Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vincenc.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16650, komentáře < 7 dní: 192, komentářů celkem: 429383, adminů: 60, uživatelů: 5250  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 79 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116424403
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE...
Vloženo Pondělí, 30. červenec 2007 @ 00:12:21 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Rony

Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE...


tendence v CČE k návratu ke katolicismu jsou ekumenickým trendem, který v posledních letech stále sílí, navzdory tomu, že Vatikán upírá protestantským církvím status církve. Za všechny uvádím citát evangelického faráře, který je pro tyto tendence typický a kterého tímto nominuji na Zlatou slzu:


Protestant - co to znamená? My jsme se od (katolické) církve oddělili z nouze spasení a do teď nás to bolí (nebo by alespoň mělo). My jsme nechtěli "protestovat", ale být dobří katolíci - obecní křesťané.

Podobná témata

Ekumenismus

"Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE... (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 15:47:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 I když jsem zběžně přečetl diskuzi na zmíněné internetové adrese, nevím přesto přesně, co hýbe ČCE. Vím však, že Bůh se hýbe, Pán Ježíš Kristus se pohybuje a jestli Ho nebudeme následovat, jestli nebudeme chtít nebo umět následovat Jeho pohyb, něco životně důležitého nám uteče. Nebudeme tam, kde On v budoucím věku. Pán říká: kdo mě následuje, bude tam, kde jsem Já. Kdo Mne chce následovat, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž na každý den a následuj Mne. Jestliže nevíme, co právě Pán dělá, pak nebudeme vědět ani my. co máme dělat a budeme si muset vymýšket, co bychom dělat měli, pokud přesto budeme chtít něco dělat. Pán Ježíš jasně dosvědčil, že skutky, které dělá, nejsou Jeho, ale Jeho Otce a On dělá jen to, co vidí dělat Otce. Ani Jeho slova nebyla Jeho vlastní, nýbrž mluvil to, co slyšel mluvit Otce - tomu říkám sebezapření! Chceme Pána skutečně následovat a být tam, kde je On nebo si chceme dělat, co chceme my? Ať je jak to chce, v onen den přijdou mnozí a budou říkat: Pane, Pane, copak jsme v tvém jménu nedělali ...? Ale z Pánových úst uslyší: Odejděte ode mne, činitelé nepravosti, neznám vás!
  Tak ještě jednou. Chceme hledat a činit Boží vůli, chceme se účastnit Pánova současného pohybu, chceme být odměněni tím, že budeme tam, kde je Pán anebo na místě, kde pláč a skřípění zubů? Chceme chodit podle Ducha, myslet na věci Ducha = život a pokoj anebo myslet na věci těla, což přináší smrt?! Spasení nám nikdo vzít nemůže (jsme-li už jednou znovuzrozeni), neboť není záležitostí našich skutků, ale Boží milosti a skutku (kříže) Pána Ježíše; o odměnu však můžeme přijít velmi snadno! Tohle rozhodnutí je na nás, ne na Pánovi. To za nás nikdo neudělá, protože nemůže.
  Kéž se nad námi Pán smiluje a dá nám milost ke správnému rozhodnutí podle Boží vůle, podle vůle Toho, který nás miloval ještě, když jsme byli hříšníky a čím víc dnes, když jsme Jeho děti. Amen.
SV



Re: Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE... (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:07:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já bych zas na zlatou slzu nominoval tebe, který ve své omezenosti kritizuješ něco čemu sám nerozumíš. Rádobypravověrný křesťan, který ví jaký jsou všichni odpadlíci, ale jehož křesťanství je charakterizováno tím, že jeho bližní jsou pro něj nicky.
Já se k tomu citátu, který navrhuješ na zlatou slzu plně přihlašuji a věřím, že by se k němu přihlásili i velcí reformátoři jako je M.Luther, Jan Hus a věřím, že by nechyběli ani čeští bratří.



Re: Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE... (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:16:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jinak, co se týká oficiálního stanoviska SR ČCE k výše zmíněnému dokumentu, je zde



Re: Nominace na zlatou slzu, aneb Co hýbe s ČCE...a sněmy církve v Německu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci se ztrapňovat hlubokou neznalostí problému, který nakousl bratr farář Pavelka, ani německých dějin, jen si uvědomuji, jak složitý byl pohyb v čase Luthera.
Opravdu Luther chtěl obnovu s 95 thesemi, ale pohyb směřoval k odtržení. Někteří si usmysleli (na jakémsi rokování), že je čas se zase vrátit od tendence k odtržení, ale byla to německá knížata, kdo se postavil proti novému spojení nazpátek s katolickou církví (to je církví všech ostatních neodtržených).
Potom byl jakýsi sněm i více sněmů německých křesťanů (už pod vedením - nebo vlivem - Luthera), někteří něco prohlašovali, jiní proti tomu protestovali a ta strana, která podala PROTEST proti usnesení nevím jakého sněmu v té době se od té doby nazývá protestanti a pomalu ten název přešel historicky na celé hnut, které se stalo církví. A stejně nedošli k úplné jednotě, ani v konfesích
Jsou proto konfese z Augšburku a jiné (a slovenští Luteráni si dodnes říkají ECAV - evangelická církev augsburského vyznání) a jiní nejsou a já tomu nerozumím.

Někdo  říká, že reformace nedospěla k úplnému konci a měla by se dodělat.
O době svědčí nejen to, ale i skutečnost, že když chtěl Luther jít na nějaký sněm (zase nevím do kterého), jeho přátelé to nedovolili a dovezli ho na hrad Wartburg, kde pobýval anonymně jako civilní rytíř Georg (Jan) a psal tam překlad Bible (asi rok).
Obávali se, aby ho nestihl podobný osud jako Jana Husa v Kostnici, kam mohl Hus přijet, ale už ne odjet (i když velitel městské stráže v Kostnici ještě druhý den po odsouzení nechal Husovi možnost svobodného odjezdu bez ohledu na koncil a už v noci předtím ho přátelé přivedli ke koni za hradbami, ale on odmítl jet pryč).
Tak rušná byla i doba Luthera a my pohlížíme z dálky na hotový výsledek.
Proto se nedivím výroku pana faráře, on vyjadřuje jen to, co v té době v Německu vyjadřovala jedna sekce a nebýt vlivu knížat, možná by se zase spojili a měli bychom tu jednu zreformovanou provincii na sever od Itálie.
Ale světská knížata si představovala, že by to takhle nešlo a trvali na oddělení. To je dodnes a zapříčinilo i světské boje, které se vyhrotily o sto let později mezi katolickým Jihem a protestantským severem od roku 1618 do 1648. Válka začala  v sousedních Čechách (vlastně vedle Německa) a skončila v Čechách vestfálským mírem po 30 letech neúspěšných bojů.
Podle statistik (to je záznamů šlechty o odváděných dávkách) měly Čechy před válkou 5 milionů obyvatel a po ní jen jeden.
Některé vsi zanikly a nebyly obnoveny. Opět se ukázalo pravdivé tvrzení, že kdo má moc nad Českým královstvím, má moc v Evropě (jak tvrdil Bismark).
Takže u té úvahy některých teologů za časů Luthera šlo tehdy o směr, který by byl nastolil mír.




ake oddelenie, o co mu vlastne ide? (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Středa, 15. srpen 2007 @ 12:19:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O ake oddelenie bratovi fararovi ide? Vsetci sme predsa prislusnikmi vseobecnej cirkvi. A s tou uz mala Rimo-katolicka cirkev pramalo spolocneho. Koniec koncov RKC sa formalne oddelila od vseobecnej (katolickej) cirkvi rozkolom s pravoslavim. A co brata farara boli? Ze nepodlieha rimskemu biskupovi? Ale to predsa so vseobecnou cirkvou vobec nesuvisi. Mozno to brat farar myslel dako inak, ale vyznelo to presne tak, ako to vyznelo.



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy