Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464774
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co vím o Ignáci z Loyoly, zakladateli jezuitů
Vloženo Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 11:54:03 CEST Vložil: bolek

Svědectví poslal Seraphim

Co vím o Ignáci z Loyoly, zakladateli jezuitů.Ignác Loyola, zakladatel jezuitů věřil podobně jako dodnes Pravoslavná církev a z protestantů jako Luther a Kalvín ve věčné Peklo, ve kterém bylo, je a bude mnoho nevěřících lidí - nekřesťanů a mnoho nekajících odpadlých křesťanů. Po 2.Vatikánském koncilu r.1965 se však víra jezuitů změnila. Současný generální představený Tovaryšstva Ježíšova (jezuitů) Peter-Hans Kolvenbach v Peklo nevěří (věří totiž v liduprázdné peklo). Již generální představený jezuitů Pedro Arrupe, zvolený r.1965 zavedl úctu k těmto bludům Teilharda de Chardin. Hlásal, že nekřesťané přijdou do nebe.

Ignác Loyola se narodil r.1491 na zámku Loyola v Baskicku. Byl nejmladším z 12 či 13 dětí baskického šlechtice Beltrána Ibaňeza de Oňaz. Nechtěl být ani úředníkem ani klerikem (duchovním). Jeho předkové a bratři byli rytíři a vojáci. Tím chtěl být i on.

Dostalo se mu dvorské výchovy (1506-1517) a sloužil jako důstojník ve vojsku španělského místokrále Navarry, tedy ve službách císaře Karla V. Při obraně Pamplony proti Francouzům 1521 utrpěl těžké zranění na noze. Byl dlouho upoután na lůžko a tu u něho došlo ke změně smýšlení. Vleže se nudil, a protože zde nebyly rytířské romány, tak přečetl Život Kristův od Ludolfa Saského a životopisy svatých. Pak v tichu samoty v Manrese (březen 1522-únor 1523) prožil ještě další přeměnu. Od té doby bylo jeho heslem Omnia ad maiorem Dei gloriam (všecko k větší slávě Boží). Na pouti do Svaté země – tehdejší Palestiny (červen 1523-leden 1524), kde chtěl obracet muslimy na křesťanskou víru v něm uzrál plán stát se knězem. K tomu však potřeboval teologické vzdělání. Bývalý důstojník tedy pokorně usedl, přestože už měl 33 let, s devítiletými chlapci do lavic latinské školy v Barceloně, aby se naučil základům latinské gramatiky. Přes všecky překážky absolvoval latinskou školu v Barceloně (1524/26), filosofická studia v Alcale a Salamance (1526/27), prožil několik pronásledování od španělské inkvizice, pro kterou byl podezřelý a byl proto vězněn. Vykonal teologická studia v Paříži (1528-1535); bydlel v koleji Montaigu, kde předtím nabyli vzdělání Erasmus a Kalvín. V Paříži seskupil kolem sebe kruh přátel; byli to Petr Faber, František Xaver, Jakub Laynez, Alfons Salmeron, Šimon Rodriguez a Mikuláš Bobadilla. S nimi složil 15.srpna 1534 na Montmartru slib chudoby a čistoty a k tomu připojili další, působit jako misionáři ve Svaté zemi, a kdyby to do roka nebylo možno, dát se bezpodmínečně k dispozici tehdejšímu papeži (nikoliv budoucímu pomocníkovi Antikrista před koncem světa ze Zjevení 13,11, který nechá o sobě pravděpodobně tvrdit, že je římským papežem) pro splnění jakéhokoli Bohu libého (nikoliv hříšného) církevního úkolu. Pařížské studium dokončil dosažením diplomu magistra filosofie a teologie. Jelikož přeprava do Palestiny nebyla možná, odebral se r.1538 se svými druhy do Říma. Mezitím přijal 24.6.1537 kněžské svěcení. V tu dobu v něm vzrůstalo rozhodnutí založit řád. Statuta, která navrhl, potvrdil papež Pavel III. 27.září 1540. Spolubratři zvolili Ignáce za prvního představeného Tovaryšstva; od té doby zůstával v Římě, věnoval se svému úkolu a jeho řád rychle rostl. Vážně se střetl s fanatickým kardinálem Caraffou, a když se Caraffa stal papežem (Pavel IV. 1555-1559), nastaly pro něj těžké časy. Nikdy však o tom, co je v Katolické církvi ještě dobré - božské nepochyboval, neboť dovedl rozlišovat duchy. Lidské byl ochoten trpělivě snášet. V tom se odlišuje od reformátorů (Luthera, Kalvína, Zwingliho), ba byl v této věci přímo jejich protikladem.

Zdůrazňoval, že se nemá mluvit stále jen o pouhé víře (sola fides), nemá se mluvit stále jen o tom, že všechno činí pouze milost (sola gratia), ale také je třeba nabádat k dobrým skutkům, jinak křesťané zvlažní a zleniví. Nemá se stále poukazovat na predestinaci; zajisté existuje Boží vyvolení k milosti, bez které nikdo nebude spasen, ale je třeba rovněž zdůrazňovat spolupůsobení člověka s milostí. Ignác neustále zdůrazňoval: Modli se, jako by všecko záleželo jen na Bohu, ale přičiňuj se, jako by záleželo jen na tobě, zda budeš spasen. Čili miluj Boha ze vší své síly, celým svým srdcem, celou svou myslí a ostatní Bůh i zázračně doplní.

Při smrti sv. Ignáce (31. července 1556) měl řád již asi 1000 členů, o dvacet let později to bylo 4000, kolem r.1600 již 8 520, a koncem 17. století 20 000. Jistý papež se zalekl, či nechal obelhat zednáři, kteří tehdy ovládali většinu evropských království a zrušil na jejich výhružky a přání r. 1773 řád jezuitů. Jiný papež je opětovně obnovil až v r. 1814.


Podobná témata

Svědectví

"Co vím o Ignáci z Loyoly, zakladateli jezuitů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Loyolov okultizmus ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 13:20:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Loyolov okultizmus ...

... Jednoho dne bylo Loylovi oznámeno, že uvidí osobně Spasitele. Na slíbené zjevení nemusel dlouho čekat. Při mši mu byly otevřeny oči a on uviděl v hostii vtěleného Boha. Jaký další důkaz by ještě potřeboval pro transsubstanciaci, když viděl celý postup, jak mu byl ukázán? Zanedlouho potom mu byla stejně zřetelně zjevena Panna. Takových návštěv měl Loyola téměř třicet. Jednoho dne, když seděl na chrámových schodech kostela svatého Dominika v Manresse a zpíval chvalozpěv Marii, upadl náhle do snu a obdržel symbol nepopsatelného tajemství trojice v obraze »tří kláves na jakémsi hudebním nástroji«. Vzlykal radostí, odešel do kostela a začal sepisovat první zázrak. Při jiné příležitosti, když se procházel podél břehu řeky Llobregat, která zavlažuje Manressu, posadil se a upřel své oči na proud. Začala se mu zjevovat mnohá božská tajemství, kterým podle jeho životopisce Maffeie »mohou jiní lidé jen sotva porozumět, a to i po mnohém čtení, bdění a studování.« Tak komplikovaná a složitá byla tato satanská vidění. ... To vše bylo produktem zatemněné, a přesto pyšné a ctižádostivé představivosti a zvrácené vůle. Tomu odpovídá i ovoce, které potom přinesla následující tři století. V nich se na základě těchto satanských Loyolových prožitků zrodila temná armáda jezuitů.
(J.A.Wylie: The History of Protestantism, díl II., kniha 15., str. 381)
Právě díky vidění,” říká H. Boehmer, ” začal znovu jíst maso. Celá řada vidění mu zjevila tajemství katolických dogmat a pomohla mu opravdově je prožívat. Tímto způsobem meditoval o trojici ve tvaru hudebního nástroje se třemi strunami. Tajemství stvoření světa přicházelo skrze »něco« neurčitého a světlého, co vycházelo ze slunečního paprsku. Zázračné sestoupení Krista do eucharistie viděl jako záblesky světla prostupující svěcenou vodou v okamžiku, kdy ji kněz při modlitbě vyzdvihuje vzhůru. Lidskou postavu Krista a svaté Panny viděl v podobě oslnivě bílého těla. A konečně i satana jako hada a blikotající útvar podobný zástupu jiskřivých a tajuplných očí.(H. Boehmer: Les Jesuites, Armand Coli, Paříž 1910, str. 12-13)


Pokracovanie: Tajné dejiny jezuitov:  
Ignac z Loyoly



Re: Co vím o Ignáci z Loyoly, zakladateli jezuitů (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 18:55:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Pokud vim, tak ty "bludy" o prazdnem pekle maji v krestanske historii svou nepopiratelnou dlouholetou tradici, ktera saha nejmin k Origenovi a Irenejovi (ktere biblicke pasaze tuto doktrinu podporuji jsem uz popisoval v jinem clanku).

Podle wikipedie (viz i zde) je dokonce univerzalismus tou puvodni doktrinou cirkve. Nakonec to ale rimsky katolici zakazali, protoze "peklo" je lepsi klacek na zlobivy krestany.

Ignac byl proste ditetem sveho veku, nedokazal se oprostit od dobovych predsudku. To je cele.

Aviaf



Origenes se zbavil mužství tím,že se vykastroval. Vzorem není. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 20:29:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, Vy nevíte. Vy si pouze přejete, aby věčné Peklo, kde jsou spravedlivě trestáni nekající hříšníci, neexistovalo. Velmi pravděpodobně jste totiž jedním z těch nekajících hříšníků. Ono stačí, aby člověk svobodně bez manželských závazků sexoval nebo pravidelně lhal a již má smrtelný hřích a čeká ho věčné Peklo, kdyby náhle zemřel.
Blud prázdného Pekla šířil pouze jeden jediný křesťan jménem Origenes, pyšný odpadlík, který se zbavil pohlavnosti tím, že se vykastroval. Inu gnostik. Zemřel r.254 a žádný křesťan (kromě Řehoře Nysského na starověkém východě a Ireneje na středověkém západě - byl to však jiný Irenej než Lyonský) neměl o jeho blud prázdného pekla zájem. Až od poloviny 20.století teologové začali oprašovat tento blud a zbožňovat ho, aby se nemuseli bát své záliby ve smrtelných hříších - podobně jako pražský homosexuální biskup Církve československé husitské Bican, spolupracovník komunistické státní bezpečnosti.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Co vím o Ignáci z Loyoly, zakladateli jezuitů (Skóre: 1)
Vložil: paganus v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 23:27:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež Kliment XIV. se ani nezalekl a už vůbec se nedal obelhat nějakými zednáři (to je pěkný nesmysl). Důvody pro zrušení řádu odpor panovníků proti příliš silnému řádu, který se míchal do více věcí než mu příslušelo. Začalo to ve španělských a portugalských koloniích v jižní Americe, kde vlivem misijní činnosti Societas Iesu vznikly duchovní státy nezávislé na dohledu mateřských zemí. V roce 1759 byla Societas vyhnána z latinskoamerických kolonií, rok předtím byli jezuité obviněni z pokusu o zavraždění portugalského krále Josefa I. který je také vykázal ze země. Ve Francii nesměli jezuité od začátku 60. let 18. století přijímat novice a v roce 1765 byl řád zakázán. Dokonce i ve Španělsku došlo k zatýkání jezuitů. Rozhodující pro zánik Societas Iesu byl soustředěný tlak panovnických rodů Španělska, Francie a Portugalska. 21. července 1773 vydal papež breve Dominus ac redemptor noster (Pán a Vykupitel náš), jímž Tovaryšstvo Ježíšovo zrušil. Činnost Tovaryšstva se radikálně rozcházela se zájmy absolutních monarchií jako takových (pokud však pane Halíku nechcete tvrdit, že absolutní monarchie zřídili zednáři), zednářství zde nesehrálo takovou roli jakou byste chtěl, aby hrálo, protože pak by se na něj lépe útočilo.



Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k záhubě, Aviafe. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 06. duben 2007 @ 08:53:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
1,18 Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k záhubě; nám, kteří jdeme ke spáse, je mocí Boží.
1,19 Je psáno: 'Zahubím moudrost moudrých a rozumnost rozumných zavrhnu.'
1,20 Kde jsou učenci, kde znalci, kde řečníci tohoto věku? Neučinil Bůh moudrost světa bláznovstvím?
1,21 Protože svět svou moudrostí nepoznal Boha v jeho moudrém díle, zalíbilo se Bohu spasit ty, kdo věří, bláznovskou zvěstí.
1,22 Židé žádají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost,
1,23 ale my kážeme Krista ukřižovaného. Pro Židy je to kámen úrazu, pro ostatní bláznovství,
1,24 ale pro povolané, jak pro Židy, tak pro Řeky, je Kristus Boží moc a Boží moudrost.
1,25 Neboť bláznovství Boží je moudřejší než lidé a slabost Boží je silnější než lidé.
1,26 Pohleďte, bratři, koho si Bůh povolává: Není mezi vámi mnoho moudrých podle lidského soudu, ani mnoho mocných, ani mnoho urozených;
1,27 ale co je světu bláznovstvím, to vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a co je slabé, vyvolil Bůh, aby zahanbil silné;
1,28 neurozené v očích světa a opovržené Bůh vyvolil, ano vyvolil to, co není, aby to, co jest, obrátil v nic -
1,29 aby se tak žádný člověk nemohl vychloubat před Bohem.
1,30 Vy však jste z Boží moci v Kristu Ježíši; on se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením a vykoupením,
1,31 jak je psáno: 'Kdo se chlubí, ať se chlubí v Pánu'.

2,1 Ani já, bratři, když jsem přišel k vám, nepřišel jsem vám hlásat Boží tajemství nadnesenými slovy nebo moudrostí.
2,2 Rozhodl jsem se totiž, že mezi vámi nebudu znát nic než Ježíše Krista, a to Krista ukřižovaného.
1. Korintským 1,18-2,2 (EKUM)




Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy