusti Jakuba "dokiaľ" bude plniť jeho sľub. Toto však neznamená, že Pán následne opusti Jakuba.

Dt 34:6 - ale "až do dnešného dňa" nikto nepozná, kde je Mojžišov hrob. Toto však nezaručuje, že "niekto našiel to miesto odvtedy"

2 Sam. 6:23 - Saulova dcéra Michol bola bezdetná "až kým nezomrela. Z toho, ale nemôžeme vyvodiť, že mala deti po svojej smrti.

1 Mach. 5:54 - "pretože" nikto z nich nepadol v boji a bezpečne sa vrátili. Nikto z nich nepadol v boji aj potom ako sa bezpečne vrátili.


prelozene z web stránky www.scripturecatholic.com zameranej na biblické verše vysvetľujúce to, v čo verí Katolícka Cirkev.
Autor: John Salza Slovensky preklad: Martin Sobota




Podobná témata

Katolicismus

"BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY." | Přihlásit/Vytvořit účet | 64 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 15. duben 2008 @ 22:20:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Betmo,

Protože se nezapojuješ do diskuse a pouze sem vládáš články propagující bludy římského katolicismu, tak věřím, že bude užitečné vkládat formou komentářů k Tvým článkům odkazy na stránky a články, které mají biblické učení a  před římskokatolickými bludy naopak varují. Čím víc článků sem pošleš, tím víc se bude šířit varování před bludným učením Říma. Možná se připojí i další uživatelé Grana a učiní totéž.

Následují slíbené odkazy na které stačí kliknout a číst:

K dnešnímu tematu zejména doporučuji:

Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.

KDO JE MATKOU VŠECH KŘESŤANů? Je to stejná matka, jakou vyznává katolicismus?

Žena jedoucí na šelmě? - 8. Nepřerušená linie apoštolské posloupnosti?

Žena jedoucí na šelmě? - 9. Neomylní heretici?

Žena jedoucí na šelmě? - 10. Neomylnost & Tyranie

Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?

Žena jedoucí na šelmě? - 12. Nečistá matka

Žena jedoucí na šelmě? - 13. Svůdce duší

Žena jedoucí na šelmě? - 14. Neuvěřitelná metamorfóza

Žena jedoucí na šelmě? - 15. Nečistá Aliance

Žena jedoucí na šelmě? - 16. Vláda nad králi

Žena jedoucí na šelmě? - 17. Krev mučedníků

Žena jedoucí na šelmě? - 18. Pozadí Holocaustu

Žena jedoucí na šelmě? - 19. Vatikán, Nacisté a Židé

Žena jedoucí na šelmě? - 20. Povraždění Srbů

Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Žena jedoucí na šelmě? - 22. Sola Scriptura?

Žena jedoucí na šelmě? - 23. Otázka Spásy

Žena jedoucí na šelmě? - 24. „Oběť“ Mše

Žena jedoucí na šelmě? - 25 Zrazená Reformace

Žena jedoucí na šelmě? - 26.  Apostásie a Ekumenismus

Žena jedoucí na šelmě? - 27.  A co Marie?

Žena jedoucí na šelmě? - 28. Přichází Nový Světový Řád

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek A

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek B

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek C

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek D

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek E

Žena jedoucí na šelmě? - Dodatek F


Celá kniha Žena jedoucí na šelmě? od Dave Hunta zdarma ke stažení: http://nkz.reformace.cz/docs/Zena_jedouci_na_selme.zip






Zakládá se římskokatolické učení na biblické pravdě?




Téma související s ospravedlněním - předurčení:

























Užitečný odkaz na rychlé vyhledáváni v Bibli:
 
http://www.biblenet.cz/bible/



























Re: KDE SE UCTIVÁ MARIA, TAM NENÍ CÍRKEV KRISTOVA I. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 15. duben 2008 @ 22:27:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I.

”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova“, to je výrok jednoho teologa. Za diskusi stojí, zda s timto výrokem souhlasit či nikoliv.
Jako křesťan považuji Marii za úžasnou osobu, která byla Bohem vyvolena k jedinečnému posláni. Blahoslavím ji - tedy vyznávám, že byla Bohem požehnaná (zcela v intencích Bible). Odmítam ji však uctívat, modlit se k ní nebo dokonce klekat před její sochou. Uctívaní naleží totiž jen Bohu. Ve své římsko-katolické minulosti jsem něco podobného sice činil, ale díky Bohu jsem změnil smýšlení.

Hlavní problém vidím v tom, že už se vlastně neuctívá ani pravá Maria Bible. Marianský kult se zdá být spíše pohanskou zaležitostí. Hluboko v naší zvrácené lidské přirozenosti je pravděpodobně jakási touha uctívat ženskou bohyni. Stačí se rozhlédnout po různych pohanských náboženstvích. V pohanství najdeme dokonce i uctivaní soch matky s dítětem.

Výmluvně hovoří Bible o kultu Královny nebes, který budí Boží hněv:

Jeremiáš 7,16-18
"Nemodli se za tento lid, nepozvedej svůj hlas k bědování a modlitbě za ně a nenaléhej na mě, neboť tě nevyslyším.
Což sám nevidíš, čeho se v judských městech a na ulicích Jeruzaléma dopouštějí? Synové sbírají dříví, otcové zapalují ohně a ženy hnětou těsto, dělají obětní koláč pro královnu nebes a přinášejí úlitby jiným bohům, aby mě uráželi."


Královna nebes- to je titul, kterým je ”Marie” označována v Římskokatolické církvi (stačí se podívat do římsko-katolických zpěvníků).

Různé druhy "Marií", které jsou v Římskokatolické církvi uctívány, naznačují, že už vůbec nejde o tu pokornou Marii, kterou známe z evangelií a která nazvala Boha svým Spasitelem, ale spíše o bůžky (vlastně bohyňky) s různými kompetencemi – rozdělení známé z pohanského polyteismu.

Otázka k zamyšlení:
Je kult pohanské bohyně slučitelný s křesťanskou vírou? Nebo spíše platí slova:

KDE SE UCTIVÁ MARIA, TAM NENÍ CÍRKEV KRISTOVA ?









Re: BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Úterý, 15. duben 2008 @ 23:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehádejte se prosimvás.

Titul Královna nebes je nesprávný, může vás aspoň utěšovat, že se nenachází v žádné mešní liturgii ale vždycky jen mimo ni, takže není pro žádného katolíka povinný. Naproti tomu titul Matka Boží je záležitost christologie. Jestliže věříme, že Kristus byl současně Bohem i člověkem, a Maria jeho matkou, tak není důvod to Marii nepřizat. Právě v kontextu těchto otázek to koncil v Efesu povolil.

Deset let, co jsem chodil do katol. kostela jsem nezažil, že by někdo stavěl svou víru na Marii. (v Praze, na venkově může být situace jiná) Co se týče návrhu nových dvou dogmat (spoluvykupitelka a prostřednice všech milostí) tam je velmi silná opozice uvnitř církve, takže nemají šanci projít.

Marii můžeme chápat jako vzor víry, můžeme se modlit za to, abychom jednou spolu s ní byli v Boží přítomnosti, a ani na přímluvě neshledávám nic špatného, každý kdo prožívá něco, kde je šťastný si přeje, aby to spolu s ním mohli prožívat i jeho přátelé. Také musím říct, že se mi osobně hodně líbí Magnificat, včetně onoho "od této chvíle mě budou blahoslavit všechna pokolení"

Hlavně nechci vidět Marii jako nějaké kladivo, kterým se budou katolíci a nekatolíci vzájemně mlátit po hlavě. Kdysi dávno sem někdo hodil článek o evangelické Mariologii.



Konečně solidní biblický rozbor (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 16. duben 2008 @ 10:25:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milá Betma,

no vidíš, konečně uvádíš nějaký smysluplný biblický rozbor. To je hezké.

Dokaž ale z Písem, že panna Marie má být až takovou modlou, jakou jste si z ní udělali vy katolíci.

Zatím jsi celkem povedeně dokázala, že Ježíš asi neměl fyzických bratrů. Dobrá. Ale teď dokaž i to ostatní, co tvrdíte.



Re: BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 16. duben 2008 @ 14:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Dagmara,

trápi ma rovnako ako Gojima paragraf 491 v Katolíckom katechizme, kde sa píše:

491 Cirkev si v priebehu storočí uvedomila, že Mária, ktorú Boh naplnil milosťou, (411) bola vykúpená už od svojho počatia. Dogma o Nepoškvrnenom počatí, ktorú v roku 1854 vyhlásil pápež Pius IX., vyznáva, že: „preblahoslavená Panna Mária bola v prvej chvíli svojho počatia osobitnou milosťou a výsadou všemohúceho Boha, vzhľadom na zásluhy Ježiša Krista, Spasiteľa ľudského pokolenia, uchránená nedotknutá od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu.“

Apoštol Pavol, otrok Krista Ježiša, však v liste Rimanom píše toto: „Všetci totiž zhrešili a nemajú slávy Božej...“ Ty hájiš falošné tvrdenie, lživé, nepravdivé, lebo robí Boha luhárom. Ako je možné dať tieto dve protichodné tvrdenia dokopy? Buď platí, že sme zhrešili VŠETCI, alebo VŠETCI S VÝNIMKOU MÁRIE, a potom je citovaný Pavlov verš klamstvom – proste už neplatí... Ale Boh nie je klamár!

Ja verím, že Mária je blahoslavená kvôli viere, ktorú prejavila – ale to nie je jej zásluha, je to Božia milosť, že si ju vyvolil pre túto úlohu, tak ako si vyvolil Abraháma, Mojžiša a iných svedkov zvestujúcich evanjelium. Prečo ju ale neprimerane uctievať? Prečo sa k nej modliť? Prečo sa klaňať pred kamennými sochami, žmoliť ruženec a volať k nej? Mám predsa prístup k Bohu priamo skrze Ježiša Krista, ktorý vierou prebýva v mojom srdci! Prečo utekať k prosbe k spasenému hriešnikovi? Vieš na toto odpovedať?

Mária je blahoslavená, ale nie je nepoškvrnene počatá. Nemôže byť. Ako inak by mohol byť Pán Ježiš tým, kým je? Ako ho ešte možno nazvať Synom človeka, keď Mária vlastne človek ako nehriešna bytosť (na základe nepoškvrneného počatia) nebola? Pretože je napísané „VŠETCI ZHREŠILI...“ a myslí sa tým všetci ľudia...

Ak Mária nikdy nezhrešila, ak nikdy nebola človekom ako Ty, ako ja, vtedy jedine môže byť umelo vykonštruovanou modlou, ktorú uctievaš. Potom znova ožívajú aj Pavlove slová z 1.kapitoly v liste Rimanom: „Hoci znali Boha, neoslavovali ho ako Boha a neďakovali Mu, ale v mudrovaní upadli do prevrátenosti a ich nerozumné srdce sa zatemnilo. Vydávali sa za múdrych a stali sa bláznami, zameniac slávu nepominuteľného Boha za podobnosť obrazu pominuteľného človeka... Preto ich Boh so žiadosťami ich sŕdc vydal nečistote, aby si medzi sebou prznili telá, všetci tí, čo pravdu Božiu zamenili za lož, uctievali stvorené veci a im slúžili miesto Stvoriteľovi, ktorý je požehnaný naveky. Amen.“ A presne toto sa deje s RKC. A žiaľ aj s Tebou, lebo uctievaš stvorenú vec – človeka viac než Jeho pôvodcu.

Len taká kontrolná otázka: vieš sa ešte modliť priamo k Bohu skrze Pána Ježiša? Alebo prichádzaš už len k svojej modle? Komunikuješ s Ním alebo s ňou? Odpovedz si sama pre seba, kľudne – Boh vidí aj v skrytosti. Vedz však, že si pomýlená a ženieš do omylu tých, ktorí Ti uveria.

PS: Možno Mária bola celý život panna, možno už nemala žiadne deti, a preto jej Pán Ježiš ako syna dal  svojho milovaného učeníka – nič z toho však nezmení fakt, že základná dogma RKC o jej nepoškvrnenom počatí nemá nikde v Božom Slove reálny základ. Naopak – je výplodom mudrujúcich bláznov.  




Re: BIBLICKY ZAKLAD MARIANSKEJ UCTY. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 21:42:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež Benedikt XVI. (tehdy ještě jako kardinál Joseph Ratzinger) ve své knize Úvod do křesťanství píše:

»Spása světa nepřichází od člověka a z jeho vlastní moci, člověk se musí nechat obdarovat, může spásu jedině přijmout jako čistý dar. Narození z Panny není záležitostí askeze. Je od počátku až do konce teologií milosti, poselstvím o tom, že se nám dostává spásy.
V Ježíši vložil Bůh doprostřed neplodného lidstva, zbaveného naděje, nový počátek, jenž není výsledkem vlastních dějin, nýbrž je darem shůry. Ježíš se narodil z Panny Marie působením stvořitelské moci Boha, jehož Duch se na počátku vznášel nad vodami a který z ničeho stvořil bytí.«



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy