Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Matěj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16615, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 427687, adminů: 60, uživatelů: 5242  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 78 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116133598
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Myslienka sola scriptura je nebiblicka.
Vloženo Pondělí, 25. únor 2008 @ 17:29:55 CET Vložil: Bolek

Katolicismus poslal betma

Pismo nam hovori, ze Kristus zalozil Cirkev, ktora ma bozsku autoritu spravovat v Jeho mene (Mt 16,13-20; 18,19, Lk 10,16). Kristus prislubil, ze Jeho Cirkev potrva az do skoncenia sveta (Mt 16,18;28,19-20, Jn 14,16). Biblia nam tiez hovori, ze spolu so Svatym Pismom, musime pocuvat aj posvatnu Tradiciu (2Sol 2,15;3,6).

Myslienka Sola Scriptura sa v Pisme nikde nenachadza, je nebiblicka. V skutocnosti nam Biblia hovori, ze sa mame drzat aj ustnej tradicie, hlasaneho slova Bozieho (1Kor 11,2, 1 Pt 1,25). V 2Pt 3,15-16 nas sv. Peter varuje, ze Svate Pismo moze byt tazke interpretovat a jasne naznacuje potrebu autoritativneho vykladatela. A nakoniec, 1 Tim 3,15 nam hovori, ze Cirkev je oporou a stlpom pravdy. 2.
Historia Biblie potvrdzuje, ze to bola Cirkev, ktora uplatnovala svoju apostolsku autoritu, ktora urcila co je a co nie je Pismom. Tuto autoritu potrebujeme na to, aby sme s istotou vedeli co do Biblie patri (1 Tim 3,15). 3.

Akykolvek pisany dokument, ktory je mysleny ako klucovy pri urcovani toho, ako maju ludia zit, musi mat zivu, pokracujucu autoritu, ktora ho strazi, garantuje a oficialne vyklada. V opacnom pripade by si text dokumentu vykladal kazdy po svojom a zavladol by chaos. Napriklad zakladatelia Spojenych statov Americkych spisali vyznamny dokument, ktory autoritativne urcuje, ako sa ma tento stat riadit - vola sa Ustava. Tiez vsak ustanovili aj zivu, pokracujucu autoritu, ktora Ustavu strazi, garantuje a oficialne vyklada - Najvyssi sud. Tito zakladatelia vedeli, ze bez takejto zivej autority by Ustava viedla k nekonecnym rozkolom, ako by si ju kazdy vykladal po svojom. A Boh mal bezpochyby viac mudrosti, ako zakladatelia USA. Nikdy by neponechal pisany dokument, ktory by mal byt jedinym meritkom viery bez zivej autority, ktora by ho chranila a oficialne vykladala.


Podobná témata

Konspirace

"Myslienka sola scriptura je nebiblicka." | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pondělí, 25. únor 2008 @ 17:33:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěl bych to vyostřovat. Hlavní je, že víru nám musel někdo předat, ať už přímo, nebo zprostředkovaně. A jemu předtím také někdo. A tak se dostáváme k jakési "apoštolské posloupnosti", ne tak jak ji chápe katolická církev, ale jako posloupnosti zvěstování evangelia.



Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 25. únor 2008 @ 17:38:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvrdenie, že „Sola Scriptura“ nie je možné

Pri pokuse dokázať právo tradície na autoritu sa často odvoláva na celkom posledný verš Jánovho evanjelia, kde je napísané: „A je ešte mnoho iného, čo Ježiš učinil. A keby sa všetko dopodrobna malo popísať, myslím, ani svet by nestačil na knihy, ktoré by sa dali napísať.“ (Ján 21:25) Samozrejme, bolo mnoho skutkov a slov Pánových, ktoré nie sú zaznamenané v Písme. Písmo je smerodajným záznamom, ktorý dal Svätý Boh svojmu ľudu. Nemáme ani jedinú vetu, ktorá by bola rozhodne od Pána, okrem toho, čo je v písanom Slove. Odvolávať sa na tradíciu ako na autoritu, keď ju nedal Svätý Boh, je zbytočné. Myšlienka, že nejakým spôsobom boli slová a udalosti od Pána zaznamenané v tradícii, jednoducho nie je pravdivá.

Ďalším zúfalým pokusom ospravedlniť tradíciu je vyhlásenie, že prvotná cirkev nemala Novú zmluvu. Apoštol Peter hovorí o spisoch apoštola Pavla, keď poznamenáva: „... ako vám písal aj náš milovaný brat Pavel podľa múdrosti jemu danej. O tomto hovoril vo všetkých svojich listoch, v ktorých niektorým veciam ťažko rozumieť. A neučení a neutvrdení ľudia ich práve tak, ako ostatné Písma, aj prekrúcajú na vlastnú skazu.“ (2. Petra 3:15-16) Peter tiež vyhlasuje, že písal, aby si veriaci pamätali, čo povedal. Preto napísal: „Chcem vám teda vždy pripomínať tieto veci, aj keď ich znáte a utvrdení ste v prítomnej pravde.“ (2. Petra 1:12).

Od najstarších čias bola k dispozícii podstatná časť Novej zmluvy. Na vnuknutie od Pána apoštol Pavol prikazuje, aby sa Jeho listy čítali aj v iných zboroch okrem tých, do ktorých boli poslané. To jasne dokazuje, že písané Božie Slovo bolo v obehu, už keď žili apoštoli. Pánovo prikázanie veriť tomu, čo je napísané, vždy bolo niečím, čo veriaci mohli poslúchať a poslúchali. V tejto veci musíme mať pokoru prikázanú v Písme, aby sme si nemysleli viac, než je napísané: „... aby ste sa na nás naučili: Nič nad to, čo je napísané! – aby sa nikto nevychvaľoval jedným proti druhému.“ (1. Korintským 4:6).
Nariadenie a naša láska k Bohu

Pán uplatňuje tému pravdy pri našej láske k nemu. To znovu podčiarkuje jej dôležitosť: „Odpovedajúc mu Ježiš riekol: Ak ma niekto miluje, bude zachovávať moje slovo, a môj Otec bude ho milovať a prídeme k nemu a budeme prebývať u neho. Kto ma nemiluje, nezachováva moje slová. A slovo, ktoré počujete, nie je moje, ale Otcovo, ktorý ma poslal.“ (Ján 14: 23-24) A potom znova: „Nebo a zem sa pominú, ale moje slová sa nikdy nepominú.“ (Matúš 24:35)

Sám Pán hľadel jedine na autoritu Písma, takisto ako jeho učeníci po ňom. Potvrdili samotné posolstvo Starej zmluvy. „Zákon Hospodinov je dokonalý.“ (Žalm 19:7). Veriaci má byť verní Pánovej ceste, pridržiavajúc sa jedine toho, čo je napísané: „Tvoje Slovo je pravda.“ Všetci praví veriaci preto musia uznať, že existuje absolútna miera, ktorou sa môže posúdiť, či vec je pravdivá alebo nepravdivá. V minulosti sa táto štandardná miera nazývala „pravidlo viery“ alebo „základ pravdy“, čo znamenalo mieru, podľa ktorej sa pozná pravda. Tento princíp, ako sme videli, je, že písané Božie Slovo je samo o sebe základom pravdy.

Pkracovanie:

Biblia, absolútny základ pravdy a rímskokatolícka autorita





Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 25. únor 2008 @ 19:02:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že myšlenka "jenom Písmem" je pro naše katolické přátele velmi tíživá. Člověk, který ji aplikuje, tak nepotřebuje žádného kněžského prostředníka mezi Bohem a jím. Pokud se nepodaří tuto myšlenku relativizovat, pak se církev nikdy nevrátí do katolického lůna, neuzná papeže, svaté, Marii ani nebude znovu obětovat Krista v sušence :-)



Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 25. únor 2008 @ 19:04:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Betmo, fakt nechápu, proč sem pořád něco věšíš, když se nevyjádříš taky. Ale doufám, že aspoň tentokrát se do debaty zapojíš. Čeho se bojíš? A když se nebojíš, proč nedebatuješ?

Irena




Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 25. únor 2008 @ 20:04:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Neni to nahodou vnitrne sporny, snazit se vyvracet Sola Scriptura poukazem na verse v Bibli?

Mne to prijde jako snazit se dokazovat vyrok: "Tato veta je nepravdiva" nebo "Teto informaci neverte". To je aporie.

No nic.

Priznivce principu Sola Tiara zdravi,

Aviaf



STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 25. únor 2008 @ 20:23:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA


„Pokud chceme někoho svést ze správné cesty, tak mu nejprve seberme kompas.“

Co v článku najdete
  1. Co princip Sola Scriptura neznamená.
  2. Co princip Sola Scriptura naopak znamená
  3. Důsledky opuštění principu Sola Scriptura.
  4. Proč se na pricip Sola Scriptura útočí?
  5. Poznámky k dění na GS ve vztahu k Sola Scriptura.
         


1. Co princip Sola Scriptura neznamená

Sola Sriptura, tedy pouze Písmo (Bible), neznamená, že bychom snad nemohli číst s užitkem jiné knihy než Bibli. Neznamená ani odmítnutí jakékoliv tradice v našich církvích, která není v Bibli zmíněna. Neznamená ani to, že co není zmíněno v Bibli by se snad nesmělo činit. Asi žádný soudný člověk nepochybuje, že apoštolové, kteří používali při misijních cestách lodě, by jistě neměli nic proti používání letadel.



2. Co princip Sola Scriptura naopak znamená

Znamená, že věříme, že Bible je Slovo Boží a že si Pán Bůh dovedl zařídit, abychom tuto úžasnou Knihu mohli držet v rukou. Samozřejmě se tak stalo skrze mnoho „druhotných příčin“ a Pán Bůh si použil řadu lidí k sepsání jednotlivých knih Bible a k sestavení Kánonu. Věříme, že ve světle Bible je třeba posuzovat a poměřovat vše ostatní. Například církevní tradice vůbec nevadí a naopak může být často užitečná. Jsou-li v ní však prvky, které odporují Bibli, nesmíme zaváhat ani na okamžik a musíme je odstranit. Princip Sola Scriptura uplatňujeme i pro posuzování koncilních dokumentů nebo výroků papežů. Cokoliv v nich odporuje Bibli, je třeba odmítnout a už vůbec se to nemůže prohlašovat za inspirovamé Duchem Svatým. Bůh si přece nemůže odporovat.


Princip Sola Scriptura by tedy mohl být definován takto:
Bible je jediným měřítkem, podle kterého poznáváme pravost nebo nepravost všeho ostatního. Podobně jako falešné bankovky poznáme pečlivým porovnáním s bankovkou pravou.



3. Důsledky opuštění principu Sola Scriptura.

Předně je třeba zdůraznit, že platnost principu Sola Scriptura se těžko dokazuje. Je to naopak výchozí předpoklad, tedy axiom, z kterého se vychází a na kterém se staví. Je tedy otázkou víry, zda tento princip přijímáme či nikoliv. Ale tak je to i s existencí Boha a se vzkříšením Ježíše Krista. Buďto věříme v Boží existenci, nebo věříme v Boží neexistenci.

Když zmíněný princip opustíme, najednou ztratíme pevnou půdu nohama. Ztratíme Skálu Božího Slova a ta je nahrazena bahnem lidských výmyslů, v kterých se pak topíme. Vše se najednou zrelativizuje. Jeden se třeba prohlasí za proroka a řekne: „Mě Duch Svaty zjevil to a to“. Další řekne: „Ke mě do pokoje přišel Ježíš a ukázal mi že máme dělat tamhleto.“ Jiný křičí: „Panna Maria ve Fatimě říká, abychom se víc modlili růženec – to světu pomůže.“ A ještě jiný povída: „Medjugorská panenka Maria vzkazuje, že máme činit za prvé to, za druhé ono a nazapomínat na tamto.“ Někdo jiný řekne: „Papež povídal, že máme více číst katechismus a ....“ Znamý TV evangelista nám vypráví, že ho Duch Svatý tahal za rukáv atd. atd.

Zkrátka opuštění principu Sola Scriptura vede k tomu, že se ocitneme v chaosu polopravd lží a pověr. Nikdo si už nemůže být jistý, čemu se dá vlastně věřit. Do křesťanství se začíná vlévat pohanství a blíží se náběh na synkretismus. Nepřipomíná Vám to, přátelé, současnou situaci?

Když se však podíváme do dějin křesťanství, vidíme jak moudré je pevně se držet Bible. Kdykoliv se od ní Církev vzdalovala, propadala se do temnot a vzdalovala se tím samozřejmě i Bohu. Jedině Bible pak ukazovala, jak moc se Cíkev Bohu vzdálila, a proto bylo vlastnictví Bible ve srozumitelném jazyze stíháno a považováno za velmi nebezpečné. Naopak oživení Církve bylo spojeno s návratem k Božímu Slovu.



4. Proč se na pricip Sola Scriptura útočí?

Tento princip vždy byl, je a až do příchodu Pána Ježíše Krista bude terčem útoků. Je to logické a není to překvapivé. Pokud chceme někoho svést ze správné cesty, tak mu nejprve seberme kompas. Od nepřátel Božího Slova je chytré, že postupují plíživě, krůček po krůčku. Nejprve položí lidskou tradici na roveň Bibli, a pak ji pozvolna Bibli nadřazují. Jak se protibiblická tradice rozrůstá, tak kráčí dále a dále od Boha a postupně si vytváří svoje učení a svůj systém. Pak se vytvoří „učitelský úřad,“ který umožní interpretaci Bible ve „světle,“ tedy vlastně ve tmě lidských výmyslů. Když se lidské mozky naprogramují nejprve poučkami vhodného katechizmu odvozenými z „učitelského úřadu,“ tak už pak často ani četba Bible nepředstavuje pro systém příliš velké ohrožení. Systém se časem může tvářit navenek i docela vlídně, nicméně jakýkoliv pokus o návrat na skálu Božího Slova je nemilosrdně likvidován

Celý čánek: STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA



KDO JE Z BOHA, SLYŠÍ JEHO SLOVA. OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SRIPTURA II. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 25. únor 2008 @ 20:26:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

KDO JE Z BOHA, SLYŠÍ JEHO SLOVA.  OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SRIPTURA II.


Jan 10:27 (NBK)

„Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě.“


Obsah článku:

Úvod


I. Vnitřní svědectví o pravosti Bible

1. Naplněná proroctví

2. Ježíšův respekt k Písmu

3. Aplikace principu Sola Sriptura v Beroji

4. Věrohodnost Nového Zákona

5. Další vnitřní svědectví o pravosti Bible


II. Kdo je z Boha, ten slyší Jeho Slova

Závěr



Úvod

K článku nazvanému „STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA,“ (link: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=4436 ) přišla jedna zajímavá otázka typická pro naše římsko-katolické přátele (pravděpodobně z nějaké instruktážní apologetické příručky). Ta otázka zněla ve smyslu: „Kde je v Bibli psáno Sola Scriptura?“  Nutno připustit, že je to docela elegantní chyták. Ocitáme se totiž v podobné situaci, jako bychom měli dokázat že, 1+1=2, což je docela nesnadné. Autor té otázky zřejmě nečetl článek příliš pozorně, protože v článku jsem uváděl, že princip Sola Sriptura, je výchozím předpokladem, tedy axiomem, na kterém se dále staví. Tomuto předpokladu buďto věříme nebo ne. Podobně jako věříme nebo nevěříme v existenci Boha. Přesto je dobré nezapomínat na fakt, že ačkoliv v Bibli nikde přímo napsáno Sola Scriptura nenajdeme, svědčí sama Bible jasně o své pravosti. Navíc o její pravosti svědčí sám její Autor, totiž Bůh.



Nejprve se tedy podívejme, jak svědčí Bible sama o sobě.



I. Vnitřní svědectví o pravosti Bible

1. Naplněná proroctví
V Bibli existuje celá řada proroctví, která se už naplnila. Mnoho z nich se vztahuje přímo k Ježíši Kristu. O těch snad ani netřeba na GS hovořit. Zmiňme tedy jen jako příklad proroctví z Izajáše o perském králi Kýrovi. Je to úžasně podrobné proroctví, které obsahuje i jméno krále Kýra a vzniklo mnohem dříve, než se tento král narodil. Taková jednoznačná a detailní naplněná proroctví jsou trnem v oku liberálům. V minulém století byly v liberálních kruzích v módě hypotézy, že proroctví byla napsána později (když už se události v nich popsané staly). Po nálezu kumránských svitků s velmi starými opisy Izajáše se však od těchto hypotéz začalo ustupovat. Současně už nejsou tak populární ani názory, že Izajášů bylo několik. Výše zmíněný příklad krásně ilustruje nejen pravdivost Bible, ale i fakt, že Bůh je vševědoucí i v tom smyslu, že zná do detailů celý průběh historie. Jak se krásně říká v angličtině: „History is His story.“


2. Ježíšův respekt k Písmu

Když Ježíš Kristus chodil skoro už před dvěma tisíci let po této Zemi byl Písmem vlastně dnešní Starý Zákon. Ježíš o Písmu mluvil s velkým respektem. Citáty s Písma bojoval se satanem v době pokušení a citáty z Písma používal jako argumenty při teologických diskusích. Citoval z Tóry, Proroků i z Žalmů. Dobře si byl vědom, že Písmo svědčí o Něm. Když Jan Křtitel z vězení posílal vzkaz k Ježíšovi, s dotazem, zda je ten Mesiáš, Ježíš mu odpověděl citací poroctví z Izajáše, které se na Něj vztahovalo.

3. Aplikace principu Sola Sriptura v Beroji

Bible pozitivně hodnotí horlivost Židů v Beroji. Když jim bylo zvěstováno Evangelium, pečlivě je zkoumali ve světle Písma (tehdy SZ). Nepatřili mezi naivky, které spolknou kdejaké atraktivně se tvářící učení i s navijákem. Když tedy zjistili, že Evangelium je v souladu s Písmem, mohla stát jejich víra na opravdu
pevném základě.

4. Věrohodnost Nového Zákona

Ve své druhé NZ epištole řadí apoštol Petr Pavlovy listy mezi Písma. Další ve vztahu i k NZ viz část II.

5. Další vnitřní svědectví o pravosti Bible
V Bibli najdeme dokonce místa, kde se o Bohu hovoří jako o Slovu a naopak o Slovu jako o Bohu. To má své důsledky. Slovo Boží není mrtvá litera – je živé. A neúcta a neláska Bpžímu slovu znamená neúctu a nelásku k samotnému Bohu. Napdení autority Božího Slova pak znamená napadení autority samotného Boha. V Bibli také najdeme svědectví o tom, k čemu je Písmo dobré – jakýsi návod k použití. Je také konstatováno, že Písmo je Bohem vydechnuté. Zde uvedená svědectví samozřejmě nejsou vyčerpávající a čtenáře tohoto článku jistě napadne celá řada dalších míst v Bibli potvrzující autenticitu Bible samotné.




II. Kdo je z Boha, ten slyší Jeho Slova

Podobně jako pes zná hlas svého pána, znají Boží děti hlas Boží. Jednoduše poznají, když čtou Bibli, že to nejsou obyčejná lidská slova, jako nacházíme v jiných knihách. Poznají řeč pravého Boha – Boha Bible.
Pán Ježíš říká:


Jan 10:27 (NBK)

„Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě.“

Tento poslední argument je velmi pádný, ale má omezenou platnost. Není to argument úplně pro všechny. Je to totiž argument pro všechny ovce, nikoliv však pro kozly. Ovce totiž slyší Ježíšův hlas a věří Jeho Slovům. Jenže ne všichni slyší s vírou Jeho Slova. Proč? Protože nejsou všichni z jeho ovcí. Ježíš říká:


Jan 10:26 (NBK)

„Vy ale nevěříte, protože nejste z mých ovcí, jak jsem Vám řekl.“



Závěr

Važme si Bible.
Co bychom bez ní věděli o Bohu? Vždyť Bůh je schopen existence mimo čas prostor a hmotu. Tomu jistě věří všichni, kdo nejsou pantheisté. My však jsme naopak uzavřeni v čase, prostoru a hmotě. Jsme tedy naprosto odkázání na Boží sebezjevení. A Bůh se nám dal poznat v Bibli. Samozřejmě, že máme volbu Bibli ignorovat. Můžeme si pak vytvořit, namísto pravého Boha Bible, jen příjemného bůžka vlastních představ a nakonec být i s ním uvrženi do ohnivého jezera. Pokud však hledáme spásu, pamatujme, že ji nalezneme pouze u pravého Boha – Boha Bible.


KDO JE Z BOHA, SLYŠÍ JEHO SLOVA. OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SRIPTURA II.



Kam vede opuštění principu sola Scriprura? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 25. únor 2008 @ 20:28:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kam vede opuštění principu sola Scriprura? Viz následující článek:

ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV SE ROZEŠLA S KŘESŤANSTVÍM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ


Římský katolicismus se zrodil počátkem čtvrtého století, když císař Konstantin zasnoubil křesťanství s pohanstvím. Tak se otevřela široká cesta pro invazi pohanských praktik a pověr. Abychom však byli fér, musíme přiznat, že k fatálnímu zpohanštění učení římskokatolické církve nedošlo najednou, ale jednalo se spíše o postupný proces hromadění bludů. Zajímavou vlastností římského katolicismu je totiž princip kumulace bludů v čase. Tento princip spočívá ve skutečnosti, že římskokatolická církev nikdy neruší bludy, které se již jednou staly součástí jejího oficiálního učení, ale naopak další bludy přijímá. Z tohoto principu kumulace bludů vyplývá, že stav učení dnešní římskokatolické církve je mnohem horší, než jaký byl například v době Karla IV.

 

Otázkou ovšem je, kdy se vlastně učení římskokatolické církve dostalo do zásadního konfliktu s pravdou Božího Slova - Bible. Věřím, že milníkem od kterého není možné považovat oficiální učení římskokatolické církve za křesťanské se stal Tridentský koncil, který se konal v letech 1545-1563. Tridentský koncil totiž, ve svých článcích o ospravedlnění, přijal falešné evangelium a křesťany věřící pravému Evangeliu proklel.


 

Níže je jako příklad uvedeno několik kánonů (článků) Tridentského koncilu, které se týkají ospravedlnění.



Kam vede opuštění Písma?: PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 25. únor 2008 @ 20:40:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kam vede opuštění Písma?: PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU

Po bitvě na Bílé Hoře 8. listopadu 1620 ztratila naše země svobodu vyznání a po dlouhou dobu byla devastována římským katolicismem. Z této devastace se už nikdy nevzpamatovala. Římskokatolická církev se o necelé století dříve, na Tridentském koncilu, rozešla s křesťanstvím přijetím falešného evangelia a prokletím křesťanů věrných pravému Evangeliu: Zde je klíčová část Tridentského koncilu (v angličtině) Falešné učení vydalo své zhoubné ovoce, které zakusily Čechy a Morava po roce 1620. Podobně jako Kain nenáviděl Ábela až k smrti, projevila se nenávist římského katolicismu ke křesťanství v krutém pronásledování a vraždění křesťanů věrných Božímu Slovu.

Koncem 16. století bylo v Čechách 90 % a na Moravě 50 % obyvatel vyznání evangelického. Země Koruny české pak byly nejsvobodnějšími zeměmi v Evropě, protože evangelíci si vymohli na císaři, aby i poddaní měli svobodnou volbu vyznání (tzv. Rudolfův majestát z roku 1609). Jinde ve světě platilo „koho panství, toho náboženství“, ale v Čechách se mohl každý rozhodnout svobodně bez ohledu na vyznání vrchnosti. Prohraná bitva na Bílé Hoře 8. listopadu 1620 znamela konec svobody vyznání. Čechy upadly do spárů římského katolicismu. Začala krutá rekatolizace. Už 21. června 1621 bylo popraveno 27 šlechticů evangelického vyznání na Staroměstském náměstí v Praze a jejich majetek byl zabaven. Roku 1624 byli ze země vykázáni všichni evangeličtí kazatelé a roku 1627 vypovězeni i všichni svobodní obyvatelé, kteří nechtěli přestoupit do římské církve. Tím, že byla vypovězena česká evangelická šlechta, měšťané a další vzdělanci, přišla země o to nejcennější, o svou inteligenci. Nejznámější mezi pobělohorskými exulanty je poslední biskup Jednoty bratrské Jan Amos Komenský. Poddaní se ovšem vystěhovat nemohli a byli vystaveni pronásledování a násilné rekatolizaci. Přesto se scházeli zvláště v odlehlých místech tajní evangelíci a do země se „pašovala“ evangelická literatura, zejména Kralická Bible a kancionály. Zatímco před rokem 1620 se počet obyvatel v Čechách a na Moravě odhaduje na 4 miliony, ve druhé polovině 17. století činil už jen zhruba 800 tisíc!

V současnosti nemá římskokatolická církev dostatečnou moc, aby pronásledovala křesťany srovnatelným způsobem, ale to se může změnit. Rozhodně se nezdá, že by se Řím vzdal mocenských ambicí. Nejpodstatnější je však fakt, že římsko-katolická církev stále proklíná křesťany! Nenechme se mýlit – Tridentský koncil nikdy nepřestal platit! Nechci tímto článkem nějak štvát proti římským katolíkům, vždyť mnozí z nich jsou spíše oběťmi a zajatci zlého systému než jeho tvůrci. Jen bychom měli důrazně varovat před učením Říma a jasně říkat, že římský katolicismus není křesťanství. Mnohé to překvapí a není divu. Za rekatolizace i po ní opakovali ideologové římského katolicismu pořád dokola nestoudnou lež, že římský-katolicismus je křesťanství a ŘKC jediná pravá církev. Mnoho lidí v Česku věří, že mají představu o křesťanství. Smutnou skutečností je, že mají představu pouze o antitezi křesťanství – římském katolicismu s jeho ohavným evangeliem naruby. A to je hořké ovoce rekatolizace.

Celý článek s diskusí: PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU






Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Úterý, 26. únor 2008 @ 10:17:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betka Malinova, nechces obcas aj zareagovat? :-) Ci sa bojis, ze ta zacnu prenasledovat ti dvaja ufoni, co uniesli tvoju sestru? :-)

> Akykolvek pisany dokument, ktory je mysleny ako klucovy pri urcovani toho, ako maju ludia zit, musi mat zivu, pokracujucu autoritu, ktora ho strazi, garantuje a oficialne vyklada.

Myslim, ze by si si velmi dobre rozumela s moslimami, kde presne tento princip plati. Rada vykladacov vzdy podava aktualny vyklad Koranu a nikto nema narok protestovat.

> zivu, pokracujucu autoritu, ktora Ustavu strazi, garantuje a oficialne vyklada - Najvyssi sud.

Pozabudla si na velmi dolezity rozdiel. pozemske zakony sluzia na to, aby mohli ludia spoluexistovat. Tam kde sa zacina sloboda jedneho cloveka, konci sa sloboda druheho. Preto musia existovat institucie, ktore rozsudzuju rozpory medzi ludmi a institucie, ktore rozsudky dokazu vymoct. Evanjelium je vsak o dacom inom. Evanjelium je navodom na spasu, nie na organizaciu zivota pozemskeho. Tam, kde sa konci spasa jedneho cloveka, nezacina sa spasa ineho a naopak. Preto rozpory vo vierouke ohladne spasy nemaju konfliktny charakter - ked dakoho udriem, jeho to boli, ale ked ja verim alebo neverim v daco ine, nikoho ineho sa to nedotyka, preto nie je potrebne medzi ludmi ohladne vierouky rozsudzovat, kto si vysvetluje spasu spravne a kto nie. Vidis to aj v reali - veriaci roznych krestanskych cirkvi mozu zit spolu v jednom state pod rovnakymi pozemskymi zakonmi, dokonca aj v jednom dome a jednej rodine. Roztrzky medzi nimi vyplyvaju nie z Bozieho vedenia, ale z ludskej nedokonalosti, jesitnosti, tuzby po moci, casto su vedene diablom.

> Historia Biblie potvrdzuje, ze to bola Cirkev, ktora uplatnovala svoju apostolsku autoritu

Definuj prosim, co povazujes, za cirkev. Je to spolocenstvo vsetkych veriacich? Alebo spolocenstvo knazov. Alebo hierarchicka knazska organizacia? Lebo od toho velmi zavisi zmysel toho, co si napisala.

2. list Tesalonickym krestanom obavam sa, ze neriesi ziadnu "posvatnu tradiciu", najma nie typu RKC, kde sa odvolava na tradiciu, ked sa to hodi a tradicia sa meni ex cathedra, ked sa to hodi, takze sa vlastne nabaluje balast jeden na druhy. Vers 15 je jasny - veriaci sa maju drziat informacii odovzdanych apostolmi ci uz v ustnej alebo pisomnej podobe. Este raz opakujem, ze sa to tyka infomacii odvzdavanych apostolmi, takze do tradicie vonkoncom nemozno zahrnat veci pridane pocas dalsich staroci. Dalej si mozeme prebrat, co asi mohlo by sucastou tych ustnych informacii. Nemohlo to byt nic, co je v rozpore s tym, co apostoli hlasali v listoch, ktore sa zachovali a v Evanjeliach. V listoch a Evanjeliach je informacia, ktora uplne postacuje na to, aby kazdeho jednotlivca dotiahla k spase. Netreba ziadne dalsie tajne nauky. Takze v NZ mame informaciu, ktora plne postaci pre zamery Bozieho planu. Cokolvek je navyse, je nadbytocne, parafrazujuc starovekeho klasika: ak je tam to iste, je to zbytocne a ak je tam nieco ine, je to skodlive.



Re: Myslienka sola scriptura je nebiblicka. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 14. březen 2008 @ 23:53:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Betmo,

Protože se nezapojuješ do diskuse a pouze sem vládáš články propagující bludy římského katolicismu, tak věřím, že bude užitečné vkládat formou komentářů k Tvým článkům odkazy na stránky a články, které mají biblické učení a  před římskokatolickými bludy naopak varují. Čím víc článků sem pošleš, tím víc se bude šířit varování před bludným učením Říma. Možná se připojí i další uživatelé Grana a učiní totéž.

Následují slíbené odkazy na které stačí kliknout a číst:

http://www.reformace.cz/

http://nkz.reformace.cz/

http://prokrestany.sweb.cz/



Kapitoly z knihy Žena jedoucí na šelmě? od Dave Hunta:

Žena jedoucí na šelmě? - 2. Důvody pro uvěření.

Žena jedoucí na šelmě? - 3. Velikonoční Spiknutí?

Žena jedoucí na šelmě? - 8. Nepřerušená linie apoštolské posloupnosti?

Žena jedoucí na šelmě? - 9. Neomylní heretici?

Žena jedoucí na šelmě? - 10. Neomylnost & Tyranie

Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?

Žena jedoucí na šelmě? - 12. Nečistá matka

Žena jedoucí na šelmě? - 13. Svůdce duší

Žena jedoucí na šelmě? - 14. Neuvěřitelná metamorfóza

Žena jedoucí na šelmě? - 15. Nečistá Aliance

Žena jedoucí na šelmě? - 16. Vláda nad králi

Žena jedoucí na šelmě? - 17. Krev mučedníků

Žena jedoucí na šelmě? - 18. Pozadí Holocaustu

Žena jedoucí na šelmě? - 19. Vatikán, Nacisté a Židé

Žena jedoucí na šelmě? - 20. Povraždění Srbů

Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Žena jedoucí na šelmě? - 22. Sola Scriptura?

Žena jedoucí na šelmě? - 23. Otázka Spásy

Žena jedoucí na šelmě? - 24. „Oběť“ Mše

Žena jedoucí na šelmě? - 25 Zrazená Reformace

Žena jedoucí na šelmě? - 26.  Apostásie a Ekumenismus

Žena jedoucí na šelmě? - 27.  A co Marie?

Žena jedoucí na šelmě? - 28. Přichází Nový Světový Řád






Jak obdržíte spasení???


LUTHER O MŠI: Mše v papežství je největší a nejhroznější ohavnost


ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV SE ROZEŠLA S EVANGELIEM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ


DNES JE 8.11. – PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU


STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA


VZPAMATUJTE SE!!! PÁN JEŽÍŠ KRISTUS UŽ SE VRÁTIL FYZICKY NA ZEM!!!


ŘKC chystá v Assisi synkretistické setkání s pohany !!! Papež to podporuje !!!


Stránky http://prokrestany.sweb.cz/ pomáhají naší ekumenické káře


Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.


KDO JE MATKOU VŠECH KŘESŤANů? Je to stejná matka, jakou vyznává katolicismus?


Římsko-katolická církev neexistuje! Existuje pouze tento protimluv! A co je BVC?


Něco více, než náboženství


Co je to Láska? Postavit se za pravdu, nebo bližnímu do očí lhát?


Zakládá se římskokatolické učení na biblické pravdě?




Téma související s ospravedlněním předurčení:

























Užitečný odkaz na rychlé vyhledáváni v Bibli:
 
http://www.biblenet.cz/bible/






Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy