Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463320
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA
Vloženo Neděle, 01. červenec 2007 @ 16:18:25 CEST Vložil: bolek

Kázání poslal gregorios777


Podstata Evangelia spočívá v UKŘIŽOVÁNÍ Krista a Jeho VZKŘÍŠENÍ Z MRTVÝCH. Ukřižování se stalo jako Oběť Krista za naše hříchy a vzkříšení je pro naše ospravedlnění. Jenže je tu i další aspekt Evangelia, který je jeho důležitou součástí a který ukazuje, že Evangelium jedná nejen s našimi hříchy, ale i s námi samotnými. Bez tohoto druhého aspektu máme jen poloviční Evangelium a poloviční spásu. O Ježíši je však řečeno: "On zajisté vysvobodí lid svůj od hříchů jejich.“ ( Mt 1,21 ). Prožíváš toto vysvobození nebo ne? Pokud ne, něco není v pořádku. Boží Slovo se nemýlí. Problém tedy musí být na tvé straně. Proto slyš slova Evangelia, které je MOCÍ BOŽÍ ke spasení ve všech směrech:„Zdali nevíte, že kteřížkoli pokřtěni jsme v Krista Ježíše, v smrt Jeho pokřtěni jsme? Pohřbeni jsme tedy s Ním skrze křest v smrt, abychom jakož z mrtvých vstal Kristus k slávě Otce, tak i my v novotě života chodili."( Ř 6,3-4 ) A také:“Pohřbeni jsouce s Ním skrze křest, skrze Nějž i spolu s Ním z mrtvých vstali jste skrze VÍRU, kteráž je mocné dílo Boží, kterýž vzkřísil Jej z mrtvých.“ ( Kol 2,12 )

Věříme-li Evangelium, musíme věřit nejen tomu, že byly smazány všechny naše hříchy a že jsme byli vykoupeni, ale také tomu, že „S Kristem ukřižován jsem. Živ jsem pak již ne JÁ, ale živ jest ve mně Kristus. Že pak nyní živ jsem v těle, ve VÍŘE Syna Božího živ jsem…“ ( Ga 2,20 ). Uvedené verše jsou Božími FAKTY, které se pro nás stávají reálnými na základě naší VÍRY v Krista ukřižovaného a vzkříšeného, na čemž máme v Kristu a s Kristem tentýž podíl. Náš starý člověk byl ukřižován a zůstal v hrobě a Kristus v nás byl vzkříšen a nyní žije místo nás a v nás. Takto se Bůh zbavil našeho starého člověka. A Bůh po nás nechce žádnou činnost, žádné skutky, ale požaduje pouze VÍRU k tomu, aby se tato FAKTA stala pro nás REALITOU. Někdo však může číst tato slova, může dlouhé roky znát toto učení, ale ono pro něj prozatím není skutečností. Neprožívá jeho duchovní realitu. Mohou být dva důvody, proč tomu tak je. Za prvé tento člověk možná není znovuzrozený z Ducha Božího.

Druhým důvodem ( tím nejčastějším ) je to, že takový Kristovec se doposud nenaučil Kristu a těmto Božím faktům DŮVĚŘOVAT, VĚŘIT. Místo toho, se takový věřící snaží svobodu v Kristu si dobýt svým vlastním úsilím, chtěním a skutky. Např. oddělením se od světa, snahou o svatý život apod. Tudy však cesta nevede. Apoštol Pavel spolu s námi vyznává svoji zkušenost s takovým úsilím:“Neboť CHTĚNÍ hotové mám, ale abych vykonati mohl dobré, toho nenalézám. Neboť nečiním dobrého, které CHCI, ale činím to zlé, jehož nechci…. Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z tohoto těla smrti?“ ( Ř 7,18-19.24 ) Naše CHTĚNÍ překáží zákonu Ducha života v Kristu Ježíši, aby se mohl projevit. Nechtěj být dobrý Kristovec, nedokážeš to! Jsi k ničemu! Vzdej to! Nemáš šanci! Proto tě Bůh ukřižoval. Bůh přijme pouze Krista a tebe v Něm. Není to záležitost naší VŮLE, ale Jeho Života. Je to záležitostí pouhé VÍRY v Evangelium ( smrt a vzkříšení s Kristem ). Již od začátku musí být Boží děti vedené k této VÍŘE a musí být poučeny, aby se střežily všeho skutkaření v tomto směru a také dokonce i všeho CHTĚNÍ. Neboť to CHTĚNÍ je chtění starého náboženského člověka a to už je aktivita, která brání Kristu, aby se v nás mohl projevovat skrze naši víru. ( Boží skutky a činění Boží vůle přichází na řadu, až po tomto zjevení víry. ) Někdo může být schopen svým vlastním chtěním a činěním postupem času změnit své staré já, na docela dobrého a morálního člověka. Přesto však VŽDY zůstane alespoň JEDNA věc, se kterou se nedokáže vypořádat. Jeden hřích, který není pro něj možné odstranit. Ale i kdyby se mu to teoreticky podařilo, výsledkem by byla pouze jeho vlastní svatost, která pro Boha nemá žádnou cenu a v Jeho očích není ani kvalitní. Bůh v tomto směru může přijmout pouze Krista samotného. Navíc nám Bůh ani nedává jakoukoli ctnost ( pokoru, trpělivost, vytrvalost, lásku, sílu, čistotu apod. ) zvlášť, odděleně od Krista, ale dává nám to vše najednou v Kristu a s Kristem, jako jeden spojený trs ovoce Jeho Ducha.

Kristus je naší pokorou, trpělivostí, vytrvalostí, svatostí, spravedlností, moudrostí a všemi dalšími nebeskými požehnáními v Kristu ( Ef 1,3 ). Nehledejme pokoru, trpělivost a cokoli jiného mimo Krista. Byla by to jen naše lidská ubohá náhražka, něco z nás ( Známe to všichni, že? Už jste zkoušeli si vyrobit vlastní pokoru? Já ano. Je to hnus. ) Hledejme pouze Krista. Kdo má Syna, má život a také vše ostatní v Něm. V Kristu jsme doplněni, tak že nemáme žádný nedostatek, protože On nemá žádný nedostatek. To vše však nedosáhneme skrze naše chtění a činění, ale skrze Boží chtění a činění v Kristu. To Kristus skrze nás působí a líbí se Bohu a činí Jeho vůli. Na naší straně je pouze VÍRA, DŮVĚRA v Něj ( Jan 6,28-29: „Co budeme činiti?“ A Ježíš řekl:“Věřte.“ )

Problém však je, že někdo může roky znát toto učení a stejně pro něj není reálné, protože nedostal ZJEVENÍ o těchto záležitostech. Nedostal zjevení VÍRY. Zná VÍRU rozumově, ale nezná ji ze zjevení Páně. Musí projít duchovním věkem malého a staršího dítěte, až k věku silného mládence ( 1Jan 2,12-14 ), který teprve skrze Boží zjevení porozumí pravé víře, skrze kterou ho Pán Ježíš Kristus vysvobodí ( Jan 8,32-36 // Ř 7,25-8,2 ) od hříchu a od jeho starého člověka a on zvítězí nad tím Zlostníkem, ( aby mohl pak dále pokračovat k hlubokému poznání Boha a nést se do věku duchovního otce ). Tento fakt je již hotovou skutečností. Pro nás osobně se však mění v realitu pouze skrze zjevení víry. Ve věku dětí jsme stále pod zákonem, i když de iure jsme pod milostí. Zákon je naším pěstounem a vychovatelem ke Kristu ( Ga 4,1-7 ), jehož účelem je nám dokázat, že my sami jsme K NIČEMU a proto se nemáme o nic snažit ani nic chtít.

Když jsme s Kristem zemřeli, jak bychom se ještě mohli o něco snažit nebo vyvíjet nějaké chtění, nebo činit nějaká rozhodnutí či předsevzetí, kromě víry. Čas, který budeme potřebovat pro naše vysvobození, je závislý na tom, jak brzy se vzdáme svého vlastního úsilí a jak brzy začneme místo toho Pánu a jeho Slovu Evangelia jednoduše věřit. A protože zpočátku, ve věku dětí, ještě nemáme zjevení víry, MUSÍME ALESPOŇ PÁNU VĚŘIT, ŽE NÁS NAUČÍ VĚŘIT a vyznávat Mu to často v modlitbě víry. Cílem této víry je Kristus žijící a projevující se v nás a skrze nás ( Ř 15,17-18 ), za současného umrtvení našeho starého člověka. To je Evangelium – Moc Boží ke spasení každému věřícímu.


Podobná témata

Kázání

"ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. červenec 2007 @ 17:38:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zde musím ještě připojit vážné varování. Kdokoli z věřících, kterého Pán Ježíš vysvobozením poznáním Pravdy ( = poznáním Pána Ježíše ), vysvobdil od hříchu, takže on je již SCHOPEN uniknout poskvrnám světa, tak jakékoli další dobrovolné hřešení v tomto stavu je velmi vážným proviněním proti Kristu, které bude velmi přísně potrestáno. Jestliže je v někom takto ustaven Ježíš Kristus a on přesto proti Němu hřeší ( i když již má moc nehřešit těžkými hříchy ), vystavuje se přísnému Božímu soudu nad sebou samým nebo nad svým domem ( rodinou ). Může to dojít až tak daleko, že již pro něj nebude návratu a nenalezne již místa ku pokání ( jako Jidáš, Saul, Ezau ). K tomu se vztahují např. místa Žd 6,3-9 // Žd 10, 25-31 // Zj 3,5 // Fil 3,18-19 // 2Tim 4,10 // 1Jan 5,16-17 // Žd 12,14-17 // 2Pt 2,20-22 // Ju 5-15.

Bůh neodpustil ani satanovi a padlým andělům, kteří zhřešili, přestože měli plné poznání Boha.

Pod tlakem Ducha Páně jsem musel změnit svou víru k tomuto tématu.



Re: ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. červenec 2007 @ 18:13:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Spása je skrze VÍRU z MILOSTI. Podmínkou zachování spásy je však zachování víry a tomu odpovídající Boží skutky, ke kterým nás vede Duch Páně. Kdo nemá tyto skutky, nemá ani víru, neboť víra bez skutků je mrtvá. To nic nemění na tom, že spása je bez skutků. Ano je bez skutků Zákona. Přijímá se pouhou vírou bez skutků Zákona. Avšak poté máme odpovědnost zůstávat ve víře, která má napomáhat Božím skutkům skrze nás. Proto můžeme vyznat, že jsme přijali věčný život v okamžiku našeho znovuzrození, v přítomnosti máme skrze víru také věčný život, a zároveň je věčný život také nadějí v budoucnosti, kterou máme dosáhnout bojem víry. To nemohu nevidět v celém Novém Zákoně.

Ti věřící, kteří ještě nebyli OSVOBOZENI Pravdou, mají OCHOTU žít svatě, ale nemají k tomu odpovídající SCHOPNOST. Mají ji pouze částečně, v okamžicích, kdy žijí z víry. A i oni se musí snažit žít z víry neustále. Pokud svojí víru zapřou, jsou hodni odsouzení. Tato skupina má však ještě zatím možnost se v pokání vrátit k Pánu.

Avšak ti, kteří byli Synem Božím vysvobozeni z hříchu již MAJÍ SCHOPNOST žít svatě skrze Krista v nich, který je v nich ustaven v plnosti. V plnosti, která má nyní neomezený potenciál dále růst. Jestliže se ukáže, že tito vítězní věřící, mají sice SCHOPNOST žít Krista, ale nemají k tomu OCHOTU, a přesto dobrovolně hřeší ( i když by nemuseli ), dávájí tím přímé údery do tváře Kristu a znovu ho křižují. Stávají se nepřáteli Kristova kříže. Ubližují PŘÍMO Kristu ( jako nikdy předtím ) který je vysvobodil. Zapřeli VÍRU a jsou horší než nevěřící. Může se stát, že postačí jen několik těžkých hříchů proti Kristu, a nebude už pro ně možnost návratu a pokání. Neboť již pro ně není žádná Oběť.





Re: ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. červenec 2007 @ 18:39:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hřešit takto proti Kristu, je stejné, jako stát před Božím trůnem a fackovat tam Krista před Bohem.



Re: ZJEVENÍ VÍRY a naše VYSVOBOZENÍ SKRZE SYNA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 16. březen 2008 @ 20:41:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Všechny tři první komentáře pod tímto článkem, musím DEMENTOVAT. Plynuly z mého ne úplného pochopení Evangelia v této době, resp. byl jsem chvilkově, na několik dní ovlivněn přísným trestem Božím, kterého se mi v té době dostalo.

Věčná spása je pochopitelně nezrušitelná. Uvedené verše v komentářích se týkají (pokud jde o věřící) dočasného trestu v Království.



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy