 |
Právě je 99 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 115665994 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Tridentský koncil 1545-1563
Vloženo Sobota, 31. březen 2007 @ 18:34:30 CEST Vložil: bolek |
poslal Pattre Tridentský koncil V letech 1539-1541 se v Německu konala řada sněmů, na nichž se protestanti a římskokatoličtí teologové pokoušeli dosáhnout vzájemného porozumění a určité jednoty.
Na římskokatolické straně se jich účastnili někteří z předních katolických Erasmových žáků, kteří měli pochopení pro protestantskou nauku o ospravedlnění vírou a nepřáli si rozdělení západní církve.
Jak už víme kardinál Contariny, který hrál určující roli na sněmu v Řeznu sám prošel konverzí, která měla mnohé styčné body s konverzí Lutherovou. Přesto, že došlo vlastně ke shodě ve věci ospravedlnění, tak ale v otázkách transsubstanciace a papežské autority byl kompromis nemožný.
Neúspěch pokusů o mír s protestanty nahrával římským zastáncům neústupnosti. Roku 1542 po neúspěchu Řezna byl svolán koncil do Tridentu, kde místo konání bylo zvoleno po bedlivé úvaze na území německé říše, ale v dostatečné blízkosti Říma, jež zaručovalo papežskou kontrolu.
Tridentský koncil byl počátek protireformace, jež se stala náboženským hnutím a nepočítáme-li negativní záměr zadusit protestantský omyl, pak ani jiný žádný jiný význam a konkrétní program neměl. Nepočítal ani s žádnou zásadní reformou církve nevyžadovala žádnou změnu postoje ze strany papežství. Přesto svědectví konzistoří ukazují, že až do roku 1542 by mnozí kardinálové bývali ochotni uznat protestantské požadavky týkající se ženatého kléru, přijímání podobojí, národních překladů Písma, ospravedlnění vírou, svátků, půstů a mnoha jiných sporných bodů. Problém však byl, že po roce vzájemných výpadech a triumfu fanatismu na obou stranách, po roce 1542 v Římě zásadě došlo posunu doprava. Rozhovory před koncilem zkrachovaly a protestante se ještě více odklonili od Říma. V Římě byla zřízena inkvizice, do jehož čela byl postaven fanatický neapolský papeženec kardinál Caraffa (pozdější papež Pavel IV). Proto Řím opanovala záhy nová netolerantní tmosféra, leč nikoli reformistická. Byl sestaven seznam zakázaných knih „index librorum prohibitorum“ a jejich pálení se potom stal častým jevem.. Židé byli nuceni nosit žlutou hvězdu a protestanté byli upalováni a volnomyšlenkáři umlčováni.
Za těchto okolností se roku 1545 koncil konečně sešel v Tridentu , ale v té době ho jen málokdo bral vážně. Byl zpožděn o pětadvacet let, během nichž se po Evropě rozšířily různé formy protestantismu.
Tridentský koncil zasedal ve třech obdobích 1545-1548, 1551-1552 a 1562-63. Byl devátý všeobecný (ekumenický) jako uznávaný římskokatolickou církví. Ačkoli byl nazván ekumenickým neboli také celosvětovým, přes dvě třetiny biskupů, kteří se ho účastnili, byli Italové. Nakonec koncil nejednal ani v zastoupení celého římského křesťanství a už vůbec se nevymanil z papežského vlivu.
Koncil měl dva úkoly – vymezit učení římskokatolické církve proti protestantismu a zavést uvnitř římskokatolické církve kázeňské reformy. Vymezení nauky se týkalo celé řady oblastí: Písma, tradice, prvotního hříchu, ospravedlnění, svátostí, očistce, relikvií (soch i obrazů) a odpustků.. Z koncilu vzešel větší počet dekretů a ustanovení, než z osmnácti předchozích koncilů dohromady.
Ještě jednu významnou změnu koncil zavedl a to nařízení biskupům, aby vytvořili semináře sloužící ke školení duchovenstva. Je dle mého šokující, že před tím žádný předpis týkající se výcviku kněží v jejich konkrétních povinnostech neexistoval. Vytvoření seminářů navíc posloužilo otevření celého problému vzdělávání v křesťanském světě. Církev se jím nikdy nezabývala systematicky , měla na ně absolutní monopol a tak žádnou podobnou potřebu nepociťovala. V patnáctém století, kdy bohatí měšťané začali zřizovat školy, které stály mimo církevní systém, tento monopol těžce narušili a laikové vrhli na pole vzdělávání se vší rozhodností a na všech úrovních.. Renesance která klerikalismus představovala jako překážku stojící na cestě vědění a pravdě, poháněla vpřed reformaci.
Roku 1564, rok po završení koncilu , papež Pius IV. Potvrdil všechny jeho závěry a téhož roku také vydal Tridentské vyznání víry, známé též jako Vyznání Pia IV. Lze tu nalést mnoho protiprotestantských rozhodnutí, k nimž koncil dospěl. Od protestantů kteří přestoupili k Římu, se pak žádalo, aby s ním vyslovili souhlas.
Proti Tridentskému koncilu vystoupili přední protestantští teologové. Autorem jedné z nich byl Kalvín, který r 1547 uveřejnil Akta Tridentského synodu protilátkou opatřená. Byl si tak jistý svou pří, že Tridentský text nejprve v úplnosti předložil čtenáři a teprve pak podrobil zdrcující kritice. Obsáhlejší a a uváženější odpově´d přišla od luterského teologa Martina Chemnitze, který meziléty1565 a 1573 uveřejnil Zkoumání Tridentského koncilu na něhož obšírně reaguje.
Dá se opravdu říci, že se Tridentský koncil nestal jen jeden z řady římskokatolických koncilů, už proto, že přinesl závazné prohlášení protiprotestantského protireformačního římského katolicismu. Ve světle (chceš-li ve stínu) Tridentu byly čteny a vykládány i dřívější koncily. Trident tak římskokatolickou církev ovládl na čtyři století a toto období skončilo až Druhým vatikánským koncilem, z něhož vzešel ještě větší počet dokumentů, nežli z koncilu Tridentského a který se nesl ve značně odlišném duchu.
Nyní se Trident stal jedním z koncilů minulosti, přesto ambice mnohých rádi oživují jeho minulost pro vyvolávání xenofobie a sporů uvnitř křesťanského tábora. Jsem smutný že část Grana se tomu úspěšně propůjčila a chybí naprostý duch smíření, který je samozřejmě v Kristu pro Boží lid už vydobytý. I přesto, že ozvěna koncilu doznívá ještě v dnešních časech, je znát, že římskokatolická církev už dávno změnila kurz a tak je přirozené, že až na výjimky se církve snaží najít společný poklad vzájemného obecenství v prostředí rovných podmínek přátelského dialogu na mnoha úrovních a to především v rovině teologických otázek. Myslím, že oponenti zejména nechápou, že deklarativní dokument Charty Oecumenici nejde proti suverenitě a autonomii jednotlivých církví a nemá nejmenší snahu překračovat denominace nějakých vyvolených - nevolených elit v přelézání ohrad, ale cesta jednoty se hledá na nově vytvořené přátelské platformě naprostého vzájemného respektu. Potom chápu, že ambiciózně laděným osobnostem typu pastýře, musí dokument nutně vadit.
Pattre
|
Podobná témata
 |
|
Tridentský koncil a Lutherova reformace byly lepší než víra v prázdné Peklo (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 20:02:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Milý Pattre! Tvá informace o Tridentském koncilu je velmi zajímavá. Díky za ni. Píšeš, že: "Problém však byl, že po roce vzájemných výpadech a triumfu fanatismu na obou stranách, po roce 1542 v Římě zásadě došlo posunu doprava."
Odpovídám: Tím triumfem, dle Tebe fanatismu, byla na straně Luthera s Kalvínem a na straně katolické Ignáce Loyoly s Filipem Nerim aj. obnova víry v Kristovo učení, že Peklo je věčné a nebude liduprázdné, ale naopak velmi plné. Viz např. Matouš 22,14: "Neboť mnozí jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán." Jak jsem již párkrát napsal, já jsem Bohu vděčný za tehdejší rozdělení západoevropské církve v 16.století. Proč? Protože předtím ďábel plánoval za pomoci Erasma Rotterdamského a Erasmových žáků křesťanství v západní Evropě zcela zlikvidovat Erasmem šířeným Origenovým bludem prázdného Pekla. O totéž se ďábel snaží a zatím se mu to daří od poloviny 20.století. Origenův blud prázdného Pekla je tím, co jako ďábelská duchovní malta stmeluje na současných oficielních obřadních ekumenických akcích nejvyšší představitele většiny dnešních církevních denominací, Bohu žel dnes už nejen křesťanského západu, ale i východu (proto o tom jako pravoslavný, čili východní, mluvím). Ostatní věci je většinou rozdělují, ale oni na ně nedbají, neboť liduprázdné Peklo, to je jejich hobby. Oni nemají Boží bázeň. Jak by ji mohli mít, když se Boha nebojí a před svými vlastními farníky laiky nestydí. Oni velkopansky nad nimi, v jejich očích teologicky nevzdělanými primitivy, kralují. Jsou to moderní saduceové, jako velekněží Kaifáš s Ananiášem, navenek zbožní, de facto bezbožní, nevěřící. Na straně katolické 2.Vatikánský koncil nastartoval ztrátu víry ve věčné Peklo plné nevěřících a nekajících křesťanů. Někteří pravoslavní teologové za to teology katolické napomínají, jak nedávno přiznal český katolický kardinál žijící ve Vatikánu Špidlík. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
|
|
|
Člověk je buď křesťan, nebo nekřesťan. Anonymní křesťanství je lež. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 20:28:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Věřím jako naprostá většina pravoslavných zejména v Rusku, že člověk je buď křesťan, nebo nekřesťan a že každý nekřesťan (a také nekající těžce hřešící křesťan) skončí jistě ve věčném Pekle. V tzv. anonymní křesťanství nevěřím.
V tomto se zajisté odlišujeme od katolických postmodernistů, kteří opustili tradiční víru obecně katolickou a přiklonili se k OMYLNÝM závěrům 2.Vatikánského koncilu, že ateisté, moderní Židé, muslimové a pohané dobré vůle jistě nebudou ve věčném Pekle. Podobně zbytečným a k svévoli kompromisnickým koncilem, který nenapomohl dobrému a neodstranil zlé, byl v dějinách Katolické církve v poslední době 5.Lateránský koncil, který skončil 16.3.1517. Nic nevyřešil, a tak došlo k reformaci – k tomu, že 31.10.1517 Martin Luther přitloukl svých 95 protestujících thesí na portál wittenberského kostela – a celá severní Evropa pak přestala být katolíckou. Za rozdělení západní církve tak mohl, kromě Erasmem šířeného bludu liduprázdného Pekla, kompromisnický katolický koncil. Podobně nyní 2.Vatikánský koncil brání jednotě Pravoslavné a Katolické církve. Především ruské pravoslaví odmítá ten odporný pohansko-ateistický druhovatikánský modernismus.
Ani já, ani ruští pravoslavní, ani protestantští evangelikálové typu Václava Lamra, kterého osobně znám a z teologické staré literatury vím, že ani jeden svatý pravověrný katolík před 2.Vatikánským koncilem, nevěříme ve spásu nekřesťanů tzv. dobré vůle. Věřilo se téměř 2 000 let a já tomu dosud věřím, že dospělý člověk, který zemře jako pohan, muslim, kabalistický Žid, ateista jde navěky do Pekla. Proto se v minulosti konaly misie, aby do toho věčného Pekla nepřišel. Shrnuto: Pokud má dospělý nekřesťan dobrou vůli, je třeba mu misií umožnit, aby se před smrtí stal křesťanem. Avšak 2.Vatikánský koncil učí opak, že spasen může být i ten, kdo v dospělosti zesnul jako nekřesťan. Pravděpodobně proto si druhovatikánští katolíci myslí, že se stačí v kostele a doma pouze modlit, ale misii na Zemi i v poloateistické České republice pokládají za zbytečnou. Já se před nemocnicí nejen modlím, ale konám i hlasitou misii (-někdo to označuje za protest), když za každým zpívaným Žalmem volám: „Kdo vraždí své děti, je prokletý. K vrahům cizích dětí bude Bůh též krutý. Přestaňte vraždit děti umělým potratem, dřív než na vás přijde Boží trest. Přestaňte vraždit děti umělým potratem, aby vám Bůh mohl ještě odpustit.“ Pravděpodobně se tato forma misie nelíbí kompromisnickým druhovatikánským teologům a jejich spolupracovníkům z dalších denominací a chtějí mne za to umlčet. Jejich nesouhlas mně zajisté bolí, avšak s Boží pomocí jejich nátlaku neustoupím. Jsem přesvědčen, že má forma misie v České republice se líbí těm teologům i laikům, kteří již jsou v nebi, Marii panně a zejména Bohu. Budu v ní touto a podobnou formou pokračovat, i kdyby mě kvůli tomu vedoucí církví šikanovali.
|
Re: Člověk je buď křesťan, nebo nekřesťan. Anonymní křesťanství je lež. (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 31. březen 2007 @ 22:10:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Seraphime,
tvůj poněkud rozdílný pohled na historické souvislosti určitě respektuji, ale zároveň si nemyslím, že tvá obhajoba pekla v této souvislosti by byla jaksi k věci. Zaznělo snad v mém příspěvku, že v návaznosti na tyto historické události nevěřím v existenci pekla? Nebo se zabýval tím, zda učí Erasmus něco o liduprázdném pekle? Nebo, že by nejsprávnější teologie pekla byla alfou i omegou ryzého křesťanství v součinnosti podmíněnosti spasení? Věřím Písmu, že spasení je z víry a proto Římanům 10: 9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,11 neboť Písmo praví: `Kdo v něho věří, nebude zahanben.“ Prostě věřím, že Bůh tak miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby každý, kdo v Něho věří, nezahynul, ale měl věčný život.
Také mám za to, že anonymní křesťanství je lež, přesto Seraphime je soudce Bůh a tyto záležitosti posledního soudu nechme v jeho pravomoci a mi buďme hlasateli této dobré zprávy evangelia, že Kristus na kříži zaplatil za hříchy lidí, byl pohřben a třetího dne vstal z mrtvých. Bůh je soudce a také ten kdo omilostňuje. Bible více než o pekle, mnohem více hovoří o tom, že Jeho milosrdenství je věčné. Doufejme, že Bůh bude k tobě mnohem milosrdnější, nežli jakou měrou měříš druhým ty sám.
Přesto ti vyjadřuji svou podporu v boji proti vraždění nenarozených dětí a sám mám za to, že to je jeden z nejohavnějších hříchů v této zemi v současnosti. Církev by se měla více sjednotit v boji proti tomuto ohavnému zabíjení nenarozených lidí, kteří se nemohou bránit.
Pattre
|
]
Re: Re: Jan Křtitel byl velmi milosrdným člověkem, proto napomenul i Heroda. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Pondělí, 02. duben 2007 @ 17:15:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Jan Křtitel byl velmi milosrdným člověkem. Šlo mu totiž o věčné spasení lidí, místo o jejich lhostejné zatracení ve věčném Pekle. Proto napomenul i vládce Heroda. Dostal za to popravu, avšak připravil svým varovným hlasem skupinu tehdejších Izraelitů na to, aby přijali Krista. Snažím se jít v jeho šlépějích alespoň v něčem. |
]
|
|
Re: Tridentský koncil 1545-1563 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 02. duben 2007 @ 10:04:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milníkem od kterého není možné považovat oficiální učení římskokatolické církve za křesťanské se stal tridentský koncil, který se konal v letech 1545-1563. Tridentský koncil totiž, ve svých článcích o ospravedlnění, přijal falešné evangelium a křesťany věřící pravému Evangeliu proklel.
Více zde:
|
Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 22. červen 2007 @ 14:38:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mám za to, že učení a praxe katolicismu a biblické křesťanství jsou si tak dalece vzdáleny, že buď může být člověk Křesťan anebo Katolík. Nemůže být zároveň OBOJÍ. Neboť učení a praxe obou směrů je každé úplně o něčem jiném.
Bůh samozřejmě zachraňuje v jakémkoliv prostředí. Takže, je-li nějaký člen katolické církve znovuzrozen z Ducha skrze víru Krista, již ve skutečnosti není katolíkem, ale je Křesťanem ( Kristovcem ). Pokud nadále setrvává v katolické církvi, činí tak velký kompromis, neboť zůstává v církvi, která není založena na učení apoštolů, ale na lidských tradicích novodobého farizeismu a zákonictví. Činitelé katolické církve nejsou nástupci apoštolů, jak se snaží tvrdit, ale nástupci farizeů a zákoníků novozákonní doby.
Katolík a Křesťan, měřeno pravdou Bible, zejména NZ, stojí na dvou opačných pólech. A jednota mezi nimi není možná. Pouze v případě zavržení pravdy Písem. Dnes však platí, že většina protestantů tento fakt ztrácí ze zřetele a považuje katolicismus za součást křesťanství, tak jako judský král Josafat považoval bezbožného krále Achaba a jeho koně a izraelský lid za stejný, jako koně a lid judský.
|
]
]
Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: dodo v Neděle, 24. červen 2007 @ 13:30:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://apo-logia.blogspot.com | Milý Gregorie777 a Gojime,
když se zde objevila vaše polemika s katolickou církví, s tím, že odmítáte pro katolíky označení křesťan, potom se ptám:
- V čem konkrétně je pro vás nauka katolické církve s biblickou naukou neslučitelná
- Hovoříte-li zde pod článkem o Tridentském koncilu, zkuste se podívat právě na "tridentský" dekret o ospravedlnění: myslím, že právě tento dokument ukazuje, jak katolická nauka stojí na Písmu a odvolává se na něj. Je snad protibiblický? Je snad nekřesťanský?
|
]
Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 24. červen 2007 @ 14:16:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Biblicka nauka a nauka katolickej organizacie su v hlbokom a priepastnom rozpore. Najtrapnejsie je, ak sa katolici pokusaju bibliou zdovodnovat ucenia ktore katolicka organizacia prevzala z pohanskych babylonskych a staroegyptskych zdrojov.(transubstanciacia, prenos Bozskych a spasitelskych vlastnosti Jezisa Krista na katolicku mariu (semiramis) a jej uctievanie, tantricky ruzenec prevzaty jezuitmi s hinduizmu, vzyvanie zomrelych, klananie sa socham, rády mnisok a mnichov prevzate z rádov panien zasvatenych bohu Vestalovi, (rimsky boh) v Ríme, likvidacia, mucenie biblickych krestanov, infiltracia a cieleny rozklad krestanskych zborov a spolocenstiev, papezstvo samo je pohanskeho povodu - Jezis nikdy neustanovil Petra do vedenia apoštolov a výslovne to zakázal (L 22:24-26; Ef l:22,33; Ko 1:18; 1 K 3:11).
Ten zoznam je inac velmi dlhy, viac pozri: Učení katolické církve ve světle Božího slova
Spravna otazka by teda bola, ci je vobec nejaka vec ktoru ma katolicizmus s krestanstvom spolocne? A co moze mat vlastne spolocne loz s pravdou a nepravost zo spravodlivostou?
citujem platny zaver tridentskeho koncilu:
Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctíván nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema.. (pozn.gojim: to znamena vsetci biblicky krestania...)
Canons and Decrees of the Council of Trent, Original Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 80, Canon 6.
pozri:
Další moderní proudy v katolické teologii - vstupní brána k New Age Nové dogmatické učenie rímsko-katolíkov, prijaté II. Vatikánskym koncilom Jezuitska Infiltrace církví v praxi Původ kultu uctívání Marie
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 25. červen 2007 @ 00:33:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zdravím Dodo,
určitě se pokusím k Tridentu vyjádřit. Ale musím si to pečlivě prostudovat. Takže asi zítra.
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 25. červen 2007 @ 16:49:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Dodo,
k tomu Tridentu:
Ještě jsem to celé neprostudoval. Ale hned na začátku jsem narazil na vážný blud. V článku 1524 se píše o DRUHÉM Adamovi. Kristus však nebyl DRUHÝ Adam, ale POSLEDNÍ ( eschatos ) Adam. V Kristu Adam skončil na kříži svojí existenci a proto byl Kristus POSLEDNÍ Adam. Jestliže říkáte, že byl DRUHÝ Adam, znamená to, že Adamova existence v Kristu nebyla ukončna, ale že pokračuje, což je kardinální blud a rouhání.
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 25. červen 2007 @ 17:25:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dodo,
budu odpovídat postupně, tak jak budu postupovat:
Trident článek 1529: "...že bez KŘTU nikdo nedosáhl ospravedlnění." A co třeba zločinec na kříži - byl ospravedlněn pouhou vírou, bez křtu. Tím neříkám, že křest není třeba. Také neříkám, že se za tohoto muže nedal nikdo pokřtít po jeho smrti ( 1Kor 15,29 ). Jen říkám, že ospravedlnění se děje pouhou vírou bez jakýchkoliv skutků, křest nevyjímaje. Každý, kdo vírou v srdci přijme Evangelium, příjímá také Ducha svatého a stává se znovuzrozeným Božím dítětem, a tedy spravedlivým v Kristu. Sám Kristus je nyní jeho spravedlností, pokud setrvává ve víře a skrze tuto nechává v sobě Krista žít a projevovat se.
Článek 1533: "nikomu, kdo se chlubí důvěrou a jistotou, že mu jsou odpuštěny hříchy a spokojuje se pouze s touto důvěrou a jistotou, hříchy odpuštěny nebyly a nejsou."
"Kristus je JEDNOU zjeven při skonání světa na SHLAZENÍ HŘÍCHA." ( Žd 9,26 ) Kristova JEDNA Oběť navždy shladila HŘÍCH i HŘÍCHY a Bůh již na ně u věřících lidí pod novou smlouvou nikdy nevzpomene ( Žd 8,12 ). Věřící v Krista jsou touto JEDNOU Obětí Krista učiněni navěky DOKONALÝMI. Skrze víru v nich žije Kristus, který je DOKONALÝ, a proto "máme bezpečné doufání v den soudný." ( 1Jan 4,17 ).
Takže nevidím důvod, proč bychom skrze víru, důvěru a jistotu těchto ( a mnoha jiných ) Božích FAKTŮ, nemohli mít jistotu odpuštění hříchů. Naopak - je mi líto lidí, kteří o tomto faktu pochybují, neboť oni činí Boha lhářem a znevažují Kristovu dokonalou a dokonanou Oběť.
Stejný komentář bych dal i k článku 1534, kde se píše:"tak každý, kdo hledí na sebe a vlastní slabost a nepokoj, má důvod se obávat a strachovat se svého stavu milosti...."
Odpovídám 1Jan 4,17-18. Navíc, každý, kdo hledí na sebe a na vlastní slabost nežije ve víře, ale v nevěře, neboť nehledí vírou na Krista, který v něm žije, aby mohl skrze Krista naplňovat spravedlnost Zákona zbožnými skutky. Každý, kdo hledí sám na sebe se dočká pouze porážky. Musí nám být jasné, že jsme k ničemu, a že nemá cenu, abychom se o něco snažili, abychom se snažili se polepšit nebo změnit. To je nemožné. Včera jsem byl k NIČEMU, dnes jsem k NIČEMU a v budoucnu, budu pořád k NIČEMU. Dnes i zítra nemám šanci být někým jiným, než nenapravitelným hříšníkem. Proto mě Kristus spolu s Ním ukřižoval a odsoudil k smrti, neboť nebyla žádná šance na nápravu. Jsme vyzváni, abychom hleděli na Vůdce a Dokonavatele víry Ježíše ( Žd 12,2 ). S Kristem jsem ukřižován. Žiji již ne JÁ, ale žije ve mně Kristus. Že pak nyní živ jsem v těle, VÍROU Syna Božího živ jsem, kterýž si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne ( Ga 2,20 ). Vírou jsme přijali VÝMĚNU našeho starého života za život Kristův - za Krista. V tom je naše vítězství. Naše Vítězství je Osoba - Ježíš Kristus.
Mám za to, že je to tak, podle mého soudu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 16:39:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Dodo,
ještě k tvé první otázce - "V čem konkrétně je pro vás nauka katolické církve s biblickou naukou neslučitelná?" - i když nechápu, proč se na ní ptáš, když na většinu těchto záležitostí dáváš protestantům odpověď na své APOLOGII.
Takže: mariánská úcta ( či spíše modlářství babylonského kultu matky a dítěte ), přijímání falešných zjevení tzv. panny Marie na různých místech světa, uctívání obrazů a soch, obrazy Boha Otce a Syna, uctívání ostatků "svatých", či spíše "ostatků", neboť jde o falzifikáty, uctívání zbytků Kristova kříže a podobných relikviií ( opět jen falza ), uctívání tzv. svatých míst, uctívání papeže, existence papeže, katolická hierarchie ( kardinálové, biskupové, arcibiskupové v souvislosti s územním rozdělením na diecéze a arcidiecéze ), existence kněží a jejich výlučnost v různých službách, starozákonní užívání speciálních kněžských rouch odlišujících od laiků, existence fyzického oltáře, kadidelnic, a jiných prvků starozákonní bohoslužby, stavby kostelů a jejich umělecká výzdoba, smilstvo představitelů ŘKC se světskými panovníky a snaha o mocenské postavení ve světě ( Zj 17,2 ), shromažďování obrovských majetků, obchod Vatikánu se zbraněni, existence tajné služby Vatikánu - jezuitů, pronásledování pravých věřících, povinný celibát pro kněze - zakládající rozkvět homosexuality a pedofilie mezi kněžími, studenty teologie a mnichy ( 30-40% kněží ), existence mniškých řeholních řádů, transsubstanciace, víra v magickou moc svátostí a víra ve spasitelnost svátostí, nadřazení lidských tradic nad Písmo svaté po vzoru novozákonních farizeů a zákoníků ( Mk 7,8.13 ), přebírání pohanských svátků ( Vánoce, Velikonoce po pohanském způsobu ), přebírání dalších pohanských praktik ( růženec ) atd. To zatím stačí ( 29 bodů ). Určitě by se našlo mnohem více. Odborníci na katolickou církev Gojim a Reformovaný by mi jistě s tím seznamem ještě pomohli...
NIC z toho, co jsem zde jmenoval, není součástí ani UČENÍ ani PRAXE apoštolů, a tedy učení Nového Zákona. Jestliže nějaká skupina věřících v Krista praktikuje takové množství odchylek od učení Nového Zákona, těžko se pak může legitimně nazývat křesťanskou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 16:50:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "...těžko se pak může legitimně nazývat křesťanskou"
Asi jako velká jabloň obtěžkaná plody se nemůže nazývat jabloní, neboť se nepodobá sazenici jabloně? Ale jdi, ty blázínku...
KŘ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 17:50:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Katolicismus je jedním z pohanských světových náboženství. Na úrovni Islámu, buddhismu nebo hinduismu apod. Ostatně také s těmito náboženstvími pořádá společné akce a vytváří s nimi společnou "duchovní energii", společně se s nimi modlí a vystavuje ve svých kostelích jejich modly. Ostatně - modla jako modla, že?
Křesťané uprostřed katolicismu mi jistě prominou...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 18:24:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo, když se někdo považuje za střed vesmíru a tudíž vše ostatní hodnotí z tohoto úhlu pohledu, pak není o čem. A nevysvětlíš mu to a nevysvětlíš... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 21:10:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to KatolikRimsky:
///No jo, když se někdo považuje za střed vesmíru a
tudíž vše ostatní hodnotí z tohoto úhlu pohledu, pak není o čem. A
nevysvětlíš mu to a nevysvětlíš...///
Že jo, já si to také o Vatikánu myslím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 21:17:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No právě, a to je ten tvůj problém - že ty si stále něco myslíš o těch druhých... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 21:41:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý KatolikuRimsky,
podívej, kdyby těch 1,1 ( 17% populace zeměkoule ) miliardy katolíků bylo skutečně křesťany ( včetně 2 470 000 katolíků v ČR - 25% populace ČR ), muselo by to mít tak velký duchovní dopad na tento svět, že by brzo nastalo všeobecné probuzení, protože 1,1 miliardy lidí, v nichž žije Ježíš Kristus, by muselo být někde vidět.
Skutečnost však ukazuje, že jde pouze ( většinou ) o formální katolíky, a skutečných křesťanů je tam pomálu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 21:49:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co tvoje rodina, už jsou všichni pod tvým vlivem obráceni??? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 23:04:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Z mojí rodiny zatím přijali Krista 3 lidé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 23:29:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, podle tohoto to ale tak nevypadá, že by tvá rodina přijala Krista. Ale víš co? Nebaví mě se zde holedbat, kdo je lepší a kdo je horší, takže se opatruj! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristo (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 29. červen 2007 @ 22:37:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý KatolikuRimsky,
já mám na mysli širší rodinu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kr (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Sobota, 30. červen 2007 @ 00:41:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha!!! Protože ta užší musí s tebou žít v jedné domácnosti a tudíž ví, co jsi zač, viď? :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. červen 2007 @ 14:30:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý KatolíkuRimsky,
píšeš,
///Aha!!! Protože ta užší musí s tebou žít v jedné domácnosti a tudíž ví, co jsi zač, viď? :-)///
Přesně tak, máš pravdu. Přiznávám, že jsem k ničemu, že jsem jen zločinec, nečistý, a nejsem schopný nic moc dobrého, tedy alespoň toho, co by se líbilo Bohu. Chlubit se mohu pouze v Kristu Ježíši a v Jeho kříži.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křes (Skóre: 1) Vložil: Olin v Sobota, 30. červen 2007 @ 14:42:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vyměnili nám Gregoria....
Ten, který se tu neustále vytahuje na všechny církve a sebejistě vyhlašuje ortodoxní výklady Písma, zmizel, a místo něho se připojil kajícník, který není schopen ničeho dobrého.
Já si tipnu, jo? Gregory Juniore, vyřiď ode mě tátovi, že by si z tebe měl vzít příklad!
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. červen 2007 @ 16:29:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Oline,
evidentně jsme si neporozuměli. Mé JÁ nemůže být nikdy nic jiného než kajícník, neschopný ničeho, co by se mohlo líbit Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík n (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. červen 2007 @ 18:15:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios napsal:
///Mé JÁ nemůže být nikdy nic jiného než kajícník, neschopný ničeho, co by se mohlo líbit Bohu.///
Anebo ty to máš jinak, milý Oline?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. červen 2007 @ 14:33:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý KatolikuRimsky,
jenže mezi mnou a papežem a megisteriem je velký rozdíl. Já nejsem náměstek Kristův, jako o sobě tvrdí papež, nejsem neomylný a nemám k dispozici pravdivé a neomylné učení římskokatolického magisteria.
A proto s takovým duchovním a lidským potenciálem, jako má Vatikán ( jak o sobě tvrdí ), by musel již převrátit celý svět vzhůru nohama a naplnit ho Evangeliem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křes (Skóre: 1) Vložil: KatolikRimsky v Sobota, 30. červen 2007 @ 15:01:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu, díky za upřímné odpovědi. Mě nejde o to, kdo je takový či makový a kdo je dokonce makovější než ten makový. Chtěl jsem ti jenom ukázat, že to, co požaduješ u druhých, nefunguje ani u tebe samého, proto bys neměl být takovým pokrytcem a měl bys začít v první řadě u sebe. Až zjistíš, že to děláš, bud příkladem pro druhé. Ale neobviňuj už druhé z něčeho, co sám nejsi schopen dokázat. Náš Pán ti v tom žehnej!
KŘ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. červen 2007 @ 16:28:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý KatolíkuRimsky,
nikdy jsem netvrdil, že mohu něco sám ze sebe dokázat. Ani ty ani já, nemůžeme NIC bez Krista Ježíše. Jedině když necháme skrze víru jednat Krista Ježíše, je vše v pořádku a můžeme se skrze něj líbit Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 18:31:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ještě je nutno zmínit nejčerstvější zločin Vatikánu - a tím je eminentní účast ( spolu s Německem ) na rozpadu Jugoslávie, kde má Vatikán a Německo odjakživa své geopolitické zájmy. Vatikán i Německo ( a to jak císařské, tak fašistické, tak i současné ), se vždy hrozili vzniku a existence silného jihoslovanského státu, který by ohrozil jak pangermánské zájmy, tak zájmy Vatikánu ( ŘKC ).
Výsledkem těchto aktivit počátkem 90. let pak byly masové vraždy, znásilňování, etnické čistky a ničení území, které si vyžádalo 300 000 obětí. Vatikán a Německo si to mohou připsat na své konto.
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolík nebo Křesťan ( Kristovec ). (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 21:24:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Dodo,
takže kromě uvedených článků Tridentu, jsem tam nezaznamenal nic tak strašného. Musím říci, že jsem byl nečekaně mile překvapen, že většina článků je v souladu s Písmy.
|
]
|
|
|
|