Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 614 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493585
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Pothinus, Blandina, Maturus, Sanctus a spolumučedníci
Vloženo Středa, 09. květen 2007 @ 17:32:17 CEST Vložil: bolek

Svědectví poslal Seraphim

Po t h i n u s ,   B l a n d i n a ,   M a t u r u s ,   S a n c t u s   a   s p o l u m u č e d n í c i.
“Buď věrný až do smrti!”
V po­lovici druhého století přišli žáci sv. Polykarpa Pothin a Ireneus do jižní Gallie. Křesťanství se slibně šířilo. Za cí­saře Marca Aurelia (161-180) se však rozzuřila nová bouře proti církvi, také v Lyonu bylo mnoho křesťanů zatčeno. Všichni neměli tolik statečnosti a vytrvalosti, aby byli schopni pít hořký kalich, který jim Pán podával. Asi deset z nich podlehlo hrůzám muk i smrti, zapřelo Krista a odpadlo k modloslužbě, což ostatním věřícím způsobilo nevý­slovný zármutek. Z toho pozbyli mnozí křesťané sebedůvěru a začali se bát, zda jim Bůh v pronásledování poskytne dost síly, aby ve víře setrvali a zůstali věrní až do konce. Všichni se povzbuzovali ke stálosti ve víře a modlili se horlivě dnem i nocí za sebe i za odpadlé spolubratry.

Do vazby vzali i pohanské služebníky křesťanů, aby svědčili proti pánům. Ze strachu před smrtí vypovídali, že prý křesťané vraždí nemluvňata a pojídají jejich krev a maso a že se dopouš­tějí ohavných nemravností.
Mezi zatčenými křesťany byla služebná   B l a n d i n a,  dívka tak útlá, že se uvěznění křesťané obávali, aby ji ukrutná muka nepřemohla a nezviklala ve víře. Avšak radostně žasli a velebili Boha, když slabá dívka, podrobená hroznému mučení od rána do večera, všechny bolesti snášela s podivu­hodnou trpělivostí. Zůstala klidná, zatímco se jeden kat za druhým v únavě vzdávali a odstupovali, až nakonec všichni prohlásili, že již nevědí, jakým novým mučením by zviklali  statečnost křesťanské hrdinky. Kdykoliv byla na mučidlech a soudce ji vyslýchal, odpovídala: “Jsem křesťanka, u nás se neděje nic zlého." Tímto vyznáním nabývala úlevu v bolestech a novou sílu.
   Současně byli drženi ve vězení i ti slabí křesťané, kteří ze stra­chu před mučením svou víru zapřeli. Pohané je pokládali za zločince, pohrdali jimi a šetřili je ještě méně nežli věrné vyznavače Kristovy. Byl však velký rozdíl mezi oběma druhy vězňů. Věrní křesťané se těšili v utrpení myšlenkou, že je snášejí pro svého milého Spasitele a posilovali se navzájem nebeskou útěchou, kdežto odpadlíci bezútěšně sténali v žaláři a trápily je výčitky svědomí.
   Konečně ustanovil vladař den, kdy měli být křesťané popra­veni. Nejprve byli mučeni  M a t u r u s   a   S a n c t u s . Sťali je mečem. Blandinu dali za kořist šelmám. Když jí šelmy ne­ublížily, byla zase odvedena do žaláře.
   Když nadešel čas výročního trhu a slavných her, dostal vladař rozkaz od císaře, aby ti křesťané, kteří ve víře setrvají, byli usmrceni, a to občané římští mečem, ostatní od dravé zvěře a odpadlíci aby byli propuštěni na svobodu. Tak se také stalo.
   Potom byli předvedeni i odpadlíci, aby ještě jednou svou víru veřejně zapřeli. Sužováni výčitkami svědomí, před sebou vlastní provinění a zahanbení, jako zbabělci kráčeli ne­směle se skloněnými hlavami před soudnou stolici vladaře. Jaké však bylo soudcovo překvapení a jak žasl zástup pohan­ského lidu, když tito lidé odvolávali své dřívější výpovědi, hořce litovali, že ze slabosti a strachu svou víru zapřeli, vyznávali Krista a prohlásili, že jsou ochotni pro něho zemřít! I oni byli ihned popraveni.
    A tak zbývala jediná Blandina, která s dychtivostí očekávala tu chvíli, kdy jí bude dáno, aby mučednickou smrtí dosáhla vítězství. Když nastal poslední den her, došlo i na ni. Byla zbičovaná, posadili ji na rozpálenou lavici, potom zavinuli do sítě a předhodili divokému býku, který ji vymrštil do výšky, smýkal, trkal a ušlapal. To se stalo r. 177.
Roku 179 napsala lyonská obec zprávu o tomto pronásledování do obcí ve Frygii, odkud většina umu­čených křesťanů pocházela. Eusebius Cesarejský, starokřesťanský dějepisec, tento dopis zařadil do svých církevních dějin.
RUDOLF  SCHIKORA: NAŠE  SVĚTLA, Čtení ze životů svatých, r.1947, str.382-383


Podobná témata

Svědectví

"Pothinus, Blandina, Maturus, Sanctus a spolumučedníci" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

bezva (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 09. květen 2007 @ 22:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
konečně něco z historie .... díky za normální článek



I nás to v EU čeká. Mohamedovi věrní mučí sadističtěji než Římané. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 15:09:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
I nás to v Evropské unii čeká. Mohamedovi věrní přibývají, mučí sadističtěji než starověcí Římané. My skrze nízkou porodnost-naši pohodlnost ubýváme.

O Turecku, které má brzy být jedním z nejpočetnějších a tím nejdůležitějším státem EU.
Zpráva z 24.4.2007
Turečtí mladíci, jeden z nich je synem starosty regionu Malatya, patřili „Tarikatu“, skupině věrných islámistů. Členství v „Tarikatu“ je něco jako bratrství a má vysoké uznání na veřejnosti. Říká se, že nikdo, kdo není členem Tarikatu, nedostane místo ve veřejných službách. Všech 10 mladíků žilo na studentských kolejích, kde se připravovali na přijímací zkoušky na vysokou školu.
Vyzbrojili se zbraněmi, noži, lany a ručníky, připraveni ke své, třeba i poslední službě pro Alaha. Dobře věděli, že poteče hodně krve. Kolem 10. hodiny přišli na křesťanskou biblickou hodinu.
Shromáždění začalo krátce po jejich příchodu. Zřejmě zaútočili poté, co Necati přečetl kapitolu z Bible. Svázali Ugura, Necatiho a Tilmana a přivázali je za ruce a nohy k židlím. Celé 3 hodiny mučili bratry a vše natáčeli na mobilní telefony.

Tilman byl 156 x pobodán, Necati 99 x a Ugursovo tělo bylo přímo poseto nesčetnými bodnými ranami. Bezmocně přihlíželi, jak je nožem rozpárali, vyvrhli střeva a ta rozřezali. To samé udělali i s jejích pohlavními orgány, poté co je vykleštili. Usekli jim prsty na rukou, nožem rozpárali jejich nosní a ústní dutiny a konečník. Nejhorší bylo pro ně přihlížet, jak stejným způsoben nakládali i s jejich bratry. Nakonec jim podřízli od ucha k uchu hrdlo, což není nic jiného než poprava useknutím hlavy.

Oficiální reakcí tureckého ministra vnitra v televizi na útok proti našim bratrům byla slova, doprovázená úsměškem: „Doufáme, že jste se svou lekci naučili. Nechceme tu mít žádné křesťany.“
Viz: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=7092&mode=&order=0&thold=0

Zdá sa, že to bol organizovaný útok podnietený nejakým neznámym starším vodcom tarikatu. Podobne ako v prípade vraždy Hranta Dinka v januári 2007, alebo katolíckeho kňaza Andreu Santora vo februári 2006, pre náboženskú vraždu sa využili neplnoletí mladíci, pretože verejnosť má veľké sympatie k mládeži a za tie isté zločiny im hrozia menšie tresty ako dospelým. Dokonca aj rodičia týchto detí schvaľujú ich činy. Matka 16-ročného chlapca, ktorý zabil katolíckeho kňaza Andreu Santora, sa pozrela do kamery, keď jej syna odvádzali do väzenia a povedala: "On ide slúžiť Allahovi."
Viz: http://www.cb.sk/aktuality/Smyrna.html



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy