Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550722
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství
Vloženo Neděle, 18. listopad 2007 @ 05:37:41 CET Vložil: Stepan

Charismatici poslal EdPilgrim

Postřehy odjinud.

Pozorně jsem přečetl všechno co se odehrává uvnitř našich sborů publikovaných zde na stránkách granosalis a nemohu se ubránit dojmu, že jsou věci které tady nikdo nezmínil. Chci říct, že celá palba slov mezi skupinami příznivců a odpůrců charizmatizmu by byla zcela zbytečná, pokud by byla vůle jít za jediným cílem, za pravdou. Část pravdy totiž mají obě skupiny, ale nedokáží přijmout pravdu toho druhého.


Mylně si mnozí vysvětlují, že charismatizmus je nějaké nové učení. Někteří jej označují jako sektářství i když se navenek takto může projevovat.

Charismatizmus je podle mých zkušeností "kulturní fenomén", který se vyvinul na půdě amerických a později západoevropských církví. Je to produkt mladých lidí zklamaných "Woodstockem" v šedesátých letech, kteří vyměnili květinky za křesťanství.

V té době ani tak nešlo o základní principy jako o pocity. Jejich minulost je nastavila právě přijímání pocitů. A tak si velice dobře rozuměli katolíci s protestanty s mormony a jinými. Do dnešní doby jsou setkávání např. v Taizé ve Francii. A to je ten základ ze kterého se vyvíjejí jednotlivé modifikace, pro ty nebo ony denominace a sbory. Mylně se to spojuje s projevy darů Ducha Svatého. Dary už tady byly daleko dříve. Charismatizmus se šíří napříč všemi křesťanskými církvemi, podle toho, jak která je schopna novému proudu odolat. Znám ze svého okolí mnoho případů, kdy museli bratří obdarovaní dary D.S. ukončit svoji práci ve sborech a nechat prostor mladým, agresívním "učedníkům" této nové vlny. Situace je obdobná jako v jiných oblastech lidské činnosti.

Je to prostá kulturní výměna. Jako například v hudbě. V dnešní době už kromě rockové hudby není slyšet takřka nic jiného. Z toho se také odvíjí i způsob "liturgie" na společných shromážděních, způsob komunikace mezi lidmi. Mnoho nejrůznějšího balastu z vnějšího světa se dostalo do sborového dění a mezilidských vztahů. Lidé z vedení ve sborech se k sobě chovají ne jako bratři v Kristu ale asertivně jako manažeři, nebo lidé od byznysu. Je nešťastné, že téměř vždy jsou na začátku čisté úmysly a odhodlanost, sloužit ve sboru na plný úvazek. Žel většina z nich přestane pracovat pod Božím vedením, ale začne se lidsky pachtit, což navenek se nedá brzy rozeznat natož dokázat. Následuje pýcha a satan si může sednout do první lavice. Vést takový sbor bez veřejného pokání je utopie.

Bratrské vztahy se začínají měnit na bratrské závislosti, keré se navenek nazývají službou. Na celém předešlém klání mi schází úpřímná vůle poznat to, co škodí církvi. Na jedné straně zarputilá snaha, obhájit a držet se dogmat zavedených praxí lidí uvnitř církví, a na straně druhé, nepochopení základních principů na kterých má Kristova církev dobře fungovat.

Charizmatizmus jako subkultura uvnitř jakéhokoli sboru nutně vede k vnitřnímu rozdělení a po dalších excesech k odchodu jednotlivců nebo menšinové skupiny. Charizmatizmus jako označení lidí, kteří poznali duchovní dary je matoucí tím, že slučuje několik věcí do jednoho pojmu. Projevy Ducha Svatého na jedné straně, a projevy lidské tělesnosti na straně druhé. Ve svém důsledku to nemůže dlouhodobě přinést nic dobrého. A právě díky těmto vlastnostem je tak snadno implementovatelný do jakékoli denominace, protože se velmi těžko dokazuje jeho zhoubnost. Když jsou jakékoli argumety neúčinné, stačí vyslovit veto "rouháš se proti D.S." a je vymalováno.

Neznám sbor, kde by měli fungující služby k překladu mluvení v jazycích a k výkladu proroctví. A právě tyto služby jsou nejúčinnějším filtrem před falešnými proroky a neobdarovanými lidmi. Před mnoha lety jsem byl svědkem jak dopadne církev, která si neohlídá sbory před falešnými proroky. Z mnohatisícové církve, zbylo několik desítek členů. Stačil jeden jediný falešný prorok a jediné falešné proroctví a bylo po všem. A děly se věci. Takto vybavená církev je na tom stejně jako stát bez armády, policie a soudu.   

EdPilgrim.


Podobná témata

Charismatici

"Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Ach (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 18. listopad 2007 @ 07:18:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Já nedokážu pochopit jednu věc.

Vy tisíckrát vyznáte, že rozumíte, co se mohlo stát. Dokonce sám napíšete jaké léčky přináší učení o Darech Ducha a jiné.

Tisíckrát vyznáte to, že v určitých mometech chápete oponenty.


Pak dorazí někdo a řekne, že nechcete pochopit druhou stranu a uznat, v čem má pravdu.   To ale tak není.
Nevyjadřuji se k tomu, co píšeš teď.

a nebudu se opakovat již nějakmoc, že věříme, že to a to a to se stalo, to a to a to je nebezpečné, v tom a tom je kus pravdy.

Prostě když někdo nechce vidět u druhého ochotu poslechnout si druhého, tak ten druhý se může se ptát, může vyznávat, může dokonce činit pokání, ale prostě má to marný...je předem rozhodnuto.


Jinak ale neříkám, že to tak někdy nefunguje.


Ovšem zde v těchto diskuzích tomu tak nebylo.

Já nemohu přijmout, že CKS a JB jsou sekty, i když může být pravda, že se některé sbory třeba charismatického ražení nějaké pokleslé formy mohou začít chovat jako skupina sekta  (ale tak i jiné) , nemůžu uznat, že jazyky v charismatických církvích nejsou od Boha, i když můžu být nakoněn věřit tomu, že někdy se používají špatně.(to opravdu nejsem schopen vidět nyní vaším pohedem, protože to vidím zcela jinak) O problémech s proroctvími a dalších specifických problémech ..jestli myslíte, že přinášíte něco nového, tak tomu tak není, vždyť to sami mnozí charismatici o sobě ví a o tom vyučují. atd. atd.atd.


Ale prostě hlavní věc je, že nesnáším odsuzování lidí apriori a předsudky.  

Pokoj



motto. Jen hlupák nepřijímá radu, i když přijde třeba afektovanou formou..pokud ji vskutku uvidí

  Některé věci o kterých zde mluvím, nejsou zde proto, protože by jim nikdo nepomohl. Kdyby někdo říkal, že nic neexistuje a vše je v pořádku, tak ..Amen s ním.

Je plno problémů, jsou třeba i specifické chyby, jsou dokonce tragické věci, které se dějí a které se stali..ANO ANO  ANO

Má diskuze ale směřuje k porozumnění, co s tím.

Všichni charismatici jsou "blbí" a charismatismus je svinstvo   NE
Biblický charismatismus je v základu dobrý a od Pána           ANO
Charismatické hnutí je neomylné a jediné správně                NE
JAko vše, i zde se přichytila špíny a excesy, úlety                 ANO


Rozumíš mi?

Nemyslím si, že je pravda, kterou nechci vidět . ? Já budu jen rád, naučil jsem se milovat napomenutí (i když to není vždy příjemné) a dokonce přemýšlím nad některými věcmi, které oponenti říkají...jen prostě nepřijímám vše i s navijákem.

Toto bych chtěl aby bylo jasno, já tedy za sebe vyznávám ochotu změnit názor, upravit si pohled tam, kde třeba poznám, že se mýlím. Ale nebude to asi formou, že někdo řekne, jsi nechápavej, je to prostě tak a tak, jak říkáme.(bez argumentů a jejich obhajoby či dokázání třeba) a něčemu třeba vskutku nenahlédnu..nejsem neomylný. Ale touha porozumnět a ochota naslouchat či netrvat na svém pohledu u mne je.  A někdy zase může být pravda v mých slovech, ne? Tak to chodí.

Hoj





Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 18. listopad 2007 @ 09:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by byla vůle jít za jediným cílem, za pravdou.

Edo.

Až do dneška jsem se domníval, že mi o nic jiného nešlo. Myslím, že jsi různě posunul figurky z jejich políček.

Problém zneužití autority a poukaz na tento exces je zřejmě cesta od pravdy.

Mohl bys mi metodicky popsat jak by měl postupovat člověk který byl obviněn z tolika věcí, že snad ani největšího hajzla by jich  tolik nenapadlo a na základě těchto konstrukcí sesmolit vyloučení které bylo posláno až po datu ke kterému byl dotyčný heretik vyloučen.

Sbor ve kterém se toto dělo děje a zřejmě bude dít  není součástí žádné denominace.

Požadavek na sdělení autorit na které by se mohl dotyčný obrátit se stížností ukázal, že jediná autorita žijící v Čechách neví o tom že by byla zmíněnému pánu hlavnému autoritou i když připouští, že ho pán hlavný jako autoritu prezentuje. Ostatní autority nevládnou česky.

Představa že biblické vdovy (Sk 6:1) podstupují nějakou anabázi aby se dovolaly nějakého a vůbec neříkám spravedlivého ale pouze právního postupu sháněly překladatele a korespondovali s cizinou s cizinou je podle mého nebiblická protože tam se případu ujalo 12 apoštolů a ti svolavše množství učedníků tuto stížnost řešili.

Popiš na kterých 12 se má vyloučený obrátit aby splnil tvůj požadavek a ukázal vůli jit za tvým jediným cílem.

Na dévéťáka ?  Na Nádraží ? Na Motejla ?


A kde je podle tebe v této věci absence pravdy.

Joe Farel



Charismatické hereze - dědictví 1. poloviny 20. století (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Neděle, 18. listopad 2007 @ 14:58:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milý EdPilgrime,
 dovolím si nesouhlasit s tvým výrokem (cituji): "Je to produkt mladých lidí zklamaných "Woodstockem" v šedesátých letech, kteří vyměnili květinky za křesťanství. "

Já sám patřím mezi ty, kteří (řečeno tvými slovy) "vyměnili květinky za křesťanství". A nemyslím si, že bych se měl za to stydět. Naopak, činil jsem pokání z hříchu, ve kterém jsem žil jako bezbožný. Po 15 letech náboženského života (v charismatickém i evangelikálním prostředí) jsem činil pokání opět. U Hospodina je hříchem i bezbožnost i náboženství. A vrátil jsem se k původnímu evangeliu, "woodstocku" i "květinkám". Ovšem, s velkým svědectvím o pravdě evangelia, které mě osvobodilo a taky...o utrpení mezi náboženstvím zasaženými lidmi. A jejich neschopností sebereflexe.

Problémem dnešní kontroverze ohledně charismatického učení a praxe nejsou ani "woodstock" ani "květinky" ani 60.léta.

Pokud se podíváš do odborné literatury (např. "Encyklopedie nových náboženství" - Christopher Partridge - vydal Knižní klub v r. 2006) nebo na Apologet.Cz, tak zjistíš, že mnoho nynějších "charismatických herezí" vzniklo v 1. polovině 20. století.
Myslím Branhamovo "uzdravovací hnutí" nebo hnutí Pozdního deště.

Problémem charismatických skupin, vyšlých z raného Jesus Movement na konci 60. let, a charismaticko-evangelikálního hnutí Vineyard v USA bylo, že nebyly ochotny (nebo schopny?) zkoumat své učení a praxi ve světle Nového Zákona a reformace. Neměli teologické (někdy ani klasické humanitní) vzdělání a ... jak je vidět i u nás teď... spoléhat jen na charismata a vlastní inteligenci (bez moudrosti a zkušeností, které dal Hospodin bratřím, kteří bojovali na poli evangelia před námi) je přinejmenším ošidné. Navíc, kritika charismatických a letničních doktrín se nenosila. A falešní proroci si byli vždy schopni najít to nezranitelnější na Božím stádu, nově uvěřivší jednotlivce a nezávislé skupiny ve stádiu zrodu.

To samé se stalo a děje i u nás. Po r. 1989 nebyla ani přeložena literatura, která by informovala o tom, co se na poli boje proti heretickým doktrínám dělo v USA za posledních 50 let. Teď je tomu jinak... Knihy jsou a díky internetu a větší znalosti angličtiny už nemusíme bezmezně věřit "importérům".

A ohledně "Woodstocku"- z Apologet.Cz uvádím citaci, která ukazuje, že to, co my tu řešíme v r. 2007, bylo řešeno samotnými letničními v USA již v 50. letech:

"Velmi brzy – již 20. dubna 1949 – zaujal General Council of Assemblies of God proti doktrínám Latter Rain odmítavé stanovisko s odůvodněním, že: ”Opravdovým testem mnoha hnutí je, zda obstojí, či neobstojí před světlem Božího Slova”. Velké schizma mezi letničními a nezávislými tak bylo dokonáno. O sedm let později, v roce 1956, Assemblies of God podruhé, tentokrát již zcela otevřeně, kritizuje tyto doktríny, a hnutí Pozdního deště slábne. Záhy se utváří jiná hnutí, která z těchto doktrín čerpají svoji teologii. V této době to byla převážně hnutí Dominion Theology a Faith Movement (hnutí Víry), jehož nejznámější protagonista K. E. Hagin se jako vyučující prorok sám aktivně účastnil hnutí Pozdního deště."



Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 00:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji poutníkovi za tento prozíravý příspěvek. Je to jakoby otevřel okno, kterého si nikdo ani nevšiml.

Já to ovšem vidím podobně, ale bez toho záporného znaménka. To mě u poutníka nepřekvapuje, protože  on už tady odsoudil skoro všechno.

Je to zajímavé: v medicíně - například - mají doktoři zásadní konsensus. Rakovina je nemoc, zhoubná nemoc. Nikdo nepřijde a neřekne, že je to charismatický dar.
V teologii mezi křesťany takový konsensus neexistuje. To, co je pro jednoho zhoubnou nemocí, kterou by chtěl léčit nebo uříznout, je pro jiné lidi charismatický dar. Vlastně tu není nic jistého, na čem bychom se jako křesťané mohli shodnout. Toho bychom si měli být vědomi.
Kdo si toho vědom není, obvykle dochází k závěrům jako: pravá církev je tam, kde se shodnou SE MNOU.

Olin



Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 19:00:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Mám za to, že charismatismus je stejně povrchní, jako celá západní společnost. Západní křesťanství pouze kopíruje západní povrchnost. Důrazem na vnější věci, na dary, na moc, na megasbory, na lidskou touhu zabrat celý svět pro Krista, na touhu většiny charismatických vedoucích vytvořit si svoji megaslužbu, své "impérium" a stát se velikým a mocným "Božím služebníkem" plným zázraků a divů. Patří k tomu i důraz a zájem na tak povrchní a světskou věc, jako je politika a politické dění, snaha zasahovat nebo ovlivňovat konkrétní události ve světě apod. Tak jako v západním světě vládne mamon, materiální chamtivost a tím pádem povrchnost a touha po pocitových a tělesných prožitcích, tak v západním křesťanství vládne duchovní mamonářství, chamtivost a z toho plynoucí povrchnost a touha po pocitových ( náboženských ) prožitcích. Přičemž materiální chamtivosti většina západních věřících není ušetřena také.

Povrchní je většina západního křesťanství, avšak charismatismus v tom suverénně vede, právě díky svému "bohatství" ve formě charismat ( o jejichž pravosti zde nyní nebudu mluvit ).

Niternost a důraz na vnitřní duchovní život, na vnitřního Krista v nás, zde téměř naprosto chybí. Vládne povrchnost, nikoli hloubka duchovního života. Západní křesťanstvo žije z drtivé většiny v tomto zlém světě a ve své nezapřené duši. Lidé, kteří se obrací ke Kristu z východních zemí, které jsou pod vlivem východních náboženství, se ke Kristu obrací niterně ( neboť jsou k niternosti a k asketismu ve svých východních učeních vedeni ), zakouší tak ovoce Ducha a znají Krista a jsou jím naplněni a myslí si proto, že západní křesťané musí tedy být skutečným vyjádřením Krista. Jaké zklamání je však čeká při návštěvě tzv. "křesťanských zemí....."

Navíc je charismatismus řádně "říznutý" okultním a hrubě materialistickým učením hnutí víry, které přinesl domnělý "křesťan" E.W. Kenyon. Tato část charismatiků je suverénně nejpovrchnější. Nehledě na to, že většina charismatických učitelů a proroků vůbec pravými křesťany nejsou, ale jsou pouze falešnými učiteli a proroky, kteří na sebe navázali milióny naivních a neučených Božích dětí.

Opravdu bych nechtěl být příslušníkem charismatického a letničního hnutí v době Kristova příchodu a soudu nad Domem Božím. I když činnost pravých charismat plně uznávám a nejsem klasický tradiční evangelikál.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy