Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Blažej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 10, článků celkem: 16320, komentáře < 7 dní: 556, komentářů celkem: 408424, adminů: 60, uživatelů: 5135  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 46 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

brusle7
Myslivec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110974935
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Petr Vlček : Kauza Skrytá tvář - závěr
Vloženo Středa, 07. listopad 2007 @ 16:38:37 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal petrikvlcek

Sportovně gratuluji autorům Skryté tváře a to hned dvakrát. Zaprvé lepší reklamu zde na GS si ani neumím představit, ty debaty přece jen měly nějaký smysl. Zadruhé gratuluji, protože publikace, jak se zdá skutečně vznikla. Upřímná výpověď, která je z dílka patrná je nepřehlédnutelná a je poctivá. Plavíme se na jedné stejné  lodi do Nebeského království. Není až tak důležité, že jednotlivá patra lodi obývají různí lidé, z různých denominací, obohaceni či poškozeni různými směry, hnutími. Důležité je , že jsme pod stejným Kapitánem, který tak láskyplně vypočítal kurz naší plavby. I proto jsem rád, že dílko vzniklo. Byl bych samozřejmě radši, kdyby bylo podepsáno, kdyby bylo objetkivnější. To jsou ale jen a jen moje kdyby. Autoři mají nanapadnutelné právo napsat to, o čem oni jsou přesvědčeni. A napsat to tak, jak oni cítí, že je správné. To se nakonec stalo. Rád si dílko přečtu v konečné podobě v e-knihovně a věřím, že naplní očekávání autorů. Jednu věc nám však dlužíte ...



Jiří Krupa ji citlivě a rozumně shrnul do tří otázek, které zde znovu opakuji a žádám o odpověď

1) Které církve popisujete, když mluvíte o charismatickém světě v ČR?


2) Považujete je za sekty?


3) Dokáže-li Vám někdo, že učení nějakých celků je jiné, než některé body udávají, jste ochotni změnit názor (nikoli třeba na problém, ale na tu konkrétní věc nauky) a uvést to na pravou míru?

Petr Vlček


Podobná témata

Charismatici

"Petr Vlček : Kauza Skrytá tvář - závěr" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Poznámka k významu knihy a toho co popisuje... (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Středa, 07. listopad 2007 @ 18:19:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Taky souhlasím, že ta kniha má své místo jak na GS, tak i např. u křesťanských knihkupců (či v nějakém časopise).
A třeba za nějaký čas zřídí některá z tradičních evangelických církví "pastorační středisko pro uprchlíky" (ze společenství toho typu, které popisuje kniha). Oni odborníci (evangeličtí teologové, psychologové aj.) už před léty varovali před popisovanými praktikami. A dnes situace pomaličku dozrává k poznání, že měli pravdu. Kdo jim tehdy věřil?

Myslím, že jsme četli zprávy ze "špičky ledovce". A že se možná máme na co těšit (skepticky řečeno)...



Re: Petr Vlček : Kauza Skrytá tvář - závěr (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:37:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také bych rád položil několik otázek těm, kdo tvrdí, že svědectví o manipulaci v charizmatických sborech nejsou pravdivá:

1) jak se budete chovat jako vedoucí sboru k člověku, který nijak neporušuje sborové stanovy, ale má na řadu věcí odlišný názor než vy?

2) Je pro vás katolík či evangelík z tradičního sboru či farnosti znovuzrozený bratr / sestra?

3) považujete sebevzdělávání a samostudium v oblasti biblistiky a jiných teologických disiplínách za prospěšné a žádoucí pro členy vašeho sboru?

4) Pokud za vámi přijde člověk s osobními problémy, hledáte za těmito problémy duchovní vlivy  (přítomnost zlého ducha či osobního hříchu atd) a takto postupujete i  v terapii?

5) Pokud člověk z vašeho sboru bez konfliktu odejde do jiné církve nebo "do světa" změní se nějak váš osobní vztah k tomuto člověku? Jak?

6) Byl jste si někdy popovídat s nevěřícím kamarádem v restauraci aniž byste mluvili o Bohu?



Re: Petr Vlček : Kauza Skrytá tvář - závěr (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 14. listopad 2007 @ 14:25:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Necítím povinnost odpovídat na každou věc s tím, že ji sem někdo umístí a dožaduje se jmenováním někoho konkrétního odpovědi a už vůbec když je to člověk který zde na jednu stranu provozuje nějaký selankový žánr typu misie v jůesej, či záchranná mise v Koreji a poté vystoupí jako morální dominátor a rovná lidi, kteří vyšli z podstatně jiných poměrů, svým pojetím anonymity (kdy s neměnným nadhledem nemá v úmyslu ani začít přemýšlet o pochopení toho, že otevřenost a pojmenování problému nemusí být vázána na konkrétní jméno a číslo bot). Jeho srovnání autorů Skryté tváře s Talibanem je tuším důsledkem odchování večerníčkovou řadou Maxipsa Fíka a jeho divokých snů. Pak tenhle pochlebný článek který z jeho předchozí i následné literární činnosti nemůže brát vážně ani jinak důvěřivý DIDUS INEPTUS a nakonec opět návrat do normálu (tedy do vlčkova normálu). Tedy něco jako Vontská píseň beze slov (kde jsou naneštěstí obsažena slova) leč výsledek je (co do chápání textu i smyslu) naprosto stejný.
Nicméně odpovím.

Add 1 Myslím, že to, chápu co do kontinuity a chronologie stejně jako většina. A uvažuji jen v dimenzích ČR (charizmatický svět je v otázce matoucí). První odvození bych si dovolil od letniční církve kde jsem byl poprvé v r.84 a setkání bylo pro mě velmi konfrontační. přesto si myslím, že letniční scéna už hodně na charizmatizmu (co do hledání a používáni darů ducha stejně jako ostatní zmínění)ztratila.

Další ze svého úhlu pohledu vidím KS. Která svým spontánním růstem od poloviny 80 let do cca poloviny 90 let expandovala a po odchodu z ČCE vytvořila charizmatický proud který se záměrně i spontáně infiltroval i do mnoha protestantských denominací s různým stupněm úspěchu akceptace. Myslím že popisované excesy jsou hlavně doménou skupin které opustily KS a vymanili se z jakéhokoli korigujícího vlivu.

Jako třetí bych hodnotil AC která se projevuje v mnoha aspektech jako KS. A ve vedení a řízení obou denominací převládají, co do jejího směrování, spíše jednotliví vedoucí než nějaká ucelená denominační koncepce.

JB (a každý víme, že ne ta původní) která má tak latentní vedení i směřování, že je možné o tom co se v ní děje jen spekulovat.

Ptotestantské tradiční denominace Jako jsou CB,ČCE, Metodisté, Baptisté, A7D považuji za více či méně nedobrovolné hostitele tohoto směru.

A o Husitské, Československé a katolické c. mám jen mlhavé tušení co se tam asi odehrává a u katolíků se domnívám, že se charizmatizmus projevuje s menšími možnostmi charizmatických excesů díky pevné struktuře vedení, což zase vytváří spíš mechanismus který charizmatismus eliminuje a omezuje jeho možnosti.


Add 2 Považuji je za církve s tu více a tu méně sektářskými projevy jejichž procentuelní složení se sbor od sboru liší s tím, že nemohu mimo KS jiné denominace objektivně zhodnotit protož je navštěvuji jen sporadicky a dostupná literatura i informace jsou většinou z druhé ruky.


- Základ sektářských prvků pak vidím v akceptovaném diletantismu (který je schopen přijímat mylné nauky).
- Absenci autorit které by tvořili protiváhu dominantně se projevujícím vedoucím (neekxistují ani jako rovnocenný orgán který by s dominátorem vyjednával, natož ve formě která je mu nadřízena, tedy že by ho snad, nedej pánbu ,někdo odvolal).
- Nezájem mateřské denominace o dění a pomíjení hlasu poškozovaných oveček(pokud jejich hlas nepřehluší stádo stejně smýšlejících jako vůdce).
- Izolaci společenství vůdcem (izolace může probíhat jak na duševní, tek na duchovní i fyzické úrovni)


- Celý charizmatický propad datující se od druhé poloviny 90 let pak přičítám absenci práva a spravedlnosti ve zmíněném hnutí.
a ignorování jeho potřeby.

(nevyjadřuji se ke Slovu Života a k Triumfálním anžto mi připadá pracno i když v panteonu adeptů na sektřské prvky stojí ve frontě slušně vpředu)

Téma jsem zcela jistě nevyčerpal, ale doufám že stopař Gregory Krupa and litle Wolf se nažerů Talibů (tak mluvili naše děti když jim bylo dva ale ve skutečnosti mysleli karibů) and koža Skryté tváře zvostane celá. Howgh

Joe Farel




Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy