 |
Právě je 46 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Frantisek100 Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 112231418 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Aktivity a kampaně: Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty
Vloženo Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 22:42:09 CET Vložil: bolek |
poslal tk Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty
UT UNUM SINT
Encyklika Jana Pavla II.
O EKUMENICKÉM ÚSILÍ
z 25. května 1995
Quanta est nobis via?
Pokračování a prohlubování dialogu
77. Nyní se můžeme zeptat, jak daleko ještě máme putovat, nežli přijde onen požehnaný den, kdy bude dosaženo úplné jednoty ve víře a budeme moci společně v pokoji slavit Nejsvětější eucharistii Páně. Mezi námi již dosažené větší vzájemné porozumění a shody v nauce, které vyústily v afektivní i efektivní růst společenství, nemohou postačit svědomí křesťanů, kteří vyznávají, že církev je jedna, svatá, všeobecná a apoštolská. Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty mezi všemi pokřtěnými.
S vyhlídkou na tento cíl jsou všechny výsledky doposud dosažené pouze jedním stádiem cesty, byť stádiem slibným a pozitivním.
78. V ekumenickém hnutí to nejsou jen katolická a pravoslavná církev, které se přidržují tohoto náročného pojetí jednoty vyžadované Bohem. Orientaci k takovéto jednotě vyjadřují i jiní.
Ekumenismus v sobě zahrnuje také to, že křesťanská společenství by si měla navzájem pomáhat, aby v nich byl skutečně přítomen plný obsah a všechny požadavky "dědictví předaného od apoštolů". Bez toho nikdy nebude možné plné společenství. Tato vzájemná pomoc při hledání pravdy je vznešenou formou evangelijní lásky.
Dokumenty mnoha mezinárodních smíšených komisí pro dialog vyjadřují toto odhodlání hledat jednotu. Na základě určité zásadní jednoty v nauce pojednávají tyto texty křest, eucharistii, službu a autoritu.
Od této základní, avšak jen částečné jednoty je nyní třeba postoupit k nezbytné jednotě dostatečně viditelné, která se projeví skutečným a konkrétním způsobem, aby se tak církve mohly vpravdě stát znamením tohoto plného společenství v jedné, svaté, všeobecné a apoštolské církvi, jež bude vyjádřeno společným slavením eucharistie.
Tato cesta k nezbytné a dostatečné viditelné jednotě ve společenství jediné církve, kterou si Kristus přál, si dále žádá trpělivé a odvážné úsilí. V tomto procesu nesmí nikdo ukládat žádná další břemena kromě těch nezbytně nutných (srov. Sk 15,28).
79. Než bude možné dospět ke skutečnému konsensu, lze také vymezit oblasti, které vyžadují hlubší studium:
1) vztah mezi Písmem svatým jako nejvyšší autoritou ve věcech víry a posvátnou tradicí jako nezbytnou k interpretaci Božího slova;
2) eucharistie jako svátost těla a krve Kristovy, oběť chvály Otci, zpřítomnění oběti a Kristova reálná přítomnost, posvěcující vylévání Ducha svatého;
3) kněžské svěcení jako svátost k trojí službě biskupa, kněze a jáhna;
4) učitelský úřad církve, svěřený papeži a biskupům ve společenství s ním, chápaný jako zodpovědnost a autorita vykonávaná ve jménu Krista k vyučování a ochraně víry;
5) Panna Maria jako Matka Boží a obraz církve, duchovní matka, která se přimlouvá za Kristovy učedníky a všechno lidstvo.
Na této odvážné cestě k jednotě nás jasnost a rozvážnost víry žádá, abychom se vyhnuli falešnému irenismu a lhostejnosti vůči zákonům církve. Naopak nás potom stejná jasnost a rozvaha nutí k tomu, abychom odmítali polovičatou snahu o jednotu či dokonce předpojatou opozici či poraženectví, které chce vidět všechno pouze negativně.
Vytyčit vizi jednoty, která bere v úvahu všechny požadavky zjevené pravdy, neznamená ekumenické hnutí brzdit. Znamená to naopak bránit mu v tom, aby vytvářelo zdánlivé závěry, jež by nevedly k trvalým a spolehlivým výsledkům. Závazek respektovat pravdu je absolutní. Což to není zákon evangelia?
Církevní schváleni České biskupské konference
č. j. 410/95 ze dne 28. června 1995
|
Podobná témata
 |
|
Re: Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty (Skóre: 1) Vložil: Krytyk v Pátek, 23. březen 2007 @ 07:21:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vida, tak nám protestantům římskokatolická církev tady pěkně vytyčila vizi jednoty, která bere v úvahu všechny požadavky zjevené pravdy. Ty body 1 - 5 jsou děsivé. Ovšem, polovičatou snahu o jednotu je třeba odmítat, aby se nevytvářely zdánlivé závěry, které by nevedly k trvalým a spolehlivým výsledkům. |
|
|
SKUTOCNY KONSENZUS ....:-)))) (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:19:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | 79. Než bude možné dospět ke skutečnému konsensu, lze také vymezit oblasti, které vyžadují hlubší studium:
xxxxx
... no a co je ten skutocny konsenzus ... ?
xxxxx
5) Panna Maria jako Matka Boží a OBRAZ církve, duchovní matka, která se přimlouvá za Kristovy učedníky a všechno lidstvo.
Pri hladani SKUTOCNEHO KONSENZU teda demona vydavajuceho sa za biblicku mariu a jeho OBRAZU prajem evanjelikalnym krestanom ...good luck
g.
|
Re: SKUTOCNY KONSENZUS ....:-)))) (Skóre: 1) Vložil: StoryKeeper v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:36:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Konsenzus patri do sveta, kde moze riesit dohodu dvoch ludi napr. o vysporiadani pozemku ...
Nepatri ale do cirkve, kde nie je mozne miesat ludske nazory a Boziu pravdu. To podporuje relativizaciu absolutnych Bozich hodnot, resp. jednym slovom podporuje to synkretizmus.
Pripajam dva clanky na tuto temu zo servera crossroad.to:
Biblical versus Consensus Thinking Twisting Truth through Classroom Consensus
|
]
|
|
Re: Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:38:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobrý den všem přátelům ekumenismu vespolek,
údaje v těchto dokumentech samozřejmě nejsou ničím novým, i když to pro některé čtenáře může být šokující zjištění. Vždyť uživatelé jako Olin, Bartoněc, Demagog, Jarda2005, Lukin… nás na tuto proměnu, v různé míře a v různém stupni - podle mého soudu - systematicky připravují. Jen je dobré si uvědomit několik věcí, o které v současnosti jde:
- je třeba důsledně změnit pohled na historii a vytvořit dojem, že valdenští, hugenoti a husiti byli banditi a hrdlořezi,
- je třeba změnit pohled na učení protestantismu obecně (například Luther by dnes určitě zůstal katolíkem),
- je třeba vytvořit mezi protestanty zdání, že eucharistie a Večeře Páně je v podstatě totožná,
- je třeba podporovat učení, že "viditelné" sjednocení je potřebné k evangelizaci světa,
- je třeba posílit roli autority v protestantismu, aby nejvyšší představitel církve mohl jednat za denominaci a toho pak získat,
- je třeba vytvořit atmosféru nekritizovatelnosti a nerozsuzovatelnosti učení,
- dále je třeba zesměšňovat, napadat a pranýřovat všechny kritiky.
Nakonec se dočkáme i kýženého probuzení. Podle katolické věrouky, resp. podle úvah jezuitského teologa K. Rahnera, jehož myšlenky významně ovlivnily II: Vatikánský koncil, ke katolické církvi patří implicitně „prakticky“ všichni lidé. Záleží jen na stupni začlenění. Až protestanti přejmou katolické dogma – a díky pokročilé charismatizaci církve to v mnohých případech nebude tak složité – náhle zjistí, že probuzení již přišlo a lidé kolem nás jsou křesťany, aniž by si to uvědomovali. Pak jen bude dobré využít nástrojů, jako jsou Kurzy Alfa, Turbo316, Manželské večery, k jejich začlenění do církve. Vždyť již někteří "proroci probuzení" říkají, že probuzení přišlo „neviditělně“ do církve.
Ačkoliv budu za tento komentář protestantskými katolíky „právem“ odsouzen, nemyslím si, že jsme daleko od uskutečnění této grandiózní – podle Ricka Joynera, nositele významného katolického řádu – změny identity Církve Poslední doby :-)
Pastýř
Doporučuji nyní, po čase, k četbě jednu úvahu: Katolíci a charismatici: je zde - a nebo bude zde - nějaký rozdíl?
|
Re: Re: Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Čtvrtek, 26. březen 2009 @ 08:53:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žijeme svým způsobem v úchvatné době a jsem osobně velmi rád,že ji mohu prožívat a tak sledovat jak se naplňují proroctví z Bible.Není v našich silách změnit to co řekl Bůh skrze proroky,ale jen usilovat o to abychom mi sami nebyli schledáni planými bez ovoce,které od nás očekává ten jenž nás skrze Krista přijal.Blud je jako mor a není v moci člověka jej vyléčit,když nedá Bůh dar poznání není šance:oči nevidí,uši neslyší,srdce nevěří a uzdravení se nedostaví.Marné lidské úsilí.No a co se týče Tebe Pastýři,myslí ti to dobře.Bůh říká:"...Mnozí budou zmateně pobíhat,ale poznání se rozmonoží" a dále"Mnozí se vytříbí,zbělí a budou vyzkoušeni.Svévolníci budou jednat svévolně:žádný svévolník se nepoučí,ale prozíraví se poučí".
|
]
|
|
|
|