|
Právě je 283 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120941317 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství
Vloženo Neděle, 18. listopad 2007 @ 05:37:41 CET Vložil: Stepan |
poslal EdPilgrim Postřehy odjinud.
Pozorně jsem přečetl všechno co se odehrává uvnitř našich sborů publikovaných zde na stránkách granosalis a nemohu se ubránit dojmu, že jsou věci které tady nikdo nezmínil. Chci říct, že celá palba slov mezi skupinami příznivců a odpůrců charizmatizmu by byla zcela zbytečná, pokud by byla vůle jít za jediným cílem, za pravdou. Část pravdy totiž mají obě skupiny, ale nedokáží přijmout pravdu toho druhého.
Mylně si mnozí vysvětlují, že charismatizmus je nějaké nové učení. Někteří jej označují jako sektářství i když se navenek takto může projevovat.
Charismatizmus je podle mých zkušeností "kulturní fenomén", který se vyvinul na půdě amerických a později západoevropských církví. Je to produkt mladých lidí zklamaných "Woodstockem" v šedesátých letech, kteří vyměnili květinky za křesťanství.
V té době ani tak nešlo o základní principy jako o pocity. Jejich minulost je nastavila právě přijímání pocitů. A tak si velice dobře rozuměli katolíci s protestanty s mormony a jinými. Do dnešní doby jsou setkávání např. v Taizé ve Francii. A to je ten základ ze kterého se vyvíjejí jednotlivé modifikace, pro ty nebo ony denominace a sbory. Mylně se to spojuje s projevy darů Ducha Svatého. Dary už tady byly daleko dříve. Charismatizmus se šíří napříč všemi křesťanskými církvemi, podle toho, jak která je schopna novému proudu odolat. Znám ze svého okolí mnoho případů, kdy museli bratří obdarovaní dary D.S. ukončit svoji práci ve sborech a nechat prostor mladým, agresívním "učedníkům" této nové vlny. Situace je obdobná jako v jiných oblastech lidské činnosti.
Je to prostá kulturní výměna. Jako například v hudbě. V dnešní době už kromě rockové hudby není slyšet takřka nic jiného. Z toho se také odvíjí i způsob "liturgie" na společných shromážděních, způsob komunikace mezi lidmi. Mnoho nejrůznějšího balastu z vnějšího světa se dostalo do sborového dění a mezilidských vztahů. Lidé z vedení ve sborech se k sobě chovají ne jako bratři v Kristu ale asertivně jako manažeři, nebo lidé od byznysu. Je nešťastné, že téměř vždy jsou na začátku čisté úmysly a odhodlanost, sloužit ve sboru na plný úvazek. Žel většina z nich přestane pracovat pod Božím vedením, ale začne se lidsky pachtit, což navenek se nedá brzy rozeznat natož dokázat. Následuje pýcha a satan si může sednout do první lavice. Vést takový sbor bez veřejného pokání je utopie.
Bratrské vztahy se začínají měnit na bratrské závislosti, keré se navenek nazývají službou. Na celém předešlém klání mi schází úpřímná vůle poznat to, co škodí církvi. Na jedné straně zarputilá snaha, obhájit a držet se dogmat zavedených praxí lidí uvnitř církví, a na straně druhé, nepochopení základních principů na kterých má Kristova církev dobře fungovat.
Charizmatizmus jako subkultura uvnitř jakéhokoli sboru nutně vede k vnitřnímu rozdělení a po dalších excesech k odchodu jednotlivců nebo menšinové skupiny. Charizmatizmus jako označení lidí, kteří poznali duchovní dary je matoucí tím, že slučuje několik věcí do jednoho pojmu. Projevy Ducha Svatého na jedné straně, a projevy lidské tělesnosti na straně druhé. Ve svém důsledku to nemůže dlouhodobě přinést nic dobrého. A právě díky těmto vlastnostem je tak snadno implementovatelný do jakékoli denominace, protože se velmi těžko dokazuje jeho zhoubnost. Když jsou jakékoli argumety neúčinné, stačí vyslovit veto "rouháš se proti D.S." a je vymalováno.
Neznám sbor, kde by měli fungující služby k překladu mluvení v jazycích a k výkladu proroctví. A právě tyto služby jsou nejúčinnějším filtrem před falešnými proroky a neobdarovanými lidmi. Před mnoha lety jsem byl svědkem jak dopadne církev, která si neohlídá sbory před falešnými proroky. Z mnohatisícové církve, zbylo několik desítek členů. Stačil jeden jediný falešný prorok a jediné falešné proroctví a bylo po všem. A děly se věci. Takto vybavená církev je na tom stejně jako stát bez armády, policie a soudu.
EdPilgrim.
|
Podobná témata
|
|
Ach (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Neděle, 18. listopad 2007 @ 07:18:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz | Já nedokážu pochopit jednu věc.
Vy tisíckrát vyznáte, že rozumíte, co se mohlo stát. Dokonce sám napíšete jaké léčky přináší učení o Darech Ducha a jiné.
Tisíckrát vyznáte to, že v určitých mometech chápete oponenty.
Pak dorazí někdo a řekne, že nechcete pochopit druhou stranu a uznat, v čem má pravdu. To ale tak není. Nevyjadřuji se k tomu, co píšeš teď.
a nebudu se opakovat již nějakmoc, že věříme, že to a to a to se stalo, to a to a to je nebezpečné, v tom a tom je kus pravdy.
Prostě když někdo nechce vidět u druhého ochotu poslechnout si druhého, tak ten druhý se může se ptát, může vyznávat, může dokonce činit pokání, ale prostě má to marný...je předem rozhodnuto.
Jinak ale neříkám, že to tak někdy nefunguje.
Ovšem zde v těchto diskuzích tomu tak nebylo.
Já nemohu přijmout, že CKS a JB jsou sekty, i když může být pravda, že se některé sbory třeba charismatického ražení nějaké pokleslé formy mohou začít chovat jako skupina sekta (ale tak i jiné) , nemůžu uznat, že jazyky v charismatických církvích nejsou od Boha, i když můžu být nakoněn věřit tomu, že někdy se používají špatně.(to opravdu nejsem schopen vidět nyní vaším pohedem, protože to vidím zcela jinak) O problémech s proroctvími a dalších specifických problémech ..jestli myslíte, že přinášíte něco nového, tak tomu tak není, vždyť to sami mnozí charismatici o sobě ví a o tom vyučují. atd. atd.atd.
Ale prostě hlavní věc je, že nesnáším odsuzování lidí apriori a předsudky.
Pokoj
motto. Jen hlupák nepřijímá radu, i když přijde třeba afektovanou formou..pokud ji vskutku uvidí
Některé věci o kterých zde mluvím, nejsou zde proto, protože by jim nikdo nepomohl. Kdyby někdo říkal, že nic neexistuje a vše je v pořádku, tak ..Amen s ním.
Je plno problémů, jsou třeba i specifické chyby, jsou dokonce tragické věci, které se dějí a které se stali..ANO ANO ANO
Má diskuze ale směřuje k porozumnění, co s tím.
Všichni charismatici jsou "blbí" a charismatismus je svinstvo NE Biblický charismatismus je v základu dobrý a od Pána ANO Charismatické hnutí je neomylné a jediné správně NE JAko vše, i zde se přichytila špíny a excesy, úlety ANO
Rozumíš mi?
Nemyslím si, že je pravda, kterou nechci vidět . ? Já budu jen rád, naučil jsem se milovat napomenutí (i když to není vždy příjemné) a dokonce přemýšlím nad některými věcmi, které oponenti říkají...jen prostě nepřijímám vše i s navijákem.
Toto bych chtěl aby bylo jasno, já tedy za sebe vyznávám ochotu změnit názor, upravit si pohled tam, kde třeba poznám, že se mýlím. Ale nebude to asi formou, že někdo řekne, jsi nechápavej, je to prostě tak a tak, jak říkáme.(bez argumentů a jejich obhajoby či dokázání třeba) a něčemu třeba vskutku nenahlédnu..nejsem neomylný. Ale touha porozumnět a ochota naslouchat či netrvat na svém pohledu u mne je. A někdy zase může být pravda v mých slovech, ne? Tak to chodí.
Hoj
|
Re: Ach, ach, ach ach (Skóre: 1) Vložil: Rony v Neděle, 18. listopad 2007 @ 14:02:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To, co tady Krupo předvádíš, je naprostý nepochopení toho, co je diskuse!!! Diskuse je výměna názorů na věc, co si o tom kdo myslí. A ty ji chápeš po charismaticku dost primitivně: buď mě přesvědčíte, že máte pravdu a já změním názor, nebo pravdu nemáte!!! Proto píšeš furt dokola, že tě nikdo nepřesvědčil a furt se snažíš přesvědčit vostatní. TO JE PĚKNÁ, CHARISMATICKÁ, BLBOST!!!! Diskuse je vod toho, abysme si vyslechli názory druhejch, řekli svý a přemejšleli vo tom. Každej si udělá SVŮJ NÁZOR SÁM!!! Autoři Skrytý tváře řekli svý, tys řek svý a vostatní co nediskutujou si teď můžou vo všem udělat svůj názor. Tak nevím, co tady nacvičuješ?????????!!! Proč chceš, aby tě někdo přesvědčoval vo vopaku toho, co si myslíš a proč chceš druhejm vyvracet jejich názory??!!!!!!!!!!! Seš snad charismatickej Goebbels???!!! |
]
Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: Farel v Neděle, 18. listopad 2007 @ 19:44:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krupo žádný biblický charizmatismus neexistuje. Kyž se podívám komplexně na biblické výpovědi nikde tam žádný charizmatismus nevidím. To, že jste vytáhli, co se hodilo a splácali jste sněhuláka ještě neznamená, že by to Ježíš kdy tak myslel. Nebo to snad po vás chtěl. Život je podstatně složitější. Tvá první věta Já nedokážu pochopit jednu věc. Ty jsi vlastně šťastnej člověk. Já nechápu spoustu věcí a narozdíl od tebe zas jednu věc chápu, že charizmaticky šťastný, prozářený a slunný kauzálni mikrosvět, kde má každý hřích svou spravedlivou odplatu už je pro mě nenávratnou minulostí. Výpovědi typu, že jsem nebo jsme anticharizmatici jsou vaším výplodem. Mě jsou od určitý doby totálně šumafuk a jestli se chci do něčeho trefit tak jsou to všelijaký křivárny a to že se odehrávají ve velmi vysoké koncentraci právě charošů s tím už se kluci musíte porovnat samí. Jinak kdyby jsi si na začátek každého příspěvku dal motto místo já nedokážu pochopit jednu věc třeba zkušenost je vopravdu neúřenosná možná kdybys to takhle po sobě asi tak stopadesátkrát přečet, možná bys zase naopak jednu věc pochopil.
Farel
|
]
Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 11:38:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Omyl, kdyby ses podíval na biblické výpovědi, věděl bys, že existuje charismatické hnutí na biblickém základě.
Jinak tvůj text je černobílý a připomíná mi lidi, kteří někdy řeknou, křesťané jsou pomlouvači (babky) , plno kněží zneužívá děti a dříve, jak vraždili a upalovali. Přesně stejně mluví a odmítají křesťanství. Zkušenost je neotřesitelná.
Ale realita je jiná.
|
]
Re: Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 11:43:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Farele, ty mi připomínáš inkvizitory. Ti taky věci viděli jednoduše a jedním okem. Buď zdráv, Péťa |
]
Re: Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 18:56:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krupo nevím jakou máš grafiku ale já mám text černozelený a rétoriku, kdy celkem diskusibilně naznačím jak to vidím já a koalice věrných zmíní pomlouvače (babky) pedofilní kněží, vraždění a upalování. Tvůj věrný vlček ve zbrani mě srovná s inkvizitorem. To je opravdu základ pro slušnou a věcnou diskusi. Ale neboj proti svým charobratřím jste ještě elévové.
A napadá mě, že v době kdy tu byla inkvizice byly oběti ve stovkách a zajímalo by mě v jakých řádech se počítají oběti charizmatizmu.
A ještě re na Vlčkovu poznámku, že to vidím jednoduše a jedním okem. K tomu mohu jen dodat, že já už na to nepotřebuji ani to jedno oko, já už poznám charizmatickou dobrotu jedním uchem a oči mám zavřený. A to mám nemoc z povolání kterou je částečná ztráta sluchu. Pa kluci. Joe
|
]
Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 15:09:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ani ja si nejsem jistej, ze charismatismus je biblickej.
Ja samozrejme povazuju charismatiky za krestany (ostatne i oni veri podle R 10:9), ale ten jejich specifickej duraz na charismata mi prijde asi stejne mimobiblickej, jako treba katolickej duraz na papezovo namestkovani. Samozrejme, v kazdy cirkvi existuje neco, co je mimobiblicky - uz z toho prosteho duvodu, ze Bible nemuze psat uplne o vsem na svete - ale jde o to zaprve uprimne uznat, ze to je mimobiblicky, a za druhy bejt pripravenej to opustit, kdyz se to ukaze jako slepa ulicka. Coz v pripade toho vaseho durazu na charismata a pojeti moci v cirkvi podle meho soudu plati (podle me to stejne tak plati i v pripade toho papezova nemstkovani, ale to je jina debata).
Katolicka cirkev ostatne taky opustila mnoho z toho, co na ni bylo spatne: inkvizice uz nemuci, s odpustkama se uz nekupci, papez uz o pomazanych hlavach Evropy nerozhoduje, krizove vypravy pod svatopetrskou korouhvi se uz neorganizuji atd. atd. To vsechno byly mimobiblicke durazy, ktere se kdysi povazovaly za integralni soucast spravneho krestanstvi a dokonce se na jejich obranu citovaly (pokroucene) biblicke pasaze. Ale katolicka cirkev nasla silu mnoho z tech veci proste opustit, protoze proste musela uznat, ze v Bibli pro ne oporu najde jen za cenu dost silenyho znasilneni textu. V pripade charismatismu jde myslim o neco podobneho a cesta ven bude analogicka.
Aviaf |
]
Biblický charismatismus existuje (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 15:54:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Problém je v tomto.
Tam , kde je nepoužívání Darů Ducha, přichází sám Bůh Písma s důrazem, že nejsou zbytečné.
Tam, kde jsou, nejsou něčím centrálním. (tedy je-li to biblický proud)
Je tomu jako u Pavla. Ten někde říkal:
"nechtěl bych Vás nenchat v nevědomosti o duchovních darech " ..a následně popisuje charismata(dary Ducha, projevyDucha)
a také zdůraznil:
"držte se lásky"
"láska je důležitější"
Toto dohromady je biblický charismatismus.
(důraz na dary bez lásky --je nebiblický)
(důraz proti darům -- je nebiblický)
(důraz na lásku bez darů ---také není biblický , i když zdá se lepší než důraz na dary bez lásky )
Není jiná cesta v tomto.
Písmo mluví o lásce ...a také o darech. Láska je nezbytná a dary jsou potřebné!
To je biblický charismatismus.
(to řízení církve vynechávám, mluvím o darech Ducha)
Opozice proti tákovémuto biblickému charismatismu je nebiblická!
|
]
Re: Biblický charismatismus existuje (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 19:39:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen bych ti ještě Krupo chtěl říct jak to chápu ze základu. Charizmata jsou naprosto Boží Dary a o tom nemám žádný pochyby, ale charizmatismus jako ismus kde se může stejně jako v komunismu, hyenismu, terorismu a pod realizovat nějaký soudruh a dělat kariéru je pro mě naprosto protichůdná záležitost. A to je asi tak všechno. Pa Tvůj Farel
|
]
]
Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 17:23:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo, ale my si nemyslíme, že se charismata ukázala býti slepou uličkou. Naopak jsou východiskem.
To je myslím zjevné skoro ze všeho, co tu dosud padlo: naši "potížisti" měli mnohé potíže, ne však s charismatickým obdarováním. Měli je s člověčinou, a někteří i se zamaskovanou panovačností. Charismatické hnutí může naopak charismatickému hnutí ukázat cestu - jestliže se autorita lidí bude zase odvozovat od toho, k čemu tě Bůh povolal a obdaroval, a né od toho, jak máš velký sbor anebo zda umíš anglicky a máš mezinárodní známosti, jak tomu často bývá u potomků tohoto hnutí.
Můj syn je pečenejvařenej v jednom evangelikálním sboru, a nedávno tam měli seminář o charismatech. Jak jsem i očekával - dělali to tak, jako obvykle: Jako já provádím skoring bank, oni dělali takový test, který měl napovědět, jaké asi má kdo dary. Určitě mu to neuškodí, maximálně pomůže, ale já se nad tím tajně usmívám, neboť toto není o charismatech a charismata nejsou záležitost psychologie.
Myslím, že i charismatici kolikrát zapomínají, co to charismata jsou, a pak hledají různé substituce.
Olin |
]
Re: Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 19:19:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si zase pamatuju jak jeden vůdce učil naše děti mluvit v jazycích. A já jsem se zase vůbec neusmíval a už vůbec ne tajně. A už jsem dávno opustil i oblast doměnek, že mnohé z toho co se odehrává na charizmatické scéně neškodí. Zvlátě po vznesených dotazech jak to, že se můžou lidi očerňovat, pomlouvat a vyhazovat bez nějakého právního procesu. A to jsem v té disputaci hrál roli prvotně celekm podružnou, a když jsem se podivil cože je to za církev kde se tohle děje. A šup rázem jsem byl (a bez konkurzu) v hlavní (leč záporné) roli. A podotýkám Olčo, že se nejednalo pouze o jednoho pána hlavného. Joe
|
]
Re: Re: Re: Re: Ach (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 22:40:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Joe, mnohé, opravdu mnohé z toho, co se odehrává na charismatické scéně, škodí. To jsem zjistil před mnoha lety. Ono vůbec mnohé z toho, co se odehrává v církvi, škodí zdraví!
Proto máme dost práce.
Olin |
]
|
|
Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Farel v Neděle, 18. listopad 2007 @ 09:59:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud by byla vůle jít za jediným cílem, za pravdou.
Edo.
Až do dneška jsem se domníval, že mi o nic jiného nešlo. Myslím, že jsi různě posunul figurky z jejich políček.
Problém zneužití autority a poukaz na tento exces je zřejmě cesta od pravdy.
Mohl bys mi metodicky popsat jak by měl postupovat člověk který byl obviněn z tolika věcí, že snad ani největšího hajzla by jich tolik nenapadlo a na základě těchto konstrukcí sesmolit vyloučení které bylo posláno až po datu ke kterému byl dotyčný heretik vyloučen.
Sbor ve kterém se toto dělo děje a zřejmě bude dít není součástí žádné denominace.
Požadavek na sdělení autorit na které by se mohl dotyčný obrátit se stížností ukázal, že jediná autorita žijící v Čechách neví o tom že by byla zmíněnému pánu hlavnému autoritou i když připouští, že ho pán hlavný jako autoritu prezentuje. Ostatní autority nevládnou česky.
Představa že biblické vdovy (Sk 6:1) podstupují nějakou anabázi aby se dovolaly nějakého a vůbec neříkám spravedlivého ale pouze právního postupu sháněly překladatele a korespondovali s cizinou s cizinou je podle mého nebiblická protože tam se případu ujalo 12 apoštolů a ti svolavše množství učedníků tuto stížnost řešili.
Popiš na kterých 12 se má vyloučený obrátit aby splnil tvůj požadavek a ukázal vůli jit za tvým jediným cílem.
Na dévéťáka ? Na Nádraží ? Na Motejla ?
A kde je podle tebe v této věci absence pravdy.
Joe Farel
|
Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: EdPilgrim v Neděle, 18. listopad 2007 @ 21:27:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Fareli. Myslím, že si trošku nerozumíme. Docela chápu Tvé rozhořčení a nevím do jaké míry jsi prošel takovou krutou zkušeností. Mým záměrem není hodnotit tento medializovaný a ve všeobecné praxi ne jediný případ. Prošel jsem podobnou zkušeností a prožil i jiné věci než jsou tu popisovány. Chtěl jsem poukázat na celou problematiku jak se po dlouhých letech jeví mně. Žiju v prostředí, kde je snad největší hustota charismatiků a nejrůznějších sborů a denominací v celé ČR. Ve svém hodnocení, které je dílem mých zkušeností a poznání vycházím z horizontu asi 50-ti let (vlastní pozorování a zkušenosti) a asi 100 let z historie našeho regionu. Zkušenosti mé a mnoha jiných lidí se liší pouze v detailech a dovolím si tvrdit, že se objevují ve všech církvích nevyjímaje i těch nejtradičnějších. Charizmatizmus proniká i do takových církví jako jsou ASD, Křesťanské sbory, SCAV, ŘKC a jiní. Projevuje se zpočátku nenápadně jako alternativní doplněk v průběhu bohoslužby a pokud nenarazí na tvrdý odpor, proniká do života církve a snaží se měnit charakter a doktríny církve a tím způsobuje rozkol. Na Tvou otázku stran vylučování z církve nedovedu odpovědět. Exkomunikace je ve svém důsledku velice vážná věc a v praxi podle biblického výkladu, znamená vydání ďáblu. Je to akt, který je určen k ochraně pověsti církve kvůli zvláště zavrženíhodným zločinům (obcování s ďáblem, rouhání se D.S. incest a pod. Docela zajímavě to popisuje D. Drápal). Nechci ani domyslet zodpovědnost, kterou si na sebe dotyční exkomunikátoři na sebe uvrhli. Vylučování z církve je velmi rozšířeno právě v církvích letničních, kde mají hlavní slovo ve víře nezkušení lidé jednající na základě vlastních emocí, lidé kteří pro svá rozhodnutí vytrhávají z písma pasáže aby ospravedlnili svá unáhlená rozhodnutí. Žel podle mého jsou to "obílené hroby" ve kterých není ani zrnko lásky na kterém stojí Kristovo evangelium. S takovými bojovat je jenom ztrátou drahocenného času. Setrvávat v takovém sboru je velice nebezpečné. Je to jako se dobrovolně zdržovat v silně infikovaném prostředí. Není na místě to směšovat s evangelizacemi hříšníků v jejich přirozeném prostředí. Člověk, který projde takovou anabází určitě není žádný nováček ale člověk, který se snaží žít život s Kristem na plný plyn a když se setká s nebiblickými postoji a praxí, ví docela určitě, že tam nepatří. Někdo to řeší vnitřním vyhnanstvím, jiný odchodem. Problém je, když v okolí není nic co by zdravě fungovalo.
|
]
Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 20:38:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě se jen nelíbilo to generalizování o tom, že není vůle hledat pravdu. Myslím, že apely na sjednocení rozdílných zkušeností mě nikdy nenechají v klidu. A když budou v porovnání se zkušenostmi třeba vlčka tak už vůbec. Už jen vědomí, že existuje člověk kterého jste seznámili s charizmatizmem a on je v důsledku toho několik let v Dobřanech mi umožňuje vidět věci naprosto rozdílně než je vidí zlatá charizmatická mládež (byť jí bylo 48 let) Myslím , že máme zkušenosti v mnoha ohledech totožné. Já se fenomeném charizmatizmu nehodlám zabývat věčně. Abych nezblb. Nepovažuji se za nějakou duchovní veličinu, ale na popis věcí mi ale moje inteligence stačí. A svědci mají vydávat svědectví pravdě a tak se budu snažit popsat věci na lokální úrovni tak jak se odehrály a nadále odehrávají. Myslím, že toho o charizmatizmu bylo napsáno už mnoho a je potřebné aby toto memento bylo dostupné všem, kdo se s tímto prapodivným fenoménem setkají aby věděli, že jejich svědomí zatížené samozvanými vůdci obžalobou z věcí se kterými by si ani oni sami nevěděli rady. Tito lidé potřebují slyšet, že to není Ježíš kdo promlouvá ústy těchto samozvanců. A musí slyšet, že se jejich svědomí vzpamatuje z tohoto charizmatického ochrnutí a poté budou rádi, že se z toho dostali a zkušenosti které prodělali budou chránit je i jejich rodiny a blízké. Ahoj J.F.
|
]
|
|
Charismatické hereze - dědictví 1. poloviny 20. století (Skóre: 1) Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Neděle, 18. listopad 2007 @ 14:58:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Milý EdPilgrime, dovolím si nesouhlasit s tvým výrokem (cituji): "Je to produkt mladých lidí zklamaných "Woodstockem" v šedesátých letech, kteří vyměnili květinky za křesťanství. "
Já sám patřím mezi ty, kteří (řečeno tvými slovy) "vyměnili květinky za křesťanství". A nemyslím si, že bych se měl za to stydět. Naopak, činil jsem pokání z hříchu, ve kterém jsem žil jako bezbožný. Po 15 letech náboženského života (v charismatickém i evangelikálním prostředí) jsem činil pokání opět. U Hospodina je hříchem i bezbožnost i náboženství. A vrátil jsem se k původnímu evangeliu, "woodstocku" i "květinkám". Ovšem, s velkým svědectvím o pravdě evangelia, které mě osvobodilo a taky...o utrpení mezi náboženstvím zasaženými lidmi. A jejich neschopností sebereflexe.
Problémem dnešní kontroverze ohledně charismatického učení a praxe nejsou ani "woodstock" ani "květinky" ani 60.léta.
Pokud se podíváš do odborné literatury (např. "Encyklopedie nových náboženství" - Christopher Partridge - vydal Knižní klub v r. 2006) nebo na Apologet.Cz, tak zjistíš, že mnoho nynějších "charismatických herezí" vzniklo v 1. polovině 20. století. Myslím Branhamovo "uzdravovací hnutí" nebo hnutí Pozdního deště.
Problémem charismatických skupin, vyšlých z raného Jesus Movement na konci 60. let, a charismaticko-evangelikálního hnutí Vineyard v USA bylo, že nebyly ochotny (nebo schopny?) zkoumat své učení a praxi ve světle Nového Zákona a reformace. Neměli teologické (někdy ani klasické humanitní) vzdělání a ... jak je vidět i u nás teď... spoléhat jen na charismata a vlastní inteligenci (bez moudrosti a zkušeností, které dal Hospodin bratřím, kteří bojovali na poli evangelia před námi) je přinejmenším ošidné. Navíc, kritika charismatických a letničních doktrín se nenosila. A falešní proroci si byli vždy schopni najít to nezranitelnější na Božím stádu, nově uvěřivší jednotlivce a nezávislé skupiny ve stádiu zrodu.
To samé se stalo a děje i u nás. Po r. 1989 nebyla ani přeložena literatura, která by informovala o tom, co se na poli boje proti heretickým doktrínám dělo v USA za posledních 50 let. Teď je tomu jinak... Knihy jsou a díky internetu a větší znalosti angličtiny už nemusíme bezmezně věřit "importérům".
A ohledně "Woodstocku"- z Apologet.Cz uvádím citaci, která ukazuje, že to, co my tu řešíme v r. 2007, bylo řešeno samotnými letničními v USA již v 50. letech:
"Velmi brzy – již 20. dubna 1949 – zaujal General Council of Assemblies of God proti doktrínám Latter Rain odmítavé stanovisko s odůvodněním, že: ”Opravdovým testem mnoha hnutí je, zda obstojí, či neobstojí před světlem Božího Slova”. Velké schizma mezi letničními a nezávislými tak bylo dokonáno. O sedm let později, v roce 1956, Assemblies of God podruhé, tentokrát již zcela otevřeně, kritizuje tyto doktríny, a hnutí Pozdního deště slábne. Záhy se utváří jiná hnutí, která z těchto doktrín čerpají svoji teologii. V této době to byla převážně hnutí Dominion Theology a Faith Movement (hnutí Víry), jehož nejznámější protagonista K. E. Hagin se jako vyučující prorok sám aktivně účastnil hnutí Pozdního deště." |
Doplnění... (Skóre: 1) Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Neděle, 18. listopad 2007 @ 20:44:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ještě k doplnění: To že se charismatičtí leadeři kalifornské části Ježíšova hnutí v 70. létech (Lonnie Frisbee - http://en.wikipedia.org/wiki/Lonnie_Frisbee) stýkali s "charismatickými heretiky staršího typu" - jako byla např. Kathryn Kuhlmannová (http://en.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman) - je známo.
To, že právě Lonnie Frisbee byl oním "letničním hippie-evangelistou", který přispěl k "probuzení letničního typu" ve sboru Vinice v Yorba Linda v Kalifornii, není asi neznámé. Bylo to v tom sboru, kam ho pozval John Wimber, zakladatel hnutí Vineyard.
Teologicky hodnotit, co se stalo, mi asi nepřísluší. Spíš mi jde o to, aby se nezamlčovala historická fakta. Charismatické hnutí u nás má své kořeny i jinde, než jsou české charismatické konference, pořádané KMS, či ve spisech leaderů CKS, JB nebo AC. Že Hospodin vzbudil mnohá hnutí ve svém lidu, je evidentní. Nakolik bratří tehdy (a snad i dnes) slyšeli či neslyšeli Jeho hlas, nabádající ke ROZUMNÉMU ZKOUMÁNÍ, nikoli k BEZHLAVÉMU ZKOUŠENÍ, posoudí za 10-20 let historici církevního vývoje.
Mohu vyjádřit jen svůj názor: Nejsem si jist, jestli v 21. století bychom měli stavět na naivitě těch bratří z 60. a 70. let (v USA) či později u nás, kteří byli na Boží vinici před námi. Spíše bychom měli stavět na moudrosti a zkušenostech těch, kteří trpělivě (během oněch 2000 let) dolovali z Písem slovo pravdy evangelia a (v době reformace) protestantskou svobodu. Svobodu od soudobého světského i církevního establishmentu a lidských idejí, které jsou často pomíjivé. Ale to je zase můj názor, který je ovlivněn i mou světskou a církevní zkušeností z 20. století.
...a tož tak.
|
]
Re: Doplnění... (Skóre: 1) Vložil: EdPilgrim v Neděle, 18. listopad 2007 @ 21:30:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V podstatě nemám žádných námitek.
|
]
|
|
Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 00:22:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji poutníkovi za tento prozíravý příspěvek. Je to jakoby otevřel okno, kterého si nikdo ani nevšiml.
Já to ovšem vidím podobně, ale bez toho záporného znaménka. To mě u poutníka nepřekvapuje, protože on už tady odsoudil skoro všechno.
Je to zajímavé: v medicíně - například - mají doktoři zásadní konsensus. Rakovina je nemoc, zhoubná nemoc. Nikdo nepřijde a neřekne, že je to charismatický dar. V teologii mezi křesťany takový konsensus neexistuje. To, co je pro jednoho zhoubnou nemocí, kterou by chtěl léčit nebo uříznout, je pro jiné lidi charismatický dar. Vlastně tu není nic jistého, na čem bychom se jako křesťané mohli shodnout. Toho bychom si měli být vědomi. Kdo si toho vědom není, obvykle dochází k závěrům jako: pravá církev je tam, kde se shodnou SE MNOU.
Olin |
Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: IC434 v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 10:36:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co to říci jinak: rozumná církev je tam, kde dochází k vzájemné toleranci různých názorů. |
]
Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 11:46:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No že váháš! Kolik lidí všech barev si to ale nemyslí? Kolik jiných lidí zase neví, kde jsou meze té tolerance? Že existuje nějaké Credo?
V tomto případě je intolerantní Poutník zase úplně mimo, čemuž ovšem nevěřím...to je bordel, co?
Olin
|
]
There Is Still Hope In Jesus (Skóre: 1) Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 11:55:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednou jsem slyšel v ČCE kázání na téma textu Genesis 26,17-22. O tom, jak Izák hledal a znovu vykopával studny svého otce Abrahama, které někdo zasypal. Vždycky vykopal a pak přiběhl někdo a začal na něj křičet, že je to jeho voda. Nakonec vykopal poslední studni a... "o tu se již nepřeli. Pojmenoval ji Rechobót (to je prostorná) a řekl: "Teď už nám Hospodin poskytl prostor abychom se mohli na zemi rozplodit." Nám všem, co tu jsme a hovoříme o všelikých trápeních víry a života, se taky povedlo (s Hospodinovou pomocí) najít "Abrahamovu studnu" - tu STUDNU VODY ŽIVÉ - ukřižovaného a vzkříšeného Krista Ježíše Nazaretského, zjeveného ve slově pravdy Jeho evangelia. Jen některým z nás se tu studni někdo pokusil zasypat. Nebo jsme to byli my sami? Nevím, asi oboje. Nešlo by nás nechat mluvit "o znovuvykopání té abrahamovské studny" a nechat se navzájem bejt? Já osobně si tu "poslední studnu" už zasypat nenechám (vždyť jsem všem předtím obětoval 15 let života a "vody čisté" si bratří vzali dosti).
No...a všichni potřebujem "životní prostor" - abychom měli dost prostoru na případné obrácení (před Jeho "úzkou bránou"). :-)
There Is Still Hope In Jesus
|
]
|
|
Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 19. listopad 2007 @ 19:00:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Mám za to, že charismatismus je stejně povrchní, jako celá západní společnost. Západní křesťanství pouze kopíruje západní povrchnost. Důrazem na vnější věci, na dary, na moc, na megasbory, na lidskou touhu zabrat celý svět pro Krista, na touhu většiny charismatických vedoucích vytvořit si svoji megaslužbu, své "impérium" a stát se velikým a mocným "Božím služebníkem" plným zázraků a divů. Patří k tomu i důraz a zájem na tak povrchní a světskou věc, jako je politika a politické dění, snaha zasahovat nebo ovlivňovat konkrétní události ve světě apod. Tak jako v západním světě vládne mamon, materiální chamtivost a tím pádem povrchnost a touha po pocitových a tělesných prožitcích, tak v západním křesťanství vládne duchovní mamonářství, chamtivost a z toho plynoucí povrchnost a touha po pocitových ( náboženských ) prožitcích. Přičemž materiální chamtivosti většina západních věřících není ušetřena také.
Povrchní je většina západního křesťanství, avšak charismatismus v tom suverénně vede, právě díky svému "bohatství" ve formě charismat ( o jejichž pravosti zde nyní nebudu mluvit ).
Niternost a důraz na vnitřní duchovní život, na vnitřního Krista v nás, zde téměř naprosto chybí. Vládne povrchnost, nikoli hloubka duchovního života. Západní křesťanstvo žije z drtivé většiny v tomto zlém světě a ve své nezapřené duši. Lidé, kteří se obrací ke Kristu z východních zemí, které jsou pod vlivem východních náboženství, se ke Kristu obrací niterně ( neboť jsou k niternosti a k asketismu ve svých východních učeních vedeni ), zakouší tak ovoce Ducha a znají Krista a jsou jím naplněni a myslí si proto, že západní křesťané musí tedy být skutečným vyjádřením Krista. Jaké zklamání je však čeká při návštěvě tzv. "křesťanských zemí....."
Navíc je charismatismus řádně "říznutý" okultním a hrubě materialistickým učením hnutí víry, které přinesl domnělý "křesťan" E.W. Kenyon. Tato část charismatiků je suverénně nejpovrchnější. Nehledě na to, že většina charismatických učitelů a proroků vůbec pravými křesťany nejsou, ale jsou pouze falešnými učiteli a proroky, kteří na sebe navázali milióny naivních a neučených Božích dětí.
Opravdu bych nechtěl být příslušníkem charismatického a letničního hnutí v době Kristova příchodu a soudu nad Domem Božím. I když činnost pravých charismat plně uznávám a nejsem klasický tradiční evangelikál.
|
Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. listopad 2007 @ 16:16:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Povrchnost charismatismu v praxi lze např. demonstrovat na tom, že charismatici jsou schopni vzít hůl, obcházet s ní celé město a v modlitách na různých vyvýšených místech zabírat město pro Krista - "všude kam šlápne tvá noha...."atd.
|
]
Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: patricie v Středa, 21. listopad 2007 @ 06:32:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podívej Gregorie, podle mne je charismatické hnutí dětinskou hrou na první století dovedenou navíc ad absurdum. I v prvním století byly dány dary jenom jako znamení, židům k nevíře jak se ukázalo a pohanům ke spáse. Záhy se však ukázalo, že mnozí je zneužívají k osobnímu prospěchu, nebudují jimi, co měli. nechápali , že taková moc není z člověka a byla mu propůjčena pro rozšíření evangelia do celého tehdejšího světa. Tehdy nic podobného nikdo nedělal, a když někdo věštil nebo čaroval, bylo jasně rozpoznatelné, že jde o naprosto odlišný druh duchovních sil. Dneska uzdravovat, identifikovat choroby, pohybovat předměty a podobně dokáže kdejaký biotronik, který s Bohem nemá nic společného. Já věřím tomu, že dary Ducha ustaly v prvním stoleí, protože již nebyly třeba, evangelium se rozšířilo, židé stejně jako celek nepřijali (notabene jejich náboženství jako náboženství boží zaniklo s chrámem). Jak píše apoštol Pavel: vše co se tehdy dělo včetně prorokování bylo částečné. Jednou měla přijít plnost a vše mělo být překonáno. Ten text se dá vyložit dvojím způsobem. jednak tím, který propagují dnešní napodobovači darů Ducha: čili ještě nepřišla plnost, tak platí to, co bylo v prvním století včetně darů. Ale je tu ještě jeden výklad. Totiž ten, že od konce prvního století platí víra, naděje a láska a blahoslaveni, kteří neviděli a uvěřili. A pak ty projevy: uzdravování, jazyky, exorcismus, kříšení mrtvých, nebo naopak usmrcení Ananiáše a Safiry, prorokování má nějakou podobu v plnosti. Je třeba se ptát, jaký je smysl božího nápravného plánu, alespoň tak si to myslím. Jde Bohu o prodloužení končetin, o zlaté plomby, o snížení krevního tlaku, o brumlání nesrozumitelnými zvuky o prorokování typu: tam nechoď nebo tě přejede auto? Teď pochopitelně mírně přeháním, ale jen velmi mírně podle toho, co jsem se dočetla na netu. Myslím si, že Bohu jde o skutečné odstranění vlivu Satana (včetně všech jeho andělů) na veškeré lidstvo (zadržení čtyř větrů ve zjevení), a to proto, aby se mohlo projevit, co má kdo v srdci, aby nikdo neměl výmluvu. Adekvátní s tím je ale také odejmutí podpory Svatého Ducha, aby se zase projevilo, že křesťané jsou dvojí: ti kteří dospěli v nápravě a ve své nejvnitřnější podstatě jsou Bohu dokonale chrakterem podobni, takže vlastně mluví jako Svatý Duch a ti, kteří nedospěli v nápravě, dostanou strach, podlehnou učení falešného proroka a vydají na smrt své spolubratří. To je soud od domu božího. Ti, kdo se dnes ohánějí zázračnými znameními budou po odejmutí podpory ducha jako nazí v trní. Spoléhají na viditelné místo aby usilovali o to mít příbytek v nebesích. Víra je přece pevné spolehnutí se na neviditelné. Ale nemyslím si, že by skončili v geheně. Budou povětšinou jako ti, ze kterých v prvním století Ježíš vyháněl démony částečně (=z jednotlivců), začnou se konečně chovat rozumně a budou moci projevit, že v nich je milosrdenství a tak milosrdenství zvítězí nad soudem podle soudu nad ovcemi a kozly.
Ještě jiný příklad splnění znamení prvního století v plnosti: v tisíciletém království jde o uzdravování nitra od sklonu k hříšnosti. Takže lidé, kteří strachem ze smrti a pod mocí hříchu chodili ohnutí celý život v moci toho zlého, se budou moci narovnat. Nebo ti, kteří jsou dnes podle náboženství nečistí (symbolický krvotok, malomocenství) budou očištěni, nečistota je přece taky sklon k hříchu. Ale to už je zase o smyslu tisíciletého království, kde křesťané budou jako stromy nesoucí ovoce dvanáctkrát do roka a jejich listí bude mít léčivou moc pro národy. Dnes je to skryto, že nejprve vchází prvotiny, královské kněžstvo a v tisíciletém království bude vcházet i lid. Vždyť králů a kněží není většina, to by jaksi nedávalo smysl. V prvním století se zdálo, že konec je nadosah, ale nebyl. proto to vypadalo, že musí vejít do křesťanství celý svět, jinak propadne záhoubě. Ale stejně jako nevešla většina Izraele, tak nevchází ani většina pohanů. To se však ukáže až na soudu. Synagogou satanovou, jak jsi o ní psal, je svět. A židé, kteří se posmívají pravým křesťanům jsou nábožensky založení lidé, horliví v prosazování zákonického způsobu života. Jednou však přijdou a poznají, že si Bůh zamiloval outsidery (jako Josef v Egyptě, jako Mojžíš v Midjánu, jako Ježíš v prvním století.) Až veškeré pohanstvo vejde znamená, až vejde příslušný počet z pohanů, aby byla naplněno království kněží, pak bude zachráněn celý Izrael. Vtip je v tom, že tím celým Izraelem není jen ten maličký národ na předním východě, ale celé uzdravitelné lidstvo. Je to Eva (matka živých), které Bůh slíbil potomka, který ji zachrání. Je to Žena ve Zjevení, která když rodí pacholíka, co má železnou berlou pást národy, je oděná světlem- je na ní opět shlédnuto (jásej ty, která jsi nerodila). To není jen o Ježíši Kristu, ale o Něm a všech jeho následovnících dohromady. Na nich se totiž plní vše, co je psáno, v plnosti, nakonec dokonávají svoji pouť stejně jako jejich Pán.
|
]
Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:02:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Patricie,
podle tebe tedy již PLNOST přišla, podle mne přijde až s příchodem Pána Ježíše. Dnes ještě rozhodně nevidíme tváří v tvář ( 1Kor 13,12 ). Jestliže již přišlo "to dokonalé" ( 1Kor 13,10 ), pak již tedy neplatí, že "poznáváme pouze zčástky" ( 1Kor 13,9 ), ale naše poznání je již PLNÉ a již jsme obdařeni "známostí" ( 1Kor 13,12 ). Neplatí tedy ani, že dnes nám zůstává víra, naděje a láska ( 1Kor 13,13 ). Což je naprostý nesmysl. Přestože máme Písma svatá SZ i NZ, tak se neshodneme ani v základních věcech. Tak jaká dokonalá známost? Spíše naopak - dokonalá neznámost, nebo při nejlepším jen částečné poznání ( 1Kor 13,9 ).
Tím nehájím charismatiky. U nich např. zastávají sestry-ženy i vedoucí místa a mají dokonce autoritu vyučovat, což je typický znak pro bludné sekty. Jsou tak odchýleni od Slova Božího, že jejich "charismata" nejsou a nemohou být pravá.
Charismatici jaksi pozapomněli, že dary, jazyky a znamení, divy a zázraky nejsou CÍLEM ani VRCHOLEM zbožnosti, ale jsou pouze PROSTŘEDKEM pro dosažení hlavního cíle - tedy připodobnění se Synu Božímu ( Ř 8,29 ) a současně dokonání již předem připravené Boží vůle pro náš život ( Sk 13,36a // Ef 2,10 // Žd 10,7 ).
Pozapomněli, že Bůh se ODHALÍ ( zjeví ) a dá se poznat jen těm, kteří Ho milují - jen své budoucí manželce ( dnešní Nevěstě ) - Církvi. Bůh nenávidí smilstvo a nezávazné vztahy. Proto se dá poznat a odhalí se, jen před těmi, kteří to s Ním myslí vážně. On nemá zájem pěstovat krátkodobé vztahy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:30:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dnešní charismatici jsou spíše podobní těm lidem, co v Mt 7,22 prorokují, vymítají démony a činí mnohé divy, ale přitom neznají Pána a Pán nezná je. Mám za to, že sbor v Korintu byl jejich skvělým prototypem ( např. 1Kor 15,34b ).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: patricie v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:59:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skutky 19,13 Také někteří židovští zaříkávači, kteří cestovali od města k městu, pokusili se užívat ke svému zaklínání jména Pána Ježíše. Nad těmi, kteří byli posedlí zlými duchy, říkali: "Zaklínáme vás Ježíšem, kterého káže Pavel." 19,14 Tak to dělalo sedm synů Skévy, prý židovského velekněze. 19,15 Ale zlý duch jim řekl: "Ježíše znám a o Pavlovi vím. Ale kdo jste vy?" 19,16 Tu člověk, v kterém byl ten zlý duch, se na ně vrhl, všechny je přemohl a tak je zřídil, že z toho domu utekli nazí a plní ran.
Někdy z těch příběhů bývalých nebo migrujících charismatiků, které na netu čtu, mi připomínají výše zmíněný text. Mám pocit, že tito lidé vůbec netuší s čím si zahrávají. Satan je velmi silný protivník a ještě horší pán.
|
]
Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:20:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odešel jsem z Apoštolské církve a vrátil jsem se do křesťanských sborů. Letniční mají skutečně ve svém učení a praxi několik bludných bodů - křest v Duchu svatém (není podložené Biblí); novodobí apoštolé.. (apoštolé byli poslaní Kristem)
Dojímá mě, že v mém domovském sboru (dělali to před několika roky) šli spoutávat ducha katolictví (nevím ani co to obnášelo) a v pondělí Aleš Navrátil (v té době druhý pastor sboru) zasedal v Ekumenické radě církve... (pokrytectví par exelanc)
Pokud bych byl hnusnej, tak bych na takové chování napsal článek..., kašlu na to..
Odešel jsem nikoliv z věroučných důvodů, nebo špatných vztahů, ale nikdy bych v AC nedostal možnost kázat - (tak ať si bratři trhnou nohou...); což v křesťanských sborů příležitost kázat dostávám.
Karels
|
]
Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:23:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můžu dodat, že všude se dá najít něco, v Apoštolské církvi jsem zažil i pěkné chvíle s Pánem; ale asi to nebyl a nikdy nebude můj šálek čaje...
Karels
|
]
Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 21. listopad 2007 @ 18:36:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čau! Dlouho jsem tě nečetl.
Tys nikdy nevypadal jako letniční. Dovol, abych tě upozornil, že katolická církev není členem Ekumenické rady. Spoutávání jejich ducha, pokud to tedy skutečně dělali, není pokrytectví, ale komedie. Doufám, že toho ducha spoutali dobře a nakonec ho hodili do Moravy jako Moranu. Co teď bude ale arcibiskup Graubner bez ducha dělat? Lukin od tý doby, co asi nemá ducha, už sem nechodí, rád bych se ho na to zeptal.
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Irena v Středa, 21. listopad 2007 @ 21:24:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepsal tu někdo, že má Luky zaracha? To by odpovídalo.
I. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 21. listopad 2007 @ 21:31:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nojo!
Na velikonoce jsem dostal taky zaracha, jako lukin. Ale on už se nevrátil.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charismatismus-fenomén dnešního křesťanství (Skóre: 1) Vložil: Irena v Středa, 21. listopad 2007 @ 21:41:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No třeba to má nafurt:-)!
I. |
]
|
|
|
|