|
Právě je 315 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: rosmano JirkaB Willy ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120259057 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Reformace trochu jinak II
Vloženo Úterý, 20. březen 2007 @ 22:51:43 CET Vložil: bolek |
poslal Pattre Papežský katolicismus, státní luteránské křesťanství a kalvinistická teokracie
Sněm, který se konal v březnu 1541 v Řeznu, s rozhovory posléze ztroskotaly na otázce skutečné přítomnosti Kristovy v eucharistii. Ve skutečnou přítomnost v tom, či onom smyslu věřili všichni. Formální koncepci transsubstanciace, jež byla ve 13.stol. navržena Tomášem Akvinským, nepřijímal nikdo.
Buer, Malanchthon, Kalvín i Zwingli, ti všichni se klonili k vytvoření odlišných formulací. Luther učil skutečnou, tělesnou přítomnost Kristova těla a krve „ve, s i pod“ živly..
Zwingli fyzické požívání těla Kristova a krve popíral, Kalvín byl někde na půl cesty mezi nimi.. Lutherův postoj byl v zásadě totožný s postojem sv.Augustina. Katolickou nauku v tomto směru Luther v podstatě přijímal, jak se sám vyjádřil: „…raději bych pil krev s papeženci, nežli pouhé víno se zwingliány“.
Leč v Řeznu přítomen nebyl a domníval se, že snaha vyjít Římu vstříc na polovic cesty je zbytečná a rozhovory bojkotoval. Na obou stranách zvítězili extrémisté. Contarini opustil Řezno zmaten i zklamán a byl vyveden z rovnováhy vlastní neznalostí protestantského učení. Když se v Tridentu o pět let později konečně sešel všeobecný koncil, byl Contarini již mrtev, umírnění rozptýleni, katolická církev byla vzdorným nesmiřitelným zbytkem, který nedokázal myslet na nic jiného než na válku a plenění. Karel V. už zanechal vší naděje , že dosáhne jednoty. Že Luther zemřel v průběhu prvního zasedání posloužilo k lítosti, že ho již nelze upálit. Luteránství bylo svou naukou i strukturou v zásadě konzervativní a bylo i jistou formou státního katolicismu, sice zbavenou všech mechanických aspektů, zredukovanou a zjednodušenou, která se však od středověkého křesťanství v zásadě nelišila.
Zwingli, který roku 1522 zavedl reformu v Curychu a který kázal radikálnější nauku, tvrdil, že Luthera předešel. Na rozdíl od Luthera nechoval žádnou úctu k minulosti a katolicismus nějak neprožíval. Ve Štrasburku se přední reformátor Martin Bucer snažil o smíření myšlenek Luthera a Zwingliho. Jeho úsilí sice selhalo, nicméně při svém tažení vytvořil sáhodlouhý korpus nauky o spasení, z níž Kalvín, jenž byl jeho žákem, odvodil jasnou a soudržnou alternativu k Luteránské variantě reformovaného křesťanství. Kalvín , syn církevního právníka, pocházel ze severozápadní Francie a byl (po Erasmovi) nejčtenějším z reformátorů. Roku 1533, ve věku čtyřiadvaceti let, již odvrhl katolicismus a v průběhu tří let pak využil díla Bucerova a Lutherova, aby vytvořil nejen novou sumu křesťanského dogmatu, nýbrž celý systém státní a církevní vlády. Jeho „Instituce křesťanského náboženství“ byly ve všech základních bodech dokončeny roku 1564, kdy je začal prvně uplatňovat v Ženevě. Kalvín byl nesmírně inteligentní, rozhodný a sebejistý, a tak se pustil do Lutherovo znovuobjevené augustinovské predestinace a dovedl ji až k jejímu konečnému završení tj.: lidé nejsou předurčeni jen ke spáse, ale i k zatracení. Satan a jeho ďáblové jednají na příkaz Boží:
„ Nemohou vymysleti žádné zlo, ani – když už ho vymysleli – ho dokázat zosnovat, ani – pokud ho už zosnovali – pohnout prstem, aby ho vykonali, leda pokud jim Bůh tak nepřikáže.“
Boží vůle předurčuje i ty nejnemenší události a činy, ať už jsou dobré nebo zlé, ode vší věčnosti a dle jeho plánu. Některé má Bůh v úmyslu (neboť všichni lidé jsou hříšní a hodni zatracení) milostí spasit a některé má v úmyslu zatratit.
„Zeptáme-li se, proč se Bůh nad některými ustrne a proč jiné odmítne, není jiné odpovědi, než že se mu tak zlíbilo“. „ Navíc jejich zatracení vychází z Bohem předurčeného osudu tak, že jeho příčina a podstata budou nalezeny v nich samých…člověk pak klopýtne právě tehdy, když Bůh určil, že se tak má stát, leč také klopýtne ze své vrozené hříšnosti.“
Přijatelnost této děsivé nauce vyvolení, respektive zatracení dodává skutečnost, že se důkazem vyvolení byl blízký vztah k Bohu, což v praxi znamenalo členství v kalvinistické obci. Pokud se člověk vyvaroval Exkomunikace, mohl být celkem bez obav. A právě v tom spočívá síla i slabost kalvinismu: pokud člověk děsiví argument dvojího předurčení nepřijme, pak je samozřejmě odpudivý a pokud ho opravdu přijme za svůj, pak je to teorie téměř neodolatelná.
Přesto se Kalvínovi nepovedlo zavést v Ženevě svou teokracii v dokonalé podobě, neboť její občané trvali na tom aby konzistořím předsedal smírčí soudce a navíc pastorům bylo zakázáno (teoreticky) vykonávat jakoukoliv občanskou jurisdikci. Na druhou stranu se mu podařilo dosáhnout toho, že jeho protivníci byli odmítnuti jako „volnomyšlenkáři“, vyhnáni, mučeni a popraveni. Alpinistické konzistoře se překvapivě podobaly karolinským koncilům (i oni byli motivováni augustinovskou představou vytvoření města Božího na zemi). V polovině 16.stol. na Západě existovali tři odrůdy státního náboženství: papežský katolicismus, státní luteránské křesťanství a kalvinistická teokracie. Všechny tři měli universalistické cíle: předvídali, že v budoucnosti nastane okamžik, pro jehož příchod do jisté míry i pracovali, kdy jejich nauka a instituce prosazeny v celém křesťanstvu.
Všechny byly také organicky spojeny se státem ve kterém existovaly. Všechny byly náboženstvím povinným, kde bylo u moci a dělalo si nárok na monopol vlády nad křesťanským duchovenstvem. Luteráni a Kalvinisté (a ve stejné míře i katolíci) kromě toho, že aktivně pronásledovali odpůrce a extrémisty, se také stavěli jeden proti druhému a navzájem se nenáviděli. Kalvinisté považovali Luterány za nereformované, za katolíky maskované rouchem bohabojnosti. Luteráni zase neuznali, že kalvinismus je legálním náboženstvím a házeli je do stejného pytle s novokřtěnci. Luteráni také neposkytli kalvinistům vojenskou pomoc, aby je chránili před Římem a jeho spojenci. Všechny tři strany – kalvinisté, luteráni i katolíci – ostatní obviňovaly, že mají dvojí metr domáhání se tolerance jsou-li slabé a pronásledují druhé, jsou-li silné. Tři hlavní konfese se čím dál více soustřeďovali na přesné a spletité vymezení vlastní víry a svou energii vyplácaly na vzájemné hádky mezi sebou.
Spory se dále vedly především o otázce vztahu Boží milosti a lidské svobodné vůle. Zmínění reformátoři zaváděli reformu ve spolupráci s výkonnou mocí či vládci a nehodlali porušit spojenectví církve se státem. Při změně učení zůstával ideál státní církve stejný s tím, že k ní patří všichni obyvatelé oblasti. Avšak byli tací, pro něž byla reformace jen poloviční a radikalizovali se. Někteří z nich byli „racionalisty“ a zpochybňovali základy křesťanského učení, jako např. učení o Trojici. Někteří „spiritualisté“ zase pohrdali Biblí a všemi vnějšími formami. Zdůrazňovali význam Ducha svatého, jenž mluví ke každé duši „vnitřního světla“.
Někteří byli zase tzv. „revolucionáři“ , kteří se domnívali, že nastává konečný zápas popsaný v knize Zjevení a že Boží lid má ustanovit Království nebeské silou. Ovšem „evangelikálové“ byli mezi nimi největší a nejdůležitější skupinou a vždy toužili po důkladnější reformě ve světle Bible. Odmítli ideu státní církve a křtu nemluvňat, jenž je nevyhnutelně provázel. Jejich odpůrci se chopili u nich rozšířené praxe Nového křtění těch, kdo byli pokřtěni jako nemluvňata a nazvali je „anabaptisty“ neboli „novokřtěnci“. To byla vhodná nálepka, protože opětovné křtění bylo hrdelním zločinem. Anabaptisté byli tvrdě pronásledováni a skoro vymíceni, ovšem jejich myšlenky přežily a postupně nabývaly vlivu. Reformace zastihla Římskokatolickou církev naprosto nepřipravenou, ale tato situace netrvala dlouho. V polovině 16.stol se sešel Tridentský koncil, aby vymezil katolické učení oproti protestantismu a zavedl program katolické reformy Osobně ctím to, co vzešlo z reformace a hlásím se jako protestant k jejímu odkazu, ale nevytvářím si z ní svatou ikonu. Že mnozí reformátoři nás navrátili k základům Písma a pravého smyslu otázky spasení (jak ji v listu Římanům napsal apoštol Pavel), je díky zásahu Boží milosti v době totálního morálního marasmu Západní latinské církve. Dál reformaci vytvářeli a vedli padající a omylní lidé, kteří nemohli obsáhnout vše dokonale. Všech těchto služebníků si vážím i přes některé nedostatky.
Jako protestant nemohu souhlasit s agresivní kampaní vedenou proti katolíkům zde na GS a to i přesto, že mám velmi vážné problémy s historií této všeobecné církve, její modloslužbou a mnohými body Řkc katechismu. Přesto členy této církve mám rád, přijímám je jako sourozence v Kristu a vyjadřuji naději pro ně i pro vzájemný dialog, jež může vést k přispění reformě jí samotné.
Z podepsání Charty Oecumenicky nenaznačuje nic, co by mohlo vést k pohlcení ostatních evangelikálních církví touto Římskokatolickou, v nějakou mega-církev a považuji to na tomto portálu za určitý projev panicko-hysterické kampaně. Dokonce se neštítí brát za rukojmí ty, kteří položili život pro svou víru v minulosti. Ty padli na více stranách zákopů až ve vyústění naprosto šílené Třicetileté války. Pattre
|
Podobná témata
|
|
Dotaz na redakci GS (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 07:57:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud v zaslání příspěvku již tagy -HTML kód nejsou
povoleny a má se použít už jen fce
editoru, proč tedy článek Reformace
trochu jinak II nebyl rozdělen odstavci, tak jak byl nastaven v editoru?
samozřejmě při prohlédnutí v editoru před odesláním se jako rozdělený
zobrazil. Předem děkuji redakci GS za vysvětlení.
S pozdravem Pattre |
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Středa, 21. březen 2007 @ 12:09:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mily pattre
Suhlasim. O Kalvinovi viem ale ked sa na to pozries ako na historicky celok, kto to cele vlastne zaviedol? Vies kolko staroci pred tym fungovala katolicka inkvizicia, kde bolo upalovanie a mucenie ludi uplne bezna, normalna zalezitost, doslova norma? Katolicizmus po starocia zavádzal vrazdy ako normu, a uplne beznu vec ....Niekde v diskusiach som cital ze katolici veria v inkviziciu do dnes, veria dokonca takym klamstvam ze inkvizicia zaviedla pravo a sudny proces a to zijeme v roku 2007 ....
Luther tiez po vyjdeni s katolickeho kultu urobil iste mnozstvo chyb ... ale ja nechapem preco po nom chcete hned dokonalost, vsak to bol katolicky farar a ucenie neviestky prijimal celych 20 rokov v seminaroch !!!
Okrem toho, katolicka infiltracia nieje zalezitostou iba tohto storocia ... posobenie katolikov s pozicie evanjelikalov je velmi stara praktika ...
Pattre , vyjdi s jehovistickeho kultu a skus sa hned na druhy den zbavit ich ucenia, ich zakonnictva a preexponovanosti. Ze je to nemozne?
To je ako porovnavat zabijanie sudetskych nemcov cechmi a zabijanie fasistov v druhej sv. vojne napriklad v koncentrakoch. Obe veci su velmi zle a odsudenia hodne ale obe veci niesu to iste.... Je to bohuzial diabolsky zakon pomsty, zakon akcie a reakcie ...
Nebyt odklonu casti krestanstva od povodneho biblickeho ucenia okolo roku 300, za vlady cisara konstantina, neexistuje ako nasledok katolicka inkvizicia a jej priserne zverstva a milionove obete. Nebyt inkvizicie a katolicizmu, nieje ani reformacia zo vsetkymi jej minusmi.
Moja otazka ale je: Preco chcu evanjelikalni krestania opakovat historicke chyby, dnes pod nazvom "ekumenizmus"? Preco chcu opakovat historicku chybu z roku 300? Preco si naivne myslia ze to nebude mat nasledky podobne tym v dobe inkvizicie?
|
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 14:30:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Gojime, Ať už inkvizici a násilí zavádí
kdokoliv, neopravňuje ho to ( ve smyslu účel světí prostředky) k tomu, aby
i při těch nejryzejších reformách církve a revidování Božího Slova se takových
věcí dopouštěl. To před Pánem stejně neobstojí a myslím, že se to snažil ve své
době reformátorům vysvětlit např, Erasmus, ale nic naplat, posvěcenou pravdu
doprovázelo i násilí kdyby máslo na hlavě měla jen římskokatolická
církev (když má na svědomí těch excesů nejvíce a je jistě jejich původcem),
bylo by kydání hany možná více oprávněné, ale ….historie jsou fakta.
Je pravda, že těžkopádná
katolická církev má dodnes problémy s vlastní reformací, ale to ponechme
jí samotné a pokud bude přístupnější k dialogu k vlastním reflexím,
tak jen dobře. Nicméně k sebereflexím musíme přistupovat ve způsobu
následování Beránka všichni, protože žádná instituce nám nic nezaručí (tu
správnou spásu) to pouze naše Víra v Krista ukřižovaného a zmrtvýchvstalého.
Nicméně náš život v církvi je naprosto nutný a k obecenství svatých
jsme v Písmu vybízeni.
Učením Svědků Jehovových jsem se
jeden čas zabýval a měl jsem s některými docela silné rozhovory. Podílel jsem
se také na přechodu jedné sestry (asi před 9.lety) od nich k nám…bylo krásné
sledovat, když ji zazářil Kristus … ten ukřižovaný a teologie Jehovistů se
rozsypala jak domeček z karet. Učení se zbavila během krátké doby, určitě i
zákonictví, ale odbourání některých stereotypů trvali déle…ale to už jsou ty
naše cesty za Bohem.
Nicméně není mi jasné proč „ekumenismus“ tj. dialog (tak i
nastavení jistých pravidel dialogu na kterých se všichni shodnou a jsou všichni
ochotní se zavázat je respektovat) nazývat chybou a nevím zda tento krok lze nějak
účelně spojovat se situací ve 4.stol. Církev jako celek do té doby bojovala o
holé přežití a to nejen občasným pronásledováním, ale vzniku mnohých herezí,
proto se nelze divit, že právě z Nikajského koncilu roku 325 a Konstantinopolského koncilu
roku 381 vzešla známá vyznání víry. A
můžeme se samozřejmě ptát, zda se poddal císař křesťanství, nebo se křesťanství
zaprodalo impériu, ale také se můžeme ptát, proč se impérium a křesťanství také
znesvářely, protože křesťanství v době Pavlovo misií bylo nepolitické a národnostně
indiferentní.Pattre |
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 18:07:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Dekuji ti Pattre, za tve clanky. Ja jsem asi o trosicku radikalnejsi,
nez ty. Je tedy dobre, ze me nazory takto vyvazujes, at uz vedomne, ci
nevedomky.
|
Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 21. březen 2007 @ 19:11:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gogu, proč Ty se vlastně neobracíš s prosbou o přímluvu k Marii?
|
]
Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 19:23:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nac se zdrzovat se sekretarkou, kdyz reditel netrpelive ceka na nas
spolecny rozhovor? Kdyz touzebne vyhlizi a chce mit se mnou vztah?
|
]
Re: Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 21. březen 2007 @ 20:04:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Považuješ tedy Marii za Boží sekretářku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 20:12:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Prirovnani... Je to apolegika s katolickou cirkvi, ukazani, proc jeji nazor nepovatzuji za spravny.
Zadne obrazne prirovnani neni stoprocentne presne, nevim proc mne tedy chytas za slovicka...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 21. březen 2007 @ 20:17:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nelíbí se mi, že zde zdůrazňuješ rozdíly a bráníš se tak plnému usmíření.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 22:14:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nikoli, nabizim ruku k usmireni... Usmireni na zaklade jednote Pisma, na zaklade jednote v rozmanitosti, ne v sablone.
|
]
]
Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 21. březen 2007 @ 19:25:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, a proč ty každého, kdo má odlišný názor neš jaký máš ty, stíráš? :)
|
]
Re... Re... Reformace v praxi (Skóre: 1) Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Úterý, 27. březen 2007 @ 15:02:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..někdy si říkám, jestli by to nechtělo "cestovat v čase". :-))))))))))))) Když litvínovský Pattre tak hezky píše a píše...a zase píše a referuje o reformaci. Studuješ ji? A aplikuješ její výdobytky ve společenství? Např. onu proslulou evangelickou svobodu života v milosti našeho Pána a u víře v evangelium, kjak nám ji předali i češští a moravští bratří? A pokud ano, proč ze společenství, kde jsi starší, odešli bratří a sestry na "Zelenou louku"? Víš...zajímá mě praktická aplikace Tvého pohledu na evangelium a církev a jejich pohledu... ...tož tak
|
]
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 05:29:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Demagogu,
od doby, co jsem na Granu reaguji na to, co považuji za
nespravedlivé a nečestné. Nevadí mi názory těch, se kterými v něčem
nesouhlasím, ale vadí mi demagogie těch, co ve světle vlastní „dokonalé“
biblické apologetiky dokážou tak zjevně manipulovat s okolím a s událostmi
jak žongléř. Dějiny, stejně jako Písmo se dá opravdu přizpůsobovat k vlastním cílům dle potřeby vlastní
svaté války a zejména na době reformace je to hezky vidět. To že Bůh ponechal
naše předky ve víře se utopit v řevnivosti pravd vlastních táborů
v potocích krve válek je nabíledni. Sami otevřeli cestu k osvícenectví
když už všichni měli po krk svatých válek a marasmu třicetileté války jež
zničila Evropu. Dnes se dá takto štvát verbálně a mnohé to velmi baví. Štvát se
dá např. proti katolíkům, či někomu jinému…dle potřeby. To co tu předvádějí
zejména Pastýř (jenž některé skrytě ponižuje) a Krytyk (jenž ponižuje
zjevně) jenom podtrhuje nebezpečnost
xenofobie na tomto portálu. Možná se opravdu jedná jen o jednoho téhož nicka…..kdo
ví? Nicméně čím dál více lidí je napodobuje a možná i obdivuje. Tento styl
zřejmě dnes frčí. Ještě smutnější je , že se lidé a ani křesťané příliš
z historie nepoučili, nebo jen velmi málo a i zde mnozí podléhají různým
kampaním, které mají za cíl vést k nevraživostem. Zatím co v Písmu
čtu, že sám Bůh je právě v Kristu boří…díky Bohu …jiní rozptylují,
pomlouvají a stavějí ploty proto, aby sami mohli časem vystavět svou Ženevu a
upalovat protivníky. Jsme nositelé smíření a pokoje, boření plotů a lidsky
vytvořených ohrad…už není ani Řek, ani pohan, ani Žid…ale nové stvoření
v Kristu. Ne jednota pro jednotu, ale pro jednotu v Kristu, která je
v Bohu již vytvořena a my o ni usilujme pokud je to možné! Vymlouvat se dá
na tu cuchtu babylonskou jež tak jehovisticky se dá náramně vykreslit. Jedná se
samozřejmě čistě o nechutnou propagandu. Pravda vlastního učení přece opravňuje
ke všemu….nebo ne? Jsem rád, že Písma svědčí o Kristu a že právě On je to Slovo
Boží…pojďme všichni k němu, neboť on spojil ty jinak nesourodé učedníky a
vše rozmanité v jedno pouto lásky. Pojďme společně chválit a uctívat
našeho Krále, a zanechme těch nechutných agitací a výpadů!
Pattre
|
Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: agur v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 07:38:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto je nechutný agitační výpad, plný pokrytectví a samospravedlnosti. Jak se můžeš bez uzardění takhle bezostyšně sebechválit a vypínat. |
]
]
Re: Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 23. březen 2007 @ 05:54:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gojime,
ať už spolu souhlasíme, či nikoliv, vždy tvoje reakce byli
celkem rozumné a laskavé. Tentokrát jsem překvapen, co jsi schopen vytrhnout z kontextu
a předhodit z odvoláním na new age. Vím, že se ti z katolíků ježí
vlasy na hlavě a možná si rozrušen z výše zveřejněných příspěvků týkajících
se obhajoby mariánského kultu (který je samozřejmě modloslužbou), ale to
rozhořčení si na mě vylévat nemusíš.
Beru to tak, že všichni, kdo vírou přijali a uvěřili v našeho
Pána Ježíše Krista, jeho evangeliu (jež
je Boží mocí ke spáse, každému, kdo věří), činili pokání a veřejně ho vyznali
jako svého Pána a Spasitele, nehledě na národnost a jiné bariérové ohrady (mezi
něž denominace patří), jsou jedno v Něm a mými sourozenci v Kristu.
Další podobné verše Písma k tématu….
Koloským 3:8 „Ale
nyní odhoďte to všecko: zlobu, hněv, špatnost, rouhání, pomluvy z vašich úst.
9 Neobelhávejte
jeden druhého, svlecte se sebe starého člověka i s jeho skutky
10 a oblecte
nového, který dochází pravého poznání, když se obnovuje podle obrazu svého
Stvořitele.
11 Potom už
není Řek a Žid, obřezaný a neobřezaný, barbar, divoch, otrok a svobodný - ale
všechno a ve všech Kristus.
12 Jako
vyvolení Boží, svatí a milovaní, oblecte milosrdný soucit, dobrotu, skromnost,
pokoru a trpělivost.
13 Snášejte se
navzájem a odpouštějte si, má-li kdo něco proti druhému. Jako Pán odpustil vám,
odpouštějte i vy.
14 Především
však mějte lásku, která všechno spojuje k dokonalosti.
15 A ve vašem
srdci ať vládne mír Kristův, k němuž jste byli povoláni v jedno společné tělo.
A buďte vděčni.“
Efezským 1:7 „V
něm jsme vykoupeni jeho obětí a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou
milost,
8 kterou nás
zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti,
9 když nám dal
poznat tajemství svého záměru, svého milostivého rozhodnutí, jímž si
předsevzal,
10 že podle
svého plánu, až se naplní čas, přivede všechno na nebi i na zemi k jednotě v
Kristu.
11 On je ten, v
němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu
na předem daném poslání,
12 abychom my,
kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.
13 V něm byla i
vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu,
vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého“
Efezským 2:13 „Ale
v Kristu Ježíši jste se nyní vy, kdysi vzdálení, stali blízkými pro Kristovu
prolitou krev.
14 V něm je náš
mír, on dvojí spojil v jedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár.
Svou obětí odstranil
15 zákon
ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového
člověka, a tak nastolil mír.
16 Oba dva
usmířil s Bohem v jednom těle, na kříži usmrtil jejich nepřátelství.
17 Přišel a
zvěstoval mír, mír vám, kteří jste dalecí, i těm, kteří jsou blízcí.
18 A tak v něm
smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem.“
Kristus boří zdi, které rozdělují a působí svár. Proto
sleduj i přemýšlej, kdo je zde na Granu má snahu opět stavět.
Pokoj Tobě! |
]
Pattre ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:48:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahy Pattre.
Mne sa chce plakat s toho ako si znova pretocil biblicky text odcitovanim jeho druhej polovice. Preco si vynechal prvu? Vidis? To je to co robi new age ...Verse ktore uvadzas sa v ziadnom pripade netykaju akejkolvek kooperacii a spoluprace s modlarstvom. Tie odstavce a biblicke verse su pre krestanov ktori vysli s modlarstva, hriechu a x dalsich veci a prijali Krista ako svoju hlavu (hlava rk je papez) ... prijali Krista do srdca, nie babylonsky zvod a ritual v oplatke ... Citujem vers trochu vyssie ...:
Kolosenským 2:6 Když jste tedy přijali Krista Ježíše, Pána, pak v něm žijte, 7 zakořeněni a budováni v něm, upevňujte se ve víře, jak jste byli vyučeni, rozhojňujíce se v ní s děkováním. 8 Hleďte, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofii - prázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a ne podle Krista.
dalej vers trosku nad tym:
Kolosenským 2:18 Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo se nechá unášet tím, co viděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení 19 a nedrží se hlavy, z níž celé tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem. 20 Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předpisovat, jako byste žili ve světě: 21 toho se nedotýkej, to neochutnávej, na to ani nesáhni? 22 To se týká vesměs věcí, které jsou spotřebováním určeny k zániku - jsou to lidská nařízení a nauky. 23 Ty sice působí zdáním moudrosti v ochotném uctívání, v pokoře a tvrdé kázni těla, ale nemají žádnou cenu, leč pro uspokojení těla.
Drahy pattre, modlarstvo ktore opisuje Pavel, ma tie iste korene ako katolicizmus ....Je to iba o par riadkov vyssie ako to co si citoval ....
este jeden vyrok od Helmuta Finkelstadta:
Žádná láska Nemohu už ani spočítat, kolikrát jsem slyšel, že to,co píšu je bez lásky. Jenže v čem je láska? Je u těch, kteří lidem zamlčují jejich zkázu? Když někdo tvrdě spí v hořícím domě, jednáte pak bez lásky, když ho násilím vzbudíte? Nebo má být spíše utěšován a uklidňován? Je to skandál, jak se hřeší v této oblasti. Jestliže je takovýto druh varování bez lásky, co pak lidé řeknou Bohu, až k nim bude mluvit osobně a řekne, co si myslí o satanské špíně potratů, videa, televize a různých časopisů?
Konejšení, uklidňování, utěšováni a vyprávění zaslíbení, to je oblíbená metoda kazatelů a farářů. Zrodila se ale průkazně v táboře Iluminátorů a zakrývá vážnost věci. Lidé jsou tím očarováni, aby nerozpoznali skutečnou pravdu, aby jí nevěřili a pociťovali ji, jako by postrádala lásku. Kde dal ale najevo lásku Ježíš? V sladkých slovech nebo na kříži? Dotěrná přívětivost, s níž mnozí faráři a kazatelé přistupují k lidem, nemá ani to nejmenší společné s křesťanskou láskou k bližnímu. Stačí malá konfrontace s pravdou a vlídnost se promění na ledový chlad.
Proč ale tito lidé obviňují kritiku z toho, že je bez lásky? Hledají totiž kompromis a kde ho nemohou nalézt, tam je reakce přiměřeně ledová, vždyť Boží slovo je přece těm, kteří jdou k smrti, smrtonosnou vůní k záhubě a těm, kteří žijí, je životodárnou vůní k životu (2.Kor 2,16). To ještě nikdy nebylo jinak. Často se říká, že můžeme dělat cokoli, jen když bude středem Ježíš. Boží slovo se tak deformuje natolik, až se hodí tomu, co sami chceme a co se nám líbí. Tak mizí jakýkoli respekt před Bohem a jeho slovem. Zní to pořád dobře a laskavě, ale je to brutální, bezohledné zabíjení duší. V ničem nemůže být méně lásky. Vždyť do nebe tak nepřijdeš, to by totiž bible musela lhát. Tak jsou křesťané sváděni a ti, kteří jsou na správné cestě, jsou z ní odváděni. Udivuje mě, jak málokdo to vidí, ale když oko není čisté, pak je celé tělo ve tmě. Nejnebezpečnější ze všech hříchů je vědomě se stavět proti lepšímu poznání. V širším smyslu je to hřích proti Duchu Svatému a velká nemoc dnešní doby, snaha utéct před pravdou, které se ale utéct nedá. Ze strachu, že to, co bylo řečeno nebo napsáno by mohla být pravda, nechtějí o tom lidé nejprve nic slyšet, aby si zachovali dobrý vztah k pastorovi, ke kazateli, ke sboru. Nakonec musí postupně pravdu odmítnout, aby si zachovali důvěru vedení sboru. I blízcí přátelé se vám pak musí vyhýbat, aby neztratili důvěru. Skutečně je to atmosféra posledních dnů, kdy kromě vzduchu, spodních vod a deště jsou otrávena i srdce lidí. Podle tvrzení ekumeny jsou kořeny ekumenického hnutí v Evangelické alianci, CVJM a Křesťanském světovém svazu studentstva. Evangelická aliance byla založena v Londýně v roce 1846 na setkání 921 křesťanů z různých denominací svobodným zednářem Thomasem Chalmersem. Byl členem lóže St. Vigean ve Forfashire ve Skotsku. CVJM (CYMCY) byla také založena z iniciativy svobodných zednářů a úzce s nimi spolupracuje. U jejího zrodu stál známý svobodný zednář Henry Dunant. John Mott byl členem tajné organizace se svobodnozednářským rituálem a se slibem mlčenlivosti. V roce 1895 založil Křesťanský světový svaz studentstva. Sjednocovací snahy jsou antikristovským plánem Iluminátorů. A že jsou na programu modlitebního týdne Evangelické aliance modlitby za jednotu křesťanů? Jenže je příliš mnoho znamení, že církve jdou k zániku, takže spása každého jednotlivce se tak ocitá v největším nebezpečí. To je mnohem důležitější, než zachovat si prestiž u dnešní zkažené generace.
Pokracovanie:
Helmut Finkenstädt - Iluminati.
|
]
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: agur v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 07:54:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No můj dojem je takový, že reformaci zlehčuješ. Důvod toho článku vidím až v posledních odstavcích, kdy kritizuješ kritiku Char Oecum. Katolicismus a protestantismus považuji za rozdílná náboženství bez jakéhokoliv smyslu je sbližovat. Nehodnotím, co je lepší, ale jsou jiná. A sblížit nejdou bez zásadních ústupků ze svých dogmatik, pak se ovšem jedno nebo obě musí změnit do něčeho jiného nebo do toho druhého nebo se vytvoří nové. Ještě poznámečku, napsal jsi: Přesto členy této církve mám rád, přijímám je jako sourozence v Kristu a vyjadřuji naději pro ně i pro vzájemný dialog, jež může vést k přispění reformě jí samotné. To se trochu nad katolíky povyšuješ, ne? Máš pro ně naději, vidíš potřebu jejich reforem. Chtěl bys jim sloužit, viď? Pán skrze vás charizmatiky požehná těm, co jsou kolem? Nezapomeň mi napsat, že ti podsouvám něco, co není pravda.
|
Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 17:23:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý agure Nezlehčuji reformaci, jenom si ji neidealizuji, tak jak to
někteří s oblibou činí a velmi povrchně si ji přizpůsobují ke svému
učení , což se velmi neotřele děje třeba u některých zakladatelů denominací. Nejprve si je třeba
náležitě vykonstruovaně vyložit minulost, abychom zdůvodnili nutnost založení
ohrady (např. jako historie v podání A.Whitové pro založení Církve
adventistů sedmého dne). Neidealizuji si reformaci také proto, že také Písmo SZ
si neidealizuje prostředí vzniku národa Izrael a popisuje životy Božích
služebníků tak, jak proběhli tj. i s jejich omyly a pády (Abraham, Izák,
Jákob, Josef…Mojžíš…David a Šalamoun). Úžasní Boží muži, jejichž
prostřednictvím vykonával sám Hospodin dílo spásy člověka a přesto si nelze na
nich nic idealizovat. Že by Bible zlehčovala jejich osobnosti? Nikoliv,
s jejich životními zápasy, omyly a pády je jejich životní pouť pro čtenáře
Písma mnohem přitažlivější a mohou se v jejich zápasech na cestě za Bohem
také nalézt a ujistit se, že Pán s nimi pořád počítá. Bůh ponechal průběh jejich
života pro nás v jisté nahotě, tak jak jednou bude zjevný život náš, i
přes to, že jsme prohlášeni za spravedlivé pro krev Beránka. To že považuješ
protestantismus a katolicismus za různá náboženství je tvá věc. Můj pohled je ten,
že Katolická církev stále potřebuje projít reformou a mám pro ni naději. Nepovyšuji
se nad ní a složit ji určitě nepotřebuji. |
]
|
|
Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 08:17:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Domnívám se, že základem Pattreho mírumilovných filipik je prastaré charismatické učení, že až se sjednotíme, přijde probuzení. Vše, co křesťani činí, musí tudíž směřovat k jednotě, která musí být viditelná – učení neučení – a až se toto stane, protrhne se hráz s požehnáním a náš národ se obrátí ke Kristu. K tomu je potřeba ovšem přijmout službu pomazaných vůdců s touto vizí a jen neučení lidé, bez pravého poznání, tomu brání.
Tak se v těchto kruzích namísto příchodu Krista očekává příchod probuzení,
namísto posvěcení (oddělení) se učí věroučně nepodmíněné sjednocení,
místo Krista se uctívá Růst.
Souhlasím ale, že pokud si bude každý moci psát co chce, nebude snadné toto uskutečnit. Lidé pak zbytečně moc přemýšlejí, jsou znepokojováni, namísto aby se podřizovali vůdcům s touto vizí. Myslím, že by se už konečně měl – když hacking selhal a pachatel byl odhalen – najít nějaký způsob, jak tomu svobodnému šíření nepohodlných myšlenek zamezit. Pattreho mírný, inteligentní a laskavý způsob se zjevně míjí účinkem.
S pozdravem,
Pastýř
|
Re: Re: Reformace trochu jinak II (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 17:32:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, i tvůj projev (pokud jsi jen tímto nickem) je často velmi
laskavý, mírný a inteligentní….to mě jen mrzí, že aspoň v tomto si tvoji
stoupenci z tebe neberou příklad a kdybys nebyl mnohdy tak jízlivý,
tendenční a nepodsouval ošklivé motivy oponentům, byl bys téměř neodolatelný.
Mám tě rád bratře stejně jako katolíky a ty…zřejmě …mě asi také tak.
Pokoj Tobě!Pattre
|
]
|
|
|
|