Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 64 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461338
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: "Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2
Vloženo Sobota, 01. prosinec 2007 @ 15:42:50 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jirikrupa

O tématu, který popisuje tento článek, se defacto už rozjela debata v některých nedávných komentářích. Zpozdilo se mi publikování tohoto příspěvku o několik dní  a o jeho podstatě jsem již v komentářích vlastně začal mluvit, stojí ale za to si toto uvědomit.
Je to jedna z nejklíčovějších věcí!

.....
Uplynuly další dny "debaty" nad publikovanými svědectvími některých křesťanů. (nejen svědectvími, ale i vyhodnoceními, posudky, rozpoznáváním, skoro "prorockými" výzvami, vyučováním ! ).

Jak se ledy hnuly či nehnuly?
A jak s tou diskuzí o charismaticích ?  

Myslím, že zřejmé je toto z pohledu autorů:
"charismatické učení je agresivní učení a proto je třeba s ním nekompromisně jednat" /IC/
 Naplňuje mne to příšerným hněvem, je skoro třeba vzít bič a vypráskat to ven. Fuj! /Jakobin/
 (v kontextu "charismaticky" praktikované zbožnosti)

(Poznámka novější: nemohu nepřidat jeden z posledních výroků …poslat dané urážky ..“místním prasatům“…nechce prý jmenovat, ale ..jmenuje ..jak typické …a mezi „prasaty a ocasy“ uvádí ty, kdo nesouhlasí prostě se zde dogmatizovanou a nedotknutelnou publikací. /icicle/  Nikomu ze zdejších diskutérů to zdá se nevadí. Asi ani jako aforismy od berkina, který si ztučňuje, co chce, aniž by si uvědomil, že některé jeho ztučnělé výroky pronesli autoři díla. Aforismus  má dokončenou pointu, berkin vytrhává některé výroky z jejich pointy a zdá se, že nechápe jejich smysl. To se může stát. Nicméně i kdybych koktal, neměl by Berkin dělat legraci z toho, čemu nerozumí. Skoro všechny „aforismy“ mají jasné poselství, i kdyby nebylo patrné na první pohled nebo jsem ho špatně formuloval já. Něco říkají. Dá se to říci o některých jiných slovech zde? No nic, to jen na okraj z posledních dnů.)



Původně deklarovaný záměr rozpoutat diskuzi, který byl deklarován v úvodu se postupně rozplývá. Nejprve po Stepanovi a Icem  , který jej ještě deklaruje, ale odmítá odpovídat na některé dotazy k práci, jakobin naznačuje, že prostě "objevili Ameriku" a nikdo to nemůže zpochybňovat. Pak i Farel upřesňuje a upozorňuje na to, že ani tak není záměrem rozpoutat diskuzi, i když jestli ji něco vyvolá, tak ok. Tomu lze rozumět a ve skutečnosti je to alespoň upřímné vyjádření skutečnosti.

  "Ne, nejde nám o diskuzi, my to prostě chceme říct."  …zní z toho

 Já toto vyjádření neshazuji, respektuji, apriori tento postoj nepovažuji za špatný,  ale je třeba si to tedy ujasnit.

 Bylo nám řečeno:

  "A pokud se mu podaří aspoň trochu rozpoutat rozumnou diskuzi na popisované téma, tak bude k užitku.
...
Tento způsob (denní publikování) umožní čtenářům knihy průběžně se sdílet s ostatními se svými vlastními názory a pohodlně diskutovat přímo nad jednotlivými kapitolami s autory publikace a dalšími uživateli GRANO SALIS.
Uvidíme, zda se autorům skutečně podaří rozpoutat zamýšlenou rozumnou diskusi na uvedené téma
."  /Stepan v úvodu o spisku/


 Ale pozor, já teď si z toho nedělám srandu, ani nechci jakože primárně chytat za slova, jde mi o ujasnění situace.To se stane, že si lidé neporozumí a jeden si myslí, že diskuzi chtějí, oni sami to však za "zamýšlený cíl"  nepovažují.

 Cíl je tedy jiný.

  Deklarovaný cíl může být jiný i v jiných bodech, například tvrzení, že to není namířeno proti charismaticky vyznávajícím lidem je silně kontroverzní, protože v podstatě IC sám třeba říká "prober se s charismatického poblouznění" a další , (to teď nechci moc pitvat.) Poselství ale je, že "pryč od charismatiků", jak to následně dopadá.


  Cíl, který je obecně přijatelný, je touha "pomoci obětem". Touha pomoci lidem, kteří „jsou dle mého“ znásilňováni a v omylu a v manipulaci. Toto je cíl, který je přijatelný a je možné, že je vskutku součástí spektra tužeb a cílů v srdci autorů. To je i otázka důvěry. (Já k tomu přistupuji tak, že jim nejprve v podstatě věřím. Nepochybuji o tom nějak apriori a předem, i když to automaticky neberu jako jasně zaručené.)


 Takže "nejde o diskuzi" to si opravme, autorům v podstatě primárně o diskuzi nejde, jak nyní říkají i sami a není jejich zamýšleným cílem ji rozpoutávat, jak nám bylo nejprve řečeno.


  Situace je tedy nyní jasněji zjevena (i když kdo četl mé komentáře k diskuzi, ví, že jsem o tom mluvil již dříve, že tento stav je takový - nyní je i jasněji zjeven samotnými autory)


 Jde tedy o poselství.Jde o vyučování. Jde o popis a vyprávění zážitků. Jde o svědectví - a to , jako každé jiné, může být silně pravé či silně zkreslené až křivé.

  O čem to poselství je ?

 Tak je o "pomoci obětem"..ano, je to tam, já to tam nějak vidím. Jsou zde nějaké oběti, nějací násilníci, nějaký násilný systém.
A je zde nastiňován důvod, smysl a řešení toho všeho.

  Kromě poselství o pomoci obětem, či dokonce pomoci "charismaticky orientovaným křesťanům" je zde ovšem obrovské obvinění. Je zde útok, tvrzení.

  "Tam se s Bohem a Božím slovem defacto  moc nesetkáš. Tam nemůžeš dobře růst. Tam je nebezpečno a manipulačně.  … To se musí vypráskat bičem a nekompromisně s tím jednat."


  A tak je zde mimo jiné čistý útok! To není ani kritika, ale vlastně útok!

(můžete zase pochybovat, jako když jsem psal o jednom portálu, že je tendenční a někteří mi nevěřili a obhajovali jeho "objektivnost" ..přitom já nejsem proti tendečnosti, jen rád , když jsou věci jasné a patrné)

  Svědectví jsou poskládána výhradně negativně. Nejsou tam svědectví o opaku, kdy lidé poznali Pána, jejich zdraví bylo navráceno, manželství třeba uzdravena, osvobozeni z některých návyků a nepravostí. Prostě vše je čistě z negativního pohledu.


 Toto je ošetřeno námitkou, že pozitivního o charismatismu je dost. (a dogmatem, že o nebezpečích se skoro nemluví ..mylným)

 Ovšem pozor, to je dle mne opět jedna z úliteb veřejné mínce. Jde o to, že autoři defacto žádné moc  toto pozitivní v podstatě neuznávají. Sice tam i zazní, že přišli některé dobré důrazy a klady, ale celý smysl je ovšem opačný, je to přece "nemoc a slepá větev křesťanství" (může špatný strom dávat dobré ovoce? )

  Tedy poselství autorů není, toto toto toto je dobré a pozitivní a užitečné, v tom pokračujte, žehnáme Vám "charismatické církve". Poselství je jednoznačné: charismatismus je nutno "dát pryč".

 O upozornění, že bagatelizovat vnitřní diferenciaci charismatického hnutí, i jeho pokleslých forem třeba, či ulítlých, stejně jako zdravějších a biblických na slovo "charismatismus" již ani teď nemluvím, toto je prostě pro autory nepochopitelné a nebo to záměrně nepřijímají..(jen jakobin říká pro jistotu , že popisuje subjektivně jen část, ale dělá, jakoby popisovala vlastně celek.Nijakse nevymezuje k tvrzením o "infikování charismatickým hnutím" , neuvažuje o pravdivosti "popisu charismatického učení" tam uvedeného..toto vše  bere jako celek "charismatismu" .. navozuje dojem,že zná charismatiky v ČR ("stovky charismatiků na koferencích") a celkově prostě také "popisuje charismatismus" a bere jej za onu "nemoc" . Říká, že neví o možných "dobrých" sborech.

  Pokud píši a vyjadřuji se k celku "charismatismu" pak ať jej znám nebo neznám, píšu a vynáším soudy o něm. Pokud dávám výzvy k "charismatickému hnutí" i těm, co se s "ním setkají", pak mluvím prostě o "charismatickém hnutí". A Skrytá tvář nepopisuje část "charismatiků", ona vydává svědectví o nich a říká, že je zná. (že ví, co to "charismatismus" je, že není dobrý, a že být charismatikem je vlastně něco,kdy se člověk přinejmenším "mýlí")


  Takže práce je i svědectvím o "charismatickém hnutí", jeho "posudkem", jeho obžalobou. Je tvrzením, nijak vnitřně moc diferencovaným, že "charismatické hnutí" je přinejmenším z člověčiny přihorším „ďábelština“.

 Skrytá tvář o "charismatické hnutí"  svědčí jako o celku, nerespektuje skoro vůbec vnitřní rozrůzněnost a výsledek je silně negativní.


  Závěr:

  Takže nejde o diskuzi. Jde o obvinění. (z mého pohledu)

  A je biblické, že ve sporu dvou stran se prý jedna strana zdá spravedlivá, dokud ji druhá nepodrobí zkoušce.

  Já tvrdím, že celkově jde o nespravedlivé obvinění a křivé svědectví. Charismatické hnutí, přátelé, přišlo v podstatě z Božího Ducha. Nezávisle na tom, jak se poté některé jeho formy vyjevily, zkvetly nebo upadly.
  
    Proto činíte velký soud svou prací, a to tím více, čím se onen domnělý či skutečný pocit pomoci "obětem" zaměňuje za hodnocení a charakteristiku "charismatického hnutí".

  První věc je víceméně legitimní, byť subjektivní.
  Druhá věc, je legitimní sice taky, ale vzali jste si velké sousto. V konečném důsledku kritizujete to, čemu dal vzniknout Pán a co vypůsobil jeho Duch.V konečném důsledku nejen "pomáháte", ale i ničíte Boží dílo a skutky.

  Ne nejde o diskuzi.Byť se tu diskutuje někdy.

  Přál bych si, abyste připustili alespoň tuto diferenciaci.

 K mým zjišťovacím otázkám pozadí vašeho myšlení, které někdy veřejně nezjevujete, bych přidal jednu  zásadní.

 Mohli by mně a ostatním  autorové říci, zda vznik charismatického hnutí, jeho počátky, rozšíření, ono aplikování Korintským 12-14 atd. považují za člověčinu , Boží dílo nebo ďábelštinu?

Prostě zásadní otázka, je-li odsouzeno charismatické hnutí, je zde na stole nyní. A ta je opravdu zásadní.

 Je charismatické hnutí z těla nebo z nebe? V té zásadě, v tom kořenu, v tom původu? 

 Takže autoři, říkáte, že charismatické hnutí je zlé, já se ptám, odkud přichází ta moc vyvádět třeba lidi z posedlostí, uzdravit je a tak? Odkud je "charismatické hnutí"?

 


Pokoj Vám


Podobná témata

Charismatici

""Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Nemůže strom dobrý zlého ovoce vydávati! (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 16:11:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Krupa, upozorňuji vás, že nejste inkvizitor a autoři Skryté tváře nejsou vězni inkvizice, podrobení právu útrpnému, takže vaše stylizace do role vymahače odpovědí je naprosto zbytečná. :-)

Pokud zde tvrdíte, že Charismatické hnutí, přišlo v podstatě z Božího Ducha, pak to dokažte. Dokažte, že nepřišlo z ducha charismatismu nebo z ducha katolicismu nebo z jiného ducha. Položte nezvratitelné důkazy, nikoliv blábolení o stamilionech svědectví. Dokažte, že vaše nevyplněná svědectví, podvody s prodlužováním nohou, zlatým prachem a zubama, nesplněná proroctví o velkých probuzeních v minulých letech, manipulace, psychické vydírání, propaganda, sváry, roztržky a nenávist vůči jinak smýšlejícím, jejich vyhazování ze sborů a další "zločiny" jsou z Božího Ducha.

Pane Krupa, pokud tak zoufale potřebujete konečný soud nad charismatickým hnutím, pak není nic snazšího: Pán Ježíš nám dává jednoduchou pomůcku a netřeba kilometrových odstavců plných nesourodého plácání: Po ovocích poznáte je!  Zanechte inkvizičního vytloukání odpovědí z obětí charismatismu a posuďte si charismatismus podle Slova Páně: Nemůže strom dobrý zlého ovoce vydávati!  



Cítím to podobně jako Jirka (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 17:11:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli někdo ukřivdil Jakobínce a ta teď práská bičem, nebo někdo zranil Farela a ten teď kouše do všeho co jde kolem něj, není důležité. Ani to , že jsou pokrytecky ukryti v anonymní poušti. Oáza je daleko. Ale i pro mne, Jirku, Olina, Pattreho a další, chcete - li. Snad tady diskutujeme, nebo už ne. Proto chápu Jiřího, když se ptá : Je charismatické hnutí z těla nebo z nebe?
Péťa



Re: "Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2 (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:15:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože jsem autorem věty co Jirka tak rád cituje, vyjádřím se k ní. Jedná se o větu "A pokud se mu podaří aspoň trochu rozpoutat rozumnou diskuzi na popisované téma, tak bude k užitku."

Takže Jirko:
1. Když jsem použil takovou větu, tak jsem neměl na mysli diskuzi jen a především zde na Granu, ale i na jiných místech a mezi dalšími čtenáři.
2. Charismatické učení je agresivní a líbivým způsobem se snaží dostat do mnoha sborů napříč všemi denominacemi. Ukazuje nejdříve svoji vlídnou tvář, ale o svých problémech mlčí (extrémismus, manipulace apod.). Celé jsem to sepsal jako protiváhu té nejvíce ukazované libivé tváři. A je pochopitelné, že kolem toho budou diskuze tam kam se to dostane.
3. Asi si neuvědomuješ, že Ty NEJSEŠ středem diskuzního všehomíra. A ani NEJSEŠ vrchní, nejvyšší diskutér char. hnutí. Proto když někdo nediskutuje s Tebou, neznamená to, že je nepřístupný diskuzi. Zkus se taky třeba zamyslet nad tím, není-li chyba v Tobě, když jde diskuze mimo Tebe.


K tomu ostatnímu co jsi napsal, jen zkratkovitě, protože Ty jsi zase toho do sebe semlel hromadu. A tím se to nejen špatně čte, ale ještě hůře se na to odpovídá. Takže opět:
1. To, že diskuze mezi charismatiky a nevyznavači tohoto učení je težká, ne-li nemožná dobře vím. Znám to z obou stran barikády. A podobných diskuzí už jsem vedl hoooodně velkou řadu. Tvé argumenty co Ty často používáš už jsem používal před cca 15 lety coby horlivý zastánce charismatických důrazů.
2. Je mi úplně šuma fuk jestli můj příspěvek do Skryté tváře budeš nazývat útokem, nebo kritikou. Žádný velký objev si neudělal. Nevím proč z toho šílíš. Dle mého názoru si manipulace a autoritářství hojně rozšířené v char. hnutí zaslouží daleko větší a tvrdší protiútok.
3. O diskuzi mi primárně opravdu nejde. Daleko více mi jde o varování a o ukázaní negativních věcí v char. hnutí těm, co do toho ještě nespadli.
4. Můj příspěvek se jmenuje "Psychická manipulace v char. hnutí", celá kniha se jmenuje "Skrytá tvář charismatismu". Je naprosto logické, že to nebude čtení o zásluhách char. hnutí a nebude to ani vyvážená a objektivní literatura tak jak žádáš Ty. To Ti ale vysvětluji už minimálně potřetí, ale Ty to nedokážeš nějak pochopit. Proto Tvé neustálé brečení, že je to nevyvážené je NAPROSTÁ BLBOST. Kdybych chtěl napsat něco vyváženého, tak bych to nazval třeba "Klady a zápory char. hnutí".
5. Pokud jsem v char. hnutí a pod char.učením prožil víc jak 15 let života, tak si troufám říci, že o tom něco vím. Tvoje tvrzení ve smyslu, že o tom nevím nic je i proto blbost. Srovnej se. Byl jsem vášnivým obhájcem charismatických důrazů když Ty jsi ještě tahal charismatickou kačenku.
6. Domnívám se, že důraz na dary Ducha svatého přišel shůry. Ale k tomu se přidalo a to více než hojně člověčích plagiátů darů, zveličování a zneužívání toho co se za dary vydává, včetně důrazu na osobní vedení Duchem Božím atd. atd. A protože se jedná jen o plagiáty tak to nakonec vede k manipulaci a nesvobodě. O sugesci, autosugesci, davové psychóze ani nemluvě. Ale to bych Ti tady mohl zase napsat celý další příspěvek do Skryté tváře. Obecně: Duch Boží vede ke svobodě. Ne k manipulaci, ne k autoritářství. Postavit křesťanství především na tkzv. darech ducha je chyba. Toť můj osobní názor.
7. V celém Tvém příspěvku vidím hlavně opět jednu věc: vše by jsi chtěl mít pěkně roztříděno, rozškatulkováno. To je dobré, to je zlé, to je z nebe, to je z pekla apod. Znova Ti opakuji, že to co předvádíš je černobílé vnímání světa. Takový svět není, nebyl a nebude. Černobílé vnímání světa je chybný a okrádající pohled na svět.
8. To že někde dojde k uzdravení, osvobození, zázraku apod. NEZNAMENÁ automaticky, že celá skupina kde k tomu došlo je naprosto bezchybná a v pohodě. Před tímto myšlením myslím Bible dost důrazně varuje.

Věř mi nebo ne, ale okusil jsem žití s charismatickým myšlením a okusil jsem i částečně žití s necharismatickým myšlením. A mohu říci, že bych už zpátky nechtěl. Do té myšlenkové nesvobody, zatuhlosti už nikdy více. Průběžně si uvědomuji, jaký jsem byl zajatec. Pokud bych měl tu moc a mohl vrátit čas, tak bych se daleko více snažil (pokud by to šlo) mít opět lepší vztahy s těmi co jsem na cestě potkal. Mám totiž raději spolužití v pokoji a hádky moc nemiluji. Ale být zpátky zajatcem char. myšlení už ani náhodou. Moje svoboda je víc i než ty vztahy. A opět obecně: moje svoboda končí tam kde začíná svoboda druhého, ale rovněž i obráceně. A v tomto smyslu nemám potřebu Tě přesvědčovat aby jsi se vzdal charismatických důrazů, nebo své charovíry. Na oplátku Tě také prosím aby jsi se mi násilím nesnažil nasazovat boty Tvé víry. Já je nechci. Tlačí mne, nelíbí se mi, jsou mi odporný. Jelikož jsi to tak asi pochopil, tak upřesněji: v tomto kontextu volání po diskuzi rozhodně z mé strany nezaznělo.



Re: "Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:48:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jiříku,
Ty podle všeho žiješ v charóšej církvi, kde se popisovaný jevy nevyskytujou - BUĎ RÁD CHLAPE !!! Litvínováci, Rakovničáci a další prostě takový štěstí, jako Ty a já nemaj, aby mohli žit v idylickem obecenství s lidma, co maj kladnej a aktivní vztah k Duchovním Darům. Tak co kdybyses zkusil nadtim trochu zamyslet?
eleazar



Re: "Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2 (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 19:14:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže autoři, říkáte, že charismatické hnutí je zlé, já se ptám, odkud přichází ta moc vyvádět třeba lidi z posedlostí, uzdravit je a tak? Odkud je "charismatické hnutí"?


Matouš 7:22-23  

Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?

A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.



Re: "Jak probíhá diskuze ? - Zásadní Question" - díl 2 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 20:40:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Jirko Krupo,

podle tvé teorie o ovoci, by musela být nejpravověrnější ŘKC se svými 1,2 mld. členů a nejpravověrnější sbor by musel být sbor V Soulu, který vede P.Y.Cho a který má kolem 800 000 členů.

Oba víme, že ŘKC je plná modlářství a já ( na rozdíl od tebe ) vím, že Y.Cho je ve skutečnosti pohanský šaman převlečený za křesťana - tedy vlk v rouše beránčím.

Z toho mi vyplývá, že to, co se v posledních dnech odpadnutí od pravé víry lavinovitě šíří, pochází z druhé strany - ne ze strany Boží.
Satan tomu neklade žádné překážky ani odpor, protože přestože v těchto hnutích jsou desetimuilióny znovuzrozených a pravých Božích dětí, jsou tam ve skutečnosti v zajetí a jsouce oklamány, nemohou satanovu království ani v nejmenším uškodit.

Satan nemůže zabránit jejich obrácení a znovuzrození - to je Boží práce na základě vyvolení před ustanovením světa, ale může tyto děti Boží okamžitě zajmout, protože se narodily do ovčinců, které vedou falešní pastýři - synové Zlostníka, falešní učitelé a proroci.

Jak to poznáme? Jednoduše - srovnáním jejich učení s Písmem a srovnání jejich "proroctví" s realitou.




Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy